افزایش بازدید سایت

افزایش بازدید سایت با چند کار ساده و کارآمد + استراتژی 2022

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1400/09/11

سایت ها باید بازدید داشته باشند. بازدید سایت باعث می شود تا رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهتر شود. افزایش بازدید سایت همچنین باعث می شود تا سایت با کاهش رتبه الکسا مواجه شود. افزایش بازدید سایت باعث می شود که با یک تیر چند نشان بزنید. اول اینکه باعث می شود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بهبود پیدا کند. دوم اینکه باعث می شود به صورت ملموسی رتبه الکسای سایت شما کاهش یابد. همانگونه که می دانید بسیاری از کاربران غیرحرفه ای و معمولی وب، رتبه الکسا را معیاری برای سنجش کیفیت سایت می دانند. آخرین حسنی که افزایش بازدید سایت برای شما دارد این است که ممکن است کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند، تبدیل به مشتری شوند.

چگونه بازدید سایت خود را افزایش دهیم؟

روش های بسیار زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد که ما آن ها را در همین مقاله معرفی خواهیم کرد. برای افزایش بازدید سایت، علاوه بر مواردی که ذکر می شود، باید تلاش کرده و همچنین صبر داشته باشید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

افزایش بازدید سایت

تولید محتوا

تولید محتوا اولین چیزی است که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم. تولید محتوا باعث می شود تا بازدید سایت شما به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند. سایت های بسیار زیادی بوده اند که در عرض 6 ماه تا یک سال، آن هم با تولید محتوا، رشد بی نظیری را تجربه کرده اند. این سایت ها خودشان هم به این واقعیت اقرار کرده اند. در نتیجه تولید محتوا ارزش بسیار بالایی دارد و باعث می شود تا وضعیت بیزینس شما بهبود پیدا کند. آن هم به صورت رایگان! به معرفی روش های مختلف تولید محتوا می پردازیم.

تولید محتوای متنی (نوشتن مقاله)

تولید محتوای متنی متداول ترین نوع تولید محتوا است. برعکس چیزی که ممکن است فکر کنید، محتوا در وب فارسی بسیار کم است. مثلا اگر محتواهای ایجاد شده در وب فارسی را با وب انگلیسی مقایسه کنیم، فاصله ای بزرگ میان محتواهای وب انگلیسی و وب فارسی وجود دارد. هر وقت که چیزی کم باشد ارزشمند می شود. وب فارسی تشنه تولید محتواست. با تولید محتوای متنی می توانیم هم سهم خود از کاربران وب فارسی را به دست بیاوریم و هم به وب فارسی خدمت کرده باشیم.

روش های بسیار زیادی برای تولید محتوای متنی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

تولید محتوای تالیفی یعنی اینکه محتوا کاملا یونیک باشد و مطالب موجود کاملا تازه و دست اول باشند. شما برای تولید محتوای یونیک می توانید از تجرییات شخصی، تخصص ها و ایده هایی مثل بهترین ها، دانستنیها، چرا و چگونگی و سایر ایده های این چنینی استفاده داشته باشید.

تولید محتوای بازنویسی شده یکی دیگر از شیوه های تولید محتواست. این روش زیاد مرسوم نیست، اما اگر یک متخصص تولید محتوای حرفه ای باشید می توانید یک مقاله بازنویسی شده بنویسید که با یک محتوای یونیک زیاد فزق نمی کند. البته این کار کمی زمان می برد.

کپی کردن یک محتوا از سایر سایت ها مبحثی بوده که کمتر در وب به آن پرداخته شده است و ما سعی کرده ایم در ادامه راجع به آن بیشتر صحبت کنیم. اگر شما هم به دلایلی مجبور هستید که محتوایی را از روی سایر سایت ها کپی کنید، با ما همراه باشید. ما در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه محتوایی را از سایر سایت ها کپی کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

در قدم اول توصیه ما این است که زیاد به فکر کپی کردن محتواها از سایت های دیگر نباشید، چون این کار سود آنچنانی نخواهد داشت که هیچ، حتی احتمال دارد به ضرر شما تمام شود. علاوه بر آن شما هر چقدر هم رتبه خوبی بگیرید باز هم در رده پایین تر از سایت اصلی قرار خواهید گرفت و از سویی دیگر مخاطبان و کاربران شما، با دیدن مطلب کپی شده در وبسایت شما دید خوبی نسبت به شما و برندتان پیدا نمی کنند. اما به هر حال گاهی اوقات پیش می آید که مجبور می شویم مطلبی را از وب کپی کنیم، در آن صورت چه باید کرد؟ این سؤالی است که پاسخ آن را در ادامه همین مقاله مطالعه خواهید کرد.

حقیقت امر این است که موتورهای جست و جو مانند گوگل آن قدر پیشرفته و قدرتمند شده اند که به راحتی می توانند محتوایی را که از روی دیگر سایت ها کپی شده است تشخیص دهند. شاید این حقیقیت تلخ باشد اما واقعیت دارد. برای همین اگر قصد دارید مطلبی را کپی کنید، بهتر است آن را از روی سایت های خارجی زبان کپی کنید، چون که گوگل هنوز آنقدر هوشمند نشده که توانایی ترجمه و تطبیق کامل مطلب دو سایت با زبان های مختلف را داشته باشد. می توانید بهترین سایت های خارجی زبان در حوزه کاری خود را پیدا کرده و مطلوب ترین محتواهای آنان را کپی کنید. اینگونه درصد متضرر شدن شما کمتر شده و احتمال بیشتری برای کسب رتبه سایت شما وجود دارد.

حتما در پایان مقاله کپی شده از سایت های دیگر، به سایت اصلی تولید کننده محتوا به عنوان منبع لینک بدهید. اینگونه شانس بهبود رتبه بیشتری خواهید داشت. برعکس تفکر عمومی لینک دادن به سایر سایت ها توسط شما چیز بدی نیست و اگر لینکدهی شما حرفه ای باشد می تواند به سود شما تمام شود.

در صورت امکان محتوایی را که از روی دیگر سایت ها بر می دارید، بازنویسی کنید. شاید این کار کمی سخت باشد اما به پیشرفت محتوای کپی شده کمک خواهد کرد. بازنویسی این نیست که شما تنها مترادف کلمات را جایگزین کنید، بلکه سعی کنید با کلمات و جمله ها بازی کرده و در واقع کمی چینش آن ها را متفاوت از محتوای اصلی کنید. برای مثال جای تگ ها یا بند ها را تغییر دهید.

فقط کپی نکنید! اگر به دنبال کارهای ساده باشید پیشرفتی وجود نخواهد داشت. پس همیشه باید این را در نظر داشته باشید که چند خط و پاراگراف هم از خودتان اضافه کنید. سعی داشته باشید چیزی که اضافه می کنید، شبیه بخش کپی شده محتوا نباشد. اگر سعی داشته باشید چند عکس، فیلم یا صوت تهیه شده توسط خودتان را نیز قرار دهید، به لحاظ بازاریابی و مارکتینگ بهتر و جذاب تر است و کاربران دید بهتری از شما نسبت به یک محتوای کاملاً کپی شده کسب می کنند.

لینک دادن به سایر صفحات داخلی باید در تمام سایت رعایت شود. مقالات کپی شده نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر در مقالات و مطالب کپی شده به دیگر محتواهای جذاب و با رتبه بالا در سایت خود لینک بدهید، می توانید نتیجه بهتری بگیرید. البته یادتان نرود به صفحاتی از سایت خود لینک دهید که بیشترین ارتباط را با موضوع مطلب کپی شده دارند. با انجام این کار، گامی دیگر را در جهت طبیعی سازی و بهبود رتبه محتوای کپی انجام می دهید.

برای محتوایی که از روی سایت های دیگر با رعایت فاکتورهای طبیعی سازی لینک بسازید و سوشیال سیگنال دریافت کنید. البته می توانید از جاهایی که رقبایتان لینک سازی کرده اند لینک بگیرید، اما بهتر است بعضی از منابع را خودتان با ترفندهای مختلف پیدا کرده و از آن ها لینک بگیرید. با دریافت بک لینک و سوشیال سیگنال باز هم می توانید شرایط را بهتر از گذشته کنید پس لینک بیلدینگ و سوشیال سیگنال را فراموش نکنید.

می توانید از طریق راه های ارتباطی مختلف برای سایت اصلی تولید کننده محتوای کپی شده، تقاضایی مبنی بر لینکدهی به صفحه مقاله کپی شده ارسال کنید. به احتمال زیاد مدیران آن سایت این پیشنهاد را قبول خواهند کرد، چراکه معامله ای برد، برد است و هر دو سایت از این ماجرا نفع می برند. اگر تقاضای شما قبول شود، باید انتظار داشته باشید رتبه تان بیش از پیش افزایش یابد.

اگر به دنبال کپی از محتواهایی باشید که کمتر از آن ها کپی شده رتبه بهتری دریافت خواهید کرد و نتیجه بهتری برایتان به عمل خواهد آمد. وقتی که کپی از روی یک محتوا زیاد باشد گوگل آنگونه تشخیص می دهد که کپی کردن از روی آن محتوا یک امر عادی است و در نتیجه به سایت های قدیمی و کهنه کارتر رتبه بهتری می دهد و به دلیل اینکه ممکن است سایت هایی قدیمی تر از سایت شما وجود داشته باشند که گوگل بیشتر مایل است به آن ها رتبه بهتری بدهد. پس سعی داشته باشید اگر قصد کپی کردن محتوایی خاص را دارید، محتوایی را انتخاب کنید که کمتر کپی شده باشد.

بعد از همه اینها می رسیم به مبحث تولید محتوای ترجمه ای. همانگونه که اشاره کردیم حقیقت این است که گوگل نمی تواند خیلی درست و حسابی تشخیص دهد که یک مطلب کپی ترجمه شده ی یک محتوای دیگر است، در نتیجه باید فرصت را غنیمت بشمریم و با استفاده از مترجم های آنلاین یا هر مترجم دم دست دیگر، به تولید محتوای ترجمه شده بپردازیم. گوگل ترنسلیت و مترجم ایرانی فرازین گزینه های خوبی برای ترجمه محتواهای سایر زبان ها هستند.

مقالاتی که می نویسید باید با لحنی خوانا و دوستانه نوشته شوند. مقالات بسیار زیادی را می بینیم که ممکن است محتوای خوبی داشته باشند، اما به دلیل اینکه خشک هستند یا با لحنی بسیار اداری و سخت نوشته می شوند حال و حوصله خواننده را سر می برند. پس همیشه در نظر داشته باشید آسان و روان و با لحن دوستانه بنویسید. طبق تحقیقات در یک کمپانی بزرگ تولید محتوا، محتواهایی که به لحاظ محتوایی و لحن و نوشتار نه خیلی سطحی و آسان و نه خیلی سخت هستند، بیشتر از دیگر مقالات دوست داشته می شوند.

تولید محتوای ویدئویی

تولید محتوای ویدئویی هم گزینه ای خوب برای تولید محتوا و علاوه بر ان جذب ترافیک است. با تولید محتوای ویدئویی درهای زیادی برای جذب ترافیک به سمت شما گشوده می شوند. با تولید محتوای ویدئویی می توانید کاربرانی که در سرویس های اشتراک ویدئو مثل آپارات و یوتیوب وجود دارند را به سایت خود بکشانید.

نیازی نیست که خیلی کمال گرا و ایده ال گرا باشید، با یک گوشی هوشمند یا اسکرین رکوردر ساده می توانید تولید محتوای ویدئویی خودتان را شروع کنید. بهترین موضوع برای تولید محتوای ویدئویی اموزش دادن است. با آموزش دادن می توانید کاربران را به خود وابسته کنید و آن ها را به سایت بکشانید. چون کاربران دوست دارند در یک زمینه خاص اموزش ببیند و به آموزش های خوب و ناب دسترسی داشته باشند. اگر آن محتوا ویدئوهای رایگان باشد که دیگر نور علی نور می شود.

یک راه دیگر که وجود دارد برگزاری دوره های آموزشی در سایت هایی مانند فرادرس و مکتب خونه یا برگزاری وبینار در سایت هایی مانند ایسمنار است. می توانید به صورت رایگان یا با هزینه ای بسیار کم، یک دوره آموزشی یا وبینار برگزار کنید و مخاطبین زیادی را از این طریق جذب کنید. بهتر است قیمتی برای اموزش خود در نظر بگیرید و بر روی آن تخفیف 100% یا نزدیک به آن اعمال کنید تا ترغیب برای مشاهده دوره یا وبینار شما بالا برود.

تولید محتوای صوتی (پادکست)

تولید محتوای صوتی یکی دیگر از روش های تولید محتواست و تلگرام و خود سایت می تواند جای مناسبی برای انتشار آن باشد. هر چند که وب سایت هایی وجود دارند که در عرصه اشتراک گذاری پادکست کار می کنند و شما می توانید پادکست های خود را از طریق این وب سایت ها نیز به عموم ارائه کنید. بهتر است که در سایت خود بخشی به عنوان پادکست ها ایجاد کنید و همواره پادکست های تولید خود را در آن جا قرار دهید.

تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری هم می تواند مورد مناسبی برای تولید محتوا باشد. البته این مورد بیشتر برای اینستاگرام کاربرد دارد. اما می توانید با ارائه اینفوگرافیک ها در سایت، به تولید محتوای تصویری بپردازید.

افزایش بازدید سایت

جستجوی گوگل

می شود گفت که کسب بازدید از طریق گوگل بهترین و هدفمندترین نوع افزایش بازدید سایت است. چون گوگل ارگانیک ترین کاربران را برای سایت شما می آورد. فردی که در گوگل سرچ می کند، “خرید روغن موتور اینترنتی” دقیقاً دنبال خرید اینترنتی روغن موتور است. کسب ترافیک از طریق جستجوی گوگل به دو دسته تقسیم می شود که در ادامه راجع به آن صحبت می کنیم.

بازدید ارگانیک

بازدید ارگانیک بازدیدی است که شما بدون پرداخت هزینه به گوگل یا سایر موتورهای جستجو به دست می آورید. این بازدید از طریق سئو کردن وب سایت به دست می آید. برای سئو کردن سایت لازم است تا با استفاده از تخصص و تجربیات شخصی، سایت خود را سئو کنید. برای سئو کزدن سایت باید از تکنیک هایی همچون تولید محتوا و لینک بیلدینگ استفاده کنید.

چطور سایت خود را سئو کنیم؟

همانطور که گفتیم، برای سئو کردن سایت نیاز است تا کارهایی را انجام بدهید. هر چند که این مقاله در مورد سئو نیست، اما ما در ادامه راجع به انجام کارهایی که باعث می شوند رتبه سایت شما در موتورهای جستجو افزایش یابد صحبت می کنیم.

تولید محتوا برای سئو سایت

برای سئو محتوا وب سایت در وهله اول باید تولید محتوا انجام دهید. تولید محتوا باید حاوی مقاله، فیلم و تصویر باشد. اگر بتوانید به ان پادکست هم اضافه کنید عالی می شود. تولید محتوا بر اساس سنجش محتوای رقبا انجام می گیرد. مثلا اگر رقبای شما ممحتوایی 5000 کلمه ای تولید کرده اند، شما باید محتوایی با 6000 کلمه ایجاد کنید.

لینک بیلدینگ

لینک سازی بسیار مهم است و می شود گفت که مهم ترین عامل سئو خارجی لینک بیلدینگ است. لینک بیلدینگ کاری بسیار حرفه ای است و برای انجام آن باید تخصص و دقت بالایی به خرج بدهید. لینک بیلدینگ باعث

موارد فنی سایت

سئو تکنیکال همچون سرعت و ساختار سایت هم مهم هستند و باید آن ها را رعایت کنید.

بازدید خریداری شده

بازدید خریداری شده بازدیدی است که شما با پرداخت هزینه به موتورهای جستجوگر، کسب می کنید. برای سفارش این نوع بازدید می توانید از سرویس گوگل ادز استفاده داشته باشید. در این نوع کسب بازدید، شما در ازای هر کلیکی که کسب می کنید، به گوگل هزینه می پردازید. هزینه هر کلمه بر اساس رقابت متفاوت است.

هر دو گزینه بازدید ارگانیک و بازدید خریداری شده را SEM می نامند که معنای آن بازاریابی موتورهای جستجو است. این نوع بازاریابی هدفمندترین روش برای افزایش بازدید سایت است.

افزایش بازدید سایت

تبلیغات

تبلیغات هم می تواند منجر به افزایش بازدی سایت شود. البته اگر تبلیغات حرفه ای و هدفمند باشد، باعث می شود تا بازدید چندین برابر شود.

تبلیغات آفلاین

تبلیغات آفلاین شامل مجموعه تبیلغات سنتی است که ممکن است در سطح شهر و به صورت محلی انجام شود یا اینکه در سراسر کشور صورت بگیرد. برای تبلیغات سنتی از مواردی همچون بیلبوردهای تبلیغاتی و تراکت ها استفاده می شود. از این نوع تبلیغات می توان برای معرفی سایت استفاده کرد اما درصد کمی وجود دارد که شما یک بازخورد عالی از این نوع تبلیغات برای افزایش بازدید سایت بگیرد.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین چند نوع هستند که در این بخش در مورد آن ها صحبت می کنیم.

تبلیغات آنلاین سایت

تبلیغات آنلاین سایت تبلیغاتی است که در سایر وب سایت ها انجام می دهیم. و انواع مختلفی دارد.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی تبلیغاتی هستند که ما در سایت های مختلف انجام می دهیم و در ازای کلیک های دریافت شده هزینه می پردازیم. مثلاً امکان دارد که یک تبلیغ 1 میلیون بازدید داشته باشد، اما 3 هزار کلیک جذب کند. در آن صورت شما فقط هزینه کلیک را می پردازید.

تبلیغات رپورتاژ آگهی

تبلیغات رپورتاژ آگهی هدفمندترین نوع تبلیغات هستند که به منظورهای مختلف و برای افزایش بازدید، دریافت بک لینک و برندینگ صورت می گیرد. این نوع تبلیغات به این دلیل که دائمی است بسیار اثربخشی بالایی دارد. اما شرط یک تبلیغات رپورتاژ آگهی عالی انتخاب رسانه یا رسانه های درست است.

تبلیغات در سایت های بزرگ

تبلیغات در سایت های بزرگ برای جذب ترافیک و افزایش فروش بسیار کارساز است. در این نوع تبلیغات شما بر اساس تعرفه های موجود هزینه می پردازید اما ممکن است تا بازدیدهای فراوان و فروش های بیشتری ایجاد شود.

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل هم بسیار هدفمند است اما هزینه بالایی لازم دارد، هر چند که ترافیک دریافت شده از طریق این نوع تبلیغات کاملاً هدفمند بوده و احتمال زیادی وجود دارد تا کاربران به مشتری تبدیل شود، اما هزینه بالایی را به تبلیغ دهنده وارد می کند. گاهی اوقات قیمت یک کلیک بیشتر از 1 دلار هم می شود.

تبلیغات تلگرام و اینستاگرام

تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام هم نوع دیکری از تبلیغات هستند که می توانند برای بیزینس شما مفید باشند. تبلیغات در این شبکه های اجتماعی (که البته تلگرام یک پیام رسان است.) دارای اشکال مختلفی است که می توان به برخی از آنان اشاره کرد. تبلیغات بازدیدی، کلیکی، استوری، نوتیفیکشن، پاپ آپ و اد اجباری، انواعی از اشکال متخلف تبلیغاتی در تلگرام و اینستاگرام هستند.

تبلیغات در سایت های آگهی رایگان

تبلیغات در سایت های آگهی رایگان هم می تواند موثر باشد. خوبی این روش این است که تقریبا کاملا رایگان است و می توانید برای سایت خود بک لینک فالو دریافت کنید. البته برای استفاده از برخی فیچرهای این گونه سایت ها مبالغی را بپردازید که این مبلغ زیاد نیست.

افزایش بازدید با شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیر به سزایی در افزایش بازدید سایت دارد. فعالیت در این شبکه ها آن قدر قوی است که برخی افراد تمرکز اصلی فعالیت بیزینسی خود را بر روی شبکه های اجتماعی و نه سایت متمرکز کرده اند.

اینستاگرام

اولین و محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان و ایران است. با استفاده از اینستاگرام می توانید خیلی راحت تر از وب سایت با مخاطبین خود در تماس باشید. همچنین با استفاده از امکانات مختلف و متنوع سایت می توانید این ارتباط را ساده تر کنید.

اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر در جهان و بیش از 30 میلیون کاربر در ایران دارد که آمار قابل توجهی است. همچنین امار نشان می دهد که کاربران اینستاگرام نسبت به فالو کردن پیج های کاری یا خرید بی میل نیستند. با برگزاری مسابقات ویژه اینستاگرامی و آفرهای مختلف می توانید کاربران را به سایت خود روانه کنید.

یک تکنیک

همانطور که می دانید، در بخش بیو اینستاگرام بیش از یک لینک نمی توانید قرار بدهید. اما یک راهکار وجود دارد. می توانید با استفاده از سایت های مختلفی که این کار را انجام می دهند، در یک صفحه چند لینک دکمه دار ایجاد کنید و لینک صفحه را در بیو پیج اینستاگرام خود قرار دهید. سایت های زیادی این کار را انجام می دهند اما ما سایت  link tree با آدرس اینترنتی https://linktr.ee را برای معرفی انتخاب کردیم. کار با این سایت در مقاله افزایش فالوور اینستاگرام توضیح داده شده است.

بهتر است لینک های خود را با کوتاه کننده های لینکی که سیستم شمارش کلیک و بازدید دارند کوتاه کرده و سپس در سایت مورد نظر قرار بدهید تا آمار کلیک و بازدید توسط کاربران را داشته باشید.

تلگرام

تلگرام یک پیام رسان است که استفاده از آن در بیزینس تاثیری بسیار بزرگ خواهد داشت. با تلگرام می توانید به صورت آنی با کاربران خود گفتگو کنید یا از طریق کانال تلگرامی خود، آخرین اخبار کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید و همچنین تخفیفات و فستیوال ها را اعلام کنید. تلگرام مزیت های بسیار زیادی دارد که در این مقاله نمی توانیم به آن بپردازیم اما قول می دهیم در قالب یک مقاله جامع و اختصاصی به آن بپردازیم.

با استفاده از قدرت تلگرام می توانید بازدید سایت خود را تا 1000% بیشتر کنید. یعنی 10 برابر!

یک ابزار مفید

Telegram Analytics یک ابزار مفید است که اطلاعاتی خوب در مورد کانال به شما ارائه می کند. آدرس اینترنتی این ابزار https://tgstat.ru است و کانال ها و زبان فارسی را نیز ساپورت می کند. البته در جدیدترین نسخه تلگرام هم قابلیت آنالیز داده ها اضافه شده است.

لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که مخصوص افراد بیزینسی است. در این شبکه معمولاً افرادی را پیدا می کنید که مدیر یا صاحب کسب و کار هستند، یا می خواهند کسب و کاری راه بیاندازند و یا برای یک کسب و کار کار می کنند. هرجور حساب کنید یک طرف ماجرای کاربران لینکدین به کسب و کار وصل است.

توئیتر

توئیتر یک شبکه اجتماعی به معنای واقعی عالی و پربازده است. در این شبکه اجتماعی کاربران زیادی را پیدا می کنید که ممکن است به کار شما علاقه داشته باشند. با راه اندازی یک اکانت توئیتر می توانید کاربرانی را از توئیتر برای سایت خود جذب کنید.

فیسبوک

فیسبوک یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که حضوری با قدمت بیشتر دارد. DA این سایت 100 است و می توانید با عضویت و فعالیت در این سایت با یک تیر به جای دو نشان سه نشان بزنید. اول اینکه این سایت یک شبکه اجتماعی است و با فعالیت در آن برای سایت خود سوشال سیگنال دریافت می کنید که یکی از فاکتورهای جدید و نسبتا مهم گوگل است. دوم برای سایت خود یک بک لینک فوق العاده قدرتمند دریافت می کنید و سوم اینکه این شبکه اجتماعی با وجود قدیمی بودن هنوز هم مخاطبان خود را دارد و با فعالیت در آن می توانید برای سایت بازدید رایگان دریافت کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.