هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
هیت مپ چیست و چه اهمیتی دارد؟

هیت مپ چیست و چه اهمیتی دارد؟

دسته بندی : ساخت سایت
1401/09/19

شما با مطالعه این مقاله با یکی از مهمترین ابزار بازاریابی دیجیتال آشنا خواهید شد.

اگر شما یک وب سایت دارید و به دنبال بهترین نقطه برای اکشن مخاطب خود می‌باشید، قطعا هیت مپ راهنمای شما خواهد بود.

امروزه بازاریابی دیجیتال کار را برای شما بسیار ساده کرده است. اگر شما قصد فروش کالا و خدمات خود را داشته باشید، می‌توانید با راه اندازی یک وب سایت کار خود را شروع کنید. اما وب سایت شما باید از هر لحاظ بسیار عالی عمل کند. به این نکته توجه داشته باشید که شما باید بهترین نقطه در وب سایت خود را شناسایی کنید و در آنجا برای مخاطب خود یک محتوای مناسب قرار دهید. برای این منظور شما به هیت مپ (Heat Map) نیاز خواهید داشت. تمام تلاش این تکنیک بر این است که کار شما را ساده کند.

اگر شما بخواهید بدون استفاده از هیت مپ کار خود را انجام دهید، نیاز خواهید داشت که اطلاعات مختلف را تحلیل کنید. این کار نیاز به صرف زمان و تجربه بسیار بالایی دارد. از این رو ممکن است که شما را دچار چالش کند. اما هیت مپ این مسیر را برای شما بسیار ساده کرده است. از طرفی توجه داشته باشید که شما برای این که بتوانید از مفهوم هیت مپ به درستی استفاده کنید. باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا مفاهیم سئو را به درستی درک کنید. چرا که ملاک تصمیم گیری شما سئو خواهد بود.

در نهایت توجه داشته باشید که نکاتی که در این مقاله گفته می‌شود بر اساس آخرین اطلاعات روز در همین حوزه است. در صورتی که مطالب جدید و متفاوتی منتشر شود. قطعا در آپدیت این مقاله به شما اطلاع خواهیم داد. در نتیجه سعی کنید که از بخش مقالات سایت برترآموز به صورت مستمر دیدن کنید.

نقشه حرارتی یا هیت مپ چیست؟

Heat Map  یا همان نقشه حرارتی یکی از ابزارهایی بازاریابی دیجیتال است که سعی دارد مفاهیم بسیار پیچیده تحلیل داده و بیگ دیتا را به زبان ساده برای شما بیان کنید. فرض کنید که صفحه مانیتور شما به صورت شطرنجی درآمده است. زمانی که شما به صفحه نمایش خود نگاه می‌کنید بخش‌هایی رنگ تیره دارند و بخش‌هایی رنگ روشن دارند. به هر میزان که رنگ تصویر شما تیره‌تر باشد به این معنی است که کاربران شما در این قسمت بیشترین فعالیت را داشته‌اند.

به هر میزان که رنگ تصویر شما روشن باشد، به این معنی است که کاربران شما به آن قسمت توجه کمتری داشته‌اند و یا آن قسمت مورد علاقه کاربران شما نیست. توجه داشته باشید که مفاهیم هیت مپ از رشته دیگری وارد بازاریابی دیجیتال شده است. بنابراین برای درک بهتر به آن خواهیم پرداخت. به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که شما هیت مپ سایت خود را مشاهده می‌کنید باید در قسمتی که بیشترین فعالیت کاربران شما قرار دارد، کال تو اکشن مناسب تعریف کنید. اگر در مورد کال تو اکشن دانش کافی ندارید به شما توصیه می‌کنم که بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید.

در آن بخش از مقاله « فراخوان عمل یا کال تو اکشن چیست » به صورت جامع و کامل استفاده کنید. چرا که ما بواسطه هیت مپ قصد داریم نظرات کاربران خود را به صورت اصولی و منطقی تحلیل کنیم و باید برای آن یک شرایط مناسب تعریف کنیم. توجه داشته باشید هیت مپ برای شما یک معیار بسیار عالی است که سطح تولید محتوا و طراحی سایت خود را بررسی کنید. هیت مپ یک نقشه رنگی است که به شما سختترین مفاهیم را در قالب یک یا دو عکس به نمایش می‌گذارد. هیت مپ شاید در نگاه اول ساده باشد اما تحلیل شما به آن ارزش می‌دهد.

تاریخچه هیت مپ Heat Map

شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که مفاهیم هیت مپ چگونه وارد دیجیتال مارکتینگ شده است. برای اولین بار در سال 1879 یکی از دانشمندان حوزه رفتار شناسی و بازاریابی شروع به تحقیق به رفتار در مورد رفتار افراد در هنگام مطالعه کردن قرار داد. او دستگاهی را ساخت که چشم افراد را هنگام مطالعه کردن بررسی می‌کرد. او متوجه شد که افراد هنگام مطالعه یک کتاب و یا مقاله از روی بعضی از کلمات به سرعت عبور می‌کنند بدون اینکه روی آن تامل داشته باشند. اما از طرف مقابل روی برخی کلمات بیش از میانگین زمان صرف می‌کنند.

این موضوع باعث شد که او آزمایشات خود را گسترش دهد و به دنبال علت این موضوع باشد. در سال 1980 او به یک استراتژی ثابت در مورد رفتار مردم رسید. او نتایج تحقیقات خود را تحت عنوان شناخت و مزایای هیت مپ منتشر کرد. در ابتداء مجامع علمی به آن واکنش مناسبی نشان ندادند. اما افراد متخصص دیجیتال مارکتینگ و رونامه‌ها از این استراتژی در نشر مطالب خود استفاده کردند. پس از مدت زمان کوتاهی متوجه شدند که رشد بسیار قابل توجهی در فروش خود به وجود آمده است.

 پس از این اتفاق در دیجیتال مارکتینگ و همچنین طراحی استراتژی تبلیغات هیت مپ تبدیل به یک موضوع بسیار مهم و حیاتی شد. شما به هر میزان که بتوانید تحلیل مناسب و دقیقتری از هیت مپ داشته باشید. نظر مخاطبان را بیشتر به خود جلب خواهید کرد. از طرفی اگر شما یک سئو مناسب نیز داشته باشید، قطعا می‌توانید به نتایج بسیار عالی دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که شما به هر میزان که روی هیت مپ عمیقتر شوید بازدهی شما در موضوع فروش و برندینگ شما به وفور قابل درک خواهد بود.

تاریخچه هیت مپ Heat Map

چگونه می‌توان از هیت مپ برای تحلیل رفتار کاربران و افزایش بازدهی سایت استفاده کرد؟

شما تا این قسمت از مقاله به صورت کلی با مفهوم هیت مپ آشنا شدید. ما در این بخش قصد داریم که  چند استراتژی استفاده از هیت مپ را به شما آموزش بدهیم. توجه داشته باشید که زمانی شما بهترین بازدهی از هیت مپ را خواهید گرفت. که این استراتژی را برای خود شخصی سازی کنید. شما باید با توجه به نوع کاربران و نوع محتوای سایت خود از چند استراتژی برای تحلیل به صورت همزمان استفاده کنید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا دانش بهتری در این حوزه پیدا کنید.

افزایش بازدهی تبلیغات بنری

همانطور که شما می‌دانید امروزه تبلیغات بنری یکی از بهترین و مناسبترین راه‌های تبلیغات آنلاین است. اگر شما مقاله « چگونه بازدهی تبلیغات بنری را بالا ببریم » را مطالعه کرده باشید. در این مقاله به وضوح به شما گفتیم، این که تبلیغات بنری شما در کدام بخش یک سایت قرار گرفته باشد، بسیار با اهمیت است. شما به وسیله هیت مپ می‌توانید بهترین نقطه برای تبلیغات بنری خود را پیدا کنید. به هر میزان که شما در این بخش تمرکز بیشتری داشته باشید، بازدهی تبلیغات شما افزایش پیدا می‌کند.

از طرفی حتی اگر تبلیغات بنری شما منجر به فروش نشود. شما بواسطه تبلیغات بنری خود یک آگاهی از برند بسیار عالی تجربه خواهید کرد. توجه داشته باشید که هدف از استفاده از هیت مپ این است که شما بتوانید بهترین نقطه مورد نظر مخاطبین سایت هدف خود را پیدا کنید و در آن قسمت تبلیغات خود را بارگذاری کنید. شما باید از طرف مقابل خود بخواهید که نقشه هیت مپ سایت خود را قبل از تبلیغات به شما بدهد.

در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که ما صحبت از دریافت نقشه هیت مپ از سایت تبلیغ کننده می‌کنیم. شما باید قرار داد تبلیغ خود را قبل از در خواست نقشه بسته باشید. چرا که مسئولین سایت تبلیغ کننده زمانی که با نقشه هیت مپ سایت خود آشنا شوند، قطعا نرخ تبلیغات شما را افزایش خواهند داد. در نتیجه شما باید قبل از درخواست نقشه قرار تبلیغات بنری خود را به صورت کامل و جامع بسته باشید.

افزایش بازدهی تبلیغات بنری

شما به واسطه هیت مپ می‌توانید هدف کاربران خود را بهتر درک کنید

به واسطه نقشه حرارتی سایت خود می‌توانید رفتار کاربران خود را به سادگی تحلیل کنید. شما باید بررسی کنید که مخاطبین شما در کدام بخش از سایت شما بیشترین مکث و فعالیت را دارند. از طرف مقابل باید بررسی کنید که کاربران سایت شما از کدام بخش از سایت بدون توجه گذر می‌کنند. شما باید بررسی کنید که مخاطبین شما به کدام قسمت از سایت شما که میرسند تصمیم به ترک سایت شما می‌گیرند.

زمانی که برای شما مشخص شد که نواحی مورد علاقه کاربران کجاست باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا محتوای آن بخش را غنی کنید. از طرفی باید برای این بخش‌ها از سایت خود یک کال تو اکشن مناسب تعریف کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بر اساس تحلیل رفتار کاربران خود یک برنامه ریزی بسیار عالی داشته باشید. حال از طرف مقابل نیز باید بررسی خود را آغاز کنید.

دقت کنید که چه مطالب و یا ساختاری از سایت شما مورد علاقه کاربران نیست. سعی کنید با اطلاعات بخش قبل آن را جابه‌جا و یا حذف کنید. زمانی که مخاطب شما از موضوعاتی لذت کافی نمی‌برد و یا برای او آزار دهنده است، باید از سایت شما حذف شود. توجه داشته باشید که بزرگتری سرمایه در سایت شما قطعا مخاطبین شما می‌باشند.

بهینه سازی محتوای گرافیکی و تصویری سایت به واسطه هیت مپ

شما تا این قسمت به صورت کلی آشنا شدید که مخاطب شما بر اساس لذت روی بخشی از محتوای شما تمرکز و مکث می‌کند. و یا بر اثر بی تفاوتی محتوای شما را رد می‌کند. حال این موضوع برای شما زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که می‌خواهید محتوای تصویری خود را بهینه کنید. به عنوان مثال شما از اینفوگرافی  در سایت خود استفاده می‌کنید. با توجه به این موضوع شما قصد دارید که بر اساس نظر مخاطبین خود عکس انتخاب کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک سایت فروش لباس کودک دارید.

شما از عکس کودکان در سایت خود استفاده می‌کنید و محتوای خود را جذاب‌تر می‌کنید. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته به کمک هیت مپ. زمانی که شما از کودکانی استفاده کنید که به صورت مستقیم در حال نگاه کردن به مخاطب می‌باشند. شما توجه مخاطب را از متن اصلی در حدود 30 درصد کاهش خواهید داد. در نتیجه مخاطب شما در زمان مطالعه چندین بار به عکس نگاه خواهد کرد. با توجه به این نکته مخاطب شما به درستی روی مطالب شما تمرکز نخواهد داشت.  در نهایت این موضوع منجر این می‌شود که مخاطب شما نتواند به درستی تصمیم گیری کند.

حال اگر شما از تصاویر کودکانی استفاده کنید که در حال بازی هستند و یا نگاه مستقیم به کاربر ندارند. این موضوع باعث می‌شود که مخاطبین به صورت چند برابر به متن اصلی شما توجه داشته باشند. در این صورت شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که محتوای شما به درستی کار خود را انجام می‌دهد. توجه به همین نکات کوچک و فنی در هیت مپ می‌تواند بازدهی سایت شما را به صورت قابل توجه‌ای افزایش دهد.

هیت مپ یک تفسیر مناسب برای درک گوگل آنالیتیکس

قطعا شما به عنوان فردی که صاحب یک سایت می‌باشید. قطعا چندین بار در هفته از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده می‌کنید. اگر در این باره اطلاعات کافی ندارید به شما توصیه می‌کنم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از مقاله « گوگل آنالیتیکس چیست؟ » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید. زمانی که شما به بواسطه این ابزار کاربردی نرخ پرش، میزان تغییرات ترافیک سایت و… را بررسی می‌کنید، قطعا در مورد علت این موارد برای شما سوالاتی مطرح خواهد شد.

در این زمانی شما به واسطه تحلیل رفتار کاربران می‌توانید به صورت عملی و دقیق متوجه شوید که کاربران شما به چه دلیل این رفتار را از خود نشان داده‌‌اند. توجه داشته باشید که استفاده از مکمل از گوگل آنالیتیکس و هیت مپ می‌تواند یک تاثیر باورنکردنی رو سئو سایت شما و عملکرد سایت شما داشته باشد. سعی کنید که مقالات گوگل آنالیتیکس را به صورت کامل در سایت ما بررسی کنید. به هر میزان که شما دید بهتری نسبت به این ابزار داشته باشید، توانایی تحلیل شما بسیار دقیق‌تر خواهد شد.

طراحی سایت خود را بر اساس نظر مخاطب خود انجام می‌دهید

اگر شما دقت کرده‌ باشید، سایت‌های بزرگ و مطرح معمولا هر چند وقت یکبار به صورت کلی ساختار سایت خود را تغییر می‌دهند. علت این موضوع این است که بر اساس تحلیل هیت مپ سایت خود باید بخش‌هایی از سایت خود را حذف کنند. بخش‌هایی از سایت را به تبلیغات اختصاص دهند و بخش‌هایی از سایت را به معرفی و محتوای کاربردی اختصاص دهند.

اگر بخواهیم عملکرد هیت مپ را برای شما توضیح بدهیم. هیت مپ مانند یک جلسه مشاوره با نماینده کاربران سایت شما می‌باشد که به شما می‌گوید از کدام بخش سایت می‌توانید بیشتر استفاده کنید و کدام بخش از سایت را بهتر است که حذف کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید به صورت کاربردی از تحلیل سایت خود و تحلیل هیت مپ استفاده کنید.

در نهایت برای استفاده از کال تو اکشن مناسب و همچنین لینک سازی داخلی و یا لینک سازی خارجی مناسب باید به پارامترهای هیت مپ توجه داشته باشید. زمانی که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ قصد دارد، طراحی سایت شما را به عهده بگیرد، شما باید از او سوال کنید که استراتژی استفاده از هیت مپ برای طراحی سایت شما بر اساس تحلیل رقبا است و یا بر اساس داده‌های سنتی و روانشناختی صنعت. این موضوع به درک بهتر شما بسیار کمک خواهد کرد.

مشخص کردن تعداد کلمات هر بخش با هیت مپ بسیار ساده خواهد بود

همانطور که می‌دانید از نظر گوگل محتوا همه چیز است، اما مهمترین نکته‌ای که گوگل به آن اشاره کرده است، این است که تعداد کلمات یک محتوا به صورت مستقیم روی کیفیت محتوا تاثیر ندارد. بنابراین شما برای اینکه بتوانید از تولید محتوای خود بازخورد مناسبی دریافت کنید. باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا  از طریق هیت مپ متوجه شوید که مخاطب شما به چه کلمات بیشترین واکنش را نشان داده است. زمانی که نظر مخاطب خود را پیدا کردید باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا محتوای خود را بهینه کنید.

 شما باید محتوای خود را به نظر مخاطب خود نزدیک کنید. از طرف مقابل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا محتوای خود را کوتاه‌تر کنید. در این صورت شما فضای خالی مناسبی خواهید داشت که می‌توانید روی آن یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید. توجه داشته باشید که شما از این تکنیک برای تحلیل  رقبا نیز می‌توانید استفاده کنید.

هیت مپ به صورت کاملا ملموس روی طراحی نقشه سفر مخاطب تاثیر گذار خواهد بود

در برخی مواقع زمانی که صحبت از هیت مپ می‌کنیم، افراد یاد هیت مپ فارکس، هیت ارز دیجیتال، هیت مپ نقشه ایران و … می‌افتند. اما هیچ کس به یاد نشقه سفر مخاطب نمی‌باشد، چرا که درک درستی از این موضوع ندارد. به همین دلیل است که برخی از سایت‌ها با وجود تبلیغات بسیار زیاد نمی‌توانند به خوبی برند سازی کنند. نقشه سفر از زمانی که مخاطب وارد سایت شما می‌شود، آغاز می‌شود و تا زمانی که با برند شما آشنا می‌شود و گاها خرید خود را انجام می‌دهد، ادامه دارد. نکته بسیار مهم نقشه سفر در این است که تابلوهای شناسایی شما دقیقا با توجه به هیت مپ سایت شما شناسایی تشکیل می‌شود. شما می‌توانید با یک طراحی بسیار دقیق به مخاطب خود داستان تولید محصولات خود را تحت عنوان چند بنر سریالی آموزش دهید.

شاید برای شما هم پیش آمده است که به یک سایت مراجعه کنید و بنرهای تبلیغاتی خسته کننده او شما را از ادامه فعالیت در این سایت منصرف کند. از طرف مقابل ممکن است که در یک سایت وارد شوید و محصول خود را به قیمت بسیار عالی خریداری کنید و زمانی که در مورد برند از شما سوال می‌شود، چیزی به خاطر نیاورید. دقیقا این همان مواقعی است که طراحی نقشه سفر مخاطب برای یک سایت معنا و مفهوم پیدا می‌کند. شما باید در صفحه محصولات خود در جایی که مخاطب تمام حواس خود را به آن متمرکز می‌کند، به جای قرار دادن مبلغ تخفیف خود، شعار برند خود را قرار دهید.

چهره برند خود را به نحوی به مخاطبین خود معرفی کنید که مخاطبین شما بعد از دیدن آن احساس بسیار بهتری به برند شما داشته باشند. همواره به خاطر بسپارید که راز تکرار خرید برای مشتریان شما آشنایی و درک برند می‌باشد. زمانی که مشتری برند شما را به خوبی بشناسد، می‌تواند برند شما را به دیگران نیز معرفی کند. به همین دلیل است که هیت مپ یک سایت را هیچگاه نباید دست کم گرفت.

مشخص کردن تعداد کلمات هر بخش با هیت مپ بسیار ساده خواهد بود

انواع هیت مپ چیست؟

شما به صورت مختصر با مزایای هیت مپ در بخش قبل آشنا شدید. اگر بخواهیم که اطلاعات بیشتری در این حوزه به شما بدهیم، قطعا ممکن است که چندین ساعت با شما صحبت کنیم. توجه داشته باشید که نوع نقشه هیت مپ نیز به صورت مستقیم می‌تواند روی تحلیل شما تاثیر داشته باشد. در نتیجه سعی کنید به نکاتی که در این بخشش گفته می‌شود به صورت جامع و کامل توجه کنید.

1.    نقشه حرارتی بر اساس ردیابی ماوس

اگر بخواهیم یکی از بهترین مدل‌های هیت مپ را به شما معرفی کنیم، باید به هیت مپ ردیابی ماوس اشاره داشته باشیم. شما در این روش نقشه خود را بر اساس حرکت ماوس مخاط خود می‌‌توانید تحلیل کنید. توجه داشته باشید که اگر قرار است تبلیغات بنری داشته باشید، این مدل می‌تواند یک معیار مناسب برای تصمیم‌گیری شما باشد. از طرفی برای درک بهتر سعی کنید همیشه از دو یا چند نقشه به  صورتی ترکیبی استفاده کنید. البته مدل‌های شما بهتر است که مکمل هم باشند.

2.    نقشه حرارتی بر اساس حرکت صفحه

همانطور که از اسم این مدل نقشه حرارتی نیز مشخص است، رفتار مخاطب شما بر اساس مکث او در صفحه و همچنین نوع حرکت او تحلیل می‌شود. توجه داشته باشید که این مدل نقشه می‌تواند شما را در طراحی سایت شما بسیار راهنمایی کند. از طرفی توجه داشته باشید که مخاطب شما ممکن است در زمان‌هایی مکث به دلیل انجام کارهای شخصی نیز انجام داده باشد. در نتیجه سعی کنید که قطعیت بالا  در تحلیل هیچ مدل از هیت مپ سایت خود نداشته باشید.

3.    هیت مپ بر اساس کلیک

اگر شما یک تحلیلی  و یا خدماتی داشته باشید، این مدل نقشه می‌تواند برای شما کاربرد بیشتری داشته باشد. در این روش نقشه شما بر اساس تعداد کلیک مخاطب تکمیل می‌شود. به هر میزان که مخاطب در یک ناحیه بیشتر کلیک کرده باشد، ان ناحیه قرمزتر خواهد شد و به میزان که کلیک کمتری در آن ناحیه شکل گرفته باشد. آن ناحیه بی رنگ خواهد ماند. توجه داشته باشید که اگر شما این مدل را با مدل ردیابی حرکت ماوس ترکیب کنید، به یک نتیجه بسیار عالی دست خواهید یافت. این دو مدل نقشه حرارتی یک مکمل بسیار عالی می‌باشند.

4.    هیت مپ بر اساس اسکرول ماوس کاربر

در این مدل نقشه حرارتی شما می‌توانید نقشه خود را بر اساس سرعت اسکرول و میزان اسکرول مخاطب خود تحلیل کنید. توجه داشته باشید که این موضوع در تحلیل نرخ پرش سایت شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود. البته به شرطی درک درستی از شرایط سایت خود داشته باشید.

5.    نقشه حرارتی بر اساس میزان توجه مخاطب

اگر بخواهیم یک برآیندی از چهار مدل قبلی داشته باشیم، باید به این مدل هیت مپ اشاره کنیم. البته توجه داشته باشید که شما به هر میزان که شما روی سایت خود تسلط بیشتری داشته باشید، استفاده از تک مدل‌های قبلی نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت. شما باید بتوانید بدون توجه به این مدل هیت مپ با یک تحلیل بسیار قوی به این مدل دست شخصی سازی شده دست پیدا کنید. از طرفی توانایی تحلیل شما نیز در این مدل بالاتر خواهد بود البته به شرطی که خود شما از برآیند گیری به آن دست پیدا کرده باشید.

چگونه با استفاده از هیت مپ فروش خود را بهینه سازی کنیم؟

تا این بخش از مقاله با ماهیت کلی هیت مپ آشنا شدید، اما نکته بسیار مهم آن شخصی سازی نکات آموزش دیده شده می‌باشد. در اولین گام بهتر است که پرسونای مشتریان خود را بررسی کنید. شما باید بررسی کنید که مشتریان و یا بازدیدکنندگان از سایت شما دقیقا به چه موضوعی بیشترین واکنش را نشان می‌دهند. در وهله بعدی باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا برای آن یک کال تو اکشن شخصی سازی شده تعریف کنید. دقت کنید که این کال تو اکشن یا فراخوان عمل صرفا قرار است که یک ساختار کلی داشته باشد. در گام بعدی بهتر است که یک الی دو صفحه را به عنوان تارگت اصلی خود انتخاب نمایی.

با بررسی دقیق هیت مپ این صفحات به دنبال نقاط پر توجه مخاطبین خود باشید. سعی کنید پارامترهای مورد علاقه مخاطب خود را تغییر دهید و بررسی کنید که آیا هنوز به این موضوعات واکنش نشان می‌هد و یا خیر. به عنوان مثال اگر بیشترین واکنش‌ آن‌ ها روی بنر تخفیفی شما می‌باشد، سعی کنید آن را جا به جا کنید تا از تاثیر پذیری آن اطمینان صد در صد داشته باشد. البته به این نکته توجه نمایید که هدف ما بررسی پارامترهای مهم برای مخاطب می‌باشد و نه چیز دیگری.

سپس در گام بعدی تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با تعریف ساختار کال تو اکشن خود و سپس شخصی سازی آن مخاطب را به سمت فروش سوق دهید. البته دقت نمایید که بهترین کال تو اکشن‌ها معمولا به صورت غیر مستقیم می‌باشند. چرا که این کال تو اکشن‌ها برای مخاطبین شما بسیار قابل درک و جذاب می‌باشند. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید از مقاله فراخوان عمل که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره کرده‌ایم، استفاده نمایید. البته برخی از اساتید حوزه کانتنت مارکتنیگ اعتقاد دارند که برای افزایش بازدهی هیت مپ باید هرم بازاریابی محتوا را به نیز به صورت هدفمند به کار گیرید. در این صورت برای لایه سازی محتوا مشکلی ندارید و بازدهی کال تو اکشن شما نیز بیشتر خواهد شد. دقت کنید که این موضوعات نیاز به یک استراتژی فروش مجزا دارند.

سخن پایانی

شما تا این قسمت از مقاله به صورت کلی با هیت مپ و نوع کارکرد و عملکرد آن آشنا شدید. شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد، که چگونه می‌توان هیت مپ ساخت. به صورت کلی شما از طریق چند سایت و ابزار مانند Hotjar – Crazy Egg – Heatmap – UserHeat   و… توانایی ساخت هیت مپ را خواهید داشت. اما با توجه به تخصصی بودن این موضوع ما در مقالات بعدی به صورت مفصل آموزش صفر تا صد کار با ابزار هیت مپ را به شما آموزش خواهیم داد.

از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که شما قبل از اینکه بتوانید تحلیل هیت مپ مناسبی داشته باشید. باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا اصول سئو، اصول تولید محتوای کاربردی و اصول طراحی سایت تخصصی را درک کنید. در این صورت درک و تحلیل شما نسبت به این موضوع بسیار دقیقتر خواهد بود. در صورتی که هر سوالی در مورد هیت مپ داشتید می‌تونید در بخش کامنت‌های مطرح کنید و ما در اولین فرصت به شما پاسخ خواهیم داد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *