هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو چیست؟

معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو چیست؟

دسته بندی : سئو
1402/05/04

همانطور که می‌دانید ریشه سئو کردن مربوط به بهینه سازی سایت‌های مربوط به گوگل می‌باشد. به همین دلیل بیشتر این ابزارها خارجی هستند و گاها ایران را نیز در لیست سیاه خود قرار داده‌اند.

با مطالعه این مقاله می‌توانید با ابزارهای ایرانی برای سئو آشنا شوید. پیشنهاد ما به شما این است که تمامی این ابزارها را بررسی کنید و خود را محدود به یک ابزار ننمایید.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه آموزش سئو. در این مقاله قصد داریم که به یکی از مهمترین چالش‌های شما به عنوان یک ایرانی سئو کار بپردازیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید یک سایت را سئو کنید و نیاز به چند ابزار مختلف داشته باشید. اما زمانی که به دنبال استفاده از این ابزارها می‌باشید، متوجه می‌شود که ایران در لیست تحریم‌های این سایت قرار دارد و به شما خدماتی نمی‌دهد. به همین دلیل لازم است که شما از یک ابزار ایرانی استفاده نمایید تا به هدف خود دست پیدا کنید.  با توجه به این موضوع تیم تحقیقاتی برترآموز تمام تلاش خود را به کار گرفت تا معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو به شما معرفی کند.

قبل از معرفی معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو بهتر است که به چند نکته کلی اشاره نماییم. اولین و مهمترین نکته در این است که ابزار ها در این بخش یک استفاده عمومی دارد و یک استفاده تخصصی. استفاده عمومی از این ابزار به دانش عمومی شما در حوزه سئو بستگی دارد، اما استفاده تخصصی از این ابزار به استراتژی سئو شما بستگی دارد. ممکن است که یک ابزار برای یک سایت آموزش وردپرس عالی باشد. اما همین ابزار برای استفاده تخصصی ویژه یک سایت در حوزه آموزش فتوشاپ انتخاب مناسبی نباشد. به همین دلیل به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم که تمامی ابزارهای سئو ایرانی  در این بخش را بررسی نمایید. در صورتی که شما یک ابزار سئو ایرانی برای سئو سایت‌های استفاده می‌کنید، خوشحال می‌شویم که آن را در بخش کامنت‌ها به دیگران نیز معرفی نمایید. چرا که لیست ابزارهای فعال در این حوزه بسیار زیاد است.

مزایا و معایب استفاده از ابزارهای ایرانی سئو چیست؟

زمانی که شما به مزایا و معایب استفاده از ابزارهای ایرانی برای سئو سایت تسلط داشته باشید، می‌توانید برای استفاده از آن ها به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی نمایید. اولین و مهمترین نکته‌ای که شما باید به آن توجه نمایید، پرداخت هزینه ریالی می‌باشد. معمولا یک از چالش‌های بسیار بزرگ افراد در استفاده از معروف ترین ابزارهای خارجی برای سئو پرداخت هزینه دلاری آن می‌باشد. دومین مزیت استفاده از معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو در این است که می‌توانید به سادگی از پشتیبانی زبان فارسی آن استفاده نمایید. متاسفانه سئو کاران امروزه دانش زبان انگلیسی بالایی ندارند، به همین دلیل است که نمی‌توانند به خوبی از ابزارهای فعال در این حوزه استفاده کنند. این موضوع حتی برای استفاده از ابزارهای های رایگان سئو خارجی نیز چالش سازی می‌شود. به همین دلیل است که استفاده از بخش آموزش زبان انگلیسی برترآموز می‌تواند برای شما جذاب باشد.

حال در این بخش لازم است که نیم نگاهی به معایب استفاده از معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو بیندازیم. همانطور که می‌دانید تمامی این ابزارهای قرار است اطلاعات مورد نظر ما را از سرورهای گوگل جمع آوری کند. در برخی مواقع این اطلاعات به دلیل تحریم ‌ها دقت بالایی ندارند. به همین دلیل ممکن است که در آنالیز نتایج شما را با چالش مواجه کنند. در زمان استفاده از معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو همیشه احتمال خطای این ابزار را نیز مد نظر قرار دهید. دقت کنید که این خطا گاها کمتر از 5 درصد می‌باشد. اما شما به عنوان یک سئو کار حرفه‌ای حتی احتمال یک درصد را نیز باید مورد بررسی قرار دهید.

در نهایت به یاد داشته باشید که رتبه  معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو همیشه در حال جا به جایی و تغییر می‌باشند. به همین دلیل است که نکات و ابزارهای معرفی شده در این مقاله گاها دچار تغییر محتوایی می‌شوند. با توجه به این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که از از آپدیت‌های این مقاله غافل نشوید. چرا که ممکن است در آپدیت بعدی این مقاله تعداد ابزار بیشتری را به شما عزیزان معرفی کنیم.

لیست معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو چیست؟

دقت داشته باشید که محققین برترآموز در زمان نگارش این مقاله این لیست را تهیه نموده‌اند و ممکن است که برخی خدمات این ابزارها در زمان استفاده شما از حالت رایگان به حالت پولی تغییر وضعیت داده باشند. بهتر است که بیش از این شما را معطل نکنیم و هر چه سریعتر به بررسی معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو بپردازیم.

معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو

1.     نردبون

یکی از بهترین و معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو یک سایت، ابزار نردبون می‌باشد. در این سایت شما میتوانید به سادگی به یکی از مهمترین ابزارهای سئو که همان تحلیل رقبا می‌باشد، دسترسی داشته باشید. اما نکته بسیار مهم آن در این است که اطلاعات مطرح شده در این سایت گاها اندکی تاخیر دارد. به همین دلیل احتمال خطای 5 تا 10 درصد برای این ابزار منطقی می‌باشد. از دیگر مزایای سایت نردبون در این است که شما می‌توانید آنالیز رایگان سایت خود را به دست آورید. البته این بخش آنالیز رایگان بیشتر مربوط به محتوای موجود در سایت شما می‌باشد، تا بررسی بک لینک‌ها و یا نرخ اسپم اسکور سایت شما.

اگر به دنبال خدمات پریمیوم سایت نردبون می‌باشید، می‌توانید سایت خود را از بعدی سئو تکنیکال نیز بررسی نمایید. این سایت به شما کمک می‌کند که کیفیت لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی خود را از جهات مختلف بررسی نمایید. البته به این نکته نیز توجه نمایید که استراتژی اصلی شما در برخورد با این موضوع نیز بسیار مهم است.

با توجه به اطلاعات مطرح شده در این سایت شما می‌توانید بازدید ارگانیک سایت خود را از جهات مختلف بهبود بخشید. اما نکته بسیار مهم آن در این است که چه استراتژی سئویی برای این موضوع استفاده می‌کنید. از دیگر خدمات سایت نردبون می‌توان به خدمات تولید محتوای آن اشاره کرد. اما بر اساس تجربه شخصی باید به شما بگوییم، این کار برای تولید محتوای هوشمند و یا تولید محتوای یونیک مناسب نمی‌باشد.

چرا که تولید محتوای هوشمند و یا تولید محتوای یونیک زمانی برای شما قابل استنتاج است که با تولید کننده محتوا خود در ارتباط مستقیم باشید و بتوانید اهداف خود را به صورت واضح و کامل برای او شرح دهید. در غیر این صورت محتوای آماده شده برای سایت شما با اصول کلی سئو هم خوانی دارد، اما بر اساس پرسونای مشتریان شما شخصی سازی نشده است، در بخش‌های بعدی در رابطه با این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. در نهایت سایت نردبون را در دسته بندی سایت‌های عمومی در بخش معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو قرار خواهیم داد.

2.    KWrank

سایت یک دبلیو رنک یکی از بهترین و  معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو می‌باشد، که به صورت تخصصی سایت شما را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. شاید سایت نردبان حالت عمومی داشته باشد، اما سایت کی دبلیو رنک خدمات خود را به صورت تخصصی ارائه می‌دهد. این سایت بیشتر خدمات خود را به صورت پریمیوم ارائه می‌دهد، اما نکته بسیار مهم آن در این است که این خدمات با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، به نسبت ارزان است. گاها دقت برخی از ابزارهای بررسی شده در این سایت کم می‌باشد، اما اطلاعات موجود در آن برای شما بسیار کاربردی خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که این سایت را خودتان بررسی کنید. در این صورت می‌توانید به یک نتیجه جامع و جذاب دست پیدا کنید.

 ما برای  بررسی عمیق این سایت، از ابزارهای موجود در آن برای آنالیز یک سایت آموزش زبان آلمانی استفاده کردیم. نتایج به دست آمده از طریق این سایت با نتایج به دست آمده توسط ابزارهای سئو خارجی به یک دیگر نزدیک بودند. با این حال بهتر است که از هر ابزار آن به صورت تخصصی استفاده کنید و هیچ گاه یک بررسی کلی نداشته باشید. در بخش‌های بعدی به صورت دقیق به بررسی نقاط قوت و ضعف این سایت خواهیم پرداخت. این سایت به شما امکان استفاده 7 روزه رایگان از خدمات پریمیوم خود را نیز می‌دهد. به همین دلیل بهتر است که یک سایت مناسب در این حوزه پیدا کنید و آن را برای با این سایت مورد تحقیق و بررسی قرار دهید.

نکته

یکی از مهمترین مزایای سایت کی دبلیو رنک در این است که به شما امکان فرآیند بررسی کلمات کلیدی سایت شما را نیز می‌دهد. شما با استفاده از این بخش می‌توانید استراتژی سئو به کار گرفته در سایت خود را بررسی کنید. در صورتی که نیاز به تغیری دارد آن را شخصی سازی نمایید و از طرفی یک استراتژی جدید سئو نیز برای آن طراحی نمایید. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این بزار، سئو محلی بهتر می‌باشد. چرا که شما به کمک آن می‌توانید مهمترین کلمات کلیدی مناسب سایت خود را بر اساس شهر و کشور خود شخصی سازی نمایید.  البته بهتر است که اطلاعات به دست از این سایت را خود شما نیز شخصی سازی کنید.

3.    میزفا تولز

زمانی که به بررسی معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو سایت پرداختیم، به اطلاعات به یک سایت بسیار جذاب به اسم میزفا تولز رسیدم. این سایت به نوعی تمامی ابزارهای سئو خارجی را جمع آوری و گزارشات آن ها را به صورت شخصی سازی به شما ارائه می‌دهد. این سایت خدمات رایگان بسیار زیادی دارد و می‌تواند برای شما همانند یک دستیار سئو عمل کند. البته به این موضوع توجه نمایید، که ابزار میزفا تولز به نسبت دیگر ابزار در این بخش کمترین خطا را دارد. چرا که در برخی موارد برای ارائه گزارش به شما از شما در خواست دسترسی به سایت شما را خواهد گرفت، تا اطلاعات خروجی بیشترین و بهترین اعتبار را کسب کند.

یکی دیگر از بخش‌های سایت میزفا تولز به عنوان معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو تحلیل رقبا کاربردی برای شما می‌باشد. این ابزار به شما کمک خواهد کرد که ابزار کاربردی مورد نیاز خود را به بهترین شکل ممکن به کار گیرد و رقبای خود را از جنبه‌های مختلف بررسی کنید. از طرفی این سایت، کلمات کلیدی اصلی سایت شما را نیز مورد بررسی قرار می‌دهید و به شما یک تخمین حدودی برای کسب رتبه و مقالات لازم برای رسیدن به جایگاه رقبا را نیز خواهد داد. البته برای این منظور باید بخش تحقیق کلمات کلیدی آن را نیز مورد نقد و بررسی قرار دهید و بر اساس نیاز خود آن را شخصی سازی کنید.

زمانی که با دیگر سئوکاران حرفه‌ای در مورد این سایت صحبت می‌کردیم، میزفا تولز توانسته بود، نیاز آن ها به ابزار سئو خارجی را به صورت کامل تامین کند. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم که خود شما این سایت را به صورت صفر تا صد مورد بررسی قرار دهید. در این صورت می‌توانید برای استفاده تخصصی از آن با توجه به دانش سئو و همچنین استراتژی اصلی سئو خود برنامه ریزی داشته باشید. دقت نمایید که  این ابزار می‌تواند برتری‌های بیشتری به نسبت سرچ کنسول سایت شما داشته باشد. در صورتی که به این سایت مراجعه نمایید، تمامی این نکات به دقت بررسی می‌شود.

میزفا تولز معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو

4.    سئو کار

یکی از سایت‌هایی که در بخش معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو باید به آن اشاره نماییم، سایت سئو کار می‌باشد. این سایت شاید خیلی در میان سئوکاران معروف نباشد. اما نکته بسیار مهم آن در این است که ابزار بسیار کاملی برای سئو محلی دارد. پیشنهاد ما به شما این است که حتما خودتان بخش به بخش این سایت را یکبار بررسی نمایید. شما با استفاده از سایت سئو کار می‌تواند 100 بک لینک برتر سایت خود را بررسی کنید. این ابزار برای سئو تکنیکال سایت شما یک گزینه بسیار عالی می‌باشد. از دیگر مزایای سایت سئو کار می‌توان ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی اشاره کرد. حتی برخی از سئوکاران این سایت را با سایت KWfinder مقایسه می‌کنند.

زمانی که شما سایت خود را با سایت سئو کار بررسی می‌کنید. تمامی بک لینک‌های شکسته و بک لینک مورد دار سایت خود را در چند ثانیه پیدا خواهید کرد. البته به این نکته توجه نمایید که برخی از سئوکاران برای بررسی بک لینک‌های شکسته خود از یک برنامه نویس کمک می‌گیرند. چرا که این استراتژی اعتبار بسیار بیشتری دارد، البته شما باید به دانش خود نگاه کنید و با توجه آن برای این موضوع برنامه ریزی نمایید. برخی از سئوکاران برای بررسی اعتبار وب سایت خود یا همان دامین آتوریتی نیز از این سایت استفاده می‌کنند. البته دقت داشته باشید که این سایت اعتبار سایت MOZ را ندارد، اما تا حد بسیار زیادی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

در صورتی که قصد دارید برای سایت خود تولید محتوای گرافیکی انجام دهید، می‌توانید از سایت سئوکار برای تحقیق کلمات کلیدی در یوتیوب و یا آپارات استفاده کنید. شما با استفاده از این سایت می‌تونید دید بهتری نسبت به پلاگین سایت خود به دست آورید. اما نکته بسیار مهم آن در این است که سایت سئو کار هماهنگی بسیار بهتری با افزونه رنک مث دارد و می‌تواند اطلاعات بیشتری به شما دهد.

حتی برخی از سئوکاران برای پیدا کردن یک تیم مناسب از سایت سئو کار استفاده می‌کنند. البته شما می‌توانید از این سایت نیز به عنوان یک سایت، هدایت کننده برای طراحی استراتژی سئو نیز استفاده کنید.

5.    ترکر سئو

یکی از ابزارهای سئو که به تازگی معرفی شده است، ترکر سئو می‌باشد. این ابزار را به سختی می‌توان در لیست معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو قرار داد. اما پس از معرفی و رومایی از آن افراد زیادی در آن ثبت نام کرده‌اند. این سایت به اندازه‌ای به خدمات خود ایمان دارد که به شما اجازه یک ماه استفاده رایگان می‌دهد. معمولا افراد زیادی پس از یک ماه استفاده رایگان از این سایت آن را به عنوان ابزار تحلیل سایت و آنالیز سایت خود قرار داده‌اند. از جمله مهمترین خدمات سایت ترکر سئو می‌توان به افزودن و تحلیل چند آدرس همزمان اشاره کرد. این موضوع برای طراحی پلن تحلیل رقبا و همچنین برای طراحی استراتژی اصلی سئو بسیار مفید خواهد بود.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی سایت ترکر سئو تقریبا کامل است و می‌تواند به شما کمک کند که برای کیبورد خود کلمات کلیدی با بالاترین بازدهی را پیدا کنید. البته این موضوع زمانی برای شما ارزش خواهد داشت که از یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای نیز استفاده نمایید. چرا که برخی از سایت‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با یک استراتژی عالی کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنند. اما چالش اصلی آن ها در این است که محتوای مناسبی برای این کلمات کلیدی ندارند. گاهی مواقع صرفه جویی در زمینه تولید محتوا به صورت چند برابری در زمینه تبلیغات از طریق بازاریابی چند کاناله مصرف خواهد شد.

یکی از مهمترین مزیت‌های سایت ترکر سئو در این است جایگاه سایت شما در دستگاه موبایل و حالت دسکتاپ بررسی می‌کند. این موضوع زمانی برای شما ارزشمند خواهد بود متاسفانه حتی سئوکاران حرفه‌ای نیز به این موضوع توجه کافی ندارند.  با توجه به این که امروزه بیشتر جستجو افراد از طریق گوشی موبایل می‌باشد، شما به عنوان یک سئو کار حرفه‌ای باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا  یک استراتژی مناسب برای این موضوع تعریف نمایید. لازم به ذکر است که شما در سایت ترکر سئو می‌توانید از قابلیت اسپای لایت و یا جاسوسی رقبا را نیز به دست آورید. گرچه این قابلیت هنوز کامل نیست، اما می‌تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه آورد.

ترکر سئو

6.    جت سئو

شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چرا یک سایت معروف در حوزه ابزارهای سئو مانند جت سئو را به عنوان آخرین گزینه معرفی کرده‌ایم. در پاسخ به شما باید بگوییم که این سایت تبلیغات بسیار زیادی انجام می‌دهد. با توجه به این موضوع این سایت در اکثر مواقع در مقابل چشم شما خواهد بود.  از طرفی زمانی که عبارت « معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو » را جستجو می‌کنید، سایت‌های بسیار زیادی به معرفی آن پرداخته‌اند. با توجه به این موضوع بر خود لازم دیدیم که به سراغ سایت‌هایی برویم که شاید کمتر کسی در مورد آن صحبت کرده است.

در این که سایت جت سئو یک سایت کامل است و امکانات بسیار زیادی دارد، شکی نیست. اما یک سئوکار حرفه‌ای باید تمام گزینه‌های موجود خود را بررسی کند و سپس به دنبال یک ابزار کاربردی باشد. پیشنهاد ما با توجه به تحقیقاتی که در این مسیر انجام دادیم بر این است که سایت‌های این مقاله  را به ترتیب معرفی بررسی نمایید و سپس به عنوان آخرین سایت به سراغ سایت جت سئو بروید. در اینکه این سایت نظر شما را به خود جلب می‌کند، شکی نیست. اما دیگر سایت‌های امکانات مهمی دارند که این سایت به آن توجه کافی نکرده است.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت اجمالی به بررسی معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو سایت‌ پرداختیم. اما نکته بسیار مهم آن در این است که این لیست آپدیت خواهد شد. در صورتی که ابزارهای سئو ایرانی در این مقاله برای شما کاربردی ندارد، هدف خود در استفاده از ابزارهای سئو را با ما در میان بگذارید. در این صورت تیم تحقیقاتی برترآموز تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا بهترین ابزار ایرانی متناسب با نیاز شما را در این مقاله معرفی کند. البته برخی ابزارهای خارجی رایگان نیز وجود دارد که شما به عنوان یک ایرانی می‌توانید از آن ها استفاده نمایید.

در مقالات بعدی سایت برترآموز به بررسی این ابزارها خواهیم پرداخت. شما می‌توانید در بخش کامنت‌های این مقاله معروف ترین ابزارهای ایرانی برای سئو که مورد استفاده قرار می‌دهید را با ما مطرح نمایید. در این صورت دیگران نیز می‌توانند دید بهتری نسبت به این حوزه به دست آورند.

در نهایت به یاد داشته باشید که تمامی ابزارهای ایرانی و یا خارجی سئو، بعد از آپدیت‌های هسته گوگل معمولا اندکی خطا دارند. به همین دلیل بهتر است که در زمان آپدیت‌های اصلی هسته گوگل در سایت وبمستران به تحقیق در مورد آن بپردازید و سپس برای آن یک برنامه ریزی جامع انجام دهید. البته ما در سایت برترآموز تمامی این آپدیت‌ها را به صورت دقیق بررسی خواهیم نمود. در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم سایت برترآموز را در  شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی نمایید. چرا که تمامی هدف ما در سایت برتر آموز کمک به شما عزیزان به برای به دست آوردن دانش به روز در حوزه سئو می‌باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. پرنیا پیرزاده

    فوق العاده هست این میزفا تولز خیلیییییییییییییی امکاناتش زیاده و خوبه مرسی که معرفی کردید.
    سایت نربون رو پیدا نکردم هر چی گشتم نبود!

    1. جواد فرازمند

      سلام پرنیای عزیز
      خوشحالیم که برات مفید بوده
      برای سایت نردبون داخل گوگل سرچ کن “سایت نردبون” پیداش می کنی