هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آیا سئو باعث افزایش فروش می‌شود؟

آیا سئو باعث افزایش فروش می‌شود؟

دسته بندی : سئو
1402/05/28

امروزه بلاگرهای بسیار زیادی در حوزه سئو فعالیت می‌کنند و تصویری اشتباه از این حوزه ارائه می‌کنند.

ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل و جامع به پاسخ یک سوال بسیار مهم بپردازیم؟ « آیا سئو باعث افزایش فروش می‌شود؟ »

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه سئو. در این مقاله قصد داریم پاسخ سوال « آیا سئو باعث افزایش فروش می‌شود؟ » به صورت همه جانبه بررسی کنیم. اگر بخواهیم یک پاسخ کوتاه به این سوال بدهیم، سئو به صورت غیر مستقیم باعث افزایش فروش می‌شود. اما سئو هیچ گاه نمی‌تواند به صورت مستقیم فروش یک سایت را افزایش دهد. دقت کنید که بازدید بالا به معنی فروش بالا نیست. بهتر است که با ذکر یک مثال به درک بهتر شما در این حوزه کمک کنیم. فرض کنید که در شهر تهران زندگی می‌کنید و به دنبال خرید یک دستبند طلا می‌باشید. زمانی که از دیگران در رابطه خرید طلا سوال می‌کنید، همه به شما پاساژ ملت را پیشنهاد می‌دهند.

شما در این پاساژ مغازه‌های مختلف را بررسی می‌کنید و در نهایت خرید خود را انجام می‌دهید. حال سوال ما از شما این است که چرا از اولین مغازه خرید خود را انجام ندادید. پاسخ شما مشخص است. چرا که شما دوست داشتید دیگر کالا ها را نیز بررسی کنید. از طرفی شاید قیمت او اندکی گران بوده است و به نظر شما می‌شد یک دستبند ارزانتر پیدا کرد. اصلا ممکن است که قیمت او خوب باشد و تنوع بالایی نیز به شما نشان دهد، اما هیچ یک را نپسندید. با توجه به تمامی این موضوعات می‌توان نتیجه گرفت که سایت رتبه اول به معنی فروش رتبه اول نیست.

دقت کنید که مشتریان امروزه بسیار باهوش هستند و به سادگی خرید خود را انجام نمی‌دهد. البته موضوع فروش قدرتمند در آموزش سئو برترآموز به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد. با توجه به تمامی این نکات ما در این مقاله به بررسی عوامل مشترک موثر روی سئو و فروش صحبت خواهیم کرد.

آیا بدون سئو کسب و کارهای اینترنتی می‌توان به درآمد رسید؟

به صورت کلی شما بدون سئو کسب و کار اینترنتی به سختی به درآمد میرسید و این کار نشدنی نیست. البته در صورتی این موضوع برای شما قابل انجام خواهد بود که اصول راه اندازی سایت و همچنین بارگذاری محتوا در آن را رعایت کنید. دقت کنید که برخی از امور به سئو کار ارتباطی ندارد و اگر او آن ها را انجام می‌دهد، به دلیل نتیجه بهتر کسب و کار شما می‌باشد. به عنوان مثال اگر او رپورتاژ خود را بر اساس فروش شما طراحی می‌کند، به این دلیل است که کسب و کار شما سرعت رشد بیشتری را تجربه کند. شما نمی‌توانید این موضوع را به همه بسط دهید. چرا که هدف اصلی سئوکار از رپورتاژ رفتن دریافت بک لینک معتبر برای گوگل می‌باشد.

به صورت کلی هدف سئو کار در این است که سایت شما برای موتورهای جست و جو بهینه کند. اما اگر او همزمان بتواند سایت را برای مخاطبین شما نیز بهینه کند. این موضوع به این معنی است که او یک تیم حرفه‌ای مارکتینگ نیز در اختیار دارد. البته اگر شما نیم نگاهی به سایت‌های معتبر در حوزه آموزش وردپرس و آموزش زبان انگلیسی بیندازید، این موضوع را بهتر درک خواهید کرد. شما گاها سایت‌های معروف بسیار زیادی را مشاهده می‌کنید که در جایگاه‌های 7 و 8 گوگل قرار دارند، اما ورودی و همچین نرخ تبدیل سایت‌های اول تا پنجم از آن ها کمتر است. چرا که این افراد به صورت تخصصی تمرکز خود را تنها روی سئو قرار داده‌اند.

نکته بعدی که در سئو کسب و کار اینترنتی باید به آن توجه نمایید، پویایی کسب و کار شما می‌باشد. در صورتی که سئو سایت شما به خوبی انجام شود، کسب و کار شما باید بتواند که با توجه رشد سایت شما خود را بهبود بخشد. به عنوان مثال اگر قرار است که سایت شما در مدت زمان بسیار کوتاهی یک محصول ناموجود کند و شارژ مجدد آن تایم زیادی طول بکشد، این موضوع روی سئو سایت شما به شدت تاثیر گذار خواهد بود. دقت کنید که سئو یک فرآیند آهسته و پیوسته با سرعت رشد نمایی می‌باشد.

آیا بدون سئو کسب و کارهای اینترنتی می‌توان به درآمد رسید؟

چگونه تاثیر سئو در فروش را افزایش دهیم؟

در این بخش ما قصد داریم چند عامل مشترک بین سئو و افزایش فروش را با شما در میان بگذاریم. اطلاعات مطرح شده در این بخش شاید با آموزه‌های بلاگرهای اینستاگرام متفاوت باشد. اما به شما اطمینان می‌دهیم که نکات مطرح شده در این بخش حاصل تحقیقات چند ساله تیم تحقیقاتی برترآموز است و برای آن زحمت بسیار زیاد کشیده شده است. در نتیجه سعی کنید که از تمامی این نکات بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشید. در صورتی که شما یک سایت آموزش فتوشاپ دارید و فکر می‌کنید که به علت ورود هوش مصنوعی به کسب و کار شما، سرعت فروش شما کم شده است. بهتر است دقت و تمرکز بیشتری روی نکات مطرح شده در این بخش قرار دهید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که سایت شما به درستی در زمان به روند افزایش فروش خود دست پیدا می‌کند.

1.    محتوای با کیفیت و به صورت الگوریتمی

شاید عبارت محتوای الگوریتمی برای شما اندکی عجیب باشد و فکر کنید که یکی از تکنیک‌های مارکتینگ می‌باشد. اما باید به شما بگوییم که اشتباه فکر می‌‎کنید. محتوای الگوریتمی چندین و چند مدل مختلف دارد و می‌تواند در هر کسب و کاری مورد استفاده قرار گیرد. گوگل از اولین روزهای خود تا به الان فقط و فقط به محتوا اعتبار می‌دهد. به همین دلیل است که در سئو پادشاه همیشه محتوا می‌باشد. زمانی که شما برای محتوای سایت خود به درستی زمان صرف نکنید، کاملا طبیعی است ک به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا نکنید.

محتوای الگوریتمی از چند بخش تشکیل می‌شود. اولین بخش آن مربوط به سئو داخلی می‌باشد. لینک سازی مناسب  و همچنین تکرار مناسب کلمات کلیدی معمولا پارامترهای مورد نظر سئوکاران می‌باشد. اما باید به شما بگوییم که این موضوع همه چیز نیست. یک محتوای الگوریتمی قوی از نظر سئو به محتوایی می‌گویند که تمامی پارامترهای سئو را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهد و در مجموعه برای آن یک نمره در نظر بگیرید. اگر بعد از بررسی محتوای الگوریتمی اعتبار یک محتوا بسیار بالا بود، می‌توان آن را در بخش دوم فعال کرد. در صورتی که محتوا ارزش و اعتبار بالایی نداشت، باید به مرحله قبل بگردد و مجدد مورد بررسی و بازنویسی قرار گیرد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه نمایید این است که نحوه نوشتن این الگوریتم نیاز به برنامه نویسی و ماشین لرنینگ ندارد. بلکه به سادگی می‌توان این موضوع با تعریف یک دیاگرام ساده به هدف خود دست پیدا کنید. مرحله دوم محتوای الگوریتمی در این است که محتوا را برای مخاطب شخصی سازی کنید. این مرحله دقیقا همان مرحله‌ای است که شما باید دقت و تمرکز زیادی به خرج دهید. این محتوا در گام اول صرفا برای گوگل شخصی سازی می‌شود و در گام دوم برای مخاطب. در نهایت آخرین مرحله نیز محتوا توسط یک متخصص کانتنت مارکتینگ مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که او محتوا را تایید کند، محتوا منتشر می‌شود، در غیر این صورت مرحله دوم مجدد تکرار می‌شود. دقت کنید که یک محتوای با کیفیت بهتر است از 10 محتوای معمولی.

2.    استفاده از سوشال سیگنال در جهت سئو و افزایش فروش

از سال‌های 2020 گوگل و دیگر موتورهای جستجو به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که فضای مجازی و تبلیغاتی خارج از محیط وب را بررسی می‌کنند. در این صورت هر تبلیغ شما در فیسبوک و اینستاگرام و همچنین دیگر شبکه‌های اجتماعی توسط موتورهای جستجو رصد می‌شود. با توجه به این موضوع این که شما بتوانید از سوشال سیگنال مناسب برای سئو و افزایش فروش خود استفاده کنید، بسیار مهم است. البته دقت کنید که این سوشال سیگنال حتی روی پارامترهای کیفی سایت شما نیز تاثیر خواهد بود.

به عنوان مثال فرض کنید که شما صد میلیون تومان برای سوشال سیگنال خود مد نظر دارید. اگر بخواهید تمام این پول را در یک کمپین تبلیغاتی خرج کنید و از طرفی این کمپین با کار شما نیز مرتبط نباشد، کاملا طبیعی است که سایت شما رشد کند، اما فروشی مطرح نشود. به عنوان مثال فرض کنید که سایت شما در حوزه آموزش زبان آلمانی است. اما کمپین تبلیغاتی شما با هدف برنده شدن خانوم‌های خانه دار طراحی شده است. کاملا طبیعی است که سئو سایت شما به دلیل افزایش ورودی افزایش پیدا کند، اما اینکه فروش شما افزایش پیدا کند، موضوع دیگری خواهد بود. به همین دلیل است که برای سوال « آیا سئو باعث افزایش فروش می‌شود؟ » هیچ گاه یک پاسخ قاطع در نظر نمی‌گیریم.

اما اگر شما این موضوع را اندکی متفاوت طرح ریزی کنید. به جای یک کمپین تبلیغاتی صد میلیون تومانی، 5 پیج معتبر در زمینه مهاجرت به آلمان را انتخاب کنید و تبلیغات خود را به صورت شخصی سازی برای آن ها ارسال کنید. شاید در نگاه اول بازدهی مورد نظر خود را دریافت نکنید، اما نکته بسیار مهم آن در این است که هر مخاطب در سایت شما ارزشمند خواهد بود. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا سایت هماهنگی سوشال سیگنال مورد نظر با سایت شما در بالاترین مرتبه ممکن باشد.  از طرفی اگر قرار است که سایت شما، یک سایت معتبر و همچنین با کیفیت باشد، بهترین کار این است که شبکه اجتماعی هدف خود را پیدا کنید. در غیر این صور بازدهی شما کم می‌شود.

  استفاده از سوشال سیگنال در جهت سئو و افزایش فروش

3.    متفاوت از دیگران عمل کنید

یکی از نکاتی که می‌تواند هم در سئو سایت شما تاثیر گذار باشد و هم نرخ تبدیل شما را افزایش دهید، این است که تا حدودی متفاوت از دیگران عمل کنید. به عنوان مثال فرض کنید که محتوای با ارزش در سایت خود دارید. این محتوا برای دیده شدن نیاز به محتوای بصری با کیفیت دارد. حتی اگر شما بتوانید یک پادکست صوتی مناسب نیز برای آن تعریف کنید، ‌می‌‍توانید بازدهی بهتری دریافت کنید. البته این موضوع در سئو سایت نیز به شدت تاثیر گذار است. حتی برخی از افراد متفاوت بودن از دیگران را یک استراتژی موفق حوزه سئو می‌دانند. البته دقت کنید که این تفاوت باید به صورت منطقی باشد. در غیر این صورت برای شما بازدهی مناسبی در پی ندارد.

اگر تمامی رقبای شما روی کیبورد اصلی مد نظر شما فعالیت می‌کنند، در این صورت شما نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا سئو سایت شما خود را بهبود بخشید و روی همین کلمات کلیدی کار کنید. اما خلاقیت و تفاوت شما زمانی مشخص می‌شود که یک محتوا کاملا یونیک به مخاطبین خود ارائه کنید. از طرفی امروزه به لطف هوش مصنوعی گوگل و همچنین الگوریتم MUM محتوا از کلمه کلیدی محور بودن به مفهوم محور بودن تغییر استراتژی داده است. در نتیجه شما نیز اگر به دنبال یک بازدهی بالا می‌باشید، بهترین کار در این است که روی نقاط تفاوت خود از دیگران بیشتر کار کنید.

زمانی که یک مخاطب به سایت شما مراجعه می‌کند، چه دلیلی دارد که از شما خرید کند. این همان نکته مشترک بین سئو و افزایش فروش می‌باشد. از نظر سئو هر چه بیشتر این مخاطب در سایت شما باشد، تصمیم گیری بهترین دارد. اما از نظر فروش این مشتری هر چه انتخاب‌های بیشتری به دست آورد، به احتمال بیشتری خرید خواهد کر. دقیقا ما به دنبال بهبود خرید و جلب نظر مخاطب خود می‌باشیم. در غیر این صورت استفاده کردن و یا استفاده نکرده از سئو برای سایت ما تفاوت آنچنانی نخواهید داشت. دقت کنید که اساتید واقعی سئو، سئو را با خلاقیت یک فرد تعریف می‌کنند.

4.    روی سئو محلی متمرکز شوید

زمانی که سوال « آیا سئو باعث افزایش فروش می‌شود؟ » با یک سئوکار خبره مطرح کنید، اولین سوالی که از شما خواهد کرد، در مورد سطح سئو محلی شما است. زمانی که سئو محلی شما قدرت بالایی ندارد، این موضوع به این معنی است که نمی‌توانید روی افزایش فروش خود تمرکز کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شما در حوزه فروش گوشت فعالیت دارید. اگر شما به دنبال افزایش فروش خود می‌باشید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا گوگل شما را به مخاطبین شهر شما نشان دهد. در غیر این صورت سرمایه گذاری شما روی سئو تاثیر آنچنانی نخواهد داشت. به عنوان مثال فرض کنید که دو سایت در حوزه فروش گوشت آنلاین با سرمایه اولیه 500 میلیون تومان فعالیت دارند.

سایت اول فروش ماهیانه 100 میلیون تومانی دارد و سایت دوم فروش ماهیانه 15 میلیون‌ تومانی. به نظر شما شکاف ایجاد شده بین درآمد این دو سایت چه زمانی آغاز میشود. بر اساس تحقیقات تیم ما، زمانی که سئو به صورت اولیه و منطقی بر اساس پارامترهای سئو محلی شروع نشود، از همان ابتدا شکاف قیمتی کاملا قابل درک خواهد بود. به همین دلیل است که پاسخ سوال « آیا سئو باعث افزایش فروش می‌شود؟ » غیر مستقیم مطرح کردیم. در غیر این صورت شما نتیجه اشتباهی از پاسخ ما به دست می‌آوردید.

اگر به دنبال بهترین پارامترهای حوزه سئو محلی می‌باشید، می‌توانید از بخش مقالات سایت برترآموز استفاده نمایید. در این بخش مقالات بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند در مورد سئو محلی راهنمای شما باشد. اما از نظر ما بهترین مقاله برای درک سئو محلی مقاله « روش انجام تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی » می‌باشد. این مقاله از جنبه‌های مختلف سئو محلی را بررسی می‌کند. از طرفی هدف این مقاله تنها سئو محلی نیست و به افزایش فروش سایت شما نیز فکر می‌کند. اگر از همان ابتداء در تعریف سئو سایت خود به فروش سایت فکر نکنید، بازدهی شما بسیار آهسته خواهد بود.

روی سئو محلی متمرکز شوید

5.    بخش نظرات بسیار قوی

اگر به دنبال یک محرک قوی برای رشد سایت خود و همچنین سئو بهتر آن می‌باشید باید روی اعتماد سازی هدفمند آن فکر کنید. زمانی سایت شما می‌توانید یک ورودی مناسب دریافت کند، که اعتماد افراد به آن افزایش پیدا کند. این افزایش اعتماد چندین حالت مختلف خواهد داشت و نمی‌توانیم آن را به صورت ناگهانی افزایش دهیم. در اولین بخش شما باید صفحات هدف خود را پیدا کنید و برای آن ها نظرات قدرتمند استفاده کنید. البته دقت نمایید که کامنت مارکتینگ شما باید به صورت کاملا حرفه‌ای باشد. در صورتی که اقرار است که از ربات‌های کامنت گذار استفاده کنید و ادبیات آن ها برای مخاطب شما مشکوک باشد، اگر این کار را انجام ندهید به مراتب بهتر خواهد بود. از طرفی شما باید همیشه تعادل را در این موضوع حفظ کنید.

 دقت کنید که هیچ گاه تمامی نظرات به صورت صد در صد مثبت نیست. همیشه افراد ناراضی وجود دارند، به همین دلیل کامنت گذاری شما باید به صورت مناسب انجام شود. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که نظرات سایت خود را به صورت گسترده در نظر بگیرید. اگر شما 5 محصول پر فروش دارید و تنها 2 محصول شما کامنت‌های بسیار زیادی دارد، این موضوع برای مخاطب شما شک برانگیز است و نمی‌تواند به سادگی به شما اعتماد کند. سعی کنید از دیدگاه مخاطب تمامی نظرات را مطالعه کنید. در صورتی که احساس بدی از نظرات دریافت می‌کنید، بهتر است که این رویه را متوقف نمایید. از طرفی به این نکته نیز توجه کنید که ادبیات شما به ادبیات محاوره نزدیک باشد.

در صورتی که بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و درمورد تکنیک‌های اعتماد سازی تحقیق کنید، مقالات بسیار زیادی به شما معرفی خواهد شد. در این صورت اطمینان خواهید داشت که اعتماد سازی شما اصولی است.

6.    برای افزایش تاثیر سئو در سایت و بهبود نمودار فروش از محتوای زرد استفاده کنید

دقت کنید که استفاده از محتوای زرد در یک سایت معمولا مانند یک تیغ دو لبه است. در این بخش ما به دنبال پاسخ سوال « آیا سئو باعث افزایش فروش می‌شود؟ » به صورت همه جانبه می‌باشیم. به همین دلیل تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا سئو سایت را به نحوی برنامه ریزی کنیم  که علاوه بر فروش روی قدرت جایگاه گرفتن شما نیز تاثیر گذار باشد و البته هزینه‌های شما نیز در حالت کمینه قرار گیرد. در نتیجه بهترین کار تمرکز روی استراتژی‌های روانشناسی فروش می‌باشد. شما باید از یک تکنیک استفاده کنید که علاوه بر فروش مخاطب را در سایت شما نگه دارد و مطالب سایت شما را منتشر کند. به نوعی شما باید به وایرال شدن سایت خود فکر کنید. با توجه به جنگ رسانه‌ای که در حال حاضر مطرح شده است، بهترین کار این است که اخبار زرد فضای مجازی استفاده کنید.

البته به این موضوع توجه نمایید که محتوای زرد معمولا روی اعتماد مخاطبین شما تاثیر گذار است. به همین دلیل باید به صورت غیر مستقیم از این سبک محتوا استفاده کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرد تا محتوا را نحوی سازماندهی کنید که مخاطب شما به آن فکر کند. در این صورت محتوای سایت شما علاوه برای کسب رتبه و همچنین بهبود فروش سایت، مخاطبین وفادار سایت شما را نیز افزایش می‌دهد. دقت کنید که یک سایت زمانی برای شما بیشترین بازدهی را دارد که مخاطبین و مشتریان شما خرید خود را تکرار کنید.

برای تکرار خرید مخاطب باید محتوای سئو شده خود را به استراتژی محتوای زرد سازمان دهی کنید. در مرحله بعدی نیز تمامی تلاش خود را به کار گیرید تا مخاطبین شما محتوای سایت را به عنوان یک منبع به روز بررسی کنید و نه یک منبع خبری بی کیفیت. چرا که اگر یک تا دو بار از محتوای بی کیفیت زرد استفاده کنید، تبدیل به چوپان دروغگو خواهید شد و مخاطبین سایت شما رفتار شما اعتماد نخواهند داشت.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی پاسخ سوال « آیا سئو باعث افزایش فروش می‌شود؟ » پرداختیم. دقت کنید که سئو زمانی می‌توانید به فروش سایت شما به صورت غیر مستقیم کمک کند به درستی برنامه ریزی شود. معمولا سایت‌های بسیار زیادی سئو را عامل اصلی فروش می‌دانند، اما همواره قبل از قبول کردن پاسخ آن ها به مثال اول ما فکر کنید. صرفا این که شما یک مغازه خوب در یک منطقه شلوغ داشته باشید، کافی نیست. نکته بسیار مهم در این است که مخاطبین کالا و خدمات شما را دوست داشته باشند. به همین دلیل است که ما روی روانشناسی فروش در کنار سئو سایت تاکید داریم.

 در بخش کامنت‌های این مقاله با ما مطرح کنید که نظر شما در مورد سئو سایت و افزایش فروش چیست؟ به نظر شما چه تکنیک‌هایی مشترکی بین سئو یک سایت و افزایش فروش وجود دارد که شما می‌توانید آن ها را مد نظر قرار دهید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *