سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
چگونه از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟ برتر آموز

چگونه از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

دسته بندی : سئو
1402/07/09

همیشه تیم تولید محتوا در حال انتشار مقالات بسیار خوب برای افزایش رتبه سایت و جذب مخاطب‌ها است. خوب حالا به نظر شما این مقالات و محتواهای تولید شده در گذر زمان هم موثر هستند؟ تولید محتوا برای هر پروژه‌ای هزینه بر است ، آیا فکر می‌کنید که این هزینه‌ها در آینده قابل استفاده مجدد هستند؟ در حالت کلی مقالات یکی از مهم‌ترین بخش‌های وبسایت هستند که همیشه به این بخش توجه کنید و سعی کنید بودجه کافی هم اختصاص بدید. در ادامه همراه من و برتر آموز باشید تا به بررسی مقالات قدیمی بپردازیم.

چگونه از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟ سوالی مهم که امروزه هر سئوکاری باید برای آن استراتژی خوبی داشته باشد.

مرحله تولید محتوا جزو یکی از مهم‌ترین مراحلی است که هر سئوکاری باید به آن اهمیت بدهد.

اگر پروژه سئویی از اول توسط شما انجام بشود طبیعتا برنامه خیلی خوبی را برای محتواهای آن دارید ولی اگر پروژه‌ای را از میان کار تحویل بگیرید طبیعتا کار شما سخت‌تر است.

اگر پروژه‌ای را تحویل گرفتید و تعداد محتواهای بلاگ نسبتا زیاد است به جای تولید محتوای جدید سعی کنید به آپدیت محتواهای قدیمی بپردازید.

آپدیت محتواهای قدیمی تاثیر مستقیمی روی سئو سایت شما دارد البته اگر هنوز دانش سئویی شما کم است و یا به نکات بیشتری نیاز دارید آموزش سئو بی نظیر محسن حبیبی راد را از دست ندهید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت :

  • چرا آپدیت مقالات مهم است؟
  • چگونه از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟
  • چه محتوایی باید آپدیت بشود؟
  • بررسی چند نکته ساده برای بهبود سئو مقالات قدیمی

چرا آپدیت مقالات مهم است؟

وقتی وارد قسمت بلاگ بعضی از سایت‌ها میشیم ، به طور میانگین با تعداد زیادی مقاله روبرو می‌شویم که شاید بعضی از آن‌ها کیفیت خوبی هم نداشته باشند. در حالت کلی هدف ما این نیست که مزرعه‌ای از مقالات را ایجاد کنیم و فقط بخواهیم لینک تولید کنیم، بلکه هدف ما این است که با تولید محتوای با کیفیت تاثیر خوبی روی سئو سایت داشته باشیم.

برای این که از مقالات قدیمی استفاده کنیم باید چی کار کنیم؟

دوست عزیزم شما به عنوان سئوکار یک پروژه باید آمار دقیقی از محتواهای سایت داشته باشی!

  1. پس همین الان وارد قسمت بلاگ سایت بشو و یک لیست کامل از محتواهای تولید شده سایت داشته باش.
  2. بهتره که تاریخ انتشار و رتبه هر مقاله در گوگل رو هم یادداشت کنی تا آمار بهتری داشته باشی و نتیجه بهتری هم بگیری!
  3. حالا وارد سرچ کنسول سایت بشو و آمار بازدید هر مقاله رو داشته باش.

قطعا تعداد زیادی مقاله داخل این لیست وجود دارد که رتبه خوبی نداره و رضایت کاربران هم جذب نکرده. در عین حال تعداد زیادی مقالات قدیمی هم وجود داره که هنوز هم مورد سرچ کاربران است و رتبه خوبی را کسب کرده.

هر دو دسنه مقالات نیاز به اصلاح دارند تا روی رتبه سایت و سئو تاثیر بگذارند.

  • پس به جای این که فقط روی تولید محتوای جدید تمرکز داشته باشید به آپدیت مقالات برای بهبود رتبه سایت توجه کنید.

چه محتوایی باید آپدیت بشود؟

یکی از مشکلاتی که معمولا تیم سئو و تولید محتوا با آن مواجه هستند این است که نمی‌دانند باید چه محتوایی رو آپدیت کنند و آیا هر محتوایی ارزش آپدیت و زمان گذاشتن دارد؟

طبیعتا خیر!!!

شما نباید همه محتواهای سایت رو آپدیت کنید بلکه باید بهترین محتوا را انتخاب کنید.

برای این که بدونید چه محتوایی برای آپدیت مناسب‌تر است می‌توانید ویژگی‌های زیر را با لیست محتواهای داخل سایت خود مقایسه نمایید.

استفاده از مقالات قدیمی برای سئو سایت برتر آموز

1. محتواهایی که هنوز هم بازدید دارند.

اگر به سرچ کنسول سر بزنید و یک آمار داشته باشید متوجه می‌شوید که برخی از مقالات با وجود این که قدیمی‌تر هستند اما هنوز ترافیک بالایی دارند و توسط کاربران سرچ و مطالعه می‌شوند. دقیقا این مقالات برای آپدیت و تاثیر بیشتر روی سئو مناسب هستند.

2. محتواهایی که با کیفیت هستند ولی رتبه خوبی ندارند.

هر فردی که در زمینه سئو و تولید محتوا فعالیت داشته خیلی خوب می‌تواند محتوای با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص بدهد. بنابراین ما مقالات زیادی داریم که با وجود این که مفید هستند ولی رتبه خوبی ندارند. این مقالات دقیقا مورد خوبی برای آپدیت هستند.

3 .محتواهایی که لینک با کیفیت دارند.

در بسیاری از مقالات تولید شده در سایت ، لینک‌های خوب و با کیفیتی به لندینگ‌های اصلی سایت داده شده است که لازم است این محتواها در مدت بازه زمان‌های مشخصی آپدیت بشود. این که چه لینکی با کیفیت است و ارزش آپدیت شدن را دارد را باید شما با توجه به لینک‌های سایت تشخیص بدهید اما در حالت کلی اگر در مقالات به لندینگ‌های اصلی و مهم لینک دادید جزو لینک‌های با کیفیت شمرده می‌شود.

4. محتواهایی که ایندکس نشدند.

بعضی از محتواها وجود دارند که به دلایل مختلف توسط ربات‌ها و خزنده‌های گوگل بررسی نمی‌شوند. شما با یک آپدیت ساده می‌توانید این محتواها را در معرض ایندکس شدن قرار بدهید و رتبه بگیرید. اگر محتواهایی داخل سایت دارید که توسط گوگل ایندکس نشده است می‌توانید مقاله ایندکس نشدن محتوا را مطالعه نمایید.

تیم تولید محتوا می‌تواند به خوبی گزارشات خوبی را درمورد محتوا ها به شما بدهد بنابراین سئوکار و تیم تولید محتوا باید تعامل خیلی خوبی با یک دیگر داشته باشند.

چگونه از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

حالا که مقالات با ارزش برای آپدیت را پیدا کردید در این مرحله قصد داریم تا به شما آموزش بدهیم که چگونه از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟ سعی کنید که تقریبا هر موردی را روی مقالات خود پیاده سازی کنید تا در انتها نتیجه مثبت را مشاهده نمایید.

1. به مقاله خود محتوا اضافه کنید!

بعضی از محتواها وجود دارند که مثلا در سال 2020 در سایت شما منتشر شده‌اند و با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌ها و آپدیت‌های زیادی برای این محتواها منتشر شده است. خوب حالا که این محتوا برای شما ورودی کاربر دارد و لینک‌های با کیفیت در آن وجود دارد شما می‌توانید با اضافه کردن 600 تا 800 کلمه این محتوا را با متن جدید آپدیت کنید و مخاطبین بیشتری را به سمت سایت هدایت کنید.

دقیقا با تولید محتوای ساده برای محتواهای قدیمی‌تر به سئو سایت خود کمک کنید.

2. در شبکه‌های اجتماعی مقالات را منتشر کنید.!

لینک‌های شبکه اجتماعی جزو یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین بک لینک‌هایی است که شما می‌توانید کاملا رایگان استفاده کنید. بعضی وقت‌ها محتواهای ما نیاز به یک تلنگر دارد تا بتوانیم رتبه بهتری را کسب کنیم.

مقالات قدیمی خود که هنوز هم در موتورهای جست و جو جایگاه خوبی دارند را در شبکه‌های اجتماعی مانند ( اینستاگرام ، توییتر و…. ) منتشر کنید تا کاربران با کلیک روی لینک به سمت سایت و مطالعه مقاله هدایت بشوند و امتیاز مثبت این مرحله از سئو را کسب کنید.

3. برای محتوا تاریخ آپدیت قرار بدهید.

در وبسایت‌های زیادی مشاهده می‌کنیم علی رغم این که تیم تولید محتوا به طور کامل در حال آپدیت مقالات هستند اما اصلا برای محتواها تاریخ آپدیت قرار نمی‌دهند و این باعث می‌شود که کاربر به محض ورود به سایت و مشاهده تاریخ انتشار ( مثلا 20 فروردین 1400 ) احساس کند که محتوا قدیمی است و سریع از سایت خارج بشود که در این صورت شما یک بانس ریت هم دریافت می‌کنید.

پس لطفا پس از هر بار آپدیت محتوا ، تاریخ به روزرسانی را قرار بدهید.

4. لینک‌های داخلی جدید ایجاد کنید.

یکی از بهترین فرصت‌ها برای ایجاد یک زنجیره لینک سازی و کمک به لندینگ پیج‌های جدید ، کمک گرفتن از محتواهای قدیمی است. شما می‌توانید با درج چند لینک تازه به صفحات جدید این شرایط را فراهم کنید که خزنده‌های گوگل از طریق این محتواها به صفحات جدید سایت شما دسترسی پیدا کنند.

5. لینک‌های خراب و شکسته را حذف کنید.

اگر لینک 404 و یا هر لینک خرابی در مقاله‌ها و محتواهای شما وجود دارد باید هنگام آپدیت و به روزرسانی حتکا این لینک‌ها را حذف کنید ، چون وجود این لینک‌ها تاثیر منفی روی سئو سایت شما دارد.

6. کدهای اسکیما به محتوا اضافه کنید.

کدهای نشانه گذاری اسکیما (Schema) مثل یک راهنما برای ربات های گوگل هستند تا آنها بهتر بتوانند محتوای یک صفحه را درک کنند. اگر هنوز این کدها را به صفحات محتواهای خود اضافه نکرده اید، به سراغ آنها بروید و کدهای مناسب اسکیما را اضافه کنید.

7. در صورت امکان تصویر و یا ویدیو  جدید قرار بدید.

در برخی از مقالات ما شاهد این هستیم که سئوکار با درج یک تصویر می‌تواند باعث نتیجه مثبت روی رتبه مقاله شود و در نتیجه شما عملکرد مثبتی روی سئو خواهید داشت. بنابراین می‌توانید با توجه به ماهیت موضوع مقاله ( آموزشی ، اخبار و…. ) ویدیو و یا تصاویر جدید درج کنید.

8. از کلمات کلیدی استفاده کنید.

سعی کنید حتما در آپدیت مقالات از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا الگوریتم‌های گوگل با مشاهده کلمات کلیدی به اهمیت آن پی ببرند و این تکرار روی سئو شما هم تاثیر گزار است. فقط این نکته را در نظر بگیرید که زیاده روی نکنید و اعتدال را برای تکرار کلمه کلیدی رعایت کنید. وگرنه کیورد استافینگ انجام داده‌اید که این باعث تاثیر منفی در فرآیند سئو شما می‌شود.

9. ساختار محتوا را آپدیت کنید.

سعی کنید یک تغییر کوچکی هم روی ساختار محتوا داشته باشید. مثلا از نقل قول استفاده کنید و یا حتی بخش مقدمه را آپدیت کنید.

بررسی چند نکته ساده برای بهبود سئو مقالات قدیمی

با رعایت تمام نکات بالا شما می‌توانید نتیجه خیلی خوبی از آپدیت مقالات قدیمی داشته باشید و حتی نتیجه مثبتی هم روی سئو بگیرید ولی تمامی این موارد لازمه این است که شما همیشه چند نکته اساسی را داخل سایت خود رعایت کنید.

آپدیت مقالات برای بهبود سئو برتر آموز

سرعت سایت شما باید مناسب باشد.

تا زمانی که محتواها به خوبی داخل سایت شما آپلود نشود و کاربران برای مشاهده یک عکس باید تایم زیادی را منتظر لود شدن بمانند شما نمی‌توانید نتیجه خوبی روی سئو داشته باشید.

فاکتور سرعت سایت جزو یکی از مهم‌ترین موارد گوگل است که همیشه در هر آپدیت روی سرعت سایت تاکید دارد. وبسایت‌های قوی و قدر زیادی هستند که در تلاشند سرعت سایت خود را برای چند صدم ثانیه کاهش بدهند تا بتوانند از الگوریتم‌های گوگل رتبه خوبی را کسب کنند.

فاکتورهای خیلی زیادی روی سئو سایت تاثیر دارند که من به شما سئوکاران توصیه می‌کنم که سعی کنید برای افزایش سرعت سایت تمامی موارد و فاکتورها را در نظر بگیرید و هر روز وضعیت سرعت سایت را چک کنید.

مواردی مانند هاستینگ ، سیستم مدیریت محتوا ( مثل وردپرس ) ، افزونه‌ها ، کد نویسی ، تصاویر و ویدیوها و…. روی سرعت تاثیر گزار هستند.

سایت GT Metrix جزو یکی از بهترین و کامل‌ترین سایت‌ها برای تست و آنالیز سرعت وبسایت‎‌ها است. حتی می‌تونید سرعت وبسایت رقیب را هم در  GT Metrix تست کنید. این ابزار در پیکج رایگان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر با این ابزار آشنایی ندارید در آموزش GT Metrix سعی کرده‌ایم موارد را به خوبی بررسی کنیم.

سایت باید ریسپانسیو باشد.

امروزه بیشتر کاربران با گوشی موبایل به وب گردی می‌پردازند اگر شما نتوانید سایت خود را متناسب با سایز گوشی‌های موبایل طراحی کنید خوب طبیعتا حجم زیادی از بازدید کنندگان را از دست می‌دهید. موضوع واکنش گرایی یا طراحی ریسپانسیو امروزه آنقدر اهمیت دارد که جزو یکی از نکات مثبت در سئو بشمار می‌رود.

لطفا همین الان با گوشی موبایل به تمامی صفحات سایت خود سر بزنید ، تمامی تصاویر ، نوشته‌ها ، منو و… باید نمایش درستی داشته باشد و کاربر بتواند با گوشی موبایل فرآیند خود را به خوبی انجام بدهد. اگر هر ایرادی مشاهده کردید ، سریع با طراح سایت در میان بگذارید تا امتیاز مثبت سئو را از دست ندهید.

سخن آخر :

امیدوارم با مطالعه مقاله چگونه از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟ اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر وبسایت شما پر از مقالات قدیمی است لطفا همین الان یک لیست از مقالات منتشر شده خود داشته باشید و به آپدیت مقالات بپردازید تا تاثیر مثبت آن را روی سئو متوجه بشوید.

تولید محتوای با کیفیت و تاثیر گزار خیلی بهتر از تولید صدها مقاله بی‌کیفیت است پس حتما کیفیت را سر لوحه کار قرار بدهید. اگر تجربه‌ای در زمینه به روزرسانی مقالات قدیمی دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *