هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
گوگل دیسکاور چیست؟ چگونه از دیسکاور گوگل ورودی بگیریم؟

گوگل دیسکاور چیست؟ چگونه از دیسکاور گوگل ورودی بگیریم؟

دسته بندی : سئو
1402/09/02

در این پست آموزشی قصد داریم  یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ابزار گوگل برای دریافت ترافیک میلیونی رایگان را معرفی نماییم. 😱

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در مورد گوگل دیسکاور. در صورتی که شما یک کاربر فعال در فضای مجازی باشید، قطعا بارها و بارها به صورت غیر مستقیم از این خاصیت گوگل استفاده کرده‌اید. گوگل دیسکاور می‌تواند علاوه بر افزایش ترافیک سایت شما نرخ تبدیل سایتتان را به صورت قابل توجه افزایش دهید. گرچه در دوره آموزش سئو برترآموز به صورت ویژه در مورد آن صحبت کردیم. اما در این بخش نیز بر خود لازم دیدیم که یک دیدگاه کلی نسبت به آن بیان کنیم. دقت کنید که دانش و توانایی سئو کار از گوگل دیسکاور می‌تواند روی هزینه یک پروژه تاثیرات قابل توجهی داشته باشد.

گوگل دیسکاور چیست؟

همه ی شما با بخش اکسپلور اینستاگرام آشنایی دارید، در این بخش به شما اطلاعاتی نمایش داده می‌شود که جذاب است. گوگل نیز یک بخش کاملا مجزا با هوش مصنوعی پیشرفته به نام گوگل دیسکاور دارد. در این بخش بر اساس آخرین اطلاعات موجود از سمت شما مقالاتی نمایش داده خواهد شد. البته اگر شما یک یوتیوبر حرفه‌ای باشید فیلم و موضوعاتی از این دست نمایش داده خواهد شد. برخی از الگوریتم های گوگل دیسکاور برای ما آشنا است و برخی دیگر از مفاهیم آن برای ما کاملا گنگ و نامفهوم است. به همین علت تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از آخرین اطلاعات روز برای این بخش استفاده کنیم. در صورتی که آپدیت جدید نیز ارائه شود، ما پست آموزشی خود را به روز خواهیم کرد.

عوامل تاثیر گذار بر روی گوگل دیسکاور عبارت اند از ریسپانسیو بودن سایت، کیفیت بالای محتوا، نسبت تصویر، سرعت لود سایت، ساختار محتوایی، نرخ خزش سایت، خلاصه نویسی و استفاده از اطلاعات روز، استفاده از تصاویر مرتبط و جذاب، دامین آتوریتی سایت و … . اگر بخواهیم این لیست را ادامه دهیم، شاید بتوان ده مورد دیگر نیز اضافه کرد. اما موارد دیگر حالت عمومی ندارد و صرفا برای برخی از سایت های خاص مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در بخش‌های بعدی تمامی این موارد را به صورت دقیق تشریح خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که میزان و نحوه فعالیت کاربر نیز در این بخش بسیار تاثیر گذار است. در صورتی که فرد برای مدت زمان طولانی گوگل استفاده کند، دقت و همچنین کیفیت این موضوع به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد.

آپدیت جدید گوگل دیسکاور

بر اساس آخرین آپدیت های گوگل برای بهبود کیفیت سایت و همچنین افزایش ورودی خود می‌توانید از یوتیوب بهره ببرید. چرا که ارائه محتوای ویدیویی با کیفیت در کنار محتوای متنی سئو شده می‌تواند تاثیرات قابل توجهی روی عملکرد گوگل دیسکاور داشته باشید. از طرفی میزان استفاده کاربر نیز روی این الگوریتم به صورت قابل توجه تاثیر گذار است. بر فرض مثال اگر شما در تایم آزاد خود برای مدت طولانی از آموزش زبان انگلیسی و یا آموزش ورد پرس استفاده می‌کنید. به احتمال زیاد بخش گوگل دیسکاور نیز پست هایی از این دست به شما نمایش خواهد داد. البته به صورت دقیق آن چیزی که شما نیاز دارید و نه آن چیزی که بازدید بالایی ثبت کرده است.

گوگل دیسکاور چیست؟

چگونه دیسکاور گوگل را فارسی کنیم؟

در برخی مواقع ممکن است که گوگل دیسکاور گوشی موبایل شما فارسی نباشد و تنها اطلاعات انگلیسی مورد نیازتان را به شما نمایش دهد. شما می‌توانید با استفاده از برخی تنظیمات گوگل دیسکاور، این موضوع را به سادگی تغییر دهید.

  • وارد حساب گوگل خود شوید.
  • زبان خود را به فارسی تغییر دهید.
  • در صورت نمایش و فعال بودن محل زندگی آن را روی ایران تنظیم کنید.

در سایت های ایرانی با گوشی خود گشت و گذار کنید. البته اگر ایمیل ثبت شده در گوگل با ایمیل اکانت یوتیوب شما یکی باشد و فیلم های فارسی تماشا کنید. می‌توانید یک بازخورد بسیار عالی ثبت کنید و به نتیجه جذاب دست پیدا کنید.

دقت کنید که تنظیمات دیسکاور گوگل در گوشی های شیائومی معمولا اندکی متفاوت است و می‌تواند گاها برای شما چالش برانگیز باشد. به همین جهت شما می‌تواند از برنامه دیسکاور شیائومی استفاده کنید که درک بهتر از رفتار شما داشته باشد. در بخش‌های بعدی این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چگونه از دیسکاور گوگل ورودی بگیریم؟

همانطور که می‌دانید برای هر سئوکاری ورودی گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین جهت که در این بخش قصد داریم عوامل تاثیر گذار روی ورود از سمت دیسکاور را مورد بررسی قرار دهیم. فرض کنید که یک آموزش زبان آلمانی ضبط کرده‌اید و یک فروش پایین دارید. با تسلط روی گوگل دیسکاور می‌توانید فروش سایت خود را به صورت قابل توجه افزایش دهید. به همین دلیل است که سئوکاران با تجربه علاوه بر برنامه ریزی روی تبلیغات سایت خود، برای جذب ورودی از گوگل دیسکاور نیز برنامه ریزی استراتژی انجام می‌دهند. با ما همراه باشید تا به صورت پارامتری هر یک از عوامل تاثیر گذار روی هوش مصنوعی دیسکاور گوگل را مورد بررسی قرار دهیم.

 در صورتی که هر یک از نکات مطرح شده برای شما گنگ و یا عجیب بود، به سادگی می‌توانید از طریق کامنت‌های این پست آموزشی با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما نیز در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد.

1.    ریسپانسیو بودن سایت « واکنشگرا »

اگر بخواهیم مهمترین عامل در دیسکاور رفتن یک سایت را مورد بررسی قرار دهیم، با موبایل فرندلی بودن آن اشاره کنیم. زمانی که نتایج ورودی سایت خود از طریق سرچ کنسول را نگاه می‌کنید، متوجه خواهید شد که ورودی سایت شما به صورت عمده از گوشی‌های هوشمند است. این موضوع اهمیت ریسپانسیو بودن سایت را بیشتر برای شما مشخص خواهد کرد. از طرفی الگوریتم‌های مختلف گوگل نیز یکی از مهمترین پارامترهای سلامت و سئو قوی سایت را ریسپانسیو بودن آن توصیف کرده‌اند. در صورتی که به بخش وبلاگ برترآموز مراجعه کنید و عبارت « ریسپانسیو » را جستجو نمایید، اطلاعات بسیار زیادی در این رابطه به دست خواهید آورد.

معمولا ریسپانسیو بودن یک سایت به چند عامل مختلف بستگی دارد که مهمترین آن ها می‌توان به سرعت یک سایت اشاره کرد. زمانی که دیتای بسیار زیادی روی سایت خود بارگذاری کنید و از طرفی تبلیغات خود را در ابعاد مختلف بدون توجه به سایر موارد بارگذاری کنید. علاوه بر از بین رفتن ریسپانسیو بودن سایت شما، سرعت بارگذاری آن نیز به صورت قابل توجه کاهش پیدا خواهد کرد.

Responsiveness of the "reactive" site

2.    محتوای با کیفیت بر اساس آخرین تغییرات ساختار گوگل

در مورد محتوای با کیفیت و ساختارمند می‌توان ساعت ها صحبت کرد. محتوای با کیفیت به محتوایی گفته می‌شود که مخاطب متوجه گذشتن زمان نشود. در این صورت بازدهی آن نیز برای سئو سایت به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد. زمانی که شما روی محتوای سایت خود سرمایه گذاری نمی‌کنید، از چند جهت دچار مشکل خواهید شد. اولین و مهمترین جهت آن از بین رفتن نرخ خزش سایت شما خواهد بود و از طرفی جریمه شدن از سمت الگوریتم‌های گوگل می‌باشد. به محتوای با کیفیت مانند تست زنی در کنکور نگاه کنید. در برخی مواقع اگر شما برای صفحات خود هزینه نکنید و نتیجه بهتری خواهید گرفت. همانطور که در کنکور جواب سوالی که نمی‌دانید را انتخاب نمی‌کنید، شما نیز نباید محتوای سایت خود را با کیفیت کم سازماندهی نمایید.

زمانی که دنبال کنندگانتان در سایت زیاد بمانند و از طرفی محتوای شمای استفاده نکنند، این موضوع به معنی جذاب نبودن محتوا خواهد بود. دقت کنید که بررسی جذابیت یک محتوا برای گوگل با نرخ پرش کاملا متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان از نرخ پرش و یا پارامترهای الگوریتم E A T استفاده کرد. در بخش‌های بعدی این موضوع را از زوایای بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد. همواره به یاد داشته باشید که محتوای با کیفیت به محتوایی گفته می‌شود که اطلاعات سخت را به زبانی ساده بیان کند، بدون این که مخاطب از آن خسته شود. محتوای با کیفیت معمولا تکرار محتوای دیگر سایت ها به زبانی دیگر نمی‌باشد. بلکه محتوای با کیفیت محتوایی است که در آن از تکنیک‌های کانتنت مارکتینگ و همچنین بازاریابی عصبی کلامی استفاده شود. این سطح از محتوا معمولا نه تنها در ایران بلکه در برخی از کشورهای اروپایی نیز جدی گرفته نمی‌شود.

 اما استارتاپ‌هایی که از این نوع محتوا استفاده می‌کنند، معمولا استراتژی اصلی آن ها هک رشد می‌باشد. به همین دلیل نیز می‌توانند یک بازدهی بسیار عالی در مدت زمانی کوتاه به دست آورند. در مورد هک رشد و موارد مرتبط به آن در بخش وبلاگ برترآموز به صورت کامل و جامع صحبت کرده‌ایم‌و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

3.    استفاده از تصاویر با ابعاد مناسب

یکی از مهمترین مواردی که در ورودی گرفتن از گوگل دیسکاور باید به آن توجه نمایید، استفاده از تصاویر با طول 1200 پیکسل می‌باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط تیم تولید محتوا برترآموز، معمولا تصاویر که نسبت 16:9 دارند و از طرفی طول 1200 پیکسل را نیز رعایت کرده‌اند. یک نتیجه بسیار عالی دریافت می‌کنند و از نظر گوگل جذاب و با ارزش شناخته می‌شوند. دقت کنید که این موضوع ارتباطی به محتوای تصاویر ندارد و در بخش‌های بعدی محتوا تصاویر را مورد بررسی قرار خواهیم داد. سعی کنید از عکس‌هایی استفاده کنید که برای همه شناخته شده باشد و از طرفی اندکی محتوای زرد نیز در آن به کار گرفته شده باشد.

همانطور که می‌دانید امروزه استفاده از محتوای زرد به اندازه‌ای سخت است که نمی‌توان آن را مورد نادیده گرفت. اما استفاده از آن مانند یک تیغ بسیار تیز می‌باشد و نیاز به دقت فراوان دارد. نکته بعدی که در مورد تصاویر باید به آن توجه نمایید، کادر بندی مناسب و با کیفیت آن است. برخی مواقع شما از یک عکس با کیفیت استفاده می‌کنید، اما کادر بندی مناسبی ندارد و مخاطب متوجه منظور شما نمی‌شود. به نوعی می‌توان گفت که این تصویر با متن مورد نظر ارتباطی ندارد. شاید عکس بسیار با کیفیت و جذابی باشد، اما برای این صفحه مناسب نیست و حتی می‌تواند تاثیر منفی نیز داشته باشد.

Use images with appropriate dimensions

4.    سرعت بالای سایت

ورودی گرفتن از گوگل دیسکاور کار سختی نیست و نیاز به یک برنامه ریزی حداقلی دارد. در این بخش نیاز به توسعه دهنده سایت حرفه‌ای دارید، در این صورت می‌توانید سرعت سایت خود افزایش دهید. همانطور که سرعت در سئو تکنیکال نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در ورودی گرفتن از سایت شما نیز تاثیر بسیار بالایی دارد. سرعت بالای سایت برای ما در ایران اهمیت دو چندان خواهد داشت. چرا که زیر ساخت‌های اینترنت ما بسیار ضعیف است و سرعت سرورهای ما نیز معمولا کمتر از استانداردهای جهانی می‌باشد. با توجه به این موضوع اگر سرعت سایت را اندکی افزایش دهید، بازدهی سایت شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد.

در صورتی که بخواهید استانداردهای  UI / UX سایت خود را نیز بهبود ببخشید، معمولا سرعت اولین و مهمترین پارامتر خواهد بود. از طرفی اگر بتوانید مخاطب جذب شده از گوگل دیسکاور را با رابط کاربری مناسب و سرعت بالا حفظ کنید، بخش های بیشتر از سایت شما برای گوگل دیسکاور انتخاب خواهد شد. در نتیجه هر چه ورودی شما بیشتر شود، بازدهی سایت شما نیز دو چندان خواهد شد. دقت کنید که ورودی گرفتن از گوگل دیسکاور یک تابع نمایی است و همه چیز به عملکرد شما عزیزان بستگی دارد.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت اجمالی اما کاربردی در مورد گوگل دیسکاور و نحوه ورودی گرفتن از آن صحبت کردیم. در صورتی که شما به عنوان یک سئو کار از تکنیکی خاص برای ورودی گرفتن استفاده می‌کنید، در بخش کامنت‌های این پست آموزشی با ما در میان بگذارید. با این کار دیگر دوستان شما نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و از طرفی شاید بتوان آن را توسعه داد تا شما نیز نتایج بهتری کسب کنید.

در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، خوشحال می‌شویم برترآموز را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران نیز معرفی کنید. چرا که با برترآموز می‌توانید سئو را به روز یاد بگیرید و از طرفی از آخرین آپدیت‌های گوگل نیز آگاه شوید. تمام تلاش ما در بخش وبلاگ برترآموز بر این است که بهترین و مفیدترین اطلاعات مورد نیاز سئوکاران را آماده کنیم و به زبانی ساده آن را منتقل نمایید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *