هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم گورخر گوگل / الگوریتمی برای سایت های فروشگاهی

دسته بندی : سئو
1401/02/23

باغ وحش گوگل این موتور جست و جوی قوی و پر قدرت داستان ها و ماجرا های گوناگونی دارد که با نام گذاری هر کدام از این الگورتم ها به حیوانات خاصی وظیفه ای را به آنها محول کرده است تا بر اساس وظیفه ای که دارند به سایت ها رسیدگی کنند و در نهایت برآیند تمام این الگوریتم ها سایت ها رتبه بندی شده و در SERP گوگل قرار میگیرند. در این سری از مقالات برتر آموز قصد داریم تا راجب به الگوریتم دوست داشتنی گورخر صحبت کنیم. اگر درباره ی این الگوریتم اطلاعات زیادی ندارید و صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید یا در آینده میخواهید یک وبسایت فروشگاهی داشته باشید پیشنهاد میشود همراه برتر آموز باشید تا به توضیح مفصل مقاله الگوریتم گورخر گوگل بپردازیم. میتوانید ما را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • الگوریتم گورخر چیست؟
  • چرا الگوریتم گورخر گوگل به وجود  آمد؟
  • الگوریتم گور خر به چه نکاتی در وبسایت های فروشگاهی توجه میکند؟
  • چه فعالیت هایی انجام دهیم که الگوریتم گورخر ما را جریمه نکند؟

 الگوریتم گورخر چیست؟

در ابتدای مسیر مقاله مفهوم الگوریتم گورخر را باز میکنیم تا متوجه شوید این گورخر دوست داشتنی چه وظیفه ای دارد. خوب همانطور که میدانیم اهمیت اینترنت بر زندگی انسان ها خیلی مشخص است تا جایی که الان کوچک ترین نیاز به کالایی داشته باشیم خیلی راحت و با یه کلیک از فروشگاه های اینترنتی سفارش می دهیم. همین موضوع اهمیت این فروشگاه ها را نشان میدهد. با توجه به تقاضای زیاد مردم به خرید اینترنتی سایت های زیادی روی کار آمدند و به جامعه هدف اجناس و کالا ارائه کردند. با افزایش تعداد این سایت های گوگل باید یک استراتژی را میچید تا بتوانید بر اساس آن بهترین و معتبر تیرن سایت های فروگاهی را به کاربر نمایش دهد تا بر اساس آن کاربران بیشترین رضایت تجربه ی کاربری را داشته باشند. درست در همین موقع الگوریتم گورخر گوگل روی کار آمد و به سئوی سایت های فروشگاهی پرداخت.

الگوریتم گورخر گوگل بر اساس دستورات و قوانینی که برای آن تعریف شده که در ادامه به صورت مفصل به آن میپردازیم وبسایت های فروشگاهی را آنالیز میکند و هر سایت که دستور العمل ها را به درستی انجام داده باشد در SERP گوگل قرار میگیرد.

پیشنهاد میشود مقاله الگوریتم پاندا چیست؟ را مطالعه نمایید.

چرا الگوریتم گورخر گوگل به وجود  آمد؟

پس از افزایش تعداد وبسایت های فروشگاهی چون هیچ نظارتی بر عملکرد این وبسایت ها نبود، این سایت ها با انجام سئوی کلاه سیاه که خلاف قوانین گوگل بود تواسته بودند در لینک های برتر گوگل قرار بگیرند و به شدت نارضایتی کاربران افزایش پیدا کرد. درست در همین موقع بود که ضرورت نیاز به قوانین جدید در رابط به فروشگاه های اینترنتی افزایش پیدا کرد و گوگل تمام این دستور العمل ها را در گورخر دوست داشتنی جای داد. و بدین ترتیب الگوریتم گورخر گوگل به وجود آمد.

چرا از بین این همه حیوانات گورخر!؟

طبق نظریه جناب کارلو و تیم محقق این قضیه در سال 2014 میلادی، نتایجی در مورد الگوهای راه راه در گورخر بدست آمد که به این نکته اشاره میکرد این راه راه های سفید و مشکی، به دفع حشرات موذی از اطراف این حیوان کمک می‌کند. در واقع قسمت سفید بدن گورخر نوری غیر پولاریز منعکس می کند که برای حشرات خوشایند نیست و باعث دفع آنها می‌شود.
علت نام گذاری الگوریتم گورخر نیز بر اساس همین ویژگی می‌باشد. دفع و حذف سایت‌های فروشگاهی که برای کاربران مفید نیستند و برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند تا فضایی یک دست و سالم برای خرید کاربران فراهم شود.

الگوریتم گور خر به چه نکاتی در وبسایت های فروشگاهی توجه میکند؟

تا به این جا که با الگوریتم google zebra algorithm آشنا شدیم میخواهیم بررسی کنیم کهن اگر ما یک ویسایت فروشگاهی داریم چگونه وبسایت خود را برای این الگوریتم سئو کنیم تا بتوانیم جایگاه خوبی را در موتور جست و جوی گوگل دریافت کنیم؟

اخذ نماد الکترونیکی برای سایت های فروشگاهی

نماد الکترونیکی یا ای نماد یک لوگو است که به سایت های واجد شرایط برای تایید صلاحیت و هویت فروشگاه اینترنتی اعطا میشود. با دریافت این نماد کاربران به شما می توانند در خرید های اینترنتی خود اعتماد کنند. شما این لوگو را در فوتر سایت خود قرار می دهید و کاربران با کلیک روی آن به سایت ای نماد ارجاع داده میشوند و اطلاعات کسب و کار شما را مشاهده می کنند. وجود این نماد باعث میشود تا کاربر اعتماد بیشتری نسبت به خرید کردن از سایت شما داشته باشد و اگر زمانی شما به مشتری تامین کالا نکردید کاربر میداند که از طریق این وبسایت میتواند پیگیر کالای خود بشود. ای نماد در تمام دنیا وجود دارد و سازمان هایی در هر کشوری هستند که این نماد را به فروشگاه ها پس از بررسی شرایط مختلف اعطا میکنند. اگر میخواهید برای سایت خود این نماد را دریافت کنید باید به سایت ای نماد مراجعه کنید و مدارک خود را در این سایت آپلود نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در این زمینه پیشنهاد میشود مقاله ای نماد چیست؟ را مطالعه نمایید.

داشتن محتوای کاربردی و درجه یک برای سایت های فروشگاهی

مهم نیست که شما چه نوع سایتی را دارید ، محتوای کاربردی و درجه یک داشتن لازمه شرایط و قوانین سئو است. میتوانید برای محصولات خود محتوای مفید و غیر کپی تهیه نماید. نوع محتوا میتواند هم به صورت ویدیویی، پادکستو متنی باشد. مهم ترین نکته در تولید محتوا این است که بتوانید محتوای یونیک و کاربردی تولید نمایید. برای اینکه بتوانید در این زمینه به صورت کاربردی رفتار نمایید، پیشنهاد میشود اگر کسب و کار شما گسترده است یک تیم تولید محتوا در کنار خود داشته باشید تا بتوانید بهترین عملکرد را در گوگل داشته باشید و جزو SERP قرار بگیرید. پیشنهاد میشود در این زمینه اول آموزش تولید محتوا را مطالعه نمایید و سپس اگر قصد تشکیل یک تیم تولید محتوا را دارید مقاله انتخاب اعضای تیم تولید محتوا را مطالعه نمایید.

داشتن آپشن مقایسه محصول

یکی از ویزگی های که هر فروشگاه اینترنتی باید داشته باشد آپشن مقایسه محصول است. این آپشن به این صورت عمل میکند که کاربر باید بتوانید اگر بین یک یا چند کالا مردد شد که کدام را خرید کند با استفاده از این گزینه، تمامی این محصولات را در یک صفحه خاص قرار دهد و به مقایسه کردن بپردازد. این ویزگی یکی از ویژگی های مهم یک فروشگاه اینترنتی است که تجربه کاربری را رضایت می بخشد و google zebra algorithm به این موضوع هم تاکید دارد. هنگام طراحی سایت حتما از فردی که این کار را برای شما انجام میدهد بخواهید که آپشن مقایسه محصول را برای شما قرار دهد. اگر وبسایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس پشتیبانی میکند میتواند از افزونه ها مختلفی اسفاده نمایید. یکی از این افزونه های کاربرد ی، yith woocommerce compare نام دارد که با نصب و فعالسازی می توانید از ویژگی مقایسه محصول استفاده نمایید. فقط توجه داشته باشید که افزونه ها را از یک منبع معتبر دانلود و روی سایت خود نصب نمایید که مشکلاتی از جمله هک و… برای شما پیش نیاید. پیشنهاد میشود در این زمینه مقاله کاربردی چگونه از هک شدن وبسایت جلوگیری کنیم؟ را مطالعه نمایید.

پشتیبانی آنلاین و پاسخگو

چت آنلاین یا پشتیبانی آنلاین وسیله ی ارتباطی میان شما و مشتریان است. به این صورت که کاربر وقتی وارد سایت شما میشود معمولا در سمت راست یا سمت چپ پلتفرمی وجود دارد که کاربر می تواند با کلیک بر روی آن چت با شما به گفت و گو بپردازد و به صورت چت آنلاین با شما صحبت کند. این مورد دقیقا شبیه این است که شما مانند یک فروشنده همیشه حواستان به سایت یا فروشگاه اینترنتی خود است و می خواهید کاربرانتان در بهترین شرایط خرید خود را نهایی کنند. وجود این معیار برای الگوریتم راه راه ما بسیار ضروری و مهم است. گورخر بر این اساس فکر میکند که در فروشگاه های اینترنتی کاربر ممکن است سوالاتی داشته باشد و همواره یک شخص پاسخگو باید وجود داشته باشد که سوالات مشتری ها را برطرف نماید که چت آنلاین این امکان را برای شما فراهم میسازد. اگر میخواهید با این ویزگی ها بیشتر آشنا شوید و تعدادی پلتفرم چت آنلاین مشاهده کنید، پیشنهاد میشود مقاله چت آنلاین چیست؟ را مطالعه نمایید.

الگوریتم گورخر

ریسپانسیو بودن سایت

میدانیم که امروزه بیش از 2/3 درصد سرچ های موتور های جست و جو با گوشی موبایل انجام می شود و سایت ها باید داخل تلفن های همراه واکنش گرا یا ریسپانسیو باشد. اگر سایت شما واکنش گرا نباشد مخاطبین زیادی را از دست می دهید و همین از دست دادن مخاطب و ناراضی بودن آنها باعث میشود تا موتور جست و جوی گوگل سایت شما را جزو SERP قرار ندهد. واکنش گرا نبودن سایت به عبارتی ساده تر یعنی سایت شما در تلفن های همراه نمای خوبی نداشته باشد (محتوا ها نا خوانا باشد، تصاویر خیلی کوچک و یا بزرگ باشند، دکمه های منو و تماس با ما در سایت به راحتی پیدا نشود و…..) باعث میشود کاربر از سایت شما خارج شود و به راحتی شما این ترافیک و این مشتری بالقوه را از دست می دهید. طبق آمار روزانه ممکن است تعداد زیادی از این افراد وارد سایت شما شوند و به همین دلیل مشابهه از آن خارج شوند، موضوعی که شما شاید حتی به آن فکر نکنید زیرا شما فقط سایت خود را از طریق دسکتاپ نظاره گر بودید. پس اصل واکنش گرایی مهم ترین نکته ای است که به آن باید توجه داشته باشید و حتما این موضوع را رعایت کنید. همچنین پیشنهاد میشود حتما مقاله ریسپانسیو چیست؟ را مطالعه نمایید. با رعایت کردن موضوع ریسپانسیوی میتوانید، رضایت کاربر را افزایش دهید و تجربه کاربری خوبی را رقم بزنید.

سرعت سایت

سرعت سایت یکی از موارد مهم و حائز اهمیتی است که موتور جست و جو گوگل بسیار به آن حساس است و این حساسیت بیشتر برای رضایتمندی کاربران است و سایت هایی که سرعت بارگزاری آنها بسیار طولانی است معمولا در نتایج برتر گوگل قرار نمی گیرند. کاربر نباید برای اینکه عکسی را بخواهد تماشا کند و یا محصولس را بخواهد خریداری کند مدت ها منتظر لودینگ سایت شما باشد. شما باید در ابتدای امر برای افرایش سرعت سایت تلاش کنید زیرا اگر تمامی موارد را به خوبی انجام دهید ولی سایت در مدت زمان زیادی لود شود عمل کار شما بی فایده خواهد بود. با استفاده از افزونه ها و CDN ها میتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

قرار داردن صفحات مخصوص فروشگاه ها

قطعا در وبسایت های فروشگاهی مشاهده کردید که یک سری صفحات با نام قوانین و مقررات، شرایط خرید و…وجود دارد. وجود این صفحات برای سایت های فروشگاهی ضروری است که google zebra algorithm به این موضوع بسیار توجه می کند. شما باید یک صفحه با مضمون قوانین و مقرارت برای سایت خود تهیه نمایید. برای جلب رضایت الگوریتم زبرا لازم است هویت حقیقی و حقوقی مالک سایت قید شود.

پیشنهاد میشود مقاله الگوریتم کبوتر چیست؟ را مطالعه نمایید.

چه فعالیت هایی انجام دهیم که الگوریتم گورخر ما را جریمه نکند؟

  1. جهت پرداخت سفارشات سایت خود باید مشتریان از درگاه امن استفاده کنند و این وظیفه شماست که بتوانید درگاه امنی را برای مشتری های خود فراهم نمایید.
  2. شما باید بتوانید اطلاعات شخصی مشتری های خود را حفظ نمایید و اگر این اتفاق نیفتد توسط الگوریتم زیرا جریمه خواهید شد.
  3. قسمت محصولات خود را حتما درج نمایید.
  4. برای محصولات خود گارانتی و ضمانت داشته باشید.
  5. از SSL برای بالا بردن امنیت سایت خود استفاده نمایید.
  6. سایت وظیفه دارد امکان کد رهگیری کالای خریداری شده را به کاربر بدهد.
  7. کاربر باید صفحه ای به نام علاقه مندی محصول داشته باشدا تا مواردی که دلخواه مشتری است در این قسمت جای گیرد.
  8. آدرس و شماره تماس محل فعالیت خود را حتما در سایت درج نمایید.
  9. کسب رضایت و اعتماد مشتری، یکی از شروط مهم است. سعی کنید کامنت و نظر مثبت مشتری خود را برای خود نگه دارید.
  10. محتوا ها کاربردی و درجه یکی را برای بلاگ سایت خود تهیه نمایید.

سخن آخر: 

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی الگوریتم گورخر گوگل صحبت کنیم و نکات خوبی را در این زمینه بیان نماییم. اگر وبسایت فروشگاهی دارید باید بتوانید سایت خود را مطابق ویژگی های طبرا تعیین نمایید تا سایت شما جزو SERP گوگل قرار گیرد. اگر در این زمینه تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت تجربیات خود را با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. همچنین شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *