هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش سئو سایت عکاسی

آموزش سئو سایت عکاسی

دسته بندی : سئو
1402/09/10

با توجه به رشد شبکه های مجازی استفاده از سایت های آموزش عکاسی افزایش چشمگیری داشته است.

با توجه به این فرصت افراد بسیار زیاد قصد راه اندازی سایت عکاسی دارند و به همین جهت در این پست آموزشی به بررسی آموزش سئو سایت عکاسی خواهیم پرداخت.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه آموزش سئو. معمولا آنلاین شاپ‌ ها در ابتدای راه اندازی، تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا هزینه‌های خود را کاهش دهند. به همین جهت نیز به دنبال استفاده از سایت‌های عکاسی می‌باشند. با توجه به این موضوع رقابت در حوزه آموزش عکاسی آنلاین بسیار سخت شده است. از طرفی آموزش سئو سایت عکاسی نیز نیاز به شناخت آن دارد. با توجه به این موضوع در این مقاله با ما همراه باشید تا با نکات ریز و مهم سئو سایت عکاسی به خوبی آشنا شوید.

سئو چیست؟

برای درک نکات مربوط به آموزش سئو سایت عکاسی لازم است که به یک درک واحد از سئو دست پیدا کنیم. سئو به دانش و مهارت بهینه سازی سایت‌ها در فضای مجازی گفته می‌شود. در گذشته بهینه سازی یک سایت صرفا بر اساس موتورهای جستجو تعریف میشد. اما امروزه کاملا متفاوت است و سئو بر اساس نیاز افراد تعریف خواهد شد. به همین دلیل است که شما به عنوان یک سئوکار باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از پرسونای مخاطبین خود، یک سایت را به بهترین روش ممکن برای موتورهای جستجو شخصی سازی کنید.

همواره به این نکته دقت کنید که سئو سایت‌‌های مختلف با یک دیگر متفاوت است و نمی‌توان تمامی این اطلاعات را در یک دسته بندی قرار داد. به همین دلیل است که ما در سئو سایت پوشاک، سئو سایت لوازم آرایشی و سئو سایت عکاسی از یک استراتژی کاملا متفاوت استفاده می‌کنیم. با بررسی نکات بخش بعدی به صورت کامل و جامع با تفاوت سئو هر سایت آشنا خواهید شد. البته سئو از اصولی منظم و پایدار نیز برخوردار است. به عنوان مثال برای تحقیق کلمات کلیدی یک سایت آموزش وردپرس و همچنین سایت آموزش عکاسی از چند ابزار مشترک استفاده خواهیم کرد.

سئو چیست؟

مهمترین نکات در سئو سایت عکاسی چیست؟

معمولا برای سئو سایت‌های عکاسی باید نوع سایت را در ابتدا مشخص کنیم. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه نماییم عکاسی صنعتی و یا عکاسی هنری است. زمانی که صحبت از عکاسی صنعتی می‌شود تمام تلاش ما بر این است که از محصولات عکسبرداری کنیم و آنها را  برای مصارف تجاری و اقتصادی مورد استفاده قرار دهیم.

برای سئو سایت‌های عکاسی تجاری و صنعتی نیاز به مشاوره افراد متخصص در این حوزه دارید. در صورتی که شما نتوانید به درستی این حوزه را شناسایی کنید سئو این سایت برای شما سخت خواهد شد. چرا که دنبال کنندگان این حوزه افراد محدودی می‌باشند و به همین دلیل به دست آوردن رضایت آنها بسیار سخت است.  از طرفی اگر قصد دارید سئو سایت عکاسی هنری را بر دست گیرید، رنگ و نوع طراحی هر بخش برای شما بسیار مهم خواهد بود.

1.    استفاده از یک گرافیست حرفه‌ای برای المان‌های بصری سایت

شاید از خود سوال کنید آموزش سئو سایت عکاسی چه ارتباطی به استفاده از افراد گرافیست حرفه‌ای برای طراحی و یا تغییر یک سایت دارد. سایت شما به عنوان یک فرد متخصص و حرفه‌ای که قصد آموزش عکاسی دارد، به تصاویر آن ارتباط بسیار زیادی دارد. گاها شما قصد دارید که عکس‌های ثبت شده توسط تیم خود را به دیگران نمایش دهید، قالب و جایگاه آن بسیار مهم است. دقت کنید که رنگ و طراحی هر بخش صرفا مربوط به یک متخصص UI / UX نیست و شما نیز باید به عنوان یک مخاطب سایت را بررسی کنید و عوامل تاثیر گذار را مورد بررسی قرار دهید.

نکته بعدی که در استفاده از یک متخصص بصری مد نظر قرار دهید، عدم شخصی سازی بخش‌های مختلف می‌باشد. در صورتی که قصد دارید اطلاعات یک بخش را مورد تغییر قرار دهید، در این صورت باید نظرات طراح خود را نیز بدانید و بدون سوء گیری آن ها را به کار بگیرید. از طرفی عکس‌هایی که در بخش وبلاگ و یا محصولات مورد استفاده قرار میگیرد، باید بر اساس سئو تصاویر باشد. اما ایده پردازی و همچنین طراحی اولیه به عهده گرافیست شما خواهد بود. در مرحله بعدی شخصی سازی و همچنین سازماندهی عکس‌ها به عهده شما است.

2.    تحقیقات کلمات کلیدی بر اساس نوع مخاطبین

 اگر بخواهیم از اصول آموزش سئو سایت عکاسی برای شما صحبت کنیم، یکی از آنها تحقیق کلمات کلیدی خواهد بود. حال این که تحقیق کلمات کلیدی را به چه صورتی انجام دهیم نیز مهم است. یک سئو کار بی تجربه کلمات کلیدی کارفرما را دریافت می‌کند و بر اساس ورودی و ترافیک هر یک استراتژی سئو خود را تعریف می‌کند. اما یک سئو کار حرفه‌ای علاوه بر کلمات کلیدی کارفرما به دنبال کلمات کلیدی لانگ تیل بر اساس نیاز مخاطبین می‌باشد. در این صورت می‌توان گفت بازدهی کلمات کلیدی برای سئو سایت شما دو چندان خواهد شد.

دقت کنید که نوع کلمات کلیدی و همچنین نوع درخواست‌های دنبال کنندگان شما بسیار مهم است. فرض کنید که شما قصد آموزش عکاسی صنعتی و تجاری دارید. حال اگر کلمات کلیدی مورد نیاز شما مربوط به عکاسی تبلیغاتی باشد، بازدهی مناسبی کسب نخواهید کرد. حتی برای برندینگ نیز تمرکز روی این کلمات جذاب نخواهد بود. به همین دلیل است که در سئو سایت‌های عکاسی معمولا کلمات کلیدی را با کارفرما و همچنین با دنبال کنندگان یک سایت مورد بررسی قرار میدهند. در این صورت بازدهی ان ها چند برابر خواهد شد.

3.    سرعت بالای سایت

یکی از مهمترین موضوعاتی که معمولا در سایت‌های آموزشی مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد، سرعت سایت است. حال در آموزش سئو سایت عکاسی این موضوع مهمتر نیز خواهد بود. این دست سایت‌ها به دلیل نوعی فعالیت خود از پارامترهای بصری استفاده بسیار زیادی می‌کنند. به همین دلیل نیز سرعت هاست و سرعت سایت آن ها نیز اندکی کاهش پیدا خواهد کرد. از این جهت سئوکاران برای بهبود شرایط سایت و همچنین کاهش نرخ اسپم اسکور سایت خود، روی سئو تکنیکال سایت سرمایه گذاری می‌کنند. دقت کنید سرعت سایت‌‎های آموزشی از این دست برای مخاطبین نیز مهم است. از طرفی با توجه به شرایطی که ما در ایران زندگی می‌کنیم، سرعت اینترنت بسیار پایین‌تر از استانداردهای جهانی است.

به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار گیرید و باید برای بهینه سازی سایت خود از انواع استراتژی‌های به روز حوزه سئو استفاده کنید. حتی استفاده از برخی فضاهای ابری برای بهبود شرایط سایت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دقت کنید که سئو سایت شما بر اساس پارامترهای مختلفی تعریف می‌شود که یکی از آن ها بهینه سازی عکس‌ها و پارامترهای بصری است. در برخی مواقع سرعت یک سایت به دلیل افزونه‌های بسیار زیاد و همچنین تداخل در کدهای تغییر داده شده، به وجود خواهد آمد. در نهایت با کمک یک توسعه دهنده سایت می‌توانید به باگ‌های سایت خود بهتر دست پیدا کنید.

سرعت بالای سایت

4.    محتوای کاربردی با فرمت مناسب

اگر به سایت‌های آموزش سئو و یا دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید، معمولا در مورد کانسپت محتوا اطلاعات بسیار زیادی به دست خواهید آورد. بخش قابل توجهی از این اطلاعات معمولا به بررسی فرمت محتوا و همچنین عوامل تاثیر گذار روی آن مرتبط خواهد بود. اما بخش دیگر آن مربوط به درک مخاطب و تولید محتوا بر اساس نیاز او است. با توجه به رشد سرعت اینترنت و آشنایی افراد با یوتیوب لازم است که محتوای سایت خود را به نحوی سازماندهی نمایید که مخاطب شما بیشترین بازخورد را به دست آورد.

برای اینگونه سایت‌ها معمولا استفاده از محتوای تصویری و محتوای ویدیویی بسیار جذاب است. به همین دلیل باید در بخش وبلاگ خود از محتوای با کیفیت بصری استفاده کنید. محتوای آموزشی شما باید با استفاده از یک پلیر مناسب پخش شود. در این صورت مخاطبین شما می‌توانند، استفاده مناسبی از سایت شما داشته باشند. به هر اندازه که دنبال کنندگان شما زمان بیشتری در سایت آموزش عکاسی شما به گشت و گذار و آموزش مشغول باشند، این موضوع به معنی موفقیت شما در سئو سایت عکاسی خواهد بود. در بخش‌ وبلاگ برترآموز می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد سازماندهی محتوای بصری به دست آورید.

5.    ریسپانسیو کردن سایت

بر اساس اخرین بررسی‌های ما، دنبال کنندگان سایت‌های آموزشی از گوشی موبایل برای آموزش خود بسیار استفاده می‌کنند. چرا که در هر زمان می‌توانند به محتوای آموزشی دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل واکنشگرا بودن سایت در وسیله‌ های ارتباطی مختلف بسیار مهم است. از طرفی سعی کنید فراخوان عمل خود را نیز بر اساس دستگاه‌های موبایلی تنظیم کنید. چرا که با توجه به تمرکز پایین افراد، احتمال موفقیت هر یک از آن ها دو چندان خواهد شد. معمولا یک سئو کار حرفه‌ای بعد از سئو سایت عکاسی، خود نیز با یک گوشی موبایل صفحات مختلف را مورد بررسی قرار خواهد داد.

بله امروز برنامه نویس‌های بسیار زیادی با استفاده از انواع کد در منبع یک سایت واکنشگرا بودن سایت را مورد بررسی قرار میدهند. اما نمی‌توانند رابط کاربری سایت را به صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. به همین دلیل است که سئو کار به عنوان مخاطب عام سایت باید رابط کاربری و کیفیت هر بخش را مورد بررسی قرار دهد. با توجه به تمامی این توضیحات شما می‌توانید در بخش وبلاگ سایت برترآموز به بررسی و تحقیق در مورد ریسپانسیو بودن یک سایت بپردازید و با عوامل تاثیر گذار آن آشنا شوید.

6.    لینک سازی و نقشه سایت بهینه

اگر بخواهیم به صورت منطقی به سئو سایت عکاسی نگاه کنیم، باید روی لینک سازی و همچنین نقشه سایت برنامه ریزی مدون بسیار جذابی داشته باشیم. در صورتی که سئو سایت را به صورت چند لایه و همچنین تخصصی برنامه ریزی کنیم، معمولا لینک سازی سایت چند مرحله‌ای خواهد بود. به عنوان مثال اگر قرار است که لینک سازی داخلی انجام دهیم، صفحات پیلار و صفحات کلاستر ما باید از قبل مشخص باشد. در این صورت گوگل نیز درک بسیار بهتری نسبت به سایت ما پیدا خواهد کرد. قواعد و قوانین گوگل برای لینک سازی خارجی کاملا جدی است و با هیچ کس شوخی ندارد. به همین دلیل سعی کنید از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای لینک سازی داخلی استفاده نکنید. چراکه با توجه به سرعت روز افزون دانش گوگل به سادگی تکنیک‌های شما مشخص خواهد شد.

لینک سازی و نقشه سایت بهینه

7.    خلاقیت رمز موفقیت سایت عکاسی

یکی از مهمترین نکاتی که در سئو سایت عکاسی باید به آن توجه نمایید، خلاقیت در تعریف هر بخش است. سعی کنید از قبل بیزینس پلن سایت خود را مشخص نمایید و در مورد آن اطلاعات کسب کنید. سپس تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک استراتژی منطقی و صحیح هر بخش را به نحوی جذاب برای مخاطب تعریف کنید. علاوه بر اینکه رابط کاربری آن برای مخاطب بسیار جذاب است، از طرف مقابل این سایت را متفاوت از دیگر سایت‌ها در حوزه شما بداند. به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که با استفاده از یک استراتژی مناسب و منطقی پاسخ نیاز مخاطب را به او بدهید.

سخن پایانی

در این بخش به صورت کامل و جامع در مورد آموزش سئو سایت عکاسی از جوانب مختلف صحبت کردیم، در صورتی که هر بخش از این مقاله برای شما گنگ و یا چالش برانگیز بود، در بخش کامنت‌های این مقاله می‌توانید با ما مطرح نمایید.  همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد. در پایان به عنوان جمع بندی لازم است که به ارزش هوش مصنوعی در این حوزه توجه نماییم.

همانطور که می‌دانید، افراد بسیار زیادی تلاش می‌کنند که با استفاده از ابزار هوش مصنوعی عکاسی سایت خود را بهبود بخشند. در این شرایط شما به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که از انواع ابزار ادیت و بهینه سازی عکس در یک سایت آموزش عکاسی استفاده کنید. کاربران شما نیز می‌توانند یک بازدهی بسیار مناسب و منطقی از کار خود به دست آورند تا رشد سایت خود را در این زمینه بهبود بخشند. دقت کنید که سئو سایت زمانی سریع خواهد بود که با خلاقیت هر بخش آن را سازماندهی نمایید، در غیر این صورت یک مسیر خسته کننده و طولانی در پیش خواهید داشت.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *