هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
نکات کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی برتر آموز

نکات کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی

1401/06/10

اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی فروش لوارم آرایشی را دارید به مقاله درستی سر زده‌اید زیرا در این سری از مقالات برتر آموز قصد داریم تا به طور مفصل راجع به نکات کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی صحبت کرده و نکات کاربردی را بیان نماییم. دیگر احداث یک فروشگاه فروش لوازم آرایشی نیابد برای شما یک رویا باشد بلکه در کمترین زمان و مناسب ترین هزینه و صد البته انجام نکات کاربردی ‌می‌توانید این فروشگاه را به خوبی احداث و صد البته اداره نمایید. در ادامه این مقاله همراه من و برتر آموز باشید زیرا می‌خواهیم صفر تا صد نکات لازم و مورد نیاز شما را بررسی نماییم پس همراه ما با مقاله نکات کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی باشید. اگر به دنیای دیجیتال مارکتینگ علاقه مندید پیشنهاد می‌شود حتما محتوای کاربردی آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • بررسی نکات کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی
  • روش‌های راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی
  • تکنیک‌های کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی

بررسی نکات کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی

خوب در این مرحله قصد داریم قدم به قدم راجع به نکات کاربردی فروش اینترنتی بپردازیم. شما برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز دارید تا نکات مهمی را بدانید و قدم‌های محکمی را بردارید با انجام هر کار خطا ممکن است که فروشگاه شما به شکست مواجه شود. خوب در قسمت اولین سوالی که برای کاربران بوجود می‌آید این است که کسب و کار اینترنتی چه مزیتی برای آن‌ها دارد؟

مزیت کسب و کار ایترنتی برای فروش محصولات

محدویت زماین و مکانی نخواهید داشت : خوب یکی از مزیت‌های مهم برای کسب و کارها اینترنتی این است که شما دیگر محدودیت زمانی و مکانی برای فروشگاه خود نخواهید داشت. اگر قرار بود یک مغازه برای فروش تاسیس نمایید باید هزینه و بودجه لازم برای خرید یا اجاره آن در نظر می‌گرفتید و صد البته فقط در آن مکان و فقط در زمان‌های محدودتی می‌تواستید مشتری برای پذیرش و فروش داشته باشید. زیرا شما نمی‌توانید 24 ساعت روز در فروشگاه حضور داشته باشید ولی در کسب و کارهای اینترنتی می‌توانید تایم بیشتری از روز را به کسب و کار خود اختصاص بدهید. حتی اگر مجبور باشید تایم‌هایی را به هسفر و یا کارهای غیر قابل پیش بینی اختصاص دهید خیلی راحت تر بدون اینکه فروشگاه خود را تعطیل نمایید این کار را انجام بدهید.

تعداد مشتری و میزان درآمد : در کسب و کارهای سنتی و حضوری تعدا مشتری‌های شما همیشه حول یک تعداد محدودی می‌چرخد برای مثال اگر شما در محدوده غرب تهران فروشگاه داشته باشید شاید افراد کمتری از شرق تهران به فروشگاه شما بیایند و این مورد روی میزان درآمد شما هم تاثیر گذار است. در کسب و کارهای اینترنتی شما مشتری‌هایی از سراسر کشور را هم خواهید داشت و افراد در هر مکانی باشند تنها با چند کلیک می‌توانند از شما خرید انجام دهند و این یعنی اینکه درآمد شما همواره در حال افزایش است.

نکات کسب و کار اینترنتی برای فروش بیشتر برتر آموز

از لحاظ بودجه اولیه شروع کسب و کار : بودجه اولیه ساخت کسب و کار اینترنتی نسبت به بودجه اولیه یک فروشگاه بسیار کمتر است. برای راه اندازی یک فروشگاه شما هزینه هایی مانند اجاره مغازه ، طراحی دکور ، هزینه‌های جانبی آب ، برق ، گاز و… را دارید ولی این هزینه‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی به هزینه ساخت و نگهداری سایت و تبلیغات محدود می‌شود که با نتیجه گیری متوجه می‌شویم که هزینه کمتری را برای شروع کسب و کار نیاز دارید.

روش‌های راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

خوب اگر تا به اینجای مقاله رسیده‌اید پس حتما قانع شده‌اید که برای شروع کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی باید محیط فعالیت خود را مشخص نمایید. ما در ادامه روش‌های راه اندازی را بررسی می‌کنیم و با بررسی‌ها شما متوجه خواهید شد که از چه روشی اقدام نمایید.

راه اندازی فروشگاه از طریق سایت

یکی از روش‌های خوب و درستی که شما می‌توانید فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی خود را راه اندازی نمایید طراحی یک سایت است. سایت برای شما مانند یک فروشگاه است که دسته بندی آن مانند قفسه بندی یک مغازه است و با درج محصولات انگار قفسه‌های فروشگاه خود را پر می‌کنید. همین الان که دارید این مقاله را مطالعه می‌کنید رقبای زیادی در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی از طریق گوگل در حال فعالیت هستند و ترافیک خوبی را به سمت سایت خود هدایت می‌کنند. شاید الان فکر کنید که مگر افرادی هستند که به دنبال خرید لوازم آرایش از طریق جست و جوی گوگل باشند ما با اطمینان به شما می‌گوییم که بله! برای اطمینان خاطر دراین زمینه تعدادی از کلمات کلیدی این حوزه را در Google Trend  بررسی کرده‌ایم تا خودتان این آمار را مشاهده نمایید.

آمار سرچ لوازم آرایشی در گوگل ترند برتر آموز

سوالی که الان به وجود می‌آید این است که چگونه برای خود سایت طراحی نماییم. برای ابتدای مسیر پیشنهاد می‌شود که از یک وبسایت وردپرسی استفاده نمایید تا طرز کار کردن آن برای شما آسان باشد. البته این موضوع را در نظر بگیرید که سایت‌های پرقدرتی وجود دارند که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید پیشنهاد می‌شود محتوای آموزش وردپرس را مطالعه نمایید. پس تا به اینجای کار شما یک هزینه طراحی سایت دارید که هزینه آن وابسته به سایت یکه می‌خواهید  متفاوت است و اگر خودتان در این زمینه ماهر هستید پس طبیعتا هزینه کمتری را شامل می‌شوید. هزینه بعدی که باید آن را در نظر بگیید خرید دامنه و هاست می‌باشد. دامنه همان نام سایت شما است. در واقع شما برای فروشگاه خود هر اسمی که انتخاب می‌کنید باید یک دامنه به آن اسم خریداری نمایید. هزینه تمدید دامنه سالانه است و هزینه‌های آن را از طریق سایت‌های مرتبط می‌توانید پیگیری نمایید. هاست فضای میزبانی وب سایت شما می‌باشد که با توجه به حجم سایتتان باید انتخاب نمایید. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید پیشنهاد می‌شود مقاله هاستینگ برتر ایران را مطالعه نمایید.

قدم بعدی در راه اندازی سایت این است که باید بتوانید از لحاظ سئو هم موفق عمل کنید. یعنی اگر کاربر عبارت خرید ریمل را سرچ می‌کند سایت شما در SERP قرار بگیرد. در واقع سئو به فروش بیشتر شما بسیار کمک خواهد کرد و شما می‌توانید فروش خوبی را تجربه نمایید. اگر با سئو آشنایی ندارید پیشنهاد می‌شود آموزش سئو را مطالعه نمایید.

راه اندازی فروشگاه از طریق شبکه‌های اجتماعی

قطعا در فضای اینستاگرام شما پیج‌هایی زیادی را دنبال می‌کنید که به فروش محصولات می‌پردازند و شما هم می‌توانید فروشگاه خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام راه اندازی نمایید. یکی از مزیت‌هایی مثبتی که شبکه‌های مجازی دارند این است که رایگان هستند و شما برای استفاده از آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه سالانه و ماهانه ندارید. اما در ادامه برای جذب جامعه هدف بیشتر نیاز دارید تا بودجه به اینکار اختصاص بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه محتوای آموزش اینستاگرام را مطالعه نمایید.

خوب سوالی که الان برای شما پیش می‌آید این است که کدام مورد برای فروش آنلاین خود استفاده نمایند؟

هم سایت و هم اینستاگرام ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارند که با توضیح این ویژگی‌ها و مزایا و معایب شما می‌توانید تصمیم گیری نمایید. ثبت سفارش در اینستاگرام قطعا سخت از سایت است. در سایت مشتری با مشاهده کالاها و دیدن قیمت‌ها در صورت رضایت آنها را وارد سبد خرید می‌کنید و پس از وارد شدن به درگاه سفارش خود را ثبت می‌کند و این کار بدون دخالت شما صورت می‌گیرد ولی در اینستاگرام مشتری از شما قیمت می‌خواهد سپس باید شماره کارت برای مشتری ارسال نمایید پس از واریز باید از مشتری مشخصات بگیرید و مشخصات را به صورت دستی یادداشت نمایید زمانی که سفارش‌های شما کم باشد قطعا این کار زمانبر نخواهد بود اما زمانی که فروشگاه شما سفارشات بالایی داشته باشد قطعا این کار برای شما سخت خواهد بود.

هزینه نگهداری سایت نسبت به اینستاگرام بیشتر است. خوب شما برای راه اندازی اینستاگرام هزینه‌ای لازم نیست پرداخت کنید و تنها با یک اکانت جیمیل می‌توانید این کار را انجام بدهید ولی برای راه اندازی سایت هزینه‌های سالانه هاست ، دامنه ، نماد الکترونیکی و…. دارید. پس اگر از این لحاظ بخواهیم حساب کنیم شبکه‌های اجتماعی مقرون بصرفه تر هستند.

شما از طریق سایت یکسری مشتری و از طریق اینستاگرام هم سری دیگری از مشتری‌ها را دارید برای همین اگر فروش خود را تنها به یک کدام از این ابزارها محدود نمایید قطعا تعداد زیادی از جامعه هدف را از دست خواهید داد. برای جلوگیری از این منظور حتما پیشنهاد می‌شود از سایت و شبکه اجتماعی تواما در کنار هم استفاده نمایید تا بتوانید نهایت استفاده را از فروش اینترنتی خود ببرید.

تکنیک‌های کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی

در این مرحله که با نحوه راه اندازی آن آشنا شدیم می‌خواهیم تکنیک‌های راه اندازی را با یک دیگر بررسی نماییم تا بتوانید فروش بیشتر و بهتری را تجربه نمایید.

1.درباره فروش محصولات تحقیق و بررسی داشته باشید!

دنیای فروش لوازم آرایشی بسیار گسترده و بزرگ است و قطعا شما در ابتدای مسیر باید تحقیقات خوبی در این زمینه داشته باشید. به دو صورت می‌توانید فروش خود را در این زمینه آغاز نمایید. حالت اول این است که شما تمامی محصولات را در فروشگاه خود موجود نمایید و حالت دوم این که به صورت تخصصی و نیچ تنها روی تعداد خاص تمرکز نمایید. مهم نیست که کدام از این دو روش را انتخاب می‌کنید مهم این است که بتوانید کالاهایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را تهیه نمایید تا حاشیه سود خوبی داشته باشید و با این سود کسب و کار خود را گسترش بدهید! باید بررسی کنید که افراد بیشتر به دنبال چه کالاهایی هستند و قدرت خرید جامعه هدف شما بیشتر روی چه رنج قیمتی است. اگر قبل از بررسی کردن این موارد شروع به استارت کسب و کار خود نمایید قطعا در ادامه مسیر چالش‌های زیادی روبرو شما خواهد بود.

2. محصولات با کیفیت موجود نمایید!

قطعا می‌دانید که محصولات آرایشی تاثیر مستقیمی روی پوست و چشم دارد بنابراین شما کار حساسی را انتخاب کرده‌اید و اگر موفق نشوید کالای با کیفیت موجود نمایید قطعا جامعه هدف از فروشگاه شما دوری خواهند کرد. پس باید محصولات درجه یک و با کیفیت را انتخاب نمایید و اعتبار خود را فدای کیفیت پایین نکنید.

3. یک هویت برای کسب و کار خود ایجاد نمایید!

سایت خانمی یکی از سایت‌های معتبر در زمینه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود. خانومی برند یک لوازم آرایش نیست بلکه هویت یک سایت است که کاربران هر موقع به لوازم آرایشی و بهداشتی نیاز داشته باشند خانومی را به یاد می‌آورند. در واقع شما هم باید همچین هویتی را برای کسب و کار آنلایت خود بوجود بیاورید. قطعا داشتن هویت معتبر برای کسب و کار زمان زیادی را نیاز دارد اما پس از گذشته این زمان این هویت شماست که مشتری بوجود می‌آورد.

خرید آنلاین لوازم آرایشی برتر آموز

4. برنامه بازاریابی داشته باشید!

یکی از برنامه‌های مهمی که برای فروش بیشتر باید داشته باشید برنامه داشتن بازاریابی است. شما با بازاریابی می‌توانید جامعه هدف زیادی را با برند خود درگیر نمایید. از انواع و اقسام روش‌های ایمیل مارکتینگ و اسمس مارکتینگ و…. می‌توانید استفاده نمایید. برای شبکه اجتماعی خود می‌توانید تبلیغات خوبی را تدارک ببینید البته لازم به ذکر است که در این مرحله باید با بودجه‌ای که در نظر دارید رفتار نمایید. می‌توانید برای اینستاگرام خود از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده نمایید. یعنی با بلاگرهای معتبر صحبت نمایید و از آنها بخوایهد که تبلیغ سایت شما را انجام بدهند که روشی مفید و کاربردی در جذب جامعه هدف به شمار می‌رود.

5. حواستان به مسائل مالی باشد!

متاسفانه روزانه کسب و کارهای زیادی وجود دارند برای اینکه حساب کتاب مالی آنها جور در نمی‌آید مجبور می‌شوند که کسب و کار خود را تعطیل کنند. برای همین در همین ابتدای مسیر توصیه می‌شود که مسائل مالی را جدی بگیرید و جدول دقیقی از قیمت خرید و فروش خود داشته باشید تا بتوانید سود و هزینه‌های موجود را بررسی و تفکیک نمایید.

6. کسب و کار خود را تحلیل نمایید!

همیشه سعی کنید تایم‌هایی را برای تحلیل کسب و کار خود در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود نقاط ضهف را شناسایی و نقاط مثبت را بیشتر بهبود ببخشید. گمان نکنید که کسب و کار شما همواره بدون خطا پیش می‌رود. هر کسب و کاری صغف‌هایی دارد اما اون بیزینسی موفق است که بتوانید آن را شناسایی و بر طرف نماید. این ضعف‌ها می‌تواند در قسمت سفارش گیری ، خرید کالا ، ارسال کالا به مشتری و….. باشد.

7. تنها فروشنده نباشید بلکه آموزش هم بدهید!

خیلی از مواقع برای اینکه یک خریدی را انجام بدهید نیاز به آموزش دارید برای همین کسب و کارهایی که آموزش را در کنار فروش خود دارند اغلب موفق تر عمل می‌کنند. برای مثال اگر فروشنده ضد آفتاب هستید به جای اینکه هزاران پست طراحی نمایید و در آن ضد آفتاب‌ها را با قیمت درج نمایید ، یک پست طراحی کنید و در آن انواع تایپ پوستی را شرح دهید تا اول افراد نوع پوست خود را تشخیص دهند و سپس در پست دیگر به معرفی ضد آفتاب‌ها متناسب با نوع پوست بپردازید. در این حالت اول افراد تایپ پوستی خود را تشخیص دادند و سپس به سراغ انتخاب ضد آفتاب مناسب خود  می‌روند. این آموزش می‌تواند درباره‌ی تمام لوازم آرایشی صادق باشد و نتیجه خوبی را برای فروش بهتر به شما نمایش بدهد.

8. عکاسی مناسبی از محصولات داشته باشید!

مشتری‌ها در خرید حضوری می‌توانند محصول را از ابعاد مختلف تماشا کنند ولی در خرید آنلاین این امکان پذیر نیست. پس وظیفه آنلاین شاپ است تا با تولید محتوای حرفه‌ای و عکاسی دقیق بتواند این امکان را به کاربر بدهد تا عکس‌های با کیفیتی از محصولات را مشاهده نماید. پس از بررسی روی آنلاین شاپ‌های مختلف نتیجه گرفتیم که فروشگاه‌هایی که کیفیت عکاسی در آن‌ها بهتر است اغلب فروش بهتری را تجربه خواهند کرد. سعی کنید از عکس‌های بی کیفیت در فضای وب استفاده نکنید و تولید محتوای اختصاصی داشته باشید افراد دوست دارند تا عکس‌های جدید و یونیکی را مشاهده نمایند.

9. توضیحات مناسبی برای محصولات درج نمایید!

تنها به پست گذاشتن برای محصولات اکتفا نکنید و سعی کنید تولید محتوای متنی با ویدیویی در خصوصو توضیح محصولات داشته باشید. افراد دوست دارند بدانند ریمیلی که از آن استفاده می‌کنند و یا قصد دارند آن را خریداری کنند چه ویژگی‌هایی دارد. در فروش حصوری فروشنده به خوبی مشتری را برای خرید قانع می‌کنند ولی در فروش آنلاین این شما هستید که باید بتوانید با تولید محتوای کافی مشتری را به خرید قانع نمایید و نیازهای آنها را بر طرف کنید.

10. به نظرات مشتریان خود اهمیت بدهید!

یکی از ویژگی‌هایی که برای موفقیت باید آن را رعایت نمایید این است که به نظرات مشتریان خود اهمیت بدهید. در اکثر اوقات این نظرات بسیار سازنده هستند و به رونق کسب و کارتان کمک می‌کنند همچنین کاربران به محض اینکه متوجه بشوند شما به آنها اهمیت می‌دهد باعث افزایش وفاداری به برند شما می‌شود و این آغاز اتفاقات خوب برای کسب و کارتان است.

سخن آخر:

در این سری از مقالات برتر آموز سعی کرده‌ایم به طور کامل راجع به موضوع نکات کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی صحبت کرده و نکات کاربردی را بیان نماییم . اگر به تازگی قصد تاسیس یک فروشگاه آنلاین اینترنتی را دارید به شما توصیه می‌شود که حتما نکات فوق را به خوبی رعایت نمایید. کسب و کار شما زماین موفق خواهد شد که مشتریان راضی را داشته باشید. اگر تجربه‌ای در زمینه نکات کسب و کار اینترنتی فروش لوازم آرایشی دارید و یا نکاتی بیشتر از نکات گفته شده بالا بلد هستید لطفا در قسمت کامنت برای دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *