هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی فاکتور های مهم تولید محتوا + برتر آموز

فاکتور های مهم تولید محتوا + چک لیست نهایی

دسته بندی : سئو
1402/05/18

امروزه برای این که بیشتر دیده شوید، کافی است که تولید محتوا انجام دهید. منتهی تولید محتوا باید فاکتور های خاص و نکات مهمی تولید شود که در این مقاله به صورت صفر تا صد فاکتور های مهم تولید محتوا را برای شما شرح داده ایم.

اغلب افرادی وارد دنیای کسب و کار های اینترنتی شده‌ اند به احتمال خیلی زیاد  اصطلاحات سئو تولید محتوا یا سئو محتوا به گوششان خورده و با آن آشنا هستند. سئوی محتوا یکی از  فاکتور های مهم تولید محتوا برای ارتقا رتبه بندی وب سایت شما در گوگل است که به هیچ‌ عنوان نباید از آن ها غافل شوید.

تولید کردن محتوا هایی که با الگوریتم های موتور جستجوی گوگل مطابق داشته باشند. جز فاکتور های مهم تولید محتوا محسوب میشود و باید به آن توجه ویژه ای داشت. زیرا داشتن یک محتوای عالی و بی نقص می تواند رتبه شما در گوگل یا یقیه موتور های جستجو  را  بهبود ببخشد. ما امروز در این مقاله از سایت برتر آموز قصد داریم که صفر تا صد فاکتور های تولید محتوا را برای شما شرح داده و نکات مهم آن را برای شما آموزش دهیم.

بطور کلی گوگل ۲۰۰ رویکرد را برای فاکتور های مهم تولید محتوا در نظر گرفته است. بعنوان مثال می‌توان به مواردی مانند: عنوان مناسب برای محتوا، استفاده کردن از کلمات کلیدی مناسب، استفاده از تصاویر و ویدئو، کپی نبودن مطالب، توجه داشتن به تعداد لغات و کلمات که باید به اندازه تعیین شده و مورد تایید باشند و… بسیاری موارد دیگر اشاره کرد، که در بین آن ها عنوان محتوا، کلمه کلیدی و تعداد کلمات محتوا نسبت به بقیه مهم تر می‌باشند.

بهتر است که عنوان محتوا شما سوالی باشه و در آن از کلمه کلیدی استفاده شده باشد، سعی کنید کلمات کلیدی را در قسمت های مختلف محتوای خود به کار ببرید، بر فرض مثال شما می‌توانید از کلمات کلیدی خود در بخش های توضیحات، مقدمه‌، عناوین و… استفاده نمایید، زیرا موجب افزایش بازدید سایت شما خواهد شد.

چرا که اغلب کاربران کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کنند، و همین امر موجب ارتقا رتبه بندی شما در موتور های جستجو می شود. اندازه محتوای شما باید طوری باشد که به همه سوالات مخاطبان پاسخ بدهد (معمولا بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه باشد) به علاوه این را بدانید که موتور های جستجو برای محتوا های بیشتر از ۱۹۰۰ کلمه امتیازات ویژه ای را در نظر می‌گیرند.

آشنایی با فاکتور های مهم تولید محتوا + برتر آموز

محتوا چیست ؟

بهتر است تا قبل از آنکه به معرفی و توضیحات بیشتری در مورد فاکتور های تولید محتوا بپردازیم ابتدا بگوییم که محتوا چیست و نکات  آن را بطور کامل توضیح بدهیم.  محتوا شامل هر چيزی که اطلاعات و خبری را به ما بدهد می‌شود، مانند: پیام‌ های بازرگانی تلویزیون، اخبار، اینترنت و وبگاه ها، صحبت های عاميانه در طول شبانه روز با دیگران و… که همه ما به نحوی با این موارد در ارتباط هستیم.

یک محتوای خوب و مطلوب باید علاوه بر این آگاهی رسانی و پاسخ به سوالات مخاطبان، موجب جذب مشتری شود ودر عین حال سرگرم کننده هم باشد. شما می توانید برای رسیدن به این اهداف از خلاقیت خود استفاده کنید و در فرایند تولید محتوا از ایده ها و نوآوری های جدید بهره ببرید. در محتوا هایی که برای سایت های فروشگاهی تولید شده اند لازم است اصول و قوانین تولید محتوا برای سایت فروشگاهی رعایت شود و مرتبط با کسب و کار شما باشد. (گر شما دانش در رابطه با تولید محتوا ندارید بهتر است همین الان به سراغ آموزش تولید محتوا بروید. ما برای شما دوستان دوره تولید محتوا به صورت صفر تا صد تهیه کرده ایم)

محتوا ها می توانند برای پلتفرم های مختلفی همانند: اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب،سایت ها و… تولید بشوند. شما می توانید محتوای خود را در قالب های گوناگونی همچون فیلم، عکس، متن و… در فضایی دیجیتال یا غیر دیجیتال تولید کنید. اکنون می‌خواهیم تا سه پلتفرم اصلی و پر استفاده آن یعنی:متن،عکس و ویدئو را بطور جداگانه برای شما شرح دهيم.

  • متن: در این پلتفرم(روش) باید از کلمات، عبارات، جمله ها و… استفاده کنیدد تا به سوالات مخاطبین پاسخ بدهید، شما در متن می‌توانید جزئیات بیشتری را به مخاطبان خودمنتقل کنید.

در متنی که قرار است در سایت خود منتشر کنید باید تمام قوانین سئو را رعایت کنید. تولید محتوای متنی امروزه یکی از روش های کسب درآمد می‌باشد و مخاطبان باید با خواندن محتوای متنی شما متوجه بشوند که شما چه نوع محصولی را ارائه می دهید و نحوه دسترسی به محصول شما چگونه می‌باشد.

  • عکس و تصاوير: استفاده از عکس و تصاوير متناسب با مطالب محتوای شما خیلی مهم است، چرا که وجود عکس و تصوير در محتوای شما اصل مطلب را به درستی به مخاطبین شما میرساند چونکه تصاویر وعکس ها به خوبی در حافظه مردم ثبت می شوند زیرا یک تصویر می تواند دنیایی از مطالب را در خود جای بدهد.

در این روش تولید محتوا بسیار کلیدی و مهم است که عکس های شما دارای کیفیت کافی،متنوع و قابل دانلود باشند. تجربه ثابت کرده است که وجود عکس در محتوا می‌تواند حتی تا ۹۴ درصد بازدید کاربران از محتوا شما را افزایش بدهد.

توجه داشته باشد که هنگام از عکس های تکراری و تصاویر موجود در دیگر سایت ها استفاده نکنید و بجای آن با صرف کمی هزینه و زمان از عکس های مناسب در طراحی سایت خود استفاده کنید، و در این راستا شما می‌توانید از برنامه هایی برای تولید محتوای تصویری خود استفاده کنید. تعدای از این برنامه ها شامل: برنامه ی کانوا conva، برنامه ی استنسیل stencil، برنامه بی فانکی befunky و پیک مانکی picmonkey می‌شوند.

راهکار های مناسب برای تولید محتوا + آشنایی با فاکتور های مهم تولید محتوا

  • فیلم و ویدئو: رفته رفته با روی کار آمدن اپلیکیشن هایی مانند: اینستاگرام یا یوتیوب استفاده کردن از محتوای ویدیویی بیشتر از هر زمان دیگری ضروری و بشدت جوابگو شد؛ که صاحبان مشاغل و کسب‌ و کار ها و دیگر افراد می‌توانند با استفاده کردن از این اپ ها و برنامه ها با تولید محتوای ویدیویی به معرفی برند و کسب و کار خود بپردازند.

شما قادرید که در یک محتوای ویدیویی تعداد زیادی کلمه و پیام را در مدت زمان بسیار کوتاهی بکار ببرید و به کاربران و مخاطبین خود ارائه کنید، برتری محتوای ویدیویی در قیاس با سایر پلتفرم های محتوا همچون: متن،عکس و… به صورت کاملا واضح مشهود است.

چرا که در متن شما با محدودیت هایی مواجه هستید و اگر اندازه متن شما بیش از حد باشد حوصله کاربران سر می‌رود و فراری می‌شوند و همچنین در محتوای تصویری اگر عکس ها و تصاویر شما به درستی گرفته نشوند نمی توانند پیام مورد نظر شما را به مخاطبان برسانند و یا مشکل دیگری که در محتوای تصویری وجود دارد گنجایش تعداد پیام کمتر است.

ولی در فیلم و ویدیو با ادغام شدن صداها، تصاویر، متن، موسیقی و بسیاری از  موارد و امتیاز های دیگر شما قادر خواهید بود که در کوتاه زمان به بهترین شکل پیام و هدف خود را به بینندگان خود برسانید و از طرف دیگر نیز اگر خلاقیت و نوآوری خود را چاشنی ویدیوهای تان بکنید، شما قادرید علاوه بر رساندن پیام در ذهن مخاطبان خود ماندگار بشوید و شانس بیشتری هم برای تبدیل آن‌ها به مشتری خود خواهید داشت.

فاکتور های مهم تولید محتوا :

سئو محتوا جندان کار خیلی سخت و پیچیده ای نیست و تنها نیاز است که فاکتور های مهم تولید محتوا را رعایت کنید، همانطور پیش تر فاکتور های تولید محتوا شناخته شده توسط گوگل چیزی حدود ۲۰۰ مورد هست. اما ما چند مورد از مهمترين آن‌ها را در اين پاراگراف برای شما معرفی کرده شرح دادیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- نوشتن محتوای خاص و منحصر به فرد : شما برای یک سئو محتوای خوب لازم است تا محتوایی منحصر به فرد و مخصوص خود تولید بکنید. زیرا اگر می‌خواهید که رتبه بندی سایت شما بهبود یابد و مخاطبان بیشتری جذب بکنید.

لازم است که از نوشتن محتوای کپی، مشابه و بازنویسی شده خودداری کنید. بدانید که هر چقدر محتوای شما منحصر به فردتر و خاص‌تر باشد، سئو محتوا شما هم بهتر از آب در خواهد آمد. شما می‌توانید یک محتوای کامل آموزشی را تولید کنید. محتواهایی که اطلاعات تکمیلی در هر زمینه به مخاطبین ارائه می‌دهند، تفاوتی ندارد که شمت در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، چون که برای تمام حوزه‌ها.

صد ها ایده تولید محتوا وجود دارد و فقط کافیست که در زمینه اندکی مطالعه و تحقیق کنید، سایت‌دهای رقیب و نمونه‌ های خارجی را بررسی کنید، نیازهای مشتریان و مخاطبین خود را در نظر بگیرید تا ایده‌ های تازه ای برای تولید محتوای مخصوص خود در ذهنتان ایجاد شود.

2- بهینه سازی موضوع یا عنوان اصلی محتوا : یکی دیگر از فاکتور های مهم در تولید محتوا بهینه سازی کردن عنوان اصلی محتوا می‌باشد. منظور از عنوان اصلی محتوا، همان عنوانی است که آن را با تگ h1 مشخص می‌کنند.

در هر صفحه از یک سایت فقط یک تگ h1 وجود دارد که در آن عنوان اصلی یا موضوع محتوا قرار می‌گیرد. نکته مهم آن است که در هر صفحه نمی‌توانیم بیشتر از یک تگ h1 داشته باشیم به علاوه تگ‌ های h1 صفحات مختلف سایت نباید یکسان و تکراری باشند.

موضوع یا عنوان اصلی محتوای شما باید جذاب باشد و توجه کاربران و مخاطبان را به خود جذب کند همچنین کلمه کلیدی در آن به کار برده شود. در سایت‌‌‌ های وردپرسی می‌توانید به سادگی تگ h1 را کار ببرید، اما در سایت‌های غیر وردپرسی هم با کدنویسی ساده این عمل به راحتی امکان‌ پذیر می‌باشد.

3- موبایل پسند کردن محتوا : همانطور که می‌دانید اکثر کاربران فضای مجازی و اینترنت از موبایل یا تلفن همراه استفاده می‌کنند به همین دلیل باید برای نتیجه‌گیری بهتر، محتوا و یا تمام سایت خود را ریسپانسیو و یا موبایل‌ پسند کنید.

منظور از موبایل‌ پسند کردن این است که مخاطبان بتوانند محتوای صفحات سایت شما همانند صفحه محتوای مقالات را به طور خوانا و واضح در دستگاه‌دهای موبایل خود تماشا کنند.

پس حتماً نحوه نمایش محتوای خود را در گوشی یا موبایل بررسی کرده و از عملکرد درست آن اطمینان پیدا، زیرا همانطور که پیش تر گفتیم بخش زیادی از کاربران و مخاطبین شما از موبایل برای وب‌گردی استفاده می‌کنند. چینش مناسب بخش‌ها، اندازه مناسب فونت مقاله، فاصله مناسب بخش‌ها با یکدیگر و … از جمله نکات مهم این فاکتور هستند.

مهمترین فاکتور های تولید محتوا + برتر آموز

4- انتخاب کلمه کلیدی مناسب : بدانید که نخستین گام برای تولید محتوای سئو تحقیقات درباره کلمات کلیدی می‌باشد، و این مرحله از کار اهمیت بسیار بالایی دارد، چنانچه شما نتوانید این مرحله را به درستی انجام بدهید قطعا در نوشتن محتوای مورد نیاز کاربران خود دچار مشکل خواهید شد و نتیجه مطلوب خود را دریافت نمی‌کنید.

شما برای تحقیقات کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهایی مانند keywordtool استفاده نمایید، همچنین پیشنهادات گوگل و سایت‌های دیگری همچون moz و ahrefs هم می‌توانند به شما در تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلید واژه اصلی مناسب کمک شایانی بکنند. توجه داشته باشید که تحقیقات کلمات کلیدی و انتخاب کردن کلید واژه اصلی مناسب بنیان محتوای شما را تشکیل خواهد داد در نتیجه بسیار حیاتی و مهم است. در دوره آموزش سئو به صورت صفر تا صد روش استفاده از این ابزار ها تدریس شده است.

لازم است که تحقیق کلمات کلیدی را در مورد موضوع مورد نظر خود انجام بدهید تا متوجه بشوید که کاربران دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند و از  چه کلماتی هنگام جستجو در گوگل خود استفاده می‌کنند، سپس محتوای مورد نظر خود را بر اساس کلید واژه‌ ها بنویسید.

این چنین محتوایی خیلی ساده‌تر و سریع‌تر می‌تواند در نتایج جستجوی گوگل نمایان شود و رتبه بندی سایت شما بهبود ببخشد، همچنین به این نکته توجه داشته باشید که باید از هر کلمه کلیدی فقط و فقط یک دفعه برای سئو کردن یک صفحه در وب سایت خود استفاده نمایید. کلمات کلیدی هر محتوا باید به اندازه کافی در محتوا تکرار شوند و از کلمات کلیدی هم‌معنی، مترادف و … آن ها هم استفاده شود.

جمع بندی و سخن پایانی :

ابتدا به شما گفتیم که فاکتور های مهم تولید محتوا  برای ارتقا رتبه بندی وب سایت شما در گوگل هستند که به هیچ‌ عنوان نباید از آن ها غافل بشوید، تولید کردن محتوا هایی که با الگوریتم های موتور جستجوی گوگل مطابق داشته باشند جز فاکتور های مهم تولید محتوا محسوب میشود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، بطور کلی گوگل ۲۰۰ رویکرد را برای فاکتور های مهم تولید محتوا در نظر گرفته است.

در بین آن ها عنوان محتوا، کلمات کلیدی و تعداد کلمات محتوا نسبت به بقیه مهم تر می‌باشند، محتوا چیست؟ پاسخ:محتوا شامل هر آن چيزی است که اطلاعات و خبری را به ما بدهد.

سه پلتفرم اصلی و پر استفاده در محتوا متن،عکس و ویدئو هستند، در ادامه هر یک از این پلتفرم ها رو بصورت کامل و مفصل برای شما شرح دادیم. در انتها به معرفی چند مورد از فاکتور های مهم تولید محتوا(خیلی مهم) پرداختیم که شامل: نوشتن محتوای خاص و منحصر بفرد،بهینه سازی موضوع یا عنوان اصلی محتوا،انتخاب کلمه کلیدی مناسب و موبایل پسند کردن محتوا می‌شدند.ممنون از اینکه تا انتها با ما همراه بودین

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *