هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام

16 راه حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام

دسته بندی : اینستاگرام
1400/09/08

اینستاگرام امروزه به پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی در ایران تبدیل شده است و روزانه افراد ساعت ها وقت خود را در آنجا می گذارند. در این شبکه اجتماعی، استوری ها یکی از مهم ترین ابزاری است که افراد در اختیار خود دارند و می توانند  روزانه با مخاطبان خود ارتباط داشته باشند. استوری چه به هدف قرار دادن کارهای روزانه و چه به هدف فروش محصول، نقش مهمی را در این شبکه اجتماعی بازی می کنند. اما بسیاری از مواقع پیش می آید که استوری اینستاگرام به هر دلیل لود نمی شود. مشکل بود نشدن استوری در اینستاگرام، یکی از چالش برانگیزترین اتفاقاتی است که ممکن است بیفتد. چرا که شما می خواهید استوری های شخص خاصی را ببینید و در آن لحظه استوری تحت هیچ شرایطی برای شما لود نمی شود. اما نگران نباشید امروز می خواهیم در برتر آموز به بررسی و حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید هر موقع چنین حالتی برای شما پیش آمد، آن را بررسی و حل نمایید.

لود نشدن استوری در اینستاگرام به چه صورتی نمایش داده می شود؟

استوری ها معمولا پس از 24 ساعت پاک می شوند و دیگر اثری از آن ها نخواهد بود مگر آنکه توسط صاحب پیج، به هایلایت اضافه شود. آموزش هایلایت اینستاگرام برای کسی که پیج دارد، بسیار مهم است و ممکن است نیاز باشد در بعضی مواقع استوری ها را برای مدتی کوتاه یا طولانی در پیج نگه دارد.

هنگامی که وارد اینستاگرام می شوید و می خواهید یک استوری را ببینید، معمولا بدون هیچ مشکلی استوری برای شما لود می شود. اما گاهی پیش می آید که یک صفحه دایره ای شکل بر روی استوری قرار می گیرد و در واقع استوری برای شما پخش نمی شود. البته ممکن است این تاخیر در لود در حد چند ثانیه باشد و سپس استوری برای شما نمایش داده شود. اما اگر چند ثانیه منتظر بودید و تغییری در صفحه اتفاق نیفتاد، شما با باز نشدن استوری در اینستاگرام مواجه هستید. برای رفع کردن آن، روش هایی را در ادامه به شما خواهیم گفت که با استفاده از آن ها، دیگر دچار چنین مشکلی نخواهید شد.

راه حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام

همانگونه که گفته شد، در اولین کار باید مطمئن شوید، مشکل واقعا در استوری ها است و اگر پس از چند ثانیه مشکل لود حل شد، در واقع ایرادی وجود ندارد. اما اگر این ایراد در ساختار اینستاگرام باقی موند؛ باید برای رفع آن اقدامات زیر را انجام دهید.

علت باز نشدن استوری در اینستاگرام

1.اتصال به اینترنت و شبکه را بررسی کنید

اولین کاری که هنگام لود نشدن استوری باید انجام دهید، برقراری اتصال اینترنت است. بسیار پیش می آید که اصلا حواستان نیست و ممکن است اتصال به اینترنت در گوشی موبایل شما وجود نداشته باشد و شما بخواهید استوری ها را مشاهده کنید. در چنین حالتی ممکن است یکی دو استوری اول باز شود و بقیه استوری ها به حالت دایره مشکی رنگ در آید.

برای این که اتصال را مورد بررسی قرار دهید، می توانید یک برنامه دیگر که با اینترنت سر و کار دارد،  را باز کنید تا شبکه را بررسی کنید. همچنین اگر از اینترنت خط موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید، سعی کنید تا با وای فای وارد اینستا شوید و بررسی کنید آیا علت باز نشدن استوری در اینستاگرام اینترنت خط بود یا خیر. به صورت کلی تغییر اینترنت می تواند راه مناسبی برای حل این مشکل باشد.

2. تست و بررسی اینکه دیتای اینترنت موبایل محدود نباشد

یکی از راه هایی که به عنوان ترفندهای کاهش مصرف اینترنت به کار می رود، محدود کردن دیتای مورد استفاده در موبایل است. بسیار پیش می آید که حجم اینترنت در گوشی موبایل زود به اتمام می رسد و افراد برای جلوگیری از تمام شدن بسته اینترنت خود، حد مشخصی را برای دیتای مصرفی قرار می دهند. مثلا در تنظیمات گوشی تعریف می کنند اگر مصرف اینترنت از دیتای خط بیشتر از یک گیگابایت در روز شد، به صورت خودکار دسترسی اینترنت خط موبایل بسته شود. اینگونه نه تنها استوری اینستاگرام، بلکه هیچ کدام از اپلیکیشن هایی که با اینترنت سر و کار دارند، درون گوشی موبایل اجرا نخواهد شد. پس باید تنظیمات را تغییر داده و اجازه دهید دسترسی موبایل به استفاده از اینترنت باز شود.

3. خود برنامه را باز و بسته کنید

پس از بررسی و چک کردن اتصال اینترنت، ابتدایی ترین کار این است که برنامه اینستاگرام خود را یکبار باز و بسته کنید. تفاوتی نمی کند در گوشی اندرویدی باشد یا گوشی آیفون، شما می توانید با این کار مشکل باز نشدن استوری را داخل اینستاگرام را حل کنید.

4. برنامه اینستاگرام ریست کنید

بسیاری از مواقع شما برای اینکه علت لود نشدن استوری در اینستاگرام را حل کنید، مجبور هستید این برنامه را از داخل تنظیمات گوشی موبایل خود ریست کنید. اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید، به داخل تنظیمات گوشی موبایل رفته و از گزینه App، روی Force Close  بزنید و برنامه اینستاگرام را ببندید.

در گوشی هایی که دارای سیستم عامل ios هستند، کافی است در صفحه اصلی برنامه اینستا را به سمت بالا بکشید و برنامه را ببندید و مجددا باز کنید.

5. گوشی موبایل را روشن خاموش کنید

اگر تمام موارد بالا را انجام دادید و به دنبال انجام یک راه آسان بودید تا این مشکل لود شدن استوری را حل کنید، بهتر است یکبار گوشی موبایل خود را ریست کنید و پس از راه اندازی مجدد، برنامه اینستاگرام را لود کنید و استوری را مشاهده کنید.

مشکل استوری در گوشی شیائومی

6. تنظیم نبودن ساعت و تاریخ گوشی می تواند دلیلی برای لود نشدن استوری باشد

شاید بسیار عجیب بیاید، اما تنطیم نبودن ساعت و گوشی نیز می تواند دلیل باز نشدن استوری در اینستاگرام باشد. در حالت عادی با اتصال به اینترنت باید تنظیمات ساعت و تاریخ موبایل به حالت عادی دربیاید. اما در بعضی مواقع به دلیل تنظیمات گوشی یا به دلیل ایراداتی که در ساختار موبایل وجود دارد، این مشکل ایجاد می شود. برای اصلاح ساعت و تاریخ، به داخل تنظیمات گوشی موبایل وارد شده و با توجه به منظقه زمانی خود، این ساعت را اصلاح کنید.

7. پاک کردن حافظه کس cache

وقتی استوری اینستاگرام برای شما لود نمی شود، ممکن است حافظه گوشی شما پر باشد و به همین دلیل استوری برای شمال لود نشود. در گوشی های اندرویدی، برای پاک کردن حافظه کش به تنظیمات رفته و برنامه (App) را انتخاب کنید و پس از پیدا کردن و زدن بر روی برنامه اینستاگرام، روی Storage بزنید و سپس گزینه های  Clear Data و Clear Cache را لمس نمایید. این کار باعث پاک شدن کش حافظه داخلی شما خواهد شد. در بسیاری از مواقع ممکن است این اتفاق باعث پاک شدن اطلاعات درون برنامه شود که به آن دقت کنید.

برای گوشی های آیفون، تنظیماتی تحت عنوان پاک کردن کش وجود ندارد و به صورت اتوماتیک . خودکار، توسط تابع Offload App اطلاعات غیر ضروری از برنامه های مختلف پاک می شود.

8. پایین بودن نسخه اندورید

بعضی مواقع، نه ایراد از برنامه است نه از اتصال به اینترنت و فقط تنها چیزی که باعث می شود اینستاگرام دچار اختلال شود، پایین بودن نسخه اندروید مورد استفاده است. روز به روز اینستا در حال آپدیت نرم افزار خود و ارائه نسخه های بالاتر برای اندروید های پیشرفته تر است و بدیهی است کم کم سازگاری خود را با اندرویدهای دارای نسخه خیلی پایین از دست خواهد داد. بنابراین اگر گوشی موبایلی دارید که از نسخه های پایین تر، استفاده می کند، بهتر است به فکر تعویض آن باشید تا از هنگ کردن و باز نشدن پست و استوری در اینستاگرام در امان باشید.

9. اینستاگرام خود را آپدیت کنید

در آموزش اینستاگرام، گاها پیش می آید که می گویند اینستاگرام خود را آپدیت نکنید چرا که ممکن است در آپدیت جدید باگ هایی وجود داشته باشد و باعث ایراد در ساختار پیج شما شود. اما اگر دلیل لود نشدن فیلم در استوری اینستاگرام را نمی توانید پیدا کنید، می توانید اینستای خود را آپدیت کرده و آن را به روز ترین حالت ممکن کنید.

آپدیت اینستاگرام

10. مداوم بین اکانت های خود سوئیچ نکنید

ممکن است شخصی اکانت های مختلف مثلا در زمینه آموزش سئو و آموزش دیجیتال مارکتینگ داشته باشد که بخواهد به صورت مرتب بین آن ها سوئیچ کند. در چنین حالتی ممکن است دوباره اشکال باز نشدن استوری پیش بیاید. اگر هنگام استفاده از چندین اکانت به این موضوع برخورد کردید و هیچ جوره نتوانستید آن را حل کنید، توصیه ما به شما این است که یکبار از اکانتی که در آن نمی توانید استوری ها را ببینید، log out کرده و مجددا به آن وارد شوید. اینگونه حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام برای شما اتفاق خواهد افتاد.

11. استفاده از VPN دلیل دیگری برای لود نشدن استوری در اینستاگرام

هم اکنون در داخل ایران، اینستاگرام مشکلی ندارد و بدون فیلتر شکن یا همان VPN به راحتی اجرا می شود. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از اینستاگرام، فیلترشکن خود را خاموش کنید چرا که در بعضی مواقع روشن بودن همین فیلترشکن باعث کندی سرعت و باز نشدن استوری در اینستاگرام می شود. اما اگر مشکل لود نشدن استوری را دارید و به استفاده از فیلترشکن اصرار دارید، بهتر است با یک آی پی دیگر به فیلترشکن متصل شوید. اما قبل از آن حتما برنامه اینستاگرام را ببندید و مجددا باز کنید تا تغییر آی پی داخل برنامه احساس نشود چرا که بسیاری از پیج ها به همین دلیل و به دلیل بی توجهی به تغییر آی پی، بسته می شدند.

12. اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید

اگر هیچ کدام از مراحل بالا نتوانست مشکل شما را برطرف کند، بهترین کار این است که این برنامه را از روی گوشی خود پاک کرده و مجددا آن را از طریق گوگل پلی و اپ استور نصب کنید. این روش مخصوصا برای آپدیت هایی که برای گوشی های ios اتفاق میفتد می تواند موثر باشد. موثر بودن آن هم به این علت است که همانطور که در بالاتر گفته شد، در سیستم عامل گوشی های آیفون، چیزی به اسم کش حافظه وجود ندارد و تنها راهی که می توانید از طریق آن، کش سیستم را پاک کنید؛ همین حذف و نصب مجدد برنامه است. این گونه هم کش سیستم را پاک می کنید و هم کلیه باگ هایی که در نرم افزار وجود دارد برطرف می شود.

حذف و نصب مجدد اینستاگرام روشی برای حل مشکل باز نشدن استوری

13. فعال بودن Power Saving Mode را در گوشی موبایل خود بررسی کنید

وقتی در گوشی ها عملگر power saving Mode را فعال می کنیم، در بعضی از برنامه ها اختلال به وجود می آید و به صورت ناخواسته باعث ایجاد مشکلاتی می شود. بنابراین اگر این عملگر بر روی گوشی شما فعال است، برای چند دقیقه این حالت را غیرفعال کنید و مشکل استوری ها را مجددا بررسی کنید. اگر مشکل حل شده بود، یعنی علت باز نشدن استوری در اینستاگرام همین قابلیت ذخیره سازی انرژی است و بهتر است آن را غیرفعال کیند.

14. آپدیت سیستم عامل

آپدیت سیستم عامل گوشی های موبایلی نیز می تواند راه حل حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام باشد. معمولا هر آپدیتی که یک سیستم عامل ارائه می کند، باگ های قبلی را برطرف می کند و تمامی نرم افزارها نیز مطابق با آخرین ورژن سعی می کنند برنامه خود را به روز کنند . بنابراین بهتر است شما سعی کنید از جدیدترین نسخه سیستم عامل خود استفاده کنید.

اگر شما از سیسم عامل اندروید استفاده می کنید، برای بررسی آخرین آپدیت موجود به تنظیمات رفته و گزینه About را انتخاب کرده و پس از لمس گزینه System Update، اگر آپدیتی باشد به شما نمایش داده خواهد شد و می توانید آن را آپدیت کنید. برای سیستم عامل ios همانند اندروید پس از مراجعه به setting، گزینه General را انتخاب کرده و بعد از آن گزینه Software Update را انتخاب کنید تا آخرین آپدیت های گوشی شما به شما نمایش داده شود.

15. صبر کنید تا مشکل حل شود

برخی مواقع پیش می آید که شما همه چیز را چک می کنید، حافظه را پاکسازی می کنید، دیتای گوشی موبایل خود را بررسی می کنید و در واقع هر کاری که باید انجام شود را انجام می دهید، اما باز هم مشکل حل نمی شود. در چنین مواقعی بهتر است یک نگاهی به اخبار بیندازید تا ببنید دیگران نیز این مشکل را دارند یا خیر. چرا که بسیار پیش می آید این قطعی و مشکل در سراسری است یا حداقل در یک منطقه مشخصی چنین اشکالی پیش می آید و پس از چندین ساعت برطرف خواهد شد. البته چنین ایراداتی بسیار کم برای اپلیکیشن های بزرگ نیز اینستاگرام، تلگرام و … پیش می آید اما بروز آن ها نیز خیلی دور از انتظار نیست.

16. ریست فکتوری آخرین راه حل

اگر تمامی مراحل بالا را انجام دادید و مشکل همچنان پابرجا ماند، آخرین راه حل ریست فکتوری است. پروسه ریست فکتوری به این صورت است که شما گوشی خود را به تنظیمات اولیه کارخانه بر می گردانید و عملا هر چیزی که بر روی آن وجود دارد را پاک می کنید تا بتوانید مشکل خود را حل کنید.

برای ریست فکتوری دو راه حل وجود دارد، یکی اینکه به یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه کنید و از آن ها بخواهید تا گوشی را برای شما ریست فکتوری کنند و یا اینکه خودتان از داخل تنظیمات این کار را انجام دهید. من در ادامه روش ریست فکتوری از داخل تنظیمات گوشی را به شما آموزش می دهم تا در صورتی که خودتان خواستید کار را انجام دهید، مشکلی وجود نداشته باشد.

برای گوشی های اندرویدی، وارد قسمت Setting  شوید و سپس گزینه  Backup & Reset را لمس نمایید. سپس بر روی گزینه Factory reset زده تا مراحل ریست فکتوری آغاز شود. در گوشی های با سیستم عامل ios به قسمت تنظیمات (Setting) مراجعه کرده و از آن جا گزینه General و سپس Reset را لمس نمایید تا پنجره جدید برای شما باز شود. سپس گزینه Erase all Content and Settings را انتخاب کرده تا ریست فکتوری آغاز شود. بعد از انجام این مراحل هم در گوشی آیفون و هم در گوشی ios گوشی موبایل به تنظیمات کارخانه برمی گردد و احتمال خیلی زیادی مشکل اینستای شما نیز برظرف خواهد شد.

کلام پایانی

امروز در این مقاله سعی کردیم روش های حل مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم. مشکل استوری در اینستاگرام به این صورت نیست که بگوییم که مشکل استوری اینستاگرام در شیائومی و سامسونگ است و در دیگر گوشی های موبایل اتفاق نمی افتد. اصلا چنین چیزی نیست و ممکن است به دلایل مختلف که در بالا بررسی کردیم، در تمامی گوشی های موبایل مشکل لود نشدن استوری اتفاق بیفتد. حال اگر شما روشی را می شناسید که غیر از روش های بالا است، حتما آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا با انشتار آن در سایت به دیگر افراد نیز در حل مشکل لود نشدن استوری کمک کنیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. پیشنهاد آخر ما به شما خواندن مقاله ترفندهای هشتگ گذاری در اینستاگرام و آموزش تبلیغات در اینستاگرام برای افزایش بازدهی هر چه بیشتر در زمینه اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ در آن است.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *