سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
تبلیغات موضوعی چست؟ برتر آموز

تبلیغات موضوعی چیست؟

1401/06/11

کسب و کارها برای افزایش فروش و جذب مشتری‌ها انواع و اقسایم روش‌های تبلیغات و بازاریابی را انجام می‌دهند تا در نهایت بتوانند بیزینس را به هدف خود برسانند. روش‌های مختلف تبلیغات و بازاریابی قطعا به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا افراد جدیدی را به مشتری بالقوه خود اضافه کنند. هر روش بازاریابی و تبلیغات اگر به درستی انجام شود نتایج خوبی را در بر می‌گیرد. قطعا بارها تبلیغاتی را مشاهده کرده‌اید که پس از همسو شدن با یک ماجرا چه نتیجه مثبتی را برای کسب و کار به همراه داشته است. در این سری از مقالات من و برتر آموز اینجا هستیم تا به طور کلی راجع به موضوع ترند تبلیغات موضوعی چیست؟ صحبت کرده و به شما آموزش دهیم که چگونه از این نوع تبلیغات استفاده نمایید. پس همراه ما باشید. اگر به فضای مارکتینگ علاقه مند هستید حتما پیشنهاد می‌شود محتوای کاربردی آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • تبلیغات موضوعی چیست؟
  • معرفی نمونه‌ای از تبلیغات موضوعی
  • مزایای تبلیغات موضوعی چیست؟
  • آیا تبلیغات موضوعی برای شبکه‌های اجتماعی قابل استفاده هستند؟
  • تبلیغات موضوعی شما را به چه اهدافی می‌رساند؟

تبلیغات موضوعی چیست؟

تبلیغات موضوعی یکی از روش‌های بازاریابی می‌باشد که تفاوتی ندارد کسب و کار شما بزرگ یا کوچک است شما می‌توانید به خوبی از آن استفاده نمایید. این نوع تبلیغات در زمان بسیار کمی تعداد زیادی کاربر را به کسب و کار شما هدایت می‌کند. تبلیغات موضوعی در واقع این است که شما یک اتفاق مهم روز را که شاید به کسب و کار شما هم ارتباط نداشته باشد بتوانید به طور خلاقانه و خوبی به برند خود اختصاص بدهید.

Topical Advertisement یا تبلیغات موضوعی زمانی اتفاق می‌افت که یک موضوعت ترند در حال اتفاق افتادن است و کسب و کار شما اگر می‌خواهد کاربر جذب کند باید با روش‌های خلاقانه خود را همسوی این موضوع ترند قرار دهید. شاید با این تعریف برند‌های زیادی را به خاطر آوردید که از Topical Advertisement به خوبی استفاده کرده‌اند.

تبلیغات موضوعی روشی جدید برای تبلیغات نیست و از زمان‌های گذشته که حتی کسب و کارها به صورت آنلاین نشده بود این روش تبلیغات استفاده می‌شد. مهم ترین رکن در استفاده از تبلیغات موضوعی داشتن ذهن خلاق و صد البته آگاه است. فرآیند تبلیغات موضوعی بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است.

معرفی نمونه‌ای از تبلیغات موضوعی

هنگام عروسی شاهزاده ویلیام و کیت مدیلتون ، یکی از شرکت‌های انگلیسی به‌نام mobileT-یک ویدیوی تبلیغاتی از بازسازی این جشن را به‌عنوان پیام تبریک برای این دو زوج سلطنتی منتشر کرد. خوب دقیقا در زمانیکه کل دنیا منتظر دیدن عروسی شاهزاده بودند و اکثر خبرگذاری‌ها به پوشش این اخبار پرداخته بودند درست در همین تایم این شرکت پیام تبریکی صادر کرد و با این موضوع ترند همسو شد. این ویدیو بیش از 5 میلیون بار در یوتیوب نمایش داده شد که این آمار بسیار فوق العاده برای یک کسب و کار می‌باشد.

زمانی‌که سقوط فلیکس باومگارتر(Felix Baumgartner)، اولین چتربازی که موفق به شکستن دیوار صوتی شد، به‌دلیل شرایط آب و هوایی به تاخیر افتاد، کیت کت (KitKat) از این وضعیت به‌نفع شرکت خود استفاده کرد. این برند تبلیغی منتشر کرد که در آن فلیکس درحال خوردن بیسکوییت کیت کت بوده و به‌همین دلیل سقوطش به‌تعویق افتاده است.

مزایای تبلیغات موضوعی چیست؟

خوب ما زمانی از یک شیوه و روش تبلیغاتی استفاده می‌کنیم که مزایایی برای ما داشته باشد. در ادامه به بررسی مزایای تبلیغات موضوعی می‌پردازیم. البته این مزایا برای هر کسب و کاری وابسته به موضوع تبلیغات می‌تواند متفاوت باشد. ولی اگر این موضوع را درست و اصولی انجام دهید  می‌توانید از تمام مزایای آن بهره مند بشوید.

کاربران زیادی را همسو کسب و کار شما می‌کند.

همانطور که از مفهوم تبلیغات موضوعی پیدایست شما با استفاده از این نوع تبلیغات به راحتی می‌توانید کسب و کارتان را به تعداد زیادی از افراد بشناسانید و در همین حین تعداد زیادی کاربر بدست بیاورید. در هر کسب و کاری ما دوست دارید که تعداد جامعه هدف و صد البته مشتری بالقوه خود را افزایش بدهیم و تبلیغات موضوعی برای کسب و کار شما این موضوع را انجام داده و در تلاش است شما را به این هدف برساند.

تبلیغات موضوعی برتر آموز

می‌توانید روی بودجه خود تمرکز نمایید!

شما برای این که مخاطب و جامعه هدف را همسوی خود نمایید نیاز دارید تا از انواع روش‌های بازاریابی استفاده نمایید و برای هر کدام یک هزینه جداگانه‌ای را صرف نمایید ولی با انجام دادن یکباره تبلیغات موضوعی می‌توانید حجم زیادی از کاربران را تنها در یک تبلیغ بدست آورید و نیازی به هزینه کردن برای سایر روش‌های بازاریابی نخواهد بود. به جای آن می‌توانید این هزینه را در سایر بخش‌های کسب و کار خود مصرف نمایید.

جلوگیری از نمایش تبلیغات در صفحات نامرتبط

گاهی اوقات علت شکست تبلیغات یک کسب و کار این است که تبلیغات آن‌ها در صفحه کاملا نا مرتبط با موضوع نمایش داده می‌شود که تبلیغات موضوعی این مشکل را حل کرده است و تنها تبلیغات شما را در صفحاتی نمایش می‌دهد که مشتری با آنها بیشترین تعامل را دارد.

کاربران بیشتر به آن توجه دارند!

برای مثال شما در سایتی مطلب مراقبت‌های پوستی را مطالعه می‌نمایید و در کنار مطالعه این مطلب شاید صدها تبلیغ با مضمون آشپزی ، درسی ، مشاوره و….. برای شما نمایش داده شود اما به علت این که در این صفحه در حال مطالعه مطلب پوستی هستید اصلا تبلیغات آشپزی و سایر برای شما جذاب نیست . خوب تبلیغ موضوعی می‌گوید که در این صفحه تنها باید تبلیغاتی مربوط به خرید محصولات مراقبت پوستی درج شود . زیرا الان ذهن کاربر کاملا برای مراقبت پوست آماده است و با یک تلنگر ساده مانند نمایش فروشگاه پوستی می‌توانید کاربران زیادی را جذب نمایید.

آیا تبلیغات موضوعی برای شبکه‌های اجتماعی قابل استفاده هستند؟

قطعا تا به اینجای کار تصور کرده‌اید که تبلیغات موضوعی فقط برای افرادی مناسب است که از وبسایت استفاده می‌کنند. اما واقعا اینگونه نیست و شبکه‌های اجتماعی محیطی مناسب برای استفاده از نوع تبلیغات به شمار می‌رود. اگر تا به الان نتواسته‌اید یک تبلیغ موضوعی مناسب در اینستاگرام یا توییتر برای کسب و کار خود ایجاد نمایید فرصت‌های زیادی را از دست داده اید زیرا هر روز می‌توان تبلیغات موضوعی زیادی قرار داد. البته ایرادی ندارد زیرا شما امروز در برتر آموز با مفهوم تبلیغات موضوعی به تازگی آشنا شده‌اید و قرار است از این به بعد از این تبلیغات استفاده نمایید. اگر با شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام آشنایی ندارید پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش اینستاگرام را مطالعه نمایید.

چگونه در اینستاگرام تبلیغات موضوعی درج نماییم؟

برای این که در این شبکه اجتماعی محبوب تبلیغات درج نمایید باید هر روزه هشتگ‌های ترند را بررسی نمایید و متوجه شوید که آیا می‌توانید تبلیغات مناسب در این زمینه داشته باشید یا خیر! برای مثال اگر شما یک آنلاین شاپ لباس دارید در زمان فستیوال ها و نمایشگاه‌ها در سراسر دنیا تایم مناسبی است که عاشقان مد و فشن را همگام و هم سو خود نمایید. در این نوع تبلیغات دقت نمایید که موضوع شما باید جالب و خلاقانه باشد زیرا همانطور که تبیغات موضوعی خوب کاربران زیادی را برای شما بوجود می‌آورد. تبلیغات موضوعی نامناسب هم عملکردی برای شما به همراه نخواهد داشت.

درست در همین چند ماه گذشته رویدادی برای قرص هیرتامین تحت لیسانس آمریکا در ایران برگذار شذ و اینفلوئنسر و سلبریتی‌های زیادی در آن شرکت کردند. درست در همین تایم صاحب برند اعلام کرد که هیچگونه لایسنسی به ایران نداده است و تمامی این قرص‌های تولید شده را خارج از مجموعه هیرتامین دانست. خوب درست در همین جو که ترند روز هم شده بود و مصرف کنندگان هیرتامین نگران بودند که ممکن اسا قرص فیک بدست آنها برسد آنلاین شاپ‌های فروشنده قرص‌ها و مکمل ها با تولید محتوا در این زمینه که هیرتایمن اصلی را از ما بخواهید کاربران زیادی را جذب کردند. دسته دوم این ماجرا سلبریتی‌هایی بودند که به این جشن دعوت نشده بودند ولی با دیدن این موضوع خود را همراه این مسئله ترند کردند و با انتشار محتوایی با مضمون این که با فیک بودن این رویداد را تشخیص دادیم و در آن شرکت نکردیم خواستند که کاربران زیادی را بدست بیاورند.

چگونه در توییتر تبلیغات موضوعی درج نماییم؟

برخی از کسب و کارها هستند که جامعه هدف آنها حضور فعال‌تری در شبکه اجتماعی توییتر دارند و می‌خواهند از تبلیغات موضوعی در توییتر استفاده نمایند. توییتر یک سری تنظیمان داخل پلتفرم خود دارد که کاربران می‌توانند یک لیست از موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنند و از توییتر بخواهند که این موارد را به آنها نمایش دهد. شما می‌توانید این موارد را شناسایی و خود را همراه و همسوی این موارد نمایید. البته در توییتر هم از هشتگ‌ها استفاده می‌شود و می‌توانید از ترند ترین هشتگ‌ها استفاده نمایید.

می‌توانید برای کسب موفقیت بیشتر تبلیغات موضوعی شبکه‌های اجتماعی را همگام با سایت خود انجام دهید تا بتوانید بیشترین نتیجه را بگیرید.

آموزش تبلیغات موضوعی برتر آموز

تبلیغات موضوعی شما را به چه اهدافی می‌رساند؟

خوب یکی از مهم ترین موضوعات این است که شما باید بدانید با تبلیغات موضوعی قرار است به چه اهدافی در کسب و کار خود دست پیدا نمایید.

آگاهی از برند شما افزایش پیدا می‌کند!

یکی از مهم ترین اهداف در هر کسب و کاری این است که کاربران به خوبی برند و هویت بیزینس را بشناسند و در برخی از کسب و کارها هدف اصلی در تبلیغات در مرحله‌ای آگاهی از برند است. تبلیغات موضوعی برای شما آگاهی از برند را به همراه می‌آورد.
شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات موضوعی موارد تبلیغاتی خود را تنها در معرض دید کاربرانی قرار دهید که هم اکنون در حال مطالعه موضوعی متناسب با کسب‌وکارتان هستند و این موضوع باعث جذب بالای کاربر خواهد شد. در نتیجه با بهره‌گیری از کمپین‌های موضوعی قادر خواهید بود ، تبلیغات خود را فقط برای افراد علاقه‌مند به موضوع کسب‌وکارتان به نمایش بگذارید و به صورت هدفمند آگاهی از برند خود را افزایش دهید. این که تبلیغات شما تنها برای افراد علاقه مند نمایش داده شود بسیار حائز اهمیت است و نرخ تبدیل در کسب و کار را بسیار افزایش می‌دهد.

تبلیغات شما تنها در صفحه مرتبط نمایش داده می‌شود!

با توجه به اینکه تبلیغات موضوعی تنها در صفحاتی که محتوای آن‌ها با موضوع تبلیغ مرتبط است ، نمایش داده می‌شود، این امکان را برای شما فراهم است تا بتوانید از نمایش تبلیغات خود در صفحاتی که محتوای متناسب با برندتان را ندارد، جلوگیری کنید و از برند خود محافظت نمایید.

مخاطبین خاص خود را پیدا می‌کنید!

در تبلیغات موضوعی شما مخاطبینی را پیدا می‌کنید که همیشه به دنبال این بودند تا کسب و کاری مانند شما را پیدا کنند. اگر مخاطبینی را پیدا کنید مه با کسب و کار شما آَنایی داشته باشند شما نصف راه فروش محصول را طی کرده‌اید.

اگر تا به الان مطمئن شدید که تبلیغات موضوعی برای شما سودمند است می‌توانید از شرکت‌های توسغع دهنده تبلیغات موضوعی بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. فقط کافیست موضوع کسب و کار و تارگت پیشنهادی خود را در اختیار مشاوران بگذارید تا این افراد با راهنمایی‌های خاص خودشان به شما کمک کنند. یادتان نرود که اگر هدف مشخصی برای تبلیغات موضوعی ندارید نمی‌توانید به خوبی در این زمینه فعالیت نمایید. کسب و کاری موفق خواهد بود که به صورت هدفمند در تبلیغات موضوعی قدم بردارد. با تحقیق در این زمنیه می‌توانید شرکت‌های خوب توسعه دهنده این خدمات را پیدا نمایید و با بررسی هزینه‌ها بهترین آن را انتخاب نمایید.

سخن آخر :

سعی کرده‌ایم به طور کامل درباره‌ی موضوع تبلیغات موضوعی چیست؟ صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما بیان نماییم. اگر به دنبال این هستید که نتیجه خوبی را از تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کار رقم بزنید پیشنهاد می‌شود حتما استفاده از تبلیغات موضوعی را در راس کار خود قرار دهید. حتما قبل از استفاده از آن به تحقیق و طراحی استراتژی بپردازید و زمانی که مطمئن شدید به تمامی موضوعات ترند مسلط هستید حالا نوبت شماست که مخاطبین و جامعه هدف را به سمت کسب و کارتان جذب نمایید. اگر درباره‌ی این موضوع تجربه‌ای ندارید پیشنهاد می‌شود حتما از یک متخصص دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید و یا اگر قبلا از تبلیغات موضوعی استفاده کردید و تجربه‌ی مهمی دارید لطفا با دوستان برتر آموزی در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید مطمئن باشید نظرات شما راهنمای خوبی برای سایر کاربران می‌باشد.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم کارشناس رشته علوم کامپیوتر. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.