هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش لینکسازی صحیح

نحوه صحیح لینکسازی برای سئو + بهبود رتبه سایت تضمینی

دسته بندی : سئو
1402/03/30

اگر شما به فکر سئو سایت خودتان هستید و تصمیم بر این دارید که تعداد کاربران ورودی سایت خودتان را افزایش دهید، بهتر است که با اصول لینکسازی داخلی و نحوه صحیح لینکسازی برای سئو آشنا شوید. شما با یادگیری اصول لینکسازی به راحتی میتوانید سایت خودتان را سئو کنید.

نحوه صحیح لینکسازی برای سئو یکی از مهمترین بخش های سئو سایت است. اینکه شما بدانید در چه زمانی چه نوع لینکی ایجاد کنید که بهترین نتیجه ممکن را برای سایت به ارمغان آورد؛ قطعا که موضوعی مهم است.

امروزه بسیار از افراد از دانش لینکسازی برای سئو بی بهره هستند و این موضوع سبب میشود که آن ها در بازه زمانی طولانی به هدف خود برسند. البته که در بد ترین حالت و اگر روش های صحیح را برای لینکسازی در نظر نگیرند؛ قطعا که ضرر خواهند کرد.

اما لینکسازی به چند دسته تقسیم میشوند؟ آیا میتوان فقط با رپورتاژ بهبود رتبه سایت را به ارمغان آورد؟  آیا پیش زمینه ایی هم نیز است؟

این نوع از سوالات ممکن است که الان در ذهن شما ایجاد شده باشد. ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد نحوه صحیح لینکسازی برا سئو را به شما آموزش دهیم و البته که شما از نکات و پیشنهادات نابی هم بهره مند خواهید شد.

اولین موضوع که باید مورد بررسی قرار گیرد انواع لینکسازی است. لینکسازی داخلی، خارجی و تکنیکال سه نوع لینکسازی مهم در سئو هستند. لینک سازی داخلی یعنی آن که شما در یک محتوا از سایت خودتان به صفحه دیگر از سایت خود لینکسازی انجام دهید.

لینکسازی خارجی یعنی آن که از صفحه داخلی سایت خود به سایتی دیگر لینک بدهید، اما لینکسازی تکنیکال که بسیار مهم است در سایت که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

البته توجه داشته باشید که برای وارد شدن به مفاهیم سئو، بهتر است که ابتدا آموزش سئو  متناسب با سطح خودتان را انتخاب کنید. بعد از انتخاب آموزش سئو مناسب بهتر است که هر چه سریعتر آموزش را شروع کرده و این که بتوانید سایت خودتان را سئو کنید و آن را به درآمد زایی برسانید.

بهترین روش برای لینکسازی

چرا لینکسازی در سئو مهم است ؟

خب بهتره که سریعا بریم سراغ اهمیت و نحوه صحیح لینکسازی برای سئو. لینکسازی سبب میشود که ارتباط و قدرت بین چند صفحه رد و بدل شود. برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است مثالی را عنوان کنیم.

فرض کنید که شما در بخش بلاگ سایت خودتان مقاله تحت عنوان بهترین گیم 2023 درج داده اید( البته که این موضوع مرتبط با حوزه سایت است) قطعا که هدف  شما از ایجاد این مقاله، لینکسازی داخلی به صفحه محصولات گیم و بازی شما خواهد بود.

حال اگر شما روی کلمه کلیدی مد نظر به صفحه هدف لینکسازی کنید قطعا که بخش از اعتبار و قدرت آن صفحه نیز به صفحه هدف منتقل خواهد شد.

توجه کنید که بهتر است که شما لینکسازی روی کلمات کلیدی اصلی داشته باشید به صفحه مورد نظر و این موضوع سبب بهبود و کیفیت لینکسازی شما خواهد شد.

لینکسازی خارجی نیز بخش مهمی در سئو خواهد بود(همانند بکلینک زدن برای سایت و صفحه هدف). برخی از افراد بر این باور هستند که تمامی صفحات سایت فقط و فقط با لینکسازی داخلی سئو میشوند و دیگر نیاز به لینکسازی خارجی نیست.

توجه کنید که اگر شما بخواهید روی کلمه کلیدی هایی که بسیار هم پر رقابت هستند با لینکسازی داخلی پیش بروید؛ قطعا که کار سختی را در پیش خواهید داشت و ممکن است اصلا نتیجه ایی مطلوب  به دست نیاورید.

البته که لینکسازی خارجی هم قلق های منحصر به فرد خودش را خواهد داشت و بهتر است که اگر شما دانش کافی از سئو خارجی ندارید اصلا به این سمت نروید. چون ممکن است فعالیت هایی انجام دهید که به ضرر سئو سایت باشد و از طرفی هم افت رتبه برای شما به ارمغان آورد. در بخش بعدی به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

نحوه صحیح لینکسازی برای سئو :

تا به الان با موضوعات ابتدایی و کلیدی رو به رو بوده اید و حال نوبت آن رسیده است که به صورت تخصصی به نحوه صحیح لینکسازی برای سئو بپردازیم. قابل توجه است که در هر بخش نکات و پیشنهاداتی برای شما ارائه میشود که شما با انجام دادن آن ها بهبود رتبه سایت خواهید داشت:

  • لینکسازی در هدر و فوتر: اولین مورد از نحوه صحیح لینکسازی برای سئو استفاده کردن از هدر و فوتر خواهد بود.

برخی از دوستان بر این باور هستند که در هدر و فوتر بهتر است که مهمترین صفحات سایت درج داده شود(لینکسازی شوند). قطعا که در هدر میتوان به بخش بلاگ، درباره ما، فروشگاه(محصولات) و… لینکسازی کرد. این نوع از لینکسازی سبب میشود که کاربر به راحتی به صفحات مهم سایت دست بیابد و برای پیدا کردن آن ها زمان زیادی هم نگذارد.

اما در فوتر چطور؟ پیشنهاد ما به شما  آن است که به بخش و صفحات لندینگ که برای شما بسیار مهم و مرتبط تر هستند لینکسازی بشه. به عنوان مثال اگر شما یک سایت آموزش در رابط با تولید محتوا ایجاد کردید. بهتر است که در فوتر به صفحاتی همچون آموزش تولید محتوا و آموزش کاربری فتوشاپ و… لینکسازی شود. قطعا که این نوع از لینکسازی به نفع سئو صفحه اصلی سایت است.

بخش بلاگ منبع لینکسازی داخلی :

  • برگ برنده: دومین مورد از نحوه صحیح لینکسازی برای سئو در بخش بلاگ انجام میگیرد.

در این بخش به صورت اختصاصی به لینکسازی داخلی بلاگ خواهیم پرداخت. فرض کنید که شما مقاله ایی مرتبط با سایت خودتان نگارش کرده اید. آیا میدانید که بهترین زمان برای لینکسازی داخلی چیست؟ روی چه کلماتی لینکسازی انجام دهیم؟ حداکثر تعداد لینکسازی در یک محتوا چقدر است؟

قطعا که اگر شما پاسخ این سوالات را بدانید یک بخش بلاگ قدرتمند ایجاد خواهید کرد. شما در ابتدای مقاله همیشه با مقدمه شروع خواهید کرد و اینکه یک اطلاعات کلی به کاربران میدهید و بهتر است که در چند خط ابتدایی از مقاله های خودتان به برند سایت  خودتان اولین لینک را بدهید.

این نوع از لینکسازی سبب افزایش قدرت برند سایت میشود؛ قطعا که با توجه داشتن به آن به راحتی میتوانید صفحه اصلی خودتان را روی کلمه کلیدی برند هم سئو کنید.

فرض کنید که صفحه هدفی تحت عنوان خرید موبایل  دارید. بهتر است که ابتدا یک پاراگراف در رابطه با این موضوع نگارش کرده و بعد روی کلمه کلیدی اصلی  که همان خرید موبایل بود، لینک بدهید به صفحه مد نظر خود. این شیوه صحیح ترین نوع ممکن است و شما با رعایت کردن این نکات در مقاله های سایت خود به راحتی نتیجه عالی دریافت خواهید کرد.

صفر تا صد لینکسازی و ترفند های سئویی

آپدیت کردن صفحات قدیمی سایت و لینکسازی جدید :

بهتر است که از صفحات قدیمی سایت غافل نشوید. یکی از اشتباه ترین کار افراد در نحوه صحیح لینکسازی برای سئو آن است که اصلا به صفحات قدیمی اهمیتی نمیدهند.

فرض کنید یکی از صفحات قدیمی شما در بخش بلاگ است، که بر روی کلمه کلیدی مناسبی هم در گوگل رتبه خوبی دارد. حال شما برای نهایت استفاده از این صفحه میتوانید چکاری انجام دهید؟

بهترین کار ممکن آن است که ابتدا شما به مقدار 300 الی 500 کلمه آن را آپدیت کنید.

حال در آپدیت جدید خودتان میتوانید به صفحات اصلی خودتان نیز لینکسازی انجام دهید.

شما با این کار میتوانید با یک تیر، چندین نشان را بزنید. ابتدا آن صفحه قدیمی شما قدرت جدید میگیرد و دوباره بهبود رتبه کسب خواهد کرد. از طرفی  از اعتبار و قدمت خود نیز استفاده میکند و قدرتی هم به صفحات اصلی سایت شما خواهد بخشید.

 

لینکسازی خارجی را چه زمانی شروع کنیم ؟

خب رسیدیم به بخشی که شاید بسیاری از شما منتظر آن بودید یعنی لینکسازی خارجی. زمانی که شما به اصطلاح قدرت خوبی به سئو داخلی سایت خودتان( به وسیله لینکسازی داخلی و…) ارائه دادید ، زمان لینکسازی خارجی فرا رسیده است.

بک لینک زدن یکی از روش های لینکسازی خارج است ولی آیا هر بک لینکی تاثیر گذار بر روی سئو است؟ قطعا که خیر.

امروزه بسیار جا افتاده است که افراد روی سایت های خارجی که دامین آتوریتی بسیار بالایی هم دارند لینکسازی خارجی انجام میدهند. به صورتی که در این سایت ها یک محتوای 100 الی 300 کلمه نگارش کرده و به صفحه ایی سایت خود لینک میدهند.

این کار بازخوردی سریع را به همراه دارد. ابتدا آن که سایت خارجی با دامین آتوریتی بالا به این دلیل که تعداد کاربران آنلاین زیادی در آن وجود دارند قطعا که ایندکس سریع تری هم دارند و محتوا شما سریع هم ایندکس میشود.

موضوع اصلی عدم ارتباط سایت خارجی با حوزه سایت شما است. فرض کنید که شما در سایت مجله خبری خارجی به سایت خودتان که در حوزه خرید و فروش کالا است، لینکسازی کنید. آیا این مورد از نحوه صحیح لینکسازی برای سئو بشمار میرود؟ قطعا که خیر. لینکسازی خارجی بهتر است که با سایت های مرتبط با حوزه کاری خودتان انجام شود و اگر این گونه نباشد، به لینک های اسپم نیز تبدیل خواهد شد.

چه بسا که برخی از افراد در حوزه سئو برای سایت های رقیب خودشان لینکسازی اسپم انجام میدهند که افت رتبه داشته باشند. پس بهتره که اگر میخوای لینکسازی خارجی انجام بدی نهایت ارتبط موضوعی بین دو سایت رو بررسی کن و بعد شروع به لینکسازی کن.

آموزش لینکسازی آسان ترین روش

چرا رپورتاژ تاثیر بیشتری نسبت به بکلینک های رایگان دارد ؟

استفاده کردن از رپورتاژ تاثیر چشمگیری در سئو  سایت شما خواهد گذاشت. اما رپورتاژ هم نوعی بک لینک است، اما فرق و تفاوت اصلی آن با بک لینک چیست؟

بهتر است به موارد زیر به خوبی توجه کنید:

1- فرمت کلی: اولین مورد از تفاوت رپورتاژ آگهی با بک لینک نوع فرمت ها آن ها است.

در رپوتاژ آگهی شما میتوانید محتوای 600 الی 3000 کلمه نیز منتشر کنید. در صورتی که در بک لینک میتوانید تنها روی یک کلمه هم لینکسازی انجام دهید.

توجه داشته باشید که در رپورتاژ شما به کمک برند منشن و استراتژی تولید محتوا شما مثل آب خوردن میتونید نتیجه عالی کسب کنید. به اصطلاح در رپورتاژ دست شما باز تر خواهد بود، یعنی میتوانید بازاریابی پنهان انجام دهید، یا این که از نکات رپورتاژآگهی برای تاثیر بیشتر نیز استفاده کنید.

2- ارتباط موضوعی: یکی از معایب اصلی استفاده از بکلینک ها قطعا که عدم ارتباط موضوعی سایت است که ممکن است به لینک اسپم نیز تبدیل شود.

نحوه صحیح لینکسازی برای سئو در رپورتاژ آگهی به ارتباط موضوعی شما اشاره خواهد کرد.

به عنوان مثال اگر شما یک سایت آموزشی داشته باشید، بهتر است که سایت مقصد رپورتاژ شما هم یک سایت آموزشی باشد.

اما موضوعی دیگری که حائز اهمیت است، در رابطه با قیمت انتشار خواهد بود. قطعا که رپورتاژ ها هزینه بیشتری نسبت به بک لینک دارند و البته که تاثیر گذاری سئو آن هم بیشتر است.

پیشنهاد میشود که اگر شما میخواهید سئو سایت خودتان را به نحو احسن قدرتمند سازید، از رفتن رپورتاژ برای سایت خودتان امتناع نکنید.

جمع بندی نحوه صحیح لینکسازی برای سئو :

امیدوار هستیم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت رضایت آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید.

در انتهای مطلب بهتر است که چند کته مهم را بازگو کنیم:

ابتدایی ترین نکته حائز اهمیت، آشنا شما با انواع لینکسازی است. دانستن مفهوم لینکسازی داخلی، خارجی و تکنیکال از جمله موارد مهمی است که اگر شما به آن توجه کنید قطعا که نتیجه بهتری هم از آن ها خواهید گرفت.

توجه شود که شما باید لینکسازی داخلی سایت خودتان را قدرتمند سازید و بعد به سراغ لینکسازی خارجی بروید. در غیر این صورت ممکن است که ضعف سئویی ایجاد شود و به عبارتی بدترین نتیجه  و افت رتبه برای سایت شما لحاظ گردد.

لینکسازی خارجی باید به صورت طبیعی انجام شود، یعنی آن که در یک روز شما 100 تا بک لینک بی کیفیت تولید نکنید که صد در صد به بک لینک های اسپم نیز تبدیل خواهد شد.

پیشنهاد میشود برای لینکسازی خارجی از قدرت شبکه های اجتماعی نیز غافل نشوید. بهتر است ماهانه هزینه هایی هم برای رفتن رپورتاژ در نظر داشته باشید که رتبه سایت شما در گوگل به طرز عجیبی جا به جا خواهد کرد.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد مهدی رستمی

    محمد مهدی رستمی دانشجوی رشته ی نرم افزار و طراحی سایت سئو هستم واقعااااا ایشون تو زمینه ی سئو بی نظیر هستند و بسیار زیاد به من در پروژه ها کمک کردن با همین مقالات درون سایتشون .

    1. جواد فرازمند

      سلام محمد مهدی جان
      ممنون بابت انرژی که بهمون دادی:)
      خوشحالیم که تونستیم بهت کمک کنیم