هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
فعالیت بدنی در محیط کار، چگونه در محیط کار ورزش کنیم

فعالیت بدنی در محیط کار، چگونه در محیط کار ورزش کنیم

دسته بندی : سلامت
1401/09/15

شما با مطالعه این مقاله می‌توانید تکنیک‌های جالبی در مورد ورزش در محیط کاری و

همچنین برنامه ریزی برای فعالیت بدنی در محیط کار داشته باشید.

امروزه با توجه به ساده سازی انواع مشاغل و همچنین رشد مشاغل به صورت آنلاین، توجه به فعالیت بدنی در محیط کار جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. به عنوان مثال فرض کنید، شما به عنوان یک مدرس سئو، مشغول آموزش سئو به صورت آنلاین می‌باشید. به این موضوع توجه کنید که چند سایت در شبانه روز، مخصوصا زمان‌هایی که مشغول آموزش می‌باشید. در جای خود ساکن و بدون حرکت می‌باشید. شاید این موضوع برای شما چندان عجیب نباشد. اما باید توجه داشته باشید که زمانی که شما سلامتی شما به صورت جدی در خطر است.

جالب است بدانید که یکجا نشینی به اندازه دخانیات برای سلامتی شما مضر است. از طرفی امروز زندگی ما به صورت قابل توجهی مکانیکی شده است. حتی شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که افراد در سنین پایین در معرض خطر می‌باشند. فکر نکنید که فعالیت بدنی در محیط کار فقط ویژه افراد مسن و یا جوان است. امروزه کسانی که در حوزه گیمینگ و همچنین بلاگری نیز فعالیت می‌کنند، به صورت جدی در معرض این آسیب می‌باشند.

توجه داشته باشید که نکاتی که ما در این مقاله در حوزه فعالیت بدنی در محیط کار برای شما بیان می‌کنیم به صورت مستقیم روی سلامتی آینده شما تاثیر گذار است. از طرفی توجه داشته باشید که سلامت امروز شما دلیلی برای سلامت شما در 10 سال آینده نیست. به این نکته توجه داشته باشید که بیماری به صورت ناگهانی برای شما مشکل ساز می‌شود. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا شما را با نکاتی ساده آشنا کنیم که روی آینده و سلامتی شما به صورت قابل توجه تاثیر گذار است.

چرا باید در محیط کار ورزش کنیم؟

شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که آیا لازم است که برای شمایی که به صورت مستمر در هفته ورزش می‌کنید نیز در محیط کار خود فعالیت بدنی داشته باشید. پاسخ قطع به یقین مثبت است. دقت داشته باشید که ممکن است که شما در طول هفته 3 تا 5 جلسه ورزش سنگین داشته باشید. این موضوع روی سلامت بدن شما و همچنین سلامت افکار شما بسیار مهم و ضروری است. اما فعالیت بدنی در محیط کار مبحثی کاملا جدا دارد. به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که مدت زمان نشستن شما از 45 دقیقه بیشتر می‌شود بدن شما شروع به تحلیل می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که بدن شما در حالت سکون قرار می‌گیرد، شروع به تغییر سیستم تنفسی و همچنین تغییر الگوی مصرف انرژی خود می‌کند. ورزش کردن شما به صورت مستمر و روزانه بسیار مفید و موثر است. اما به هر حال یکجا نشینی رو بدن شما تاثیر گذار خواهد بود. به این موضوع توجه داشته باشید که حتی مصرف دخانیات نیز در حالت نشسته با حالت ایستاده بسیار متفاوت است. امیدوارم به اهمیت این موضوع پی برده باشید. شما با انجام چند فعالیت بدنی در محیط کار می‌توانید از این موضوع جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که فعالیت بدنی در محیط کار می‌تواند روی تمرکز شما نیز به صورت قابل توجهی تاثیر گذار باشد. از طرفی زمانی که شما تمرکز و ذهن سالمی داشته باشید رفتار شما در محیط کار نیز همراه با بهره‌وری بیشتری خواهد بود. به نکاتی که در این مقاله گفته می‌شود، سعی کنید دقت و توجه کافی داشته باشید و برای آن یک یاد آور ساده روی تلفن همراه خود قرار دهید. در این صورت شانس سلامتی به صورت قابل توجه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

چطور در محیط کار ورزش کنیم؟ فعالیت بدنی در محیط کار چه مدت زمانی باید داشته باشد؟

ما در این بخش به صورت کارا کامل و جامع  در مورد اینکه در محیط کار چگونه باید ورزش کنیم با شما صحبت خواهیم کرد. و دومین بخش سوال شما را نیز در این بخش پاسخ خواهیم داد. این که چه مدت زمانی برای هر ورزشی زمان کافی صرف کنیم. به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که ما یک فعالیت بدنی در محیط کار به شما معرفی می‌کنیم. شما باید به مدت زمان انجام آن نیز توجه داشته باشید. در این صورت می‌توانید بازدهی مناسبی از آن کسب کنید.

چطور در محیط کار ورزش کنیم

مقدمه فعالیت بدنی در محیط کار این است که استفاده از پله به جای آسانسور در برنامه شما باشد

 معمولا ما امروزه در ساختمان‌های اداری چند طبقه و یا پاساژهای تجاری چند طبقه مشغول فعالیت می‌باشیم. با توجه به این موضوع بهتر است که از همان اول روز برای رفت و آمد خود به جای استفاده از پله برقی و یا آسانسور از پله‌ها استفاده کنیم. از طرفی اگر قرار است که به یک بخش دیگر در محیط کار خود حرکت کنید. شما باید از مسیر دورتر برای این موضوع استفاده کنید. به عنوان مثال زمانی که قرار است که به بخش امور اداری خود بروید سعی کنید که از مسیر دورتر استفاده کنید.

از طرفی به جای اینکه از نیروی خدمات خود بخواهید که برای شما آب و چای بیاورند. بهتر است برای سلامت خود به آبدارخانه مراجعه کنید و خرید خود را کامل کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که ما در محیط کار خود مشغول به فعالیت فکری می‌باشیم؛ باید به فکر فعالیت بدنی در محیط کار نیز باشیم، شما می‌توانید با چند تکنیک ساده سلامت خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید که ما بعد از 45 دقیقه تا 1 ساعت نشستن بهتر است که جای خود بلند شویم و یک حرکت کوچک انجام دهیم.

جلسات خود را به جلسات پیاده روی تغییر دهید

شاید این موضوع برای شما عجیب باشد، اما این کار به صورت روتین در بخش‌های مختلفی از دنیا انجام می‌شود. به عنوان مثال زمانی که افراد قرار است جلسات دو نفره کوتاه مدت داشته باشند، سعی می‌کنند که این جلسه رو در یک همراهی کوتاه با یک دیگر به سرانجام برسانند. البته اگر قرار است که در جلسه شما از اسناد خاصی استفاده شود. شاید این موضوع برای شما کاربردی نداشته باشد. اما نگران نباشید فعالیت بدنی در محیط کار بسیار متنوع است و شما می‌توانید از کارهای دیگر استفاده کنید.

از طرفی به این موضوع نیز توجه داشته باشید که معمولا افراد در محیط کار زمان‌های کوتاهی را به گپ و گفت در مورد مسائل مختلف می‌گذرانند. حداقل کار این است که شما برای فعالیت بدنی مناسب در محیط کار سعی کنید، این مدت زمان را به صورت ایستاده سپری کنید. توجه داشته باشید که هر کسی قطعا در مدت زمان کار خود، چند دقیقه برای انجام دادن این تکنیک وقت دارد. در نتیجه سعی کنید که از مواردی که در این بخش گفته می‌شود به خوبی استفاده کنید.

تغذیه سالم در محیط کار امری ضروری است و از فعالیت بدنی در محیط کار قابل اهمیت‌تر

اگر شما فعالیت بدنی در محیط کار به کرات داشته باشید اما تغذیه مناسب نداشته باشید، می‌توانیم به شما قول دهیم که کل زحمات شما به هدر می‌رود. به عنوان مثال زمانی که شما قصد مصرف چای و قهوه در محل کار خود دارید، بهتر است که نوشیدنی‌های غیر مضر استفاده کنید. برای درک بهتر این بخش به شما توصیه می‌کنم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آنجا از مقاله « معرفی چند جایگزین سالم به جای قند و شکر » به صورت جامع و کامل استفاده کنید.

توجه داشته باشید که هدف از فعالیت بدنی در محیط کار این است که شما علاوه بر ذهن و جسم سالم، ظاهری زیبا نیز داشته باشید. قطعا یک شکم بزرگ ظاهر جالبی برای شما نخواهد داشت. در نتیجه بهتر است که  شما تمام تلاش خود را به کار گیرد تا به این موضوع به اندازه کافی اهمیت بدهید. توجه داشته باشید که داشتن تغذیه سالم علاوه بر این که روی ظاهر شما تاثیر گذار است. روی بازدهی کار شما نیز تاثیر گذار است.

از طرفی داشتن بازدهی مناسب در زمان کار مشروط به داشتن ذهن سالم و بدن سالم است. سعی کنید که د طول روز و در مدت زمان انجام کار به تغذیه خود اهمیت بسیار زیادی بدهید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا نکات جالبی در مورد فعالیت بدنی در محیط کار به شما بگوییم.

حرکات کششی یک فعالیت بدنی مناسب  در محیط کار

به این نکته توجه داشته باشید که ساده‌ترین کار برای این که شما یک فعالیت بدنی در محیط کار داشته باشید انجام حرکات کششی است. این کار باعث می‌شود که گردش خون در بدن شما افزایش پیدا کند. این موضوع باعث می‌شود که ذهن شما به صورت قابل توجه‌ای در اکسیژن بیشتری دریافت کند. همین موضوع باعث می‌شود که تجربه کاری و تمرکز ذهنی شما افزایش پیدا کند. شما بهتر است که برای این موضوع یک تایمر و یا یک شرط تعیین کنید.

به عنوان مثال می‌گویید که بعد از بررسی هر 20 پرونده من چند حرکت کششی به مدت دو دقیقه انجام می‌دهم. به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید به قول و قرار خود پایبند باشید و از حرف دیگران خجالت نکشید. توجه داشته باشید زمانی که شما قصد دارید که حرکات کششی در محیط کار را تجربه کنید باید برای آن یک برنامه ریزی مشخص داشته باشید. شما باید بدانید که قرار است الان چه حرکتی را انجام دهید. برای درک بهتر این بخش می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید.

در آن بخش از مقاله « ورزش در خانه بدون تجهیزات ورزشی » را مطالعه کنید. در این مقاله به شما چند حرکت ورزشی مناسب را پیشنهاد می‌دهد که شما می‌توانید از آن در منزل خود استفاده کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که ما صحبت از حرکات کششی می‌کنیم. قرار نیست که شما مانند یک ژیمناستیک کار شروع به ورزش کنید. گاها بلند شدن شما از جای خود و چند کار ساده نیز کفایت می‌کند. در نتیجه ذهن خود را دیگر نکنید.

حرکات کششی در محل کار

برای فعالیت بدنی در محیط کار می‌توانید از وسایل موجود در محیط کار خود استفاده کنید

شاید شما فکر کنید که قرار است با یخچال موجود در محل کار خود اسکات بزنید!! اما نه ما برای شما یک برنامه بسیار ساده و عملی در نظر داریم که شما به سادگی می‌توانید به واسطه آن گردش خود را افزایش دهید. در نتیجه بدن شما نیز می‌تواند به صورت قابل توجهی شادابی خود را به دست آورد. برای شروع به بطری آب خود نگاهی داشته باشید. سعی کنید که از یک بطری آب بزرگ در محیط کار خود استفاده کنید.

در محله بعد با یک دست بطری آب خود را بلند کنید و بالای سر خود ببرید. این کار را به مدت یک و نیم دقیقه برای هر دست انجام دهید. شما باید این کار یک فرمان عصبی مناسب برای ذهن خود و دریافت دوپامین صادر می‌کنید. به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که شما قصد انجام این کار را دارید نباید نشسته باشید. از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید صندلی کار شما نیز یک وسیله جذاب است. شما می‌توانید با بلند کردن و نگه داشتن آن به مدت 3 دقیقه بدن خود را گرم کنید و گردش خود را افزایش دهید.

یکی دیگر از نکاتی که شما می‌توانید در محل کار خود انجام دهید این است که همانطور که نشسته‌اید. سعی کنید زانوی خود را باز کنید، این کار را برای هر پا به مدت حداقل دو دقیقه انجام دهید. شاید به نظر ساده باشد، آن را انجام دهید تا از کیفیت آن اطلاع پیدا کنید. توجه داشته باشید که زمانی که قرار است بدن خود را در یک وضعیت خاص قرار دهید بهتر است که اندکی نیز تمرکز داشته باشید. در نهایت ساده‌ترین فعالیتی که ما می‌توانیم به شما معرفی کنیم، نشست و برخاست روی صندلی کار شما به تعداد 15 تا 20 مرتبه است. این کار یک فعالیت بدنی مناسب در محیط کار به شما می‌آید.

برای فعالیت بدنی در محیط کار از وسایل تقویت پنجه و مچ دست استفاده کنید

زمانی که شما به فکر انجام فعالیت بدنی در محیط کار می‌باشید، شاید فکر کنید که برای این موضوع بهتر است که تجهیزاتی استفاده کنید. فکر شما کاملا درست است. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما قرار است از وسایلی استفاده کنید که حمل و نقل آن بسیار ساده است. از طرفی شما در مدت زمان کار خود نمی‌توانید شروع به طناب زدن کنید. ( البته در برخی از استارت آپ‌های سیلیکون ولی آمریکا طناب زدن برای آقایان اختیاری است و در برخی موارد نیز تشویقی هم دارد. )

شما برای این هدف می‌توانید بسیار ساده و راحت از وسایل تقویت مچ دست استفاده کنید. به عنوان مثال فشار دادن اسفنج‌های مخصوص این موضوع و یا کار کردن با دایره‌های بیضی شکل و… .خوبی این وسایل این است که اندازه بسیار کوچکی دارد. از طرفی مزاحم دیگر افراد نیز نمی‌شوید. در نهایت شما می‌توانید با یک دست خود ورزش کنید و با دست دیگر خود نیز کاری انجام دهید. فکر نکنید که فعالیت بدنی در محیط کار قرار است که یک فرآیند بسیار پیچیده باشد. بلکه شم می‌توانید به سادگی از این تکنیک در محیط کار خود استفاده کنید.

در نهایت توجه داشته باشید که استفاده از وسایل ممکن است که برای شما در هر محیطی امکان پذیر نباشد. اما پیاده روی در محل کار و یا انجام حرکات کششی کار آسان و قابل انجام است. سعی کنید برای اینکه این موضوع برای شما تبدیل به یک فراموشی نشود. حتما در طول ر روز یاد‌آورهایی با عنوان « ورزش کن » را انجام دهید. شما می‌توانید با انجام کارهایی ساده فعالیت بدنی در محیط کار داشته باشید.

برای رفت و آمد به محل کار خود از دوچرخه استفاده کنید

اگر برای شما مقدور است و فاصله مکانی منزل شما و محل کار شما بسیار زیاد نیست. سعی کنید برای رفت و آمد به محل کار خود از دوچرخه استفاده کنید. این موضوع شاید برای شما خنده دار باشد. اما در برخی از کشورهای اروپایی استفاده از دوچرخه جهت رفت و آمد به اداره قانون کاری آن شرکت است. دلیل ان نیز کاملا واضح و آشکار است. زمانی که شما رفت و آمد خود را با دوچرخه انجام می‌دهید. گردش خون شما افزایش پیدا می‌کند. شادابی شما در محل کار افزایش پیدا می‌کند و بازدهی شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

ممکن است که فاصله مکانی شما از محل کار تا منزل زیاد باشد. در این صورت می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که شما برای این که بتوانید افزایش بازدهی داشته باشید، بهتر است اندکی قبل از محال کار خود پیاده شوید و الباقی مسیر را به صورت پیاده به محل کار خود بروید. این موضوع می‌تواند به صورت قابل توجهی روی سلامتی شما تاثیر گذاری باشد. چرا پیاده روی از دوچرخه سواری نیز کالری سوزی بیشتری دارد.

فعالیت بدنی در محیط کار را محدود به حرکات بدنی شدید نکنید

یکی از نکاتی که شاید شما به آن توجه کافی نداشته باشید، اما به عنوان یک فردی که روزانه چندین ساعت در محل کار قرار است حضور داشته باشد باید به آن توجه کنید. این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به صورت صحیح روی صندلی خود بنشینید. صحیح نشستن خودش یک فعالیت بدنی در محیط کار است. چرا که شما برای درست نشستن باید مداوم خود را اصلاح کنید.

متاسفانه نادرست نشستن بسیار شایع است و می‌تواند روی سلامتی شما به صورت قابل توجهی تاثیر منفی داشته باشید. سعی کنید به این نکته توجه داشته باشید که درست نشستن روی سلامت شما و از طرفی روی تمرکز شما بسیار موثر است. شاید در اولین روزها این کار برای شما سخت باشد. اما به مرور زمان این موضوع برای شما تبدیل به یک عادت خواهد شد. یکی دیگر از کارهایی که شما باید در محل کار خود انجام دهید، ورزش چشم است.

زمانی که قرار است چندین ساعت به صفحه مانیتور خیره شوید و هیچ فعالیتی نداشته باشید. این موضوع می‌تواند به صورت قابل توجه روی بینایی شما تاثیر منفی بگذارد. توجه داشته باشید که هدف از فعالیت بدنی در محیط کار این است که شما سلامت فیزیکی و ذهنی مناسبی داشته باشید. در نتیجه این کار نیز می‌تواند برای شما ضروری باشد.

صحیح نشستن

به جای تماس تلفنی با همکاران خود سعی کنید که مراجعه حضوری داشته باشید

قطعا یکی از مواردی که شما باید به صورت جدی به آن توجه داشته باشید این است که شما در طول روز ممکن است که چندین بار به همکاران خود نیاز داشته باشید. ممکن است که لازم باشید که شما برای چک کردن موضوع آن‌ها صحبت کنید. در این زمان بهترین کار به جای برداشتن تلفن و تماس گرفتن این است که تمام تلاش خو را به کار گیرید و به سراغ خود شخص بروید.

اگر تعداد تماس‌های شما در طول روز زیاد است، سعی کنید که چند نفر را به صورت تصادفی انتخاب کنید و به سراغ آن‌ها بروید. توجه داشته باشید که همین فعالیت‌های به ظاهر کوچک می‌توانید تاثیر بسیار موفق العاده‌ای در عملکرد و سلامتی شما داشته باشد. خطر چاقی ممکن است که در کمین هر کسی باشد، در نتیجه سعی کنید آن را جدی بگیرید.

ساده‌ترین فعالیت بدنی در محیط کار حرکات کششی گردن است

زمانی که قرار است شما در محیط کار خود یک فعالیت بدنی بسیار ساده داشته باشید. استفاده از حرکات کششی و یا حرکات ایستای گردن می‌تواند برای شما یک پیشنهاد بسیار عالی و مناسب باشد. به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که قرار است حرکت گردن انجام دهید. حتما در موقعیت مناسب نشسته باشید و یا ایستاده باشید. از طرفی انجام حرکات بسیار سریع می‌تواند به صورت قابل توجه روی سلامت شما تاثیر منفی بگذارد. شکستن گردن به صورت سنتی را به حرکات گردن اشتباه نگیرید.

سخن پایانی

شما در این مقاله به صورت جامع و کامل با فعالیت بدنی در محیط کار و یا چگونه در محیط کار ورزش کنیم، آشنا شدید. توجه داشته باشید که صرفا دانستن این نکات برای شما مزایایی ندارد. بلکه شما باید برای انجام آن یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید. زمانی که قرار است شما یک فعالیت بدنی در محیط کار داشته باشید، باید خجالت را کنار بگذارید. در هر زمانی که قرار است شما اقدامی انجام دهید. باید ورزش خود را شروع کنید.

سلامت شما و عملکرد شما اولویت اول شما است. در نتیجه سعی کنید که برای این موضوع یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید. شما به هر میزان که امروز روی سلامتی خود تاکید داشته باشید. در سنین میانسالی و پیری لذت بیشتری خواهید برد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *