هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بازاریابی محتوا برتر آموز

روش های بازاریابی محتوا + بررسی جدیدترین تکنیک ها

1401/09/09

تولید محتوا جز مهم‌ترین رکن‌های هر کسب و کاری می‌باشد که برای موفقیت در کارتان باید به این موضوع توجه داشته باشید. نمی‌توان کسب و کاری را مثال زد که به موفقیت رسیده ولی اصلا از بازاریابی محتوا استفاده نکرده است. کسب و کارهای بزرگ و کوچک تیم‌های قوی محتوایی تشکیل می‌دهند تا بتوانند از طریق محتوا به بیشترین میزان جذب مشتری برسند. این مقاله برای کسانی است که با اهمیت تولید محتوا به خوبی آشنا هستند و می‌خواهند روش‌های بازاریابی محتوا را قرا بگیرند. در این مقاله به همراه برتر آموز می‌خواهیم جدیدترین تکنیک‌های بازاریابی محتوا را بررسی نماییم. همراه ما باشید.

روش های بازاریابی محتوا جزو مهم‌ترین موضوعاتی است که شما باید با آن آشنا باشید و در کسب و کار خود از آن استفاده نمایید.

فرقی ندارد که کسب و کار شما بزرگ و یا به صورت نیچ است به هر حال شما برای جذب مشتری به تولید محتوا نیاز دارید.

تیم تولید محتوای شما ممکن است متشکل از یک تا چند نفر باشد که این تعداد را حجم کاری شما مشخص می‌کند.

اگر به طور کلی با فرآیند تولید محتوا آشنایی ندارید پیشنهاد می‌شود آموزش تولید محتوا را مطالعه کرده و سپس به ادامه این مقاله بپردازید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • بازاریابی محتوا چیست؟
  • بررسی جدیدترین روش های بازاریابی محتوا
  • هنگام استفاده از روش های بازاریابی محتوا چه نکاتی را رعایت نماییم؟

بازاریابی محتوا چیست؟

در ادامه قبل از اینکه به سراغ تکنیک‌ها برویم می‌خواهیم بررسی نماییم که اصلا معنی و مفهوم بازاریابی محتوا یعنی چی؟

بازاریابی محتوا یعنی بررسی تکنیک‌های مختلف برای تولید محتوا برای مخاطبین و پرسونای هدف به طوریکه به شما نتیجه دلخواه را بدهد.

نمی‌توان کسب و کاری را پیدا کرد که پشت آن یک تیم قوی محتوا نباشد ولی موفق عمل کند.

اگر هنوز نتواسته‌اید تیم تولید محتوای خود را تشکیل بدهید پیشنهاد می‌شود که حتما مقاله انتخاب اعضای تیم تولید محتوا را مطالعه نمایید و همین الان به فکر تشکیل یک تیم کار آزموده باشید.

بررسی جدیدترین روش های بازاریابی محتوا

نوبت به آن رسید که جدیدترین تکنیک‌های روش های بازاریابی محتوا را بررسی کرده و آنها را به شما معرفی نماییم. دقت داشته باشید که با توجه به موضوع و حجم کسب و کارتان ممکن است به یک یا چندتا از این تکنیک‌ها برای موفقیت احتیاج داشته باشید.

شاید الان استرس داشته باشید که آیا این تکنیک‌ها برای کسب و کار شما جوا بمی‌دهد یا خیر؟

باید با اطمینان به شما بگوییم که اگر این روش‌ها را به خوبی انجام بدهید برای شما موفقیت به همراه خواهد داشت.

تولید محتوا به سبک وبلاگ نویسی!

اگر در حوزه تولید محتوا قدیمی و کهنه کار باشید قطعا با وبلاگ نویسی آشنا هستید ، شما در این صفحه می‌توانستید به تولید محتوا درباره‌ی هر موضوعی بپردازید. امروزه این وبلاگ نویسی جزو یکی از بخش‌ها در هر سایتی تقسیم بندی شده است.

اگر به آگهی‌های استخدام تولید محتوا سری بزنید متوجه خواهید شد که در برخی از بخش‌ها به یک شخص نیاز دارند تا به صورت اختصاصی تولید محتوای بلاگ انجام بدهد.

حالا این یعنی چی؟

فرض کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی دارید خوب طبیعتا در قسمت محصولات تمامی محصول‌های قابل عرضه را با دقت لازم قرار داده‌اید و حالا باید به دنبال جذب مشتری باشید ، حالا نوبت به این می‌رسد که در قسمت وبلاگ یا همان بلاگ سایت به تولید محتوای کاربردی برای جامعه هدف بپردازید تا بتوانید از طریق وبلاگ آنها را به صفحه محصولات برسانید.

مثلا شما محصولات کرم پودر درج کرده‌اید ، کاربران می‌خواهند بدانند که چه شماره از کرم پودری برای کدام رنگ پوست مناسب است؟ شما باید در یک دسته بندی وبلاگ این محتوا را به طور کامل شرح بدهید سپس برای خرید محصولات از طریق لینک داخلی آنها را به صفحه خرید انتقال بدهید! حالا که راجب به فروشگاه لوازم آرایشی صحبت کردیم پیشنهاد می‌شود مقاله نکات کسب و کار اینترنتی برای فروش لوازم آرایشی را مطالعه نمایید.

در وبلاگ نویسی توجه داشته باشید که باید موضوعات مرتبط به کسب و کارتان را انتخاب نمایید و از انتخاب موضوعات بی ربط دوری کنید!

شما باید بتوانید از صفحه وبلاگ به صفحه محصولات لینک داخلی بدهید و اگر نتوانید این کار را انجام بدهید محتوا یوبلاک شما مفید نخواهد بود.

موضوعاتی را انتخاب کنید که توسط کاربران سرچ می‌شود برای این موضوع می‌توانید از سرچ کنسول خود کمک بگیرید.

سعی کنید از موضوعات سوالی که با عبارت‌های چرا ، چگونه ، چطور و… آغاز می‌شود استفاده نمایید ، سوالات پرسشی بالاترین میزان سرچ در موتورهای جست و جو را دارند.

تکنیک های بازاریابی محتوا برتر آموز

شبکه‌های اجتماعی

اگر از افراد مختلف بپرسیم که اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذرانند قطعی تعدادی از آنها نام شبکه‌های اجتماعی را به زبان می‌آورند. پس چه بهتر است که شما در این فضا بازاریابی محتوا داشته باشید.

حالا چگونه بازاریابی محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنیم؟

در مرحله باید اول بررسی کنید که بیشترین تعداد جامعه هدف شما در کدام شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارند.

این کار را به تیم مارکتینگ بسپارید تا به خوبی این رسیدگی کند.

برلی مثال اگر شما فروشگاه آنلاین هستید قطعا شبکه اجتماعی اینستاگرام بهترین مخاطبین را برای شما خواهد داشت و یا اگر یک هلدینگ بزرگ است می‌توانید در شبکه اجتماعی لینکدین فعالیت داشته باشید.

نحوه فعالیت در هر شبکه اجتماعی با توجه به موضوع کسب و کارتان می‌تواند متفاوت باشد ولی در هر کلی شما به یک محتوای یونیک احتیاج دارید.

در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باید روی محتواهای تصویری و ویدیویی تمرکز داشته باشید و با یک جدول زمانبندی محتوا بتوانید هم الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و هم مخاطبین را با زمان پست گذاری آشنا نمایید.

اگر با شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنایی ندارید می‌توانید آموزش اینستاگرام محسن حبیبی راد را مطالعه و اطلاعات خوبی را بدست آورید.

معرفی تخصصی محصولات و خدمات

اگر شما در زمینه فروش محصولات و خدمات فعالیت دارید می‌توانید به معرفی تخصصی محصولات بپردازید. با این کار یک بازاریابی محتوای خوبی را انجام می‌دهید.

برای این کار کافیست یک صفحه تخصصی برای محصولات ایجاد کرده و در آن صفحه از محتوای مناسب شامل محتوای تصویری ، ویدیوی و متنی استفاده نمایید.

کاربر زمانی که در صفحه محصولات شما قرار می‌گیرد باید تصور کند که واقعا در یک فروشگاه قرار دارد و می‌تواند محصول را از جنبه‌های مختلف بررسی نمایید.

برای این که بتوانید جامعه هدف زیادی را بدست آورید تنها کافیست که از راه سئو تمامی صفحات سایت خود را برای موتور جست و جوی گوگل بهینه کنید تا زمانی که کاربران به محصولات شما نیاز دارند تنها با یک سرچ ساده به صفحه سایت شما منتقل بشوند.

در بازاریابی محتوا به سبک معرفی محصولات باید سعی کنید که کاملا منطقی محصولات را نقد و بررسی کنید و اگر محصولی ضعف و مشکلی دارد حتما آن را بیان نمایید.

در این حالت بیشتر می‌توانید روی مشتریان تاثیر بگذارید.

اگر با سئو آشنایی ندارید پیشنهاد می‌شود حتما محتوای فوق کاربردی آموزش سئو را مطالعه کرده و اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب نمایید.

از افراد مشهور کمک بگیرید!

اگر کسب و کار بزرگی هستید و بودجه خوبی برای این کار دارید پیشنهاد می‌شود که حتما از افراد مشهور در کارتان استفاده نمایید.

حالا قطعا می‌پرسید که چگونه ؟

به کمک مصاحبه کردن با افراد مشهور شما میتوانید بازخورد بسیار خوبی را دریافت نمایید.

مردم علاقه نسبتا زیادی به افراد مشهور مانند بازیگران ، فوتبالیست‌ها و… دارند و اگر این افراد برند یا محصولات شما را تایید کنند قطعا شما می‌توانید بازخورد خوبی را دریافت نمایید.

فقط به شرط این که باید کیفیت محصولات خود را حفظ نمایید و از این موقعیت در راستای کار خود سو استفاده نکنید.

هنگام استفاده از روش های بازاریابی محتوا چه نکاتی را رعایت نماییم؟

حالا که با مهم‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا آشنا شدیم می‌خواهیم بررسی نماییم که باید هنگام بازاریابی محتوا به چه نکاتی توجه داشته باشیم تا بتوانیم بیشتریتن تاثیر را از بازاریابی محتوایی بگیریم.

همانطور که می‌دانید شما برای بازاریابی محتوایی زمان ، انرژی و پول صرف می‌کنید پس باید این تولید محتوا برای شما بازخورد داشته باشد.

هنگام تولید محتوا سرعت عمل داشته باشید!

قطعا بارها دیده‌اید که هنگامیکه یک خبر در سطح دنیا و حتی کشور وایرال می‌شود خبرگذاری‌ها سعی بر این دارند که به سرعت اخبار را منتشر کنند.

دقیقا شما هم باید به همین صورت عمل کنید.

تیم تولید محتوای شما باید از سرعت زیادی برخوردد دار باشد و در صورت انتشار یک خبر و یا محصول جدید شما باید زودتر از هر سایت دیگری اطلاع رسانی نمایید.

برای مثال پس از رونمایی معرفی جدیدترین سری‌های گوشی آیفون تمامی سایت‌های دیجیتال ایرانی سریعا به درج اخبار می‌پردازند چون می‌دانند که الان زمان خوبی برای چذب مخاطب است.

زمانی محتوای شما ارزشمند است که در بهترین زمان بدست کاربر برسد در غیر این صورت شما انرژی بیهوده برای تولید محتوا گذاشته‌اید.

برای این که در این مرحله خوب عمل کنید حتما تعدادی از افراد تیم محتوای شما باید روزانه شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌های خبری را بررسی کنند و در صورتی که به موضوع جالبی برخوردند آن را با تیم تولید کننده به اشتراک گذاشته و سریعا این خبر منتشر پیدا کند.

برای اینکه جدیدترین اخبار شما زودتر بدست کاربران برسد می‌توانید از RSS نیز استفاده نمایید و از کاربران خود بخواهید که آن را فعال نمایند.

اگر محتوای شما منبع خاصی دارد حتما آن را ذکر نمایید.

در برخی از کسی و کارها با موضوعات مختلف نیاز است تا شما حتما منابع خود را ذکر کنید ، این گونه کاربران به محتوا و نوشته‌های شما اطمینان بیشتری خواهند داشت.

معمولا محتواهایی که آمار و ارقام و یا نمودارهای مورد بررسی درآنها قرار دارد بیشتر به منبع نیاز دارند.

با تولید محتوا به کاربران آموزش جدید بدهید!

همیشه محتوایی از ارزش بالایی برخورددار است که نکات ارزشمند جدیدی را به کاربران آموزش بدهد.

این نوع محتواها معمولا از دید کاربران بسیار مفید هستند و شما دقیقا با همین تکنیک می‌توانید برند سازی نمایید.

مخصوصا اگر کسب و کار شما نوپا است می‌توانید با آموزش‌های رایگان مخاطبین را به سمت خود جذب نمایید و برای کسب و کارتان برند سازی کنید.

حتی در سایت‌های آموزشی ما پیشنهاد می‌کنیم که جلسه اول محتواهای خود را رایگان در اختیار کاربران قرار بدهید ، این کار حتی روی فروش شما تاثیر گزار است.

کاربران پس از مشاهده این جلسه رایگان به دو دسته تقسیم می‌شوند :

دسته اول که پرسش سوالات خود را از جلسه رایگان گرفتند و از سایت شما بسیار راضی هستند.

دسته دوم کسانی هستند که برای اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالاتشان می‌خواهند این دوره را خریداری نمایند.

در هر دو صورت این تولید محتوا رایگان برای شما امتیاز دارد.

روش های بازاریابی محتوا برتر آموز

در تولید محتوا سعی کنید از قسمت احساسات کاربران استفاده نمایید.

شاید با خواندن تیتر تعجب کرده باشید ولی یکی از روش‌های موثر برای فروش بیشتر این است که از جنبه احساسات مشتریان استفاده نمایید.

حالا یعنی چی؟

زمانی که شما می‌خواهید یک خریدی را انجام دهید معمولا این خرید را از جانب قوه احساس خود انجام می‌دهید و نه منطق!

برای همین در بازاریابی محتوا باید از جنبه احساسات افراد استفاده نمایید تا بتوانید فروش بیشتری را داشته باشید. برای مثال بسیاری از اوقات ما به یک کالا نیاز نداشتیم اما چون تخفیف خوبی داشته آن را خریداری کرده‌ایم.

مثلا می‌توانید از عبارات یا کلمات فروش ویژه ، فروش ویژه تا پایان روز ، تخفیف 50 درصدی ، ارسال رایگان و… استفاده نمایید.

البته که دقت داشته باشید در این زمینه زیاده‌روی نکنید و روی اصول کار خود را انجام بدهید!

سخن آخر:

در مقاله روش های بازاریابی محتوا سعی کرده‌ایم به طور کامل به بررسی بهترین و جدیدترین نکات بپردازیم. اگر کسب و کار شما نوپا است پیشنهاد می‌کنیم از همین الان برای بازاریابی محتوا برای کارتان استفاده نمایید و اگر تا به الان به بازاریابی محتوا اهمیت نمی‌دادید الان فرصت خوبی است تا بتوانید برنامه عالی برای آن طراحی نمایید تا به هدف کسب و کارتان برسید.

بازاریابی محتوا یکی از بهترین و موثرترین راه‌هایی است که هم جامعه هدف شما را می‌افزاید و هم به درآمد شما کمک خواهد کرد. اگر تجربه‌ای در زمینه روش های بازاریابی محتوا دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *