هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تیکت چیست؟

تیکت چیست؟

دسته بندی : کسب و کار
1401/02/23

امروزه در بیشتر سایت های پر بازدید شاهد ثبت تیکت هستیم که تقریبا جای ایمیل زدن و تماس تلفتی را گرفته است. در هر وبسایتی و با هر موضوعی شما باید بتوانید کاربران خود را راضی نگه دارید و به پرسش های کاربران خود پاسخ دهید. یکی از راه های پاسخ به کاربران ثبت تیکت است. اگر با ثبت تیکت آشنایی ندارید و یا دوست دارید از این روش در وبسایت های خود استفاده نمایید پیشنهاد میشود مقاله تیکت چیست؟ را مطالعه نمایید و همراه برتر آموز باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • تیکت چیست؟
  • ویژگی ارسال تیکت چیست؟
  • تیکت ها به چه صورتی در اختیار کارشناسان قرار میگیرد؟

تیکت چیست؟

تیکت به نوعی درخواست گفته میشود که به صورت کتبی از جانب کاربر به سمت سایت شما درج میشود. در واقع شما با استفاده از تیکت یک روش پشتیبانی را به سایت خود اضافه می نمایید و حتی خیلی از کسب و کار ها هستند که تنها با استفاده از روش جامع تیکت به ارتباط با مشتری خود میپردازند.

ویژگی ارسال تیکت چیست؟

در این قسمت میخواهیم بررسی کنیم که اصلا ویژگی ارسال تیکت چیست و چرا باید از تیک استفاده کنیم؟

ارسال تیکت روشی سریع می باشد!

یکی از ویژگی های مثبت و خوب ارسال تیکت این است که شما میتوانید به سرعت به پرسش کاربران خود پاسخ دهید. شاید ارتباط با تلفن و یا هر روش دیگری کاربر را سخت تر به پرسش خود برساند. بارها در کسب و کارهای مختلف مشاهده کرده ایم که هنگام ارتباط تلفتی باید ساعت ها پشت خط باشیم تا شخصی به ما پاسخگو باشد اما در روش ارتباطی تیکت دیگر این موار از بین میرود.

ساماندهی تیکت ها منظم تر است!

اصولا تیکت ها شماره گذاری شده و در اختیار کاربران و پشتیبانان قرار میگیرد. همین ساماندهی و شماره گذاری باعث میشود که پاسخ کاربران به ترتیب ارسال شود و هیچ مشکلی در این زمینه به وجود نیاید. مورد بعدی ساماندهی این است که چون پلتفرم تیکت ها مجزا است بنابراین در یک قسمت مجزایی قرار میگیرد و کاربر برای اینکه پاسخ خود را مشاهده کند تنها کافیست وارد پلتفرم تیکت ها شده و به ترتیب تیکت های خود را مشاهده نمایند.

افزایش وفاداری مشتری ها

با داشتن یک پلتفرم ارسال تیکت این امکان را دارید که اگر فرایند پشتیبانی از مشتری به‌خوبی و با حسن نیت سازمان‌ دهی شود، کسب رضایت مشتریان آسان‌ تر می‌شود. این مشتریان خوشحال، به نام تجاری شما وفادار خواهند ماند و تجربیات مثبت خود را انتشار خواهند داد. در این زمینه پیشنهاد میشود مقاله کاربردی وفاداری مشتری چیست؟ را مطالعه نمایید.

امکان دسترسی به پرسش های قبلی

یکی از ویژگی های خوب سیستم تیکت این است که کاربران میتوانند به سادگی به پرسش های قبلی خود در پنل ارسال تیکت دسترسی داشته باشند و هر تایم که به آنها نیاز دارند بتوانند به این موارد مراجعه نمایند.

دسترسی مدیران به پاسخ پشتیبان ها

با استفاده از پلتفرم ارسال و ثبت تیکت ها، مدیر سازمان ها و کسب و کارها می‌توانند قضاوت و بررسی نمایند که گروه پشتیبانی مشتری ها چگونه به مشتری پاسخ می‌دهد و آنها را راهنمایی می کند. با این روش مدیران قادر خواهید هستند، با استفاده از داده‌های مختلفی که در دسترس آنها است، برای تصمیمات آینده کسب و کار خود استفاده کنید.

تیکت ها به چه صورتی در اختیار کارشناسان قرار میگیرد؟

وقتی تیکت جدیدی در پلتفرم تیکت ها ثبت میشود، طبق تنظیمات تخصیص یافته در این پلتفرم، تیکت ارسالی به یکی از کارشناسای پشتیبانی تخصیص داده میشود. کارشناسان پشتیبانی موظف هستند تیکت هایی که به تازگی به اونها داده شده رو ببینند و به آن ها پاسخ بدهند. در مرحله بعدی نوبت به درخواست کننده تیکت میرسد تا پاسخ کارشناس رو بررسی کرده و نظر خود رو اعلام نماید تا در ادامه تیکت بسته شود یا مجددا توسط کارشناس پاسخ داده بشود.

برای اینکه بتونیم روال پاسخگویی به تیکت رو دنبال کنیم، فیلدی به نام وضعیت تعریف شده که در واقع مرحله جاری تیکت رو مشخص میکنه. هم درخواست کننده و هم کارشناس تیکت میتونند، وضعیت تیکت رو تغییر بدهند. وضعیت تیکت ها به حالت های زیر تقسیم میشود:

پیشنهاد میشود مقاله چگونه تیم پشتیبانی مشتری را بررسی نماییم؟ را مطالعه نمایید.

وضعیت جدید

زمانی که یک کاربر تیکت ثبت می کند وضعیت تیکت، جدید است زیرا این اولین باری است که کاربر راجب موضوعی تیکت ثبت می کند. وضعیت جدید به این معنی است که تیم پشتیبانی در حال تصمیم گیری برای انتخاب کارشناسی است که باید به تیکت رسیدگی کند.

باز

زمانی که تیکت جدید به یک کارشناس اختصلص داده می شود به صورت خودکار به باز تغییر وضعیت داده شده و نشان دهنده این وضعیت است که تیکت در حال رسیدگی و انجام می باشد.

منتظر پاسخ کاربر

زمانی که کارشناس تیکت، نیاز به اطلاعات بیشتری دارد و یا سوالی از درخواست کننده دارد، تیکت را در وضعیت منتظر پاسخ کاربر قرار می دهد. ممکن است تیکت تا زمانی که کاربر به آن پاسخ نداده در این وضعیت باقی بماند در این حالت این کاربر است که باید به وضعیت تیکت پاسخ دهد و به سوالات کارشناس پاسخ هد تا بحث مطرح شده به نتیجه برسد. در صورتی که کاربر به تیکت پاسخ دهد، وضعیت به صورت خودکار به باز تغییر پیدا می کند.

انجام شده

زمانی که کارشناس، کار تیکت را به پایان رساند و مشکل کاربر برطرف گردید، می تواند وضعیت انجام شده را برای تیکت انتخاب کند. تیکت های انجام شده پس از مدت زمانی که مدیر سیستم در تنظیمات تیکت انجام داده است به صورت خودکار به بسته تغییر وضعیت داده می شود. تا زمانی که تیکت بسته شود، کاربر می تواند تیکت را بازگشایی کند.

بسته

به این معنی است که تیکت کامل شده و امکان بازگشایی آن وجود ندارد. امکان بستن تیکت به صورت دستی وجود ندارد و سیستم بر اساس زمان تعیین شده در صفحه تنظیمات عمومی تیکت به صورت خودکار تیکت های انجام شده را می بندد. هنگامی که تیکت به بسته تغییر پیدا می کند، کاربر اگر پرسش جدید را داشت بای دوباره در تیکت جدید آن را بررسی نماید.

پلتفرم های ثبت تیکت زیادی وجود دارد که شما با بررسی آنها میتوانید بهترین پلتفرم را برای کسب و کار خود استفاده نمایید. میتوانید از متخصص دیجیتال مارکتینگ خود مشورت بگیرید تا بر اساس تجربه کارکرد یک سیستم خوب را تهیه نمایید و یا در صورتی که بودجه کافی دارید میتوانید یک سیستم اختصاصی کد نویسی برای کسب و کار خود تهیه نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله انتخاب اعضای تیم تولید محتوا را مطالعه نمایید.

سخن آخر: 

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی موضوع تیکت چیست؟ صحبت کنیم و روش های کاربردی را در این زمینه بیان نماییم. اگر کسب و کار شما به صورتی است که باید با مشتریان خود ارتباط باشید و تعداد مشتریان و کاربران شما زیاد است پیشنهاد میشود حتما از روش ثبت تیکت اسفاده نمایید تا بتوانید یک ساماندهی خوبی در این قضیه داشته باشد. اگر تجربه ای در زمینه ثبت تیکت ها دارید و یا پلتفرم خوبی را در این زمینه می شناسید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.همچنین شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *