هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
اشتباهات در باره سئو

بررسی مهمترین اشتباهات درباره سئو، آیا سئو یک کلاهبرداری است؟

دسته بندی : سئو
1401/11/16

 ما در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی مهمترین اشتباهات درباره سئو خواهیم پرداخت.

شما با مطالعه این مقاله می‌توانید با از بین رفتن منابع مالی و زمان خود جلوگیری کنید.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز 😉 🖐🏻، ما اومدیم با یک مقاله بسیار کاربردی و مهم در حوزه سئو. شاید فکر کنید که سئو نیز یکی از تکنیک‌های بازاریابی است که آژانس‌های تبلیغاتی از آن استفاده می‌کنند تا از ما هزینه بیشتری دریافت کنند. به عنوان مثال شما آموزش سئو آقای ایکس را دید اما سایت شما هیچ تکونی نخورد. از طرفی ممکن است که شما کلی هزینه مشاوره سئو نیز بدهید، بازهم سایت شما فروش ندارد. شما قرار است که در این مقاله با مهمترین اشتباهات درباره سئو آشنا شوید.

شاید شما با خود فکر کنید که سئو همان تکه پازل جا افتاده در فروش سایت شما است. شما هزینه بسیار زیادی انجام دهید و نتیجه مناسبی دریافت نکنید. ممکن است که به شما بگویند که طراحی سایت شما مشکل دارد. شما علاوه بر اینکه روی آموزش وردپرس خود سرمایه گذاری کرده‌اید. مجدد برای طراحی سایت نیز هزینه انجام می‌دهید، اما نتایج مورد انتظار خود را دریافت نمی‌کنید. اگر یک سری به اینستاگرام بزنید که دیگر هیچ همه دارند از سایت پول در میارن به غیر از شما! 😒

به نظر شما بهترین راه حل چیست؟ بهترین راه حل این است که سایت رو ببوسیم بذاریم کنار و بچسبیم به کسب و کار سنتی؟ آیا بهترین کار این است که سایت را به عنوان یک عامل جانبی در نظر بگیریم و یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهیم؟ به نظر شما با مشاوره از استفاده از بیزینس کوچینگ می‌توان این موضوع را حل کرد؟ ما در این مقاله قرار است که حاصل بررسی نزدیک به 2000 کسب و کار اینترنتی را دراختیار شما قرار دهیم.

سئو چیست؟

قبل از اینکه به مهمترین اشتباهات درباره سئو بپردازیم، بهتر است که به یک تعریف واحد از سئو و عناصر موثر در آن بپردازیم. سئو به دانش بهینه سازی موتورهای جستجو گفته می‌شود. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization می‌باشد. ما در سئو شاید بیش از 80 درصد تمرکز خود را روی نیاز گوگل بگذاریم و 20 درصد مابقی را اختصاص به دیگر موتورهای جستجو مانند Bing بدهیم. چرا که از نظر ما گوگل قویترین استراتژی برای بررسی هر سایت را دارد. سئو به شما کمک می‌کند که به نتایج برتر دست پیدا کنید.

شما با سئو به صورت تضمینی می‌توانید به نتایج برتر و حتی لینک یک گوگل دست پیدا کنید. اما باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، اول این که گوگل برای رشد و نمو شما به دو میزان سرمایه گذاری شما نگاه می‌کند. منظور ما از سرمایه گذاری در 2 بعد زمان و پول می‌باشد. سپس عامل بعدی که برای گوگل بسیار مهم است، این است که سایت شما تا چه میزان مخاطب پسند است. البته این موضوع از نظر گوگل بررسی می‌شود.

 در صورتی که در بررسی حالت تخصصی باید به شما بگوییم User Friendly برای هر کسب و کاری یک تعریف متفاوت دارد. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که شما از استراتژی‌های سئو برای هر فضایی می‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال شما از سئو می‌توانید برای رشد خود در شبکه‌های مجازی استفاده کنید و… . رکن اول سئو نیز تولید محتوا می‌باشد. دقت کنید منظور ما از تولید محتوا تایپیست نیست بلکه منظور ما  Content Marketer می‌باشد. پس به صورت کلی سئو را می‌توان یک استراتژی بلند مدت برای رشد دانست.

سئو چیست؟

بررسی مهمترین اشتباهات درباره سئو چیست؟

تیم تحقیقاتی سئو برترآموز قرار است که در این بخش به بررسی باورهای رایج و اشتباه در مورد سئو بپردازد. گاهی این اشتباهات در سئو مقصرش سئو کار مجموعه شما است که دانش کافی ندارد. در برخی مواقع نیز مقصر این موضوع خود شما می‌باشید، چرا که به سادگی به همه اعتماد می‌کند و ندانسته کاری انجام می‌دهید. همیشه قبل از هر خریدی به این موضوع فکر کنید که آیا این خدمات و یا محصولات چنین ویژگی‌ که فروشنده می‌گوید دارد و یا به نوعی فرد در حال بازار گرمی می‌باشد.

1.    شما به صفحه اول و یا 3 لینک اول گوگل برسید، میلونر می‌شوید

یکی از مهمترین اشتباهات درباره سئو این است که همه چیز را به جایگاه شما ربط می‌دهند. به شما می‌گویند که اگر شما در سئو موفق شوید، این موضوع به این معنی است که فروش کالا و خدمات شما انفجاری خواهد بود. باید به شما بگوییم که این موضوع اشتباه است. بهتر است که با ذکر یک مثال برای شما این موضوع را بهتر باز کنیم. در یکی از پروژه‌هایی که به مجموعه برترآموز مراجعه کرده بود. سایت مورد نظر روی برخی از کلمات خرید محصولات رتبه یک بود. این سایت فروشگاهی به طور میانگین روزانه 400 ورودی روی صفحه خرید محصولات دریافت می‌کرد.

اما زمانی که شما فروش ماهانه این سایت را بررسی می‌کردید، این سایت 4 یا 5 مورد فروش داشت. از طرفی این سایت در حوزه لباس بود و حاشیه سود آن در حدود 50 تا 100 هزار تومان بود. به نظر شما مشکل از سئو سایت است که فروش ندارد؟ این سایت که رتبه برتر را دارد؟ باید به شما بگوییم که مشکل از سئو سایت نیست بلکه مشکلی از تکنیک‌های بازاریابی و خود محصولات سایت است. اولین نکته در فروش که باید به آن توجه کنید این است که قیمت هیچ وقت مزیت رقابتی نیست.

ما برای این سایت علاوه بر اصلاح استراتژی سئو، یک پلن درآمدی نیز اضافه کردیم.  متن بازاریابی محصولات را تغییر دادیم و روی محتوای این سایت کار کردیم. در ابتداء از رتبه اول به رتبه 5 کاهش داشت اما فروش آن صعودی بود. اما نکته مهم است که این بود که همزمان با افزایش رتبه سایت و رسیدن به رتبه یک فروش آن نیز به شدت افزایش پیدا می‌کرد. دقت کردید در حال حاضر مشکل از سئو نبود، بلکه مشکل از بازاریابی این است بود. اشتباهات درباره سئو به همین سادگی به کسب و کار شما لطمه میزند.

2.    از گوگل ادز به جای سئو استفاده کنیم

قطعا شما نیز به عنوان یک دنبال کننده سئو از خدمات گوگل ادز آگاه می‌باشید. برخی افراد فکر می‌کنند که با گوگل ادز می‌توان به فروش انفجاری و نتایج بسیار عالی دست پیدا کرد. از طرفی چون به رتبه یک گوگل دست پیدا کردیم، دیگر هیچ کس و هیچ چیزی نمی‌تواند برای ما مشکل ساز شود و سیل پول است که به سمت کسب و کارما راهی می‌شود. اما مجدد باید به شما بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید. اولا زمانی که شما به واسطه گوگل ادز به رتبه یک دست پیدا می‌کنید، کنار سایت شما مارک می‌شود.

 تحقیقات نشان داده است که معمولا مخاطبان تمایل دارند که از سایت‌هایی استفاده کنند که به صورت ارگانیک رتبه یک هستند. چرا که معمولا این سایت‌ها خدمات و از طرفی سابقه قابل اطمینان دارند. نکته بعدی این است که رقبا شما نیز همین قابلیت را دارند که با پرداخت هزینه بیشتر جایگاه را به دست آورند. دقت کردید شما نه بازدهی بالا دارید و نه جایگاه شما قابل اطمینان است. اگر شما بخواهید به اشتباهات درباره سئو ادامه دهید، روند کار شما نزولی خواهید شد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که گوگل ادز برای سایت شما یک شوک است.

زمانی که شما قصد دارید برای افزایش آگاهی از برند و یا یک کمپین تبلیغات چند کاناله از گوگل ادز استفاده کنید. این کار برای سایت شما بسیار خوب است و حتی ممکن است که فروش چند ایکس را نیز به همراه داشته باشد. اما نکته بسیار مهم این است که سایت شما در بلند مدت سیر نزولی دارد. برای درک بهتر این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنم که از مقاله « سئو بهتر است یا گوگل ادز » استفاده کنید. در این صورت دید بسیار بهتری نسبت به این چالش خواهید داشت.

3.    با یک پول حسابی می‌تونم سئو سایتم رو 2 ماهه انجام بدم و بیام لینک یک

اگر سئو کار شما به شما گفت که با ایکس تومان پول شما به صورت تضمینی دو سه ماهه به رتبه یک دست پیدا می‌کنید، باید به شما بگویم که سئو کار شما کلاه بردار است. بله درست متوجه شدید او یک فرد کلاهبردار است. ما در ابتدا نیز به شما گفتیم که گوگل علاوه بر پول به مدت زمانی که سایت شما مشغول سئو و کار کردن بوده است نیز نگاه می‌کند. دلیل آن هم این است که سایت شما توانسته است مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و این موضوع نیز برای گوگل حاوی اهمیت است.

اما نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنید. موضوع میانبر زدن در سئو است. از مهمترین اشتباهات درباره سئو، استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه سئو است. شاید شما فکر کنید که با این سایت شما به صورت قابل توجه رشد کرده است. اما گوگل با آپدیت بعدی خود تمام این موارد را از بین می‌برد. به عنوان مثال برخی از افراد برای رپورتاژ آگهی خود از سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند. اما گوگل در آخرین آپدیت خود اعلام کرده است که تمامی بک لینک‌های با تگ تبلیغاتی بی اثر خواهند شد.

خوب تمامی هزینه‌ای که شما برای رپورتاژ در سایت‌های مختلف تبلیغاتی انجام دادید، مخصوصا سایت‌هایی که تک رپورتاژ به مقاله شما اضافه می‌کنند، از بین رفت. دیگر تکنیک‌های سئو کلاه سیاه نیز به مرور زمان مشخص می‌شود و گوگل آن را از برنامه خود حذف می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر هم شما روی سئو سایت خود سرمایه گذاری کنید و انتظار نتیجه یک ماه و یک هفته‌ای داشته باشید، پول خود را دور ریخته‌اید. بنابراین به این اشتباهات درباره سئو سایت خود اهمیت بدهید.

با یک پول حسابی می‌تونم سئو سایتم رو 2 ماهه انجام بدم و بیام لینک یک

4.    یک دوره سئو جامع برای کل سئو سایت کافی است

شاید شما فکر کنید که چون چند دوره سئو خریداری کردید و از طرفی نتایج نصفه و نیمه هم دریافت کرده‌اید پس کار شما با سئو تمام است. شاید فکر کنید که خوب ما کاری نداریم به جز اینکه پول پارو کنیم. اما این باور از مهمترین اشتباهات درباره سئو می‌باشد. چرا که شما با این کار نه تنها رشد نمی‌کنید. بلکه به زودی باید منتظر عقب گرد خود نیز باشید. به این نکته توجه داشته باشید که گوگل برای شما زمانی اهمیت قائل است که خود را با الگورتیم‌های آن به روز نگه دارید.

به عنوان مثال تا سال 2022 محتوا در سایت شما تاثیر 30 تا 40 درصدی داشت و شما باید تمام زمان خود را روی سئو تکنیکال و یا سئو خارجی سایت خود قرار می‌دادید. برای تولید محتوای شما نیز هر کسی می‌توانست این کار را برای شما انجام دهد. اما زمانی که گوگل الگوریتم MUM را فعال کرد. محتوا دیگر یک بخش ساده از سئو سایت شما نیست. بلکه هسته اصلی کار شما در سئو بررسی تولید محتوا و طراحی پلن تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی است. کاهش رتبه عجیب برخی از سایت‌های ممکن بود که به خاطر گوگل دنس باشد.

اما باید به شما بگوییم که این موضوع به خاطر محتوای بی کیفیت و از طرفی نداشتن پلن تولید محتوا بوده است. همانطور که سئو یک کار تخصصی است، تولید محتوا نیز یک کار تخصصی است و به نحوی باید نگارش شود که گوگل آن را به عنوان یک مطلب یونیک پردازش کند. از طرفی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که درک گوگل از زبان فارسی و دیگر زبان‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است. در نتیجه ساختار تولید محتوا و همچنین لینک‌ سازی محتوا شما به شدت مهم کاربردی خواهد شد.

5.    سئو یک راز پنهانی است و همه نمی‌توانند از آن استفاده کنند

یکی دیگر از اشتباهات درباره سئو این است که فکر کنید، باید برای سئو کار شدن هزینه عجیب و غریب انجام دهید. وبسمتران راز خود را فاش نمی‌کنند مگر اینکه شما در دایره آن‌ها حضور داشته باشید. اما باید به شما بگوییم که اصلا چنین نیست. شما اگر اندک دانشی در مورد سئو و یا نکات آن داشته باشید می‌دانید که سئو تنها و تنها  با مطالعه برای شما آشکار می‌شود. لازم نیست که برای سئو کار شدن هزینه بسیار زیادی را انجام دهید. شما اگر زبان انگلیسی قوی دارید، می‌توانید به صورت رایگان به منابع آن دسترسی داشته باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که گوگل دیتای خود را به صورت آزاد در اختیار عموم قرار می‌دهد. از طرفی اگر شما زبان انگلیسی قوی ندارید، صرفا با یک آموزش زبان انگلیسی می‌توانید به این منابع دست پیدا کنید. اما اگر شما زمان کافی برای مطالعه این منابع ندارید و یا از طرفی نمی‌توانید تمامی منابع را گرداوری کنید. در این صورت شما باید به یک منتور هزینه پرداخت کنید تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. زمانی که شما در سئو از الگوریتم جدید گوگل آشنا نمی‌شوید و یا تغییر در اساس کار هوش مصنوعی گوگل را پیگیری نمی‌کنید.

 مشکل از سئو نیست بلکه مشکل از خود شما است که برای این موضوع تمرکز و توجه کافی ندارید. از مهمترین اشتباهات درباره سئو این است که فکر کنید که دسترسی به اطلاعات روز به صورت انحصاری انجام می‌شود. اما باید به شما بگوییم که چنین نیست، چرا که گوگل برای دسترسی اطلاعات را به صورت آزاد قرار داده است. در نتیجه اگر سئو سایت شما جواب نمی‌دهد. مشکل اصلی از کمبود دانش شما است و نه سئو سایت.

6.    دامنه قدیمی برای سئو بهتر است

متاسفانه یکی از مهمترین اشتباهات درباره سئو این است که فکر می‌کنند، چون یک دامنه قدیمی است، پس سئو در آن بهتر جواب می‌دهد. اما اصلا اینگونه نیست، چرا ممکن است این سایت پر از مشکلات مختلف باشد. به عنوان مثال ممکن است بک لینک‌های مورد دار داشته باشد و یا طراحی کاربری مناسبی نداشته باشد. از طرفی کلی محتوای بی کیفیت و بی ارزش روی آن بارگذاری شده باشد و هزاران مشکل دیگر که در این مقاله درباره آن صحبت نخواهیم کرد. به این نکته توجه داشته باشید که سایت به صورت صفر و نوپا اگر درست برنامه ریزی شود، سرعت رشد بسیار بالایی خواهد داشت.

به عنوان مثال شما اگر یک دامنه قدیمی داشته باشید که روی یک کلمه خاص صفحه 5 می‌باشد. شما یک سایت صفر هم داشته باشید که در صفحه 5 می‌باشد. شما برای رشد سایت صفر باید هزینه بسیار کمتری پرداخت کنید و از طرفی مدت زمان بسیار کوتاهتری نیز برای این کار صرف خواهید کرد. اگر شما به کسب و کارهای بزرگ توجه داشته باشید، معمولا در این کسب و کارهای چند سایت به صورت همزمان بالا است. به عنوان مثال در حوزه گوشت حیوانی سایت‌های که در صفحه اول و دوم می‌باشید، متعلق به سه نفر است.

چرا که در این سایت‌ها متوجه شده‌اند که برای رقابت پذیری و همچنین هزینه کمتر بهتر است که دامنه جدید با استراتژی جدید در فروش را بارگذاری کنند. با این کار می‌توانند هم به مشتریان جدید دست پیدا کنند و هم می‌توانند مشتریان قدیمی خود را حفظ کنند. اعتبار سایت قدیمی خود را نیز به مرور و به صورت آهسته و پیوسته با استراتژی‌های بازاریابی و نه سئو به سایت جدید منتقل می‌کنند. اگر شما به این اشتباهات درباره سئو اهمیت بدهید، کسب و کار شما متحول خواهد شد.

دامنه قدیمی برای سئو بهتر است

7.    شبکه‌های اجتماعی به سئو ارتباطی ندارد

برخی از افراد فکر می‌کنند که اگر سایت زدند دیگر نیاز به هیچ شبکه اجتماعی ندارد. و از طرفی اگر به آنها پیشنهاد دهید که ورودی ارگانیک خود را به صورت بازه‌ای از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام افزایش دهند، در مقابل شما جبه جدی می‌گیرند و فکر می‌کنند که شما هیچ تلاشی برای این موضوع نه نموده‌اید. اما باید به شما بگوییم که اصلا اینگونه نیست. بلکه شبکه‌های اجتماعی همه با هم دیگر مرتبط هستند. اگر قرار است که شما سایت خود را به صورت قابل توجه رشد دهید.

باید به صورت همه جانبه فعالیت کنید، به عبارتی بازاریابی چند کاناله دقیقا در این مرحله است که معنی پیدا می‌کند. مشتریان هدف شما همیشه از طریق وب سایت خرید خود را کامل نمی‌کنند. بلکه در برخی مواقع از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و همچنین فیسبوک خرید خود را انجام می‌دهند. عدم دقت به همین مسائل جزئی منجر به اشتباهات درباره سئو می‌شود. مسیر سئو یک مسیر بسیار پر بازده و آسان است البته به شرطی که آن را به خوبی یاد بگیرید.

به عنوان مثال معمولا وبمستران بزرگ تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا آگاهی از برند خود را در شبکه‌های اجتماعی اصلی مانند فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام انجام دهند. دلیل آن هم این است که نرخ تبدیل برای آن‌ها مهم است و از این طریق می‌توانند نرخ تبدیل خود را افزایش دهند.

8.    با هوش مصنوعی نیاز به سئو نداریم

اگر شما در مورد هوش مصنوعی گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که قدرت استنتاج و همچنین قدرت یادگیری هوش مصنوعی بسیار بالا می‌باشد. اما از جمله اشتباهات درباره سئو این است که فکر می‌کنند، دیگر نیاز به سئو نیست چون هوش مصنوعی متوجه می‌شود که سایت ما خوب است و یا سایت ما را رشد می‌دهد. اما باید به شما بگوییم که این دیدگاه واقعا منسوخ و رد شده است. چرا که هوش مصنوعی بر اساس پارامترهایی سایت شما را تجزیه و تحلیل می‌کند که شما روی همان‌ها باید سرمایه گذاری کنید.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک محتوای یونیک و دست اول در مورد درست کردن آبگوشت نوشته‌اید. ده‌ها سایت دیگر نیز در مورد آبگوشت محتوا نوشته‌اند و همگی‌ آن‌ها هم خوب است و هم کاربردی می‌باشد. به نظر شما هوش مصنوعی باید به کدام یک از شما رتبه برتر را اختصاص دهد. چگونه می‌توانید از این ابزار به صورت کاربردی استفاده کنید. دقت داشته باشید که تمام هنر شما یک سئو کار این است که شاخص‌های کلیدی را به موقع و در زمان درسته بهینه سازی کند. در غیر این صورت کار او ارزشی ندارد.

9.  عدم درک مخاطب و تمرکز روی پارامترهای تکنیکال

معمولا سئوکاران کم تجربه با تمرکز روی پارامتری تکنیکال و تخصصی از تغییرات مربوط به UI / UX جا میماند. گاها آن ها فکر می‌کنند که با تقویت سایت برای موتورهای جستجو می‌توانند به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کنند. در صورتی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو تغییر کرده است و به سادگی نمی‌توانید صرفا با تغییر چند متغییر اساسی به اهداف خود دست پیدا کنید. از طرفی برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو بسیار مهم است که مخاطبین شما به سایت شما چه احساسی دارند. به عنوان مثال سایت‌هایی که در رتبه‌های برتر قرار دارند و به صورت گسترده از تبلیغات استفاده می‌کنند، معمولا بعد از مدتی نرخ پرش آن ها افزایش پیدا می‌کند. در این صورت گوگل رتبه آن ها را تغییر می‌دهد و جایگاه آن ها را به سمت پایین صفحه تغییر می‌دهد.

به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بر اساس رفتار مخاطبین خود روی سئو سایت خود سرمایه گذاری کنید. شاید بتوان گفت که بهترین استراتژی در این است که سایت خود را بر ساس نیاز مخاطبین و همچنین درک پارامترهای تخصصی سئو شخصی سازی کنید. در این صورت می‌توانید انتظار یک بازدهی بسیار عالی سایت خود داشته باشید. از طرفی به این نکته توجه نمایید که سایت شما زمانی بازدهی خود را حفظ می‌کند که مخاطبین علاوه بر احساس خوب، آن را به دیگران نیز معرفی کنند. به همین دلیل است که شما باید بر اساس پرسونای مشتریان خود دست به تغییرات بزنید. در این صورت دچار چنین اشتباهات درباره سئو نخواهید شد و می‌توانید یک نتیجه بسیار عالی از اعمال تغییرات به دست آورید.

از طرفی به این موضوع نیز توجه نمایید که ابزارهای تحلیل رفتار مخاطبین روی سایت شما نیز می‌تواند یک نتیجه بسیار عالی در پی داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما بتوانید به صورت تخصصی از مایکروسافت کلاریتی استفاده کنید، تحلیل شما دقت بسیار بیشتری خواهد داشت. در بخش مقالات سایت برترآموز به صورت کامل و جامع می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. در این بخش چندین و چند ابزار کاربردی ویژه معرفی شده است.

10. عدم استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل و کیبورد گپ ها

زمانی که با سئوکاران کم تجربه صحبت می‌کنید، معمولا تمام تلاش خود را روی کلمات با رقابت بالا قرار می‌دهند. آن ها فکر می‌کنند با کسب رتبه روی این کلمات می‌توانند سئو سایت خود را متحول کنند، اما آن ها به چند نکته بسیار مهم توجه ندارند. اولین و مهمترین نکته در این است که سایت‌هایی که روی این کلمات رتبه دارند، دامین آتوریتی بهتری نسبت به شما دارند. با توجه به این موضوع شما نمی‌توانید بدون صرف زمان کافی و همچنین تبلیغات بسیار زیاد روی این کلمات جایگاه به دست آورید. از طرفی زمانی که هزینه بک لینک‌های این کلمات کلیدی را محاسبه می‌کنید، معمولا به اعداد عجیب و قریب دست پیدا می‌کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید کلمه کلیدی « خرید آیفون » را بررسی کنید تا مثال ما را بهتر درک کنید.

با این حال شما می‌توانید یک استراتژی بهتر نیز به کار گیرید و آن هم استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل می‌باشد. معمولا کسب رتبه روی این کلمات کلیدی کار سختی نیست و از طرفی هزینه تبلیغات آن نیز به مراتب کمتر می‌باشد. به عنوان مثال زمانی که شما « خرید آیفون 13 پرو مکس با گارانتی » را به نسبت کلمه کلیدی « خرید آیفون » بررسی می‌کنید، با نتایج بسیار متفاوتی مواجه می‌شوید. از طرفی شما باید به این موضوع توجه نمایید که معمولا مخاطبین به دنبال کیبوردهای طولانی می‌باشند تا کیبوردهای کوتاه. از طرفی اگر شما بتوانید این کلمات کلیدی را با کیبورد گپ‌های حوزه خود ترکیب کنید، بازدهی شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد.

کیبورد گپ‌ها معمولا کلماتی می‌باشند که صاحبین کسب و کار به آن توجه کافی ندارند، اما ارزش بسیار بالایی دارد. از طرفی میزان جستجوی آن نیز زیاد است، اما در محیط وب دیتای با کیفیت برای آن ها وجود ندارد. در صورتی که شما بتوانید جایگاه خود را روی این کلمات تثبیت کنید، به سادگی می‌توانید به جایگاه‌های برتر در کلمات کوتاه‌تر را نیز به دست آورید. توجه به همین نکته شما از اشتباهات درباره سئو دور نگه خواهد داشت.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت جامع و کامل در مورد اشتباهات مردم و حتی سئو کاران درباره سئو با شما صحبت کردیم. شما به عنوان یک سئو کار به چه اشتباهی از سمت کارفرمای خود مواجه شدید. شما می‌توانید این اشتباهات درباره سئو را با ما در بخش کامنت‌ها مطرح کنید. اگر بخواهیم کل این مقاله را در یک جمله برای شما خلاصه کنیم. باید به شما بگوییم که سئو یک علم به شدت پویا است که شما بدون به روز کردن دانش خود در این حوزه امکان موفقیت بسیار کمی خواهید داشت.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *