هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
وصل شدن به اینترنت استارلینک

آموزش و روش وصل شدن به اینترنت استارلینک

دسته بندی : فناوری
1401/07/04

شما در این مقاله با چیستی اینترنت استارلینک و نحوه وصل شدن

اینترنت استارلینک آشنا خواهید شد. اینترنت استارلینک تنها اینترنت ماهواره‌ای جهان می‌باشد.

امروزه وصل شدن به اینترنت استارلینک خواسته‌ی هر فردی می‌باشد. چرا که ارائه اینترنت در کشورها مختلف در گرو برخی از شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی است. که در صورت بروز چالش در کشور و یا تغییر زیر ساخت؛ می‌توانند شرایط استفاده شده از اینترنت بین الملل را تغییر دهند.

از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که وصل شدن به اینترنت استارلینک به آسانی نخواهد بود. امروزه برخی از افراد در فضای مجازی قصد دارند، بدافزارهایی را تحت عنوان اینترنت استارلینک به شما تحمیل کنند. شما برای وصل شدن به اینترنت استارلینک نیازمند ابزاری خاص و برخی از ثبت نام‌ها می‌باشید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. به یاد داشته باشید که استارلینک با دو هدف اساسی به این حوزه ورود کرده است.

اولین هدف اینترنت استارلینک در این است که یک فضای رقابتی برای ارائه اینترنت فراهم کند. چرا که تا قبل از اینترنت ماهواره‌ای یا همان اینترنت استارلینک شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت به دلیل انحصاری که داشتند؛ کیفیت مناسبی در خدمات نداشتند. زمانی که اولین اخبار اینترنت ماهواره‌ای منتشر شد؛ عبارت « ثبت نام در استارلینک»، « چگونگی وصل شدن به اینترنت استارلینک » و… رکورد تازه‌ای به لحاظ جستجو ثبت کردند.

اگر شما علاقه به شناخت اینترنت ماهواره‌ای و یا اینترنت استارلینک دارید. می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از مقاله « اینترنت استارلینک چیست؟ » به صورت جامع و کامل دیدن فرمایید. شما با مطالعه این مقاله دید کاملی نسبت اینترنت استارلینک پیدا خواهید کرد. با ما تا پایان مقاله آموزش و روش وصل شدن به اینترنت استارلینک همراه باشید.

تفاوت نوع اینترنت در وصل شدن به اینترنت استارلینک

همانطور که در جریان می‌باشید در کشورهای جهان سوم و کشورهای کمونیستی، اینترنت دارای شرایط خاص و محدود می‌باشد. در این کشورها معمولا اینترنت فیلترهای خاص خود را دارد. منظور در این است که محتوایی که شما از این اینترنت‌ها دریافت می‌کنید، کاملا متفاوت از اینترنت بین الملل می‌باشند. به همین دلیل است که در این کشورها نیز تقاضا برای وصل شدن به اینترنت استارلینک بسیار بیشتر است.

به عنوان مثال زمانی که جنگ روسیه و اوکراین اتفاق افتاد. اگر شما « کشور اوکراین » را در روسیه، اورپا، آمریکا، ایران و چین جستجو می‌کردید به محتوایی متفاوتی دست پیدا می‌کردید. علت این تفاوت‌ها کاملا مشخص است. شما به اینترنت ملی کشور خودتان وصل شده‌اید. به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید در حالت عادی تفاوت اینترنت ملی و اینترنت بین الملل را تشخیص دهید. چرا که دیتای اینترنت ملی و اینترنت بین الملل یکی است. با این تفاوت که در اینترنت ملی تغییراتی روی خروجی نهایی صورت گرفته است.

نکته قابل توجه در این است که در این کشورها معمولا سایت رسمی اینترنت استارلینک فیلتر شده است. زمانی که شما ثبت نام در اینترنت استارلینک را جستجو می‌کنید، غیر از چند سایت خبری برای شما نتایج به همراه نخواهد داشت. ممکن است که شما « چگونگی وصل شدن به اینترنت استارلینک » را جستجو کنید. مجددا برای شما مطالب مناسبی را نمایش ندهد. اما ما در این مقاله چگونگی کامل وصل شدن شما به اینترنت استارلینک را آموزش خواهیم داد.

نحوه وصل شدن به اینترنت استارلینک در ایران

قبل از شروع مباحث اصلی نحوه وصل شدن به اینترنت استارلینک باید به این نکته توجه داشته باشید که. شما برای این که بتوانید به اینترنت استارلینک وصل شوید باید زبان انگلیسی قوی داشته باشید. چرا که در مراحل مختلف آن نیاز به دانستن مفاهیم آن خواهید داشت. در صورت به شما توصیه می‌کنم که بخش آموزش‌های برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از « آموزش زبان انگلیسی » به صورت کاربردی استفاده کنید. یک بار برای همیشه زبان انگلیسی را آموزش بینید. البته برای ارتباطات بین المللی فقط داشتن دانش زبان انگلیسی کفایت نمی کند و بهتر است در کنار آن آموزش زبان آلمانی را نیز مورد توجه قرار دهید.

شما برای اینکه به اینترنت استارلینک وصل شوید، نیاز خواهید داشت که ابزار خاصی را تهیه کنید، که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. خرید و فروش تجهیزات استارلینک در ایران ممنوع است. البته این موضوع به این معنا نیست که نمی‌توان از این ابزار استفاده کرد. با توجه به این که اینترنت استارلینک بر روی مراکز اصلی فعال شده است. سوال اصلی چگونگی وصل شدن به اینترنت استارلینک است. شما در ایران نیز می‌توانید این ابزار را خریداری کنید.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به فعال سازی برخی از ماهواره‌های استارلینک روی مدار هوایی ایران؛ شما به سادگی می‌توانید با تهیه تجهیزات و تهیه اشتراک ماهانه استارلینک به اینترنت بین الملل دستیابی داشته باشید. این امکان تا زمانی که ایلان ماسک به تعهدات خود پابرجا باشد، برای شما امکان پذیر است. مگر این که به دلیلی ایلان ماسک از ارائه خدمات به ایران منصرف شود؛ که با توجه به تحقیقات ما اندکی موضوع دوز از انتظار است.

خرید کیت تجهیزات استارلینک و آموزش وصل شدن به اینترنت استارلینک

شما برای این که بتوانید به صورت رسمی به اینترنت استارلینک وصل شوید، در حال حاضر نیاز به کیت تجهیزات خواهید داشت. البته این موضوع مطرح است که در آپدیت‌های بعدی و با افزایش تعداد تجهیزات و ماهواره‌های استارلینک شما می‌توانید به تلفن همراه خود نیز به آن وصل شوید. که در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

هزینه تجهیزات راه اندازی اینترنت استارلینک

اگر شما بخواهید به صورت رسمی اقدام به خرید تجهیزات استارلینک کنید، می‌توانید از سایت آمازون این کار را انجام دهید. در حال حاضر قیمت کیت استارلینک در حدود 499 دلار تا 599 دلار است. از قیمت بالای این دستگاه نگران نباشید. شما با خرید یک کیت تجهیزات استارلینک می‌توانید

زمانی که شما تجهیزات استارلینک را خریداری کردید می‌توانید تا 128 دستگاه به آن متصل کنید. البته شما می‌توانید این تعداد دستگاه را بدون افت سرعت به مودم استارلینک وصل کنید. اگر ما قیمت کیت را تقسیم برا تعداد دستگاه کنیم به عدد 3 تا 5 دلار میرسیم. که این عدد برای اینترنت نامحدود بی الملل تقریبا رایگان است. با توجه به سرعت پایه 1 گیگابایت این عدد ارزان تر از ارزان است. ( البته در حال حاضر امکان استفاده از چنین سرعتی نیست و برای چنین سرعتی باید صورت فلکی ماهواره‌های استارلینک کامل شود.)

البته با توجه به بررسی‌های صورت گرفته؛ در برخی از شهرهای بزرگ خرید و فروش کیت تجهیزات استارلینک به صورت غیر رسمی  آغاز شده است. همانطور که خرید و فروش دیش و ریسیور ماهوار جرم است و به سادگی این خرید و فروش انجام می‌شود. خرید فروش کیت تجهیزات استارلینک نیز از این قاعد مستثنی نیست.

کیت اینترنت استارلینک شامل چیست؟

شما برای وصل شدن به اینترنت استارلینک نیاز به کیت  و تجهیزات استارلینک خواهید داشت. تجهیزات استارلینک شامل 3 ابزار اصلی می‌شود 1. دیش استارلینک 2. مودم استارلینک 3. روتر استارلینک. زمانی که کیت خاکستری استارلینک را باز کردید. تجهیزات را به آرامی و با دقت باز کنید و به خارج از جعبه منتقل کنید. سپس به دفترچه راهنمای آن توجه کنید و بر اساس تصاویر ذکر شده، اتصالات اولیه را برقرار کنید.

برای ساخت کیت، سه پایه Starlink  را روی زمین قرار دهید، میله ترمینال ان را وصل کنید؛ در نهایت به وسیله کابل روتر را به  ترمینال وصل کنید. در صورتی که شما قصد نصب تجهیزات خود به صورت محکم را دارید به شما توصیه می‌کنم که از “Volcano Roof Mount”   و یا  “Pipe Adapter” استفاده کنید. در این صورت شما از اتصالات همیشگی تجهیزات خود اطمینان خواهید داشت.

تجهیزات مورد نیاز استارلینک

البته به این موضوع توجه داشته باشید که به هر میزان تعداد ماهواره‌های استارلینک افزایش پیدا کند  تجهیزات شما در فضای بسته نیز پاسخ بهتری به شما خواهند داد در مرحله بعدی یک فضای باز پیدا کنید، دیش در فضای باز و در زاویه 100 درجه نسبت به دید مستقیم آسمان تنظیم کنید. در این صورت شما می‌توانید به ماهواره‌های Starlink  وصل شوید.

در نهایت شما می‌توانید برنامه Starlink  را از اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید و بواسطه آن به مودم Starlink  وصل شوید و در نهایت مراحل گفته شده، طبق دفترچه راهنمای مودم را انجام دهید. این مراحل به صورت زبان انگلیسی روان تهیه شده است و شما می‌توانید با گوگل ترنسلیت طبق دفترچه راهنمای آن را راه اندازی کنید.

آموزش ثبت نام سایت استارلینک و دریافت اشتراک برای وصل شدن به اینترنت استارلینک

زمانی که شما اقدام به خرید تجهیزات استارلینک به صورت رسمی و غیر رسمی انجام دادید. برای این که بتوانید به اینترنت استارلینک وصل شوید باید اشتراک تهیه کنید. در حال حاضر اشتراک ماهیانه اینترنت استارلینک به صورت ماهیانه 110 دلار است.

شما برای انجام این کار باید به سایت https://auth.starlink.com و سپس به قسمت Sign in سایت وارد شوید. برای انتخاب این گزینه می‌توانید از بخش فهرست بالا سمت راست سایت استفاده کنید. در این مرحله از شما اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در نهایت ثبت نام شما به صورت نهایی انجام می‌شود. شما باید هزینه اشتراک خود را پرداخت کنید.

ورود به سایت استارلینک

زمانی که شما ثبت نام خود را به صورت نهایی انجام دادید از شما در خواست می‌شود تا بواسطه برنامه دانلود شده از مراکز معتبر وارد اکانت خود شوید و به تجهیزات خود اتصال پیدا کنید. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که ثبت نام شما نیاز به حساب‌های بین المللی دارد. شما برای اینکه بتوانید به بررسی و استفاده از دو سرویس اصلی و موجود این شبکه بپردازید.

در صورتی که شما به این موضوع علاقه دارید. می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش به مقاله « تحقیق آنلاین چیست؟ تعریف، روش‌ها، انواع و اجرای تحقیق اینترنتی » مراجعه کنید. در این صورت می‌توانید دانش خود را در این حوزه به صورت کامل و جامع با دسترسی به منابع آزاد داده کامل کنید.

آیا وصل شدن به اینترنت استارلینک در هر جایی از ایران و جهان امکان پذیر است؟

همانطور که می‌دانید برای وصل شدن به اینترنت استارلینک ما مانند اینترنت‌های خانگی نیاز به فیبر نوری نخواهیم داشت. ما برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای نیاز به ماهواره‌های در مدار مناسب و ترمینال خواهیم داشت. که در ادامه به توضیح بیشتر نسبت به آن می‌پردازیم. مثلا تا چند ماه قبل همه افراد در کشور می توانستند به شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتساپ وارد شوند ولی الان که با هم صحبت می کنیم ورود به این شبکه های اجتماعی به آسانی ممکن نیست و کسانی که در حوزه آموزش اینستاگرام فعالیت می کردند، با چالش های جدی مواجه شده اند.

اینترنت ADSL یا همان اینترنت خانگی برای اینکه سرعت و کیفیت مناسب داشته باشد. نیازمند فیبر نوری می‌باشد. به همین علت است که در برخی از مناطق دور افتاده ایران و یا برخی مناطق دور افتاده جهان امکان استفاده از اینترنت خانگی نیست. اما چرا در این مکان‌ها، امکان استفاده از اینترنت ماهواره‌ای نیز وجود ندارد.  شما برای این که بتوانید از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنید. نیاز خواهید داشت که ترمینال مناسب نیز دسترسی داشته باشید.

در حال حاضر تعداد ترمینال در خاک کشور ترکیه و اطراف ایران مشغول به فعالیت می‌باشد که بیشتر می‌توانند به مناطق حوالی مرز ایران خدمات ارائه کنند. اگر شما به مراکز فعال در نقشه اینترنت استارلینک نیز دقت کنید، متوجه خواهید شد که تراکم سرویس رسانی استارلینک بیشتر در مناطق شمال شرق و شرق کشور است و در حال حاضر در مناطق جنوبی و جنوب غرب کشور سرویس دهی خارق العاده‌ای ندارد.

در حال حاضر بیش از 100 هزار ترمینال توسط شرکت ایلان ماسک به بیش از 14 کشور ارسال شده است. در صورتی که بتواند تعداد ماهواره‌های استارلینک را نیز طبق نقشه خود افزایش دهد تا پایان سال 2027 تمام مناطق کره‌ زمین دارای اینترنت بین المللی خواهد بود. شما نیز در هر جای ایران می‌توانید از این اینترنت بین الملل استفاده کنید.

نکات تکمیلی و سوالات مربوط به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک 

ما در این بخش به بررسی نکات تکمیلی درباره‌ی اینترنت ماهواره‌ای می‌پردازیم. نکاتی که شما با دانستن آن می‌توانید تصمیمات بهتری در این حوزه اتخاذ کنید. در نتیجه سعی کنید که مطالب این بخش را به دقت مطالعه کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال نیز می‌توانید در بخش کامنت‌های این مقاله مطرح کنید، ما نیز در اسرع وقت پاسخ این مقالات را به شما منتقل خواهیم کرد.

سرعت اینترنت ماهواره‌ استارلینک چقدر است؟

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کردیم، در حال حاضر سرعت اینترنت‌های وابسته به فیبر نوری بالاترین سرعت اینترنت موجود می‌باشد. اما برای ما به عنوان یک ایرانی سرعت اینترنت ‌ماهواره‌ای استارلینک عدد قابل توجه‌ای است. به صورت کلی عدد در طی یکسال گذشته سرعت اینترنت ‌ماهواره‌ای استارلینک در حدود 78 مگ بوده است.

در صورتی که در معرفی  اینترنت ماهواره‌ای  استارلینک هدف نهایی سرعت این پروژه در حدود 1 گیگابایت معرفی شده است. اما به این موضوع نیز توجه داشته باشید، در صورتی که چنین سرعتی نیز توسط این ماهواره به شما ارائه دهند. شما بواسطه چه دستگاهی می‌توانید آن را دریافت کنید. در حال حاضر سیستم‌های کمی در ایران موجود می‌باشد، که توانایی استفاده از سرعت بالای 100 مگ را داشته باشند.

سرعت اینترنت استارلینک

مدیران بخش تکنولوژی شرکت استارلینک در تلاش هستند تا با کاهش ارتفاع ماهواره‌های خود، سرعت اینترنت را افزایش دهند و همچنین تاخیر آن را نیز به حداقل برسانند. برای این منظور ما نیازمند دو عامل خواهیم بود. اول این که تعداد ماهواره‌های استارلینک افزایش پیدا کند. دومین موضوعی که نیازمند آن خواهیم بود، این است که مقداری تکنولوژی این ماهواره‌های پیشرفته‌تر شود. در این صورت نحوه اتصال به اینترنت استارلینک نیز ساده‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود.

آیا اینترنت استارلینک قابل اعتماد است؟ آیا اینترنت استارلینک برای دستگاه ما مضر است.

معمولا یکی از موارد که هر شخصی در دسترسی به اینترنت به آن اهمیت می‌دهد. توجه به حریم خصوصی افراد است. در صورتی که شما می‌خواهید  به اینترنت استارلینک وصل شوید، ممکن است که این دغدغه را نیز داشته باشید. بر اساس پروتکل‌های تعریف شده از سمت شرکت اسپیس ایکس هیچگونه درز اطلاعاتی از سمت این شرکت وجود نخواهد داشت. کلیه ارتباط شما در محیطی امن برگذار می‌شود و شما می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید.

اگر معیار شما آسیب رسیدن به دستگاه شما می‌باشد. تا کنون هیچگونه گزارشی مبنی بر آسیب دیدن دستگاه‌های تلفن همراه و یا رایانه‌های شخصی و اداری ثبت نشده است. در نهایت اگر معیار شما از وصل شدن به اینترنت کیفیت ارتباط و خدمات است. باید بگوییم با توجه به بروز رسانی‌هایی که از سمت  استارلینک انجام می‌شود. ممکن است که اینترنت شما در بازه‌های زمانی تعریف شده دچار چالش شود. البته به این نکته توجه داشته باشید؛ که در صورت امکان بروز هرگونه قطعی به سبب مشکلات سیستم و یا مواردی از این دست به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

سرویس اینترنت استارلینک از ژانویه سال 2021 در اختیار افراد به صورت عموم قرار گرفت است. در این مدت هیچگونه گزارش جدی مبنی بر اختلال در سامانه و قطعی گزارش نشده است. تمامی مواردی که گزارش شده است، معمولا مشکل در سمت گیرنده بوده است. در نتیجه شما می‌توانید از اینترنت آزاد استفاده کنید.

آیا شرایط بد آب و هوایی می‌تواند در وصل شدن به اینترنت استارلینک مانع ایجاد کند

زمانی که شما به سایت استارلینک مراجعه می‌کنید و در مورد وصل شدن به اینترنت استارلینک در شرایط بحرانی تحقیق می‌کنید. متوجه خواهید شد که در شرایط بد آب و هوایی ممکن است که شما با چالش‌هایی مواجه شوید. اما چالش اصلی برای شما زمانی است بارش برف سنگین وجود داشته باشد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اگر بارش برف شدید نباشد ممکن است شما اندکی کاهش سرعت را تجربه کنید.

اما در صورتی که بارش برف بسیار سنگین باشد، ممکن است که در بازه‌های زمانی تعریف شده، قطعی اینترنت را تجربه کنید. شما برای اینکه بتوانید اثرات بارش برف را به حداقل برسانید ‌می‌توانید دو اقدام اساسی داشته باشید. در اولین اقدام تمام سعی خود انجام دهید که دریافت کننده امواج خود را در بالاترین ارتفاع قرار دهید. برای دومین اقدام نیز سعی کنید که برای روی گیرنده خود یک محافظ  قرار دهید تا برف روی آن نشیند. در این صورت شما برای وصل شدن به اینترنت استارلینک کمترین اختلال را تجربه خواهید کرد.

اقدامات ایران برای مقابله با اینترنت استارلینک

پس از اینکه پروژه استارلینک توانست معافیت از تحریم در مقابل ایران را از وزارت خزانه داری آمریکا دریافت کند. جنجال‌های زیاد خبری صورت گرفت. اولین اقدامی که ایران در پاسخ به این کار انجام داد. این بود که تمام تلاش خود را به کار گرفت تا تمام اپراتورهای اینترنت داخلی سایت استارلینک را فیلتر کنند. در اقدام بعدی شورای عالی فضای مجازی ایران طی نامه‌ای به  اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) در خواست لغو فعالیت این پروژه در ایران را خواستار شد.

شورای عالی فضای مجازی ایران معتقد است، در صورتی که استارلینک بخواهد در ایران فعالیت کند. باید مجوزهای لازم را از  ایران کسب نمایید، در غیر این صورت با تمام توان از فعالیت‌های استارلینک در ایران جلوگیری خواهد شد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم؛ به گفته کارشناسان حوزه مخابرات ایران در صورتی می‌تواند مانع از فعالیت استارلینک در ایران شود. که ترمینال‌های اصلی آن در خاک ایران راه اندازی شود. در غیر این صورت جلوگیری از فعالیت استارلینک در ایران کار سختی خواهد بود.

آیا وصل شدن به اینترنت استارلینک بدون کیت و با موبایل امکان پذیر است

در حال حاضر با توجه به بررسی‌های صورت گرفته؛ شما نه تنها در ایران بلکه در کل جهان نمی‌توانید بدون داشتن کیت به اینترنت استارلینک وصل شوید. امروزه ما شاهد این موضوع می‌باشیم که با توجه به محدودیت‌های سیاسی – اجتماعی استفاده از اینترنت با مشکل مواجه شده است. در این زمان هکرها و مجرمین سعی می‌کنند با دعوت شما به برنامه‌های ویروسی و یا هکری شما را در دام قرار دهند.

این موضوع باعث فیشینگ اطلاعات شما خواهد شد. در نتیجه آگاه باشید که دون کیت و پردرخت اشتراک نمی‌توانید به اینترنت استارلینک وصل شوید. از طرفی برخی از افراد دیگر به شما اذعان می‌کنند، که کیت استارلینک را خریداری کرده‌اند. و شما با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه می‌توانید به آن متصل شوید. این موضوع نیز اشتباه است، بدون دیدن تجهیزات و تست از نزدیک به هیچ وجه به این افراد اعتماد نکنید.

نحوه وصل شدن به اینترنت استارلینک با گوشی

چرا که در حال حاضر خرید و فروش کیت استارلینک در ایران به سختی انجام می‌شود. و نگهداری و ترویج آن نیز جرم محسوب می‌شود. گرچه باید به این موضوع اشاره کنیم که براساس گفته کارشنان حوزه مخابرات و IT وصل شدن به اینترنت استارلینک غیر قابل ردیابی می‌باشد.

امروزه اینترنت استارلینک به یکی از مهم‌ترین بحث‌ها بین مردم تبدیل شده و همه به دنبال این هستند که بررسی کنند چه جوری می‌تونند به استارلینک متصل بشوند؟ وصل شدن به اینترنت آزاد و بدون محدودیت با سرعت بالا تقریبا خواسته تمامی افراد است که استارلینک این خواسته را برآورده کرده است.

نحوه استفاده از اینترنت استارلینگ چگونه است؟

برای استفاده از اینترنت استارلینک در درجه اول به تجهیزات آن نیاز دارید که خوب در این مقاله به خوبی آن را بررسی کردیم. شما باید کیت مخصوص اتصال به این ماهواره را خریداری نمایید. دقیقا مانند این است که برای اتصال به اینترنت wifi به مودم نیاز دارید پس بدون تجهیزات نمی‌توانید این فرآیند را طی کنید.

پس از خرید کیت حالا نیاز به خرید سرویس استارلینک دارید. که تمامی این هزینه‌ها در وبسایت رسمی استارلینک مشخص است. تمامی این هزینه‌ها در سایت طبق ارز دلار پرداخت می‌شود که با توجه به تحریم‌های موجود متاسفانه امکان خرید آن به صورت راحت برای کاربران ایرانی فراهم نیست.

هزینه‌های لازم برای خرید کیت و سرویس استارلینک به شرح زیر است:

این تجهیزات شامل یک گیرنده و دیش برای دریافت سیگنال‌های اینترنتی از سوی ماهواره‌های فعال در سطح فضا می‌شود که برای خرید این کیت باید 599 دلارهزینه بپردازید. اشتراک ماهانه استفاده از استارلینک نیز 110 دلارمی‌باشد..

آیا آموزش وصل شدن به اینترنت استارلینک آسان است؟

امروزه آموزش‌های زیادی برای اتصال به اینترنت استارلینک وجود دارد،  که خوب طبیعتا ما در برتر آموز بهترین آموزش را برای شما دوستان عزیز قرار داده‌ایم. با مطالعه این آموزش هم با نحوه خرید کیت‌های استارلینک آَشنا میشید و هم می‌تونید به خوبی در سایت استارلینک ثبت نام نمایید و سرویس مورد نظر خود را خریداری کنید. برای همین شما با آموزش پیچیده‌ای روبرو نیستید و می‌توانید به آسانی این کار را انجام بدهید.

آیا نحوه اتصال به اینترنت استارلینک با گوشی ممکن است؟

شاید فکر کنید که الان می‌تونید WIFI موبایل خودتون را روشن کرده و به استارلینک متصل بشوید اما خوب داستان به همین سادگی‌ها هم نیست.

متاسفانه امکان استفاده مستقیم از امواج ماهواره‌ای استارلینک روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند هنوز وجود ندارد و تنها پروتکل موجود جهت به‌کارگیری اینترنت ماهواره ای استارلینک، راه‌اندازی ایستگاه‌های مخصوص آن و استفاده از کیت مخصوص خواهد بود پس تا زمانی که تجهیزات مربوطه را خریداری نکرده‌اید نمی‌توانید با گوشی موبایل متصل بشوید. البته در همین مدت سایت های زیادی که در زمینه آموزش تولید محتوای متنی فعالیت می کردند، با تیترهای زرد سعی در این داشتند که مخاطبان را به سمت صفحات خود بکشانند و در آنجا به مردم اطلاعات غلط بدهند. با این حال در نظر داشته باشین، اتصال اینترنت استارلینک با گوشی فعلا امکان پذیر نیست.

چگونه به اینترنت استارلینک وصل بشویم؟

برای اتصال به این اینترنت طبیعتا به کیت مخصوص و سرویس‌های اینترنتی نیاز دارید که خوب می‌توانید با آموزش‌های برتر آموز استارلینک را برای خود راه اندازی نمایید.

اگر هزینه‌های نصب ور اه اندازی استارلینک برای شما بالاست می‌توانید به صورت گروهی این کار را انجام بدهید و به اینترنت با سرعت بالا متصل بشوید.

وصل شدن به استارلینک برای تمامی کاربران امکان پذیر است؟

بله اینترنت استارلینک به صورت آزاد برای تمامی کاربران در دسترس است اما متاسفانه در ایران با توجه به شرایط تحریم‌های کشور امکان استفاده از آن به صورت آزاد وجود ندارد و باید کیت و سرویس مورد نظر را خریداری نمایید سپس به استارلینک متصل بشوید.

سخن پایانی

ما در این مقاله در مورد آموزش و چگونگی وصل شدن به اینترنت استارلینک اطلاعاتی را بیان کردیم. به این موضوع توجه داشته باشید که در حال حاضر با توجه با سختگیری آژانس‌های امنیتی ایران وصل شدن به اینترنت استارلینک با سختی همراه است. اما این موضوع غیر ممکن نیست. در حال حاضر برای دسترسی به اینترنت بین الملل تنها راه شما وصل شدن به اینترنت استارلینک نمی‌باشد. شما می‌توانید با تحقیق در این حوزه با استفاده از راه‌های دیگر نیز به صورت ارزان به اینترنت بین الملل دسترسی داشته باشید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد

    به شدت مفید بود ممنون از مقاله خوبتون اطلاعات بسیار دقیق بود فقط اگه قیمت و مرجعی برای خرید معرفی می کردید به‍تر بود.

    1. امیر شادان پور

      سالم دوست عزیز وقت شما بخیر
      همانطور که میدونید ما نمی‌تونیم به صورت مستقیم به شما مرجعی معرفی کنیم.
      اما شما برای خرید می‌تونید از آمازون استفاده کنید و قیمت اون رو به علاوه 10 درصد کنید، تقریبا قیمت ایران رو بدست میارید.
      ما یک مقاله در این حوزه هم کار کردیم که می‌تونید از بخش مقالات برترآموز استفاده کنید.