هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی

دسته بندی : سئو
1402/10/08

امروزه استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه و یا سئو منفی بسیار رایج است.

در صورت عدم آشنایی با این نکات سئو سایت شما بسیار سخت خواهد شد.

در نتیجه با مطالعه این مقاله می‌توانید با آخرین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی آشنا شوید و راه مقابله با هر یک را نیز فرا گیرید.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه آموزش سئو. در این مقاله قصد داریم به صورت ویژه و کاربردی در مورد آخرین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی صحبت کنیم. نکاتی که می‌تواند به رشد سئو سایت شما کمک فراوانی داشته باشد. اما قبل از آموزش هر تکنیک سئو کلاه سیاه باید به مهارت و تجربه خود نیز توجه نمایید. معمولا تکنیک‌های سئو کلاه سیاه زمانی به صورت عمومی مطرح می‌شود که از کاربرد خارج شده است. از طرفی آپدیت‌های گوگل نیز همگی در راستای این موضوع خواهند بود. با توجه به این موضوع اولین و مهمترین چیزی که باید مد نظر قرار دهید، بررسی پیوسته آپدیت‌های هسته گوگل است. اگر گوگل متوجه میانبرهای شما شود، قطعا جریمه قابل توجهی برای شما در نظر گرفت. به همین دلیل است که سئو کلاه سیاه نیاز به تجربه، دانش و مطالعه مستمر دارد. دستمزد یک سئوکار کلاه سیاه 2 تا 3 برابر یک سئوکار کلاه سفید است و این موضوع نیز به دلیل تخصص او است.

سئو کلاه سیاه چیست؟

قبل از اینکه در مورد تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی صحبت کنیم، لازم است به یک درک مشترک از سئو کلاه سیاه دست پیدا کنیم. در سئو کلاه سیاه به دنبال نقاط ضعف گوگل و پیدا کردن یک مسیر مناسب برای رشد خواهیم بود. حال این مسیر ممکن است از نظر گوگل درست نباشد. در سئو کلاه سیاه بهینه کردن زمان و هزینه اولویت بسیار بالایی دارد. در برخی مواقع با استفاده از سئو منفی  رقیب خود را از میدان خارج می‌کنند، در برخی مواقع نیز با استفاده از مسیرهای میانبر به دنبال رشد سایت خود می‌باشند. هر دو مسیر کاملا درست است و این موضوع می‌تواند منجر به رشد سریع سایت شود، اما در 90 درصد مواقع قوانین گوگل مخالف این موضوع است.

دقت کنید که سئو کلاه سیاه به صورت عمیق به مسائل نگاه می‌کند و به دنبال کوچکترین فضای خالی برای نفوذ است. در صورتی که به دنبال اطلاعات بیشتر در این باره می‌باشید، پیشنهاد ما به شما این است که از مقاله « سئو کلاه سیاه چیست؟ ( آموزش Black hat SEO ) » استفاده نمایید. البته بعد از این مقاله نیز می‌توانید به یک درک واحد از تمامی مسائل دست پیدا کنید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

برترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی ویژه سال 2024 چیست؟

در صورتی که قصد استفاده از هر یک تکنیک‌های این بخش را دارید، اساس آن را با آپدیت‌‎های هسته گوگل مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال در گذشته یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده از برچسب‌ها و ترکیب آن با لینک سازی بود. اما بر اساس آخرین آپدیت‌های هسته گوگل، تاثیر برچسب‌ها کاهش پیدا کرد و استفاده از چنین استراتژی‌هایی اشتباه است.

1.    استفاده از انکر تکست تکراری برای کلمات کلیدی متفاوت ( Overused Anchor Text )

معمولا برای لینک سازی نیاز به انکر تکست خواهید داشت، حال ترکیب انکر تکست با کلمات کلیدی ارزش آن را افزایش داد. در گذشته شما می‌توانستید از یک انکر تکست ثابت استفاده کنید و لینک حامل آن را به دیگر صفحات نیز مرتبط سازید. اما افراد از این تکنیک به صورت غیر متعارف استفاده می‌کردند و تمامی بخش‌های یک سایت را به یک صفحه انتقال می‌دادند. در این صورت صفحه نیز محصول و یا خدمات فروشگاه قرار داشت. این روش در گذشته بسیار جذابیت داشت و افراد می‌توانستند در مدت زمان کوتاهی جایگاه عالی کسب کنند.

به عنوان مثال اگر در یک سایت آموزش وردپرس، قصد فروش یک قالب اختصاصی داشتید از هر موقعیتی برای لینک سازی به صفحه محصول خود با یک انکر تکست ثابت استفاده می‌کردید. این صفحه نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی رشد می‌کرد. چرا که این صفحه تعداد بسیار زیادی بک لینک داشت که هر یک از آن ها برای گوگل جذاب بود. اما امروز کیفیت لینک سازی و همچنین ارتباط انکر تکست با محتوا برای گوگل مهم است و استفاده از این روش جذابیت چندانی داشت.

2.    خرید بک لینک مخرب برای تخریب سایت رقبا

یکی از جذابترین تکنیک‌های که در سئو کلاه سیاه می‌توانید از آن استفاده نمایید، تخریب رقبا با هدف کسب جایگاه او می‌باشد. معمولا تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی با این روش شناخته می‌شود. شما صفحات رقیب خود را در سایت هدف انتخاب می‌کنید. سپس برای این سایت از انواع بک لینک اسپم استفاده خواهید کرد. حتی می‌توانید از طریق سایت‌هایی که خط قرمزهای گوگل را رد می‌کنند، بک لینک تهیه کنید و اعتبار افراد را دو چندان تحت تاثیر قرار دهید. دقت کنید که استفاده از بک لینک سایت‌های غیر اخلاقی نیز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که این سایت‌ها نیز بک لینک‌های معتبر خود را به قیمت بسیار بالایی به فروش میرسانند.

البته برای بازدهی بهتر می‌توانید تمامی قوانین و دستور العمل‌های FTC را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت لینک سازی  شما بیشتر آسیب را به سایت رقیب خواهد زد. البته دقت کنید که از این قوانین نیز به بهترین شکل ممکن برای لینک سازی سایت خود استفاده کنید. در این صورت ارزش سئو سایت خود را در بهترین حالت ممکن حفظ خواهید کرد.

خرید بک لینک مخرب برای تخریب سایت رقبا

3.    استفاده از مزارع لینک به صورت پیوسته

زمانی که به بررسی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی می‌پردازیم، باید به مزرعه لینک نیز اشاره نماییم. چرا که در این روش می‌توانید لینک سازی خود را به بهترین روش ممکن انجام دهید. معمولا لینک سازی یک ابزار انتقال اعتبار و انتقال مخاطب است. حال اگر مخاطبی وجود نداشته باشد، صرفا اعتبار منتقل خواهد شد. در گذشته سئو کاران چند سایت تشکیل میدادند و با هر یک اقدام به لینک سازی با سایت‌های زیر مجموعه خود می‌کردند. اما این روش بعد از مدت کوتاهی توسط گوگل شناسایی شد و سایت‌های آن ها را جریمه کرد. حال این استراتژی اندکی تغییر کرده است، چرا که در این روش صرفا هدف فرد این نیست که مخاطب خود و اعتبار را منتقل کنند، بلکه راه اندازی سایت‌های موازی است.

فرض کنید که یک سایت در حوزه « آموزش فتوشاپ » دارید. به جای این که بخواهید چند سایت بسازید و با هر یک لینک سازی کنید. سایت‌های خود را به صورت متمرکز روی حوزه فتوشاپ طراحی کنید و خدمات خود را در هر یک از آن ها به دیگران عرضه خواهید کرد. روی سئو آن نیز با کمترین هزینه کار می‌کنید و با سایت اصلی خود لینک سازی انجام می‌دهید. اما نکته بسیار مهم این روش توجه به اعتبار دامنه و لینک سازی محدود است. مزرعه لینک شما کماکان فعال است، اما اطلاعات هویتی سایت و سئو عملکردی آن کاملا متفاوت است و گوگل نمی‌تواند علت و روش این نوع لینک سازی را درک کند.

4.    لینک سازی گروهی با استفاده از چند سایت مختلف

یکی از جذابترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی استفاده از لینک سازی گروهی است. در روش قبلی شما یک مزرعه لینک ایجاد میکردید و سپس به سایت‌های خود به صورت رفت و برگشتی لینک میدادید. اما در این شرایط اگر از سایت 1 به سایت 2 لینک دادید، دیگر حق لینک دادن از سایت 2 به سایت 1 نخواهید داشت. چرا که این نوع لینک سازی خارجی برای گوگل اندکی مشکوک است. در صورتی که چرخه لینک سازی شما را درک کند و متوجه ارتباط این سایت‌ها با یک دیگر شود، ارتباطات آن ها بسیار سخت خواهد بود. به همین دلیل بهترین و جذابترین استراتژی در این است که تعداد سایت‌های خود را بیشتر کنید و لینک سازی را به نحوی انجام دهید که سرنخ لینک سازی شما برای گوگل آشکار نباشد.

حال برای تقویت و ایجاد اعتبار سئو در سایت 1 باید ساید شماره 3 را راه اندازی نمایید. برای تقویت لینک سازی سایت 3 نیز سایت 4 را طراحی نمایید. سایت 2 می‌تواند به سایت 4 لینک دهد. اما سایت 2 به سایت 1 و سایت 3 لینک نمی‌دهد. شما به نحوی لینک سازی خود را انجام دهید که گوگل متوجه این چرخه نشود و صرفا هر سایت را به عنوان شرکاء تجاری شناسایی کند. در این صورت کیفیت لینک سازی افزایش پیدا خواهد کرد. البته لازم به ذکر است تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی دارای افراط نمی‌باشد. لینک سازی قاعده و قانون خاص خود دارید و باید به هر یک احترام ویژه‌ای بگذارید.

5.    لینک سازی چند لایه در بخش نظرات یک سایت

امروزه گوگل به بخش نظرات اهمیت بسیار زیادی میدهید و هر یک را به صورت دقیق مورد نقد و بررسی قرار میدهد. با توجه به این موضوع صاحبین یک سایت نظرات خود را محدود می‌کنند و اجازه دسترسی به همه افراد نمی‌دهد. اما امنیت یک سایت همیشه در بالاترین سطح ممکن قرار ندارد. سئوکاران کلاه سیاه با استفاده از هک کردن ساختار سایت رقیب و یا دسترسی عادی به سایت رقیب شروع به کامنت گذاری و همچنین لینک سازی اسپم می‌کنند. استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی همیشه ساده نیست و در برخی مواقع نیاز به صرف هزینه بسیار زیاد خواهد داشت. در این روش نیز شما می‌توانید با استفاده از لینک سازی اسپم و چند لایه در سایت هدف خزنده‌های گوگل را نسبت به استفاده از لینک سازی غیر اصولی مشکوک کنید. در این صورت ارزش این سایت به صورت پیوسته کاهش پیدا خواهد کرد.

لینک سازی چند لایه در بخش نظرات یک سایت

6.    ریدایرکت کردن صفحات رقیب به صفحات اشتباه !

فرض کنید که سایت رقیب شما برای بالا آوردن یک صفحه محصول خود سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام میدهد. دقیقا زمانی که قرار است سایت رقیب رشد کند، سئوکاران کلاه سیاه وارد عمل می‌شوند. با ریدایرکت کردن این صفحه روی صفحات بی ارزش اجازه دسترسی به مخاطبین سایت داده نخواهد شد. البته سئو کاران کلاه سفید متوجه این موضوع خواهند شد، اما مدت زمان زیادی گذشته است و سایت هدف به لحاظ سئو آسیب جدی دیده است.

7.    استفاده از بک لینک های پنهان در یک متن

یکی از سخت ترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی، پنهان کردن بک لینک در سایت است. فرض کنید که شما برای حفظ اعتبار خود نیاز دارید که با چند سایت لینک سازی انجام دهید. در صورتی که این لینک سازی برای دنبال کنندگان سایت شما آشکار شود، دیگری را بر شما ترجیح خواهند داد. به همین دلیل شما باید به نحوی این کار انجام دهید که به هیچ وجه ممکن متوجه نشود. در این صورت ارزش و اعتبار لینک سازی کلاه سیاه مطرح می‌شود.

یک سئو کار حرفه‌ای کلاه سیاه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت که با استفاده از کد نویسی و تکنیک‌های مربوط به طراحی و ساختار سایت بخشی از محتوا و لینک سازی را در فوتر و یا ساید بار سایت قرار میدهند. در این صورت گوگل توانایی تشخیص آن ها را نخواهد داشت و همین امر موجب می‌شود که شما به هدف خود دست پیدا کنید و مخاطبین خود را نیز حفظ کنید. دقت کنید که در صورت شناسایی این تکنیک توسط گوگل جریمه سختی در انتظار شما خواهد بود. به همین دلیل اگر تجربه کافی در این حوزه ندارید و این کار برای شما عجیب است، بهتر است که به سراغ آن نروید.

سخن پایانی

در این پست آموزش به صورت ویژه در مورد انواع تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی صحبت کردیم. ممکن است برخی از نکات این مقاله آموزشی برای شما عزیزان سخت و گنگ باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید و سوال خود را با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد. در پایان به یاد داشته باشید که استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک سازی همیشه سودمند نخواهد بود و در بسیار از مواقع برای شما چالش برانگیز می‌شود. چرا که سرعت رشد ابزارها و خدمات گوگل نیز همانند خلاقیت سئوکاران کلاه سیاه بسیار زیاد است و این موضوع می‌تواند روی سئو کلاه سیاه تاثیرات منفی بسیار زیادی داشته باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *