
شبکه اجتماعی یوتیوب یکی از شبکههای مفید و موثر برای کسب و کارها میباشد. اگر کسب و کار شما آموزش محور باشد خوب مسلما میتوانید با درج ویدیو در یوتیوب مخاطبین خیلی زیادی بدست آورید. یکی از ویژگیهای خوبی که شبکه اجتماعی یوتیوب دارد این است که شما میتوانید به طور مستقیم از این پلتفرم درآمدزایی داشته باشید که خوب مسلما برای اکثر کسب و کارها این موضوع اهمیت دارد. مهمترین نکته در راه اندازی و اداره کردن کانال یوتیوب جذب مخاطبین میباشید که در این سری از مقالات برتر آموز به طور کامل به این موضوع میپردازیم.
روش های کاربردی برای افزایش مخاطبین در یوتیوب مهم ترین موضوعی است که در این مقاله ما میخواهیم به آن بپردازیم.
قطعا شما زمانی به این مقاله نیاز پیدا میکنید که کانال یوتیوب داشته باشید. اگر هنوز کانال کسب و کار خود را راه اندازی نکردهاید در آموزش ساخت کانال یوتیوب به خوبی این موضوع را توضیح دادهایم.
فرقی ندارد که شما مبتدی و یا در سطح پیشرفته هستید این مقاله به خوبی نیاز شما را برآورده میکند.
آنچه که شما در این مقاله میآموزید:
یکی از سوالهایی که باید در همین ابتدای مقاله به خوبی راجع به آن صحبت کنیم این است که در دنیای مارکتینگ افزایش مخاطبین چه تاثیری بر روی کسب و کار دارد؟
فرقی ندارد که کسب کار شما آنلاین تحت وبسایت و یا شبکههای مجازی باشد و یا حتی شما در بازار مغازه دار باشید به هر حال برای افزایش فروش و کسب درآمد به مخاطبین نیاز دارید.
قطعا شما محصولات و یا خدماتی دارید که نیاز مخاطبین را برطرف میکند پس باید مخاطبین را با محصولات و خدمات خود به خوبی آشنا سازید.
افزایش مخاطبین مهمترین فایدهای که دارد این است که درآمد شما را افزایش میدهد.
شما با افزایش درآمد و بالا رفتن حاشیه سود قطعا میتوانید سرمایه گذاری بهتری روی کسب و کار خود داشته باشید.
نکته بعدی این است که آشنایی با برند شما افزایش مییابد که در خیلی از کسب و کارها آشنایی با برند خود جزو مهم ترین موارد به شمار میرود.
پس در همین ابتدا بر اساس نیاز کسب و کارتان هدف خود را از افزایش مخاطب مشخص کنید.
در این قسمت به بررسی روشهای کاربردی برای افزایش مخاطبین در یوتیوب میپردازیم که خوب مسلما شما با بررسی این روشها و با انتخاب بهترین آنها میتوانید یک استراتژی خوبی برای کسب و کارتان طراحی نمایید.
مهمترین نکته این است که باید بتوانید تمامی این روشها را درست انجام بدهید تا بازخورد خوبی را دریافت نمایید.
شما در یوتیوب باید تولید محتوای ویدیویی داشته باشید برای همین نیاز است تا از قبل روی تولید محتوای خود برنامه ریزی کرده و حتی خروجی نهایی را ادیت نمایید تا قابلیت پخش برای کاربران داشته باشد.
در مقاله بازاریابی ویدیویی چیست؟ به خوبی راجع به تولید محتوای ویدیویی توضیح دادهایم.
کاربران همواره علاقه دارند زمانیکه به کانال یوتیوب شما سر میزنند با محتوای جدید روبرو باشند و اگر چند بار وارد کانال شما شده و محتوای جدید مشاهده نکنند قطعا دیگر به شما سر نخواهند زد.
شما با داشتن جدول زمانبندی قطعا این برنامه را به کاربران خود میدهید که در تایمهای مشخص به شما سر بزنند.
وجود نظم در کسب و کار شما بسیار ضروری است که این نظم میتواند جدول تولید محتوا باشد.
این کار به مخاطبین شما نیز برنامه و جهت میدهد و صد البته عملکرد شما را بالا میبرد.
تبلیغات یکی از روشهای موثر در هر پلتفرم اجتماعی و یا موتورهای جست و جو میباشد. البته این روش افزایش مخاطبین برای شما هزینه در بر خواهد داشت اما خوب مسلما زودتر از بقیه روشها نتیجه خواهید گرفت.
اگر کسب و کار شما بودجه خوبی برای شبکههای اجتماعی دارد از تبلیغات در یوتیوب غافل نشوید.
اما اگر کسب و کار نوپا هستید خوب مسلما هزینههای زیادی نمیتوانید داشته باشید اما توصیه میشود حتما یک بودجه جزئی را برای تبلیغات قرار بدهید.
با استفاده از تبلیغات در یوتیوب میتوانید سرعت بیشتری روی جذب مخاطبین خود داشته باشید.
برای تبلیغات میتوانید از قابلیت پروموت یوتیوب استفاده نمایید. این قابلیت به شما کمک خواهد کرد که بتوانید مخاطبین زیادی جذب نمایید.
1. باید کلمه کلیدی مناسب گوگل برای کانال خود پیدا نمایید.
سئو کردن در یوتیوب را حتما جدی بگیرید ، شاید برای شما جالب باشد که در سال 2018 دومین عبارت جست و جوی پرطرفدار در گوگل یوتیوب بوده است
اینکه چه کلمه را انتخاب نمایید به عوامل زیادی بستگی دارد اما میتوانید بر اساس آزمون و خطا بهترین کلمه را پیدا نمایید.
2. عنوان مناسبی برای ویدیوهای خود قرار دهید.
عنوان شما اولین جملهای است که کاربر قبل از مشاهده ویدیو آن را میبیند بنابراین عنوان شما تعیین میکند که کاربر ویدیو را مشاهده کند یا خیر بنابراین حتما عنوان مناسب با موضوع ویدیو درج نمایید.
3. تصاویر کوچک و شخصی سازی شده قرار دهید.
حتما برای بنر ویدیوهای خود سعی کنید یک تصویر زیبا و متناسب با موضوع انتخاب نمایید زیرا در کلیک کردن کاربر بسیار تاثیر گذار است.
4. فیلم با کیفیت درج نمایید.
سعی کنید حداکثر توان خود را در تولید ویدیوها قرار دهید.
یکی از موارد بسیار مهمی که روی افرایش جامعه هدف و بالا رفتن تعداد بازدیدهای ویدیو شما تاثیر دارد این است که باید بتوانید به زبان بین المللی یعنی انگلیسی تولید محتوا نمایید.
قطعا برای اینکه به این زبان مسلط باشید باید آموزش زبان انگلیسی خوبی را مطالعه نمایید.
زمانیکه به زبان انگلیسی تولید محتوا میکنید دیگر جامعه هدف شما محدود به یک ملت و جمعیت خاص نمیشود و حالا شما افراد زیادی را میتوانید جزو جامعه هدف خود قرار دهید. در واقع هر فردی که به زبان انگلیسی مسلط است و به دنبال موضوع کاری مشابه شما میگردد میتواند جزو جامعه هدف شما به شمار بیاید.
البته میتوانید هم تولید محتوای زبان فارسی و هم انگلیسی داشته باشید تا تمامی افراد بتوانند از کانال یوتیوب شما استفاده نمایند.
اگر کسب و کار شما در دیگر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام ، توییتر ، تلگرام ، لینکدین و… فعالیت دارد حتما آدرس کانال یوتیوب خود را در این شبکهها قرار بدهید.
خوب این موضوع باعث میشود که جامعه هدف زیادی از طریق این فضاها به سمت کانال یوتیوب شما هدایت شوند و با این کار حتی روی اعتمادسازی و اعتبار کسب و کارتان نیز تاثیرگذار خواهید بود. اگر هنوز در این شبکهها فعالیت ندارید با مطالعه آموزش اینستاگرام میتوانید اطلاعات بسیار خوبی را بدست آورید.
حتی برخی از دیجیتال مارکترها بر این باور هستند که شما در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام میتوانید برای کانال یوتیوب خوب تبلیغ نمایید. برای مثال اگر کسب و کار آموزشی هستید در تبلیغ ذکر کنید که برای مشاهده ویدیوها میتوانند از کانال شما در یوتیوب استفاده کنند.
ما در راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام به خوبی راجع به نحوه تبلیغ در این شبکه اجتماعی صحبت کردهایم.
شما با انجام فرآیند سئو یوتیوب میتوانید بازدهی بالایی را دریافت نمایید. سئوی کانال یوتیوب خود را باید از بهینه سازی ویدیوهایی که آپلود میکنید شروع نمایید.
برای کسب بالاترین عملکرد در سئوی یوتیوب ، ابتدا باید کلمات کلیدی مناسب برای ویدیوهای خود را مورد نظر قرار دهید. تقاضای زیاد و کلید واژههایی که رقابت کمتری دارند بهترین گزینه برای شما است ، زیرا رتبه بندی برای آنها آسان تر است.
افراد در جستجوی موضوعی هستند و بنابراین شما با انتخاب این موضوع ترافیک سایت را به سمت فیلم های خودتان سوق می دهید. پس از تصمیم گیری در مورد کلید واژه ها و ایجاد فیلم خود ، عاقلانه از کلید واژه های تان استفاده کنید.
با ادامه روش های کاربردی برای افزایش مخاطبین در یوتیوب همراه ما باشبد.
یکی از دلایلی که باعث بازدید هرچه بیشتر و بهتر ویدیوهای شما میشود این است که از برچسبهای مناسب و صد البته مرتبط استفاده نمایید. در قسمت زیر به قوانین کلی در استفاده از برچسب در ویدیوهای یوتیوب میپردازیم:
سعی کنید برای خود یک برچسب منحصر بفرد ایجاد کرده و همواره از آن برای تمامی ویدیوهای خود استفاده نمایید. این کار باعث میشود تا کاربران برای بازدید ویدیوهای شما به این تگها سر بزنند.
حتما از کلید واژههای اصلی در برچسبهای خود استفاده نمایید.
سعی کنید از تگهای ترند که به موضوع ویدیو شما مربوط است حتما اسفاده نمایید.
یکی از مواردی که متاسفانه افراد اصلا به آن توجه نمیکنند این است که با توجه به تولید محتوای کاربردی برای بنر ویدیوهای خود اصلا تلاش نمیکنند که خوب این موضوع بسیار روی بازدید و جذب مخاطب تاثیر گذار است.
چرا؟
بنر معمولا اولین قسمتی که نظر کاربر را جذب میکند و اگر بنر شما طراحی زیبا داشته باشد قطعا کاربر مشتاق خواهد شد که ویدیو شما را پلی نماید. سعی کنید طراحی بنر شما کاملا مربوط به موضوع ویدیو باشد. حتی میتوانید از عکس خود در طراحی بنر استفاده نمایید.
اگر ایده کافی برای طراحی بنرها ندارید میتوانید با مطالعه مقاله معرفی سایت برای دانلود عکس رایگان به دنیایی از تصاویر زیبا و با کیفیت دسترسی داشته باشید.
اگر کسب و کارتان سایت ندارد و از شبکه اجتماعی شروع به فعالیت کردهاید پیشنهاد میشود حتما برای ویدیوهای خود در یوتیوب سایت طراحی نمایید. اگر تازه کار هستید نیاز نیست که هزینههای زیادی برای طراحی سایت انجام دهید و تنها با یک وبسایت وردپرسی میتوانید نیاز خود را برطرف نمایید که در آموزش وردپرس به خوبی به آن پرداختهایم.
از طریق دو جهت میتوانید ویدیوهای خود را در وبسایت در دسترس کاربران قرار دهید. مرحله اول این که ویدیوهای خود را به صورت مستقیم آپلود نمایید که خوب قطعا برای این کار به هاست پر حجمی نیاز دارید و مرحله دوم این است که لینک ویدیو یوتیوب خود را در سایت قرار دهید و در یوتیوب بازدید بگیرید. قطعا میدانید که اگر ویدیوهای شما بازدید بالایی داشته باشد شما میتوانید بر اساس هر بازدید درآمد داشته باشید که خوب مسلما این موضوع برای کسب و کارها اهمیت دارد. در روش کسب درآمد از یوتیوب به خوبی راجع به این موضوعات صحبت کردهایم.
قطعا فیلمها و سریالهای زیادی را مشاهده کردهاید که قبل از انتشار فیلم اصلی تیزر آن پخش شده و مورد استقبال افراد زیادی قرار میگیرد. شما میتوانید با توجه به جدول تولید محتوای خود برای برخی از ویدیوها که میدانید قطعا دنبال کنندههای زیادی به دنبال آن هستند و بازخورد خوبی میگیرید یک تیزر چند ثانیهای طراحی نمایید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید. این موضوع باعث میشود تا کاربران با شدت علاقه بیشتری به دنبال انتشار ویدیو باشند و بازخورد بیشتری را دریافت نمایید
حتی میتوانید تیزر خود را در سایر شبکههای اجتماعی پخش کرده و از کاربران بخواهید که برای مشاهده ویدیو اصلی به کانال یوتیوب شما سر بزنند.
کانالهای یوتیوبی زیادی را مشاهده میکنیم که کاربران در کامنتها درخواست انتشار محتواهایی با موضوعات مختلف دارند که این یعنی برگ برنده برای یک کسب و کار زیرا این کانال میتوانید با تولید محتوای مورد نیاز کاربر به بالاترین تعامل برسد که با بالارفتن نرخ تعامل قطعا تاثیرات مثبت زیادی را تجربه خواهید کرد.
بنابراین حتما از کاربران بخواهید که موضوعاتی را که احتیاج به آموزش دارند را در اختیار شما قرار دهند و شما با تدوین یک استراتژی این محتواها را تولید نمایید.
معمولا کسب و کارهایی که به صورت مشترک به تولید محتوا میپردازند عملکرد بهتری را در نهایت خواهند داشت. سعی کنید افراد و همکاران خود را در زمینه کاری خود پیدا کرده و پیشنهاد تولید محتوای مشترک را بدهید در این صورت جامعه هدفی که ویدیو شما را مشاهده میکند دوبرابر خواهد شد.
البته ممکن است کانالهای یوتیوب بزرگ این درخواست شما را قبول نکنند بنابراین باید سعی کنید با همکاران در سطح خودتان این همکاری را داشته باشید.
یکی از مواردی که در افزایش مخاطبین شما تاثیر زیادی دارد این است که باید سعی کنید مشارکت بسیار زیادی در کانال خود ایجاد نمایید. باید طوری تولید محتوا داشته باشید تا زمانیکه کاربر محتوای شما را مطالعه میکند برای مشاهده سایر ویدیوها عضو کانال شما شود.
حالا با ایجاد مسابقه و یا هر روش دیگری میتوانید این مشارکت را حداکثر مقدار خود برسانید.
اگر تا به اینجا به فعالیت در یوتیوب علاقه مند شدهاید اما موضوع خوبی برای راه اندازی کانال خود پیدا نکردید در ادامه ما ترندترین موضوعات را به شما معرفی خواهیم کرد که با انتخاب آنها میتوانید عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارید.
تعداد 70 درصد از کاربران یوتیوب ویدئوها را از طریق دستگاههای تلفن همراه خود مشاهده میکنند. بنابراین ویدیوهای شما باید در تلفن همراه نمای خوبی داشته باشند.
ویدئوهای کوتاه در یوتیوب بسیار محبوبتر از ویدیوهای طولانی هستند. بر اساس تجربه مدت زمان ایدهآل ویدئوها بین 1 الی 2 دقیقه است.
الگوریتم یوتیوب به گونهای طراحی شده است که علاقهی بیشتری به افرادی که دائما ویدئوهای جدید پست میکنند ، نشان دهد.
Thumbnailهای بهینه برای ویدئوهای یوتیوب باید دارای عرض 1280 پیکسل در ارتفاع 720 پیکسل باشند.
در این سری از مقالات برتر آموز سعی کردهایم تا راجع به مقاله روش های کاربردی برای افزایش مخاطبین در یوتیوب به صورت کاربردی و کامل صحبت نماییم. قصد ما این است که شما با مطالعه این مقاله بتوانید تا حد زیادی روی افزایش مخاطبین در یوتیوب مسلط باشید. مهمترین نکته این است که در این مسیر حتما صبر و حوصله زیادی را داشته باشید زیرا ممکن است تمامی این روشها مدت زیادی طول بکشد تا نتیجه مطلوب را به شما بدهید.
اگر شما جزء روشهای بالا تکنیکهای کاربردی دیگری را میشناسید و یا آن را در کانال خود تست کردید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا میکنید برای ایده گرفتن راجع به تاسیس و نحوه اداره کانال یوتیوب پیشنهاد میشود حتما مقاله 10 کانال برتر یوتیوب در حوزه دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.
تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.
نظرات کاربران