هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ترفندهای افزایش مشتری

چگونه مشتری پیدا کنیم؟ 10 ترفند مشتری پیدا کردن

1401/06/16

زمانی که شما قصد شروع یک کسب و کار جدید را دارید اگر با یک مشاور اقتصادی صحبت کنید، اولین سوالی که از شما می‌­پرسد این است که شما برای جذب مشتری خود چه برنامه و ایده‌­ای دارید. چرا که مشتری یابی و جذب مشتری از مهم­ترین اصول راه اندازی هر کسب و کاری است. شما برای این که کسب و کار خود را توسعه دهید، برای این که در بحران­‌های اقتصادی کسب و کار خود را ادامه دهید، قطعا نیاز به فروش کالا و خدمات خود دارید و برای این منظور نیاز به مشتریان وفادار داردید که علاوه بر خرید از شما به تبلیغ کسب و کار شما نیز بپردازد. امروزه جذب مشتری از چالش­‌های همیشگی استراتژیست­‌های بازاریابی است، آن‌­ها برای تبلیغات قبل از هر چیزی به فکر جذب مشتری جدید برای کسب و کار شما می‌­باشند و در مراحل بعدی به دنبال برندینگ و دیگر منافع بازاریابی شما می‌­باشند. ما در این مقاله در سایت برترآموز به شما 10 ترفند مشتری پیدا کردن را آموزش می­‌دهیم که در صورت شخصی سازی و استفاده از آن برای کسب و کار خودتان می­‌توانید رشد فروش خود را به صورت کاملا ملموس احساس کنید.

یکی از بهترین راه­‌های جذب مشتری برای کسب و کار شما راه اندازی وب سایت است و اگر شما به دنبال جذب مشتری جدید برای وب­سایت خود می­‌باشید نیاز دارید تا در نتایج گوگل در جایگاه مناسبی داشته باشید. از این رو نیاز به سئو سایت خواهید داشت. ما در مجموعه برتر آموز برای شما یک دوره کامل و جامع تحت عنوان « آموزش سئو » طراحی کرده‌­ایم که می­‌توانید به صورت کاربردی از آن استفاده کنید.

1. از شبکه­‌های اجتماعی استفاده کنید

یکی از اصلی‌­ترین و مهم­ترین ترفند مشتری پیدا کردن جدید استفاده از شبکه­‌های اجتماعی است. شما بواسطه شبکه­‌های اجتماعی باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا برندینگ خود را کامل کنید و بواسطه آن نام خود را برای مشتریان جدید خود نامی آشنا جلو دهید. از طرف دیگر به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از شبکه­های اجتماعی باید یک برنامه ریزی کاملا مشخص داشته باشید و صرفا با داشتن یک اکانت اینستاگرام و تلگرام نمی­توانید مشتریان جدید را به کسب و کار خود جلب کنید.

یکی دیگر از مهم­ترین اصول­‌های استفاده از شبکه­‌های اجتماعی برای جذب مشتری جدید، تولید محتوای کاملا جذاب و مورد نیاز کاربران است. به یاد داشته باشید که دیگران شما را دنبال نمی‌­کنند که شاهد خودستایی شما باشند بلکه دیگران به دو دلیل شما را دنبال می‌­کنند. اولین دلیل آن سرگرم شدن است و دومین دلیل آن پاسخ به نیاز­های خودشان است. که این نیاز شامل خرید کردن از شما و یا تحقیق راجب کالا و خدمات شما می‌باشد. اگر شما راجب تولید محتوای هدفمند اطلاعاتی ندارید به شما توصیه می‌­کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن از مقاله « تولید محتوای موفق چیست » استفاده کنید. زمانی که شما در شبکه­‌های اجتماعی فعال می­‌شوید، تنها راه ارتباطی شما با کاربران محتوایی است که تولید می­‌کنید و شما بواسطه محتوایی که تولید می­‌کنید مشتریان جدید را کسب و کار خود جذب می­‌کنید.

2. دیگران را در کسب و کار خود شریک کنید

اگر شما به دنبال ترفندهایی برای جذب مشتریان جدید هستید باید از مشتریان قبلی خود و همچنین دوستان و خانواده خود استفاده کنید. شما می‌­توانید به آن‌­ها پیشنهاد دهید که به ازای هر مشتری که به شما معرفی می­‌کنند مبلغی تحت عنوان هدیه و یا پورسانت از شما دریافت می­‌کنند. شما با این کار دوستان و مشتریان قدیمی خود را تبدیل به شرکا تجاری خود می­‌کنید. در این صورت مشاهده می­‌کنید که دیگران چگونه برای ارائه مشتریان جدید به شما با یک دیگر به رقابت می­‌پردازند.

بهترین راه برای این که دیگران برای شما مشتری بیاورند این است که بواسطه خلق منافع آن­‌ها را درگیر کسب و کار خود کنید. در این صورت شما می‌­توانید حتی از ایده‌­های تبلیغاتی آنان نیز استفاده کنید. البته این نکته را مدنظر قرار دهید که به هیچ عنوان قرار نیست که شما کالا و خدمات خود را به آن­‌ها واگذار کنید. بلکه قرار است آن­ها واسطه‌­ای باشند برای جذب مشتریان جدید. شما باید خود را به مشتریان جدید وصل کنید. این اتصال باعث می­‌شود مشتریان جدید شما نیز برای دریافت پورسانت و هدیه برای شما به جذب مشتری جدید بپردازند. به نوعی شما با این کار از سیستم بازاریابی شبکه‌­ای استفاده می­‌کنید. اما در ازای جذب مشتری و فروش به دیگران بها پرداخت می‌­کنید و بدون پشتوانه شروع به پرداخت وجه به دیگران نمی­‌کنید.

تکنیک های افزایش مشتری

این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که حاشیه سود شما باید به نحوی تعین شود که شما پس از پرداخت پورسانت به دیگران از سود خود پرداخت نکرده باشید. گاها برخی از افراد روی کالایی که حاشیه سود بسیار پایینی دارد اقدام به پرداخت پورسانت می­‌کنند. شما برای این منظور می‌­توانید سبدی از کالا و خدمات تعریف کنید و در صورت فروش سبد کامل به دوستان و مشتریان خود پورسانت پرداخت کنید در این صورت جریان مالی شما نیز افزایش قابل توجه­‌ای خواهد داشت.

3. مسابقات ویروسی برگذار کنید

شاید اسم این استراتژی تبلیغاتی اندکی برای شما عجیب باشد، اما به صورت قابل توجه‌­ای مشتریانی جدید پیدا خواهید کرد. شما در این روش باید جوایز قابل توجه و نفیس برای مسابقات خود در نظر بگیرید و قرعه کشی را بین کسانی انجام دهید که بیشترین دعوت به کسب و کار شما را دارند. به عنوان مثال شما بین 15 نفر اول باید قرعه کشی برگزار کنید و جوایز را بین آن­‌ها تقسیم کنید.

در وهله بعدی شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا مشتریانی که به شما معرفی شده‌­اند را به بهترین نحو ممکن به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که شما در این روش باید شرایط خاصی برای چک کردن دعوت هر مشتری داشته باشید. به عنوان مثال اگر تبلیغات شما در بستر اینستاگرام انجام می‌­شود، شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید و تعداد افرادی که در زیر پست شما منشن را می‌شوند را بررسی کنید که چه تعداد از این افراد هویت واقعی دارند و چه تعداد از این افراد فیک می‌­باشند.

شما با هر سبک و استراتژی تبلیغاتی باید به بررسی این موضوع بپردازید  که دعوت از افراد به صورت موثر انجام شود و صرفا به دلیل دعوت افراد برند مسابقات شما نشوند. و در نهایت این نکته را نیز به یاد داشته باشید که شما در ابتدای باید اطلاع رسانی مناسبی در مورد مسابقات خود داشته باشید و جوایز شما باید به نحوی انتخاب شود که نظر همه را به خود جلب کند.

4. با کسب و کارهای مکمل خود وارد همکاری شوید

شما برای این که به مشتریان جدید دست پیدا کنید، می­‌توانید از مشتریان همکاران خود استفاده کنید و با هزینه بسیار کم­تر به جذب مشتری بپردازید. به عنوان مثال فرض کنید که شما تولید کننده شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی می­‌باشید. یکی از بهترین شرکا تجاری شما تولید کنندگان سرامیک­‌های آشپزخانه، سرامیک­‌های حمام و سرامیک سرویس بهداشتی می­‌باشد.

شما می‌­توانید با آن­‌ها وارد مذاکره شوید و به دو صورت با هم به همکاری بپردازید. در حالت اول شما می‌­توانید به واسطه فروش از طریق آن­‌ها درصدی به عنوان پورسانت به آن­ها بپردازید و در حالت دیگر می‌­توانید مشتریان خود را با یک دیگر مبادله کنید و به جذب مشتریان یک دیگر بپردازید و در این صورت شما یک معامله برنده برنده خواهید داشت. در صورتی که شما در مورد اصول مذاکره و قوانین آن اطلاعات مناسبی ندارید، می‌­توانید با مراجعه به مقاله « چگونه به یک مذاکره کننده تبدیل شویم » اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه کسب کنید.

5. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ به مشتریان جدید دست پیدا کنید

اگر شما کسب و کار سنتی دارید و مشتریان شما تعداد محدودی است، بهترین راه جذب مشتریان جدید دیجیتال مارکتینگ است. دیجیتال مارکتینگ محدود به برخی از فعالیت­‌های آنلاین نمی­‌شود. بلکه این حوزه بسیار گسترده و به روز است و شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آن را درک کنید و از آن استفاده مفید کنید.

این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار آنلاین شما نیز می­‌تواند مانند یک کاتالیزور عمل کند. شاید برای شما این سوال مطرح شود که تفاوت فروش آنلاین و دیجتال مارکتینگ چیست؟ به صورت کلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ فروش انلاین است و زیر شاخه­‌های متفاوت دیگری شامل تبلیغات، برندیدینگ و… دارد.  شما می­‌توانید بواسطه استراتژی­‌های دیجیتال مارکتینگ نیز کسب و کار آنلاین و یا آفلاین خود را گسترش دهید و همچنین مشتریان جدید را به کسب و کار خود جذب کنید.

یکی دیگر از مزایای دیجیتال مارکتینگ جذب مخاطب هدف به صورت برنامه ریزی شده است. زمانی که شما به جذب مشتری می‌­پردازید این سوال مطرح می‌­شود که تا چه میزان مشتری شما می­‌تواند مخاطب هدف شما باشد. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید. فرض کنید من فروشنده محصولات پوشاک مردانه می‌­باشم و بیشتر محصولات رسمی دارم. من با یک طرح تشویقی رو برخی از محصولات خود تخفیف زیادی می‌­گذارم به حدی که اگر بخواهم مجدد این پوشاک را خریداری کنم باید بیشتر هزینه کنم. قطعا در این بین کسانی هستند که به فروشگاه من مراجعه می­‌کنند و این محصول را از من خریداری می­‌کنند. اما من به چه کسانی پوشاک خود را فروخته‌­ام؟ آیا این مشتری­‌ها اگر من تخفیف تا این حد زیادی نداشته باشم بازهم به من مراجعه می‌­کنند؟

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در افزایش مشتری

پاسخ این سوال معمولا منفی است، من بواسطه ضرر به خودم بیشتر روی برندینگ خود کار کرده‌­ام تا جذب مخاطب هدف. اما استراتژی طرح تشویقی در دیجیتال مارکتینگ متفاوت است وشما همزمان با برندینگ به جذب مخاطب هدف نیز می­‌پردازید. در صورتی که شما در مورد دیجیتال مارکتینگ اطلاعات کافی ندارید به شما توصیه می­‌کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « 5 دلیل استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار » به صورت کاربردی استفاده کنید.

6. راه دستابی خود را برای مشتریان خود آسان کنید

یکی از مهم­ترین موضوعاتی که شما برای پیدا کردن مشتری جدید باید به آن توجه کنید مسیر دسترسی آسان است، در این بخش منظور ما این نیست که مغازه خود را جابه­ جا کنید بلکه منظور ما این است که تمام مسیر­های دسترسی خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. به عنوان مثال شما باید آدرس شعبه خود را در انواع برنامه­‌های مسیریاب ثبت کنید، تا اگر مشتری شما خواست به شما مراجعه کنید به ساده‌­ترین فرم شما را پیدا کند.

از طرفی ممکن است که مشتری جدید شما قصد آمدن به مغازه شما را نداشته باشد و بخواهد مسیر دیگری را برود، اما چون چند روزی است که مغازه شما در مسیر او قرار دارد برای او جذاب شده است که یک بار به مغازه شما مراجعه داشته باشد و از محصولات جدید شما دیدن کند. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که تنها مسیر ارتباطی شما با مشتریان جدید فقط و فقط ثبت آدرس شعبه فیزیکی شما نیست، بلکه شما باید دیگر مسیر­های ارتباطی خود مانند واتساپ، تلفن همراه، ایمیل و… را نیز ثبت کنید. شما با این کار هم اعتماد مشتری را بهتر جلب کرده‌­اید و هم مسیر دسترسی را برای او بهترین شکل ممکن آسان کرده‌­اید.

از طرفی در برخی از فروشگاه­‌های پیشرفته برای راحتی رفت و آمد مشتریان جدید خود سرویس تشریفات قرار داده‌­اند و با مشتری شما با عزت و احترام به فروشگاه شما تشریف می‌­آورد و خرید خود را انجام می­‌دهد و سپس او را به منزل خود باز می­‌گردانید و محصول را نیز برای او ارسال می­‌کنید.

7. به همکاران و رقبای خود توجه جدی داشته باشید

یکی از بهترین کارهایی که شما می­‌توانید برای پیدا کردن مشتری جدید انجام دهید این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا همکاران و رقبا خود را بررسی کنید. شما باید تحلیل کنید چه بخشی از بازار هدف فروش شما مختص به شما است و چه بخشی از بازار هدف فروش مشا متعلق به رقبای شما است. در مرحله بعد شما باید بررسی کنید که رقبای شما در چه مکان­‌ها و در چه موقعیت‌­هایی حضور دارند و در چه مکان­­‌هایی حضور ندارند. زمانی که رقبای شما در بخشی از جامعه به صورت فعال حضور دارند شما باید بررسی کنید که آیا نیاز است که شما نیز در آن بخش برای برندینگ و فروش محصولات خود با تکیه بر مزیت رقابتی خود حضور داشته باشید و یا این که حضور شما لزومی ندارد.

از طرف دیگر زمانی که رقبای شما در مکانی حضور ندارد شما باید بررسی کنید که آیا این منطقه دست نخورده ارزش سرمایه گذاری برای جذب مشتری جدید را دارد و یا خیر. شما با بررسی این نکات به ظاهر ریز می‌­توانید کسب و کار خود را تحت تاثیر قرار دهید و گاها به عنوان مکمل رقیب خود ظاهر شوید. رقیب شما ممکن است به منظور برندینگ برای دستیابی به یک بخش از بازار هدف مدنظر شما هزینه بسیار زیادی کرده باشد و شما صرفا با تکیه بر مزیت رقابتی خود می­‌توانید از این فرصت استفاده کنید ومشتریان جدید را به کسب و کار خود جذب کنید.

( اگر کسب و کار شما به صورت آنلاین فعال می‌­باشد، شما نیز نیازمند امنیت شبکه قوی برای حفاظت از کسب و کار خود خواهید بود از این رو مجموعه برترآموز برای شما یک دوره جذاب، ساده، کاربردی و جامع را تحت عنوان « آموزش امنیت شبکه » طراحی کرده است که شما می‌­توانید صفر تا صد امنیت شبکه را با استفاده از آن انجام دهید.  )

8. برای پیدا کردن مشتریان جدید باید عاملین فروش قوی داشته باشید

مهم نیست که کسب و کار شما آنلاین است و یا آفلاین مهم این است که شما برای کسانی که از روی کنجکاوی به شما مراجعه می‌­کنند، چه برنامه‌­ای دارید و از طرفی چه کسی قرار است اجرا کننده برنامه شما باشد.

به عنوان مثال فرض کنید شما فروشنده تلفن­ همراه می­‌باشید، قطعا در طول روز افراد زیادی به شما مراجعه می­‌کنند و از شما سوالاتی در مورد تلفن­‌های همراه شما می­‌پرسند. شما برای جذب هر کدام از آن­‌ها باید یک برنامه و پلن مشخص داشته باشید. برای این منظور بهتر است که  شما در طول یک هفته 10 سوالی که از شما پرسیده می­‌شود را به صورت روزانه یاد داشت کنید و در پایان هفته برای این 5 سوال که بیشرین تکرار را دارند یک برنامه ریزی فروش داشته باشید. در این مرحله بسیار مهم است که فروشنده شما تا چه میزان مهارت دارد و تا چه میزان می­‌تواند دیگران را به کسب و کار شما جذب کند.

حال ممکن است برای شما این سوال مطرح شود که برای فروش آنلاین چگونه می­‌توان کاربرانی که سایت و یا شبکه­‌های اجتماعی شما مراجعه می­‌کنند را تبدیل به یک مشتری وفادار کرد. در این هنگام شما باید تمام تلاش خود را کار گیرید تا با فراخوان عمل مناسب توجه دیگران را به خود جلب کنید و در مرحله بعدی باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با یک تیم فروش تلفنی قوی و یا با یک تیم پشتیبانی قوی کاربران خود را تبدیل به مشتریانی وفادار کنید. اگر شما در مورد کال تو اکشن و یا فراخوان عمل اطلاعات کافی ندارید می‌­توانید از مقاله « فراخوان عمل یا Call To Action چیست » استفاده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید.

9.    گزارش مراجعین خود را به صورت دقیق بررسی کنید

شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا تمام مراجعانی که به شما مراجعه می­‌کنند را رصد کنید. شما باید بدانید که هریک از مشتریان شما به چه دلیل از شما خرید کرد­ه­‌اند و هریک از مراجعان شما به چه دلیل از شما خرید نکرده‌­اند. در این صورت شما یک لیست باید و نباید­ها دارید که باید تمام تلاش خود را کار گیرید تا این لیست را روز به روز بهینه کنید. شما باید علت خرید نکردن و خرید کردن مشتریان را از زبان خود آنان بشنوید در این صورت است که شما می­‌توانید به یک تصمیم مناسب دست پیدا کنید. در غیر این صورت شما نمی‌­توانید به نتیجه مناسب دست پیدا کنید، چرا که ممکن است شما با برداشت­‌های شخصی اشتباه مسیر خود را موفقیت به جای نزدیکتر کردن دورتر کنید.

اگر شما بتوانید سیستم بررسی مراجعین خود را به صورت اتوماسیون طراحی کنید، قطعا در مراحل بعدی می­‌توانید یک مرحله کار خود را گسترش دهید و بواسطه CRM قوی می­‌توانید مشتریان خود را حفظ کنید و مجدد آن‌ها را در چرخه خرید قرار دهید.

10.  برای مشتریان خود محتوای ویدویی جذاب تولید کنید

آخرین بررسی­ها در مورد فروش آنلاین نشان داده است که بیشترین بازخورد برپایه فروش­های تصادفی مربوط به محتوای ویدویی با کیفیت است. یعنی بسیاری از افراد دیگر به دنبال مطالعه وب جهت مقایسه و یا معرفی محصولات نیستند بلکه بیشتر به دنبال تماشای ویدویی هستند که مطالب را به صورت فشرده و جذاب به آن­‌ها منتقل کند و از طرفی معمولا افراد از خود تولید کننده ویدیو نیز در صورت فروشنده بودن خرید می­‌کنند. این موضوع به این منزله است که شما تولید محتوای ویدیویی مناسب در مورد محصولات خود می‌­توانید مخاطبین جدید بسیاری را به کسب و کار خود جذب کنید، البته این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که شما باید برای آن‌­ها کال تو اکشن‌­های مناسب و مسیر مناسب طراحی کنید که به ساده‌­ترین شکل ممکن خرید خود را از شما انجام دهند.

بهترین کانال­های ارتباطی شما با مخاطبین برای تولید محتوای ویدیویی در وهله اول یوتیوب و آپارات می­باشد و در وهله دوم می­تواند شبکه­های اجتماعی شما مانند اینستاگرام و فیسبوک باشد. البته این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید که در صورت تولید محتوای با کیفیت برای آپارات و یوتیوب این موضوع می­تواند برای شما منجر به درآمد جانبی قابل توجه شود.

نکات طلایی برای پیدا کردن مشتری

شما تا این قسمت از مقاله با مهمترین نکات و ترفندهای پیدا کردن مشتری آشنا شدید. ما در این قسمت قصد داریم به شما نکاتی را منتقل کنیم. که علاوه بر افزایش مشتریان شما، فروش شما و برندینگ شما را نیز ارتقا می‌دهد. به یاد داشته باشید که فروش یک فرآیند چند مرحله‌ای است. نمی‌توان صرفا با یک برنامه ریزی سطحی آن را سازماندهی کرد. شما باید برای مرحله به مرحله آن یک استراتژی مشخص و جذاب داشته باشید. در این صورت می‌توانید به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

مذاکره فروش چالشی برگزار کنید‌

از مهمترین نکات پیدا کردن مشتری در این است که شما بتوانید، مشتریان عبوری خود را به یک مشتری واقعی تبدیل کنید. مشتری که قصد خرید ندارد به دو دلیل به شما مراجعه می‌کند، اولین دلیل او این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از شما در مورد محصولات اطلاعات بدست آورد. سپس در مرحله بعدی او قصد دارد که از فروشنده‌ دیگری خرید خود را انجام دهد. در این مرحله شما با شناسایی کنید که مشتری شما به چه دلیل شما را انتخاب کرده است.

سپس در مرحله بعد شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با تخلیه اطلاعاتی او، آنچه که نیاز دارد را در اختیار او قرار دهید. سپس او را که قرار بود شما را تبدیل به طعمه کند. تبدیل به طعمه کنید. در دسته بندی دوم، ممکن است که مشتری نیاز به کالا و خدمات شما نداشته باشد و صرفا برای سرگرمی و خرید به مغازه شما مراجعه کرده باشد. در این صورت شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا انگیزه مورد نیاز او برای خرید کالا و خدمات را در اختیار او قرار دهید.

از طرفی شما باید سعی کنید که مشتری خود را به خرید در آینده تشویق کنید. ممکن است که شما در حین گفت‌و‌گو با مشتری خود متوجه شوید که او در حال حاضر توانایی پرداخت هزینه کالا و خدمات شما را ندارد. در این صورت شما باید سعی کنید، که به او امتیازاتی بدهید که در آینده برای او ارزشمند باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید از گزینه پیش خرید برای او استفاده کنید. ممکن است که او در وهله اول در مقابل این پیشنهاد شما مقاومت کند. امام این وظیفه شما است که کاری کنید که او کاملا به پیشنهاد شما اطمینان کند. به عنوان مثال شما می‌توانید به او وعده یک تخفیف قابل توجه در آینده را بدهید.

سعی کنید که شرکای تجاری خود را پیدا کنید

از مهمترین ترفندهایی که برای پیدا کردن مشتری می‌توانید به آن متوصل شوید استفاده از شرکای تجاری به صورت مکمل است. شما قرار نیست که در این بخش به سراغ افراد همکار خود بروید بلکه قرار است به مصرف کنندگان غیر مستقیم خود بروید. به عنوان مثال فرض کنید که شما فروشنده تجهیزات ورزش در منزل می‌باشید. شما می‌توانید برای گسترش کسب و کار خود به سراغ متخصصین تغذیه بروید و با آن‌ها مذاکره کنید. در این صورت می‌توانید یک شریک تجاری خود پیدا کنید. زمانی که از طرف شخص ثالث و بی‌طرف شما به دیگران معرفی می‌شوید.

معمولا افراد کمترین مقاومت را از خود نشان می‌دهند و شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که از این موقعیت به نفع خود استفاده کنید. در این صورت شما می‌‌توانید با کمترین هزینه به مشتریان مناسب دست پیدا کنید. دقت کنید این کار با بازاریابی محصولات بسیار متفاوت است. شما به دنبال شخص برای خرید مستقیم نمی‌باشید، بلکه شما به دنبال افرادی می‌باشید که مبلغین شما باشند. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که شما باید برای منافع آن‌ها نیز برنامه ریزی قابل توجه‌ای داشته باشید. در غیر این صورت چه دلیلی دارد که افراد با شما همکاری داشته باشند. یک فروشنده واقعی به فکر یک استراتژی برنده – برنده می‌باشد.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله با شما راجب ترفند مشتری پیدا کردن به صورت کاربردی صحبت کردیم. مهم­ترین نکته­‌ای که شما در هر بخشی باید به آن توجه کنید، این است که این روش‌­ها باید برای کسب و کار شما شخصی سازی شود و شما گاها می‌­توانید چند روش را با یک دیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال هرکسی می­‌داند که از تبلیغات برای جذب مشتری استفاده می­‌شود. اما ما در این مقاله راجب آن به صورت مستقل صحبت نکردیم، چرا که شما می‌­توانید این روش را به صورت مکمل برای پیدا کردن مشتریان جدید با دیگر روش­‌ها استفاده کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *