
پیج آتوریتی و یا دامین آتوریتی یکی از دو معیار قرار دادی اصلی حوزه سئو میباشد که به صورت ویژه نشان از اعتبار یک سایت دارند.
در این مقاله سعی شده است که به صورت دقیق و جامع به بررسی پیج آتوریتی « Page Authority » و عوامل موثر روی آن پرداخته شود.
سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه سئو. در این مقاله قرار است که به پارامترهای قراردادی کیفی حوزه سئو بپردازیم. همانطور که میدانید سئو یکی از زیر شاخههای دیجیتال مارکتینگ میباشد و برای آن قوانین از پیش تعیین شده وجود ندارد. جذابیت سئو نیز در این است که کاملا پویا میباشد. اما برای بررسی آن نیز به معیار و پارامترهای مشخصی خواهیم داشت. معمولا وبمستران حرفهای اولین پارامترهایی که بررسی میکنند، پیج آتوریتی « Page Authority » و دامین آتوریتی « domain authority » میباشد. چرا که الگوریتم پیج آتوریتی یک شاخص قابل بررسی مهم میباشد.
در دوره آموزش سئو برترآموز به صورت ویژه در مورد هر یک و نحوه چک کردن آن با شما عزیزان صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به صورت جامع و کامل این موضوع را بررسی نماییم. چرا که سئو کاران کم تجربه دیدگاه درستی نسبت به آن ندارند. آن ها فکر میکنند پیج آتوریتی « Page Authority » و همچنین دامین آتوریتی صرفا دو پارامتر کمی از سایت MOZ میباشد. در صورتی که اشتباه فکر میکنند. این سایت به صورت ویژه بر اساس آخرین آپدیتهای گوگل پارامترهای کیفی و کمی خود را در حوزه سئو آپدیت میکند.
به همین دلیل است که شما بررسی میکنید، بعد از آپدیت الگوریتم EAT و یا فعال سازی الگوریتم MUM روی شبکه اصلی گوگل به صورت قابل ملاحظه پارامترهای ارزیابی سایت MOZ تغییر پیدا کرده است. شما به عنوان یک سئو کار حرفهای با درک جامع و کامل از پیج آتوریتی « Page Authority » و دامین آتوریتی « domain authority » میتوانید بهترین استراتژیهای سئو را طراحی نمایید. دقت کنید که در حوزه سئو مهمترین و با ارزشتر ین عامل موفقیت معمولا خلاقیت و دانش به روز میباشد.
برای درک پیج آتوریتی « Page Authority » لازم است که درک جامع و کاملی از دامین آتوریتی به دست آورید. دامین آتوریتی اعتبار کل دامنه سایت شما در نزد موتورهای جستجو میباشد. معمولا دامین آتوریتی یک پارامتر مهم و گسترده در سایت شما میباشد که با بررسی هر برگه از سایت شما به دست میآید. عوامل و پارامترهای بسیار زیادی روی دامین آتوریتی تاثیر گذار میباشد که در بخشهای بعدی به صورت کامل و جامع به بررسی هر یک خواهیم پرداخت. دامین آتوریتی در سایت MOZ عددی بین 0 تا 100 دارد. هر چه عدد دامین آتوریتی « domain authority » به سمت بالا میل کند، قدرت سئو سایت میزان بیشتری میباشد.
به هر میزان که دامین آتوریتی سایت خود را افزایش دهید، برند شما اعتبار بسیار بیشتری نزد موتورهای جستجو به دست خواهد آورد. البته دقت داشته باشید که پارامتر زمان در دامین آتوریتی « domain authority » یک چالش بسیار مهم و کاربردی میباشد. به عنوان مثال فرض کنید که یک سایت با 100 محتوای با ارزش در حوزه آموزش وردپرس در سال 2021 تاسیس شده است. از طرف مقابل یک سایت با 120 محتوای با ارزش در سال 2023 راه اندازی گشته است. زمانی که شما در سایت MOZ بررسی میکنید، اعتبار دامین آتوریتی « domain authority » در سایت قدیمی تر بیشتر است.
دقت کنید که هدف ما در این است که دو سایت با میزان بک لینک یکسان و همچنین محتوای مشابه را بررسی کنیم. گرچه عوامل بسیار زیادی روی دامین آتوریتی « domain authority » تاثیر گذار میباشد. برای درک بهتر این موضوع میتوانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش نیز از مقاله « آموزش افزایش دامین آتوریتی + ترفندهای جدید 2022 » استفاده نمایید تا پاسخ سوالات خود را در مورد دامین آتوریتی « domain authority » به دست آورید. شما برای درک الگوریتم پیج آتوریتی « Page Authority » نیاز خواهید داشت که به صورت عمیق با مفاهیم و عوامل تاثیر گذار روی دامین آتوریتی آشنا شوید.
هر سایت متشکل از تعداد زیادی صفحه میباشد، از نظر سئو هر یک از این صفحات یک امتیاز و اعتبار ویژه دارند. در این بخش برای درک تعریف امتیاز و اعتبار هر صفحه نیاز به پیج آتوریتی « Page Authority » خواهیم داشت. البته قبل از آموزش این موضوع باید به یک نکته بسیار مهم توجه نمایید. همانطور که پیج آتوریتی یک مفهوم تعریفی توسط خود کارشناسان سئو میباشد و گوگل نقشی در تعریف آن ندارد. الگوریتم پیج آتوریتی « Page Authority Algorithm » یک مفهوم استنباطی توسط کارشناسان سئو میباشد. منظور ما در این است که گوگل الگوریتمی تحت عنوان الگوریتم پیج آتوریتی « Algorithm Page Authority » ندارد. بلکه سایت MOZ به عنوان به عنوان یک سایت پیش رو در این حوزه اقدام به تعریف یک الگوریتم پیشرفته و جامع نموده است.
متاسفانه سئو کاران کم تجربه فکر میکنند که الگوریتم پیج آتوریتی یکی از چند الگوریتم مطرح توسط گوگل میباشد. در صورتی که این موضوع از اساس اشتباه است. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با درک صحیح نحوه کار الگوریتم پیج آتوریتی « Algorithm Page Authority » اعتبار سایت خود را افزایش دهید. در هر سایت هر صفحه یک پیج آتوریتی مخصوص به خود دارد. بهتر است که بگوییم که میانگینی از مجموع چند پیج آتوریتی به شما دامین آتوریتی را منتقل خواهد کرد. با این حال دقت داشته باشید که همواره برخی از صفحات سایت شما به عنوان صفحات لیدر شما شناخته میشوند.
به عنوان مثال پیج آتوریتی صفحه اصلی در نمره نهایی دامین آتوریتی شما بسیار مهم است. به همین دلیل است که درک الگوریتم پیج آتوریتی به شما کمک میکند که تصمیم گیری درستی در مورد سئو سایت خود اتخاذ نمایید. فرض کنید که سایت شما در حوزه آموزش زبان انگلیسی فعال است. برای بهبود پارامترهای دامین آتوریتی شما باید تمام تلاش خود به کار گیرید تا با استفاده از الگوریتم پیج آتوریتی صفحه اصلی و صفحه فروشگاهی خدمات خود را به بهترین شکل ممکن سئو نمایید. در بخشهای بعدی به بررسی عوامل موثر روی الگوریتم پیج آتوریتی خواهیم پرداخت.
اگر به دنبال قبول پروژههای سئو بین المللی و یا پروژههای سئو حرفهای میباشید، بهترین کار در این است که عوامل موثر روی الگوریتمهای پیج آتوریتی را به صورت دقیق و جامع بررسی کنید و خود برای آن یک استراتژی تالیفی طراحی نمایید. منظور ما این است که شما در استراتژی نهایی سئو سایت خود برای هر یک از این پارامترها یک نقشه داشته باشید. به عنوان مثال زمانی که ما از محتوای با کیفیت صحبت میکنیم، باید نوع محتوا شما مشخص شده باشد. محتوا در چه سطحی است و از چه عواملی برای سئو بهتر استفاده میکند. در بخشهای بعدی به صورت ویژه در مورد این موضوع صحبت خواهم کرد.
معمولا یکی از تکنیکهایی که سئو کاران برای بهبود سئو سایت خود استفاده میکنند، خرید بک لینک میباشد. گرچه گوگل به صورت واضح اعلام نکرده است که خرید بک لینک غیر قانونی میباشد. با این حال بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی برترآموز، با انجام این کار نیز موافق نمیباشد. با این حال یکی از بهترین راه حلها برای افزایش اعتبار یک سایت خرید بک لینک میباشد. اگر بخواهیم خرید بک لینک را از نگاه الگوریتم پیج آتوریتی بررسی کنیم، باید به جای کمیت بک لینک روی کیفیت آن تمرکز داشته باشیم.
فرض کنید که شما برای صفحه آموزش زبان آلمانی سایت خود قرار است که 500 بک لینک خریداری کنید. اگر این 500 بک لینک از 500 دامین مختلف باشد، اعتبار آن به صورت ویژه بالا میباشد. اما اگر این 500 بک لینک از 3 تا 5 سایت باشد، یا به نوعی از یک مزرعه لینک باشد، اعتبار بالایی ندارد. زمانی که شما خرید بک لینک خود را از نگاه الگوریتم پیج آتوریتی شخصی سازی کنید، اعتبار مقاله شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا خواهد کرد. شاید برای شما جالب باشد که برخی از افراد با استفاده از بک لینکهای رایگان اعتبار بسیار بیشتری به دست میآورند، تا زمانی که بک لینک خریداری میکنند.
برخی از سئو کاران خرید رپورتاژ را با خرید بک لینک یکی میدانند، اما از نظر ما این موضوع تفاوتهایی دارد که در بخشهای بعدی به صورت مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. سعی کنید سایت منتشر کننده رپورتاژ شما یک سایت تبلیغاتی نباشد. چرا که اعتبار آن به مراتب کمتر از سایتهای دیگر خواهد بود. زمانی که یک سایت دامین آتوریتی و یا پیج آتوریتی پایین صرفا بر اساس ورودی بالای خود اقدام به فروش رپورتاژ میکند، این موضوع برای گوگل قابل بررسی خواهد بود. زمانی که تعداد پستهای مهمان یا رپورتاژ آن بیش از تعداد پستهای اصلی سایت باشد، در این صورت اعتبار این نوع نوشته برای گوگل به مراتب کمتر خواهد شد.
نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، تعریف کال تو اکشن مناسب در هر رپورتاژ میباشد. زمانی که یک سایت به شما بک لینک میدهد، این موضوع یک امتیاز مثبت برای سایت شما خواهد بود. اما زمانی که مخاطبین این سایت از طریق لینکهای فالو به سایت شما وارد میشوند و در بخشهای مختلف آن گردش میکنند، اعتبار این موضوع به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. برای این منظور شما نیاز خواهید داشت که از فراخوان عمل مناسب استفاده نمایید.
در صورتی که در مورد تکنیکهای از این دست اطلاعات کافی ندارید، بهتر است که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه نمایید. سپس به از بخش « آموزش رپورتاژ آگهی صفر تا صد » به صورت ویژه دیدن فرمایید. همواره به یاد داشته باشید که رپورتاژ آگهی تاثیرات بسیار ویژه ای روی الگوریتم پیج آتوریتی سایت شما دارد. به همین دلیل است که همواره ما پیشنهاد میکنیم برای رشد سئو سایت خود از رپورتاژ آگهی با کیفیت استفاده نمایید. در این صورت میتوانید به یک بازدهی بسیار بالا و جذاب دست پیدا کنید.
اگر بخواهیم به صورت کامل و جامع در مورد اهمیت تولید محتوای با کیفیت و الگوریتم پیج آتوریتی صحبت کنیم، نیاز است که چندین و چند مقاله در این حوزه به رشته تحریر درآوریم. متاسفانه امروزه سئو کاران کم تجربه روی تولید محتوای با کیفیت توجه کافی ندارند. برخی از آن ها بدون درک مفهوم کانسپت محتوا و استراتژی استفاده از کلمات کلیدی به دنبال تولید محتوای گرافیکی و یا تولید محتوای صوتی میباشند. در صورتی که اگر یک سایت تولید محتوای متنی مناسب نداشته باشد و از طرفی برای آلتهای خود نیز برنامه ریزی مناسبی نداشته باشد، این موضوع به این معنی است که از تولید محتوای گرافیکی نیز بازدهی مناسبی به دست نمیآورید.
شما باید تولید محتوای خود را به نحوی انجام دهید که هر شخص بعد از مطالعه آن با یک مفهوم جدید و یا حداقل یک نکته جدید آشنا شود. در این صورت است که تولید محتوای شما مهم خواهد بود. از دیر باز تا کنون محتوا به عنوان پادشاه معرفی میشود. دلیل آن نیز توجه بسیار بالای موتورهای جستجو به آن میباشد. شاید شما فکر کنید که گوگل لنز میتواند نحوه جستجو موتورهای جستجو را تغییر دهد. و یا هوش مصنوعی میتواند نیاز افراد را بیش از بیش درک کند. در پاسخ به این موضوع باید به شما بگوییم که این مسیر بسیار طولانی است. دقت کنید که این تولید محتوای گرافیکی در اسکیل کوچک بسیار عالی میباشد. اما زمانی که این موضوع را از یک اسکیل جهانی بررسی میکنید، زیر ساختهای آن موجود نیست.
به همین دلیل است که در الگوریتم پیج آتوریتی گوگل کیفیت محتوا حرف اول را میزند. اگر شما نیم نگاهی به الگوریتمها و هوش مصنوعی گوگل داشته باشید، متوجه خواهید شد که تمام تلاش گوگل بهینه سازی موتورهای جستجو برای درک بهتر متن میباشد. از طرفی اگر شما نیم نگاهی به معروفترین هوش مصنوعی جهان داشته باشید، متوجه خواهید شد که محتوای با کیفیت تاثیر گذار ترین عامل در رشد یک سایت میباشد. چرا که Chat GPT یک الگوریتم هوش مصنوعی مبتنی بر درک زبان انسان است و نه درک مدیا مورد نظر انسان!ً
یکی از عوامل بسیار مهم در الگوریتم پیج آتوریتی گوگل، لینک سازی داخلی مناسب یک صفحه میباشد. از طرفی بک لینکهای دریافتی آن از دیگر صفحات نیز به صورت قابل توجه ای مهم خواهد بود. معمولا صاحبین سایت و یا سئوکاران کم تجربه لینک سازی را صرفا با توجه به قرابت معنایی و یا نزدیکی محتوا انجام میدهند. این کار درست است، اما نکته بسیار مهم آن در این است که هر صفحه با توجه به ارزش و جایگاهی که دارد، لینک سازی در آن انجام شود. در برخی مواقع ممکن است یک صفحه نیاز به بک لینک پشتیبانی داشته باشد تا اعتبار آن افزایش پیدا کند. از طرفی یک صفحه خود اعتبار بالایی دارد و باید از دیگر صفحات مراقبت کند.
شما به عنوان یک سئو کار حرفهای باید الگوریتم پیج آتوریتی را بررسی نمایید و سپس معدل یک صفحه را بررسی کنید. در صورتی که صفحه مورد نظر نیاز به بک لینک پشتیبان داشته، آن را فراهم نمایید. در صورتی که این صفحه خود اعتبار بالایی دارد، علاوه بر افزایش اعتبار سئو آن در تبلیغات نیز از این صفحه استفاده کنید تا اعتبار دامین آتوریتی شما افزایش پیدا کند. زمانی که شما سرفصلهای سئو داخلی را بررسی میکنید، نکات بسیار زیاد در مورد لینک سازی کاربردی ذکر شده است. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا یک استراتژی مستحکم در این حوزه به کار ببرید.
در صورتی که در این باره اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که از بخش وبلاگ سایت برترآموز استفاده کنید. در این مقالات بسیار زیادی در مورد لینک سازی داخلی و همچنین دامین آتوریتی قرار دارد. به عنوان مثال مقاله « نحوه صحیح لینک سازی برای سئو » یک مقاله بسیار جذاب در این حوزه میباشد. دقت کنید لینک سازی داخلی شما علاوه بر بهبود الگوریتم پیج آتوریتی گوگل سایت شما به صورت مستقیم روی نرخ اسپم اسکور و همچنین نتایج سرچ کنسول شما تاثیر دارد. از طرفی یکی از راههای افزایش بودجه خزش نیز استفاده از لینک سازی کاربردی میباشد.
زمانی که شما مسیر سئو یک سایت از سال 2005 بررسی میکنید. متوجه میشوید که فضای مجازی به صورت غیر مستقیم روی آن تاثیراتی داشته است. اما از سال 2020 تاثیر فضای مجازی روی سئو سایت به صورت مستقیم شده است. امروزه فضای مجازی به صورت مستقیم روی الگوریتم پیج آتوریتی گوگل نیز تاثیر گذار است. زمانی که در فضای مجازی در مورد سایت شما صحبت میشود، این موضوع به این معنی است که موتورهای جستجو حساسیت بیشتری نسبت به سایت شما از خود نشان میدهند. آن ها با افزایش میزان بودجه خزش سایت شما سعی در کشف بهتر و بیشتر سایت شما خواهند داشت.
البته توجه کنید که کمپین تبلیغاتی شما نیز اگر همگام با فضای مجازی شما باشد، تاثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود. البته لازم است که برخی از استراتژیهای فضای مجازی شما به صورت ویژه برای سایت شما شخصی سازی شود. شما باید در شبکههای مجازی مختلف صفحه اختصاصی ویژه سایت و یا برند شخصی خود را ایجاد نمایید. در این صورت میزان بازدهی و همچنین درک گوگل از سایت شما بیشتر خواهد شد. دقت کنید که هر پست و یا تبلیغی که در فضای مجازی تحت عنوان سایت شما منتشر میشود، هوش مصنوعی گوگل آن را بررسی میکند.
حتی برخی از افراد حرفهای تقویم محتوایی که برای سایت خود تنظیم میکنند، به موازات تقویم محتوایی فضای مجازی آن ها میباشد. هر مقاله و یا خبری که قرار است در سایت خود کار کنند از طریق فضای مجازی نیز به دیگران اطلاع میدهند. در این صورت ورودی سایت آن ها هدفمند میباشد و در زمان درست نیز به بازدید سایت آنها افزایش پیدا میکند. هنر یک سئو کار در این است که فضای مجازی و همچنین سایت خود را به صورت موازی رشد دهد.
زمانی که با سئو کاران حرفهای درمورد الگوریتم پیج آتوریتی صحبت میکنید، معمولا یک چندین نکته به شما گوش زد میکنند. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد آن به شما هشدار میدهند وجود صفحات زامبی و کم ارزش میباشد. این صفحات به صورت جدی روی دامین آتوریتی شما تاثیر میگذارند. از طرفی دامین آتوریتی شما نیز روی الگوریتم پیج آتوریتی گوگل تاثیر میگذارد. از همه مهمتر اگر از این صفحات بک لینکی برای یک صفحه ساخته شده باشد، اعتبار آن صفحه را نیز کاهش میدهد. به همین دلیل است که یکی از وظایف سئو کار این است که تمامی بک لینکهای سایت را بررسی کنید و در وهله بعدی صفحات زامبی سایت را شناسایی کند.
در صورتی که این صفحات قابل اصلاح بودند، آنها را اصلاح کند و اگر این صفحات غیرقابل اصلاح بودند، آن ها را حذف کند. ممکن است استراتژی او به این صورت باشد که صفحات کم ارزش را کنونیکال کند. مهم نیست که این صفحات چگونه سازماندهی میشوند، مهم این است که از شر این صفحات خلاص شوید. چرا که رشد سایت شما و همچنین بهبود سئو یک سایت در گرو حذف تمامی این صفحات میباشد.
در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد الگوریتم پیج آتوریتی و دامین آتوریتی صحبت کردیم. در صورتی که در مورد هر بخش از این مقاله و یا پارامترهای عنوان شده سوالی داشتید، میتوانید در بخش کامنتهای این مقاله با ما مطرح کنید. متخصصین این حوزه در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد.
در نهایت به یاد داشته باشید که اگر سئو سایت و یا پیج آتوریتی یک سایت برای شما مهم است، تنها یک راه بیشتر ندارید و آن هم استفاده از محتوای تخصصی با قلمی روان میباشد. زمانی که شما به بررسی اصول کانتنت مارکتینگ میپردازید، تمامی این نکات به صورت دقیق بیان شده است. با گذشت زمان الگوریتمهای گوگل از تمرکز روی کلمه کلیدی به سمت تمرکز روی کانسپت تغییر استراتژی دادهاند. اولین کسانی که به این موضوع واقف شوند، معمولا بیشترین سود را به دست خواهند آورد.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
نظرات کاربران