هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

بهترین پلاگین های رایگان در سال 2022 کدام ها هستند؟

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/11/03

بهترین پلاگین های رایگان – شما برای راه اندازی کسب و کار خود به طراحی سایت نیاز دارید. اما سایت ها آنطور که ما می بینیم، خیلی چیزهای ساده ای نیستند. طراحی باید عالی به نظر برسد. مشتریان باید بتوانند به راحتی در آن به نوعی جنب و جوش داشته باشند. همچنین شما باید بتوانید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. و باید از آن در برابر پیام های اسپم محافظت کنید.

پس چگونه می توانید همه این کارها را به راحتی و بدون دانش کدنویسی انجام دهید؟ باید از وردپرس استفاده کنید. در طراحی سایت وردپرس درباره این موضوعات صحبت کردیم. وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است.

وردپرس آنقدر محبوب است که کاربران در هر 17 ثانیه یک پست در سایت های وردپرسی در جهان منتشر می کنند. و اگر از وردپرس برای وب سایت خود استفاده می کنید، شرکت خوبی هستید. این سایت های معروف در حال حاضر از وردپرس استفاده می کنند:

  • New York Observer
  • New York Post
  • TED
  • Thought Catalog
  • Fortune.com
  • TIME.com
  • National Post
  • Spotify
  • TechCrunch

البته زیاد جای تعجب نیست. وردپرس فوق العاده است. اول از همه، اپن سورس است. این بدان معناست که کدهای آن به صورت رایگان در دسترس است و شما می توانید آن را تغییر داده و به دلخواه، آن را شخصی سازی نمایید.

این کار باعث می شود وردپرس یک سایت ساز و سیستم مدیریت محتوا انعطاف پذیر و قابل تنظیم باشد، اما بخش جالب اینجاست که در کنار هزاران قالب از پیش ساخته شده ای که می توانید برای کمک به طراحی سایت خود استفاده کنید، وردپرس همچنین به شما امکان نصب پلاگین های مختلف را می دهد. افزونه ها برنامه هایی هستند که می توانید با وردپرس استفاده کنید. آنها به شما امکان می دهند ویژگی های جدیدی را به سایت خود اضافه کنید.

پلاگین ها به شما کمک می کنند تا سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، از آن در برابر هرزنامه ها محافظت کنید و تجربه کاربر را بهبود بخشید.

اما بیش از 52000 پلاگین  در مخزن رسمی وردپرس وجود دارد. پس به کدام یک نیاز دارید؟ هر کسب‌وکاری نیازهای متفاوتی دارد، اما پلاگین هایی وجود دارد که هر سایت وردپرسی، صرف نظر از حوزه کاری خود، باید داشته باشد. در اینجا 9 پلاگین حیاتی و رایگان وردپرس وجود دارد که پیشنهاد می کنیم از امروز از آن ها استفاده کنید.

1. بهترین پلاگین های رایگان: Jetpack

خب درست است که بیش از 52000 افزونه وجود دارد ، اما شما نباید بیشتر از آنچه نیاز دارید پلاگین های اضافی دانلود کنید. اگر این کار را انجام دهید، خطر کاهش سرعت سایت وجود دارد و کاربران راضی نخواهند بود. در مقاله افزایش سرعت سایت وردپرس به شما نکاتی را گفته ایم که با استفاده از آن ها می توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

پس اگر افزونه ای وجود داشته باشد که چندین ویژگی را در یک مکان ارائه می دهد چه می شود؟ به جای نیاز به نصب چند پلاگین، همه کارها را با یک پلاگین انجام می دهید. خوشبختانه چنین پلاگینی وجود داشته و نامش جت پک هست.

پلاگین جت پک توسط بیش از 4 میلیون سایت نصب شده است، اما بسیاری از کاربران وردپرس هنوز نمی دانند که چه کاری انجام می دهد یا چگونه می توانند از آن برای بهبود عملکرد و سرعت سایت خود استفاده کنند.

به Jetpack به عنوان یک ابرابزار برای سایت وردپرسی خود فکر کنید. این پلاگین ابزارهایی دارد که به شما در طراحی سایت، پیگیری آمار، بهبود اشتراک گذاری پست های شما در شبکه های اجتماعی برای کسب سوشیال سیگنال و جلوگیری از حملات امنیتی کمک می کند.

همه این ویژگی های اصلی رایگان هستند. همچنین می‌توانید ویژگی‌های پیشرفته‌ ای مانند حفاظت سایت از ارسال هرزنامه، بکاپ گیری روزانه و ابزارهای SEO را با خرید نسخه پریمیوم این پلاگین دریافت کنید. یکی دیگر از مزایای کلیدی Jetpack این است که WordPress.com  همه ویژگی های آن را میزبانی می کند.

از آنجایی که وردپرس مقداری از بار را از روی سرور شما می گیرد، به سایت شما کمک می کند با داشتن ویژگی های اضافی این پلاگین، به خوبی اجرا شود. هنگامی که آن را نصب کردید، یک داشبورد را به شما نشان می دهد.

داشبورد نمای کلی از ویژگی‌ هایی را که استفاده می‌ کنید، مانند تجزیه و تحلیل‌های مختلف، ارائه می‌کند. با کلیک بر روی “تنظیمات”، به پنجره جدیدی با برگه ها هدایت می شوید. هر یک از تب ها دارای یک گروه از تنظیمات ویژه است. Jetpack چیزهای زیادی برای ارائه دارد، بنابراین اکنون آن را نصب کنید و ببینید که کسب و کار شما به کدام یک از ویژگی ها بیشتر نیاز دارد.

2. Yoast SEO

همه دوست دارند سایتشان در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. اما سئو به طرز وحشتناکی پیچیده است، درست است؟ البته آنچنان که نتوان انجامش داد پیچیده نیست. اما خوب، مطمئناً گاهی اوقات می تواند چنین وضعیتی داشته باشد که حس کنیم سئو یک سایت کار سختی است. اما با پلاگین Yoast SEO، تلاش‌ های شما برای بهبود سئوی داخلی به یک کار راحت تبدیل می‌شود.

این ابزار قدرتمند به شما امکان می دهد با استفاده از تحقیق کلمه کلیدی ابتدا یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید و سپس صفحه خود را حول محور آن بهینه کنید. وقتی پلاگین را نصب می کنید در زیر هر صفحه شما نمایش داده می شود.

این پلاگین همچنین به شما کمک می کند که توضیحات متای هر صفحه را به گوگل ارائه دهید. توضیحات متا چیزی است که در موتورهای جستجو زیر عنوان و URL شما نشان داده می شود. با استفاده از یک سیستم چراغ راهنمایی ساده، که در سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز است به شما کمک می کند که متوجه شوید وضعیت سئو محتوا خود را بهبود بخشید. این پلاگین تمامی خلاهایی که در سئو لازم دارید و انجام ندادید را نیز از بین می برد و نکاتی را در مورد بهبود صفحه به شما ارائه می دهد. دقیقا مانند یک چک لیست سئو عمل می کند.

در تب دیگر، خوانایی صفحه شما را تجزیه می کند و در عین حال نحوه بهبود آن را به شما نشان می دهد. جای تعجب نیست که Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های وردپرس در تاریخ است. همچنین یک نسخه پرمیوم وجود دارد که امکانات و عملکردهای اضافه را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد صفحه خود را برای حداکثر پنج کلمه کلیدی بهینه کنید. این یک امکان جالب است.

شما می توانید با استفاده از این امکان سایت خود را به علاوه کلمه کلیدی اصلی برای کلمات مشابه و هم مفهوم دیگر سئو کرده و با یک صفحه و یک بار تلاش در 5 کلمه یا بیشتر رتبه کسب کنید. چون این کار موجب می شود که در زمان و هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

به علاوه می توانید تمام این ویژگی ها را در تب تنظیمات کانفیگ کنید. مطمئن شوید که همین امروز Yoast SEO را راه اندازی کرده اید و شروع به بهینه سازی صفحات و پست های خود برای بهبود رتبه سایت خود کرده اید.

3. بهترین پلاگین های رایگان: Akismet Anti Spam

همه از هرزنامه و پیام های مزخرف اسپم متنفرند، اما متاسفانه این بخشی از زندگی کاری ما است. به محض اینکه سایت وردپرسی شما راه اندازی شد، می توانید انتظار این را داشته باشید که نظرات اسپم شروع به نمایش کنند. بدتر این است که بسیاری از این نظرات اسپم کاملا واقعی به نظر می رسند.

با این حال، هرزنامه نظرات سایت سایت شما را بی معنی می کند و قابلیت ایجاد یک تجربه خوب برای کاربران شما را می گیرد و اگر به درستی با آن برخورد نشود، خطر از دست دادن کاربران و آسیب احتمالی برند شما وجود دارد.

خوشبختانه یک پلاگین قابل اعتماد و موثر برای مراقبت از این موضوع برای شما وجود دارد. Akismet پلاگین رسمی ضد هرزنامه است که توسط شرکت مادر وردپرس Automattic ساخته شده است . این پلاگین دارای بیش از 35 میلیون بارگیری است که آن را به محبوب ترین پلاگین در تمام دوران ها تبدیل کرده است.

دلیل هایی وجود دارد که چرا این پلاگین محبوب است، و اگر قبلاً از آن استفاده نمی کنید، باید حالا از آن استفاده کنید. پس از نصب، برای شروع استفاده از سرویس باید یک API دریافت کنید. به سادگی روی «کلید API خود را دریافت کنید» کلیک کنید و دستورالعمل های موجود را دنبال کنید. برای دریافت API لازم است که یک حساب کاربری ایجاد کرده تا آن را دریافت کنید. پس از اتمام کار، مطمئن شوید که کلید API خود را در کادر مربوطه جای‌گذاری کرده‌اید و انتخاب کنید که می‌خواهید نظرات اسپم به کجا برود.

این پلاگین نیز دارای پلن های پریمیوم بوده و شما می توانید برای امنیت بالاتر به یک طرح برتر به روز رسانی کنید. با این حال، نسخه رایگان Akismet فوق العاده است و برای کسب و کارها و سایت های کوچک نیازی به خرید پلن های پولی نیست. پیشنهاد می کنیم این پلاگین ضروری را برای جلوگیری از هرزنامه نظرات و بهبود تجربه کاربری سایت خود نصب کنید .

4. WP Super Cache

فرض کنید که شما در حال بازدید از یک سایت هستید که می بینید به سختی باز می شود و اگر بخواهید از صفحه سایت به یک صفحه دیگر بروید یا برگردید، باید کلی منتظر بمانید. ما که صبر ایوب نداریم و بالاخره سایت را می بندیم 🙂

یک سایت کند می تواند بازدیدکنندگان را ناامید کند و به نوبه خود به تبدیل آن ها به بازدیدکننده مستمر، خریدار و مشتری آسیب برساند. به همین دلیل شما به پلاگین WP Super Cache نیاز دارید.

به صورت مختصر، کش مکانی است که داده ها را به طور موقت ذخیره می کند. بارگیری کل یک صفحه سایت از ابتدا زمان می برد. بنابراین، مرورگر شما فایل‌هایی را در حافظه پنهان خود از صفحات وب که قبلاً بازدید کرده‌اید ذخیره می‌کند. این بدان معناست که نیازی به دریافت اطلاعات «تازه» زیادی از سایت ندارد، که منجر به زمان بارگذاری سریع‌تر می‌شود. چون برای باز کردن یک سایت نیاز است که پروسه های کمتری طی شوند و همین مورد موجب افزایش سرعت سایت می شود.

WP Super Cache صفحات استاتیک سایت شما را ایجاد می کند. سپس این صفحات به جای پردازش اسکریپت های کامل PHP ارائه می شوند. به نوبه خود، این باعث کاهش زمان ارائه صفحه می شود. بدون کش کردن صفحه، زمان بارگذاری شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

WP Super Cache همچنین برای بازدیدکنندگانی که از یک دستگاه تلفن همراه استفاده می‌کنند، کش را ذخیره می‌کند. به دلیل رابط کاربری آسانی که دارد نیازی به یادگیری کار با این پلاگین نیست، چرا که استفاده از این افزونه کاملاً ساده است. اگرچه ویژگی‌ ها و شخصی سازی های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن ها را بر اساس نیاز و به دلخواه خودتان پیکربندی کنید، اما صرفاً فعال کردن کش باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت شما می‌شود. اطمینان حاصل کنید که این پلاگین را برای بهینه سازی سایت خود نصب کرده و از ناراحتی بازدیدکنندگان خود جلوگیری کنید.

5. بهترین پلاگین های رایگان: نقشه سایت XML گوگل

برای ایندکس کردن سایت خود به موتورهای جستجو نیاز دارید و برای انجام درست این کار، موتورهای جستجو به نقشه سایت نیاز دارند. یک فایل نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را به درستی بخزند و ایندکس کنند.

بدون نقشه سایت، رتبه شما در موتورهای جست و جو آسیب خواهد دید و اطلاعاتی که موتورهای جستجو از شما دارند ممکن است قدیمی شود. بنابراین، ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو برای تلاش های سئوی شما ضروری است. اما انجام این کار به صورت دستی کار درستی نیست. به همین دلیل بهتر است یک پلاگین ساخت سایت مپ دانلود نمایید. پیشنهاد می کنیم، Google XML Sitemaps را نصب کنید.

این پلاگین یک نقشه سایت از سایت وردپرسی شما ایجاد می کند که با گوگل، یاهو و بینگ سازگار است. Google XML Sitemaps به شما اجازه می دهد تا موتورهای جستجو را در مورد تغییرات نقشه سایت خود مطلع کنید. و هنگامی که وب سایت خود را به روز می کنید یا پست های وبلاگ جدید را منتشر می کنید، این افزونه به طور خودکار موتورهای جستجو را مطلع می کند.

خیلی باحاله، درسته؟ به طور جدی، این پلاگین یک صرفه جویی در زمان شما انجام می دهد و یک ویژگی ضروری برای هر سایت وردپرسی است. پس توصیه می کنیم حتما آن را نصب کنید تا رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

6. فشرده سازی و بهینه سازی تصویر Smush

تصاویر برای یک سایت بسیار مهم و حیاتی هستند. بدون آنها، محتوا می تواند خشک و غیر جذاب شود. حدود 37 درصد از بازاریابان گفتند که بازاریابی بصری مهم‌ترین شکل محتوا برای کسب‌ و کارشان است و بعد از آن، وبلاگ نویسی با 38 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

اما تصاویر با کیفیت بالا معمولا فایل های بزرگی هستند که دیر بارگذاری می شوند. بنابراین اکنون شما یک دوراهی دارید. اگر تصاویر زیادی در سایت خود قرار ندهید، خطر خسته کردن کاربران خود را دارید. اما اگر از تعداد زیادی عکس در صفحات خود استفاده کنید، در معرض خطر نا امید کردن کاربران با صفحات کند قرار می‌ گیرید.

شما همیشه می توانید هر تصویر را قبل از آپلود در سایت خود به صورت دستی فشرده کنید، اما می دانستید پلاگین های مطرحی در این زمینه وجود دارند؟ این خیلی خوب است چرا که دیگر نیازی به انجام فشرده سازی تصاویر قبل از آپلود نیست. چرا که می بینیم پلاگین های خوبی ارائه شده اند که به محض آپلود تصاویر در سایت آن ها را بهینه سازی می کنند. به همین دلیل به پلاگین Smush نیاز دارید.

این پلاگین تصاویر شما را به صورت خودکار فشرده و بهینه می کند. با استفاده از آن، می توانید از تصاویر زیادی در برگه و نوشته های خود استفاده کنید، در حالی که زمان بارگذاری سایت خود را سریع نگه دارید.

این یک بازی برد-برد است. بهترین راه حل پس از نصب این پلاگین آن است که گزینه بهینه سازی انبوه را بزنید. بدین صورت اگر تصاویری دارید که قبلا وارد سایت کرده اید و اکنون به دنبال بهینه سازی ساده آن ها هستید، می توانید با این امکان، بهینه سازی آن ها را انجام دهید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که “Automatic Smushing is enabled” در گوشه سمت راست بالای پنجره نمایش داده می شود. Smush به شما نشان می دهد که چند مگابایت از عکس ها را کاهش داده اید. این آمار را می توانید در سمت راست پنجره مشاهده نمایید.

شما همچنین می توانید این پلاگین را به نسخه پولی خود، یعنی به پلاگین WP Smush Pro ارتقا دهید. نسخه حرفه ای فشرده سازی بهتری را ارائه می دهد و محدودیت هایی که برای فشرده سازی انبوه وجود دارد را حذف می کند. افزونه Smush را نصب کنید تا بتوانید با حفظ سرعت لود صفحه، در سایت خود از تصاویر استفاده کرده و به محتوای خود جانی تازه بخشید.

7. بهترین پلاگین های رایگان: WPForms

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تماس افراد با شما در وب‌سایت شما، فرم تماس است. هیچ کس نمی خواهد یک آدرس ایمیل را کپی و جایگذاری کند تا بتواند به شما ایمیل بزند، به خصوص در دستگاه های تلفن همراه. در عوض، آن ها می توانند WPForms را نصب کنند.

این پلاگین فوق العاده کاربر پسند و در عین حال از نظر ویژگی ها، بسیار قدرتمند است.

هنگامی که از آن برای ایجاد یک فرم تماس استفاده می کنید، می توانید با استفاده از ویژگی کشیدن و رها کردن با استفاده از WPForms فرم های حرفه ای که بسیار زیبا به نظر می رسند طراحی نمایید..

در این پلاگین قالب ها و دموهای از پیش ساخته زیادی وجود دارد که با یک کلیک قابل بارگیری و درون ریزی هستند. اول، می توانید با انتخاب از بین قالب های رایج ترین فرم ها در زمان صرفه جویی کنید. سپس، می‌توانید با قابلیت کشیدن و رها کردن فیلدهای مورد نیاز، فرم را سفارشی کنید.

برای مثال، ممکن است بخواهید در یک قسمت شماره تلفن اضافه کنید یا قسمت موضوع پیام را حذف کنید. پس از اتمام کار، می‌توانید روی دکمه جاسازی در بالای صفحه کلیک کنید. سپس به شما یک شورتکد ارائه می شود که باید آن را در جای مورد نیاز قرار می دهید. شما می توانید شورتکد را در صفحه‌ای که می‌خواهید نمایش داده شود، قرار دهید.

فرم ها با یک ظاهر طراحی نسبتا ساده ارائه می شوند که به راحتی از قالب شما ارث برده و شکل سایر بخش های سایت نمایش داده می شود. آنها همچنین به طور پیش فرض ریسپانسیو و با موبایل سازگار هستند.

بهترین پلاگین های رایگان: نتیجه گیری و پایان

در این مقاله سعی داشتیم تا بهترین پلاگین های رایگان دنیا را به شما معرفی کرده و درباره کارایی هر کدام صحبت کردیم. نکته مهم این است که سعی ما بر این بود که پلاگین هایی را معرفی کنیم که هر یک دارای کاربری متفاوتی بودند. اگر شما تجربه استفاده از پلاگین های معرفی شده در لیست را دارید یا حس می کنید پلاگین های دیگری وجود دارد که جایشان در این لیست خالی است، در بخش کامنت های این پست با ما در ارتباط باشید.

در پایان مقاله از شما می خواهیم از مقالات زیر که با این موضوع مرتبط هستند دیدن نمایید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *