هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
پلاگین جستجو

پلاگین جستجو: 12 مورد از بهترین افزونه های جستجوی وردپرس در سال 2023

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/10/19

پلاگین جستجو – آیا به دنبال بهترین پلاگین جستجوی سایت های وردپرسی برای بهبود جستجوی سایت خود هستید؟ همه ما می دانیم که ویژگی جستجوی پیش فرض در وردپرس دارای امکانات محدودی است. نکته قابل توجه این است که چندین پلاگین باکیفیت جستجوی وردپرس وجود دارد که می تواند به شما در بهبود تجربه جستجوی پیش فرض کمک کند.

در این مقاله در سایت برترآموز بهترین پلاگین های جستجوی وردپرس را برای بهبود جستجوی سایت وردپرسی شما معرفی می کنیم.

چرا از پلاگین جستجو وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس دارای یک ویژگی جستجوی داخلی است که محدودیت های خیلی زیادی داشته و در یافتن محتوای جستجو شده اصلا خوب نیست. کافی است که یک کلمه را اشتباه تایپ کنید تا فرایند جستجوی شما با عدم موفقیت رو به رو شود. اما پلاگین های جستجوی وردپرس این مشکل را بهبود می دهند. البته اگر به تازگی با استفاده از آموزش وردپرس رایگان در حال ساخت یک سایت یا وبلاگ وردپرسی جدید هستید، ممکن است فعلا به ویژگی جستجوی بهتری نیاز نداشته باشید.

با این حال، همانطور که محتوای بیشتری به سایت خود اضافه می کنید، باید سایت شما به نحوی باشد که به کاربران کمک کند مقالات یا محصولات را به راحتی پیدا کنند. بسیاری از افراد بیشتر مواقع به استراتژی های سئو متکی هستند، به این امید که کاربران مطالبی از سایت آن ها را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند.

افزودن امکان جستجوی پیشرفته به سایت به کاربرانی که همین حالا در سایت شما هستند یا قبلا بوده اند کمک می کند. برای مثال، آنها ممکن است به دنبال مقاله قدیمی‌ تری باشند که شما بر روی سئو آن کار نکرده اید یا محصول خاصی را در فروشگاه WooCommerce شما جستجو کنند. جستجوی سایت به کاربران کمک می کند مدت طولانی تری در سایت شما بمانند، تعامل را افزایش می دهد و در نهایت منجر به نرخ تبدیل و فروش بالاتر می شود.

خبر خوب این است که چندین افزونه جستجوی وردپرس وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. برخی از این افزونه ها برای اهداف خاصی مانند جستجوی محصول WooCommerce ساخته شده اند و برخی تجربه جستجو را برای کاربران در سایت شما بهبود می بخشند.

در ادامه بیایید به 12 پلاگین جستجوی وردپرس بپردازیم که ویژگی های جستجوی پیشرفته را به سایت شما اضافه می کند.

پلاگین جستجو

1. SearchWP

Search WP یکی از بهترین پلاگین های جستجوی حرفه ای برای سایت های وردپرسی است. استفاده از آن خیلی آسان است و نتایج جستجویی که با این پلاگین به سایت اضافه می شود، نسبتاً دقیق تر هستند.

این افزونه، امکان جستجوی کلماتی که کاربر سرچ می کند، در عناون پست/صفحه، محتوا، بلاک های گوتنبرگ، دسته ها، برچسب ها، طبقه بندی ها، گزیده ها و حتی نظرات را فراهم می کند. می توانید با انجام تنظیمات خاصی، به گونه ای تنظیم کنید که محتواها چگونه جستجو شوند. یعنی اگر کلمه کلیدی در عنوان بود، در متن بود و… نتایج برای شما نشان داده می شود.

پس از فعال سازی، پلاگین به طور اتوماتیک محتوای سایت شما را فهرست بندی می کند و جایگزین ویژگی جستجوی پیش فرض محدود اولیه در وردپرس می شود. این پلاگین رایگان نیست و در مارکت های پولی ارائه می شود.

2. ElasticPress

ElasticPress یک پلاگین جستجو برای وردپرس است که بر روی سرویس ElasticSearch ساخته شده است. قیمت این پلاگین 79 دلار ماهانه است که اصلا به صرفه نیست اما یک پلاگین بسیار قدرتمند است. همچنین یک نسخه رایگان دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

شیوه کار این افزونه مقداری متفاوت است. به جای اینکه در سایت وردپرسی شما به دنبال محتوا بگردد، عبارت های جستجو را در فضای ابری اجرا می کند و نتایج را با سرعت بالایی به کاربران نشان می دهد. استفاده از آن در هر سایت وردپرسی بسیار آسان است و به راحتی با سایر پلاگین های مطرح ادغام می شود. همچنین با تمام ارائه دهندگان برتر هاست وردپرس بین المللی کار می کند.

این پلاگین دارای جستجوی داخلی Ajax است که با شروع تایپ کردن کاربران، نتایج را به صورت فوری نشان می دهد. همچنین با فروشگاه ساز WooCommerce به خوبی کار می کند و محصولاتی را که کاربران به دنبال آن هستند را سریعتر به کاربران نشان می دهد. این یک سرویس متمایز است که بر بستر ابری فعالیت می کند و به همین علت بسیار گرانتر از هر پلاگین جستجوی دیگری در این لیست است.

پلاگین جستجو

3. Ivory Search

Ivory Search یکی دیگر از پلاگین های عالی برای جستجوی وردپرس است که جایگزین جستجوی پیش فرض وردپرس می شود. این پلاگین به شما امکان می دهد چندین فیلد جستجوی سفارشی ایجاد کنید. هر فیلد می تواند تنظیمات جستجوی سفارشی خود را داشته باشد که به شما امکان می دهد فیلدهای پویا را برای بخش های مختلف سایت خود ایجاد کنید. با افزونه های چندزبانه محبوب وردپرس و WooCommerce کار می کند. برای بهبود نتایج جستجو، Ivory Search به انواع پست ها، ابرداده های تصاویر، فیلدهای سفارشی و موارد دیگر می پردازد.

همچنین می توانید از جستجوی Ajax برای نمایش نتایج جستجوی زنده بدون بارگیری مجدد صفحه استفاده کنید که برای استراتژی سئو مفید است. دارای شورتکد و ویجت جستجو است که به شما امکان می دهد فرم های جستجو را به راحتی در هر بخش از سایت خود نمایش دهید. این پلاگین در دو نسخه رایگان و پریمیوم عرضه می شود.

4. WP Google Search

این پلاگین به صورت رایگان عرضه شده است. WP Google Search به شما اجازه می دهد تا به راحتی قابلیت جستجوی پیش فرض وردپرس را با جستجوی Google جایگزین کنید. به این صورت که وقتی کاربر چیزی را جستجو می کند، به جای استفاده از جستجوی سایت در کل گوگل نتایج سایت را بررسی می کند و نتایج گوگل را به شما نمایش می دهد. استفاده از آن خیلی ساده است، باید یک جستجوی سفارشی گوگل برای سایت خود ایجاد کنید.

پس از آن، می توانید API موتورهای جستجو را کپی کرده و در تنظیمات پلاگین پیست کنید. این پلاگین همچنین دارای ویجتی است که به شما امکان می دهد جستجوی سفارشی Google را در نوار کناری سایت وردپرسی خود یا در بخش سایدبار نمایش دهید. همچنین می توانید از یک شورتکد برای نمایش فرم جستجو استفاده کنید.

5. SearchWP Ajax Live

SearchWP Ajax Live یک پلاگین مکمل برای SearchWP است اما با هر فرم جستجوی وردپرسی که از تگ های قالب وردپرس به صورت داخلی برای نمایش فرم جستجو استفاده می کند، کار می کند. به محض اینکه کاربر شروع به تایپ می کند، پلاگین جستجوی موجود در وردپرس شما را با نتایج جستجوی زنده Ajax افزایش می دهد.

این پلاگین تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد و نیازی به بارگذاری مجدد صفحه ندارد. این افزونه همچنین گزینه های سفارشی سازی زیادی ارائه می دهد و همین انعطاف پذیر آن برای کاربران یکی پوئن مثبت است.

6. YITH WooCommerce Ajax Search

YITH WooCommerce Ajax Search یک پلاگین عالی برای جستجوی محصولات WooCommerce است که به مشتریان کمک می کند محصولات جستجو شده را در فروشگاه شما به سرعت پیدا کنند. این افزونن به شما امکان می دهد تا به مشتریان اجازه دهید شناسه های محصولات را جستجو کنند، در دسته بندی های محصول خاص جستجو کنند و نتایج را بدون بارگیری مجدد صفحه فیلتر کنند.

جستجوی YITH WooCommerce Ajax بسیار منعطف و قابل تنظیم است. می‌توانید تصاویر کوچک، شناسه ها، قیمت‌ها و تبلیغات را در نتایج جستجوی زنده نشان دهید. همچنین می‌توانید یک نوار جستجو به دسته‌ های مختلف محصولات یا صفحات فروشگاه اضافه کنید. این افزونه با فروشگاه های ووکامرس به هر زبانی کار می کند و با فروشگاه های چند زبانه کاملاً سازگاری دارد.

پلاگین جستجو

7. جستجوی Ajax برای WooCommerce

Ajax Search for WooCommerce یکی دیگر از پلاگین های عالی برای جستجوی WooCommerce است. این پلاگین به شما این امکان را می دهد تا خیلی سریع نتایج جستجو را با استفاده از Ajax و بدون بارگیری مجدد صفحات ببینید.

این پلاگین محبوب با آپشن قدرتمند جستجوی SKU محصولات، فیلترهای دسته‌ بندی و تگ ها و راه اندازی آسان در فهرست منو، نوار کناری یا شورتکد ارائه می‌شود. شما به راحتی می توانید جستجوی محصولات را به دسته بندی های مختلف محصولات یا صفحه فروشگاه اضافه کنید. این افزونه همچنین در فروشگاه های چند زبانه نیز کار می کند. این پلاگین در دو نسخه رایگان و پریمیوم ارائه شده است.

8. فیلتر محصولات WOOF برای WooCommerce

WOOF for WooCommerce یا پلاگین woof برای ووکامرس، یک پلاگین مکمل برای فروشگاه ساز ووکامرس است. این پلاگین یک ابزار جستجوی بسیار مفید برای فروشگاه‌ های ساخته شده توسط WooCommerce است. این پلاگین به مشتریان شما اجازه می دهد تا محصولات را با استفاده از تعدادی گزینه های جالب از جمله دسته بندی، رنگ، اندازه و موارد دیگر فیلتر کنند.

برای نمایش گزینه های جستجو و فیلتر می توانید از یک شورتکد در ویجت نوار کناری استفاده کنید. همچنین می‌توانید از Ajax برای مرتب‌ سازی محصولات بدون لود دوباره صفحه استفاده کنید. راه اندازی آن برای افراد تازه کار آسان است و گزینه های سفارشی سازی زیادی را برای توسعه دهندگانی که ممکن است بخواهند بخش های مختلف آن را سفارشی کنند، ارائه می دهد. خبر خوش این است که این پلاگین به صورت رایگان عرضه شده است.

9. Relevanssi

پلاگین Relevanssi یکی دیگر از افزونه های محبوب جستجو برای وردپرس است که جستجوی وردپرس را با نمایش نتایج مرتبط تر بهبود می بخشد. نکته مهم در مورد این پلاگین این است که می‌ تواند فایل های PDF، خروجی های شورتکد (برای مثال از یک شورتکد پلاگین فرم ساز استفاده می کنید، کاربران اگر آن شورتکد را جستجو کنند، برایشان نمایش داده می شود)، فیلدهای سفارشی، پروفایل کاربران، دسته‌ ها و تگ ها، محصولات WooCommerce و موارد دیگر را جستجو کند.

البته اگر از پلاگین های صفحه ساز استفاده می کنید این پلاگین توصیه نمی شود. چرا که یکی از مشکلات اصلی این پلاگین، مشکلات سازگاری است. Ralevanssi دارای مشکلات سازگاری با پلاگین های محبوب صفحه ساز، BuddyPress و NextGen Gallery و چند افزونه دیگر است. این پلاگین در دو نسخه رایگان و پولی عرضه می شود. اما همان پلاگین رایگان نیز تا حدود زیادی کار شما را راه می اندازد.

10. WP Extended Search

پلاگین جستجوی پیشرفته برای وردپرس، یک افزونه جستجوی سایت های وردپرسی سبک و ساده است که به شما امکان می دهد به راحتی عملکرد جستجوی پیش فرض سایت های وردپرسی را گسترش دهید.

شما به سادگی می توانید به تنظیمات پلاگین بروید و گزینه هایی را که می خواهید در فیلد جستجو قرار دهید انتخاب کنید. با استفاده از این پلاگین می‌توانید در موارد مختلفی مانند نام نویسنده، انواع پست و چندین مورد دیگر جستجو کنید. شما نیازی به اضافه کردن کد کوتاه یا ویجت ندارید. این افزونه جستجو به صورت پیش‌ فرض جستجوی سایت شما را گسترش می‌دهد. این پلاگین به صورت رایگان عرضه می شود.

11. Better Search

پلاگین Better Search یک پلاگین دیگر بهبود جستجوی وردپرس در سایت است. این پلاگین روش مناسب دیگری برای جایگزینی جستجوی پیش فرض وردپرس با موتور جستجوی بهتر است. این افزونه به شما امکان می دهد در انواع مختلف پست ها جستجو کنید و نتایج مرتبط تری پیدا کنید. همچنین می توانید وزنی را به موارد اختصاص دهید و کیفیت نتایج جستجو را بهبود بخشید.

یعنی می توانید تعیین کنید که اگر یک کاربر یک کلمه کلیدی را سرچ کرد، اگر آن کلمه کلیدی در عنوان بود محتوا نمایش داده شود، اگر در متن بود محتوا نمایش داده شود و موارد اینچنینی. این پلاگین نیز بدون نیاز به شورتکد به طور خودکار جایگزین جستجوی پیش فرض وردپرس می شود. شما می توانید از ویجت جستجوی پیش فرض برای افزودن ویژگی جستجو به سایت خود استفاده کنید. این پلاگین به صورت رایگان عرضه شده است.

12. Search Exclude

Search Exclude آخرین پلاگین این لیست است. نکته قابل توجه این پلاگین این است که به شما این امکان را می دهد مواردی را که نمی خواهید در جستجوی وردپرس نمایش داده شوند را حذف کنید. یک چک باکس ساده برای پست ها، صفحات و محصولات WooCommerce اضافه می کند که اگر می خواهید آن ها را از نتایج جستجو حذف کنید، می توانید محتواها را بررسی کنید. همچنین می توانید به صفحه تنظیمات افزونه بروید تا همه مواردی را که از جستجو حذف کرده اید مشاهده کنید. این افزونه به صورت رایگان عرضه می شود.

پلاگین جستجو

کدام پلاگین جستجو وردپرس بهترین است؟

SearchWP بهترین پلاگین جستجوی وردپرس برای بیشتر سایت ها است. این افزونه طیف خوبی از ویژگی های گوناگون را ارائه می دهد، کیفیت نتایج جستجو خیلی خول است و برای بیزینس های کوچک مقرون به صرفه و اقتصادی است. این افزونه با محصولات ووکامرس سازگاری کامل داشته و یک افزونه مکمل برای جستجوی زنده به صورت رایگان دارد، هر دوی آنها جستجوی محصولات فروشگاه ووکامرس شما را بسیار قدرتمند می کنند.

اما اگر به دنبال یک پلاگین جستجوی رایگان و قدرتمندتر هستید، WP Google Search به شما امکان می دهد جستجوی گوگل را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید. به این صورت که وقتی کاربر موضوعی را جستجو کرد، تمامی نتایج مربوط به آن که توسط گوگل ایندکس شده است نمایش داده می شود.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله 12 مورد از بهترین پلاگین های جستجوی وردپرس را معرفی کردیم. بهتر است در صورتی از افزودن پلاگین جستجوی وردپرس به سایت خود استفاده کنید که دارای یک سایت محتوایی با تعداد محتواهای بالا هستید یا یک فروشگاه آنلاین دارید که مردم به دنبال جستجوی محصولات خاص هستند و تعداد محصولات نیز بالا است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین افزونه جستجوی وردپرس را برای سایت خود پیدا کنید. همچنین می توانید از مقالات زیر که در زمینه های مربوط به این مطلب هستند دیدن نمایید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *