هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
معرفی برنامه ريزی ضمير ناخودآگاه

برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه چیست؟ آموزش كنترل كردن آن

دسته بندی : تحصیلی - مقالات - موفقیت
1401/06/16

ذهن ما انسان ها همیشه همانند یک کامپیوتر ابر قدرت ظاهر شده و البته که در برخی از زمان ها باید آن ها را اداره کنیم و البته که آن را به سمتی دیگر سوق دهیم، برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه که در این مقاله به صورت صفر تا صد شرح داده شده میتواند در زمینه کنترل کردن ذهن به شما کمک کند.

برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه چیست قطعاً كه اين سؤال برای تمامی دانش آموزان مطرح شده است و البته كه مقوله‌های زيادی برای آن هم وجود  دارد كه به برخی از آن‌ها و درست‌ترین آن‌ها خواهيم پرداخت؛ قبل از هر موردی آيا برای شما هم پيش آمده است كه بخواهيد كاری درست را انجام دهيد ولی مغز شما به كاری ديگر روی می‌آورد؟ به‌عنوان مثال اگر شما در حال مطالعه هستيد و يك پيام از موبايل برای شما ارسال شود قطعاً نمی‌توانید به مطالعه خود ادامه دهيد و به سراغ مشاهده كردن پيام و البته پاسخ دادن آن خواهيد رفت و البته كه اين مورد برای تمامی افراد پيش آمده است و به آن ضمیر ناخودآگاه گفته می‌شود كه بسيار رايج شده؛ تمامی امور همانند زمانی كه عصبانی می‌شویم و البته بازه زمانی‌ كه بسيار غمگين هستيم و گريه می‌کنیم و هنگامی كه استرس داريد و… قطعاً رفتارهایی از خود بروز خواهيد داد و اين رفتارها از ضمير ناخودآگاه شما پيروی می‌كند و البته احساس زمان شادی هم همین‌گونه است؛ اما چگونه می‌توان برنامه ريزی ضمير ناخودآگاه را انجام داد؟ قطعاً كه اين مورد بسيار سخت نبوده است و شما با انجام دادن چندين روش می‌توانید ضمير ناخودآگاه خودتان را برنامه ريزی كنيد؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه اين موارد را برای شما شرح داده و البته نكات به همراه پيشنهاداتی را برای شما ارائه دهيم.

ابتدایی‌ترین موضوع و البته مواردی كه بايد انجام دهيد افزايش تمركز هنگام مطالعه خواهد بود؛ اگر شما تمركز عالی داشته باشيد حين مطالعه كردن و البته انجام دادن کارهای و امور خود قطعاً كه ضمير ناخودآگاه عملكرد شما را مختل نخواهد كرد و البته كه شكی در اين مورد نيست؛ اما چگونه افزايش تمركز داشته باشيم؟ قطعاً كه یک‌باره نمی‌توانید اين مورد را اصلاح كنيد و بار‌ی افزايش تمركز خود پيشنهاد ما به شما آن است كه حتماً مقاله افزايش تمركز هنگام درس خواندن را به‌خوبی مطالعه كنيد و از روش‌های آن استفاده كنيد.

 

آموزش درست و مناسب چقدر بر روی برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه تأثیر می‌گذارد؟

شايد باور اين موضوع سخت باشد ولی آموزش مناسب هميشه بسيار مؤثر بوده و قطعاً شكی بر اين موضوع هم نيست و نخواهد بود؛ توجه داشته باشيد كه آموزش درست هميشه سبب شده كه شما به مسير درستی هدايت شويد و البته ترفندهای خاصی هم فرا بگيريد؛ اما اين مورد چه ربطی به برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه دارد؟ فرض كنيد شما آموزش شيمی را تهيه کرده‌اید و البته هنگامی كه اين نوع از آموز شما جذاب باشد قطعاً كه تمامی حواس و البته فكر و ذهن شما به آموزش خواهد رفت و البته كه اين مورد سبب می‌شود كه ضمیر ناخودآگاه شما اصلاً به مواردی ديگر شما را نكشاند.

قطعاً با انتخاب آموزش درست و صحيح؛ درگيری ذهنی توسط اين ضمير نخواهيد داشت و ميزان بازدهی شما هم بدون شك افزايش خواهد يافت.

آموزش برنامه ريزی كردن ضمير ناخودآگاه

آيا می‌توان برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه را به گونه ایی تنظيم كرد كه خودمان آن را كنترل كنيم؟

قطعاً بله؛ هدف ما از اين مقاله آن است كه خود شما بتوانيد برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه را به دست گرفته و البته دستوراتی را برای آن اجرا كنيد؛ توجه داشته باشيد كه اين موضوع با انجام فعاليت و روش‌هایی كه در بخش‌های بعدی ذكر می‌کنیم امكان پذير بوده و البته كه اين موضوع آن قدر هم عجيب نيست؛ علاوه بر اين موارد به اين نكته توجه داشته باشيد كه اگر كنترل كامل به ضمير خود داشته باشيد قطعاً در فعالیت‌ها با عملكردی مثبت خواهيد داشت؛ اگر به راز مطالعه رتبه برتر‌ها  توجه كرده باشيد می‌توانید درك كنيد كه آن‌ها هم به ضمير  خود مسلط بوده‌اند.

 

برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه به‌صورت مرحله به مرحله:

تا به اينجای مقاله با موضوعات و البته سؤالات مهم رو به رو بوده‌اید و در اين بخش به سراغ برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه خواهيم رفت؛ توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكات و پيشنهاداتی مهمی به شما داده می‌شود كه اگر شما از آن‌ها ر راستای فعاليت و مطالعه خود استفاده كنيد قطعاً موفق خواهيد شد بدون هيچ شكی؛ روش‌های برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه عبارت‌اند از:

  • تكرار: اولين مورد از برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه آن است كه شما در فعالیت‌های مد نظر خود تكرار داشته باشيد؛ و اما اين تكرار دقیقه چيست؟ اگر به ابتدای اين مقاله توجه داشته باشيد شايد ما ذكر كرديم كه ضمیر ناخودآگاه کارهایی را به‌صورت خودكار انجام خواهد داد و نكته جالب آن است كه اين نوع از ضمیرها هميشه با توجه به تكرار فعاليت و اثر پذيری بيشتری دارند؛ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثال‌هایی را عنوان كنيم؛ فرض كنيد شما می‌خواهید در ساعت 7 صبح هميشه مطالعه داشته باشيد آيا اين مورد به خود به خود امكان پذير خواهد بود؟ قطعاً كه خير؛ اگر شما برای‌ اين مورد هميشه تكرار را انجام دهيد يعنی هر روز ساعت 7 صبح شروع به مطالعه كنيد پس از گذشت چندين هفته شاهد آن خواهيد بود كه همانند ربات در آن ساعت شروع به مطالعه خواهيد كرد و اين مورد برای‌ دانش آموزان و به‌ویژه دانش آموزان كنكور عالی بوده؛ توجه داشته باشيد كه به همين راحتی می‌توان برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه را انجام داد.

 

  • تلقين و احساس داشته باشيد: هميشه برای اينكه برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه به‌راحتی انجام دهيد بهترين گزينه شما آن است كه تلقين كنيد همراه بااحساس؛ طبق پژوهش‌های دانشمندان تلقين يكی از عناصر مهم و البته مهم‌ترین بخش در روحيه انسان‌ها خواهد بود به اين دليل كه اگر شما توانایی فعاليتی را داشته باشيد وی به خود تلقين كنيد كه اين فعاليت را نمی‌توانید انجام دهيد؛ قطعاً آن را انجام نخواهيد داد با توجه به آن كه شما توان لازم برای انجام هر فعاليتی را داريد؛ اين نمونه بارز از تلقين است. حال برای برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه تلقين داشته باشيد؛ به اين صورت كه اگر می‌خواهید درس بخوانيد به خود بگوييد كه الآن کتاب‌هایم را خواهم آورد و شروع به مطالعه می‌کنم و البته كه اين نوع از تلقين به‌صورت عملی اجرا خواهد شد و هيچ شكی از اين بابت نداشته باشيد.( تلقين زمانی جلوه عالی خواهد داشت كه بااحساس همراه شده باشد، زمانی‌ كه شما بتوانيد احساس خودتان را به يك موضوع با تلقين تركيب كنيد قطعاً موفق خواهيد بود؛ استفاده از تلقين نبايد زياد باشد به اين دليل كه ممكن است كه به روحیه‌های شما آسيب جدی برساند)

 انواع مراجل برای كنترل كردن ضمير ناخودآگاه

  • دارونماها: آيا نام دارونما را تا به حال شنیده‌اید؟ افراد كمی هستند كه به‌اصطلاح دارونما آشنا باشند؛ در اين بخش به‌صورت كلی فلسفه آن را عنوان خواهيم كرد. توجه داشته باشيد ما انسان‌ها زمانی‌ كه بيمار می‌شویم قطعاً قرص و دارو خواهيم خورد تا زمانی كه خوب شويم؛ دانشمند برای فرضيه دارونما داروهایی را ساخته‌اند كه كپسولی شكل هستند ولی داخل آن‌ها خالی است و البته زمانی‌ كه داروی خالی را می‌خورند بعد از چند دقيقه و يا ساعت احساس سلامتی دارند و قطعاً كه شكی در اين پژوهش نخواهد بود،‌ ولی چه عامل سبب اين مورد خواهد شد؟ برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه پاسخ آن است، ما انسان‌ها هميشه به اين مورد عادت کرده‌ایم كه وقتی دارویی را می‌خوريم قطعاً سلامتی خودمان را به دست خواهيم آورد و با اين وجود هنگامی كه دارونما را مصرف كنيد قطعاً به خودتان تلقين خواهيد كرد و ديگر اصلاً بيماری را احساس نخواهيد كرد.( همانند زمانی كه سر درد داريد و يا آن كه دل درد داريد و… البته اين مورد برای بیماری‌های صعب‌العلاج پاسخ نمی‌دهد)

تمامی اين مواردی كه ذكر شد معجزه برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه است؛ شما هم بايد به گون‌هایی با موضوعات و… كنار بياييد و آن‌ها را برا‌ی خود عادی كنيد كه انگار ضمير ناخودآگاه شما به آن عادت كرده؛ همانند مطالعه روزانه.

 

  • تصميمات خودتان را اجرا كنيد برای هميشه: از اجرا كردن تصميماتی كه به نظر شما درست است هرگز پرهيز نكنيد و البته كه به ضمیر ناخودآگاه خودتان اصلاً توجه نكنيد؛ برای درك بهتر شما بهتر است مثالی را عنوان كنيم. قطعاً دانش آموزان زمانی كه می‌خواهند مطالعه داشته باشند قطعاً تصميم اصلی آن‌ها مطالعه است ولی ممكن است ضمير آن‌ها این‌گونه بگويد كه يك موقع ديگر مطالعه خواهی كرد و يا يك ساعت ديگر و… اين موارد قطعاً نشانه تصميم گيری ضمير ناخودآگاه برای‌ شما است و با توجه به همين مورد شما مقلوب آن خواهيد شد، اما چاره چيست؟ آن است كه شما از اجرا كردن تصميمات خود دريغ نكنيد؛ ممكن است كه اين مورد سخت باشد ولی باگذشت زمان اين مورد برای شما عادی خواهد شد و جای نگرانی‌ اصلاً نيست.

 

  • ترس از شكست را فراموش كنيد: بزرگ‌ترین نظر سنجی كه بين افراد سالمند آن بود كه بزرگ‌ترین پشيمانی‌ شما از زندگی چيست؟ افراد اين گونه پاسخ داده بودن كه از ترس‌ها خودمان هميشه بايد برگ خرید می‌گرفتیم و يا اينكه هميشه ريسك می‌کردیم و… البته كه اين موارد با توجه به شرايط استاندارد قطعاً صحيح خواهد بود. ترس شكست هميشه برای دانش آموزان و البته اقشار مختلف جامع بوده است؛ به‌عنوان مثال ترس از آزمون دادن و يا ترس از قبول نشدن در كنكور و… قطعاً اين نوع از ترس‌ها پايدار نيست و در بازه زمانی‌های خاصی برای شما ارائه می‌شود، اما بهترين عمل برای پاسخ دادن به آن‌ها چيست؟‌ آن است كه شما تصميمات درست خودتان را به‌خوبی اجرا كنيد؛ اگر شما باور داريد كه با آزمون دادن موفق می‌شوید پس بهتر است كه آزمون دهيد و البته كه هيچ ترسی نخواهيد داشت؛ اين مورد از برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه بسيار مهم است.

 

  • باورهای اشتباه: يكی‌ از قاتل‌های برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه آن است كه شما باورها غلط داشته باشيد، به‌عنوان مثال تمامی تلاش شما برای زندگی گردن به دست آوردن پول است و قطعاً كه اين مورد شايد در نگاه اول قطعاً درست به نظر برسد ولی در شرايط اصلی قطعاً تغيير خواهد كرد؛ زمانی كه شما به بيماری منجر شويد قطعاً كه به‌جز سلامتی خود به مواردی ديگر اصلاً توجه نخواهيد كرد و البته كه شكی در اين موضوع هم نيست. توجه داشته باشيد كه برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه به شما اين كمك را خواهد كرد كه باورهای غلط خودتان را اصلاح كنيد؛ به‌عنوان مثال اولويت بندی‌های درست در زندگی و البته انتخاب بهترين حرف در زندگی به شما اين كمك را خواهد كرد كه در نحوه انتخاب‌های خود به‌درستی تصميم بگيريد.

صفر تا صد برنامه ريزی ضمير ناخودآگاه

هميشه در حال ارتقای اعتماد به نفس خود باشيد:

البته يكی از موارد‌ی كه به برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه كمك خواهد كرد قطعاً اعتماد به نفس داشتن است، زمانی كه شما اعتماد به نفس عالی داشته باشيد قطعاً برای انجام هر كاری آماده خواهيد بود و البته كه از سلامت روحی خود اطمينان خاطر حاصل خواهيد كرد؛ پيشنهاد ما به شما آن است كه هميشه در حال ارتقای اعتماد به نفس باشيد و البته با اجرایی كردن اين مورد می‌توانید با ترس از شكست به‌درستی رو به رو شده و قطعاً هميشه برای انجام دادن کارها اقدام كنيد( البته با سنجيدن شرايط مناسب هميشه بايد فعاليت خودتان را ادامه دهيد و اگر وضعيت نامناسب بود قطعاً بيد خودداری كنيد از فعاليت)

ما برای شما كاربران عزيز مقاله روش افزايش اعتماد به نفس دانش آموزان را آماده کرده‌ایم كه بامطالعه اصولی بتوانيد از سد اين مورد بگذريد.

 

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر نهايت بهره را كسب كرده و برای دوستانتان آن‌ها را به اشتراك بگذاريد؛ در انتهای مطلب بهتر است چند نكته اساسی را بازگو كنيم.

تكرار كردن قوانين خود و يا فعالیت‌های روزانه را هيچ گاه فراموش نكنيد؛ البته كه با تكرار كردن مطالب قطعاً آن‌ها در حافظه بلند مدت هيپوكامپ مغز شما ذخيره شده و قطعاً به شما و برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه كمك اساسی خواهد كرد و شكی در اين موضوع نيست؛ اگر فعاليت روزانه خودتان را هم تكرار كنيد قطعاً آن‌ها به عادت برای شما تبديل خواهد شد و شكی‌ در اين موضوع نيست.( برای عادت كردن به يك رفتار جديد 3 هفته زمان صرف می‌شود و يا همان 21 روز)

آخرين مورد مهم تلقين است؛ تلقين هميشه در برخی از بازه زمانی برای‌ شما مؤثر واقع خواهيد شد و در برخی از زمان‌ها ممكن است به ضرر شما واقع شود؛ هميشه تلقين را بااحساس همراه كنيد تا نتيجه مثبتی در برنامه ريزی ضمیر ناخودآگاه رخ دهد.(‌تلقين بسيار خطرناك بوده و البته كه سعی كنيد در راه‌های مناسب از آن استفاده كنيد در غير اين صورت ممكن است كه افسردگی برای شما رخ دهد)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *