یکی از چالشهای هر فروشگاه اینترنتی بعد از راه اندازی این است که چگونه کالاهای خود را به دست مشتری برسانند. پیدا کردن یک راه مناسب برای ارسال جزو ایده آل ترین شرایط هر فروشگاهی به شمار میرود اینکه کالا در کمترین زمان ، با مناسبترین هزینه ارسال و امنیت بالا به دست مشتری برسد موفقیت کسب و کار شما را نشان میدهد. در واقع شما برای بدست آوردن هر مشتری تلاش و انرژی زیادی را صرف میکنید انواع و اقسام روشهای مارکتینگ را پیاده سازی میکنید تا کاربر به مرحله خرید برسد پس باید از اینجا بعد هم برنامه ریزی داشته باشید تا کالا سالم بدست مشتری برسد. مطمئن باشید اگر کالا به هر دلیلی ناقص ، آسیب دیده و…. به مشتری ارسال شود شما این مشتری را برای خرید دوباره از دست خواهید داد. خودتان را به عنوان خریدار تصور کنید که بعد از کلی تحقیق و بازدید سایتهای مختلف تصمیم گرفتید تا از سایت X خریداری نمایید. اما زمانی که تسویه را انجام میدهید و منتظر دریافت کالا در زمان مشخص شده هستید و متوجه میشوید که کالا دیرتر بدست شما میرسد که این موضوع اصلا برای شما خوشایند نیست. یا از جانبی دیگر کالا سر تایم بدست شما میرسد اما پس از باز کردن بسته بندی محصول متوجه میشوید که کالا آسیب دیده است. مطمئنا برای خریدهای سری بعدی دیگر از فروشگاه X خرید نخواهید کرد. من به همراه برتر آموز در سری مقالات کسب و کار اینجا هستیم تا مشکل شما را از این جانب حل نماییم پس همراه ما باشید تا به توضیح مفصل مقاله روش های ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی به همراه تمامی روشهای ارزان بپردازیم. اگر به موضوعات مارکتینگ و فروش علاقهمند هستید پیشنهاد میشود آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید
آنچه که شما در این مقاله میآموزید:
قبل از اینکه بخواهید بهترین پلتفرم ارسال کالاهای خود را انتخاب کنید باید بدانید که برای ارسال سفارشات باید چه فاکتورهایی را در نظر بگیرید. این فاکتورهارا اولویت بندی نمایید و بر اساس مهمترین آنها برنامهریزی انتخاب بهترین روش را انجام دهید. دقت داشته باشید که با توجه به ماهیت کالای ارسالی این اولویت بندی برای هر فروشگاهی میتواند متفاوت باشد ، بنابراین تمایم فاکتورهای ارسال فروشگاه خود را در نظر بگیرید.
یکی از مهمترین فاکتورهایی که تقریبا میتوان گفت هر فروشگاه اینترنتی آن را در اولویت خود قرار میدهد هزینه ارسال است. شما باید پلتفرمی را انتخاب نمایید که هزینه ارسال معقولی را داشته باشد. دقت نمایید که اگر هزینه ارسال کالا زیاد باشد شما مشتریان زیادی را از دست میدهید. حتی اگر هزینه ارسال برای مشتریها رایگان است و شما باید این هزینه را بپردازید باز هم مهم است از سرویسی استفاده نمایید که مقرون بصرفه ترین هزینه را داشته باشد. بنابراین توصیه میشود تمامی روشهایی که در این مقاله برای ارسال کالا توضیح میدهیم بررسی نمایید.
زمان ارسال کالا به مشتری جزو یکی از مهم ترین معیارهایی است که شما باید آن را بررسی نمایید. هیچ شخصی دوست ندارد سفارشی که خریداری کرده است را در مدت زمان طولانی دریافت نماید و ضمنا برخی از کالا هستند که تاریخ انقضای مصرف دارند و تمامی این موارد را باید در نظر بگیرید. هر شخصی که خرید اینترنتی انجام میدهد قطعا برای صرفه جویی در وقت این کار را انجام داده است اگر قرار باشد بازه زمانی ارسال کالا طولانی شود قطعا افراد از خریدهای اینترنتی دوری میکنند. پس حتما بازه زمانی ارسال کالا را در اولویت کاری خود بگذارید.
یکی از ویژگیهای مهمی که معمولا مشتریان از سایتهای فروش اینترنتی انتظار دارند و اعتماد سازی بیشتری میان فروشگاه و مشتریها میشود سرویس پرداخت درب منزل است. متاسفانه با وجود افراد سودجو در زمینه فروش اینترنتی یکسری از جامعه هدف و مشتریهای بالقوه شما هستند که نمیتوانند به همین سادگی اعتماد کرده و از شما خرید نمایند. بنابراین شما با فعالسازی سرویس پرداخت درب منزل میتوانید تمامی این شک و شبههها را از بین ببرید و اعتماد سازی خوبی در این زمینه انجام بدهید. اگر قصد دارید این سرویس را برای مشتریان خود در فروشگاه اینترنتی راه اندازی نمایید باید از سرویس ارسالی استفاده نمایید که این امکان را برای شما فراهم کند و کسب و کار شما هم دچار ضرر نشود. برای اینکه مجموع نیازهای مشتریها را بشناسید پیشنهاد میشود مقاله چگونه نیاز مشتری را بشناسیم؟ را مطالعه نمایید.
اگر شما در شهر تهران فعالیت میکنید قطعا مشتریهایی دارید که از شهرستانهای دور و یا اطراف قصد خرید از فروشگاه شما را داشته باشند. شرط لازمه فروش به شهرستانها این است که فروشگاه شما زیر ساختهای لازم برای ارسال به شهرستان را داشته باشد. برای مثال اگر کالای ارسالی شما شکستنی است قطعا ممکن است داخل بار و ارسال به شهرستان آسیب ببیند برای همین شما قبل از ارسال باید پیش بینی این موارد را داشته باشید و اگر نمیتوانید ارسال به شهرستان داشته باشید باید این فیلد را حذف نمایید.
اگر شما فروشنده کالای لوکس مانند طلا و جواهرات هستید باید این را در نظر بگیید که با سرویس امنه و مطمئن سفارشات را دست مشتری برسانید زیرا هیچکس دوست ندارد که سفارش آن گم بشود. بنابراین شما باید سرویسی را انتخاب نمایید که این موارد را بیمه نماید.
اگر شما فروشنده لباس و روسری هستید قطعا حساسیت کمتری به نحوه ارسال کالا دارید زیرا لباس در صورت ضربه ، پرت شدن و.. آسیب فیزیکی نمیبیند ولی برای مثال اگر فروشنده کالای دیجیتال هستید اگر سفارش کیبورد مشتری ضربه بخورد دیگر غیر قابل استفاده میشود و شما مشمول هزینه اضافه میشوید. بنابراین تمامی این موارد را باید دقت و صد البته رعایت نمایید تا از مشکلات احتمالی اجتناب بپذیرید. بر این باور باشید با هر خاطره نامناسب از ارسال سفارش کالا در ذهن مشتری شما یک مشتری با ارزش را از دست میدهید. دقیقا تمامی این موارد از لحاظ روانشناسی روی مشتریها بررسی شده است بنابراین توصیه میشود مقاله تکنیکهای روانشناسی برای افزایش تاثیر بر مشتری را مطالعه نمایید.
قطعا سالیانه هزینههای زیادی از جمله تبلیغات ، سئو گوگل ، عکاسی ، تولید محتوا و… برای جذب مشتری انجام میدهید بنابراین نباید در لحظه آخر درست در زمانی که مشتری را قانع کردید تا از شما خرید کند اشتباهی را انجام بدهید. البته سئو یکی از راههای مناسب برای جذب مشتری میباشد که پیشنهاد میشود مقاله آموزش سئو را مطالعه نمایید.
خوب در این مرحله نوبت به آن رسید تا دربارهی موضوع مهم معرفی روش های ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی صحبت نماییم. ما بهترین و معروفترین روشها را به شما معرفی مینماییم و این شما هستید که با توجه به تجربه و ویژگیهایی که از ارسال در نظر دارید این موارد را بررسی مینمایید.
قطعا زمانی که نام ارسال کالا به گوش شما میرسد اولین و بهترین پلتفرم در این زمینه شرکت ملی پست میباشد که میتوانید با اطمینان کامل بسته و سفارشهای خود را تحویل بدهید. تمامی کالاهای ارسالی توسط شرکت پست با توجه به ارزش آن بیمه میشوند و اگر اشیاء و کالای گرانبهایی را ارسال میکنید پیشنهاد میشود حتما به شرکت پست اطلاع بدهید. هزینه ارسال شما بر اساس وزن کالا مشخص میشود و هرچه قدر وزن کالا بیشتر باشد هزینه ارسال هم بیشتر خواهد بود. در نظر داشته باشید که شما یک هزینه بسته بندی محصول هم باید به شرکت پست پرداخت نمایید زیرا تمامی سفارشات با باکسهای مخصوص پست ارسال میشود و سفارشات بدون جعبه را نمیتوانید ارسال نمایید. با استفاده از سرویس پست میتوانید به ارسال به سراسر کشور داشته باشید. شرکت پست به شما کد مرسوله میدهد که میتوانید این کد را به مشتریان خود برای تاییدیه ارسال و پیگیری سفارش تحویل بدهید.
شرکت پست برای ارسال سفارش مشتری ها سه روش را در نظر گرفته است:
پست ویژه :
این نوع سرویس پستی در مقایسته با تمام سرویسهای شرکت پست سریعترین بازه زمانی ارسال را دارد و کالاهای شما کمتر از یک روز یعی 24 ساعته به دست مشتریها میرسد. این برای فروشگاههایی مناسب است که نسبت به سریع رسیدن کالا حساس هستند و یا کالاهی آنها تاریخ انقضا دارد و نبابد طولانی مدت در مسیر ارسال باشد. هزینه این سرویس نسبت به سرویسهای دیگر پست تقریبا گرانتر است.
پست سفارشی :
پست سفارش جزء معمول ترین روشهای ارسال کالا در این شرکت میباشد. بازه ارسال سفارش مشتری در این حالت زمانی بین 5 تا 7 روز خواهد بود بنابراین اگر عجله دارید تا کالا در زمان نسبتا سریعتری به دست مشتری برسد این نوع سرویس مناسب شما نیست. اگر سفارشات شما جزو کالاهای سنگین است نمیتوانید از این نوع ارسال استفاده نمایید زیرا پست سفارشی محدودیت ارسال وزنی دارد و کالاهای بیشتر از 40 کیلوگرم با این پست ارسال نمیشود. با توجه به طولانیتر بودن زمان ارسال شما هزینه ارسال کمتری را پرداخت میکنید.
پست پیشتاز :
پست پیشتاز از لحاظ زمانی زودتر از پست سفارشی بسته شما را به دست مشتری میرساند و زمان تحویل آن بین 1 تا 3 روز انجام میشود. معمولا اکثر کسب و کارها و فروشگاههای اینترنتی برای ارسال سفارشات خود از این نوع سرویس پستی استفاده میکنند. در ارسال پست پیشتاز هم شما محدودیت وزن دارید و تنها کالاهای با وزن 25 کیلوگرم را میتوانید ارسال نمایید
پست بین الملل :
یکی دیگر از خدماتی که شرکت پست برای فروشگاههای اینترنتی که ارسال به خارج از کشور دارند ، پست بین الملل است. شرکت پست این امکان را در اختیار شما قرار میدهد تا به کمک آن بتوانید از طریق 2 جهت بستههای خود را به دست مشتریان برسانید.
جهت اول این که این بستههای شامل ارسال نامه ، کاغذهای چاپی و بستههای کوچک باشند و جهت دوم این که شما بسته را به صورت امانات ارسال نمایید. البته که شرکت پست برای قسمت بین الملل خود قوانین خاص خود را دارد که بهتر است قبل از ارسال کالا به خوبی این قوانین را مطالعه نمایید تا دچار مشکل نشوید.
الو پیک یکی از پلتفرمهای خوب برای ارسال سفارشات داخل شهری میباشد که میتوانید سفارشات مشتری را در کمترین زمان ممکن به دست آنها برسانید. هزینههای ارسال در این سیستم توسط پلتفرم براساس مسافت محاسبه میشود.
بازه زمانی ، شرایط آب و هوا ، ترافیک و… همگی این موارد روی قیمت گذاری سرویس الو پیک دخیل هستند. الو پیک یک سرویس به نام الو وانت دارد که میتوانید سفارشات سنگین وزن خود را با وانت به مشتریها ارسال نمایید. یکی از ویزگیهای خوب الو پیک این است که میتوانید همزمان چند سرویس را با هم ارسال نمایید. مسیر حرکت راننده روی نقشه این سرویس مشخص است و میتوانید متوجه شوید که سفارش شما در چه مسیری قرار دارد.
اگر مشتری شما برای هزینه ارسال به فاکتور نیاز داشت میتوانید از بخش آرشیو فعالیتها فاکتور ارسال سفارش را به مشتری بدهید. این سرویس به شما امکان استفاده 24 ساعته میدهد البته در طول شبانه روز باید سفیری در حال فعالیت باشد و سفارش شما را قبول کند. یکی از سرویسهای خود الو پیک ، الو پست نام دارد. این سرویس سفارشات مشتریان را به شهرستانها ارسال میکند و با توجه به ابعاد و وزن کالا، نوع وسیله را – موتور یا وانت – تعیین میکند.
اگر حجم ارسال سفارشات شما بالاست میتوانید با شرکت الو پیک به صورت مستقیم ارتباط بگیرید و یک روتین مشخص برای ارسال سفارشات خود داشته باشید.
الو پست نیز یکی از پلتفرمهای الوپیک میباشد ، با الو پست میتوانید سفارشات مشتریان خود را به شهرستانها ارسال نمایید و از طریق پنل به خوبی این موضوع را مدیریت نمایید.
یارباکس نیز یکی از سرویسهای ارسال مرسوله به سراسر کشور میباشد که عملکردی مطلوب در ارسال کالا را دارد. یارباکس معتقد است که حتی کالاهای ارزشمند شما را با کمترین آسیب میتواند به مقصد خود ارسال نماید. هنگام ارسال مرسوله با یارباکس میتوانید ارزش آن را بیان نمایید تا طبق ارزش آن بیمه دریافت کنید. با کد مرسوله میتوانید تمامی سفارشات خود را در لحظه پیگیری نمایید. از طریق سایت رسمی یارباکس میتوانید از بخش برآورد هزینه ، تخمین هزینه ارسال داشته باشید و به مشتریان خود اطلاع دهید. در یارباکس حتی میتوانید ثبت سفارش تلفنی نیز داشته باشید و به راحتی سفارش ارسالی خود را ثبت نمایید.
شرکت پست رسان یکی از شرکتهای معتبر در زمینه ارسال سفارش کالا میباشد. پست رسان با شرکت ملی پست قرارداد دارد بنابراین باید از ارسال سفارش کالا به آنها مطمئن باشید. ارسال سفارشات در پست رسان به دو روش ارسال درون شهری و برون شهری تقسیم میشود.
سرویس پست رسان چه امکاناتی را در اختیار شما قرار میدهد؟
سرویس پرداخت درب محل
برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان شما میتوانید از این سرویس استفاده نمایید. کالا را بدست مشتری برسانید و سپس هزینه آن را دریافت نمایید. این گونه میتوانید با استفاده از این سرویس سفارشات بیشتری را دریافت نمایید.
تسویه حساب روزانه
در این سرویس به محض این که هزینه سفارشات توسط پست رسان دریافت میشود میتوانید روزانه مبلغ سفارشات خود را دریافت نمایید.
پشتیبانی قوی
شما از طریق ارتباط با تیکت میتانید به خوبی با پشتیبانهای پست رسان ارتباط داشته باشید. پشتیبانان در کوتاهترین زمان ممکن قطعا به پاسخ شما رسیدگی میکنند.
تیپاکس هم یکی از پلتفرمهای مناسب برای ارسال سفارشات بین شهری شما میباشد. تیپاکس شعبات زیادی در سراسر کشور و داخل شهرها دارد که شما میتوانید با پیدا کردن آدرس نزدیک ترین شعبه یا از آنها بخواهید که بسته شما را تحویل بگیرند و یا شما حضوری بسته خود را تحویل بدهید. به طور کلی زمان ارسال سفارشات در تیپاکس با توجه به مبدا و مقصد کالا بین 1 تا 5 روز زمانبر است که شما میتوانید با کد رهگیری مرسوله خود را پیگیری نمایید. این شرکت هم با توجه به ارزش سفارشات شما آنر ا بیمه میکند و بیان کرده است بر اساس آن جبران خسارت میکند.
هزینه ارسال در این پلتفرم بر اساس وزن کالا محاسبه میشود و طبیعتا هرچه کالای شما سنگینتر باشد هزینه ارسال بیشتری را باید پرداخت نمایید. قابلیت خوب تیپاکس این است که شما میتوانید هزینه ارسال را پس کرایه نمایید به این صورت که مشتری پس از دریافت کالا هزینه ارسال را پرداخت نماید.
در حالت کلی شرکت تیپاکس نیز 3 نوع سرویس در اختیار شما قرار میدهد:
ارسال درون شهری
همانطور که از نام این سرویس پیداست ، برای ارسال درون شهری میتوانید از این سرویس استفاده نمایید ، یعنی این که محصول شما مثلا از شهر تهران به دست مشتری شما در باز هم شهر تهران برسد.
سرویس درون شهری به 2 روش تقسیم میشود:
روش اول شما میتوانید محصول را در همان روز تحویل بسته به مشتری برسانید و در روش دوم محصول فردای روز دریافت از شما به دست مشتری خواهد رسید.
زمانیکه مشتری شما در خارج از شهر شما سکونت داشته باشد باید از سرویس برون شهری استفاده نمایید. تنها کافیست مرسوله را بدست تیپاکس برسانید تا در بازه زمانی معین در اختیار مشتری قرار بدهد.
ارسال بین المللی
تیپاکس نیز مانند اداره پست خدمت ارسال بین المللی را فراهم کرده است که البته تیپاکس برای این مورد با شرکت تی اکسپرس همکاری میکند.
برای ارسال کالای بین المللی ، باید به نمایندگیهای خاص تیپاکس در شهرتان مراجعه کنید که البته در همه استانها هم این نمایندگیها وجود ندارند. پس بهتر است قبل از آن با نمایندگی مورد نظر تماس بگیرید.
شرکت تپ سی هم امروزه به یکی از پلتفرمهای خوب ارسال سفارش کالا تبدیل شده است. با استفاده از سرویس اتوپیک و موتوپیک به ترتیب میتوانید از ماشین و یا موتور با توجه به ابعاد و حجم سفارش خود استفاده نمایید. ارسال سفارشات در این پلتفرم درون شهری میباشد. هزینههای ارسال در این سیستم توسط پلتفرم براساس مسافت محاسبه میشود. بازه زمانی ، شرایط آب و هوا ، ترافیک و… همگی این موارد روی قیمت گذاری سرویس تپ سی دخیل هستند. مسیر حرکت راننده روی نقشه این سرویس مشخص است و میتوانید متوجه شوید که سفارش شما در چه مسیری قرار دارد.
خیلی از مواقع زمان ارسال در سراسر کشور برای شما اهمیت زیادی دارد و باید بسته رد کمترین زمان ممکن بدست مشتری برسد. در این مواقع میتوانید از روش حمل ونقل هوایی استفاده نمایید یعنی بسته شما با هواپیما در زمان کمتری به مفصد میرسد. با توجه به وزن کالای ارسالی هزینه متفاوت خواهد بود اما در حالت کلی هزینه بیشتری را دارد.
چاپار نیز یکی از شرکتهای خوب ارسال کالا در سراسر ایران میباشد که سرویس دهی مناسبی دارد. شما میتوانید با سرویس چاپار تماس بگیرید و از آنها بخواهید که درمورد نحوه تحویل کالا شما را راهنمایی نمایند. در این شرکت هم به صورت تلفنی و هم حصوری میتوانید سفارشات خود را تحویل بدهید. سفارشات شما بر اساس مبلغ آن تحت پوشش بیمه قرار میگیرند. تمامی سفارشات تحت بازه زمانی یک تا سه روزه به دست مشتری میرسد.
سرویس ارسال چاپار به چهار دسته زیر تقسیم میشود:
چاپار پلاس
در این سرویس ، میتوانید بهطور دقیق مشخص کنید که مرسوله در چه زمانی از مبدا دریافت و چه زمانی به مقصد برسد. تحویل فوری سفارشات در تهران توسط پیک موتوری انجام میشود.
چاپار اکسپرس
یکی از روشهای ارسال کالا است که در مدتزمان بسیار کوتاهی و ظرف مدت یک تا دو روز ، بستۀ شما را بدست مشتری میرساند. قطعا با توجه به سرعت ارسال بالا و سرویس دهی متفاوت ، هزینه ارسال بالاتری هم دارد.
پرداخت درب محل
یکی از سرویسهای خوبی که چاپار ارائه میدهد پرداخت درب محل است. شما میتوانید سفارشات را برای مشتریان خود ارسال نمایید و مشتریها پس از تحویل کالا هزینه آن را به چاپار پرداخت کنند و سپس چاپار این مبلغ را به شما باز میگرداند. این کار در جلب اعتماد مشتری بسیار تاثیر گزار است و از این طریق میتوانید سفارشات خود را افزایش دهید.
تجارت الکترونیک
در برخی از کسب و کارها مثلا کسب و کارهای نوپا که نوز بودجه کافی ندارند این سرویس برای آنها بسیار مناسب است.
اگر احتیاج به انبار یا بستهبندی کالاهای خود دارید و امکان انجام دادن این موارد را ندارید میتوانید از این سرویس استفاده کنید. قطعا این مشکل خیلی از فروشگاهها است.
انبارهای لجستیکی چاپار بهمنظور تأمین ، نگهداری و ارسال کالاها به مشتریان در اختیار آنها قرار میگیرند.
برای محصولاتی که در انبار قرار میگیرند ، بیمه صادر میشود. این امکان برای شما فراهم است که بتوانید بهصورت لحظهای ، از موجودی کالاهای خود اطلاع پیدا نمایید.
شما میتوانید سفارشات مجموعه خود را در زمانخیلی کمتری بدست مشتریان شهرستان خود برسانید و بهتر است این کار را از طریق پست هوایی انجام بدهید.
شرکتهای زیادی وجود دارد که در این زمینه به خوبی فعالیت میکنند و بستههای شما را از طریق هواپیما به دست مشتری میرسانند.
برای اطلاع از این تعرفهها بهتر است با این شرکتها تماس بگیرید و نوع کالای خود را شرح دهید. این روش برای مواقع خاص و کالاهای مهم که باید سریع بدست مشتری برسد بسیار خوب است.
اسنپ باکس یکی از سرویسهای خوب و معروف در زمینه ارسال ارسال سفارشت درون شهری میباشد. میتوانید سفارش خود را با توجه به ابعاد آن به موتور و یا وانت تحویل بدهید. هزینههای ارسال در این سیستم توسط پلتفرم براساس مسافت محاسبه میشود. بازه زمانی ، شرایط آب و هوا ، ترافیک و… همگی این موارد روی قیمت گذاری سرویس اسنپ دخیل هستند. مسیر حرکت راننده روی نقشه این سرویس مشخص است و میتوانید متوجه شوید که سفارش شما در چه مسیری قرار دارد. اگر مشتری شما برای هزینه ارسال به فاکتور نیاز داشت میتوانید از بخش سفرها رسید سفر را به مشتری تحویل بدهید. این سرویس به شما امکان استفاده 24 ساعته میدهد البته در طول شبانه روز باید سفیری در حال فعالیت باشد و سفارش شما را قبول کند.
در ادامه توضیحات بالا اگر شما خودتان محصول ارسالی به مشتری را بسته بندی میکنید حتما مقاله اشتباهات رایج در بسته بندی محصول را مطالعه نمایید تا بتوانید محصول را از آسیب فیزیکی احتمالی حین ارسال کالا حفظ نمایید. خیلی از مواقع متاسفانه به دلیل بسته بندی نا مناسب کالا آسیب دیده به دست مشتری میرسد که الا وجه درستی ندارد دوما کسب و کار برای ارسال مجدد کالا ضرر خواهد دید.
سخن آخر:
سعی کردهایم به طور کامل راجع به موضوع روش های ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی صحبت کرده و پلتفرمهای خوب و مفیدی را معرفی نماییم. با بررسی سرویسهای فوق شما باید با توجه به ماهیت محصول خود یک ابزار را انتخاب نمایید. میتوانید با تمامی آنها کار کنید و سپس بر اساس تجربه شخصی بهترین را انتخاب نمایید. حتما اولویتهای خود را که در ابتدای مقاله آن را بررسی کردیم در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین پلتفرم را انتخاب نمایید. اگر در زمینه ارسال کالا و استفاده از هر کدام از این ابزارها تجربه ای دارید و یا سرویس جدیدی را برای ارسال کالا میشناسید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموز به اشتراک بگذارید. نظر شما میتواند افراد را در انتخاب سرویس مناسب راهنمایی نماید. با تشکر از توجه شما به برتر آموز.
تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.
نظرات کاربران