انتخاب فروشگاه ساز برتر آموز

معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چیست؟

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1402/06/04

داشتن یک وبسایت خوب برای هر فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است. درسته که الان آنلاین شاپ‌های زیادی وجود دارند که از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام فروش خوبی دارند ولی با داشتن یک سایت قوی میشه فروش را تا درصد زیادی افزایش داد. سایت آنقدر ویژگی‌های زیادی دارد که اصلا نمیشه با شبکه‌های اجتماعی مقایسه کنیم و خوب داشتن یک وبسایت شخصی مشکلات خاص خودش هم دارد که در ادامه همراه برتر آموز باشید تا راه حل جایگزین برای آن معرفی نماییم:

معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چیست؟ یا اصلا فروشگاه ساز چیست؟

ما همیشه به صاحبین آنلاین شاپ‌ها توصیه می‌کنیم که به داشتن یک وبسایت فروش بهتری را تجربه کنند اما اکثرا دچار یک مشکل هستند و این که دانش خاصی برای اداره و طراحی سایت ندارند.

در این جا برای اینگونه افراد مبحث فروشگاه ساز معرفی می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم:

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • فروشگاه ساز چیست؟
  • طراحی فروشگاه اینترنتی چه تفاوتی با فروشگاه ساز دارد؟
  • معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چیست؟

فروشگاه ساز چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم اصلا در مورد معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چیست؟ صحبت کنیم بهتره که کمی موضوع فروشگاه ساز را بررسی کنیم.شما برای این که یک سایت فروشگاه طراحی کنید نیاز به خرید هاست و دامنه دارید که خوب طبیعتا هر سال باید هزینه اشتراک را پرداخت کنید.

علاوه بر این موارد نیاز به یک طراح سایت دارید تا قالب اصلی سایت را برای شما پیاده سازی نماید و کد های لازم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را درج کند. یکی از بهترین مواردی که می‌تونید برای طراحی سایت انتخاب کنید وردپرس است که در بخش آموزش وردپرس سعی کردیم تا بهترین موارد را به شما توضیح بدهیم.

طبیعتا هر کدام از موارد بالا چالش‌های مخصوص به خود را دارد که ممکن ایت همه افراد نتونند این موارد را رعایت کنند.

خوب حالا بحث فروشگاه ساز مطرح می‌شود:

فروشگاه سازها در واقع سیستم‌هایی هستند که دقیقاً با هدف ساخت فروشگاه اینترنتی ساخته شده‌اند. در واقع این سیستم‌ها وظیفه دارند تمامی آنچه را که یک فروشگاه اینترنتی لازم دارد در اختیار شما قرار دهند. به وسیله انواع فروشگاه ساز ها شما می‌توانید به راحتی یک فروشگاه اینترنتی تمام و کمال برای خودتان بسازید و سریعاً وارد بازار رقابت آنلاین شوید.

طراحی فروشگاه اینترنتی چه تفاوتی با فروشگاه ساز دارد؟

در طراحی فروشگاه اینترنتی یک پروژه به صورت صفر تا صد بر عهده شماست و اگر کاربلد نباشید قطعا در این مسیر چالش‌های مختلف دارید و یا اگر در ابتدای مسیر راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی هستید ممکن است که بودجه کافی برای راه‌اندازی یک فروشگاه را نداشته باشید.

ولی در فروشگاه ساز شما یک اشتراک از پلتفرمی که یک شخص دیگری قبلا تهیه کرده است را خریداری می‌کنید و با پرداخت هزینه اشتراک که قیمت مناسب‌تری نسبت به طراحی سایت دارد صاحب یک سایت می‌شوید.

فروشگاه ساز‌ها می‌توانند ویژگی‌های خیلی مختلفی داشته باشند و برای یادگیری این موضوع همراه ما باشید:

معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چیست؟

حالا که با فروشگاه ساز آشنا شدیم می‌خواهیم بررسی کنیم که برای پرداخت حق اشتراک به یک فروشگاه ساز چه مواردی را رعایت کنیم:

1.پشتیبانی خیلی خوبی برای کاربران داشته باشد.

اگر تازه با فضای وبسایت آشنا شدید قطعا چالش‌های زیادی داخل فروشگاه ساز دارید.

برای همین پیشنهاد می‌کنیم که حتما فروشگاه سازی را انتخاب کنید که پشتیبانی خیلی خوبی داشته باشد.

چرا؟

فرض کنید که در حال ثبت محصول و کارکرد با فروشگاه اینترنتی خود هستید ولی سریع دچار مشکل می‌شوید این که مشکل شما در کسری از ثانیه برطرف شود واقعا ارزشمند است.

برخی از فروشگاه ساز‌ها هستند که با پشتیبانی 24 ساعته و ثبت تیک کاملا همراه مشتریان هستند.

2. امنیت سایت بسیار مهم است!

یکی از موارد بسیار مهم که ما به تمامی سایت‌های موجود در موتورهای جست و جو تاکید می‌کنیم مبحث امنیت سایت است.

امنیت یک فروشگاه اینترنتی دقیقا مثل امنیت بک مغازه اهمیت داره! شما برای این که مغازه از شر دزد در امان باشه از انواع و اقسام دوربین ، کرکره و قفل استفاده می‌کنید چون می‌دونید که اگر دچار سانحه دزدی بشید چه عواقب بدی در انتظارتونه!!

این موضوع کاملا برای فروشگاه‌های اینترنتی صدق می‌کنه و باید امنیت سایت شما بالا باشه! دزد در دنیای وب همان هکرها هستند که با سرقت دیتا سایت شما به اطلاعات تمامی مشتریان دسترسی دارند و حتی می‌تونند باعث اختلال هم بشن!

اگر خودتان سایت را طراحی می‌کردید که برقراری امنیت سایت به عهده شما بود.

ولی اگر فروشگاه ساز انتخاب کردید ، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که امنیت سایت را کامل فراهم می‌کند و دیگر شما نگرانی درمورد امنیت سایت نخواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امنیت سایت حتما مقاله امنیت سایت چیست؟ را مطالعه نمایید.

3. بتوانید روزانه گزارش فروش از سایت داشته باشید!

در فروشگاه‌های اینترنتی مهم‌ترین نکته این است که شما بتوانید یک گزارش کامل از فروش و درآمد سایت خود داشته باشید. در واقع این گزارش فروش کاملا مثل یک حسابدار برای شما کارایی دارد.

بنابراین موقع خرید یک فروشگاه ساز حتما این نکته را ذکر کنید که باید در یک بخش مجزا به شما گزارش فروش را نمایش بدهد تا بتوانید تعداد فروش و سود و زیان خود را بدست بیاورید.

در وب‌سایت‌هایی که فروش بالایی دارند این نکته بسیار حائز اهمیت است.

معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چیست؟ برتر آموز

4. روش ارسال کالا متنوعی داشته باشد!

در فروشگاه ساز‌ها شما می‌توانید از روش ارسالی که سایت در اختیار شما می‌گذارد استفاده کنید. برای همین این نکته خیلی مهم است که فروشگاه سازی را انتخاب کنید که روش‌های متنوع و مقرون به صرفه برای ارسال داشته باشد.

چون اگر مشتری کالای شما را پسندیده باشد اما روش‌های ارسال مطلوب نباشد و یا هزینه ارسال زیاد باشد خیلی راحت از خرید منصرف می‌شود.

پس حتما یک بار به عنوان یک خریدار به این سایت‌های فروشگاه ساز نگاه کنید و تمامی جنبه‌های ارسال را بررسی کنید.

بهترین روش ارسال کالا از طریق پست هست که هم هزینه مقرون به صرفه‌تری داره و هم اینکه با رهگیری مرسوله پستی خریداران در هر لحظه متوجه زمانبندی ارسال کالای خود هستند.

اگر به روش‌های ارسال آشنایی ندارید پیشنهاد می‌شود حتما مقاله روش‌های ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی را مطالعه نمایید.

البته به جز روش ارسال کالا محدوده جغرافیایی که فروشگاه ساز برای ارسال در نظر گرفته است هم اهمیت دارد.

5. طراحی سایت برای گوشی باید حتما ریسپانسیو باشد.

اگر فرض بر این بود که شما به طور جداگانه طراحی سایت انجام بدید حتما باید به نکته واکنش گرایی یا همان ریسپانسیو توجه می‌کردید. بیشتر کاربران در سطح وب با گوشی موبایل خرید و روزمره خود را انجام می‌دهند. برای همین تمامی وبسایت‌ها باید روی گوشی موبایل طراحی بصری خوبی داشته باشد و کاربران بتوانند به خوبی از تمام امکانات سایت استفاده کنند.

موضوع طراحی ریسپانسیو آنقدر اهمیت دارد که امروزه جزو موارد بسیار مهم برای سئو سایت هم شناخته می‌شود.

حتما پیشنهاد می‌شود بعد از اینکه فروشگاه ساز مناسب خودتون رو انتخاب کردید از پشتیبانی بپرسید که طراحی سایت ریسپانسیو دارند یا خیر!

و یا حتی می‌تونید خودتون با گوشی به این وبسایت‎‌ها سر بزنید و اطلاعات کافی کسب کنید.

6. قالب‌های مناسب و زیبا داشته باشد!

زمانی که شما طراحی سایت شخصی انجام می‌هید می‌توانید انواع و اقسام قالب‌های مختلف را روی وب‌سایت پیاده سازی کنید و با طراحی شخصی سازی شده یک سایت زیبا طراحی کنید.

ولی زمانی که از فروشگاه ساز استفاده می‌کنید باید از قالب و طرح‌های فروشگاه ساز استفاده کنید.

زیبایی بصری سایت و طراحی UI UX یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر کاربری به آن توجه می‌کند. برای همین حتما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید تمامی طرح‌های قالب‌ها را مشاهده کنید و اگر رضایت کافی را داشتید طرح را خریداری کنید.

7. در قسمت پشتیبانی سایت رابط کاربری آسانی داشته باشد.

معمولا افرادی که از فروشگاه سازها استفاده می‌کنند اطلاعات زیادی در مورد نحوه هدایت یک سایت اداره کردن آن ندارند بنابراین فروشگاه سازها با طراحی رابط کاربری ساده و آسان این کار را برای شما راحت می‌کنند.

پس شما هم باید فروشگاه سازی را انتخاب کنید که بتوانید فعالیت‌های روزمره خود را به آسانی در آن انجام بدهید و یا در صورت بروز هرگونه مشکل از طریق تیکت و یا تلفن تماس با پشتیبانی در ارتباط باشید.

8. افزونه و امکانات خوبی را داشته باشد.

سایت شما باید قابلیت این را داشته باشد که دائم با توجه به نیاز مشتری آپدیت بشود. در وب‌سایت‌های شخصی خیلی راحت می‌‌توان این آپدیت‌ها را پیگیری و اعمال کرد ولی در فروشگاه‌ سازها این امکان را باید سایت در اختیار شما بگذارد.

پس حتما هنگام خرید فروشگاه ساز به این نکته توجه کنید که امکان نصب افزونه‌های جدید و یا قابلیت ارتقا سایت برای شما فراهم است یا خیر!

برای مثال شاید شما دوست داشته باشید تا از افزونه چت آنلاین استفاده کنید آیا فروشگاه ساز این امکان را در اختیار شما می‌گذارد؟

9. فرآیند سئو باید قابل پیادی سازی باشد.

این که شما فروشگاه اینترنتی خودتون را راه اندازی کردید بسیار عالی است اما حالا باید به دنبال مشتری باشید تا بتوانید فروش کسب کنید. خوب طبیعتا تعدادی از مشتریان شما از طریق شبکه اجتماعی ممکن است از شما خرید کنند ولی این تمام ماجرا نیست و شما به مشتریان بیشتری نیاز دارید.

فرآیند سئو این امکان را به شما می‌دهد تا مشتریان از طریق سرچ در گوگل وب سایت شما را پیدا کرده و خرید خود را نهایی کنند.

در وب سایت‌های شخصی شما هیچ محدودیتی برای سئو کردن سایت ندارید و باید هنگام انتخاب و خرید یک فروشگاه ساز هم به این نکته توجه کنید. اگر به طور کلی با دانش سئو آشنایی ندارید بهتر است حتما آموزش سئو محسن حبیبی راد را دنبال کنید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست بیاورید.

در حالت کلی می‌توانید با انجام فعالیت‌های زیر استارت خوبی برای سئو سایت خودتون داشته باشید:

  • درج محتوای با کیفیت
  • آپلود عکس‌های با کیفیت و در عین حال کم حجم
  • ایجاد لینک سازی مناسب داخلی و خارجی
  • قرار دادن دسته بندی درست برای محصولات
  • و………….

10. توانایی آنالیز سایت

دو ابزار گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول این امکان را به شما می‌دهند تا در بازه زمانی های متنوع به آنالیز سایت خود از لحاظ موارد مختلفی ( مثل تعداد بازدید کاربران ، آنالیز کلمه کلیدی و….. ) بپردازید.

در وبسایت‌های شخصی خیلی راحت می‌توانید این دو ابزار را برای سایت خودتون قرار بدید و از نتایج بدست آمده برای بهبود عملکرد سایت استفاده کنید ولی در فروشگاه ساز ها باید بررسی کنید که آیا امکان استفاده از این ابزارها وجود دارد یا خیر!

طراحی سایت با فروشگاه ساز برتر آموز

11. قابلیت ارتقای سایت

زمانی که شما شروع به فعالیت می‌کنید ممکن است در ابتدا اصلا مشتریان زیادی نداشته باشید و یا حتی تعداد محصولات شما بسیار کم هم باشد اما زمانی که کار شما گسترش پیدا می‌کند ممکن است بازدید سایت به طرز زیادی افزایش پیدا کند و یا تعداد محصولات شما رشد چشمگیر داشته باشد و مجبور باشید محصولات زیادی را درج کنید.

آیا فروشگاه ساز قابلیت ارتقای سایت و رشد سایت با توجه به حجم فروش و کاربران شما را دارد؟

حتما برای این موضوع آینده نگر باشید و جدی بگیرید!

12. امکان فروش انواع محصولات فراهم باشد.

بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی هستند که محصولات دانلودی برای فروش دارند خوب طبیعتا فروشگاه ساز شما باید قابلیت کافی برای ارائه و فروش این گونه محصولات را برای کاربر داشته باشد. پس طبیعتا این موضوع را حتما از تیم پشتیبانی بپرسید و اطلاعات کافی داشته باشید.

13. قیمت مناسب برای اشتراک داشته باشد!

شما برای استفاده از فروشگاه سازها باید یک اشتراک تهیه نماییدو هزینه این اشتراک‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که شما انتظار دارید کاملا متفاوت است. بنابراین باید با بررسی تمام ویژگی‌ها در انتها فروشگاه ساز مناسبی را انتخاب کنید که هزینه اشتراک مقرون به صرفه‌ای را داشته باشد.

سخن آخر :

سعی کرده‌ایم در مقاله معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چیست؟ یه یهترین نکات و مواردی که باید هنگام طراحی یک سایت به آن توجه داشته باشید بپردازیم. فروشگاه سازها ابزاری بسیار قوی و قدرتمندی هستند که به راحتی می‌توانید با آن فروش خوبی را تجربه کنید فقط به شرط این که از شرکت درستی سرویس تهیه نمایید.

اگر تجربه‌ای در زمینه معیارهای انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب چیست؟ دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. با تشکر از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *