هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه از گوگل ادز درآمد داشته باشیم

نرخ تبدیل گوگل ادز چیست + فروش انفجاری کمپین تبلیغاتی 💸

دسته بندی : سئو
1402/03/20

زمانی که شما میخواهید در کمترین زمان ممکن از سایت خودتان درآمد زایی کنید؛ بهتر است که به تبلیغات گوگل ادز فکر کنید. نرخ تبدیل گوگل ادز موضوعی مهم است که باید به آن توجه شود زیرا میتواند باعث  سود بیشتر شما است.

هدف ما همیشه از راه اندازی کمپین فروش بیشتر و یا ورودی بیشتر بوده است. قابل ذکر است که شما با نرخ تبدیل گوگل ادز حتماً باید آشنا باشید که در مراحل بعدی کمپین خودتان را راه اندازی کنید.

آیا راه اندازی کمپین حتماً ضروری است؟ اگر کمپین را اجرا نکنیم چه؟ دو سؤالی که ممکن است همین ابتدا برای شما شرح دهد در این مقاله از سایت برتر آموز به تمامی آن ها خواهیم پرداخت.

شما زمانی که فروش کمی دارید و یا اینکه سایتی را ایجاد کرده‌اید و روی سئو آن اصلاً فعالیت نداشته‌اید و می‌خواهید به یک‌باره فروش داشته باشید؛ قطعاً که باید به سراغ کمپین بروید.

افراد برای ایجاد کمپین به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول افرادی که سایت‌های ایرانی را برای راه اندازی کمپین انتخاب می‌کنند و دسته دوم افرادی که گوگل را میزبان کمپین خود انتخاب می‌کنند.

انتخاب کردن گوگل می‌تواند سایت شما را با توجه به کلمه کلیدی درخواستی در نتایج برتر گوگل نمایش دهد و از طرفی هم شما با ایجاد یک صفحه فروش مناسب و استاندارد می‌توانید فروش را به ارمغان آورید.

بعد از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی باید به سراغ تحلیل و آنالیز آن بروید که به‌اصطلاح به آن نرخ تبدیل گوگل ادز میگویند. ضرورت این فعالیت برای اطمینان خاطر از مسیر شما و صحیح بودن آن خواهد بود.

همچنان پیشنهاد می‌شود اگر بودجه کافی برای ادز رفتن ندارید بهتر است با آموزش سئو صفحه مورد نظر از سایت خودتان را سئو کرده و در نتایج برتر گوگل به نمایش در آورید.

این فعالیت با صبر و حوصله و نظم  و استمرار باید ادامه یابد تا نتیجه مثبت و قابل قبولی برای شما لحاظ گردد.( بدون پیش نیاز اصلاً توقع نتیجه گرفتن در سئو را نداشته باشید)

آموزش کامل برسی نرخ تبدیل گوگل ادورز

conversion چیست؟

اولین مورد از نرخ تبدیل گوگل ادز آشنا شدن با کانورژن است. کانورژن توسط گوگل ادز معرفی شده  است و به معنای نوعی تعاملی است که کاربر انجام می‌دهد.

به‌عنوان مثال شما یک صفحه به نام خرید موبایل را در سایت خودتان ایجاد کرده‌اید، قطعاً که سئو کردن این کلمه برای شما ممکن است بسیار سخت باشد.

پس به سراغ گوگل ادز و تبلیغات کلیکی و… می‌روید. حال با انجام این فرایند می‌توانید شروع به تبلیغات کنید. اما نوع تعامل کاربر چگونه است؟ آیا به‌صورت تماس با شما؟ خرید؟ دانلود کردن فایل‌هایی که ارائه داده‌اید؟

تمامی این موارد ذکر شده نوع تعامل کاربران با تبلیغات شما را نشان می‌دهد. قطعاً که شاید هدف شما فروش بیشتر باشد و به‌واسطه آن بهتر است که هر چه سریع‌تر فرم ثبت نام و یا تماس را حاضر کنید که مشتری نسبتاً به خرید خود اطمینان حاصل کند.

 

ردیابی نرخ تبدیل گوگل ادز یا بررسی کانورژن:

خب شما تا به الان تبلیغات ادز خودتان را اعمال کرده‌اید  و تمامی آپشن ها برای خرید مشتریان را نیز آماده کردید.

سؤال اصلی آن است که چگونه بتوانیم کاربران که به‌واسطه ادز وارد صفحه شدن را ردیابی و بررسی کنیم؟ قطعاً که استفاده از ابزار گوگل آنالتیکس ابتدایی و بهترین روش ممکن خواهد بود که می‌توانید انجام دهید.

شما ابتدا باید وارد ابزار آنالتیکس خودتان شوید، اگر شما هدف را goal انتخاب کرده بودید، حال بود آن را روی گوگل ادز انتقال دهید.( به‌اصطلاح همان ایمپورت کنید)

حال بعد از اعمال تغییرات باید چند روزی صبر کنید تا نتیجه تبلیغات شما و… را مشاهده کنید.

نرخ تبدیل گوگل ادز را حال می‌توانید مشاهده کنید، میزان مقداری که برندینگ صورت گرفته و میزان افراد که به‌واسطه تبلیغات ادز وارد سایت شما شدند و از طرفی هم نوع تعاملی که از آن‌ها صورت گرفته.

منظور از تعامل، تماس و خرید و ثبت نام و برندینگ و… می‌باشد.

چگونه گوگل ادز متوجه می‌شود که کاربر به مشتری نهایی تبدیل شده است؟

یکی از سؤالاتی که شاید همین الان هم ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که آیا گوگل ادز قادر به تشخیص مشتری از کاربر عادی می‌باشد؟ ساز و کار متوجه شدن آن چگونه است؟

قطعاً که نرخ تبدیل گوگل ادز به آن گفته می‌شود که کاربر عادی به مشتری نهایی تبدیل شود و خود گوگل نیز این موضوع را به‌راحتی درک و متوجه خواهد شد.

ابتدا آن که خود شما باید برای گوگل مشخص که چه چیزی برای شما تعامل محسوب می‌شود؟

به‌عنوان مثال اگر شما یک سایت در رابطه با مشاوره وکالت دارید، قطعاً که نوع تعامل شما تماس و یا تکمیل فرم ثبت نام و تماس خواهد بود.

اما اگر شما سایت خرید و فروش لوازم جانبی داشته باشید، نوع تعامل شما از جنس خرید است و منبع درآمد زایی شما هم می‌تواند از آن بخش رخ دهد.

اما چگونه باید این موضوع را به گوگل بفهمانیم؟ با اضافه کردن چند خط کد به سایت خودتان که به‌اصطلاح به آن‌ها تگ هم گفته می‌شود؛ شما با انجام این کار بستر بررسی برای گوگل را به‌درستی فراهم می‌کنید.

برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است مثالی را عنوان کنیم. فرض کنید سایتی دارید که می‌خواهید نوع تعامل کاربران با شما زا نوع پر کردن فرم تماس باشد.

خب ابتدا شما باید برای نرخ تبدیل گوگل ادز کد تگ ادز را از گوگل بگیرید.

قدم بعدی شما آن است که در آن دکمه ثبت اطلاعات تماس کد گوگل ادز را جای دهید و گوگل با هر بار نهایی شدن میزان تعامل را متوجه خواهد شد.

برخی از افراد از این موضوع چشم پوشی می‌کنند و به ضرر خودشان تمام خواهد شد چون نمی‌توانند بفهمند که تبلیغات برای آن‌ها مستمر بوده و یا باعث بهبود تعامل شده است یا خیر.

 نرخ تبدیل گوگل ادز پس از خرید:

البته یکی از جذاب‌ترین تعاملات و نرخ تبدیل گوگل ادز قطعاً که پس از هر خرید رخ خواهد داد. اما چگونه گوگل ادز درک کند که چند کاربر به‌واسطه تبلیغات خرید خود را انجام داده‌اند؟

شما برای اینکه میزان نرخ تبدیل گوگل ادز را به دست آورید به دو صفحه از سایت خودتان نیاز خواهید داشت.

ابتدا صفحه محصول و یا همان صفحه ایی است که کاربر خرید را از آنجا انجام می‌دهد و صفحه دوم صفحه ایی است که کاربر پس از خرید به آن وارد می‌شود.

حال شما باید در صفحه دوم( یعنی صفحه ایی که بعد از اتمام خرید برای کاربر نمایش داده می‌شود) همان کد یا تگ گوگل ادز را باید قرار دهید .

پس از هر خرید و وارد شدن کاربر به این صفحه گوگل ادز متوجه این موضوع شود.

به‌عنوان مثال شما می‌خواهید نرخ تبدیل گوگل ادز محصول هدفون خودتان را بررسی کنید.

قدم اول آن است که یک صفحه بسیار جذاب طراحی کنید که اعتماد سازی و جلب رضایت کاربر در آن رخ دهد و اینکه فرم خرید و یا دکمه خرید برای کاربر به‌راحتی و در دسترس باشد.

قدم دوم ایجاد صفحه ایی است بعد از خرید ایجاد می‌شود.

مثلاً صفحه ایی در رابطه با تشکر کردن از مشتری برای خرید از سایت شما.

حال شما باید در این صفحه کد ادز را وارد کرده و اینکه گوگل متوجه نرخ تبدیل گوگل ادز خواهد شد بدون هیچ دردسری.

بررسی نرخ تبدیل گوگل ادز چه کمکی به ما خواهد کرد؟

حال شاید این موضوع ذهن شما را درگیر کرده باشد که بعد از این همه مراحل و انجام دادن کارها و به دست آوردن نرخ تبدیل گوگل ادز، چه نفع و سودی برای ما دارد؟

در ادامه این بخش نکات مهمی در رابطه با بررسی صفر تا صد نرخ تبدیل گوگل ادز که چه کمکی به شما خواهد کرد و اینکه از اشتباهات مرگبار  نیز جلوگیری کنید:

  • میزان تعامل: اولین موردی که باید به آن توجه شود پس از هر بررسی نوع تعامل و کارآمد بودن آن است.

فرض کنید که شما یک صفحه ایی ایجاد کرده و کاربر به آن وارد می‌شود ولی اصلاً تعاملی در آن رخ نمی‌دهد. مشکل از کجاست؟

آنجاست که شما باید وارد عمل شوید و کل صفحه را مورد بازبینی قرار دهید.

قطعاً که باید ابتدا ببینید فرم درخواست به‌درستی ایجاد شده و یا اینکه در دید کاربر است و دسترسی کاربر به آن چگونه است.

یا اینکه طراحی صفحه شما چگونه است، آیا کاربر آن را پسندیده است یا خیر.

  • بودجه و سود: دومین مورد از بررسی نرخ تبدیل گوگل ادز که بسیار باید برای شما باشد میزان سود است.

فرض کنید شما برای کلمه کلیدی مخصوصی محصول خود گوگل ادز رفته‌اید و هزینه این فعالیت شما 30 میلیون تومان بوده است.

در صورتی که اگر از تبلیغات 70 میلیون( به بالاتر و…) به دست آورید قطعاً که سود داشته‌اید.

حال فکر کنید که این مقدار کمتر از هزینه ایی که کردید باشد؛ آیا باید گوگل ادز را بی‌خیال شویم؟ دیگر نمی‌توان ضررها را جبران کرد؟ در بخش بعدی به‌صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

روش آسان برای بررسی نرخ تبدیل گوگل ادز

روش‌های فروش بیشتر در گوگل ادز:

شاید با بررسی نرخ تبدیل گوگل ادز متوجه آن شوید که میزان فروش سایت شما و تعامل بسیار کم بوده است و حال باید فعالیت‌هایی انجام دهید که میزان فروش را افزایش دهد.

برخی از فعالیت ای کارساز که سبب فروش عالی شما می‌شوند عبارت‌اند از:

ساختن صفحه فروش قدرتمند: اولین بخش از نرخ تبدیل گوگل ادز هم به صفحه فروش و قدرتمند ساختن آن هم پرداختیم.

بهترین کاری که می‌توانید در ابتدا انجام دهید آن است که خودتان را به‌جای مشتری بگذارید؛ شما به‌عنوان مشتری آیا وارد شدن به هر صفحه خرید انجام می‌دهید؟

قطعاً که خیر، اعتماد سازی بخش مهمی از فروش است. وجود نماد اینماد سایت بعلاوه تکمیل بودن تمامی بخش‌های سایت به شما کمک می‌کند که به‌راحتی فروش عالی داشته باشید.

فرم خرید را آسان طراحی کنید: ایجاد یک فرمی که بسیار پیچیده است و کاربر به‌راحتی نمی‌تواند با آن کار کند، قطعاً که کار را برای کاربرانی که می‌خواهند خرید داشته باشند سخت‌تر می‌شود.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید آن است که صفحه ایی بافرم ساده مشخصات بعلاوه صفحه ایی به‌عنوان درگاه پرداخت ایجاد کنید.

که فرد بعد از تکمیل خرید فرم ثبت نام آن نیز ذخیره و برای شما ارسال شود.

ایجاد نیاز: تا زمانی که کاربر احساس نیاز به کالا یا محصول و… به آن دست ندهد دست به خرید نمی‌زند.

بهترین فعالیت ممکن آن است که احساس نیاز را برای کاربر تلقین کرده و اینکه بعد محصول خودتان را پیشنهاد دهید.

توجه داشته باشید که بیرون کشیدن مشتری از چت آنلاین نیز بی‌تأثیر نخواهد بود.

سخن پایانی و چک لیست نهایی:

امیدوار هستیم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت رضایت آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

بهتر است که در انتهای مقاله نرخ تبدیل گوگل ادز چند نکته مهم را خدمت شما ارائه دهیم:

ابتدایی‌ترین فعالیتی که می‌توانید انجام قبل از تبلیغات ادز آن است که تمامی صفحات سایت خودتان را تکمیل کرده.

اگر باگ وجود داشت، سریعاً آن‌ها را برطرف کنید.

دومین مورد حائز اهمیت مشخص کردن نوع هدف شما برای گوگل ادز. آن که شما می‌خواهید نوع تعامل چگونه باشد همانند تماس و یا خرید و یا پر کردن فرم مشخصات.

بررسی نرخ تبدیل گوگل ادز از نان شب هم برای شما واجب‌تر خواهد بود به این دلیل که شما می‌توانید متوجه شوید که میزان تعامل چقدر است و چقدر سود داشتید و چقدر هزینه کردید.

برای بررسی نرخ تبدیل کافی است که از ابزار آنالتیکس استفاده کنید یا آن که کدهای گوگل ادز را در صفحات مشخصی که در بخش‌های قبلی عنوان کردیم جای دهید.

هنگامی که فروش شما از میزان هزینه‌هایی که کردید کمتر بود و ضرر کردید بهتر است تبلیغات را قطع نکنید و به فکر اصلاح ایرادات باشید.

موارد مهمی که سبب فروش پایین می‌شود را در بخش‌های قبل ذکر کرده‌ایم.

شما با توجه کردن به‌تمامی آن‌ها و اضافه کردن آپشن های مهم‌تر بسیار فروش بیشتر خواهید داشت.

توجه داشته باشید که شما تنها با داشتن مشخصات کاربران نیز می‌توانید به‌راحتی با آن‌ها تعامل داشته باشید.

فروش خودتان را خارج از بستر سایت نیز ادامه دهید که بسیار کارساز است.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *