هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

کسب درآمد از تولید محتوا

1400/11/05

به دنبال کسب درآمد از تولید محتوا هستید؟

کسب درآمد از تولید محتوا یکی از روش های فوق العاده جذاب برای تولید محتوا می باشد. با استفاده از تولید محتوا می توانید درآمدهای زیادی کسب نمایید.

البته کسب درآمد از تولید محتوا به همین سادگی نیست. برای درآمدزایی از تولید محتوا لازم است تا برای مدت ها در زمینه های مختلف دانش کسب نمایید.

سپس می توانید پروسه کسب درآمد از تولید محتوا را شروع نمایید.

وقتی که می خواهید تولید محتوا را آغاز کنید شما در در نقطه 0 هستید.

برای کسب درآمد از تولید محتوا باید به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شوید.

کسب درآمد از اینترنت با تولید محتوا

تولید محتوا یکی از جذاب ترین ایده ها برای کسب پول از اینترنت است. سایت ها و افراد زیادی با تولید محتوا به موفق رسیده اند و تولید محتوای جذاب، کلید پیروزی بزرگترین کسب و کارهای ایران و جهان بوده است. کسب درآمد از تولید محتوا، سابقه ای طولانی داشته و به سال های وبلاگ نویسی می رسد.

اگر فردی هستید که اطلاعات خوبی دارد و یا همیشه در حال مطالعه و مشاهده و در واقع یادگیری از طریق انواع محتوا هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که با تولید محتوای جذاب و مطلوب کسب درآمد کنید. کسب درآمد از تولید محتوا شامل متنی (وبلاگ نویسی)، صوتی (پادکست)، گرافیکی و ویدئویی است. و اما در ادامه به بررسی این سه مورد می پردازیم.

انواع کسب درآمد از تولید محتوا

تولید محتوا انواع بسیار گوناگونی دارد.

تولید محتوا در 4 فرمت متنی یا وبلاگ نویسی، ویدئویی، صوتی یا پادکست، و تصاویر تقسیم می شود.

در این بخش قصد داریم در مورد انواع روش های کسب درآمد از تولید محتوا با شما صحبت کنیم.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی از کهنه ترین روش های موجود برای تولید محتوا در وب است که با توجه به قدیمی بودنش هیچ گاه قدرت خود را از دست نداده است. تولید محتوای متنی و وبلاگی مادر سایر زیر مجموعه های تولید محتوا است. همچنین کاربران حرفه ای سطح وب به دلیل اینکه کار خود را از وبلاگ نویسی شروع کرده اند، همواره آن را دوست داشتنی و حائز اهمیت می دانند.

با تولید محتوای وبلاگی جذاب و مستمر، نتایج بهتری کسب خواهید کرد. و وبلاگ شما در جایگاه بهتری از دید موتورهای جستجو و کاربران خواهد رسید. اگر قلمی موثر و اطلاعات قابل قبولی در مورد یک حرفه ی خاص دارید می توانید کسب و کار اینترنتی خود را با محوریت تولید محتوا به سبک وبلاگ نویسی آغاز کرده و از راه های مختلف کسب درآمد کنید.

کسب درآمد از تولید محتوای ویدئویی

مبحث ویدئو مارکتینگ و محبوبیت ویدئوها در چند سال گذشته شدت و سرعت بیشتری گرفته و افراد تمایل بیشتری دارند تا به جای سایر محتواها، ویدئو ببیند. سرویس های اشتراک ویدئو در سطح جهان و ایران بیشتر و پیشرفته تر شده اند و ابزارهای بسیار حرفه ای زیادی بر روی پلتفرم های مختلف همچون ویندوز و اندروید طراحی شده اند که راحتی کار را دو چندان و حتی چند برابر می کنند. این ابزارها ساخت ویدئو و تدوین آن را آسان تر می کنند و طریقه استفاده از آن ها ساده است.

همچنین به لطف اسکرین رکوردرها، تولید کنندگان محتوا می توانند از صفحه گوشی یا کامپیوتر خود تصویربرداری کرده و آن را ویرایش کنند. شما نیز اگر به این فکر می کنید که برای تولید محتوا دستی پر از ایده و محتوا برای تولید دارید، به تولید محتواهای ویدئویی پرداخته و کسب درآمد کنید. می توانید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی در بستر تولید ویدئو از درآمدی خوب برخوردار شوید.

کسب درآمد از طریق یوتیوب:

یوتیوب یکی از بسترهایی است که به شما امکان کسب درآمد از تولید ویدئوهایتان را می دهد. به این شکل که با قرار دادن تبلیغات بر روی ویدئوهای شما و بازدید تبلیغات قبل از ویدئو یا در حین اجرای ویدئو توسط کاربران، به شما مبلغی را می پردازند. هر چند که کسب درآمد از یوتیوب، بحثی مفصل است اما انجام آن برای هر کس ممکن نیست. به هر حال اگر می توانید از این روش برای کسب درآمد از تولید محتوا استفاده کنید، بسیار خوب است. میزان مبلغ پرداختی به شما در ازای هر 1000 بازدید تبلیغات در ویدئو، چیزی در حدود 3 تا 5 دلار است و به فرض مثال اگر ویدئویی در کانال یوتیوب شما 50 هزار بار دیده شود، شما حدود 150 تا 250 دلار درآمد کسب می کنید که با وجود شرایط کنونی، رقمی مناسب و به صرفه است.

کسب درآمد از تولید محتوای صوتی (پادکست ها)

تولید محتوای صوتی نیز یکی از فرمت های محبوب کاربران است. اگر صدایی زیبا و حرف های برای گفتن دارید می توانید تولید محتوای صوتی را آغاز کنید. خوبی این روش این است که اصلاً نیازی به دردسر و تجهیزات غیر معمول ندارید. می توانید کارتان را با یک گوشی هوشمند که ضبط صدای مناسب دارد انجام داده یا یک میکروفن خریداری کرده و به تولید محتوای صوتی یا پادکست بپردازید.

تولید محتوای گرافیکی

این کار به درد دوستانی می خورد که می توانند کارهای گرافیکی انجام داده و استفاده از ابزارهایی همچون فتوشاپ را خوب بلدند. با تولید محتوای گرافیکی همچون عکس و اینفوگرافیک می توانید به درآمد قابل قبولی رسیده و کارتان را بهتر از قبل پیش ببرید.

 

روش های کسب درآمد از طریق تولید محتوا

برای پول در آوردن از محتواهایی که تولید می کنید، روش های مختلفی وجود دارد. معمول ترین روش های کسب درآمد از تولید محتوا، فریلنسری و دریافت پروژه از کارفرمایان، فروش محتواها به طریقه های مختلف همچون آموزشی که قبلاً به آن پرداختیم، به کارگیری انواع تبلیغات،( که در قسمت های بعدی به آن خواهیم پرداخت.) فروش محصولات، دریافت مبالغ حمایتی و سایر روش ها است. این به خود شما بستگی دارد که دوست دارید چگونه پول در بیاورید. بهترین روش درآمدزایی از تولید محتوا، فریلنسری، فروش محتوا و تبلیغات است.

در این بخش قصد داریم در مورد روش های مختلف کسب درآمد از تولید محتوا با شما صحبت داشته باشیم.

1. حضور در انجمن های مختلف

وقتی صحبت از کسب درآمد از تولید محتوا می شود، بهتر است یک انجمن ساخته یا در انجمن های تولید محتوا عضو شوید. 

البته منظور از انجمن این نیست که حتما باید عضو انجمن های سایت های مختلف شوید.

حتی انجمن ها دیگر مانند گذشته تاثیرگذار نیستند.

منظور از انجمن، یک جامعه است.

در سایت های مختلف، در تلگرام، واتس اپ، یا اینستاگرام.

جامعه بستری است که در آن شما انواع افراد همفکر را جذب کرده و با آنها ارتباط برقرار می کنید.

اینجاست که مخاطبان شما می توانند توصیه ها، نکات و ترفندهای ارزشمندی را دریافت کنند.

شما می توانید با پاسخ دادن به آن ها، مهارت های خود را به رخ همه بکشید.

اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید، بهترین کار این است که در چنین جوامعی حضور داشته باشید.

مشتریان بالقوه شما باید برای رفع نیازهای مرتبط با بازاریابی به جامعه شما مراجعه کنند.

اگر شما در چنین جوامعی حضور داشته باشید، می توانید چنین مشتریانی را پیدا کنید.

بهتر است در گروه هایی که مربوط به حوزه کاری شما هستند حضور داشته باشید.

برای مثال اگر دوست دارید در زمینه های آموزش سئو و آموزش وردپرس تولید محتوا انجام دهید، بهتر است در گروه هایی که مربوط به این ها هستند حضور داشته باشید.

2. ارائه محتوای انحصاری

بهتر است محتواهای انحصاری ایجاد کرده و در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

وقتی محتواهایی منحصر به فرد و هیجان انگیز ارائه می دهید، می توانید به صورت آنلاین کسب درآمد نمایید.

مزیت این کار این است که نیازی به پیدا کردن مشتری نیست.

شما می توانید محتواهایی تولید کرده و با روش هایی مانند کسب درآمد از یوتیوب و کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ کسب درآمد از تولید محتوا به دست آورید.

البته این یک کار یکباره نیست. اگر فکر می کنید می توانید چند ویدیو در YouTube بسازید و شروع به کسب درآمد کنید، احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد.

شما باید به صورت مستمر کار کرده و تلاش هایتان، مرتبط و متمرکز بر نتیجه باشد.

کار شما بر دو استراتژی مختلف پیش می رود.

ابتدا محتوایی را برای جذب و ایجاد مخاطب ایجاد می کنید و سپس به طور مداوم محتوای جدید ایجاد می کنید تا کاربران قبلی را نگهداری کنید و بدین ترتیب پروسه ادامه پیدا می کند.

بیایید فرض کنیم که شما هنوز یک فالوور آنلاین ندارید. اینجا جایی است که برای ساختن اصطلاحا قبیله طرفداران خود به تولید محتوای برتر نیاز دارید.

اگر محتوای شگفت انگیزی برای به اشتراک گذاشتن دارید، هیچ کمبودی در پلتفرم وجود ندارد.

یوتیوب، اینستاگرام، تیک تاک، کلاب هاوس، پینترست، دیسکورد و هزاران شبکه اجتماعی دیگر بسترهای خوبی برای تولید محتوا و کسب درآمد از آن هستند.

TikTok یا Clubhouse را به عنوان مثال در نظر بگیرید.

اگر به شیوه کار آن ها توجه کنیم، می بینیم که مردم فقط از محتوای عالی خود استفاده می کنند تا به سرعت مخاطبان بیشتری دریافت کنند.

اگر فرصتی برای پیوستن به شبکه اجتماعی Clubhouse داشته باشید، می دانید که مردم چگونه اتاق های زیادی را ایجاد کرده و محتوای خود را در معرض دید افراد زیادی قرار می‌ دهند.

برخی از افراد میزبان اتاق هایی برای هنر، کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینستاگرام و مواردی مانند این هستند که در آن خرید، فروش و تجارت می کنند.

بهتر است به دنبال کسانی باشید که مخاطبین هدف شما هستند. به این صورت افرادی هستند که آماده اند به شما پول پرداخت کنند.

3. با سایر همکاران در زمینه های تولید محتوا، همکاری کنید

وقتی با هم همکاری می کنید، موفقیت بسیار آسان تر می شود.

کافی است در برخی جاها مانند موتورهای جست و جو، تحقیق کنید و برخی از برندهای برتر، اینفلوئنسرها و همکاران حوزه کاری خود را بیابید.

مردم اگر ببیند قبلا به آن ها لطفی شده، سعی می کنند که آن را جواب دهند.

پس بهتر است قبل از پیشنهاد مستقیم به آن ها هدیه داده یا کاری مفید انجام دهید که باعث سود مادی یا معنوی آن ها می شود.

لازم نیست کار خیلی بزرگی انجام دهید!

لایک کنید، نظر بدهید، محتوای آنها را به اشتراک بگذارید و در شبکه های اجتماعی، برای آن ها کارهایی انجام دهید که می خواهید کسی برای شما انجام دهد.

همکاری‌ها زمانی جواب می دهند که برای ایجاد روابط شفاف و دوجانبه سودمند با افرادی که مخاطبانشان با شما یکی هستند، وقت بگذارید.

اگر از استراتژی های درست برای ایجاد ارتباطات پیروی کنید، برندها و افراد همفکر می توانند کمک شما در تولید محتوا باشند.

می توانید از آن ها مصاحبه بگیرید، یک نقد و بررسی انجام دهید، مشورت کنید یا با همکاری هم از طریق یک پلتفرم، محتواهایی را منتشر کنید که منجر به سود دوطرفه شود.

4. از تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده کنید

در حالی که استفاده از تبلیغات پولی اجباری نیست، اما گاها ایجاب می کند که از آن استفاده کنیم.

اگر به دنبال آن هستید که دامنه خدمات خود را افزایش دهید لازم است که مشتریان بیشتری کسب کنید.

مشتریان بیشتر را می توان از راه های گوناگون به دست آورد.

یکی از آن راه ها تبلیغات در شبکه های اجتماعی است.

شاید باورتان نشود اما احتمالا بیش از 95 درصد بازار شما را نمی شناسند.

شما می توانید با روش هایی مانند سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات مشتریان جدید کسب کنید.

روش های دیگر در طولانی مدت عالی هستند.

اما تبلیغات خیلی سریع و زودبازده است.

پیشنهاد می کنیم از تبلیغات به عنوان شتاب دهنده فروش استفاده کنید، در حالیکه به صورت مستمر بر روش های بازاریابی طولانی مدت مانند سئو و بازاریابی شبکه های اجتماعی کار می کنید.

مهم نیست که شما چقدر خوب هستید، مهم تبلیغات است.

تبلیغات همیشه سخت بوده است.

در حال حاضر شرکت ها با انجام تبلیغات های گوناگون، رقابت در تبلیغات را بسیار سخت کرده اند.

بهترین راه حل استفاده از تبلیغات گسترده در اینستاگرام است.

در این نوع تبلیغات شما ابتدا چند پیج با موضوعات عمومی مانند فکت، سلامت، تاریخ و موارد اینچنینی را پیدا کرده و سپس در یک بازه مشخص، در همه آن ها تبلیغات خود را به نمایش می گذارید.

این روش ارزان تر، پربازده تر و بهتر از روش های دیگر است.

البته به این معنا نیست که این روش بهترین نوع تبلیغات است.

هر چند که بهترین نوع تبلیغات بر اساس پرسونال برندینگ شما صورت می گیرد، اما روش های تبلیغاتی دیگری نیز وجود دارند که عالی هستند.

از جمله این روش های تبلیغاتی موثر می توان به گوگل ادز اشاره کرد.

اما به دلیل پرداخت دلاری بسیار گران هستند.

تبلیغات توسط بلاگرها یا سایت های بزرگ هم خوب است.

اما هزینه های بالایی در بر دارد که احتمالا هر کسی از عهده آن ها بر نمی آید.

البته، تغییر از استراتژی اجتماعی ارگانیک به تبلیغات پولی می تواند چالش برانگیز باشد. اما درک این نکته ضروری است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز به دنبال کسب درآمد هستند.

همانطور که گفته شد، برای آن که تبلیغات شما نهایت بازدهی را داشته باشد لازم است بازار خود را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما مدیران و کارآفرینان هستند، راهی بهتر از لینکدین نیست.

اگر مخاطبان شما بانوان باشد، اینستاگرام مقصد خوبی است.

اگر مخاطبین شما نوجوانان باشند، سایت های سرگرمی، ورزش و دانلود نرم افزار مکان های مناسبی هستند.

5. یک محصول یا خدمات ارائه دهید

لازم نیست همیشه به دنبال کسب درآمد از تولید محتوا به صورت کارمندی یا فریلنسری باشید.

اگر ارتباطاتی دارید که با استفاده از آن می توانید محصولات یا خدماتی پر متقاضی ارائه دهید عالی است.

چیزی را ارائه دهید که مخاطبان شما نتوانند در برابر آن مقاومت کنند.

برای مثال، فروش محصولاتی مانند بازی های کامپیوتری، ساعت، عطر، لباس و موارد جذاب اینچنینی توصیه می شود.

این یک تکنیک بازاریابی اثبات شده برای جلب توجه بیشتر به محتوای شما است.

به عنوان مثال، اگر می توانید کفش های کتان تامین کنید، می توانید با تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام آن ها را به فروش برسانید.

البته پیشنهاد می کنیم پیشنهادات محدود همراه با تخفیف ارائه دهید.

برای مثال، 10 درصد تخفیف تا پایان امروز!

این روش باعث افزایش فروش می شود.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ارائه پیشنهادات اصطلاحا غیرقابل مقاومت انجام دهید.

در ادامه چند مورد از آن ها را می گویم:

  • راهنماها یا کتاب های الکترونیکی رایگان
  • اشتراک رایگان برای دریافت ایمیل ها، مقالات و راهنمای اختصاصی کاربران
  • محصولات خود را برای مدت زمان محدود ارائه دهید
  • عضویت رایگان
  • برگزاری مسابقات

حتما چیزی با ارزش و جذاب ارائه دهید. این یک راه عالی برای رشد سریع مخاطبان است.

7. آنچه را که در آن مهارت دارید بفروشید

سعی نکنید در اینترنت به دنبال فروش چیزهای کلیشه ای (که همه به آن ها دسترسی دارند) باشید.

بهتر است از استراتژی نیچ مارکتینگ استفاده کنید.

اینترنت دنیایی پر از رقابت است که در آن همه به دنبال جلب توجه برای خود هستند.

اگر به صورت واضح نمی دانید چه چیزی ارائه می دهید و مخاطبان چه کسانی هستند، کسب درآمد از اینترنت دشوار خواهد شد.

بنابراین، بهتر است فقط آنچه را که در آن مهارت دارید بفروشید تا در مقابل رقبا متمایز شوید.

یک سوال ساده از خود بپرسید: چرا مردم باید محصولات من را بخرند و از محتوای من استفاده کنند در حالی که منابع معتبر دیگری برای دریافت اطلاعات و محصولات مشابه دارند؟

اینجاست که اهمیت نیچ مارکتینگ یا هدف قرار دادن بخش خاصی از بازار را درک می کنید.

وقتی سعی می کنید همه کاری انجام دهید، در نهایت توانایی رسیدگی به همه آن ها را ندارید.

اگر بخواهید یک فروشگاه اینترنتی مانند دیجی کالا راه اندازی کنید که همه چیز می فروشد، رقابت سخت شده و شما نمی توانید پاسخگوی همه سوالات، هزینه ها و چالش ها باشید.

بنابراین، کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید و سپس افراد مناسبی را پیدا کنید که دوست دارند از محتوای شما استفاده کنند.

برای مثال، اگر شما نقاش یا عکاس خوبی هستید، پس تولیدکننده محتوای خوبی نیز هستید.

می توانید همان محتواها را به اشتراک گذاشته و از فروش آن ها در سایت و پیج اینستاگرام خودتان، یا فروش آن ها در پلتفرم های مطرح خارجی، یا فروش آن ها به صورت عضویت ویژه، به کسب درآمد از تولید محتوا بپردازید.

8. تولید محتوا به صورت مداوم

اینکه در کار تولید محتوا ثبات داشته باشید خیلی مهم است.

فقط کافی است زندگی کاری برخی از تولیدکنندگان محتوای پردرآمد را مطالعه کنید، و خواهید فهمید که چقدر مهم است که در تلاش‌های تولید محتوا ثابت قدم باشید و به به صورت مستمر کار کنید.

این کار شما باید همراه با تولید محتوای باکیفیت باشد. استمرار و تولید محتوای باکیفیت باعث رشد شما می شود.

اگر در حال حاضر محتواهای خوبی تولید نمی کنید، اما نهایت سعیتان بر این است که محتوای کنونی، کیفیت بالایی داشته باشد در مسیر درستی هستید و به مرور زمان به آن کیفیت دلخواه شما و مطلوب کاربران خواهید رسید.

اگر به دنبال این هستید که از تولید محتوا کسب درآمد داشته باشید. اگر مخاطبان شما محتوای شما را دوست دارند، باید به صورت مستمر محتواهای بیشتری تولید کنید تا آن ها دوباره به سایت شما برگردند.

مخاطبان و فالوورهای شما مطمئناً زمانی که شما انتظارات آنها را برآورده نمی کنید و تولید محتوا را متوقف می کنید به شخص دیگری روی می آورند.

10. افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ با پتانسیل درآمدی بالایی برای تولیدکنندگان محتوا همراه است.

چیزی در مورد درآمد در خواب شنیده اید؟

بله! شما می توانید در حالی که خواب هستید درآمد کسب کنید.

افیلیت مارکتنیگ نوعی از بازاریابی است که شخص یا فروشگاهی برای فروش حاصل از تلاش های شما به شما کمیسیون می پردازد.

یک چیز است که باید در نظر بگیرید.

قبل از خرید هر چیزی، مردم دوست دارند از کارشناسان آنلاین مشاوره بگیرند. حال، فرض کنید شما با تولید محتوا در بین مخاطبان خود بسیار محبوب شده اید و مردم دوست دارند به نکات و ترفندهای شما گوش دهند.

پس شما این قدرت را دارید که بر رفتار خرید مخاطبان خود تأثیر بگذارید یا از طریق محتوای فریبنده 🙂 خود، آنها را تشویق به خرید چیزی کنید. اینجاست که می توانید از طریق لینک های افیلیت مارکتنیگ درآمد غیرفعال ایجاد کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *