هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
فالوور فعال چیست؟ برتر آموز

فالوور فعال چیست؟ چگونه فالوور فعال جذب کنیم؟

1401/07/05

در دنیای شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و توییتر شما با یک مفهومی به نام فالوور روبرو هستید که در واقع فالوورها یعنی دنیال کننده‌های شما در این شبکه‌های مجازی ، که در دنیای دیجیتال مارکتینگ ما همواره به دنبال طراحی استراتژی‌های کاربردی برای بدست آوردن فالوورهای فعال وواقعی هستیم. در این مقاله سعی داریم تا راجع به موضوع فالوور فعال چیست؟ صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما بیان نماییم برای همین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید.

فالوور فعال چیست؟ معمولا پرسشی است که کاربران و مدیران کسب و کارها از دیجیتال مارکترها می‌پرسند و گمان می‌کنند که میان فالوورها هیچ تفاوتی نیست.

یکی از هدف‌های اصلی که هر کسب و کاری اینترنتی وجود دارد بدست آوردن جامعه هدف فعال است که بتوانند بیشترین تعامل را به جامعه هدف داشته باشند.

اگر در مورد پلتفرم اینستاگرام آشناییت ندارد پیشنهاد می‌شود حتما قبل از مطالعه این مقاله ، آموزش اینستاگرام را با دقت بررسی کرده و شبکه اجتماعی را به خوبی فرا بگیرید. زیرا الان شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام به مهم‌ترین ارکان درآمد زایی تبدیل شده‌اند.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت :

  • فالوور فعال چیست؟
  • دنبال کننده فعال به چه کسی گفته می‌شود؟
  • چرا برخی از کسب و کارها به فالوور فیک روی می‌آورند؟
  • چگونه فالوور فعال جذب کنیم؟

فالوور فعال چیست؟

با ذکر مثال ساده‌ای به توضیح مفهوم فالوور فعال خواهیم پرداخت. همانطور که انسان‌ها در جامعه یکسری در تمامی فعالیت‌ها فعال هستند و سری دیگری واکنش خاصی به فعالیت‌ها ندارند ، در دنیای مجازی کسب و کارها مانند اینستاگرام هم همین مفهوم برقرار است.

برخی از دنیال کننده یا فالوورهای شما هستند که کاملا فعال و بالاترین نرخ تعامل را با شما دارند.

و برخی دیگر وجود دارند که هیچگونه اکشنی با شما ندارند که طبیعتا این دنبال کننده‌ها فعال نیستند. برای یک کسب و کار برای این که بیشترین میزان تعامل را دریافت نماییم به فالوور‌های فعال نیاز داریم.

دسته سوم دنبال کننده‌های فیکی هستند که نرخ تعامل آنها در مقایسه با دسته بالا صفر است. که حتی وجود این فالوورها برای پیج شما ضرر هم دارد.

فکر نکنید که یک کسب و کار با N میلیون دنبال کننده حتما نرخ تعامل بالایی دارد بلکه برخی از کسب و کارها هستند که با تعداد کمتری فالوور بالاترین میزان تعامل را دارند.

فالوور فعال به چه کسی گفته می‌شود؟

  1. دنبال کننده‌های فعال افرادی هستند که پست‌های شما را لایک کرده و برا یآنها کامنت درج می‌کنند. اگر پست شما مورد نیاز آنها باشد حتما آن را سیو خواهند کرد.
  2. دنبال کننده‌های فعال پست‌های شما را در شبکه‌های مجازی خود با دیگر افراد به اشتراک می‌گذارند.
  3. با دقت تمامی استوری‌های شما را مشاهده کرده و حتما با استوری‌ها تعامل دارند.
  4. دنبال کننده‌های فعال حتما روزانه با پیج شما سر و کار داشته و جدیدترین اخبار را از طریق شما مشاهده می‌کنند.

جذب فالوور فعال برتر آموز

چرا داشتن فالوور فعال در اینستاگرام اهمیت دارد؟

خوب پس از این که کاربران با مفهوم  فالوور فعال آشنا شدند حالا صحبت این است که چرا این موضوع اهمیت دارد؟ در پی داشتن فالوور فعال چه اتفاقی برای پیج شما خواهد افتاد؟

همه ما می‌دانیم که کسب فالوور واقعی و فعال آن هم درست در زمانی ابتدایی تاسیس پیج و کسب و کار قطعا به زمان زیادی نیاز دارد تا شما بتوانید این کار به درست‌ترین روش انجام دهید.

اما این موضوع را در نظر داشته باشید که با داشتن استراتژی درست جذب فالوور فعال قدم‌های بزرگی را برای داشتن یک کسب و کار درست برداشته‌اید.

با فالوور فعال نرخ تعامل بالایی دارید.

شما با داشتن دنبال کننده‌های واقعی قطعا نرخ تعامل بالایی را در پیج خود خواهید داشت. االگوریتم‌های اینستاگرام همواره به دنبال این موضوع هستند که کدام پیج بیشترین میزان تعامل شامل لایک ، کامنت ، سیو و اشتراک گذاری را دارد و به همین ترتیب با بررسی این آمار و ارقام پیج شما را در اکسپلور در معرض نمایش تعداد زیادی از جامعه هدف قرار می‌دهد بنابراین با تعامل بالا درصد زیادی از دنبال کننده‌های جدید به شما می‌پیوندند که این یعنی بدون پرداخت هزینه می‌توانید فالوور جذب نمایید.

با دنبال کننده فعال به مسئله اعتماد سازی پیج خود کمک نمایید.

یکی از مسائلی که تاثیر بسیار زیادی روی جذب فالوور و فروش کسب و کار شما دارد ، بحث اعتماد به کسب و کار است. مهم‌ترین رکنی که در کسب و کارهای آنلاین باید همواره به آن توجه و برا یآن برنامه خاصی را داشت ، اعتماد سازی برای کاربران است.

دنبال کتتده‌های فعال معمولا به خاطر تعامل بالایی که با پیج شما دارند و به خاطر حسن رضایت از کسب و کار شما به بازاریابی دهان به دهان برای کسب و کار شما می‌پردازند و به خاطر حسن رضایت مشتری همواره به دنبال تبلیغ کار شما هستند که همین موضوع اهمیت زیادی روی اعتماد سازی کاربران جدیدی که می‌خواهند شما را فالوو و از شما خرید کنند دارند.

که البته ما در مقاله روش‌های افزایش اعتماد سازی در اینستاگرام به خوبی راجع به این موضوع و چالش‌های آن صحبت کرده‌ایم.

فالوور فعال فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر دنبال کننده‌های پیج شما واقعی و فعال باشند ، قطعا در دنبال آن شما درآمد خوبی را کسب خواهید کرد.

زیرا افرادی که بیشترین نرخ تعامل را با پیج‌ها دارند معمولا جزو مشتریان ثابت آنها هستند و وجود مشتریان ثابت و قدیمی یکی از ارزشمندترین رکن‌ها در دنیای مارکتینگ است.

فالوورهای فعال به سرعت پست و استوری محصولات جدید شما را مشاهده کرده و به دلیل آشنایی و اعتمادی که به شما دارند سریع ثبت سفارش خود را نهایی می‌کنند.

چرا برخی از کسب و کارها به فالوور فیک روی می‌آورند؟

متاسفانه یک بازار تقربیا پر طرفداری به نام خرید فالوور فیک در بین کسب و کارها جریان دارد و از آن مهمتر و ناراحت‌تر این است که افراد زیادی خرید فالوور فیک را پیشنهاد می‌کنند.

فالوور فیک یعنی اضافه کردن اکانت‌هایی به تعداد فالوورهای شما که هیچ تعامل دقت کنید هیچ تعاملی با پیج شما ندارند و حتی یکی از پست‌های شما را لایک نخواهند کرد و فقط این افراد به عنوان نماد برای افزایش تعداد فالوورهای یک کسب و کار به شمار می‌روند.

الگوریتم‌های اینستاگرام بسیار زیاد روی این فالوورهای فیک حساس هستند و کاملا راحت می‌توان آن‌ها را از میان دنبال‌ کننده‌های واقعی تشخیص داد. این فالوورها معمولا هیچ عکس پروفایلی نداشته و نام اکانت آنها همگی عجیب و غریب و بدون معنی و مفهوم است.

چگونه فالوور فعال جذب کنیم؟

خوب در این مرحله می‌خواهیم توضیح دهیم که چگونه می‌توانید دنبال کننده فعال برای پیج خود جذب نمایید.

فقط دقت کنید تا تمامی روش‌ها را درست انجام داده تا در نهایت نتیجه مطلوب را دریافت نمایید.

در زمان طلایی پیج محتوا منتشر کنید.

یکی از مواردی که بسیار روی بدست آوردن فالوورهای فعال تاثیرگذار است این است که شما باید بتوانید Golden Time پیج خود را شناسایی و سپس در این تایم‌ها به منتشر کردن محتوا بپردازید تا بیشترین بازخورد را دریافت نمایید.

خوشبختانه اینستاگرام این تایم طلایی را در اکانت شما در قسمت تنظیمات نمایش می‌دهد این Golden Time دقیقا همان زمانی است که تعداد بیشتری از فالوورهای شما فعال هستند.

شاید بپرسید که چرا در زمان طلایی محتوا منتشر نماییم؟

الگوریتم‌های ایسنتاگرام تنها در ساعات اولیه منتشر شدن پست آن را به درصد کوچکی از فالوورها نمایش می‌دهد و اگر استقبال از پست مطلوب باشد آن را به افراد دیگر نشان می‌دهد.

برای همین حتما این نکته را به تیم تولید محتوای خود تاکید نمایید تا با رعایت این نکات یک جدول زمان بندی محتوا ایجاد کرده و طبق آن برنامه ریزی نمایند.

محتواهایی با قابلیت وایرال شدن تولید نمایید.

سعی نکنید که در محتواهای خود فقط به فکر فروش و کسب درآمد باشید گاهی اوقات با تولید یک محتوای وایرال و ویروسی می‌توانید بازخورد زیادی را دریافت نمایید.

سعی کنید از موضوعات ترند روز به نفع کسب و کارتان استفاده کرده و محتواهایی با قابلیت انتشار درج نمایید.

استفاده از هشتگ در پست‌ها فراموش نشود.

سعی کنید ترند ترین هشتگ‌های مربوط به حوزه کاری خود را پیدا کرده و از آنها برای توسعه کارتان و جذب فالوور استفاده نمایید. در این میان حتما توصیه می‌شود که هشتگ اختصاصی پیج خود را بسازید و آن را در زیر پست‌ها و در کپشن‌ها به کاربران معرفی نمایید.

فراموش نکنید که اصلا از هشتگ‌های غیر مرتبط برای جذب فالوور استفاده نکنید زیرا قطعا اثرات منفی زیادی به سمت کسب و کارتان هدایت می‌کند.

تبلیغات را فراموش نکنید!

تبلیغات در اینستاگرام یکی از ارکان‌های مهم برای هر کسب و کاری هست. مهم نیست که پیج شما تازه کار و یا قدیمی هستید بلکه با تبلیغات می‌توانید جامعه هدف جدیدی را بدست آورید.

درست است که تبلیغات نیازمند یک بودجه مالی می‌باشد که ممکن است کسب و کارهای جدید نتوانند به خوبی این بودجه را فراهم کنند ، اما این موضوع را در نظر بگیرید که اگر این هزینه‌ها را برای تبلیغات انجام می‌دهید مطمئن باشید چندبرابر تاثیر آن را در کسب و کار خود پیدا خواهید کرد تنها کافیست که تبلیغات اصولی داشته باشید.

برای این که بهترین نتیجه را از تبلیغات بگیرید باید برنامه هدفمند تبلیغات داشته و در روزها و بازه زمانی‌های مشخصی این کار را انجام بدهید. اگر راجع به موضوع تبلیغات در اینستاگرام اطلاعاتی ندارید ما در برتر آموز در مقاله راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام اطلاعات کاربردی را بیان کرده‌ایم.

اکانت اینستاگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی درج نمایید.

اگر وبسایت دارید و در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر ، لینکدین ، تلگرام و… فعالیت دارید حتما اکانت اینستاگرام خود را با این افراد به اشتراک بگذارید. این موضوع بسیار تاثیر گزار است زیرا جامعه هدف و مشتریان فعال شما می‌توانند در سایر شبکه‌های اجتماعی شمار ا دنبال کرده و از اخبار شما مطلع باشند.

حتما در وبسایت خود در قسمت هدر یا فوتر و در قسمت تماس با ما اطلاعات دقیقی از شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام درج نمایید.

آموزش جذب فالور فعال برتر آموز

سعی کنید مسابقه هدفمند اجرا نمایید.

متاسفانه برخی از افراد اجرای مسابقه را با شرکت در کمیپین‌های بی هدف و غیذ مفید یکسان می‌دانند اما این گونه نیست و شما می‌توانید با اجرای مسابقه هدفمند این کار را به خوبی انجام بدهید. اصولا در مسابقات بخاطر برنده شدن جوایز افراد زیادی مشارکت کرده و حتی از دوستان خود دعوت می‌کنند تا به مسابقه شما بپیوندند.

شما می‌توانید کاملا این مسابقات را به خوبی اجرا کرده و حتی از انتخاب میان لایک و کامنت‌های پست خود شروع کنید. سعی کنید جوایز نفیسی را برای این کار قرار بدهید تا کاربران زیادی به شرکت در مسابقه تشویق شوند.

و مهم‌تر از همه این است که سعی کنید مسابقات خود را سالم برگزار نمایید تا اعتماد کاربران را جذب نمایید. شما با مطالعه کردن مقاله ابزار‌های مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام می‌توانید این موضوع را به خوبی کنترل نمایید.

از محتوای جدید ریلز استفاده نمایید.

ریلزها از آن دسته محتواهایی هستند که به‌ خاطر جذابیت و محبوبیتی که بین کاربران اینستاگرام دارند ، به‌سرعت و به‌ راحتی وایرال می‌شوند. با این ابزار می‌توانید به مخاطبان هدف جدید دسترسی پیدا کنید و تعداد فالوورهای زیادی را از این طریق کسب نمایید. سعی کنید در ریلز ، به‌جای فروش محصولات یا محتوای صرفا آموزشی ، نکات مربوط به صنعت خود را ارائه دهید و افراد را سرگرم کنید.

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم در این مقاله به طور کامل راجع به موضوع فالوور فعال چیست؟ صحبت کرده و نحوه دستیابی به این فالوورها را توضیح دهیم. مهم‌ترین نکته این است که سعی کنید هیچ‌گاه به سراغ خرید فالوور فیک برای پیج خود نروید زیرا آسیب‌هایی که فالوور فیک به پیج شمل می‌زند بسیار بدتر از مزایای آن است.

باید سعی کنید با تولید محتوای کاربردی فعالیت فالوورهای خود را افزایش دهید به طوریکه کاربران همواره در حال اکشن یعنی درج کامنت و لایک و یا حتی ریپلای کردن استوری‌های شما باشند.

این تولید محتوا و فعالیت مستمر و مداوم شما است که می‌تواند کاربران را به فعالیت زیاد تشویق کند. شما می‌توانید از دنبال کننده‌های خود درخواست نمایید تا زنگوله نوتیفیکشن پیج شما را برای استوری ، پست ، ریلز ، ویدیو فعال کنند تا اول از همه متوجه تولید محتوای شما بشوند.

اگر شما هم توضیحات کاربردی و تجربه‌ای راجع به بدست آوردن دنبال کننده‌های فعال داریید لطفا در قسمت کامنت مطرح نمایید.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهسا ناصری

    سلام خیلی خوب بود عذر میخوام ااگه کسی خواست شما میتونید در زمینه تولید محتوا راهنمایی کنید؟

    1. تارا محمدزاده

      سلام مهسا عزیز
      باعث افتخاره بتونیم کمکتون کنیم.🙌😊