هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی

آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی

1401/01/21

شبکه های اجتماعی امروزه به عنوان رکن اساسی و مهم در بخش تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ به کار میروند. به طوری که به تمامی کسب و کار ها توصیه میشود حتما با استفاده از شبکه های اجتماعی به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنند. در ادامه میخواهیم راجب به آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی صحبت کنیم و تمامی موارد را در این مفاله بررسی نماییم. اگر شما هم به دنبال تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی هستید میتوانید با این آموزش اطلاعات خود را تکمیل نمایید. در ادامه با من و برتر آموز همراه باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟
  • چرا در شبکه های اجتماعی تبلیغات انجام بدهیم؟
  • آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

قبل از اینکه به سراغ تعاریف آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی برویم در این مرحله قصد داریم در ابتدا برای اینکه یادآوری هم کرده باشیم راجب به بازاریابی شبکه های اجتماعی صحبت کنیم. بازاریابی شبکه های اجتماعی در واقع به مجموعه فعالیت هایی که شما روی این شبکه ها برای فروش بیشتر، آگاهی از برند و جذب کاربر انجام می دهید. حالا همین بازاریابی روش های مختلفی دارد که باید شما با توجه به شبکه ای که میخواهید فعالیت کنید از این روش ها استفاده نمایید.

چرا در شبکه های اجتماعی تبلیغات انجام بدهیم؟

خوب نوبت به بخش مهم رسید که در اینجا میخواهیم بررسی کنیم که هدف از تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟ و چرا باید در شبکه های اجتماعی تبلیغات انجام دهیم؟ خوب شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار رایگان در اختیار شما قرار دارد. شما قرار نیست برای عضویت در شبکه های اجتماعی پولی را پرداخت کنید و به راحتی میتوانید با جامعه هدف ارتباط بگیرید. شما در سایر روش های بازاریابی باید دنبال مخاطب باشید ولی در شبکه های اجتماعی این جامعه هدف است که به عنوان دنبال کننده در کنار شما قرار میگیرند و با گذاشتن کامنت و لایک کردن با شما دوستان عزیز ارتباط میگیرند.

پیشنهاد میشود مقاله بهترین کتاب های آموزش سئو را مطالعه نمایید.

افزایش ترافیک ورودی سایت

اگر به برند ها و کسب و کارهای معروف توجه کنید متوجه خواهید شد که با توجه به بازدید های خوبی که از طرف ورودی گوگل دارند، اما باز هم در شبکه های اجتماعی مداوم تبلیغات دارند و کاربران را برای خرید به سمت سایت خود هدایت میکنند. این کار باعث میشود تا ترافیک خیلی خوبی به سمت سایت هدایت شود و روی سئو به شدت تاثیر گذار است. برای مثال شما روی کالای X تخفیف گذاشته اید برای اینکه کاربر متوجه این تخفیف شود به جای ارسال پیامک و پوش نوتیفیکیشن میتوانید در شبکه های اجتماعی خود اعلام نمایید و لینک مستقیم خرید قرار دهید تا کاربر بلافاصله پس از مشاهده اگر قصد خرید داشت با کلیک بر روی لینک بتواند خرید خود را نهایی کند. معمولا شبکه اجتماعی اینستاگرام و یوتیوب بیشترین بازدید و انتقال کاربران به سایت را دارند. لینک شبکه های اجتماعی به عنوان بک لینک خوبی برای وبسایت های شما به شمار میرود و میتوانید ترافیک سالم و مهمی را به سایت خود انتقال دهید.

معرفی محصولات

همانطور که میدانید برای اینکه محصولات جدید خود را منتشر کنید، نیاز دارید که با انتشار تصاویر و ویدیو محصول خود را معرفی نماید. شما میتوانید در وبسایت های خود تصاویر و ویدیو های خوبی را از محصولات خود منتشر کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که سایت شما دارای فضای محدودی هاست میباشد و ممکن است با بارگذاری فیلم و عکس با تعداد بالا سرعت و عملکرد وبسایت های خود را کاهش دهید که این به نفع شما نیست اما شبکه های اجتماعی فضای رایگان و نا محدودی را برای آپلود عکس و ویدیو در اختیار شما قرار داده است که میتوانید برای افزایش فروش و بیشتر شدن تعامل خود با مشتری ها از این فضا استفاده نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله انواع حملات به وبسایت ها را مطالعه نمایید.

افزایش درآمد زایی

در اکثر کسب کار ها یکی از هدف های مهم رسیدن به مرحله فروش است . با طراحی سایت و سئو کردن و انجام راهکار های دیجیتال مارکتینگ شما می توانید به فروش برسید ولی با شبکه های اجتماعی میتوانید فروش خود را چند برابر کنید.با توجه به صحبت های گفته شده با شبکه های اجتماعی می توان به بالاترین نرخ تعامل با کاربر رسید اما ما میخواهیم با این نرخ تعامل بالا به فروش برسیم. در واقع شبکه های اجتماعی را تبدیل به یک کانال فروش کنیم و مشتری ها را در قیف فروش حرکت دهیم. شما با شبکه های اجتماعی می توانید مشتری های زیادی را جذب کنید و حاشیه سود دهی خود را بالا ببرید. پس به شبکه های اجتماعی خود به چشم یک ابزار فروش نگاه کنید.

افزایش نرخ تبدیل

شما با بازاریابی شبکه های اجتماعی می توانید نرخ تبدیل سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید. یعنی به کلام ساده تر نسبت مشتری های بالفعل که از شما خرید کرده اند را به نسبت مشتری های بالقوه که از سایت شما بازدید داشته اند افزایش دهید. افزایش نرخ تبدیل حاشیه سود شما را با می برد. اگر با راهکار های بهبود و بهینه سازی نرخ تبدیل آشنایی ندارید و آیا ترافیک سایت شما بالاست اما فروش مطلوبی ندارید حتما مقاله بهینه‌ سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟ را مطالعه نمایید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

آگاهی از برند و معرفی محصولات

شما در انواع شبکه های اجتماعی می توانید بدون هیچ محدودیت خاصی به معرفی محصولات و آگاهی بخشی برند تجاری خودتان بپردازید. در این فضا می توانید با روش های نوین جذب کاربر به تعامل بالا با کاربران خود برسید، داستان برندتان را تعریف کنید. مزیت مهمی که شبکه های اجتماعی نسبت به سایت های شخصی دارند این است که میتوانید بدون محدودیت جغرافیایی، محدویت سنی و…. تولید محتوا کنید و به مخاطبین خود با علاقه بپردازید.

جامعه هدف مجازی تشکیل دهید.

در هر کسب و کاری نیاز است جامعه هدف خود را بشناسید و به دسته بندی کردن جامعه هدف مطابق با ویژگی های آن ها بپردازید. ولی نکته حائز اهمیت این است که کاربران نیاز دارند تا با یک دیگر به گفت و گو بپردازند و تجربه های خرید خود را به اشتراک بگذارند. در سایت های شخصی امکان فراهم کردن چنین بستری نیازمند طراحی و برنامه نویسی است.ولی خیلی راحت در شبکه های اجتماعی می توانید این جامعه هدف را در کنار یک دیگر قرار دهید و به تولید محتوا بپردازید. همچنین از جامعه هدف بخواهید تا در قسمت کامنت ها به اشتراک گذاری تجربه هایشان بپردازند.

آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی

خوب حالا نوبت به آن رسید که بررسی کنیم آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی به چه صورتی امکان پذیر است. در درجه اول شما باید اهداف خود را از تبلیفان در شبکه های اجتماعی مشخص کنید. این اهداف میتوانید برای هر کسب و کاری متفاوت باشد پس با توجه به دیدی که از برند و کسب و کار خود دارید باید یک با چند تا از اهداف بالا را انتخاب نمایید و طبق آن تلاش کنید تا بتوانید در نهایت نتیجه مثبتی از کسب و کار خود بگیرید.

در مرحله بعدی باید ابزار خود را مشخص نمایید، شبکه اجتماعی مناسب خود را با توجه به جامعه هدف خود انتخاب کنید و نه از روی مد. برای مثال برند تمام جامعه هدف و رقبای آنها در شبکه اجتماعی یوتوب فعالیت دارند اما این برند اصرار دارد که فقط در اینستاگرام فعالیت کند. شبکه اجتماعی اینستاگرام به تنهایی شبکه اجتماعی قوی ای به شمار می رود اما وقتی که جامعه هدف شما در این شبکه حضور ندارند پس عملا زحمات شما شاید نتیجه خاصی را ارائه ندهد. پس حتما در انتخاب شبکه اجتماعی مناسب خود بیشترین تحقیق را داشته باشید.

برای تبلیغات اینفلوئنسر مناسب خود را پیدا کنید تا بتوانید اینفلوئنسر مارکتینگ موفقی داشته باشید.Influencer marketing) اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از شیوه ها روش های بازاریابی در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که ما به افرادی که در حوزه و حیطه کاری های مختلف شناخته شده و مطرح هستند یعنی به عبارتی دنبال کننده های زیادی دارند مبلغی را به عنوان حق تبلیغ پراخت میکنید تا این افراد محصول یا خدمات شما را به شیوه های که میشناسند تبلیغ کرده و به مردم معرفی نمایند. پس در واقع شما بابت مبلغی که پرداخت میکنید از شخص اینفلوئنسر خدماتی مانند تبلیغ دریافت می کنید. سعی کنید مناسب ترین اینفلوئنسر خود را انتخاب نمایید تا تبلیغات شما پر بازده باشد. حتما سعی کنید اشخاصی را انتخاب کنید تا به موضوع محصول یا خدمات شما نزدیک باشند. برای مثال شما فروشنده پکیج های آموزشی و درسی هستید و میخواهید تبلیغاتی را در فضای مارکتینگ داشته باشید باید دنبال اینفلوئنسری بگردید که موضوع کاری و محتوای پیجش مربوط به آموزش باشد، مثلا شما اگر تبلیغ خود را به یک اینفلوئنسر فان دهید ممکن است نتیجه مطلوبی را دریافت ننماید در واقع پیج هایی با زمینه کنکوری و درسی برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

پیشنهاد میشود مقاله پرسونای مشتری چیست؟ را مطالعه نمایید.

باید هنگام تبلیغات در شبکه های اجتماعی با لحن و روی خوش با کاربران خود صحبت کنید. سعی کنید صحبت های جدی و خشک را کنار بگذارید و مانند یک دوست همراه دنبال کننده های خود باشید. البته که در این صمیمیت باید احترام کاربران به خوبی حفظ شود. برای مثال در شبکه اجتماعی اینستاگرام به جای اینکه از انتشار محتوای متنی استفاده کنید از محتوای ویدیویی و تصویری استفاده نمایید که بیشترین تاثیر را دارد. برای اینکه این مفهوم را بهتر متوجه شوید میتوانید مقاله بازاریابی ویدیویی چیست؟ را مطالعه نمایید.

سعی کنید یک قالب درست و زیبا برای پست و استوری های خود درست نمایید. اینکار باعث میشود کار شما همیشه یونیک باشد و المان های شما برای همیشه در ذهن مخاطب بماند. میتوانید برای ایده پردازی پیج رقبای خود را بررسی نمایید و از آنها ایده بگیرید. دقت کنید که کپی برداری نکنید و سعی کنید محتوا و المان های یکتا تولید کنید.

 شما در تبلیغات آفلاین مثل ویدیوها یا محتواهایی که در تلویزیون، رادیو یا بر روی بیلبوردها منتشر میکنید، با مخاطبان خود تعامل ایجاد میکنید و ممکن است حتی بازدهی خوبی را کسب کنید اما نمی‌توانید اطلاعات تماس یا آدرس ایمیل آن‌ها را درجا دریافت کنید. در حالی که دریافت این اطلاعات با تبلیغات آنلاین امکان‌ پذیر است.

سعی کنید برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی که لینک به سایت دارند، لندینگ پیج حرفه‌ای و جدید طراحی کنید تا بیشتر روی ذهن مخاطب تأثیر بگذارید.

در شبکه اجتماعی خود مسابقه راه اندازی کنید و این شوق را در کاربر ایجاد کنید تا به معرفی شما بپردازد. برای طراحی مسابقه ایده های جدید بدهید و مسابقه را سالم برگزار کنید تا کاربر به شما اعتماد کند. برای اینکه بتوانید ایده های خوبی در این زمینه داشته باشید به شما پیشنهاد مقاله مفید گیمیفیکیشن چیست؟ را مطالعه نمایید تا در این زمینه اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی صحبت کنیم و نکات کاربردی و مهمی را در این زمینه بیان کنیم. اگر هنوز شبکه اجتماعی خود را راه اندازی نکرده اید همین الان وقت آن رسیده است که یکی از شبکه های اجتماعی را انتخاب نمایید و به فعالیت در آنها بپردازید. پیشنهاد میشود در سایت های خود با بنر های اطلاع رسانی جالب به جامعه هدف خود آیدی شبکه اجتماعی را اطلاع رسانی نمایید. اگر در زمینه تبلیغات برای شبکه های اجتماعی تجربه ای دارید، لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی آن را به اشتراک بگذارید.  شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *