
شما با مطالعه این مقاله میتوانید به صورت کامل و جامع با اعتبار دامنه سایت « Domain Authority » آشنا شوید.
از طرفی میتوانید با عوامل موثر روی دامنه سایت و همچنین چگونگی بهبود آن نیز آشنا شوید.
سلام بر دنبال کنندگان برترآموز 😃👋🏻 ، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جامع و کامل در مورد افزایش اعتبار دامنه سایت یا همان Domain Authority. معمولا سئو کاران برای سئو یک سایت و یا برای استفاده از رپورتاژ یک سایت روی اعتبار دامنه سایت توجه ویژه دارند. دلیل این موضوع نیز حساسیت گوگل میباشد و به صورت مستقیم روی سئو سایت تاثیر گذار خواهد بود. افزایش اعتبار دامنه یک سایت امری زمان بر است و باید روی جزئیات توجه ویژه داشته باشید. چرا که میتوان گفت یکی از مهمترین عوامل موثر روی دامنه سایت، موضوع زمان است.
از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که زمان یک موضوع غیر قابل تغییر است، اما میتوان با تغییر برخی پارامترهای سئو سایت کمک به بهینه سازی زمان کرد. شما به عنوان یک سئو کار باید دامنه یک سایت را از چند جهت بررسی کنید. اولین موضوع که شما باید بررسی کنید، میزان برندینگ انجام شده روی دامنه سایت است. در برخی مواقع تغییر کامل یک دامنه بسیار بهتر از تغییر از حواشی ایجاد شده پیرامون یک دامنه خاص میباشد. با ما همراه باشید چرا که در بخشهای بعدی به صورت کامل و جامع به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
در نهایت شما باید با توجه به دانش روز سئو شروع به تغییر پارامترهای کلیدی سایت کنید. به عنوان مثال زمانی که شما در مورد استراتژی گوگل، در مورد تگها و برچسبهای گول دانش و اطلاعات کافی نداشته باشید. در این صورت شما برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود هزینه میکنید، اما بازده مورد نظر خود را کسب نمیکنید، آموزش سئو برترآموز میتواند یک کمک مناسب برای شما باشد.
بهترین راه برای افزایش اعتبار دامنه یک سایت در وهله اول شناخت درست آن است. زمانی که شناخت شما از آدرس دامنه سایت کامل و جامع باشد، شما برای تغییر استراتژی و یا به کا بردن استراتژی مکمل به جهت افزایش اعتبار دامنه سایت مشکلی نخواهید داشت. دامنه یا همان Domain یک آدرس اختصاصی است که در بخش URL سایت وارد میشود. این آدرس جایگزینی برای آدرس پروتکل اینترنت و یا همان IP میباشد. هر دامنه از سه بخش اصلی تشکیل شده است. پیشوند، دامین و پسوند.
به عنوان مثال https://bartaramouz.ir/ در بخش اول پسوند سایت است یا همان https قرار دارد. در این بخش معمولا نوع شبکه ارتباطی و همچنین امنیت سایت مورد بررسی قرار میگیرد. بخش دوم سایت دامین سایت میباشد. در نهایت پسوند آن نیز که IR میباشد. پسوند سایت شما روی اعتبار سایت شما بسیار تاثیر گذار است. به عنوان مثال پسوند IR یک پسوند داخلی است و زمانی که موضوع تحریمهای گوگل مطرح میشود، برخی از خدمات گوگل شامل حال سایت شما نمیشود. شما میتوانید با توجه به نوعی سایت خود از پسوندهای متفاوتی استفاده کنید. در بخشهای بعدی این موضوع را بهتر بررسی خواهیم کرد.
دامین آتوریتی بررسی میزان قدرت یک دامنه از جهات مختلف میباشد. به هر میزان که دامین آتوریتی یک سایت بهتر و مناسبتر باشد، در این صورت اعتبار نوشته آن بیشتر است و از طرفی سئو آن نیز بسیار سادهتر است. به همین علت است که شما برای بررسی تبلیغات در یک سایت، معمولا اولین چیزی که بررسی میکنید، میزان دامین آتوریتی یک سایت میباشد. البته در دوره « آموزش رپورتاژ آگهی صفر تا صد » این موضوع به صورت کامل و جامع آموزش داده شده است. اما اگر بخواهیم از موضوع تبلیغات فاکتور بگیریم، باید به استراتژی کلان سئو اشاره کنیم.
زمانی که شما برای طراحی پلن سئو یک سایت مشغول کار میشوید، باید بدانید که نقاط ضعف و قوت یک سایت چیست و برای آن برنامه ریزی کنید. اگر دامنه سایت ضعیف است، استراتژی شما باید افزایش اعتبار دامنه سایت باشد. اما اگر دامنه سایت قوی است شما باید روی موضوع برندینگ و همچنین لایههای تخصصی سئو سایت برنامه ریزی داشته باشید. به همین علت است که معمولا در شرکتهای دیجیتال مارکتینگ زمانی که به دنبال استخدام یک فرد سئو کار میباشند، سایتهایی که در رزومه او وجود دارد را به لحاظ دامین آتوریتی بررسی میکنند.
شناخت شما از حوزه سئو و همچنین درک شما از دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد که یک برنامه ریزی مناسب برای افزایش اعتبار دامنه سایت داشته باشید. نکاتی که در این مقاله برای شما مطرح میشود میتواند دامنه سایت شما را بهبود دهد. اما شما باید به عنوان یک سئو کار بررسی کنید که ترکیب کدام استراتژی برای شما مناسبتر است. در صورتی که در مورد هر بخش سوال و یا چالشی داشتید، میتوانید در بخش کامنتها با ما مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در سریعترین زمان ممکن پاسخ آن را به شما خواهند داد.
زمانی که شما با یک کارفرما در مورد سایت او صحبت میکنید، معمولا دوست دارد که روی کلمات کلیدی بسیار زیادی رتبه برتر را داشته باشد. اما او از قدرت سایت خود و همچنین رقبای خود آگاهی ندارد. معمولا سئوکاران تازه کار برای اینکه پروژه را از دست ندهد، سادهترین کلمات را انتخاب میکنند و شروع به سئو سایت میکند. در این صورت واضح است که نتیجه چیست. رتبه سایت روی کلمات کلیدی با کیفیت پایین بالا است و این موضوع روی فروش و برندینگ او نیز تاثیر گذار است.
اما یک سئو کار حرفهای معمولا برای افزایش اعتبار دامنه سایت، به دنبال کلمات کلیدی با سرچ بالا میگردد. سپس به دنبال بهینه سازی سایت برای رقابت با رقبا در این حوزه میباشد. یکی از مهمترین و پایهای ترین استراتژیها برای افزایش اعتبار دامنه یک سایت، بالا بودن روی کلمات کلیدی سخت و با سرچ بالا میباشد. البته توجه داشته باشید که هنر شما به عنوان یک سئو کار استفاده از کلمات کلیدی طولانی و سپس کلمات کلیدی کوتاه میباشد. حتی شما برای افزایش دقت و اعتبار کار خود میتوانید از ابزار موجود در سایتهای خارجی نیز بهره ببرید.
البته برای رسیدن به این هدف لازم است که زبان انگلیسی قوی داشته باشید. در این صورت افزایش اعتبار دامنه سایت برای شما بسیار ساده خواهد بود. اگر زبان انگلیسی قوی ندارید به شما پیشنهاد میکنیم که از آموزش زبان انگلیسی برترآموز استفاده کنید. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی بدون ابزار مهم مانند Keyboard Planer کار بسیار دشواری خواهد بود. اگر شما کلمات خود را به درستی انتخاب نکنید، استراتژیهای بعدی برای شما کارساز نخواهد بود.
یکی از عوامل بسیار موثر روی افزایش اعتبار دامنه سایت شما، استفاده از بک لینکها در زمان مناسب میباشد. البته توجه داشته باشید که بک لینکهای شما نیز باید با کیفیت باشد. به عنوان مثال اگر شما از یک مزرعه لینک برای بک لینک استفاده کرده باشید و یا از یک سایت تبلیغاتی با تک تبلیغاتی، بک لینک خریده باشید، افزایش اعتبار دامنه سایت شما امکان پذیر نخواهد بود. یکی از مهمترین مواردی که شما برای لینک سازی و بک لینک باید به آن توجه داشته باشید، داشتن استراتژی آهسته و پیوسته و لینک سازی با کیفیت است.
شما باید از سطح صفر شروع کنید و به مرور زمان به سطح یک، دو و … برسید. به این نکته توجه داشته باشید که، بک لینکهای تعداد بالا و در مدت زمان پایین نه تنها به کیفیت و رتبه سایت شما کمک نمیکند، بلکه این موضوع منجر به افت کیفیت سایت شما و همچنین اسپم شدن فعالیتهای شما نیز میشود. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از استراتژیهای سئو کلاه سیاه برای افزایش بک لینکهای شما در کوتاه مدت ممکن است که مثبت باشد، اما در بلند مدت میتواند روی اعتبار کار شما تاثیر بسیار منفی داشته باشد و با آپدیت الگوریتمهای گوگل بک لینکهای شما بی ارزش خواهد شد.
از طرفی به این نکته توجه داشته باید که استفاده افراطی از بک لینکهای رایگان خارجی میتواند برای شما مشکل ساز باشد. شما به عنوان یک سئو کار باید بک لینکهای با کیفیت استفاده کنید. چرا که کیفیت بک لینکهای شما به صورت مستقیم روی افزایش اعتبار دامنه سایت شما تاثیر گذار است. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که از مقاله « بهترین زمان بک لینک سازی برای سایت » به صورت کامل و جامع استفاده کنید. شما در این مقاله دیدگاه بسیار بهتری روی استراتژی بک لینکها پیدا خواهید کرد.
زمانی که شما دامین آتوریتی خود را بررسی میکنید، معمولا یکی از موارد که میتواند روی آن تاثیر بسیار منفی داشته باشد، اسپم اسکور سایت شما میباشد. زمانی که به قوانین سئو داخلی توجه کافی نداشته باشید و یا زمان که استراتژی سئو سایت شما به اندازه کافی قوی نباشد، در این صورت اسپم اسکور شما افزایش پیدا میکند. اسپم اسکور یک شاخص برای سلامت سئو سایت شما میباشد. اگر استراتژیهای اصلی سئو سایت شما مبتنی بر سئو کلاه سفید و یا سئو کلا خاکستری باشد. در این صورت خطای شما پایین است و در نتیجه نرخ اسپم اسکور شما نیز پایین خواهد بود.
شما برای کاهش نرخ اسپم اسکور خود و همچنین افزایش اعتبار دامنه سایت خود باید موارد زیر را رعایت کنید. دقت کنید تغییر در هر یک از موارد زیر باید به صورت مستمر باشد و نباید استراتژی شما به صورت ناگهانی تغییر کند.
معمولا سئو کاران حرفهای برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود، به صورت ویژه روی انکر تکستهای سایت تمرکز میکنند. به عنوان مثال سئو کاران برای بخش وبلاگ خود همیشه لینک سازی و از طرفی دسته بندیهای خود را مشخص میکنند. حتی با بررسی و جستجو در کلمات کلیدی مشابه سعی میکنند که انکر تکستهای مهم را نیز مشخص کنند. البته این هنر نویسنده شما است که در چه زمان و در چه بخشی از متن وبلاگ و یا دسته بندی شما از انکر تکست مناسب استفاده کند.
به این موضوع توجه داشته باشید که انکر تکست شما باید به نحوی انتخاب شود که مخاطب در نگاه اول روی آن کلیک کند و از طرفی مارک کردن آن نیز باید به نحوی باشد که برای مخاطب قابل تشخیص باشد. برخی از سئوکاران بی تجربه انکر تکستهای سایت خود را به نحوی قرار میدهند که همرنگ متن است و تا زمانی که روی آن موس قرار نگیرید شما متوجه آن نخواهید شد. شما برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود باید به نحوی انکر تکستهای خود را مارک کنید که در یک نگاه مانند دیگر اجزاء سایت شما قابلیت نمایش و درک داشته باشد.
در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که انکر تکستهای شما باید به محتوای با کیفیت و یا صفحات اصلی شما انجام شود. در صورتی که محتوای شما یک محتوای زرد است و یا محتوای شما یک محتوای درجه دو است؛ اگر شما برای آن از انکر تکست استفاده نکنید بسیار بهتر است. افزایش اعتبار دامنه سایت یک کار همه جانبه است و شما باید از جهات مختلف آن را بررسی کنید.
یکی از مهمترین موارد که میتواند روی افزایش اعتبار دامنه سایت شما تاثیر داشته باشد، میزان نرخ پرش سایت شما میباشد. شما باید بررسی کنید که کاربر به چه دلیلی سایت شما را ترک میکند. ممکن است که محصول شما کیفیت کافی نداشته باشد و یا ممکن است که سایت شما سرعت پایینی داشته باشد. حتی میتوانید از یک فرد غریبه در این مورد سوال کنید تا به عنوان یک مخاطب نظر خود در مورد رابط کاربری سایت شما بیان کند. زمانی که شما نرخ پرش سایت خود را بهبود بخشید، به صورت کاملا محسوس افزایش اعتبار دامنه سایت خود را متوجه خواهید شد.
بر اساس بررسیهای صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز، یکی از مهمترین دلایل افزایش نرخ پرش یک سایت سرعت پایین میباشد. زمانی که مخاطب شما برای انجام هرکاری مجبور صبر زیادی میشود و یا به برای باز شدن یک عکس زمان زیادی را صرف میکند. به سرعت سایت شما را ترک میکند. از طرفی سرعت پایین اینترنت در ایران نیز به این موضوع بیشتر دامن خواهد زد. به هر میزان که کاربر مدت زمان بیشتر در سایت شما سپر کند، افزایش اعتبار دامنه سایت شما بیشتر میشود و دامین آتوریتی شما عدد بالاتری را نشان خواهد داد.
حتی برخی از سئو کاران حرفهای برای بررسی دلایل ترک سایتشان توسط مخاطبین خود ویدیو رفتار آنها در سایت را مشاهده میکنند تا علت این رفتار را بهتر درک کنند. آخرین نکته که منجر به افزایش نرخ پرش سایت میشود، داشتن تبلیغات بسیار زیاد میباشد. برخی از سایتهای هنوز اعتبار کافی ندارند، اما با یک دیجیتال مارکتینگ قوی کلی تبلیغات قبول میکنند و در سایت خود نمایش میدهند. این تبلیغات نه برای آنها مفید است و نه برای شخصی که تبلیغ میدهد. برای افزایش اعتبار دامنه سایت باید شاخصهای اصلی سئو را بررسی کنید.
اگر شما در مورد اخبار حوزه سئو اندکی تحقیق کنید، معمولا اطلاعات بسیار زیادی در مورد سوشال سیگنال منتشر میشود. در سال 2021 و در سال 2022 یکی از مهمترین عواملی که منجر به افزایش اعتبار دامنه سایت میشود، سوشال سیگنال بیان شده است این موضوع از جهات مختلفی برای یک سایت اهمیت دارد. اولین و مهمترین خاصیت سوشال سیگنال در این است که بازدید ارگانیک سایت شما افزایش پیدا میکند. از طرفی زمانی که بازدید سایت شما بیشتر میشود، اعتبار دامنه سایت شما بیشتر میشود. اما نکته بسیار مهم این است که سوشال سیگنال به صورت پایدار زیاد شود.
اگر شما بتوانید علاوه بر سایت خود یک فضای مجازی قوی داشته باشید و هر چند وقت یکبار مخاطبین فضای مجازی خود را به سایت خود دعوت کنید، افزایش اعتبار دامنه سایت شما بسیار سریع خواهد بود. اما نکته بسیار مهم این است که مخاطب شما در سایت شما حضور داشته باشد و سریعا سایت شما را ترک نکند. به عنوان مثال اگر یک آموزش در سایت خود قرار میدهید به کسانی که آن را تا آخر تماشا میکنند، کد تخفیف و یا هدیه بدهید. اگر سوشال سیگنال شما افزایش پیدا کند و از طرف مقابل نیز نرخ پرش سایت شما بالا برود، این موضوع بی اهمیت خواهد بود.
حتی شما میتوانید برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود از رقبای خود نیز استفاده کنید و یک رفتار تعاملی داشته باشید. به عنوان مثال میتوانید از رقیب خود بخواهید که سایت شما را تبلیغ کند و شما نیز سایت او را تبلیغ کنید. البته برای این موضوع ممکن است که به یک مذاکره کننده قوی نیاز داشته باشید تا دلیل این موضوع را به درستی به او منتقل کند. به هر میزان که روی افزایش اعتبار دامنه سایت خود تمرکز بیشتری داشته باشید، سرعت رشد شما بیشتر خواهد شد.
یکی از عواملی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی افزایش اعتبار دامنه سایت شما تاثیر گذار است، محتوای سایت شما میباشد. اگر شما در سایت خود آموزش فتوشاپ مبتدی تا پیشرفته دارید، باید محتوای سایت شما نیز به نحوی باشد که مخاطب مبتدی تا پیشرفته بتواند از آن استفاده کند. زمانی که فقط از محتوای موجود در سطح وب استفاده میکنید و از طرفی محتوای شما نیز یک محتوای بی کیفیت است، چگونه انتظار دارید که افزایش اعتبار دامنه سایت برای شما عملی شود.
اگر شما به سادهترین الگوریتمهای گوگل دقت کنید، در مورد محتوا بسیار تاکید شده است. این موضوع به این دلیل است که اساس کار گوگل و دیگر ابزار آنلاین محتوا میباشد. به این موضوع دقت داشته باشید که محتوا به شرطی برای شما کارساز است که از جهات مختلف بررسی شود. محتوایی برای افزایش اعتبار دامنه سایت مفید است که هم سئو قوی داشته باشد و هم از لحاظ فنی اطلاعات تکمیلی زیادی داشته باشد.
آخرین و مهمترین استراتژی که میتواند روی افزایش اعتبار دامنه سایت شما تاثیر داشته باشد، یک برندینگ حرفهای ویژه فضای آنلاین است. معمولا برندینگ در حوزه وب با برندینگ در حوزه آفلاین اشتباه گرفته میشود. پارامترهایی که شما برای برندینگ در فضای آفلاین استفاده میکنید با حوزه وب بسیار متفاوت است. به عنوان مثال اگر شما به برای برندینگ مغازه خود یک بیلبورد کرایه میکنید و برای برندینگ وب خود چند تبلیغ بنری میروید، نباید انتظار داشته باشید که نتایج یکسان به دست آورید.
قویترین و مهمترین ابزار برای برندینگ شما در فضای وب محتوای با کیفیت و داشتن فضای مجازی قوی است. اگر شما بتوانید از استراتژی استفاده کنید که این دو را به خوبی به هم متصل کند، در این صورت میتوانید یک بازدهی بسیار عالی کسب کنید.
شما با مطالعه این مقاله به صورت کلی با چند استراتژی مهم برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود آشنا شدید. اگر شما به دنبال اعتبار بالا در حوزه سئو وب و یا در حوزه فضای مجازی میباشید. مهمترین کار شما این است که یک استراتژی بلند و یک استراتژی کوتاه مدت داشته باشید. با توجه به نتایج استراتژی کوتاه مدت خود، استراتژی بلند مدت خود را تغییر دهید. در این صورت علاوه بر افزایش اعتبار دامنه سایت خود میتوانید فروش بالا، برندینگ قوی و همچنین شبکه سازی فعال در صنعت خود را نیز تجربه کنید.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران