هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
یک پست وبلاگ باید چند کلمه باشد و چه عواملی روی رتبه آن تاثیر گذار است؟

یک پست وبلاگ باید چند کلمه باشد و چه عواملی روی رتبه آن تاثیر گذار است؟

دسته بندی : سئو
1402/07/02

امروزه سایت‌های بسیار زیادی بخش وبلاگ مناسبی ندارند و به همین دلیل است که نمی‌توانند یک بازدهی مناسب را کسب کنند.

با مطالعه این مقاله می‌توانید به صورت موثر روی ارزش وبلاگ خود تاثیر بگذارید و به صورت ویژه بررسی خواهیم کرد که یک وبلاگ باید چند کلمه باشد.

سلام بر دنبال کنندگان برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه آموزش سئو. در این مقاله قرار است به یک سوال بسیار مهم پاسخ دهیم. « وبلاگ باید چند کلمه باشد و چه عواملی روی رتبه آن در گوگل تاثیر گذار است؟ » برخی از مواقع سئوکاران ناآگاه و یا کم تجربه در مورد این موضوع دانش کافی ندارند. به همین دلیل است که نمی‌توانند یک بازدهی مناسب نیز از آن به دست آورند. در برخی مواقع آن ها یک بخش وبلاگ شلوغ و پرمحتوا نیز دارند، اما باز هم نتیجه به دست آمده رضایت بخش نیست. به همین دلیل قصد داریم به صورت کامل و جامع بخش وبلاگ یک سایت را مورد بررسی قرار دهیم. قبل از مطالعه این بخش لازم است به چند نکته بسیار مهم توجه نمایید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

اولین و مهمترین نکته در این است که نکات موجود در این بخش را با ذهن باز مورد بررسی قرار دهید. هر یک از نکات مورد بحث در این مقاله بر اساس اصول سئو و همچنین کانتنت مارکتینگ تایید می‌شود. به همین دلیل است که نکات مورد نظر ما قابل اجرا و کاملا به روز می‌باشد. دومین نکته در این است که تغییرات را به صورت پیوسته لحاظ کنید و استراتژی خود را به صورت ناگهانی تغییر ندهید. در این صورت می‌توانید انتظار یک رشد بسیار عالی از تغییر استراتژی محتوایی خود به دست آورید.

در برخی مواقع افراد با اعمال تغییرات ساده روی تعداد کلمات یک محتوا و همچنین بازنگری در لینک سازی داخلی به نتایج بسیار عالی دست پیدا می‌کنند. اما باید قبل از هر چیزی به درک درستی از سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » برسند و سپس تصمیم گیری کنند تا به یک نتیجه فوق العاده دست پیدا کنند.

وبلاگ یک سایت از چه جهاتی اهمیت دارد؟

قبل از بررسی پاسخ سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » لازم است به اهمیت وبلاگ یک سایت پی ببرید. چرا که شما تا به یقین در مورد ارزش یک وبلاگ نرسید، حاضر به هزینه کردن برای آن نخواهید بود. اولین نکته‌ای که شما باید در مورد یک وبلاگ به آن توجه نمایید، این است که بخش قابل توجهی از ورودی سایت شما از این مسیر خلق خواهد شد. شما برای ورودی گرفتن از سایت خود سه راه حل دارید. روش اول شما تبلیغات است که معمولا هزینه آن برای شما بسیار زیاد خواهد و یا ورودی شما با کیفیت نیست و نرخ تبدیل آن بسیار کم است. روش دوم ورودی گرفتن به صورت مستقیم از طریق بخش خدمات و فروشگاه سایت است که در این روش نیز ورودی شما زیاد نیست و نمی‌توان برای آن برنامه ریزی کرد.

اما سومین و مهمترین مسیر ورودی گرفتن از طریق بخش وبلاگ سایت می‌باشد. این هنر و قدرت شما است که با استفاده از بخش وبلاگ سایت خود بتوانید یک برنامه ریزی مناسب برای این موضوع انجام دهید. به همین دلیل است که شما باید برنامه ریزی مناسبی برای وبلاگ انجام دهید و حجم ورودی خود را بهبود بخشید. زمانی که صحبت از یک وبلاگ قوی می‌شود، نیازمند محتوای با کیفیت است. در برخی مواقع مطرح کردن سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » اشتباه است. چرا که فرد درک درستی از ارزش و کیفیت محتوا ندارد. تا زمانی او این موضوع و چالش را حل نکند نمی‌توانید منتظر یک بازخورد مناسب باشد.

از طرفی وبلاگ سایت برای موتورهای جستجو نیز بسیار مهم است. چرا که نقشه سایت و همچنین ارزش سایت شما را به صورت ویژه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. همواره به این موضوع فکر کنید که شما چه خدمتی را ارائه می‌کنید که گوگل به جهت باید برای شما یک برنامه ریزی مناسب انجام دهد. منظور ما این است که چه دلیلی به مخاطبین می‌دهید که از فضای وب استفاده کنند. زمانی که شما به دلیل محتوای با کیفیت خود مخاطبین را درگیر اینترنت می‌کنید، گوگل به جایگاه شما اهمیت می‌دهد.

وبلاگ یک سایت از چه جهاتی اهمیت دارد؟

محتوای وبلاگ باید چند کلمه باشد؟

این که محتوای یک وبلاگ چند کلمه باشد به دو عامل بستگی دارد. اولین عامل این است که حوزه مورد نظر شما به صورت تخصصی است و یا عمومی. به عنوان مثال کسی که قرار است در مورد آموزش وردپرس و یا آموزش فتوشاپ تولید محتوا کند، به یک اندازه دیتا نیاز دارد. از طرفی کسی که قرار است که در مورد جراحی دریچه قلب تولید محتوا انجام دهد، یک حجم کاملا متفاوت دیتا مورد بررسی قرار می‌دهد. به همین دلیل است که نتیجه این دو کاملا متفاوت است. اما نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که رقبای شما با چه کیفیت و چه تعداد کلماتی اقدام به تولید محتوا نمودند. در این صورت شما باید زمان صرف کنید و بیش از آن ها محتوا تولید کنید. در این صورت می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که محتوای شما توسط گوگل برتر شناخته می‌شود.

البته مجدد روی این موضع تاکید می‌کنم که ارزش محتوای شما ارتباطی به زیاد بودن آن ندارد. بلکه یک تعداد منطقی و همچنین با کیفیت می‌تواند ارزش محتوا را مشخص کند. به صورت عمومی حداقل تعداد کلمات یک محتوا بین 1200 تا 1500 کلمه می‌باشد. البته این تعداد محتوا بدون آپدیت است که در بخش‌های بعدی به صورت ویژه مورد بررسی قرار خواهیم داد. زمانی که حجم محتوای شما کمتر از این مقدار است، اولین الگوریتم گوگل به سایت شما امتیاز منفی می‌دهد، الگوریتم کوآتی است. در صورتی که در این باره اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از طریق بخش مقالات سایت برترآموز، مقاله  « الگوریتم کواتی چیست؟ » بررسی کنید. در این صورت به یک جمع بندی بسیار عالی در این رابطه دست پیدا خواهید کرد. از نظر این الگوریتم محتوایی که تعداد کلمات مناسبی ندارد، ارزش بالایی هم ندارد.

در برخی مواقع شما با تحلیل رقبا به این نتیجه خواهید رسید که حداقل تعداد کلمات یک محتوا برای شما 3000 کلمه باشد. چرا که شما قصد دارید با لینک سازی و همچنین قرار دادن فراخوان عمل مناسب بازدهی آن را افزایش دهید. البته به این نکته توجه نمایید که دیتای شما نباید به نحوی باشد که مخاطب از آن خسته شود.

·      الگوریتم MUM یک تیغ دو لب

زمانی که صحبت از تعداد کلمات یک محتوا می‌شود، به یک الگوریتم معمولا توجه کافی نمی‌شود و آن هم الگوریتم MUM گوگل می‌باشد. این الگوریتم معمولا چندین لایه دارد و یک محتوا را به صورت چند بعدی مورد بررسی قرار میدهد. زمانی که تعداد کلمات یک محتوا زیاد است، در این صورت دقت او برای بررسی نیز بیشتر خواهد شد. اما نکته بسیار مهم آن در این است که خروجی آن نیز اهمیت بالاتری دارد. چرا که از نظر گوگل این مقاله می‌تواند دیتای دست اول به موتورهای جستجو اضافه کند. به همین دلیل است علاوه بر بررسی نوع زبان نگارش محتوا به مقایسه آن، با محتوای هم زبان خود نیز می‌پردازد. در این صورت ارزش محتوایی را آن را درک می‌کند و برای آن یک جایگاه مناسب نیز انتخاب خواهد کرد.

در صورتی که به دنبال شناخت بهتر الگوریتم MUM می‌باشید، بهتر است که از طریق بخش وبمستران گوگل به یک نتیجه مناسب دست پیدا کنید. چرا که در این صورت می‌توانید یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید و درک بهتری نیز از این الگوریتم به دست آورید. دقت کنید که آپدیت‌های الگوریتم ام یو ام بسیار زیادی است. به همین دلیل است که شما برای بررسی این الگوریتم باید قدرت زبان انگلیسی مناسبی به دست آورید. بخش « آموزش زبان انگلیسی » برای شروع می‌تواند مناسب باشد. بعد از درک و بررسی این الگوریتم پاسخ سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » برای شما ملموس خواهد بود و برنامه ریزی مناسب برای کیفیت و همچنین تعداد کلمات یک محتوا انجام خواهید داد.

آپدیت وبلاگ باید چند کلمه باشد تا بهترین بازدهی را به دنبال آورد؟

یکی از مهمترین بخش‌هایی که در بررسی سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » باید به آن توجه نمایید، موضوع آپدیت مقالات می‌باشد. در بخش‌های قبلی ما حداقل محتوای وبلاگ را 1200 تا 1500 کلمه عنوان کردیم. اما این سوال مطرح می‌شود که این حجم از محتوا با در نظر گرفتن تعداد کلمات آپدیت است و یا خیر؟ پاسخ مناسب این است که 1200 تا 1500 کلمه معمولا پایه است و ارتباطی به آپدیت ندارد. شما بر اساس محتوا و همچنین پویایی اطلاعات لازم است که برای آپدیت آن برنامه ریزی نمایید. به عنوان مثال ممکن است که شما یک سایت در حوزه « آموزش زبان آلمانی » را بررسی کنید. متوجه می‌شوید که مقالات برتر این سایت در حدود 3500 تا 4500 کلمه دارد. به نظر شما تمامی این محتوا به صورت یک باره بارگذاری شده است؟ قطعا خیر.

 این محتوا قطعا چندین و چند آپدیت دارد و به مرور زمان به چنین تعداد کلماتی رسیده است. حال اگر شما بخواهید به این محتوا را پشت سر بگذارید و جایگاه بهتری نسبت به آن پیدا کنید، لازم است که یک استراتژی مناسب اتخاذ کنید.  در وهله اول حداقل 3000 کلمه محتوا بار گذاری کنید. سپس برای آن دو آپدیت 800 کلمه‌ای در نظر بگیرید و به فاصله یک ماه آن را بارگذاری نمایید. البته بررسی اصول سئو داخلی و همچنین لینک سازی مناسب برای آن نیز بسیار مهم است. از طرفی کیفیت محتوای شما باید توسط یک متخصص کانتنت مورد بررسی قرار گیرد. در این صورت می‌توانید به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنید. به همین دلیل است که آپدیت محتوایی برای گوگل بسیار مهم است و می‌توانید به صورت مستقیم روی ارزش سایت شما تاثیر بگذارد.

نکته بعدی که در آپدیت محتوایی باید مد نظر قرار دهید، لینک سازی این محتوا با دیگر محتواهای سایت شما می‌باشد. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی از آن دست پیدا کنید. دقت کنید که در آپدیت محتوای تنها هدف ما صرفا زیاد کردن تعداد کلمات یک محتوا نیست. بلکه هدف ما در این است که ارزش این محتوا را افزایش دهیم.

آپدیت وبلاگ باید چند کلمه باشد تا بهترین بازدهی را به دنبال آورد؟

مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی رتبه یک مقاله چیست؟

شما تا به این قسمت با پاسخ سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » به خوبی آشنا شدید و حال زمان آن رسیده است که پا را فراتر بگذارید و درک عمیق از این موضوع به دست آورید. در برخی مواقع تعداد کلمات وبلاگ شما مناسب است، اما ارزش آن به لحاظ سئو و خوانایی بسیار کم است. به همین دلیل است که گوگل نیز برای آن اهمیت کافی قائل نمی‌شود. در این صورت علاوه بر سوخت شدن هزینه و انرژی سئو کار، سایت او نیز سنگین و کند می‌شود. دقت کنید که اگر محتوای شما از اصول استاندارد کانتنت مارکتینگ و سئو پیروی کند نه تنها سایت شما کند نمی‌شود، بلکه سرعت و امکانات آن نیز بسیار زیاد خواهد شد. برای درک این موضوع تا پایان با ما همراه باشید تا به یک جمع بندی مناسب دست پیدا کنید.

·      یونیک و دست اول بودن محتوا

یکی از مهمترین موضوعاتی که به اندازه تعداد کلمات محتوای روی ارزش آن تاثیر گذار است، کیفیت محتوا می‌باشد. زمانی که یک محتوا نویس قرار است که برای شما تولید محتوا انجام دهد. اولین سوالی که مورد بررسی است، ارزش محتوا برای خواننده است. یک محتوا نباید به نوعی سطحی نگارش شود که خواننده از آن رضایت کافی به دست نیاورد. از طرفی نباید کیفیت محتوا به نحوی باشد که خواننده چیزی از آن متوجه نشود. البته نکته بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار دهید، تکراری نبودن یک محتوا می‌باشد. قطعا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید در مورد یک موضوع تحقیق کنید. معمولا چند سایت اول محتوای شبیه به هم دارند، اما زبان بیان آن تفاوت ایجاد کرده است.

اگر شما یک محتوای غنی در همین موضوع بارگذاری کنید، حتی با دامین آتوریتی پایین می‌توانید به یک جایگاه بسیار عالی دست پیدا کنید. هر چه این قسم محتوا در سایت شما بیشتر شود، قطعا ارزش و همچنین کیفیت وبلاگ شما بیشتر خواهد شد. در این مرحله است که سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » برای شما معنی نخواهد داشت. چرا که نکته بسیار مهم برای شما پاسخ دادن به سوال مخاطب می‌باشد. البته که رعایت حداقل 1200 تا 1500 کلمه محتوا نیز برای شما ضروری است. اما نکته بسیار مهم در این است که ارزش این محتوا را صرفا به خاطر چند کلمه کمتر و یا زیادتر تغییر ندهید. منظور ما این است که یک موضوع را برای تعداد کلمات کمتر به صورت نیمه کار رها نکنید.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که سایت را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهید. منظور ما این است که محتوای شما آخرین محتوایی باشد که یک مخاطب مطالعه می‌کند. چرا که این محتوا علاوه بر درک نیاز مخاطب به زبانی ساده نیز آن را بیان می‌کند. در این صورت الگوریتم‌های گوگل نیز درک بهتری از مقاله وبلاگ سایتان خواهند داشت. در این صورت قدرت سئو و همچنین ارزش محتوا علاوه بر مخاطب برای موتورهای جستجو نیز افزایش پیدا می‌کند. دقیقا این همان موضوعی است که برای ما اهمیت دارد.

·      استفاده از نظر یک متخصص کانتنت و نه تایپیست

در بسیار از مواقع افراد به جای این که تمرکز خود را روی تعداد کلمات یک محتوا قرار دهند و هزینه آن را بالا و پایین کنند. باید تمام تمرکز خود روی تخصص و همچنین قدرت و دانش فرد قرار دهند. یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه نمایید، این است تولید کننده محتوای متخصص معمولا بیکار نیست. به همین دلیل است که حاضر نمی‌شود که پروژه جدید با قیمت زیر قیمت بازار قبول کند. زمانی که یک شخص توانایی‌های بسیار زیادی دارد و قرار است که محتوای یک سایت را با قیمت یک تایپیست برای شما انجام دهد، بهتر است که به این موضوع شک کنید. چرا که همواره این مثل ایرانی در این بخش کاربرد دارد. « به هر اندازه که پول بدی، آش میخوری »

زمانی که قرار است که تولید محتوای یک شخص را مورد بررسی قرار دهید، از او در مورد تحقیق کلمات کلیدی و اصول سئو داخلی چند سوال ساده بپرسید. در این صورت درک خواهید کرد که دانش فرد به چه اندازه است. از طرفی شما متوجه خواهید شد که سئو سایت مورد نظر شما تا چه اندازه می‌تواند کاربردی باشد. چرا که همانطور که می‌دانید در سئو « محتوا پادشاه است » حال اگر این محتوا را یک فرد متخصص تعریف نکرده باشد، نتیجه کاملا مشخص است.

حال اگر شما به دنبال پاسخ سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » می‌باشید و از طرفی یک فرد متخصص قرار نیست که این کار را برای شما مدیریت کند. نتیجه آن کاملا مشخص است و می‌توان حدس زد که نتیجه پایانی آن چیست. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا یک استراتژی مناسب تعریف کنید و از یک متخصص کانتنت برای محتوای سایت خود استفاده نمایید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که هر کلمه این محتوا ارزش دارد می‌توانید به صورت ویژه روی آن حساب کنید و جایگاه مناسبی در بین رقبا کسب نمایید.

  استفاده از نظر یک متخصص کانتنت و نه تایپیست

·      لینک سازی چند لایه با استفاده از کال تو اکشن مناسب

یکی از دلایلی که گوگل به محتوای طولانی ارزش بیشتری می‌دهد و از طرفی لینک آن نیز به آن ها بیشتر است، جامع بودن آن است. یک محتوای جامع صرفا موضوع مورد نظر مخاطب را به صورت سطحی بررسی نمی‌کند. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از یک لینک سازی مناسب ارزش محتوا را افزایش دهید. به همین دلیل است که شما به عنوان یک سئوکار به سادگی می‌توانید از کال تو اکشن مناسب برای سازماندهی مقاله استفاده نمایید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که محتوای یک سایت را به نحوی نگارش و مدیریت کنید که مخاطب از خواندن آن خسته نشود و لحظه به لحظه که به پایان محتوا نزدیک می‌شود، ناراحت شود.

برای این موضوع باید محتوا را به نحوی نگارش نمایید که برای یک مخاطب تازه نا آشنا به موضوع سنگین نباشد. از طرفی اگر یک شخص متخصص نیز محتوای شما را مورد بررس قرار می‌دهد از مطالعه آن خسته نشود. در این صورت می‌توان اطمینان داشته که محتوای مورد نظر شما از هر نظر مورد تایید مخاطب می‌باشد. برای این هدف نیز باید محتوای خود را لینک سازی کنید به دیگر مقالات. در این صورت مخاطب شما می‌توانید با نیاز و سطح دانش خود از محتوای شما بهره ببرد.

حال اگر بخواهید که محتوای خود را به صورت هدفمند لینک سازی کنید، نیاز است که کال تو اکشن مناسب برای آن تعریف کنید. یکی از دلایلی که بیان سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » کافی نیست، عدم توجه به اهداف تجاری یک متن می‌باشد. قطعا زمانی که یک محتوا نگارش می‌شود، صرفا هدف آن اطلاع رساندن به مخاطبین یک سایت نیست و فرد به دنبال برندینگ و کسب منافع مادی نیز می‌باشد. در این صورت باید تمام تلاش خود را به دست آورد تا با استفاده از کال تو اکشن‌های موجود در سطح متن نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. به همین دلیل است که صحبت از لینک سازی چند لایه می‌نماییم تا به تمامی اهداف خود به صورت جامع دست پیدا کنیم.

سخن پایانی

در این بخش به صورت جامع و کامل به بررسی پاسخ سوال « وبلاگ باید چند کلمه باشد » پرداختیم. برای درک بهتر این موضوع به عوامل تاثیر گذار روی تولید محتوای کاربردی نیز اشاره کردیم. حال اگر سوال و یا چالشی ذهن شما را مشغول کرده است، می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های این مقاله با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ثبت خواهند کرد. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که ارزش یک محتوای زمان بیشتر خواهد شد که شما بتوانید فارق از تعداد کلمات آن به نیاز مخاطب پاسخ دهید.

حال اگر پاسخ شما بر اساس استراتژی‌های سئو شخصی سازی شده باشد، در این صورت ارزش محتوا و همچنین کیفیت آن به مراتب بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که محتوا را صرفا برای مخاطب و یا برای موتورهای جستجو نمی‌نویسیم، بلکه هدف ما کسب رضایت حداکثری هر دو آن ها است.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *