هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
پلاگین چندزبانه

بهترین پلاگین های چندزبانه کردن سایت جدید (معرفی بهترین ها)

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/10/25

وردپرس توسط میلیون ها سایت با زبان های فارسی، انگلیسی، فرانسوی و… در سراسر جهان استفاده می شود. شما می توانید از وردپرس برای ساخت سایت به هر زبانی که می خواهید استفاده کنید. با این حال، وردپرس به صورت پیشفرض دارای قابلیت داخلی برای ساخت یک سایت چند زبانه نیست. اما خوشبختانه، چند پلاگین ترجمه قدرتمند وردپرس وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی قابلیت چند زبانه بودن را به سایت خود اضافه کنید.

در این مقاله بهترین پلاگین های ترجمه وردپرس را به شما معرفی می کنیم که می توانید از آنها برای ساخت سایت های چند زبانه استفاده کنید. در این راهنما، ما نگاهی به ویژگی ها، مزایا و معایب آنها خواهیم داشت تا به شما کمک کنیم بهترین گزینه را برای سایت خود انتخاب کنید.

پلاگین چندزبانه

انتخاب یک افزونه ترجمه برای ساخت سایت های وردپرس به صورت چند زبانه

برخی از افراد تازه کار نمی دانند که می توانید وردپرس را به زبان مادری خود نصب کنید و از آن برای ساخت سایت های مختلف به هر زبانی استفاده کنید. با کمک پلاگین های مختلف می توانید سایت های دو زبانه یا چند زبانه ایجاد کنید. حتی می توانید به کاربران خود اجازه دهید با استفاده از Google Translate محتوا و متون سایت شما را ترجمه کنند.

در حالی که پلاگین های ترجمه زیادی برای وردپرس موجود است، آنها را می توان در دو دسته اصلی مشخص کرد.

  • پلاگین های چند زبانه سازی سایت های وردپرس
  • پلاگین های ترجمه خودکار وردپرس

پلاگین های چند زبانه سازی وردپرس به شما این امکان را می دهند که به صورت دستی محتواهای چند زبانه را به سایت خود اضافه کنید. مزیت اصلی این افزونه ها این است که کیفیت ترجمه های شما به طور قابل توجهی بهتر از هر ابزار ترجمه آنلاین به صورت ماشینی خواهد بود.

نوع دوم پلاگین های ترجمه وردپرس آنهایی هستند که از خدمات ترجمه آنلاین برای ترجمه محتوای سایت شما استفاده می کنند. این پلاگین ها نیازی به نوشتن محتوا به چند زبان ندارند، اما کیفیت ترجمه‌ ها آنطور که می بایست، خوب نیست. در مورد این موضوع هم صحبت کردیم، حالا بیایید بهترین پلاگین های چند زبانه سازی وردپرس و پلاگین های ترجمه خودکار را با هم بررسی کنیم.

بهترین افزونه های چند زبانه وردپرس

برخلاف پلاگین ترجمه خودکار وردپرس، این افزونه‌های چندزبانه سازی سایت به شما این امکان را می‌ دهند که به صورت دستی تمام بخش های سایت خود از جمله محتوا، موضوع، پلاگین ها و موارد دیگر را ترجمه کنید. در گزینه های زیر، بهترین انتخاب های متخصصین برای بهترین پلاگین های چند زبانه سازی سایت های وردپرسی برای ترجمه آسان کل سایت شما آورده شده است.

1. TranslatePress

TranslatePress یک پلاگین برای چند زبانه سازی سایت های وردپرس کامل و پیشرفته برای ترجمه تمام بخش های سایت شما است. ویژگی اصلی TranslatePress این است که به شما امکان می دهد مستقیماً از قسمت داشبورد محتواهای سایت خود را ترجمه کنید.

می توانید به راحتی زبان را در حین ترجمه تغییر دهید و پیش نمایش زنده خیلی سریع تغییر می کند و به زبان جدید ترجمه می شود. یکی دیگر از مزایای این روش این است که می توانید محتوا، قالب، پلاگین ها و حتی متاداده ها را بدون تغییر رابط (به صورت کلی بدون انجام هیچگونه تغییراتی در سایت) ترجمه کنید.

استفاده از TranslatePress برای ترجمه های دستی عالی است. می توانید خودتان بخش های مختلف سایت را ترجمه کنید یا یک نقش کاربر مترجم سفارشی را به هر کاربری در سایت خود اختصاص دهید. بدین صورت که در قسمت افزودن کاربر، نقش مترجم اختصاصی نیز به داشبورد سایت شما افزوده می شود. این کاربران قادر خواهند بود بدون دسترسی به قسمت مدیریت اصلی سایت، محتوا را ترجمه کنند.

اگر ترجمه‌های دستی کار زیادی به نظر می‌رسند، می‌توانید از Google Translate برای ترجمه‌های ماشینی نیز استفاده کنید. این رویکرد به شما این امکان را می دهد تا از ترجمه های مبتنی بر هوش مصنوعی با اصلاحات دستی استفاده کنید. یعنی ابتدا محتوا را با ماشین ها ترجمه کرده و سپس به صورت دستی ویرایشات لازم را اعمال نمایید. این پلاگین URL های مناسب سئو را برای همه زبان ها به وجود می آورد و پس از نام دامنه سایت، یک بخش زبان به URL سایت شما اضافه می شود که به شما در بهبود SEO محلی کمک می کند.

2. WPML

WPML یکی از محبوب ترین پلاگین های چند زبانه سازی وردپرس است. این پلاگین دارای یک سیستم مدیریت ترجمه قدرتمند است که به شما امکان ترجمه محتوای سایت، قالب ها، پلاگین ها و موارد دیگر را می دهد. WPML به دو صورت ترجمه محتوای سایت و ترجمه کل سایت عمل می کند. این پلاگین دارای یک رابط کاربری آسان برای اضافه کردن ترجمه و مدیریت محتوای چند زبانه در سایت شما است. WPML از انواع پست ها، دسته بندی ها ها، فیلدهای سفارشی و همچنین موارد ساخته شده توسط پلاگین های وردپرس شما (مانند فرم های تماس) پشتیبانی می کند.

3. پلی لانگ

Polylang یکی دیگر از پلاگین های قدرتمند برای ساخت ساده یک سایت وردپرسی چند زبانه یا دو زبانه است. این پلاگین دارای یک رابط کاربری ساده است تا به راحتی ترجمه ها را برای پست ها، برگه ها، انواع پست های سفارشی، ابزارک ها و موارد دیگر اضافه کنید. Polylang برای ترجمه قالب و پلاگین های وردپرس شما ساخته نشده و این کار را پشتیبانی نمی کند. این پلاگین به صورت رایگان عرضه شده است اما برای دریافت امکانات بیشتر باید آن را خریدرای نمایید.

این پلاگین به شما این امکان را می‌ دهد تا URLهای مناسب SEO را برای هر زبان تنظیم کنید تا بهترین نتیجه بخشی را داشته باشد. این پلاگین همچنین با بهترین افزونه‌ های سئو وردپرس به خوبی کار می‌کند. برای انتخاب زبان، می توانید با استفاده از ویجت نوار کناری، تغییر زبان را به سایت خود اضافه کنید.

4. Weglot

Weglot یک پلتفرم ترجمه سایت مبتنی بر تکنولوژی ابری است. این پلاگین با WordPress ،Shopify ،BigCommerce و موارد دیگر به خوبی کار می کند. وقتی می خواهید شروع به راه اندازی چندزبانه سازی سایت کنید، باید Weglot API را وارد کنید تا سایت وردپرسی خود را به پلتفرم آنها متصل کنید. پس از آن زبان مورد نظر خود، زبان اصلی سایت و زبان هایی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب خواهید کرد.

شما باید از سایت Weglot برای ترجمه تمام محتوای سایت خود، مدیریت ترجمه ها و هدایت آنها به سایت خود به صورت زنده استفاده کنید. سایر ویژگی های قابل توجه عبارتند از پشتیبانی از URL دوستانه SEO، پشتیبانی از WooCommerce، دکمه تعویض زبان، خدمات ترجمه شخص ثالث (می توانید تعریف کنید یک فرد یا سایت دیگر محتوای سایت شما را ترجمه کرده و این پلاگین کارهای مچ سازی را انجام می دهد) و موارد دیگر.

این سایت رایگان نیست و برای آن باید تا 40 یورو به صورت ماهانه پرداخت کنید. این گزینه گران تر بوده و برای وب مسترانی مناسب است که سایت های بزرگ با کاربران و مشتریان زیاد و عموما از خارج دارند.

5. Multilingual Press

Multilingual Press برای ساخت سایت های چندزبانه وردپرسی با رویکرد کمی متفاوت است. به جای اینکه به صورت نصب معمولی یک پلاگین وردپرسی اجرا شود، از شبکه چند سایت داخلی وردپرس برای هر زبان استفاده می کند.

این به پلاگین اجازه می دهد تا به طور موثر محتوا را برای هر زبان مدیریت کند و در عین حال با بارگیری یک زبان در یک زمان، عملکرد سایت را بهبود بخشد. این پلاگین دارای یک رابط کاربری آسان برای مدیریت ترجمه های خود از یک داشبورد است.

از پست ها، صفحات، انواع پست های سفارشی، طبقه بندی ها و موارد دیگر پشتیبانی می کند. به دلیل معماری آن، هر زبان می تواند در ساب دامین، فهرست راهنمای خود یا حتی یک نام دامنه سفارشی باشد.

بهترین پلاگین های ترجمه در وردپرس

این پلاگین ها به شما امکان می دهند سایت خود را با استفاده از خدمات ترجمه خودکار یا با ارائه دستی ترجمه برای برخی از قسمت های سایت خود ترجمه کنید.

6. وردپرس را با GTranslate ترجمه کنید

ترجمه وردپرس با GTranslate یک پلاگین ترجمه گوگل برای وردپرس است. به طور خودکار به Google translate API متصل می شود و می تواند ترجمه را برای هر زبان پشتیبانی شده بارگیری کند. ویژگی مثبت این پلاگین بارگیری ترجمه ها از گوگل است چراکه گوگل اکثر زبان های رسمی دنیا را پشتیبانی می کند. البته یک نقطه منفی نیز دارد. استفاده از آن باعث ترجمه های ماشینی می شود که ممکن است کمی متفاوت باشد.

این پلاگین به شما این امکان را می دهد یک تغییر زبان به سایت اضافه کنید تا به راحتی صفحات سایت خود را ترجمه کنید، یا می توانید به طور خودکار محتوا را بر اساس زبان مرورگر کاربر ترجمه کنید که این بخش هم یک قابلیت جالب است. این پلاگین یک نسخه پولی نیز ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد URL‌های مناسب SEO را انتخاب کنید و به موتورهای جستجو اجازه دهید محتوای ترجمه‌ شده شما را ایندکس کنند (در این مورد در ادامه مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد).

7. ترجمه وردپرس Transposh

Transposh ترجمه های ماشینی خودکار را با ترجمه های دستی انسانی ترکیب می کند. همچنین می‌توانید به بازدیدکنندگان سایت خود اجازه دهید تا با استفاده از یک رابط کاربری آسان، ترجمه‌های خود را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. این پلاگین به شما اجازه می دهد تا خدمات ترجمه حرفه ای را برای ارسال ترجمه استخدام کنید. ویژگی ترجمه خودکار Transposh از خدمات ترجمه Google، Bing، Yandex و Apertium پشتیبانی می کند.

8. مترجم وب سایت گوگل

افزونه Google Website Translator به شما امکان می دهد از Google Translate API برای ترجمه محتوای وب سایت خود استفاده کنید. همچنین از دکمه پیش‌فرض Google translate استفاده می‌کند که می‌توانید در هر نقطه از وب‌ سایت خود آن را نمایش دهید.

می‌ توانید زبان‌ هایی را که می‌خواهید در تعویض‌ کننده زبان نشان دهید، انتخاب کنید، که می‌تواند با استفاده از ویجت نوار کناری یا یک شورتکد درون خطی نمایش داده شود. ویژگی شورتکد به شما امکان می دهد در صورت نیاز ترجمه ماشینی را برای صفحات خاص ارائه دهید. هنگامی که کاربران زبان را انتخاب کنند یا پلاگین آن را از طریق تنظیمات مرورگر خود تشخیص دهد، صفحه ترجمه شده برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود.

9. Loco Translate

Loco Translate کمی متفاوت از سایر پلاگین های ترجمه در لیست است. این پلاگین به شما امکان می دهد قالب ها و افزونه های وردپرس را ترجمه کنید. اگر قالب یا افزونه وردپرس شما آماده ترجمه است، می توانید از Loco Translate برای ترجمه آن در داشبورد وردپرس استفاده کنید. از یک رابط کاربری ساده شبیه به ابزارهای محبوب ترجمه با یک ستون برای رشته های اصلی و دیگری برای ترجمه استفاده می کند.

انتخاب ما از بهترین پلاگین چند زبانه سازی وردپرس

اگر به دنبال یک پلاگین چند زبانه وردپرس برای ترجمه دستی مطالب در وب سایت خود هستید، توصیه می کنیم از Translate Press استفاده کنید. برای افراد تازه کار بسیار مناسب است و استفاده از آن حتی برای کاربرانی که تجربه ساخت سایت های چند زبانه را ندارند بسیار آسان است. این پلاگین همچنین برای سئو و موارد مربوط به آن بهینه شده است، دو ویژگی که در دراز مدت برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.

برای ترجمه خودکار وردپرس، توصیه می کنیم از پلاگین Translate WordPress with G translate استفاده کنید. استفاده از آن راحت بوده و حتی نسخه رایگان آن برای ترجمه خودکار بسیار خوب است.

آیا باید به موتورهای جستجو اجازه دهم ترجمه های ماشینی خودکار را فهرست بندی کنند؟

برخی از پلاگین های ترجمه به شما امکان می دهند ترجمه های خودکار را در دسترس موتورهای جستجو قرار دهید تا ایندکس شوند. این ترجمه های ماشینی خیلی خوب نیستند. آنها می توانند گاهی اوقات عجیب و حتی گمراه کننده باشند. اجازه دادن به موتورهای جستجو برای ایندکس سازی بندی محتوای کم کیفیت ایده خوبی نیست. گوگل می تواند چنین محتوایی را شناسایی کند و آن را به عنوان اسپم یا محتوای به درد نخور در نظر می گیرد که به سئو سایت شما آسیب می رساند.

اما برای ترجمه های دستی سایت، بله، شما حتما باید به گوگل اجازه دهید نسخه های ترجمه شده محتوای سایت شما را ایندکس کند، بنابراین می توانید در سئوی محلی رتبه بالاتری کسب کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین پلاگین های ترجمه وردپرس را برای وب سایت چند زبانه خود پیدا کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم از سایر مقالات سایت ما دیدن نمایید:

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *