امروزه شبکههای اجتماعی به یک بستر مناسب برای فعالیت کسب و کارها تبدیل شده است و کسب و کارها با موضوعات مختلف مانند آموزشی ، پژوهشی ، فروشگاههای آنلاین و…. در این شبکهها در حال فعالیت و کسب درآمد هستند. فعالیت و کسب درآمد در این شبکههای اجتماعی نیازمند آموزش و تحقیق و بررسی است بنابراین باید بتوانید طبق اصول و روشهای درستی به تبلیغ کسب و کارتان و جذب جامعه هدف بپردازید. مهم نیست که در اینستاگرام یا لینکدین فعالیت میکنید مهم این است که باید برای تبلیغات خود استراتژی درستی را داشته باشید. در این قسمت از مقالات برتر آموز کنار شما هستیم تا راجع به روشهای تبلیغاتی و بازاریابی شبکه اجتماعی محبوب لینکدین صحبت نماییم. همراه ما باشید.
روش های تبلیغات در لینکدین و تاثیر آن بر کسب و کار جزو ترند ترین موضوعات حال حاضر در سطح وب میباشد.
تمامی کسب و کارها همواره به دنبال این هستند که بتوانند با بهترین روشهای تبلیغاتی کسب و کار خود را گسترش بدهند. شبکههای اجتماعی پلتفرمی رایگان برای عضویت شما هستند بنابراین با تبلیغات اصولی میتوانید بازخورد خوبی را دریافت نمایید.
به این نکته توجه داشته باشید که همواره در هر کسب و کاری جذب جامعه هدف اهمیت دارد و تبلیغات یکی از روشهای جذب آن است.
برای اینکه تبلیغات شما موثر و مفید واقع شود نیاز به آموزش دارید بنابراین بهتر است که مهمترین نکات را به خاطر بسپارید.
آنچه که شما در این مقاله میآموزید:
Advertising in social networks یا تبلیغات در شبکههای اجتماعی به انجام مجموع دستورالعملها و فعالیتهایی گفته میشود که دیجیتال مارکترها با توجه به هدف کسب و کار و شرایط موجود استراتژیهای خاصی طراحی میکنند.
در واقع تمامی روشهای تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ با رعایت محتوای موجود در لینکدین میتواند اجرا بشود. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما پیشنهاد میشود آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.
یکی از مهمترین قسمتهایی که معمولا کسب و کارها توجه چندانی به آن ندارند این است که نمیدانند چگونه باید در لینکدین فعالیت نمایند؟ خوب مسلما با انجام یکسری از روشهای ساده میتوانید بازدهی تبلیغات خود را چندین برابر افزایش بدهید. گاهی اوقات علت نتیجه نگرفتن استراتژی تبلیغات یک کسب و کار این است که نتوانستهاند موارد ابتدایی را به خوبی رعایت نمایند.
بنابراین این موضوع را مهم دانستیم که قبل از بررسی روش های تبلیغات در لینکدین به مجموع دستورالعملهای ابتدایی بپردازیم.
یکی از موردهای مهم اولیه که متاسفانه کمتر کسی به آن توجه میکند این است باید بتوانید یک پروفایل حرفهای برای کسب و کار خود در لینکدین ایجاد نمایید. خوب سوال مهمی که الان برای کسب و کارها به وجود میآید این است که پروفایل حرفهای که ویژه تبلیغات است چه ویژگیای دارد؟
اگر لوگو دارید میتوانید عکس لوگوی خود را به عنوان عکس پروفایل قرار بدهید اگر کسب و کار شما لوگو ندارد میتوانید تصویر مناسبی را قرار بدهید. از گذاشتن عکسهای فیک بپرهیزید. داشتن تصویر تاثیر بسیار زیادی روی اعتماد کاربران شما خواهد داشت بنابراین از این موضوع غافل نشوید.
اگر وبسایت دارید حتما آدرس آن را در بیو خود قرار بدهید. درج آدرس وبسایت یکی از موارد مهم در جلب اعتماد مشتریان است. اگر هنوز برای کسب و کار خود وبسایتی طراحی نکردید میتوانید با یک وبسایت وردپرسی این کار را انجام بدهید. با مطالعه آموزش وردپرس میتوانید به خوبی در این مورد مطالعه داشته باشید.
حتما در قسمت بیو سعی کنید حوزه کسب و کاری خود را به صورت واضح به کاربران معرفی نمایید تا کاربران با مراجعه به پروفایل شما در نگاه اول متوجه این موضوع بشوند.
شما میتوانید در لینکدین در گروههای تخصصی عضو بشوید تا کاربرانی که به کسب و کار شما علاقه دارند با مراجعه به این گروهها بتوانند شما را پیدا کنند.
یکی از ویزگیهای مهم فعالیت در هر شبکه اجتماعی این است که برنامه مناسبی برای تولید محتوای خود باید داشته باشید و محتوای شما باید کاملا متناسب با نیاز کاربران طراحی گردد ، بنابراین حتما با توجه به ویزگیهای جامعه هدف بهترین استراتژی و تقویم محتوایی را در نظر بگیرید.
خوب حالا نوبت به آن رسیده است که راجع به روش های تبلیغات در لینکدین صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما دوستان عزیز بیان نماییم. شما میتوانید با انتخاب یک یا چندتا از روشهای زیر بهترین نتیجه و عملکرد را از تبلیغات خود داشته باشید.
مهمترین نکته این است که همواره در طول برگزاری تبلیغات نباید هدف اصلی کسب و کارتان را فراموش کنید و همین موضوع شاید به ظاهر کوچک عامل موفقیت در بسیاری از استراتژی تبلیغات است.
با مشخص بودن هدف ، کاربران به سمت هدف شما هدایت میشوند و این نکته باعث میشود تا تبلیغات سالمی را برگزار نمایید.
یکی از محبوبترین روشهای تبلیغات ، محتوای اسپانسری میباشد که اکثر کسب و کارها در دنیای لینکدین از آن استفاده میکنند. محتوای اسپانسری یا به عبارتی Sponsored Content تبلیغی است که در آن یک محتوای تبلیغاتی در میان سایر محتواهای موجود در صفحه اصلی به نمایش گذاشته میشود..
همین نکته باعث میشود که افراد زیادی در طول شبانه روز تبلیغات شما را در میان مطالب خود مشاهده کنند. مخاطبین همواره در حال چک کردن صفحه اصلی خود هستند بنابراین حتما محتوای تبلیغاتی شما را مشاهده خواهند کرد.
در این روش تبلیغات شما محدودیت خاصی ندارید میتوانید از انواع و اقسام ویدیوها ، تصاویر ، محتواها ، لینکها و… استفاده نمایید. کاربران پس از کلیک بر روی محتوای اسپانسری شما به لندینگ اصلی لینکدین شما منتقل میشوند و اگر از محتوای شما رضایت داشته باشند قطعا جزو یکی از دنبال کنندگان شما خواهند شد.
چه زمانی از کمپین محتوای اسپانسری استفاده نماییم؟
افزایش آگاهی از برند
هدفگیری مخاطبین
جذب مخاطبین
یکی دیگر از روشهای تبلیغات در لینکدین تبلیغات به صورت پیام اسپانسری نام دارد. در روش پیام اسپانسری ما سعی میکنیم تا مخاطب را به صورت مستقیم مورد هدف قرار بدهیم.
یکی از ویژگیهیا خوب لینکدین این است که میتوانید کاربران را بر اساس تخصص ، سلیقه ، علایق ، مهارتها و غیره دسته بندی نمایید.
شما زمانی که دسته بندی خوبی داشته باشید یعنی مشتریان و کاربران خود را به خوبی میشناسید و همین برگ برنده تبلیغات پیام اسپانسری است.
Sponsored Inmail با دسته بندی که شما در اختیار آن قرار میدهید میتواند مخاطبین را به صورت دقیق هدف گیری و محتوای مرتبط را برای آنها ارسال نماید.
تبلیغات متنی یکی دیگر از روشهای خوب برای تبلیغات در لینکدین میباشد که شما میتواند با اجرای اصولی آن بازخورد خوبی را داشته باشید.
یکی از سادهترین روشهای تبلیغ در لینکدین و یا سایر شبکههای اجتماعی همین نوع تبلیغ متنی است که اکثرا به خوبی با آن آشنا هستند.
این تبلیغ در مقایسه با سایر روشها معمولا هزینه کمتری دارد. شما در تبلیغ متنی نیز میتوانید تصاویر قرار دهید اما توجه داشته باشید که دیگر فضای کافی برای نوشتن ندارید بنابراین در حد چند کلمه خلاصه و مفید سعی کنید که این کار را به خوبی انجام بدهید.
این نوع تبلیغ را نیز علاوه بر لینکدین میتوانید در سایر شبکههای اجتماعی مشاهده نمایید. با طراحی تصاویر زیبا میتوانید بازخورد تبلیغات نمایشی را به بیشترین حد ممکن برسانید.
معمولا تبلیغات نمایشی بیشترین بازخورد را دارند که بیشترین محبوبیت را میان کاربران کسب کردهاند و با طراحی یک بنر زیبا میتوان استراتژی تبلیغ خوبی را پیاده سازی کرد.
تبلیغات دینامیک نسبت به سایر روشها جزو آپدیتترینها برای تبلیغات در لینکدین است. Dynamic Ads همان تبلیغات نمایشی توسعه داده شده است. حالا چه تفاوتهایی دارند؟
شما با استفاده از این نوع تبلیغات میتوانید آگهیهای سفارشی تولید کرده تا فقط کاربران خاصی آنها را مشاهده نمایند. این کاربران خاص همان کاربران هدفگیری شده شما در مرحله اول خواهند بود.
یکی از ویژگیهای خوب دینامیک این است که حتی دکمههای Call To Action هم میتواند بر حسب سلیقه شما طراحی گردد که این موضوع روی جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار است.
یکی از مهمترین سوالاتی که الان برای کاربران ما به وجود آمده است این است که هزینه روش های تبلیغات در لینکدین به چه صورت است؟ و چه میزان بودجه برای این کار باید در نظر داشته باشند.
توجه داشته باشید که تعیین بودجه مسئله بسیار مهمی است که توصیه میشود در همین ابتدای کسب و کارتان به آن اهمیت بدهید.
هزینه تبلیغات در لینکدین در مقایسه با سایر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام بیشتر است که خوب علت آن کاملا مشخص است. شما در این پلتفرم با کاربران حرفهای تری سر و کار دارید.
برای تبلیغات در لینکدین شما سه روش در اختیار دارید که بر اساس این سه روش میتوانید بودجه تبلیغاتی خود را در نظر بگیرید.
این روشها عبارتاند از :
روش CPC : در این روش باید به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما انجام میشود ، شما هزینهای را پرداخت میکنید. همچنین میتوانید یک سقف مشخص برای بودجهی روزانه داشته باشید.
برای مثال هزینه هر کلیک n تومان و بودجه روزانه شما تنها 2n است.
روش CPM : در این روش تعداد کلیک اهمیتی ندارد بلکه تنها تعداد بازدید از تبلیغات مهم است. بنابراین میتوانید بودجهای را برای هر 1000 نمایش آگهی درنظر بگیرید.
روش CPS : در روش CPS تعداد ارسالهای یک تبلیغ دارای اهمیت است. این روش برای تبلیغات به روش پیام اسپانسری کاربرد دارد که در آن پیامهای تبلیغاتی به مخاطبان ارسال میشود. هر چه تعداد ارسالها بیشتر باشد، میزان بودجه نیز افزایش پیدا میکند.
شما بر اساس هدف و نوع تبلیغی که انتخاب کردید باید یکی از این روشهای پرداخت را انتخاب نمایید.
حالا که روی موضوع روش های تبلیغات در لینکدین و بودجه تبلیغاتی مسلط شدید اکنون به آخرین بخش این مقاله یعنی آموزش کمپین تبلیغاتی میپردازیم که خوب مسلما اگر به تبلیغات در لیندکین علاقهمند شدید این موضوع نیز از اهمیت زیادی برخورددار است.
مهمترین نکته این است که با توجه به مواردی که در ابتدای مقاله بررسی کردهایم باید برای کسب و کار خود یک پروفایل خوب طراحی نمایید. درج عکس ، بیو ، لینک وبسایت و محتوا گذاری منظم فراموش نشود. این موضوع را به یاد داشته باشید که شما قرار است در این پیج تبلیغات و کسب درآمد داشته باشید بنابراین نیاز است که بتوانید به بهبود یافتن پیج خود کمک نمایید.
قبل از شروع هر کمپین چه در شبکههای اجتماعی و چه در فضای گوگل لازم است هدف خود را مشخص نمایید زیرا اگر هدف شما مشخص باشد میتوانید کسب و کار خود را در راستای هدف قرار دهید و صد البته به نتیجه مطلوب هم برسید. در صورت مشخص نکردن هدف کاربران شما در بی هدفی قرار میگیرند و هیچ دستاورد مطلوبی برای کسب و کار شما بدست نخواهد آمد.
حالا که هدف خود را مشخص کردید ، نوبت به آن میرسد که وارد قسمت مدیریت کمپین یا Campaign Manager بشویید و ثبت نام خود را نهایی کنید. در این بخش تمامی گزینههای مرتبط با انجام تبلیغات در لینکدین را مشاهده خواهید کرد.
بر اساس تمامی روش های تبلیغات در لینکدین که در قسمت بالا توضیح دادیم با توجه به هدف و مخاطبینی که دارید باید نوع تبلیغات خود را مشخص نمایید. اگر در اول مسیر هستید میتوانید با آزمون و خطا بهترین نوع تبلیغات را برای خود پیدا نمایید.
پس از انتخاب نوع کمپین حالا نوبت آن میرسد که بودجه خود را مشخص کرده تا بر اساس بودجهای که دارید تبلیغات را پیش ببرید. مطمئن باشید اگر تبلیغات شما اصولی باشد چندین برابر بودجهای که قرار دادهاید به کسب و کار شما باز خواهد گشت.
سخن آخر:
در این قسمت سعی کردهایم به طور کامل راجع به موضوع روش های تبلیغات در لینکدین صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما دوستان عزیز معرفی نماییم. با بررسی تمامی روشها امیدواریم بتوانید بازخورد خوبی را از تبلیغات لینکدین داشته باشید.
اگر هنوز موفق نشدید که در این شبکه اجتماعی عضو شوید ، حتما این کار را انجام داده تا بتوانید از حداکثر مخاطبین استفاده نمایید. دقت داشته باشید که اگر تعداد مخاطبین شما در جامعه هدفهای مختلف بالاتر باشید عملکرد بیشتری را خواهید داشت.
اگر در زمینه روش های تبلیغات در لینکدین تجربهای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموز به اشتراک بگذارید. اطلاعات بهروز کسب و کار را همواره در برتر آموز دنبال نمایید.
تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.
نظرات کاربران