تا چند وقت پیش، یکی از مشکلاتی که کاربرها در ایینستاگرام با آن دست و پنجه نرم می کردند، این بود که محتوای بیش تر از 1 دقیقه نمی توانستند در اینستاگرام آپلود کنند. به همین دلیل خود اینستاگرام در آپدیت های اخیر خود، یک قابلیت بسیار جذاب را به این اپلیکیشن اضافه کرده است که افراد می توانند ویدئوهای بالای 1 دقیقه را به راحتی با استفاده از قابلیت IGTV در اینستاگرام آپلود کنند. اما اینکه IGTV اینستاگرام کجاست؟، چرا اینستاگرام من IGTV نداره، نحوه گذاشتن پست فیلم طولانی در پست اینستاگرام IGTV و … تماما سوال هایی هستند که امروز در آموزش IGTV در اینستاگرام می خواهیم به آن پاسخ دهیم. همچنین اگر اطلاعات دقیق و جامع درباره تمامی قابلیت های اینستاگرام و ترفندهای آن می خواهید، آموزش اینستاگرام را از دست ندهید.
البته برای آپلود ویدئوهای بیشتر از 1 دقیقه، پست های اسلایدی هستند که هنوز هم مورد استفاده است اما این پست ها نهایتا یک فیلم 10 دقیقه را به ما نمایش می دهند و اگر فیلم ما بیش تر از 10 دقیقه باشد، کار به مشکل خواهد خورد. بنابراین بهترین راه استفاده از همان IGTV است که بدون هیچ مشکلی هر نوع فایل با هر حجم و ابعادی را می توان در آن آپلود کرد. پس با برتر آموز همراه باشید تا با نحوه کار IGTV در اینستاگرام به صورت کامل آشنا شوید.
IGTV در واقع یک کانال ویدئویی است که در سال 2018 توسط اینستارام به دنیا معرفی شد تا بتوانند ویدئوهای طولانی را از طریق آن آپلود کنند. در ابتدا شرکت ها و افراد شناخته شده می توانستند ویدئوهایی تا یک ساعت منتشر کنند اما امروزه این محدودیت برداشته شده و همه می توانند این ویدئوها را منشتر کنند. در ابتدا قابلیت IGTV اینستاگرام تحت عنوان یک برنامه جدا معرفی شد و باید برای دیدن یک فیلم IGTV به یک نرم افزار دیگه مراجعه می کردید یا یک بخش مجزا در اینستاگرام را باز می کردید تا بتوانید این فیلم ها را ببینید.
سپس در سال 2019 بود که اینستاگرام تغییر و تحولاتی در بخش IGTV خود اضافه کرد و پس از آن، کاربران توانستند، پست های خود را در همان اپلیکیشن اینستاگرام آپلود کنند. روش کار نیز به این صورت است که یک دقیقه فیلم پخش می شود در همان حالت عادی و اگر فیلم بیش تر از 1 دقیقه باشد و بخواهید مابقی آن را تماشا کنید، روی گزینه Keep Watching که برایتان نمایش داده می شود می زنید و ادامه محتوای ویدئویی را می بینید.
شاید ذهنتان درگیر این شده باشد که چرا باید از IGTV استفاده کنیم و چه مزیت و خوبی برای ما دارد که بخواهیم از آن را یاد بگیریم و از آن استفاده کنیم. امروزه افراد بسیار به ویدئو علاقمند شده اند و طبق آخرین اخباری که اعلام شده، چیزی حدود 80 درصد از حجم اینترنت دنیا از طریق ویدئو و آپلود و تماشای آن مصرف می شود. از طرفی ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدئویی) یکی از شیوه های بازاریابی است که کسب و کارهای زیادی به سمت آن روی آورده اند و بسیار مورد توجه مردم نیز قرار گرفته است.
در کنار همه این ها، شبکه هیا اجتماعی نقش بسیار زیادی در استفاده از محتواهای ویدئویی داشته اند و امروزه اکثر افراد دوست دارند در شبکه های اجتماعی یک ویدئو تماشا کنند. حال IGTV اینستاگرام که با هدف رقابت با یوتیوب وارد میدان شده است، مزیت های زیادی نیست به پلتفرم های مشابه خودش دارد. برای مثال این ویدئوها هنوز از تبلیغات داخلشان استفاده نشده است که باعث شده است افراد بسیار به آن علاقمند شوند و یکی از پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده برای افراد شده است. بنابراین اگر کسب و کاری دارید یا حتی یک پیج شخصی برای خودتان است، سعی کنید آموزش IGTV در اینستاگرام را به خوبی فرا بگیرید و از آن برای تولید محتوای عالی استفاده کنید.
این قابلیت می تواند برای کسانی که به دنبال آپلود ویدئو هستند، بسیار مفید و جذاب باشد. اما کاربرد آن بسته به کاری که می خواهید با استفاده از آن بکنید، می تواند متفاوت باشد. مثلا اگر شما با استفاده از آموزش بلاگری، الان به تولید محتوای حرفه ای و جذاب در اینستاگرام می پردازید، می توانید ویدئوهای بلند از خودتان و کارهایی که انجام می دهید، قرار دهید. همچنین اگر کسب و کاری دارید و برای آن محتوا تولید می کنید، استفاده از قابلیت IGTV می تواند بسیار برای شما مفید باشد چرا که همانطور که در آموزش دیجیتال مارکتینگ گفته شد، استفاده از ویدئوها تا حد زیادی می تواند مخاطب را به شما درگیر کند و هرچه بیشتر می توانید بر روی وی تاثیر بگذارید.
این قابلیت حتی برای فیلم سازان و کارگردانان نیز کاربرد دارد و می توانند برای فروش بیشتر فیلم تولیدی خودشان، قسمتی از آن را با استفاده از IGTV منتشر کنند و افراد را ترغیب به خرید کنند. اما اینکه دیگر چه کاربردهایی دارد را در زیر مورد بررسی قرار می دهیم.
احتمالا پس از اینکه قسمت بالا را مشاهده کردید، به خودتان گفتید این بهترین قابلیتی است که می تواند یک برنامه داشته باشد و بهترین ابزار را پیدا کرده ام. درست است که این ویژگی بسیار جذاب است اما هنوز نسبت به رقبای جدی که دارد، نقص های زیادی دارد و باید در گذر زمان سعی در بهبود هرچه بیشتر آن کند. اما اینکه IGTV چه مزیت ها و معایبی دارد، در ادامه به صورت کامل به آن می پردازیم.
امروزه معایبی که قبلا IGTV با آن درگیر بود از بین رفته است. قبلا شما نمی توانستید یک آمار دقیق از IGTV داشته باشید و بنابراین همین ام باعث می شد افراد کمی به سمت آن روی بیاورند اما امروزه این مشکل حل شده است و افراد می توانند به راحتی ورودی ها و آمار خود را از طریق پیج ببیند.
در این قسمت از آموزش IGTV در اینستاگرام، می خواهیم روش های دست یابی به IGTV را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که بالاتر نیز گفته شد، IGTV هم به صورت یک اپلیکیشن مجزا و هم به صورت یک قابلیت داخل برنامه اینستاگرام وجود دارد و ما می خواهیم هر دو روش را مورد بررسی قرار دهیم.
بسیاری از افراد می گویند، چرا اینستاگرام من IGTV نداره یا IGTV اینستا کجاست؟ اگر اینستاگرام خود را به آخرین ورژن آپدیت نکرده باشید، اصلا چیزی تحت عنوان IGTV برای شما وجود ندارد و نمی توانید همچین قابلیتی را مشاهده کنید. بنابراین برای دسترسی به IGTV اولین کار این است که اینستای خود را به آخرین ورژن آپدیت کنید. چنین کاری علاوه بر IGTV، دیگر قابلیت های اینستا را نیز برای شما فعال می کند.
بنابراین پس از آپدیت اینستاگرام، دیگر نیاز به انجام کاری نیست و به صورت خودکار قابلیت IGTV برای شما فعال می شود. در نظر داشته باشید که پس از آپدیت اینستاگرام، این قابلیت برای همیشه باقی خواهد ماند و چیزی تحت عنوان حذف IGTV در اینستاگرام وجود ندارد و فقط شما می توانید ویدوئوهایی که خودتان آپلود کرده اید را همانند دیگر پست ها به راحتی حذف کنید.
برای راه اندازی قابلیت IGTV از این طریق، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از برنامه هایی نظیر گوگل پلی و اپ استور، برنامه اصلی IGTV را دانلود کرده و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری به آن وارد شوید. در ابتدا برای گذاشتن یک فیلم داخل IGTV باید یک کانال IGTV ایجاد می کردید که بسیار گیج کننده بود اما امروزه این قابلیت حذف شده است و گذاشتن یک فیلم IGTV اصلا مار سخت و پیچیده ای نیست.
ابتدا اگر روش قرار دادن پست در اینستاگرام را نمی دانید، توصیه می کنم ابتدا مقاله روش گذاشتن پست در اینستاگرام را مطالعه کنید تا با دانش کافی بتوانید یک پست را در IGTV منشتر کنید. سپس مراحل زیر را به صورت کامل پیش روید تا بتوانید پست خود را در IGTV آپلود کنید. البته توجه داشته باشید آموزش IGTV در اینستاگرام و نحوه پست گذاری در آن، مطابق آخرین تغییرات ظاهری در اپلیکیشن اینستاگرام است و ممکن است در آپدیت های بعدی این قسمت ها یک تغییرات جرئی کرده باشد. اما روش کلی کار به همین صورت است که خدمتتان گفته می شود.
حال که نحوه پست گذاری در برنامه اینستاگرام را آموختیم، سوال این است که در خود برنامه IGTV چگونه باید پست منشتر کنیم. برای انتشار پست در این برنامه پس از تصب برنامه، وارد برنامه شوید و در قسمت بالایی سمت راست برنامه بر روی گزینه + بزنید. سپس صفحه ای باز می شود که در بالاتر تصویر آن هست و تمامی مراحل همانند پست گذاری در خود اینستاگرام است و تفاوتی نمی کند.
ممکن است به هر دلیلی بخواهید محتوایی که در اینستاگرام تحت عنوان IGTV قرار داده اید را حذف کنید. برای حذف آن فقط کافی است وارد پروفایل خود شده و فیلم مورد نظر را انتخاب کنید. پس از اینکه فیلم مورد نظر را انتخاب کردید، بر روی سه نقطه زده و گزینه Delete را لمس نمایید. سپس یک پنجره برای شما باز می شود و تاییده حذف از شما گرفته می شود که پس از انتخاب آن و زدن مجدد دکمه Delete محتوای شما برای همیشه حذف خواهد شد.
حال که تمامی قسمت های آموزش IGTV در اینستاگرام را با مورد بررسی قرار دادمی. می خواهیم به چند سوال پرتکرار نیز پاسخ دهیم تا هر آنچه که نیاز است برای پست گذاشتن و تولید محتوا از این طریق بدانید تکمیل شود.
سایز ویدئویی که برای انشتار در قسمت IGTV اینستاگرام در نظر می گیریم باید 9:16 باشد و این مقیاس برای فیلم عمودی است و اگر بخواهید یک فیلم را به صورت افقی منتشر کنید، این نسبت به 16:9 تغییر می کند. اما اینکه کدام نوع ویدئو برای کاربر مناسب تر است، تفاوتی نمی کند و باید شما با توجه به نوع ویدئوی خودتان یک محتوا را آپلود کنید. برای تغییر سایز ویدئو برای IGTV اینستاگرام می توانید از برنامه های ادیت مانند اینشات استفاده کنید. برای بهتر شدن هرچه بیشتر کار خود می توانید آموزش اینشات را مظالعه کنید تا هرچه راحت تر کار خود را انجام دهید.
فیلم ها باید دارای کیفیت 720 به بالا باشد و همانطور که گفته شد، تا کیفیت 4K نیز توسط IGTV پشتیبانی می شود.
زمان ویدوئوها باید حداقل 1 دقیقه و حداکثر یک ساعت باشد. باید به حجم فیلم نیز دقت کنید چرا که برای فیلم های کمتر از ده دقیقه نهایت حجمی که می توانید آپلود کنید 650 مگابایت و برای فیلم های تا یک ساعت، نهایت حجم، 3.6 گیگابایت است.
امروز در این مقاله سعی کردیم، به صورت کامل آموزش IGTV در اینستاگرام را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم و هر آنچه نیاز است شما از قسمت IGTV بدانید را یاد گرفتید. بنابراین اکنون شما می توانید از این قابلیت بسیار جذاب برای تولید محتوای خود استفاده کنید و این قابلیت را اصلا دست کم نگیرید چرا که می تواند هم برای شما مخاطبین و هم فروش بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. اگر هر سوالی نیز درباره این محتوا دارید، فقط کافی است آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا در کوتاهترین زمان ممکن آن را پاسخ دهیم. امیدوارم از خواندن مقاله آموزش IGTV در اینستاگرام لذت برده باشید.
مقاله بسیار جامع و مفیدی بود. ممنون از محتوای بینظرتون 🙏🏻 ما میخواستیم ی ویدئو رو تو اینستاگراممون درباره ثبت برند منتشر کنیم که مقاله خوبتون بهمون کمک زیادی کرد.
سلام رفیق
خداروشکر که براتون مفید بوده…از نظر خوبت ممنونیم