هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
لانگ تیل کیورد چیست؟ برتر آموز

لانگ تیل کیورد چیست؟ | چه تاثیری در سئو دارد؟

دسته بندی : سئو
1402/02/06

یکی از مهم‌ترین نکات در سئو کردن سایت‌ها انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. اونقدر این مسئله اهمیت داره که ما همیشه به سئوکارها توصیه می‌کنیم که زمان بیشتری رو برای انتخاب کلمه کلیدی اختصاص بدهند و تلاش کنند این مسیر به موفقیت طی کنند. در ادامه همراه من و برتر آموز باشید تا به خوبی در مورد انواع کلمه کلیدی صحبت کنیم.

لانگ تیل کیورد چیست؟ سوالی مهم که هر سئوکاری باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشد.

کلمات کلیدی دم دراز یا همان کلمات کلیدی طولانی نقطه عطف توانایی هر سئوکاری است که می‌تواند از پروژه خود بهترین نتیجه را داشته باشد.

در برخی از پروژه‌ها آنقدر رقابت بالاست که کسب و کارهای نوپا باید با استفاده از لانگ تیل کیورد رتبه دریافت کنند.

لانگ تیل کیورد تاثیر مستقیمی روی فرآیند سئو دارد که در آموزش سئو این موارد را به خوبی بررسی کرده‌ایم.

آنچه که شما در این مقاله خواهید  آموخت:

  • لانگ تیل کیورد چیست؟
  • چگونه لانگ تیل کیورد پیدا کنیم؟
  • مزایای لانگ تیل کیورد چیست؟
  • لانگ تیل کیورد چه تاثیری روی سئو دارد؟

لانگ تیل کیورد چیست؟

می‌دانیم که در سئو مهم‌ترین رکن انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب است و این انتخاب برای کسب و کارهای مختلف شامل فاکتورهای متفاوتی می‌شود. کلمه کلیدی در واقع آن واژه‌ای است که کاربر با سرچ آن در موتور جست و جو به سمت سایت شما هدایت می‌شود.

آنقدر انتخاب کلمه کلیدی درست اهمیت دارد که سئوکاران باید به صورت درست این مسیر را طی کنند. اگر در این زمینه هنوز اطلاعات کافی را ندارید پیشنهاد می‌شود حتما مقاله اشتباهات رایج در انتخاب کلمه کلیدی سایت را مطالعه نمایید.

لانگ تیل کیورد یا کلمات کلیدی دم دراز ، کلمه کلیدی است که بیش از 3 بخش می‌باشد و به اصطلاح کلمات کلیدی طولانی‌تری هستند که شانس گرفتن رتبه برتر در SERP ذر این کلمات بالاتر است.

Long Tail Keywords ها معمولا نقطه قوت هر سئوکاری هستند که با استفاده از آنها بتوانند نرخ کلیک را در سایت افزایش بدهند.

حالا این موضوع یعنی چی؟

می‌دانیم که کلمه کلیدی آموزش وردپرس با بیش از 16 هزار ایندکس داخل گوگل ، جزو کلمات سخت برای رتبه گرفتن است و همچنین رقبای بسیار قوی هم در این زمینه فعالیت می‌کنند و جایگاه SERP را به خودشان اختصاص داده‌اند. خوب حالا وبسایت‌های نوپا برای اینکه بتوانند در این فضا رقابت کنند باید با کلمات کلیدی طولانی یا همان Long Tail Keywords آغاز کنند.

برای کلمه آموزش وردپرس شما می‌توانید کلمات لانگ تیل زیر را استفاده نمایید:

آموزش وردپرس آنلاین ، آموزش وردپرس در تهران ، آموزش وردپرس رایگان ، آموزش وردپرس صددرصد تضمینی ، آموزش وردپرس فارسی ، آموزش وردپرس از پایه تا پیشرفته ، آموزش وردپرس حرفه‌ای و….

چگونه لانگ تیل کیورد پیدا کنیم؟

سوال مهمی که الان برای کاربران در مثال آموزش وردپرس بوجود آمده این است که چگونه می‌توان لانگ تیل کیوردها را پیدا کرده و برای آن استراتژی سئو طراحی نماییم؟

از خود گوگل اطلاعات بگیرید!

گوگل یکی از بهترین منابع در اختیار شماست که می‌توانید بسیار راحت خروجی لازم را برای کلمات طولانی بگیرید!

حالا چه جوری؟

اکثر سئوکارها همیشه فکر می‌کنند استفاده از فلان ابزار پیچیده و یا حتی گران قیمت بهترین نتیجه را برای آنها دارد و قطعا کلمات کلیدی خوبی را می‌تونند پیدا کنند ولی همیشه اینجوری نیست و گاهی اوقات گوگل بهترین ابزار برای شما برای انتخاب و یافتن کلمات کلیدی است.

برای این کار کلمه کلیدی مورد نظر خود را داخل گوگل سرچ کنید و سپس به انتهای صفحه اسکرول کنید. در قسمت پایین کادر شما لیستی از کلماتی را مشاهده می‌کنید که کاربران در گوگل سرچ می‌کنند و قابلیت جذب کاربران زیادی را دارد.

از طرف دیگر داخل گوگل یک قابلیت به نام autocomplete داریم. دراین قابلیت شما به محض سرچ یک کلمه درخواست‌هایی رو از گوگل مشاهده می‌کنید که افراد دیگری این موارد را سرچ کردند.

استفاده از ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی سایت

شما می‌توانید از تمامی ابزارهای موجود و حرفه‌ای برای انتخاب کلمه کلیدی استفاده کرده و از آن‌ها خروجی کلمه کلیدی طولانی را داشته باشید. اگر می‌خواهید میزان سرچ آن را بررسی کنید از ابزار Google Trend می‌توانید استفاده نمایید.

 سرچ کنسول گوگل

سرچ کنسول جزو یکی از مهم‌ترین و بهترین ابزارهای گوگل به شمار می‌رود که خوب طبیعتا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار سایر تیم‌های یک بیزینس می‌گذارد. سئوکاران با بررسی سرچ‌های موجود در این ابزار می‌توانند بررسی کنند که کاربران با سرچ چه عبارت و یا کلماتی می‌خواستند اطلاعات کسب کنند.

ابزار keywordtool

keywordtool هم یکی از انتخاب‌های مناسب وب مستران برای انتخاب Long Tail Keywords است.

استفاده از Google Trend

Google Trend یکی از ابزارهای مناسب برای بررسی کلمات کلیدی است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفه است.

کلمه کلیدی دم دراز برتر آموز

پرس و جو از کاربران و یا بررسی انجمن‌ها

معمولا زمانی که کاربران اطلاعات زیادی در مورد یک موضوع ندارند عباراتی که جست و جو می‌کنند طولانی‌تر است. یعنی چی ؟

قطعا دفعات زیادی این موضوع را تجربه کردید که دوست دارید یک آهنگ رو دانلود کنید. اگر اسم و یا نام خواننده را بلد باشید خیلی سریع داخل گوگل سرچ می‌کنید و به جواب نهایی می‌رسید ولی زمانی که فقط یک قسمت از آهنگ را بلدید چه اتفاقی می‌افته؟؟

شما عبارتی چند کلمه‌ای از یک متن آهنگ را سرچ می‌کنید. این حالت برای وبسایت‌های نوپا بسیار مناسب است و می‌توانند برای سئو سایت خود روی کلمات آهنگ هم سرمایه گذاری کرده و ترافیک خوبی را جذب نمایند.

یکی دیگر از موارد این است که داخل انجمن‌های مرتبط شرکت کنید و ببینید که کاربران بیشتر در مورد چه مسائلی سوال دارند حالا می‌توانید از سوالات کاربران استفاده کرده و برای وبسایت خود کلمه کلیدی انتخاب نمایید.

مزایای لانگ تیل کیورد چیست؟

حالا نوبت به این می‌رسد که در مورد مزایای کلمات کلیدی طولانی صحبت نماییم.

نرخ تبدیل بهتری را تجربه خواهید کرد.

زمانی که کاربران می‌خواهند در مورد موضوعی تحقیق کنند اگر موضوع را به خوبی بلد باشند سرچ های دقیق‌تر و بهتری را انجام می‌دهند و دقیقا این جا شما باید با لانگ تیل کیوردها نرخ تبدیل سایت خودتون را بهبود ببخشید و به آن کمک کنید.

توضیحی ساده تر

زمانی که کاربر قصد خرید یک گوشی را داشته باشد ولی اصلا اطلاعات کافی درباره‌ی آن نداشته باشد فقط عبارت خرید گوشی آیفون را سرچ می‌کند تا با انواع مدلها و قیمت‌های موجود آشنا بشود ولی زمانی که با تمام مدل‌های گوشی آشنا هست و اکنون قصد خرید را دارد به صورت لانگ تیل و با جزئیات بیشتری در گوگل سرچ خود را نهایی می‌کند. مثلا خرید گوشی آیفون 13 پرومکس 256 گیگ آبی (چه خوض سلیقه!!)

زمان کمتری برای سئو در اختیار دارید!

اگر سئو کار باشید می‌دانید که برای رتبه گرفتن در برخی از کلمات شما به زمان طولانی و برنامه قوی نیاز دارید ولی انتخاب کلمات کلیدی طولانی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا در زمان بسیار کوتاه‌تری نتیجه بهتری را دریافت نمایید و سایت خود را در SERP گوگل قرار بدهید.

رقبای کمتری دارید!

در دنیای سئو شما باید همواره به دنبال رقبای خود باشید و نتیجه‌ای بهتر از سایر رقبا از خود نشان بدهید. در برخی از حوزه‌های گوگل آنقدر رقابت بالاست که دیگر کسب و کارهای جدید اصلا فرصتی برای نمایش خود ندارند. اما هنگام استفاده از Long Tail Keywords تقریبا اوضاع بهتری را شاهد هستیم و رقبا در این قسمت به طرز چشمگیری کمتر هستند بنابراین با یک برنامه ریزی خوب می‌توانید عملکرد بهتری را داشته باشید.

کلمات کلیدی لانگ تیل تنوع خیلی بالایی دارند!

برای استفاده از کلمات کلیدی طولانی شما اصلا محدودیت ندارید و خیلی راحت می‌توانید با گذاشتن کلمات کلیدی کنار هم یک لانگ تیل بسازید. البته که این کلمات کلیدی طولانی باید توسط کاربر قابل سرچ باشد تا نتیجه خوبی را به شما بدهد.

تولید محتوا برای لانگ تیل کیوردها تخصصی‌تر است!

زمانی که کلمه کلیدی شما مثلا موبایل است ، شما نمی‌دانید که برای این یک کلمه چه جوری محتوا تولید کنید. اصلا مخاطبین شما کسانی هستند که می‌خواهند موبایل بخرند یا بفروشند؟

چه مدل موبایلی مورد نظر دارند و حتی بودجه آنه‌ها چه قدر است؟

اما اگر کلمات کلیدی طولانی‌تری را انتخاب کنید کاملا می‌توانید در این زمینه تخصیی محتوا تولید کنید و حتی از طریق همین تولید محتوا تخصصی و بدون بک لینک سازی رتبه دریافت کنید. در آموزش تولید محتوا ما خوبی نکات محتوایی را مطرح کردیم که شما نتیجه دلخواه را درآن دریافت نمایید.

لانگ تیل کیورد چه تاثیری روی سئو دارد؟

مهم‌ترین نکته این است که ما به خوبی درک کنیم چه جوری می‌تونیم با انتخاب لانگ تیل کیوردها روی سئو تاثیر گذار باشیم. در ادامه مهم‌ترین موارد تاثیر گذار را بررسی خواهیم کرد.

ساده‌تر می‌توانید در گوگل رتبه کسب کنید!

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما از Long Tail Keywords استفاده می کنیم این است که در سئو سایت نتیجه بهتری را دریافت کنیم. حالا یعنی چی ؟

استفاده از لانگ تیل کیورد

در این قسمت به وضوح مشخص است که ما یک کلمه کلیدی مهم به همراه لانگ تیل آن را جست و جو کرده‌ایم و چه تفاوتی در تعداد ایندکس‌ها وجود دارد. دقیقا لزوم استفاده از لانگ تیل کیوردها دقیقا مشخص است. شما می‌توانید با کلمه‌ای بهینه‌تر در نتایج جست و جوی کمتری بالاترین نرخ تبدیل را به سمت سایت خود هدایت نمایید.

فرآیند سئو کردن نیازمند یک استراتژی قوی و همچنین دانش کافی است. گاهی اوقات در پروژه‌های مختلف به علت عدم کار بلد بودن افراد پروژه‌ها با هزینه‌های سنگین روبرو شده و نتیجه خوبی را در انتها نخواهند گرفت.

به این موضوع دقت داشته باشید که اگر شما در کلمات لانگ تیل جزو SERP باشید بسیار موثرتر از زمانی است که ماه‌ها در کلمات کلیدی کوتاه نتیجه نگیرید و حتی یک ورودی از جانب گوگل نداشته باشید.

نرخ تبدیل بالاتر است.

اصلا نرخ تبدیل یعنی چی؟

نرخ تبدیل یا Conversion Rate یعنی نسبت تعداد نفراتی که از شما خرید انجام داده اندبه نسبت تعداد نفراتی که به وبسایت شما وارد شده اند. یعنی در واقع نسبت مشتری های بالفعل که از شما خرید کرده اند به نسبت مشتری های بالقوه که از سایت شما بازدید داشته اند.

با ذکری مثال ساده به توضیح این نسبت می پردازیم:

فرض کنید شما یک فروشگاه بزرگ اینترنتی دارید و در روز بیش از 2000 نفر از سایت شما بازدید میکنند ولی تنها 50 نفر از شما خرید کرده اند. نرخ تبدیل شما عددی برابر 0.025 است معادل 2.5 درصد است.

حالا اگه شما روی کلمه فرش جزو رتبه برتر بالا با توجه به بازدید بالا آنچنان نرخ تبدیلی برای شما نخواهد داشت ولی اگر روی کلمه خرید فرش دستبافت تمرکز کنید قطعا مشتریات بالقوه شما بالفعل خواهند شد و درآند بالاتر و بهتری را خواهید داشت.

هزینه کمتری را صرف می‌کنید!

در کلمات کلیدی کوتاه که رقابت درآن‌ها بسیار بالاست و حتی رقبای سر سختی لینک یک و دو را چسبیدند شما فقط با تبلیغات و بک لینک سازی قوی می‌تونید رتبه بگیرید. هر کدوم از موارد بالا شامل هزینه خواهد بود که در این شرایط خاص قطعا هزینه کمی هم نیست. به جای این همه پرداخت هزینه و رقابت سخت بهتره که روی یک کلمه کلیدی طولانی‌تر و پربازدیدتر سرمایه گذاری نمایید.

رقبای شما کمتر است.

سایت‌های زیادی وجود دارند که از گذشته تا به الان خیلی قوی روی سایت‌های خود کارکرده‌اند و حتی اگر جزو SERP نباشند هم با برند سازی مشتریان مخصوص به خود را دارند. حالا یعنی چی؟

یعنی شما به عنوان یک سایت نوپا خیلی سخت می‌تونید با این رقبا مقابله کنید. حتی اگر موفق بشوید این سایت‌ها به علت اعتماد سازی که داشتند باز هم از شما موفق‌تر عمل می‌کنند.

برای مقابله با این مشکل‌ها پیشنهاد می‌شود که شما با کلمات کلیدی طولانی شروع کنید تا هم نتیجه بهتری بگیرید و هم رقبای خیلی کمتری داشته باشید.

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم در مقاله لانگ تیل کیورد چیست؟ به خوبی در این مورد صحبت کرده و نکات کاربردی بسیار خوبی را به شما توضیح بدهیم. اگر تا به الان در فرآیند سئوی خود از کلمات کلیدی طولانی استفاده نکردید ، حتما پیشنهاد می‌شود که این کار را انجام بدهید تا به صورت واضح متوجه تقاوت زمانی در رتبه گرفتن از الگوریتم‌های گوگل باشید.

اگر در زمینه استفاده از لانگ تیل کیوردها تجربه‌ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید تجربیات شما برای ما بسیار مهم است. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *