هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
مهمترین راهکار های مقابله با سئو منفی چیست؟ ( ویژه سال 2024 )

مهمترین راهکار های مقابله با سئو منفی چیست؟ ( ویژه سال 2024 )

دسته بندی : سئو
1402/10/06

با کمک مشاورین خبره برترآموز آخرین راهکارهای سئو بررسی خواهیم کرد.

در صورتی که به دنبال رشد سایت خود می‌باشد، مطالعه این مقاله برای شما حائز اهمیت خواهد بود.

امروزه فضای رقابتی سئو بسیار سخت و حرفه‌ای شده است. به همین دلیل همه سئو کاران از راهکارهای عادلانه برای رشد سایت خود استفاده نمی‌کنند. گاها سئوکاران به دنبال استفاده از آخرین تکنیک‌های سئو منفی می‌باشند. چرا که این استراتژی مسیر را برای آن ها هموار می‌کند. در این مقاله نیز بهترین روش‌های مقابله با سئو منفی را فرا خواهید گرفت. البته به شرطی که یک دانش حداقلی در مورد مهمترین اصول سئو داشته باشید. درصورتی که اطلاعات پایه‌ای مناسب ندارید، نگران نباشید، چرا که با آموزش سئو سایت برترآموز به سادگی می‌توانید به یک دانش پایه و حرفه‌ای بسیار عالی دست پیدا کنید.

سئو منفی چیست؟

قبل از اینکه به دنبال بررسی آخرین راهکارهای مقابله با سئو منفی باشیم، بهتر است که به درک مشترک از سئو منفی دست پیدا کنیم. سئو منفی اصول و قواعدی است که به موجب آن یک سایت سقوط رتبه را تجربه خواهد کرد. سئو کاران کلاه سیاه با استفاده از آخرین تکنیک‌های سئو منفی یک سایت را از رتبه برتر به رتبه پایین منتقل خواهند کرد. به همین دلیل است که درک استراتژی هر یک برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. به یاد داشته باشید که اصول سئو منفی نیز مانند اصول سئو کلاه سیاه در حال رشد و پیچیده شدن می‌باشد.

در صورتی که بخواهید به صورت همیشگی از یک استراتژی سئو ثابت استفاده کنید. از طرف مقابل اگر به پویایی سئو نیز توجه نکنید، قطعا به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا نمی‌کنید. چرا که اطلاعات کافی در این رابطه ندارید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، توجه به نکات سئو تکنیکال است.  بخش قابل توجهی از تکنیک‌های آسیب زننده به سئو یک سایت از طریق سئو تکنیکال روی سایت شما اثر منفی خواهد داشت. حال برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مقاله « سئو منفی چیست؟ » برترآموز استفاده کنید. به عنوان آخرین نکته در این بخش لازم به ذکر است که سئو منفی گاها توسط خود سئو کار انجام می‌شود. چرا که او تجربه کافی در این حوزه ندارد و گاها خود با استراتژی‌های اشتباه به سئو سایت آسیب خواهد زد.

آخرین راهکارهای سئو منفی در سال 2024

در سال 2024 تمام هدف ما بررسی معطوف به هوش مصنوعی نیست. به همین دلیل نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که  با یک استراتژی مناسب و کاربردی از مسیر درست سئو بهره‌مند  شویم. چرا که سئو امروزه به دو پارامتر بسیار مهم وابسته است. اولین پارامتر رشد ابزارها و پیچیدگی های استراتژی سئو می‌باشد. دومین پارامتر نیز تعریف یک استراتژی مناسب برای رشد خواهد بود.

1.    استفاده از تولید محتوای با کیفیت به صورت ویدیو، صوتی و متنی

متاسفانه در سال‌های گذشته سئو صرفا با محتوای متنی تعریف میشد و افراد به دیگر کانسپت‌های محتوایی توجه نداشتند. همین امر نیز موجب نزول کیفیت محتوای یک سایت در سال‌های اخیر شده است. از طرفی افراد به آپدیت محتوایی خود به لحاظ متنی، صوتی و ویدیویی فکر نمی‌کنند. همین دلیل نیز موجب می‌شود که سئو سایت آن ها با مشکل مواجه شود. دقت کنید که تولید محتوا در سال‌های آینده بسیار سخت خواهد شد. چرا که حساسیت گوگل روی محتوای متنی و محتوای صوتی و تصویری دو چندان خواهد شد. از این جهت شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که محتوای خود را در کلاس‌های مختلف قوی استفاده نمایید.

از طرفی ابزارهای جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو درک بسیار بالایی از محتوای متنی دارند. به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک استراتژی مناسب و کاربردی محتوای متنی خود را در کنار محتوای بصری و ویدیویی خود تقویت نمایید. در صورتی که به مفاهیم سئو داخلی علاقه مند می‌باشید، میدانید که اهمیت محتوای با کیفیت در سئو تا چه اندازه بالا است.

استفاده از تولید محتوای با کیفیت به صورت ویدیو، صوتی و متنی

2.    بررسی تمامی بک لینک های سایت

یکی از رایجترین ترفندهای سئو منفی برای یک سایت استفاده از بک لینک های فالو و نه فالو اسپم خواهد بود. به هر میزان که تعداد بک لینک‌های منفی برای سایت شما ثبت شده باشد، روی رشد سایت شما تاثیر منفی خواهد داشت. به همین دلیل است که باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک استراتژی مناسب و کاربردی تمامی بک لینک‌های سایت خود را به صورت پیوسته مورد بررسی قرار دهید.

حتی در برخی مواقع سایت شما توسط یک هکر حرفه‌ای هک می‌شود و انکر تکست‌های سایت شما را به سایت‌های اسپم لینک خواهد کرد. در این صورت کاربر شما به جای دسترسی به یک صفحه مناسب از سایت شما، به یک سایت نامرتبط و گاها غیر اخلاقی دست پیدا می‌کند. حال اگر مخاطب در این سایت زمان بیشتر صرف کند، اعتبار سایت شما بیشتر دچار چالش می‌شود. در بخش‌های بعد این موضوع را بهتر مد نظر خواهیم داد.

3.    بازرسی پیوسته سایت محتوای سایت با استفاده از ابزار مانیتورینگ محتوا

در برخی مواقع سئوکار رقیب برای آسیب رساندن به برند و همچین از بین بردن اعتبار سایت شما محتوای شما را هدف قرار خواهد داد و بخشی از محتوا را جایگزین خواهد کرد. در این صورت حتی صفحات با ارزش شما نیز دچار افت رتبه می‌شوند. به همین دلیل است که باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک استراتژی کاربردی و دقیق محتوای سایت خود را بهبود دهید و از طرفی آن را بررسی نمایید.

البته این موضوع یک حالت دوم نیز دارد و آن بی‌توجهی شما به محتوای سایتتان خواهد بود. ممکن است که در گذشته سئو کار قبلی و یا خود شما از محتوای بی کیفیت برای صفحات اصلی سایت استفاده کرده باشد. در این صورت محتوای سایت شما دستخوش تغییر خواهد شد. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از آخرین ابزار مانیتورینگ به صورت پیوسته محتوای سایت خود را مورد نقد و بررسی قرار دهید. البته منظور ما از بررسی محتوای سایت، بررسی چند لایه محتوا است و صرفا بررسی کیبورد استفاف و بک لینک نیست. بلکه شما باید محتوای خود را به لحاظ مفهومی مورد بررسی قرار دهید.

فرض کنید که یک سایت « آموزش وردپرس » دارید. در صورتی که محتوای سایت شما دستخوش تغییر می‌شود، شما به عنوان یک سئوکار باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که محتوای خود را به روز کنید. اگر یک محتوای اشتباه و قدیمی را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنید، رتبه سایت شما به مرور زمان کاهش پیدا خواهد کرد. چرا که گوگل پاسخ درست را بهتر از شما میداند.

4.    لینک سازی قوی با شرکای تجاری

اگر به دنبال مقابله با سئو منفی در سایت خود می‌باشید، یکی از مهمترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید لینک سازی قوی با شرکای تجاری است. فرض کنید که شما حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنید. اگر بتوانید با چند سایت تبلیغاتی، عکاسی، فیلمبرداری، استودیو فیلمبرداری و سایت‌هایی از این دست همکاری کنید، به جرات می‌توان گفت که سئو سایت شما به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد. سعی کنید که رقبا و شرکای تجاری خود را به صورت دقیق بررسی نمایید. سپس با آن ها در شبکه‌های اجتماعی لینک سازی شروع کنید. در گام بعدی می‌توانید از طریق سایت نیز رتبه خود را افزایش دهید.

لینک سازی قوی با شرکای تجاری

5.    استفاده از دانش یک متخصص سئو با تجربه و به روز

یکی از جذابترین استراتژی‌هایی که شما در مقابله با سئو منفی بهتر است مد نظر قرار دهید، استفاده از دانش یک سئوکار خبره خواهد بود. چرا که سئو کار با تجربه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا دانش خود را در این حوزه به روز نگه دارد. در غیر این صورت نمی‌تواند بازدهی سایت خود را به صورت ویژه افزایش دهد. او قرار است که سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال سایت شما را مورد بررسی قرار دهد و اشتباهات شما را به عنوان یک سئو کار به شما گوشزد کند. حتی بزرگترین اساتید این حوزه نیز از منتور شخصی استفاده می‌کنند.

6.    بررسی برندینگ یک سایت به صورت چند بعدی

زمانی که از مقابله با سئو منفی صحبت می‌شود، افراد بسیار کمی به برندینگ یک سایت توجه می‌کند. چرا که این موضوع همیشه بین سئوکار داخلی و سئو کار خارجی اختلاف وجود دارد. هر یک نیز به دیگری این موضوع را محول خواهد کرد. همین موضوع نیز یک فضای بسیار عالی برای ورود سئوکاران کلاه سیاه باز خواهد کرد. او از این موضوع استفاده می‌کند که در یک مدت زمان کوتاه با تبلیغات اشتباه برند شما را تخریب کند. دقت کنید که این موضوع از چند جهت به سایت شما آسیب خواهد زد. چرا که مخاطبین فعلی سایت را نیز کم می‌کند. به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک استراتژی درست و منطقی و با بهره‌مندی از آخرین ابزارهای مانیتورینگ برند، برند خود را مورد بازبینی و مشاهده قرار دهید.

7.    استفاده از یک چک لیست اختصاصی

یکی از مهمترین تکنیک‌هایی که در مقابله با سئو منفی مورد استفاده سئو کاران حرفه‌ای قرار میگیرد، استفاده از یک چک لیست سئو است. در این روش تمامی برنامه ریزی سئو یک سایت به صورت ماهانه و یا روزانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. سپس رتبه یک سایت به صورت پیوسته مانیتورینگ خواهد شد. در صورتی که آمارهای مربوط به سئو افت شدیدی را نشان دهد، شما باید با استفاده از چک لیست سئو حرفه‌ای خود علت این موضوع را پیدا کنید. اما در صورتی که به این موضوع توجه کافی نداشته باشید، سئو منفی توسط شما و همچنین توسط رقبا بیشتر خواهد شد. حتی برخی از مواقع به دلیل بی توجهی به آپدیت الگوریتم‌های سئو منجر به افت رتبه سایت خود می‌شوید. در این صورت با استفاده از یک چک لیست سئو حرفه‌ای این موضوع را پیدا می‌کنید.

8.    ارتباط با مشتریان به صورت هدفمند

در سال 2024 مقابله با سئو منفی صرفا تحلیل رقبا نیست و در برخی مواقع تحلیل دنبال کنندگان و مشتریان یک سایت است. اگر به سئو سایت خود علاقه‌مند می‌باشید، بسیار مهم است که سئو سایت خود را به صورت چند لایه و دقیق دنبال کنید البته به شرطی که رابط کاربری و تجربه کاربری سایت خود را نیز بهبود بخشید. در وبلاگ سایت برترآموز چندین و چند مقاله صرفا در مورد UI / UX بار گذاری شده است. بررسی این موضوع اولین گام در ارتباط موثر با دنبال کنندگان خود خواهد بود. برای جلوگیری از سئو منفی باید ارتباط مخاطبین خود را به خود نزدیک نمایید. در این صورت می‌توانید ارزش سایت خود را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشید.

9.    بررسی سرعت سایت

برای مقابله با سئو منفی یک سایت قرار نیست مانند یک متخصص امنیت، چندین و چند خط کد بزنیم. بلکه  قرار است ساختار سایت خود را به صورت پیوسته مورد نقد و بررسی قرار دهیم. در این صورت اگر ساختار سایت ما به هر دلیلی مشکل داشته باشد، این موضوع برای ما مشخص خواهد شد. اولین نشانه مشکلات ساختاری در یک سایت و یا مشکلات هاست یک سایت از طریق سرعت سایت مشخص می‌شود. به همین دلیل است که سئو سایت زمانی دچار چالش و مشکل می‌شود، که به این مسائل به ظاهر بدیهی توجه کافی نشود. افزایش سرعت بارگذاری یک سایت ممکن است به علت حملات سایبری و یا استراتژی‌های غلط یک سئو کار باشد.

بررسی سرعت سایت

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت ویژه در مورد به روزترین استراتژی‌های مقابله با سئو منفی یک سایت با شما عزیزان صحبت کردیم. در صورتی که هر بخش از این پست آموزشی برای شما گنگ و یا چالش برانگیز بود، از طریق نظرات با ما مطرح نمایید.  همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ سوال شما عزیزان را ثبت خواهند کرد. در نهایت لازم به ذکر است که سئو منفی همیشه از سمت رقبا نیست و گاها به دلیل استفاده از استراتژی سئو اشتباه خود افراد نیز خواهد بود. به همین دلیل است که اولین دشمن سئو یک سایت، سئو کار آن خواهد بود. چرا که اگر او دانش خود را به روز نکند، به مرور زمان باعث افت رتبه سایت می‌شود. سپاس از همراهی شما در این پست آموزشی.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *