سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
آموزش ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟ برتر آموز

ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟

1402/03/20

سلام به دوستان برتر آموزی !

قطعا تا به الان پروژه‌های زیادی رو داشتید که باید از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کردید و نمی‌دونستید الان باید چی کار کنید؟ خوب داشتن یک منبع خوب برای مارکتینگ قطعا جزو مهم‌ترین مسائلی است که باید هر دیجیتال مارکتری مثل و من و شما بهش احتیاج داره! در این سری از مقالات برتر آموز قرار است تا راجب به بانک ایمیل صحبت کنیم و اطلاعات خیلی خوبی را بدست بیاریم. پس همراه ما باشید.

ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟ سوال مهم که همه افراد به دنبال پاسخی برای آن هستند.

البته که هنوز برخی از افراد هستند که اصلا ایمیل مارکتینگ را قبول ندارند ولی اگر این موضوع را به درستی انجام بدهید نتیجه خیلی خوبی هم دارد.

این که ایمیل مارکتینگ شما موفقیت آمیز نیست فاکتورهای زیادی را باید در این زمینه بررسی کنید تا موضوع برای شما نتیجه بخش باشد.

دیجیتال مارکتینگ دنیای خیلی از اطلاعات است که با مطالعه آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌توانید اطلاعات خوبی را بدست آورید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت :

  • ایمیل مارکتینگ چیست؟
  • چرا ایمیل مارکتینگ؟
  • ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟
  • چرا بانک ایمیل نخریم؟
  • چگونه بانک ایمیل شخصی بسازیم؟
  • بعد از دریافت ایمیل چی کار کنیم؟
  • چند نکته کوتاه!!

ایمیل مارکتینگ چیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ شما راه و روش‌های زیادی برای کسب مشتری و داشتن فروش بالا دارید که یکی از روش‌های موثر و قدمت دار بازاریابی ایمیلی با همان ایمیل مارکتینگ است.

بازاریابی ایمیلی یعنی این که شما طی یک فرآیند پیام‌های هدفمندی را برای مخاطبین خود ارسال می‌کنید و در ازای ارسال ایمیل می‌توانید نتیجه خوبی را هم کسب کنید.

این که از ایمیل مارکتینگ چه نتیجه‌ای را می‌گیرید به فاکتورهای زیادی بستگی دارد.

اگر به لیست باکس ایمیل خودمون دقت کنیم کلی ایمیل از شرکت‌های مختلف داریم که اصلا باز هم نکردیم. فرآیند بازاریابی ایمیلی که درست انجام بشود بهترین نتیجه با مخاطبین را خواهد داشت.

طراحی بانک ایمیل برتر آموز

چرا ایمیل مارکتینگ؟

اگر دقت کرده باشید داشتن یک آدرس ایمیل برای هر فرد ضروری است چون شما برای عضویت در هر سایت و یا شبکه اجتماعی به ایمیل نیاز دارید. پس هر فردی که داخل فضای مجازی فعالیت دارد یک آدرس پست الکترونیکی هم دارد.

یعنی این که شما با جامعه هدف بزرگی در ارتباط هستید.

ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟

خوب با یک مثال ساده این موضوع را توضیح می‌دهیم:

فرض کنید که شما مدیر یک فروشگاه تازه تاسیس لوازم اسباب بازی هستید. تمامی مخاطبین شما افرادی هستند که در مرحله اول بچه دارند و دوم این که شرایط سنی این بچه‌ها برای بازی با اسباب بازی مناسب است. حالا شما می‌خواین یک کمپین برای فروش طراحی کنید!

پس شما به ایمیل این افراد نیاز دارید تا بتوانید بازدهی بالایی داشته باشید! حالا تصور کنید که برای این کمپین به افراد مختلفی ایمیل ارسال کنیم. مثلا شخصی که اصلا بچه ندارد و یا فردی که مجرده! خوب طبیعتا در این مواقع کمپین شما شکست می‌خوره و دیجیتال مارکتر محترم معتقده که ایمیل مارکتینگ نادرست است!

حالا ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟ یعنی چی؟

ساخت لیست ایمیل

یعین این که شما با توجه به امکاناتی که دارید دقیقا ایمیل جامعه هدف را جمع آوری کنید. این کار زمانبر است اما مهم‌ترین مزیتی که دارد این است که بهترین نتیجه را در کمپین‌ها به شما می‌دهد چون دقیقا با درست‌ترین افراد در حال تعامل هستید!

خرید بانک ایمیل !

کافیه همین الان داخل گوگل مطابق تصویر کلمه خرید بانک ایمیل رو سرچ کنید و با وبسایت‌های گوناگونی آشنا بشید که برای شما بانک های ایمیل زیادی را آماده کردند و حتی با قیمت مناسب هم در حال فروش هستند.

خرید بانک ایمیل برتر آموز

با توضیحات بالا قطعا جواب ، سوال ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟ مشخص شد و ساخت لیست ایمیل خیلی بهتر و موثرتر از خرید بانک ایمیل است. به جرات می‌تونم بگم که بیشتر کمپین‌های ایمیل مارکتینگ که متاسفانه شکست هم می‌خورند به خاطر این است که اصلا نظارتی روی ایمیل‌های ارسالی ندارند و تصور می‌کنند که اگر محتوای درستی را ارسال کنند کمپین نتیجه بخش است!

درسته که ساخت ایمیل زمانبره ولی نتیجه خیلی بهتری را برای شما خواهد داشت.

چرا بانک ایمیل نخریم؟

خوب حالا شاید برای بعضی از شما سوال بوجود بیاید که چرا بانک ایمیل نخریم؟ این همه وبسایت معتبر در گوگل وجود دارند که در حال فروش بانک ایمیل هستند ، حالا اگر بانک ایمیل هم خریدیم چه جوری بهینه استفاده کنیم؟

ممکن است آدرس‌های ایمیل اصلا فعال نباشند!

زمانی که شما یک بانک ایمیل خریداری می‌کنید این بانک ممکن است بیش از هزاران ایمیل را شامل شود وهیچ تضمینی وجود ندارد که تمامی آدرس‌های موجود در بانک درست باشد. بنابراین شما فکر می‌کنید که مثلا به 500 هزار نفر ایمیل ارسال کردید ولی ممکن است حتی نیمی از این ایمیل‌ها نادرست باشند.

قطعا آدرس ایمیل فیک در این بانک‌ها وجود دارد!

خیلی از اوقات پیش آمده که ما در شبکه‌های اجتماعی و در سایر موارد آدرس ایمیل نادرستی را وارد میکنیم خوب طبیعتا تمامی این آدرس‌های ایمیل داخل بانک‌های ایمیل وجود دارند.

افراد مطابق حوزه کاری شما نیستند!

یکی دیگر از دلایل مهم این است که ممکن است اصلا کسب و کار شما مطابق سلیقه افراد نباشد و حتی باعث مزاحمت هم بشود. در برخی از بانک‌های ایمیل افراد را بر اساس ویژگی‌های خاصی تفیکیک کردند اما باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که شما دقیقا مطابق سلیقه افراد برای آنها ایمیل ارسال می‌کنید.

خطر اسپم شدن در کمین است!

اگر تعداد ایمیل‌های نادرست و نامربوط شما به افراد افزایش پیدا کند خطر اسپم شدن در راه است و ممکن است که اکانت ایمیل شما بسته شود.

ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟ برتر آموز

چگونه بانک ایمیل شخصی بسازیم؟

بعد از این که موارد بالا را مطالعه کردیم الان بیشتر افراد دوست دارند که بانک ایمیل شخصی سازی شده داشته باشند اما سوال اصلی اینجاست که اصلا چه جوری بانک ایمیل درست کنیم؟

قبل از هر چیزی برای درست کردن بانک ایمیل زمان کافی را در نظر بگیرید و انتظار نداشته باشید که در عرض یک هفته بانک ایمیل شما با 1000 نفر جمعیت آماده باشد.

اول از همه از کاربر اجازه بگیرید!

قبل از اینکه به هدف فروش خودمون برسیم باید به این فکر کنیم که باید از کاربر اجازه بگیریم! کاربر یا جامعه هدف ما باید رضایت کافی داشته باشد تا هر روز ایمیل و یا نوتیفیکشنی از ما دریافت نماید. اگر رضایت کاربر نباشد برند شما قطعا نتیجه خوبی را نخواهد گرفت. ما تمامی این موارد را در بازاریابی اجازه‌ای بررسی کرده‌ایم.

برای دریافت ایمیل جذابیت ایجاد کنید.

فکر نکنید که کاربر به محض این که وارد سایت شما می‌شود خیلی راحت آدرس ایمیل در اختیار قرار می‌دهد ، اصلا اینطور نیست. شما باید برای کاربران یک مسیر و یا نقشه‌ای طراحی کنید که کاربر تشویق بشود تا آدرس ایمیل خود را به شما بدهد.

چه جوری؟

مثلا کافیه یک پاپ آپ درست کنید که اگر کاربر آدرس ایمیل خود را وارد نماید برای مثال 10 تا مقاله کاربردی و درجه یک در زمینه آموزش سئو برای او ارسال می‌شود و یا می‌توانند با درج ایمیل در خبرنامه عضو شوند. برای فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانید شرایطی را فراهم کنید که کاربران از طریق ایمیل سریعتر تخفیفات را متوجه بشوند.

خلاصه با توجه به موضوع کسب و کارتان و با هر روشی که می‌تونید مسیری جذاب برای دریافت ایمیل از کاربر طراحی کنید.

از طریق فرم ثبت نام

الان برای این که بخواهیم در اکثر سایت‌ها ثبت نام کنیم نیاز داریم تا این کار را از طریق ایمیل و یا شماره تلفن همراه انجام بدهیم. بنابراین خیلی راحت می‌توانید بخش ایمیل را ضروری کنید و کاربر برای ثبت نام حتما باید آدرس ایمیل خود را درج کند.

البته که دفت باشید برای ثبت نام فقط موارد ضروری را از کاربر بخواهید برای مثال اگر محصول شما دانلودی است هیچ نیازی نیست تا کاربر آدرس منزل و کدپستی برای شما درج نماید.

برای این که از صحت ایمیل وارد شده اطمینان خاطر داشته باشید می‌توانید تاییده ایمیل دریافت کنید. با این کار هیچ کاربری نمی‌تواند با ایمیل جعلی و یا فیک وارد سابت شما بشود. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید با Woocommerce User Email Verification تاییده ایمیل دریافت نمایید. در آموزش وردپرس ما به شما نحوه نصب و دانلود افزونه‌ها را آموزش داده‌ایم.

باشگاه مشتریان راه اندازی کنید!

برای این که کاربران و جامعه هدف شما به فعالیت بیشتر ترغیب بشوند پیشنهاد می‌شود که حتما از موضوع باشگاه مشتریان در کسب و کار خود استفاده نمایید. همه ما آدم‌ها بی نهایت عاشق جایزه و برنده شدن هستیم پس این موضوع طبیعی است که با شرکت در باشگاه مشتریان حس بهتری را تجربه کنیم.

در این باشگاه می‌توانید جوایز مختلفی را بر اساس امتیاز بندی کاربران قرار بدهید و همچنین برای فعالیت در باشگاه از ایمیل افراد استفاده نمایید.

در ازای دریافت ایمیل خدمات رایگان ارائه کنید.

اگر به کاربران خدمت رایگان عرضه کنید حتما ترغیب می‌شوند تا آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار بدهند. با توجه به موضوع کسب و کارتان این خدمت رایگان کاملا می‌تواند متفاوت باشد.

مثلا اگر وبسایت آموزشی دارید می‌توانید جلسه اول ویدیوهای آموزشی خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار بدهید و به ازای آن ایمیل و اطلاعات فرد را دریافت کنید.

یا مثلا اگر فروشگاه اینترنتی دارید در ازای ارسال یک محصول رایگان و اشانتیون ایمیل کاربر را دریافت کنید.

کد تخفیف در ازای درج ایمیل

خیلی راحت می‌تونید با طراحی یک پاپ آپ زیبا ، یک کد تخفیف برای کاربران طراحی نمایید. این کد تخفیف را زمانی ارائه می‌کنید که کاربر ایمیل خود را وارد نماید سپس برای صحت آدرس ایمیل کد تخفیف دقیقا به همان ایمیل ارسال می‌شود. البته که سعی کنید کد تخفیف‌ها و حتی پیشنهادات خوبی را برای این کار انجام بدهید تا کاربران با علاقه بیشتری این کار را انجام بدهند.

بعد از دریافت ایمیل چی کار کنیم؟

خوب حالا وقتی که ایمیل کاربران را دریافت کردید باید تمامی این ایمیل‌ها طبقه بندی بشوند تا در صورت نیاز بتوانید به خوبی از آن‌ها استفاده نمایید.

همیشه لیست ایمیل را پاکسازی کنید!

همواره در طول اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ خود افرادی که به ایمیل‌های شما علاقه ندارند و یا حتی آدرس ایمیل آن‌ها عوض شده است را باید لحاظ کنید. به این فکر نکنید که برای 1000 نفر ایمیل فرستادید کمپین موفق است شما می‌توانید برای 100 نفر ایمیل ارسال کنید و با 60 نفر هم تعامل بگیرید و ادعا کنید که کمپین موفقی دارید.

ایمیل افراد را دسته بندی کنید.

بهترین کار این است که تمامی ایمیل‌های دریافت شده از کاربران را طبق یک اصولی دسته بندی کنید. با توجه به ماهیت کسب و کار شما این اصول می‌تواند بسیار متفاوت باشد ولی خوب در حالت کلی مثلا بر مبنای سبد خرید ، سن ، استان محل سکونت و…. می‌توانید ایمیل‌ها رو دسته بندی کرده و در جشنواره‌های مختلف به درصد مختلفی از افراد ایمیل ارسال کنید.

پیام‌های یکسان نفرستید.

پیشنهاد که حتما سعی کنید که از یک پیام آماده و قالب یکسان برای همه کاربران استفاده نکنید. اگر برای شما مقدور است لطفا برای هر کاربر یک پیام شخصی سازی ارسال کنید.

مثلا در ابتدای ایمیل با اسم کوچک کاربر را صدا کنید و یا کلماتی را داخل متن قرار بدهید که کاربر احساس کند شما برای این پیام وقت گذاشته‌اید.

اگر ارسال پیام‌های شخصی برای هر کاربر مقدور نیست می‌توانید از دسته بندی کمک بگیرید و به دسته‌های مختلف از افراد پیام‌های مختلف ارسال نمایید.

چند نکته کوتاه!!

برخی از افراد با این که تمام نکات را به خوبی رعایت می‌کنند اما کمپین موفقی ندارند که خوب علاوه بر جمع آوری ایمیل درست باید به نحوه ارسال هم دقت کنید.

از پلتفرم‌های خوب و مناسب در این زمینه استفاده کنید ، البته که ابزارهای ایمیل مارکتینگ خیلی زیادی وجود دارند که می‌توانید هم به صورت رایگان و هم غیر رایگان استفاده کنید اما توجه داشته باشید که با آزمون و خطا بهترین پلتفرم رو بدست بیارید. متاسفانه برخی از این ابزارها ایمیل را به دست مشتری نمی‌رسانند و یا داخل پوشه اسپم ارسال می‌کنند.

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم در مقاله ساخت لیست ایمیل یا خرید بانک ایمیل؟ به طور کلی در مورد این موضوع صحبت کنیم و راهکارهای خوبی را برای شما قرار بدهیم. اگر تا به الان بانک ایمیل شخصی برای کسب و کار نداشتید سعی کنید از همین امروز در قالب یک فایل اکسل نسبت به جمع کردن ایمیل‌ها اقدام کنید.

اگر تجربه‌ای در زمینه‌ی ساخت بانک ایمیل دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. منون از توجه شما به برتر آموز

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *