هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
جذب اسپانسر در یوتیوب برتر آموز

روش کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر

1401/07/26

شبکه‌های اجتماعی ابزارهای پرقدرت هستند که امروزه به عنوان فضایی مناسب برای کسب درآمد هستند. خوب مسلما هر کسب و کاری علاقه دارد تا بتواند از طریق روش‌های جدید درآمد خوبی داشته باشد. در گذشته چیزی به نام کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی یا حتی اینترنت وجود نداشت ولی امروزه بیشتر کسب و کارها سعی می‌کنند در این عرصه فعالیت داشته باشند. خوب مسلما یکی از این شبکه‌های پربازدید یوتیوب نام دارد که شما می‌توانید به خوبی در آن فعالیت کرده و درآمد کسب نمایید. موضوع اصلی این است که ممکن است تمامی کسب و کارها به این درآمد نرسند و در نهایت این درآمد برای کسب و کارهایی خواهد بود که به صورت اصولی تمامی روش‌ها را به خوبی انجام داده‌اند. در ادامه همراه من و برتر آموز باشید تا به خوبی راجع به موضوع روش کسب درآمد از یوتیوب صحبت نماییم.

روش کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر جزو یکی از موضوعات ترندی است که همواره کسب و کارها به دنبال آموزش مفید راجع به آن هستند.

شما برای کسب درآمد از طریق یوتیوب روش‌های زیادی را در اختیار دارید اما جذب اسپانسر یکی از شیوه‌های خوب و کاربردی است.

اگر به دنبال جذب اسپانسر برای یوتیوب خود هستید این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

قبل از هر بررسی نیاز است تا کانال یوتیوبی خود را راه اندازی نمایید اگر هنوز موفق به این کار نشدید در مقاله آموزش ساخت کانال یوتیوب به خوبی راجع به آن صحبت کردیم.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • جذب اسپانسر در یوتیوب چیست؟
  • روش کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر

جذب اسپانسر در یوتیوب چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالات کاربران در این مرحله این است که جذب اسپانسر در یوتیوب چیست؟ و چرا باید اسپانسر جذب کنیم؟ جذب اسپانسر چه ویژگی‌های مثبت و منفی برای ما خواهد داشت.

جالب است بدانید که جذب اسپانسر موضوعی نیست که فقط در پلتفرم یوتیوب باشد و خارج از شبکه‌های مجازی در دنیای واقعی هم شما اسپانسرها را مشاهده می‌کنید.

پس با خواندن این جمله متوجه شدید که قرار نیست با مفهوم پیچیده‌ای سر و کار داشته باشید.

یکی از راه‌های خوب و پردرآمد در یوتیوب جذب اسپانسر است.

جذب اسپانسر در یوتیوب به این صورت است که شما با یک برند بزرگ قرارداد می‌بندید و لوگو یا نام این برند را در ویدیوهای خود قرار می‌دهید و به ازای این درج برند هزینه‌ای را به نام هزینه جذب اسپانسر دریافت می‌کنید.

بازدهی کانال شما برای اسپانسرینگ مهم است.

البته جذب اسپانسر به این بستگی دارد که کانال یوتیوب شما تا چه میزان بازدهی و بازخورد دارد و بر اساس بازدهی هزینه اسپانسرینگ متفاوت است.

پس اگر در ابتدای مسیر کاری خود هستید که جذب اسپانسر را فراموش کنید.

شما باید در ابتدای راه روش‌های کاربردی برای افزایش مخاطبین در یوتیوب را بلد باشید.

یعنی اول مخاطبین کانال خود را افزایش بدهید سپس به دنبال جذب اسپانسر باشید.

این موضوع کاملا درست و منطقی می‌باشد تا زمانی که شما نتوانید برای کسب و کار خود مخاطبین سودمند داشته باشید قطعا نمی‌توانید مخاطبین خوبی را برای اسپانسر به ارمغان بیاورید.

پس تا به اینجای مقاله متوجه شدیم که جذب اسپانسر برای کسب و کارهایی که بازدهی بالا دارند پاسخگو است.

تبلیغات اسپانسرینگ معمولا به عنوان تبلیغات پربازده هم به شمار می‌رود.

این کار هم برای کسب و کار و هم برای تیم اسپانسر مفید خواهد بود.

خوب حالا که راجع به مفهوم اسپانسرینگ صحبت کردیم می‌خواهیم بررسی نماییم که روش کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر چگونه است؟

روش کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر

شما می‌توانید با جذب اسپانسر به تولید محتوا بپردازید. هم می‌توانید با تولید محتوا نیاز مخاطبین را برطرف کنید و هم با جذب اسپانسر درآمد خوبی را بدست آورید. در ادامه می‌خواهیم به بررسی بهترین راه‌های جذب اسپانسری بپردازیم.

که شما می‌توانید با توجه به شرایط موجود بهترین روش را انتخاب و آن را پیاده سازی نمایید.

1. جذب اسپانسر برای معرفی محصولات در قالب ویدیوها

یکی از معروف‌ترین روش‌های جذب اسپانسرینگ که در تمام قالب‌های ویدویی مشاهده کرده‌اید ، معرفی محصولات در قالب ویدیو نام دارد. شما با توجه به رشته فعالیتی که دارید و صد البته با توجه به محصولات اسپانسر باید یک تولید محتوای ویدیویی داشته باشید.

این ویدیو باید هم نیاز مخاطبین را برطرف نمایید و هم جذب مخاطب برای اسپانسر داشته باشید.

با توجه به تمامی موضوعات شما باید تولید محتوای کاربردی ایجاد نمایید. برای مثال شما یک کانال برنامه نویسی هستید.

خوب طبیعتا مخاطبین شما برای برنامه نویسی به لپ تاپ حرفه‌ای نیاز دارند که شما می‌توانید با همکاری اسپانسرینگ با یک شرکت و کسب و کار فروش کالای دیجیتال به خوبی محتوایی در این زمینه ایجاد نمایید.

تمامی محتواهای خود یعنی برنامه‌هایی که می‌خواهید آموزش بدهید را با محصولات این بیزینس انجام بدهید و در آخر کاربران را برای خرید به کانال و یا وبسایت این شرکت ارجاع دهید.

شما با این کار محتوای مورد نیاز کاربران خود را تولید کرده و برای تهیه ابزارهای مورد نیاز به آن‌ها منبع مناسبی معرفی می‌نمایید.

اسپانسر هم با پرداخت هزینه به شما از مخاطبین شما انتظار دارد که به کانال یوتیوب و یا وبسایت آن‌ها مراجعه کرده و از محصولات بازدید نمایند.

اگر می‌خواهید اسپانسر شوید و وبسایت ندارید پیشنهاد می‌شوید که از داشتن وبسایت غافل نشوید و برای شروع کار می‌توانید از یک وبسایت ساده وردپرسی استفاده نمایید که در آموزش وردپرس به خوبی راجع به آن صحبت کرده‌ایم.

روش کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر برتر آموز

جذب اسپانسر برای معرفی محصولات در ویدیوهای روزمره

حالا این محصولات و ویدیوها را در قالب کارهای روزمره هم می‌توانید به برای مخاطبین به نمایش بگذارید برای مثال یک کسب و کار تولیدی قهوه اسپانسر شما می‌شود.

خوب مسلما می‌توانید به راحتی یک تولید محتوای روزمره تهیه نمایید.

در این تولید محتوای روزمره باید از این قهوه استفاده نمایید تا در انتها آن را به مخاطبین معرفی نمایید.

در حالت کلی شما به خوبی می‌توانید استراتژی‌های خوبی برای اسپانسری در تولید محتوای خود داشته باشید.

برای این‌ کار می‌توانید از تیم تولید محتوا کمک بگیرید.

اگر بتوانید به زبان انگلیسی محتوا تولید نمایید مخاطبین بیشتری را همسوی خود دارید.

لازمه این مورد این است که آموزش زبان انگلیسی را به خوبی مطالعه نمایید.

2. جذب اسپانسر برای نقد و بررسی محصولات

یکی دیگر از روش‌هایی که شما می‌توانید اسپانسر جذب نمایید این است که می‌توانید محصولات و خدمات کسب و کار را از دید نقد و بررسی به جامعه هدف نمایش بدهید.

اصولا ویدیوهای نقد و بررسی برای کاربران جذابیت زیادی دارد زیرا با مشاهده این ویدیوها اطلاعات زیادی راجع به محصولات بدست می‌آورند.

خوب درست در همین لحظه مخاطبین تصمیم می‌گیرند که محصول مورد نظر را خریداری نمایند زیرا به نقد و بررسی شما اعتماد دارند.

البته ممکن است تمامی محصولان کسب و کارها قابلیت نقد و بررسی نداشته باشد اما با کمی ایده پردازی می‌توانید محتوای زیبایی را به وجود آورید.

برای مثال فرض کنید که قصد خرید گوشی موبایل دارید اما بین مدل آیفون و سامسونگ شک دارید خوب دقیقا در همین لحظه به یک نقد و بررسی نیاز دارید.

حالا فکر کنید که کانال یوتیوبی محبوب شما نقد و بررسی گوشی آیفون و سامسونگ را قرار داده و پس از ویدیو به شما منبع مشخصی برای خرید معرفی کرده است .

انواع حالات:

درست در همین لحظه نیاز شما به عنوان یک کاربر برطرف شده است و در این جا دو حالت بوجود می‌آید:

حالت اول این‌ که کاربران اعتماد بیشتری به کسب و کار شما پیدا می‌کنند.

حالت دوم این‌ که اسپانسر از مخاطبین شما که اعتماد زیادی به کانال شما دارند کسب درآمد می‌کنند.

این دو حالت مطلوب‌ترین حالاتی است که کسب و کارها انتظار دارند.

این ویدیوهای نقد و بررسی اهمیت بالایی دارد زیرا مخاطبین همیشه در حال سرچ به دنبال ویدیوهای نقد و بررسی هستند و در واقع در این مورد این مخاطبین هستند که به دنبال شما می‌آیند.

البته برخی از اسپانسرها هستند که از ویدیو نقد و بررسی توقع فروش ندارند!!

همانطور که در ابتدای امر راجع به اهمیت آن صحبت کردیم معلوم بود که نقد و بررسی تنها یک فایده ندارد.

علاوه بر فروش اسپانسرها به دنبال نظرات مشتریان نیز هستند.

یعنی این که قصد دارند تا از نظرات مردم و ایده‌های آن‌ها استفاده کنند.

ممکن است این ایده‌ها منفی و حتی مثبت باشند مهم این است که بتوانند از این ایده‌ها و نظرات در جهت پیشبرد کسب و کار استفاده کنند.

3. جذب اسپانسر طولانی مدت

یکی دیگر از روش‌های جذب اسپانسر ، اسپانسرهای طولانی مدت است.

معمولا این افراد مشکلی در بودجه ندارند و می‌توانند در طولانی مدت بودجه تبلیغاتی خود را بپردازند.

شما به عنوان کسی که کانال یوتیوب دارید اگر اسپانسر طولانی مدت پیدا کنید می‌توانید درآمد خوبی را کسب نمایید.

فقط باید توجه داشته باشید که تولید محتوای ویدیویی منظمی را تهیه نمایید.

این روش که نیاز به زمان زیادی دارد و در زمان طولانی تاثیر زیادی بر روی آن برند می‌گذارد ، تولید محتوای ویدئویی شما بر اساس محصولات همان برند تولید می‌شود و در تمام ویدئوهای خود باید محصولات آن برند را معرفی کنید.

در این روش کسب درآمد از یوتیوب باید به این نکته توجه داشته باشید که ویدئوهای شما حس تبلیغاتی در مخاطبان ایجاد نکند.

معمولاً ویدئوهای تبلیغاتی برای کاربران اهمیت زیادی ندارند و به مرور زمان کانال شما محبوبیت خود را از دست می‌دهد و یا حتی ممکن است ریزش مخاطب داشته باشید. اگر ویدئوهای کانال شما برای کاربران مفید باشند و در میان این ویدئو به معرفی بهترین محصولات یک برند معتبر بپردازید هم برای کانال شما و هم برای اسپانسر موثر و مفید خواهد بود.

البته باید توجه داشته باشید که این روش برای برندهایی که می‌خواهند خیلی زود به نتیجه برسند و اهداف کوتاه‌ مدت دارند ، اصلاً مناسب نیست.

زیرا این برندها می‌خواهند باتوجه به هزینه زیادی که به عنوان اسپانسر برای کانال شما می‌کنند ، خیلی زود برندسازی خود را انجام دهند که برندسازی در کوتاه‌ مدت انجام نمی‌شود ؛ اما اگر اسپانسر شما اهداف بلند مدت دارد می‌توانید با آن‌ها برای استفاده از این روش و اسپانسر شدن برای کانال خود صحبت کنید.

پس حتما موضوع برند سازی را با اسپانسر مطرح نمایید.

4. ویدیوی معرفی محصولات برندهای مختلف

در این روش شما می‌توانید اسپانسرهای متنوع زیادی داشته باشید و به معرفی برندهای مختلف بپردازید.

برای مثال می‌توانید در کانال یوتیوب خود به موضوع مشخص و زمینه کاری خاصی بپردازید و تمامی برند و حوزه‌های کاری مختلف را در ویدیوهای تبلیغاتی مختلف معرفی نمایید.

جذب اسپانسر در این قسمت روشی است که اکثر کانال‌هایی که به تازگی شروع به تبلیغات و کسب درآمد کرده‌اند انجام می‌دهند.

5. استفاده از کارت‌های اسپانسرینگ

می‌دانید که با استفاده از کارت‌های یوتیوب به راحتی می‌توانید کاربران را به یک ویدئو یا سایت دیگر هدایت کنید.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید در بخشی از ویدئوی خود یک کارتی را نمایش دهید که حاوی تبلیغات اسپانسر شما است. این روش تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات است که با استفاده از آن می‌توانید کاربران را برای خرید محصول به فروشگاه آن برند هدایت کنید. کانال‌های زیادی وجود دارند که از این روش استفاده می‌کنند.

هر چقدر ویدئوی شما خلاقانه‌تر باشد ،قطعا کاربران زیادی را به سمت اسپانسر هدایت کرده و اسپانسر شما از میزان افرایش فروش رضایت بیشتری دارد در نتیجه اسپانسر با شما همکاری طولانی مدتی خواهد داشت.

ویدئوهای خلاقانه به افزایش نرخ تبدیل تبلیغات نشان‌ داده شده روی ویدئو کمک زیادی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بیشتر شدن کسب درآمد از یوتیوب خود کمک کنید.

حتما این نکته را رعایت کنید که نباید زیاد این حس را به کاربر تلقین کنید که محتوای شما تبلیغاتی است.

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم در مقاله روش کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر به خوبی نکات مهمی را برای شما کاربران عزیز مطرح نماییم.

اگر کانال یوتیوب دارید و به استاندارهای تبلیغات رسیده‌اید پیشنهاد می‌شود برای کسب درآمد حتما از روش اسپانسری استفاده نمایید.

این نکته را فراموش نکنید که در طول مسیر مخاطبین شما ارزشمندترین هستند برای همین در انتخاب تبلیغات و اسپانسر حساسیت‌های لازم را داشته باشید.

اگر در زمینه روش کسب درآمد از یوتیوب با جذب اسپانسر تجربه‌ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *