هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
جایگاه صفر گوگل چیست؟ برتر آموز

جایگاه صفر گوگل چیست؟ | آموزش position Zero

دسته بندی : سئو
1401/12/17

می‌دونیم که جایگاه اول در SERP گوگل اهمیت زیادی داره و تقریبا تمامی کسب وکارها به دنبال این هستند که با انواع و اقسام روش‌های سئو جایگاه اول در گوگل را کسب کنند. حالا در همین میان که رقابت زیادی برای جیاگاه اول وجود داره ، گوگکل جیاگاه صفر خود را معرفی کرده و این جایگاه بالاترین در SERP گوگل است و این زنگ خطری برای متخصصین سئو است تا سایت‌های خود را علاوه بر جایگاه اول برای جایگاه صفر هم سئو کنند. اگر شما هم به دنبال این هستید که درمورد جایگاه صفر گوگل اطلاعات داشته باشید در ادامه همراه من و برتر آموز باشید زیرا می‌خواهیم به خوبی تمامی موارد را در کنار هم بررسی نماییم.

جایگاه صفر گوگل چیست؟ سوالی مهم که امروزه همه سئوکاران به دنبال پاسخ آن هستند.

شاید فکر کنید که جایگاه صفر گوگل نیاز به آموزش سئو جدیدی دارد ولی این طور نیست!

ما می‌توانیم با همان دانسته‌های قبلی جایگاه صفر گوگل را بدست بیاوریم و بالاتر از همه رقبا قرار بگیریم.

این جایگاه قبل از این که برای زبان فارسی تکامل پیدا کند در زیان انگلیسی کامل شده بود و این یعنی تمامی الگوریتم‌های گوگل با آن آشنا هستند.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • جایگاه صفر گوگل چیست؟
  • مزایای جایگاه صفر گوگل چیست؟
  • چگونه در جایگاه صفر گوگل قرار بگیریم؟
  • کدام یک از محتواها شانس بهتری برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل را دارند؟
  • آیا جایگاه صفر گوگل در وب فارسی تکمیل است؟

جایگاه صفر گوگل چیست؟

position Zero یا همان جایگاه صفر گوگل ، جایگاهی است که بالاترین قسمت را در SERP به خود اختصاص می‌دهد.

جایگاه صفر قطعه‌ای از محتوای سایت مربوطه را که دقیقا مطابق با پرسش کاربر است را نمایش می‌دهد.

برای مثال در تصویر زیر ما سرچ کردیم که سئو چیست؟ یعنی در واقع می‌خواهیم اطلاعاتی راجب به سئو بدست بیاوریم. حالا جایگاه صفر گوگل دقیقا معنوی لغوی سئو چیست را برای ما نمایش می‌دهد تا بدون گشتن و یا سرچ دقیق‌تری اطلاعات کافی را بدست بیاوریم.

معرفی جایگاه صفر گوگل برتر آموز

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنیم در جایگاه صفر آدرس سایت به همراه تمامی موارد مطرح شده است.

هدف اصلی هر موتور جست و جویی این است که بهترین نتیجه را به کاربر خود نمایش بدهد ، جایگاه صفر گوگل دقیقا می‌خواهد اطلاعاتی که شما می‌خواهید را به ساده‌ترین شکل به نمایش بگذارد.

معمولا جایگاه صفر گوگل یک پاراگراف در حدود 40 تا 60 کاراکتر است.

مزایای جایگاه صفر گوگل چیست؟

حالا که به خود  p0 گوگل آشنا شدیم نوبت به این می‌رسد که در مورد جایگاه صفر گوگل صحبت کنیم:

آمار بازدید شما افزایش می‌یابد.

طبیعتا هر چه قدر در SERP گوگل رتبه بهتری را داشته باشید بازدید کاربران از صفحه شما بیشتر است. به خصوص زمانی که کاربر شما را رد جایگاه صفر گوگل مشاهده کند. در این صورت مطمئن می‌شود که پاسخ سوال خود را حتما می‌تواند از سایت شما دریافت کند. هرچه آمار بازدید سایت شما بالاتر باشد در سئو امتیاز بالاتری دارید و با استفاده بهنیه از این آمار می‌توانید درآمد خوبی را کسب نمایید.

نرخ کلیک افزایش پیدا می‌کند.

متاسفانه یکی از مشکلاتی که سایت‌های اینترنتی با آن مواجه هستند این است که نرخ کلیک پایینی دارند.

یعنی چی؟

یعنی کاربران سایت را مشاهده می‌کنند اما روی آن کلیک نمی‌کنند. خوب وقتی در جایگاه صفر گوگل قرار بگیرید کاربر می‌داند که دقیقا محتوای مورد نیاز آن در این سایت قرار دارد پس حتما نرخ کلیک شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

اعتبار سایت شما افزایش می‌یابد.

هرچه قدر یک سایت تعداد بالایی بازدیدکننده با رضایت کاربری بالا داشته باشد اعتبار بیشتری را نزد گوگل پیدا می‌کند. شما برای ادامه حیات در فضای موتور جست و جوی گوگل به این اعتبار نیاز دارید و باید آن را جدی بگیرید. با قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل اعتبار خود را افزایش بدهید.

در جست و جوی صوتی رتبه خواهید گرفت!

اطلاعات جایگاه صفر گوگل برای نتایج جست و جوی‌ صوتی هم به کار می‌رود بنابراین شما با یک تیر دو نشان می‌زنید. با قرار گیری در این جایگاه هم کاربران جست و جوی صوتی را بدست می‌آورید هم کاربرانی که با تایپ مستقیم وارد سایت شما می‌شوند.

به جست و جوی صوتی توجه زیادی داشته باشید و سایت خود را برای آن سئو کنید. شما می‌توانید در جست و جوی صوتی هم نتیجه خوبی را دریافت نمایید.

بالاتر از تمامی سایت‌ها قرار می‌گیرید!

به این موضوع فکر کنید که با حضور در position Zero گوگل شما در بالاترین جایگاه SERP قرار می‌گیرید و این کلید طلایی برای هر کسب و کار اینترنتی است.

آموزش جایگاه صفر گوگل برتر آموز

چگونه در جایگاه صفر گوگل قرار بگیریم؟

مهم‌ترین سوالی که الان هر کاربری دارد این است که چگونه محتواهای سایت خود را در جایگاه صفر گوگل قرار بدهد.

قبل از هر نکته باید بدانید با چه محتوا و چه سبکی می‌توانید به جایگاه صفر گوگل برسید.!

محتوا همیشه پادشاهههه است!

برای این که به خوبی در جایگاه صفر گوگل قرار بگیرید می‌توانید از محتوا استفاده کنید. یک محتوای کامل و جامع همیشه برگ برنده در یک وبسایت است. باید سعی کنید که به صورت خلاصه و ساده موضوع مورد نظر کاربر را بیان کنید و از اضافه گویی پرهیز داشته باشید. محتوای شما اصلا نباید کپی باشد و به صورت یونیک بنویسید.

سعی کنید کامل و جامع برای مخاطب بنویسید و کاملا محتوای شما عمیق باشد. کاربر پس از مطالعه محتوای شما باید به خوبی به موضوع واقف باشد و اطلاعات خوبی را بدست بیاورد.

سعی کنید از پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید و با هدینگ‌های H1 تا H6 محتوای خود را دسته بندی کنید. این نوع دسته بندی بسیار مورد علاقه الگوریتم‌های گوگل است.

از جدول و نمودار در محتوای خود استفاده کنید و سعی کنید این جداول با دقت طراحی شود. گاهی اوقات داشتن یک جدول و نمودار درست موجب قرار گرفتن شما در جایگاه صفر گوگل می‌شود.

از لیست‌های شماره گذاری استفاده کنید. گوگل با این کار متوجه می‌شود که شما محتوا را برای کاربران خود دسته بندی کردید و به فکر رضایت کاربری مشتریان هستید.

از تیم تولید محتوا ی خود بخواهید تا به طور کامل تمامی مقالات و محتواهای موجود در سایت را برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل آپدیت نمایند تا شاهد نتایج آن باشند.

اصول سئو باید در محتوا رعایت شده باشد!

بدیهی است زمانی که شما می‌خواهید در گوگل رتبه بگیرید باید اصول سئو به خوبی در متن رعایت شود. برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل هم شما باید بتوانید این اصول را رعایت کنید. برای کسب جایگاه صفر گوگل می‌توانید موارد زیر را بررسی نمایید:

عنوان جذاب برای محتوای خود انتخاب کنید که عنوان باید شامل کلمات کلیدی باشد!

لینک سایت یا URL باید مطابق کلمه کلیدی باشد.

برای تصاویر حتما باید متن جایگزین با Alt قرار بدهید.

لینک سازی داخلی و خارجی را در محتوای خود فراموش نکنید و حتما به خوبی از آن‌ها استفاده نمایید.

کدام یک از محتواها شانس بهتری برای قرار گرفتن در جایگاه صفر گوگل را دارند؟

طبیعتا موتور جست و جوی گوگل هر محتوایی را در جایگاه صفر قرار نمی‌دهد و باید یک سری از فاکتورها در محتوای شما رعایت بشود. در ادامه لیستی از فاکتورهایی که برای گوگل مهم است را بررسی می‌کنیم.

1. محتواهایی با پنج W ( سوالات پرسشی)

 معمولا محتواهایی با سوالات What، Why، Who، When و Where و «چه چیزی»، «چرا»، «چه کسی»، «کی» و «کجا» جزو محتواهای دوست داشتنی برای جایگاه صفر گوگل به شمار می‌رود. پس اگر شما موضوع مطالب سایت خود را با این سوالات آغاز کنید شانس بیشتری را برای حضور در جایگاه صفر گوگل خواهید داشت.

2. مشخص بودن قیمت‌ها

خیلی از مواقع ما در گوگل سرچ می‌کنیم تا قیمت یک کالایی را بدست آوریم. این نوع محتوا و یا محصولات شانس حضور در جایگاه صفر گوگل را دارند. بنابراین اگر فروشگاه‌های اینترنتی هستید سعی کنید هر روز قیمت‌های خود را به روز نگه دارید تا بتوانید کاربران را به سایت خود هدایت کنید.

اگر با قیمت گذاری برای کالاهای خود آشنا نیستیدذ با مطالعه استراتژی قیمت گذاری می‌توانید اطلاعات خوبی را بدست آورید.

3. جایگاه مقایسه‌ای

فرض کنید که می‌خواهید یک گوشی موبایل بخرید و بین دو مدل گوشی پرچم دار تردید دارید بنابراین می‌توانید از محتواهای موجود در گوگل استفاده نمایید. اگر محتواهای نقد و بررسی مقایسه‌ای تولید می‌کنید شانس حضور در جایگاه صفر گوگل را دارید و می‌توانید آمار بازدید سایت خود را بالا نگه دارید فقط توجه کنید که باید محتوای خیلی خوبی بنویسید.

4. تصاویر بهینه

حتما تصاویر سایت خود را بهینه نمایید گاهی اوقات با وجود یک تصاویر هم می‌توانید در جایگاه صفر گوگل قرار بگیرید.

5. ویدیو

اگر در محتواهای خود از ویدیو استفاده می‌کنید شانس حضور در جایگاه صفر گوگل را دارید.

6. استفاده از ترین‌ها

اگر از بهترین ، زیباترین ، مطمئن‌ترین ، مهم‌ترین ، ارزان‌ترین و…. در محتواهای خود استفاده کنید به علت علاقه کاربر به این محتواها شانس بهتری را برای حضور در جایگاه صفر گوگل دارید.

7. سوالات متداول

اگر در محتواهای خود از بخش سوالات متداول استفاده می‌کنید می‌توانید شما هم شانس بزرگی در جایگاه صفر گوگل دارید. سوالات متداول معمولا جزو مهم‌ترین بخش‌هایی که سوالات کاربر را برطرف می‌کند و این موضوع برای گوگل بسیار تاثیر گزار است.

جایگاه صفر گوگل برتر آموز

آیا جایگاه صفر گوگل در وب فارسی تکمیل است؟

در حالت کلی قبل از این که هر آپدیتی در گوگل بوجود بیاید اول برای سئو انگلیسی تکمیل می‌شود سپس برای سایر زبان‌ها ارائه می‌شود. بنابراین جایگاه صفر گوگل سال‌هاست در سئو انگلیسی وجود دارد و به تازگی در سئو فارسی حضور پیدا کرده است.

position Zero هنوز برای وب فارسی به خوبی تکمیل نشده ولی در خیلی از نتیجه‌های گوگل ما شاهد position Zero هستیم.

با توجه به استقبالی که کاربران وب فارسی از جایگاه صفر گوگل داشته‌اند پیشبینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور این ویژگی به خوبی برای وب فارسی تکمیل شود و شاهد نتیجه‌های بیشتری از آن باشیم.

شما به عنوان سئو کار باید سعی کنید تا محتواهای خود را جوری منتشر کنید که قابلیت حضور در جایگاه صفر گوگل را داشته باشد. با این طرز فکر می‌توانید به خوبی جایگاه‌های خوبی را کسب نمایید.

سخن آخر :

در این مقاله سعی کرده‌ایم به خوبی در مورد سوال جایگاه صفر گوگل چیست؟ صحبت کنیم و نکات کاربردی را مطرح نماییم. پیشنهاد می‌شود حتما از ویژگی جایگاه صفر گوگل استفاده نمایید و وبسایت‌های خود را برای آن آپدیت نمایید. اگر تجربه‌ای از زمان حضور در جایگاه صفر گوگل دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *