آگاهی از برند میزان شناخت مشتری از محصول یا خدمات را تنها با نام آن توصیف می کند. معمولاً از طریق نظرسنجی های آگاهی از برند ردیابی می شود. با انجام یک نظرسنجی آگاهی از برند قبل از پخش کمپین تبلیغاتی و سپس انجام مجدد آن پس از پخش، می توانید تأثیرات کمپین را بر آگاهی از برند تجزیه و تحلیل کنید.
اصطلاح برند به مفهوم تجاری و بازاریابی اشاره دارد که به افراد کمک می کند یک شرکت، محصول یا فرد خاص را شناسایی کنند. برندها ناملموس هستند، به این معنی که شما واقعا نمی توانید آنها را لمس کنید یا ببینید. به این ترتیب، آنها به شکل دادن به برداشت مردم از شرکت ها، محصولات یا افراد کمک می کنند. برندها معمولاً از نشانگرهای شناسایی برای کمک به ایجاد هویت برند در بازار استفاده می کنند. آنها ارزش بسیار زیادی برای شرکت یا فرد ایجاد می کنند و به آنها برتری رقابتی نسبت به سایرین در همان صنعت می دهند. به این ترتیب، بسیاری از نهادها با به دست آوردن علائم تجاری به دنبال حمایت قانونی برای برندهای خود هستند.
برندسازی چیست؟ حرفه ای ترین مقاله درباره برندینگ با مثال های 2022
اثربخشی کمپین تبلیغاتی: توجه به برند
وقتی یک شرکت به یک برند تبدیل می شود، به دنبال تبدیل شدن به چیزی فراتر از یک انجمن معمولی شرکتی است. برندسازی موفق می تواند نگرشی مترادف با تصویر یا لوگوی آن شرکت ایجاد کند. توجه به برند میزان قدردانی عمومی است که توسط کمپین بازاریابی یک برند ایجاد می شود. بسیاری از شرکت های موفق از توجه برند خود برای ایجاد سلسله در مشاغل مربوطه خود استفاده کرده اند. به عنوان مثال، علامت لبخند برای ما دیجی کالا را تداعی می کند.
ساختن یک برند یک جزء کلیدی در کسب و کار است و بیشتر از آنچه که اکثر مردم تصور می کنند در آن فکر می کنند. به ندرت یک نماد موفق و ایده های مرتبط با آن به طور خودسرانه انتخاب می شود. تیمهای متخصص عموماً ایدهآلها و نگرشهایی را که میخواهند از طریق لوگو بیان کنند، تعیین میکنند و برای توسعه آگهیهای بازرگانی و سایر رسانههای عمومی که در خدمت جلب توجه مثبت برند لازم برای به حداکثر رساندن سود هستند، کار میکنند.
توجه به برند، میزان مصرف کنندگانی را که میخواهند از برندی که میشناسند، خریداری کنند، اندازهگیری میکند. این معیار همچنین از طریق نظرسنجی های آگاهی از برند ردیابی می شود.
اثربخشی کمپین تبلیغاتی: نرخ تبدیل
نرخ تبدیل درصد دفعاتی است که تبلیغ شما به یک اقدام دلخواه، مانند اشتراک یا فروش منجر میشود. با تقسیم تعداد تبدیل ها بر تعداد کل تعاملات تبلیغاتی محاسبه می شود.
نرخ تبدیل، تعداد تبدیل تقسیم بر تعداد کل بازدیدکنندگان است. به عنوان مثال، اگر یک سایت تجارت الکترونیک در یک ماه 200 بازدیدکننده داشته باشد و 50 فروش داشته باشد، نرخ تبدیل 50 تقسیم بر 200 یا 25٪ خواهد بود.
یک تبدیل می تواند به هر اقدام دلخواهی که می خواهید کاربر انجام دهد اشاره کند. این می تواند شامل هر چیزی باشد، از کلیک روی یک دکمه گرفته تا خرید و تبدیل شدن به مشتری. وبسایتها و برنامهها اغلب دارای چندین هدف برای تبدیل هستند و هر کدام نرخ تبدیل خاص خود را دارند.
ردیابی نرخ تبدیل به شما امکان می دهد عملکرد صفحات وب و برنامه های خود را اندازه گیری کنید. درک اینکه چند درصد از کاربران شما اهدافی را که کسب و کار شما را هدایت می کند تکمیل می کنند به شما امکان می دهد موفقیت سایت یا برنامه خود را بسنجید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید.
همچنین بهبود نرخ تبدیل به شما امکان می دهد با همان میزان ترافیک، فروش بیشتری داشته باشید. به فرض اگر یک کسب و کار بین المللی داشته باشید و در کلاس جهانی، ماهانه 1000 دلار برای تبلیغات خرج می کنید تا 500 بازدیدکننده به سایت خود جذب کنید، اگر نرخ تبدیل خود را دو برابر کنید اساسا ارزش هزینه تبلیغات خود را دو برابر می کنید. سپس میتوانید هزینه تبلیغات خود را کاهش دهید و همان سودی را که قبلاً میگرفتید به دست آورید یا درآمد اضافی را در برنامههای تبلیغاتی جدید سرمایهگذاری کنید.
یک مثال واقعی از CRO در این مطالعه موردی از ComScore، یک شرکت تجزیه و تحلیل وب که دادههای بازاریابی را به شرکتها ارائه میکند، ثبت شده است. این شرکت با تعیین یک هدف تبدیل از صفحه محصول خود (سرنخ های تولید شده)، نرخ تبدیل را تعیین کرد، سپس آزمایشی را با ایده های مختلف برای بهبود نرخ تبدیل صفحه راه اندازی کرد.
فرضیه ای که آنها به آن دست یافتند این بود که مشکوک بودند گنجاندن توصیفات در صفحه باعث افزایش اعتماد بازدیدکنندگان و منجر به تبدیل بیشتر شود. آنها همچنین نسخهای از صفحه را آزمایش کردند که هم گواهینامهها و هم نشانوارههای شرکتهای ارائهدهنده گواهیها را شامل میشد.
از طریق این تست A/B/n ، آنها دریافتند که نسخه صفحه خود با توصیفات و لوگوها 69٪ بهتر از صفحه اصلی آنها عمل می کند. این یک مثال واضح از این است که چگونه یک شرکت توانسته است نرخ تبدیل خود را از طریق آزمایش بهبود بخشد و تأثیر قابل اندازه گیری بر تجارت خود داشته باشد.
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) چیست؟
15 نکته برای افزایش نرخ تبدیل صفحه فرود (لندینگ پیج)
بینندگان
تعداد بینندگان تعداد کاربران مختلفی را که تبلیغ را دیدهاند اندازهگیری میکند و به شما ایدهای از دسترسی کلی شما میدهد.
اثربخشی کمپین تبلیغاتی: از طریق نرخ کلیک
نرخ کلیک یا CTR، درصد کاربرانی را که روی تبلیغ نمایشی آنلاین شما کلیک می کنند، اندازه گیری می کند. این یک معیار قابل اعتماد است زیرا اقدامات ملموسی را که کاربر در نتیجه مشاهده تبلیغ شما انجام می دهد اندازه گیری می کند.
در تبلیغات آنلاین، نرخ کلیک (CTR) درصدی از افرادی است که یک صفحه وب را مشاهده میکنند و آگهی خاصی را که در آن صفحه ظاهر میشود، مشاهده میکنند و سپس روی آن کلیک میکنند. نرخ کلیک نشان می دهد که یک تبلیغ چقدر در جلب توجه کاربران موفق بوده است. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، تبلیغ در ایجاد علاقه بیشتر موفق بوده است. نرخ کلیک بالا می تواند به صاحب وب سایت کمک کند تا از طریق دلارهای تبلیغاتی که بر اساس هزینه هر کلیک اندازه گیری می شود، از سایت پشتیبانی کند .
از آنجایی که کاربران اینترنت به مرور زمان نسبت به تبلیغات در صفحات وب حساسیت کمتری پیدا کرده اند، نرخ کلیک معمولی ممکن است تنها حدود دو کاربر در هر 1000 بازدید (یا نمایش ) یا 0.2 ٪ باشد.
- نرخ کلیک (CTR) نسبت افرادی را که یک تبلیغ آنلاین (نمایشها) را میبینند و متعاقباً روی آن کلیک میکنند اندازهگیری میکند.
- CTR در تبلیغات برای سنجش اثربخشی یا موفقیت یک کمپین بازاریابی آنلاین استفاده می شود.
- با فراگیر شدن تبلیغات اینترنتی، نرخ کلیک در طول سال ها کاهش یافته است زیرا کاربران به نادیده گرفتن آنها عادت می کنند. CTRهای تنها یک یا دو کاربر در هر هزار اکنون رایج هستند.
برای محاسبه نرخ کلیک، تعداد دفعاتی که روی یک تبلیغ کلیک شده است را در نظر بگیرید و آن را بر تعداد کل نمایش ها تقسیم کنید. سپس آن مقدار را بگیرید و در 100 ضرب کنید تا درصدی بدست آورید که نرخ کلیک است. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ آنلاین پس از 50000 بار ارائه، 200 بار کلیک شده باشد، با ضرب آن نتیجه در 100، نرخ کلیک دریافت می کنید.
0.4٪ = [(200 / 50000) × 100]
نرخ کلیک می تواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا کارایی انواع کمپین های بازاریابی آنلاین را اندازه گیری کنند. ممکن است با انواع رسانه ها مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات ایمیلی و جستجوی پولی استفاده شود.
همچنین میتوان از آن برای اندازهگیری اثربخشی کپیهای تبلیغاتی، عناوین و توضیحاتی که ابرداده محتوای آنلاین را تشکیل میدهند، استفاده کرد. از آنجایی که بیشتر وبسایتها برای وادار کردن کاربران به انجام یک اقدام ساخته شدهاند، نرخ کلیک میتواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا بفهمند چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست.
چنین نظارتی به تبلیغکنندگان بینشی در مورد هدف و استدلال فردی که روی یک آگهی آنلاین یا محتوایی کلیک کرده است، به تبلیغکنندگان نمیدهد، اما به دلیل راحتی آن، یک استاندارد باقی میماند.
نرخ کلیک یا CTR چیست؟ ترفندهای طلایی برای افزایش نرخ کلیک و CTR سایت
نظرات کاربران