هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش معرفی سایت وردپرسی به موتورهای جست و جوی یاندکس

آموزش معرفی سایت وردپرسی به موتورهای جست و جوی یاندکس

دسته بندی : ساخت سایت
1402/05/10

 امروزه استفاده از محتوای بصری در سایت‌های مختلف امری بدیهی می‌باشد. چرا که افراد مختلف به این سبک محتوا علاقه بیشتری از خود نشان می‌دهند.

با مطالعه این مقاله می‌توانید با یکی از بهترین ابزارهای جستجوی محتوای بصری مناسب آشنا شوید.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در حوزه موتورهای جستجو. همانطور که می‌دانید موتور جستجوی گوگل یک موتور جستجوی محبوب جهانی می‌باشد. اما امروزه افراد خود را محدود به یک موتور جستجو نمی‌کنند و از موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس و بینگ نیز سایت خود را معرفی می‌کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید سایت یاندکس توانسته است، عملکرد بسیار جذابی حوزه جستجوی عکس به جا بگذارد. این موضوع به اندازه‌ای جدی است که برخی از الگوریتم‌های گوگل لنز نیز با الهام از این الگوریتم شخصی سازی شده است.

موتور جست وجوی یاندکس متعلق به کشور روسیه می‌باشد. البته از نکات بسیار جذاب این موتور جست و جو سعی در بی طرفی می‌باشد. به همین دلیل است که این موتور جستجو توسط هیچ نهادی فیلتر نشده است. شما به سادگی می‌توانید روی ورودی این موتور جستجو و اطلاعات آن حساب باز کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که یاندکس به تازگی مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است. به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از محتوای بصری مناسب علاوه بر جذب نظر گوگل نظر دیگر موتورهای جستجو را نیز به خود جلب نمایید.

زمانی که به بررسی آپدیت‌های دوره آموزش سئو برترآموز نیم نگاهی می‌کنید، متوجه سرفصل‌های بسیار جذابی در این حوزه خواهید شد. به یاد داشته باشید که موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس می‌توانند یک آسانسور بسیار عالی برای رشد سایت شما باشد. البته محتوای بصری شما باید قالب مشخص داشته باشد و همچنین برخی نکات بسیار مهم گرافیکی نیز در آن ثبت شده باشد. بعدی از آموزش معرفی سایت وردپرسی به موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس به بررسی این نکات خواهیم پرداخت. البته قبل از آن بهتر است که اندک زمانی روی آموزش وردپرس سایت خود نیز بگذارید، چرا که دانش شما در حوزه وردپرس نیز مهم است.

مراحل ثبت و معرفی سایت به موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس

مراحل ثبت سایت در موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس بسیار شبیه به گوگل می‌باشد. برای این هدف شما نیز به یک ابزار وبمستر خواهید داشت که خود یاندکس ابزار اختصاصی خود را به شما معرفی خواهد کرد. این ابزار با نام Yandex Webmaster tools شناخته می‌شود. اما نکته بسیار مهم آن در این است که بخش‌های مختلف آن را به دقت بررسی نمایید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی مناسبی از آن دست پیدا نمایید. برای این هدف لازم است که به آدرس https://passport.yandex.com/registration مراجعه نمایید. سپس مراحل زیر را به صورت مرحله به مرحله دنبال نمایید.

مراحل ثبت و معرفی سایت به موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس

·     مرحله اول ثبت اطلاعات اولیه

پس از ورود به این سایت از شما خواسته می‌شود که اطلاعات اولیه خود را وارد کنید. دقت نمایید که این اطلاعات بر اساس اطلاعات هویتی فرد به درستی ثبت شود. چرا که لازم است در برخی مواقع احراز هویت نمایید. در صورتی که پاسپورت دارید، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز این بخش با توجه به آن توجه پر نمایید. چرا که هجی نام و نام خانوادگی شما بسیار مهم می‌باشد. در بخش First Name نام کوچک خود را وارد نمایید. سپس در بخش بعدی Last Name نام خانوادگی خود را وارد نمایید. حال در بخش Enter a Login نام کاربردی خود را انتخاب نمایید.

در بخش بعدی نیز از شما خواسته می‌شود که رمز عبور انتخاب نمایید و سپس آن را در بخش بعدی نیز تکرار نمایید. دقت کنید که رمز عبور شما باید حداقل 8 کاراکتر باشد و شامل یک حرف انگلیسی بزرگ و یک حرف انگلیسی کوچک باشد. از طرفی استفاده از ارقام 1 تا 9 نیز می‌تواند اعتبار آن را افزایش دهد. در آخرین بخش از شما خواسته می‌شود که یک شماره تلفن وارد نمایید. نکته بسیار مهم آن در این است که این شماره تلفن با پسوند « 98 + » وارد شود. در این صورت شما برای دریافت پیامک مشکلی نخواهید داشت.

·     مرحله دوم تایید شماره تلفن

یکی از مهمترین نکاتی که در ثبت سایت خود برای موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس باید به آن توجه نمایید، تایید شماره تلفن می‌باشد. برای تایید ثبت نام شما یک کد 6 تا 8 رقمی برای خط شما ارسال می‌شود و شما می‌توانید به سادگی اکانت خود را تایید نمایید. بعد از این مرحله شما به پلن خود دسترسی کامل خواهید داشت. بعد از ورود به این مرحله شما باید روی دکمه « + » در بالای صفحه کیلک کنید تا از شما خواسته شود که آدرس سایت خود را وارد نمایید. دقت نمایید که شما باید در مرحله بعدی سایت خود را نیز تایید نمایید که در بخش‌های بعدی به آن اشاراتی خواهیم داشت.

  یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه نمایید وارد کردن صحیح آدرس سایت شما می‌باشد. در صورتی که از پسوند WWW و یا پروتکل SSL استفاده می‌نمایید، باید آن را نیز به درستی وارد نمایید. برای این کار حتی می‌توانید آدرس سایت خود را به سادگی از نوار بالای صفحه مرورگر خود کپی نمایید و در این بخش آن را جایگذاری کنید.

·     مرحله سوم تایید دامنه سایت

در این مرحله برای تایید سایت مورد شما، چهار روش وجود دارد. در صورتی که شما هر یک از این 4 روش را استفاده نمایید، به سادگی می‌توانید اطلاعات دامنه سایت خود تایید نمایید.

Meta Tag

در این روش برای شما یک کد اختصاصی تعریف می‌شود. در صورتی که این کد اختصاصی را در افزونه سئو وردپرس خود کپی استفاده نمایید، به سادگی دامنه سایت خود را تایید کرده اید. برای این کار کد را کپی نمایید. سپس افزونه سئو ورودپرس سایت خود را باز نمایید. در این بخش به دنبال گزینه عمومی باشید. حال روی بخش ابزارهای وبمستر کلیک کنید تا صفحه مورد نظر برای شما باز شود. حال در این بخش به دنبال گزینه کد تایید یاندکس باشید. کد اختصاصی خود را در این بخش جایگذاری نمایید و سپس تنظیمات مورد نظر خود را ذخیره کنید. شما با انجام این کار به سادگی سایت خود را در موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس تایید کرده اید.

HTML File

یکی دیگر از راه‌های معرفی سایت به موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس در این است که فایل وردپرسی آن را نصب نمایید. برای این کار لازم است که روی دومین گزینه از بالا کلیک نمایید. سپس روی اولین لینک آبی رنگ کلیک نمایید، تا بتوانید فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید. حال باید این فایل دانلود شده را داخل هاست خود قرار دهید. برای این کار باید وارد هاست خود بشوید. سپس روی گزینه فایل منیجر خود کلیک کنید تا به بخش مدیریت فایل‌های هاست خود دسترسی پیدا نمایید.

در گام بعدی به دنبال پوشه public – html باشید و روی آن کلیک نمایید. حال فایل دانلود شده از مسیر قبلی در این بخش بارگذاری نمایید.

البته برخی از افراد فایل‌های اصلی خود را به صورت ساب فولدر نگهداری می‌کنند. در این صورت باید وارد ساب فولدر خود بشوید و فایل مورد نظر را نصب نمایید. اگر  اطلاعات کافی دار مورد ساب فولدر ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که از بخش مقالات سایت برترآموز استفاده نمایید. با توجه به این موضوع بهتر است که  از مقاله « بلاگ سایت به صورت ساب دامین و یا ساب فولدر باشه » استفاده نمایید. در این بخش هر آنچه که در مورد ساب فولدر لازم دارید به شما آموزش داده شده است.

آیا سرمایه گذاری روی سایت یاندکس می‌تواند برای یک سایت سود ساز باشد؟

شما تا این قسمت از مقاله به صورت کامل و جامع در نحوه معرفی سایت به در موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس اطلاعات کافی به دست آوردید. اما شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد، که آیا سرمایه گذاری روی یاندکس منطقی است و یا خیر. در پاسخ به این سوال بهتر است که نیم نگاهی به سابقه تاریخی این موتور جستجو بیندازیم، در سال‌های 2016 تا 2017 این موتور جست و جو شروع به جذب مخاطب از صحنه بین المللی کرد. سرانجام در سال 2019 توانست ارزش بازار خود را به 18 میلیارد دلار برساند. در حال حاضر نیز توانسته است مخاطبین خود را بیش از 40 درصد رشد دهد. اما نکته بسیار مهم آن در این است که این موتور جستجو در حال حاضر تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا مخاطبین بیشتری از بخش آسیایی جذب کند.

به همین دلیل است که با توجه به تبلیغات مختلف خود توانسته است که مخاطبین قابل توجهی را از ایران نیز به خود کسب کند. در صورتی که سایت ایرانی بتواند مخاطبین مناسبی را از این بخش مخصوصا در حوزه تصاویر جذب کند، می‌تواند به یک نتیجه بسیار عالی برسد. البته موتورهای جستجو او نیز مانند گوگل ورودی بسیار عالی به سایت شما هدایت خواهد کرد. یاندکس خدمات متنوعی ارائه می‌دهد که بخش‌های بعدی به صورت مفصل هریک را تحلیل خواهیم کرد. اما نکته بسیار مهم معرفی سایت به در موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس در این است که محتوای شما کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما یک سایت در حوزه « آموزش زبان انگلیسی » و یا یک سایت در حوزه « آموزش زبان آلمانی » دارید. محتوای شما تا چه اندازه می‌‍تواند کیفیت بالایی داشته باشد.

پارامترهای محتوای با کیفیت از نظر یاندکس با گوگل اندک تفاوت‌هایی دارد. در صورتی که شما بتوانید محتوای سایت خود را بر اساس پارامترهای یاندکس شخصی سازی نمایید، ورودی شما از دیگر موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ نیز به صورت قابل توجه‌ای بهبود پیدا خواهد کرد.

آیا سرمایه گذاری روی سایت یاندکس می‌تواند برای یک سایت سود ساز باشد؟

مهمترین خدمت مرورگر یاندکس چیست؟

معمولا زمانی که صحبت از معرفی سایت‌ها به موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس می‌شود، اولین سوال در این است که این موضوع چه درآمدی برای سایت دارد. از طرفی چگونه می‌تواند برندینگ بهتری داشت و یک نتیجه مناسب به دست آورد. برای پاسخ به این سوال بهتر است که یک نگاه منطقی و دقیق به این موتور جستجو داشته باشیم. برخی از این خدمات که در این بخش برای شما مطرح می‌شود، شاید به نظر شما حالت مشترک با دیگر موتورهای جست و جو دارد. اما نکته بسیار مهم آن در این است که کیفیت آن نیز بسیار متفاوت می‌باشد. به همین دلیل است که این موتور جستجو توانست است در مدت زمان بسیار کوتاهی به نتایج بسیار جذابی دست پیدا کند.

·    تبلیغات آنلاین با قابلیت ترک کردن

اگر شما به هار آژانس تبلیغاتی صحبت کنید، معمولا اولین نکته‌ای که به شما می‌گویند، قابلیت ترک کردن تبلیغات می‌باشد. آن ها از شما یک هزینه اضافی دریافت می‌کنند که در آنالیز نتایج تبلیغات به شما بگویند که کدام بخش از ایران به تبلیغات شما پاسخ مناسبی نشان داده است و کدام بخش به تبلیغات شما واکنش مناسبی نشان نداده است. این موضوع می‌تواند در بررسی و طراحی پلن تبلیغاتی بعدی شما بسیار تاثیرگذار باشد. اما به یاد داشته باشید که کیفیت تبلیغات آنلاین در موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس نیز بسیار متفاوت می‌باشد.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، میزان بازده تبلیغات آنلاین یاندکس می‌باشد. اگر بخواهیم با شما صادق باشیم در حال حاضر بهترین تبلیغات آنلاین در وهله اول متعلق به یوتیوب است و در گام بعدی متعلق به یاندکس می‌باشد. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید جایگاه گوگل می‌باشد. در حال حاضر جایگاه گوگل در تبلیغات آنلاین، جایگاه مناسبی نیست. دلیل آن هم بر این است که خلاقیتی به خرج نداده است و آن برای مردم بسیار بدیهی شده است. به همین دلیل است که افراد از تبلیغات آنلاین گوگل تاثیرات مناسبی به دست نمی‌آورند.

دقت کنید که شما برای سئو سایت خود ویژه موتور جستجوی گوگل به این تبلیغات نیاز خواهید داشت. اما زمانی که به دنبال برندینگ و یا فروش بیشتر کالا و خدمات خود می‌باشید، معمولا آنگونه که باید و شاید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نمی‌کنید. به همین دلیل است که امروزه سئو کاران خبره سایت‌‌های خود را به موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس معرفی می‌کنند. چرا که با تاثیر این موضوع به خوبی آشنا شده‌‌اند و از طرفی می‌توانند بازدهی بسیار بهتری نیز به دست آورند. امروزه برای یک کارفرما بیش از اینکه جایگاه او در گوگل مهم باشد، میزان فروش و نرخ تبدیل او مهم است. اگر شما بهترین سایت را طراحی نمایید، اما فروش و برندینگ مناسبی به دست نیاورید، در این حوزه دوام نخواهید داشت.

·   مدیریت اطلاعات

معمولا زمانی که با افراد در مورد گوگل صحبت می‌کنید، به شما خواهند گفت که این موتور جست و جو  سرچ کنسول بسیار عالی دارد و می‌توانید تحلیل اطلاعات مناسبی انجام دهند. اما از مزایایی یاندکس در این است که پس از نصب آن دیگر نیاز به هیچ چیزی برای اطلاعات بیشتر نخواهد داشت. در برخی مواقع شما برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد سایت خود نیاز دارید که تجزیه و تحلیل اطلاعات انجام دهید . اما نکته بسیار مهم آن در این است که شما نیاز به چندین منبع اطلاعاتی خواهید داشت.

خوشبختانه موتور جست و جوی یاندکس می‌تواند تمامی اطلاعات مورد نیاز یک سایت را در یک داشبورد جامع به شما ارائه دهد. به همین دلیل است که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته است خود را به رتبه سه موتور جستجو برتر در کشورهای مختلف برساند. اگر بخواهیم منطقی به این موضوع به نگاه کنیم، بیش از آنکه بینگ برای گوگل خطرناک باشد. موتور جست و جوی یاندکس با توجه به عملکرد درخشان خود در این حوزه خطرناک خواهد بود. برای درک بهتر این موضوع بهتر است که است که سایت خود را به این موتور جست و جو وصل کنید و اجازه دهید که ورودی هدف مند به سمت سایت شما هدایت شود.

·    پخش موزیک‌

یکی از دلایلی که موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس در ایران به شهرت رسیده است، گالری عکس بسیار با کیفیت با قابلیت شخصی سازی می‌باشد. اما اگر شما با آن اندکی بیشتر کار کنید یک گزینه بسیار عالی پیدا خواهید کرد. این موتور جستجو می‌توانند یک پلیر بسیار قدرتمند در حوزه موسیقی باشد. نکته بسیار مهم آن در این است که شما می‌توانید سرچ بسیار پیشرفته‌ای نیز برای موسیقی‌ مورد نظر خود داشته باشید. امروزه شاید پیدا کردن موزیک‌های خارجی به آن ساده‌تر باشد. اما با توجه به مزایای آن به سرعت سایت‌های ایرانی بسیار زیادی در آن ثبت نام خواهند کرد.. برنده اصلی کسانی خواهند بود که زودتر از دیگران در موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس کسب رتبه و جایگاه کنند.

البته به این نکته توجه نمایید که برای پیدا کردن یک موزیک مناسب در این سایت یاندکس لازم است که اندکی با فضای آشنا باشید. ممکن است که شما بخواهید یک موزیک خاص خارجی را با استفاده از یاندکس پیدا کنید، اما چون به درستی نمی‌توانید از بخش‌های مختلف آن استفاده نمایید به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید. با توجه به این موضوع بهتر است که ابتدا بخشی از آهنگ مورد نظر خود را در آن تایپ نمایید و سپس به سراغ شخصی سازی تنظیمات آن بروید. البته به این موضوع توجه نمایید موزیک‌‌های دارای حق کپی رایت نیز به سادگی در این موتور جست و جو پیدا می‌شود. این موضوع برای کسانی که به دنبال موزیک‌ اورجینال می‌باشند، بسیار جذاب خواهد بود.

·  داشتن یک مرورگر اختصاصی به نام یاندکس

یکی از مهمترین مزایای معرفی سایت به موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس در این است که آن ها دارای یک نرم افزار اختصاصی می‌باشند. در این صورت شما می‌توانید مخاطبین خود را به سمت سوق از این نرم افزار اختصاصی سوق دهید. از طرفی یاندکس نیز برای این موضوع تبلیغات بسیار زیادی انجام میدهد.  حتی خود شما نیز به عنوان یک یوزر شخصی می‌توانید از خدمات بسیار جذاب این مرورگر استفاده نمایید.

Having a dedicated browser called Yandex

بررسی و مقایسه دو مرورگر یاندکس و گوگل

در این مقاله شما اطلاعات بسیار زیادی در مورد موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس به دست آوردید. حال بهتر است که مقایسه کلی نیز بین این دو موتور جستجو داشته باشیم. اولین و مهمترین نکته قابل بررسی در این است که کدام موتور جستجو کیفیت بسیار بهتری در استفاده شخصی و همچنین در استفاده عمومی دارد. به صورت کلی تمرکز یاندکس بر این است که سئو محلی و سئو داخلی قویتری داشته باشد. اما تمرکز گوگل بر این است که سئو خارجی بهتر و قویتری تداعی کند. این موضوع با توجه به استراتژی هر سایت و حوزه فعالیت‌ او بسیار متفاوت خواهد بود.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید در موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس لینک سازی اولویت خاصی ندارد و نمی‌توان آن را مانند یک پوینت ویژه در نظر گرفت. در صورتی که لینک سازی برای گوگل از اصول اصلی و اساسی می‌باشد و نمی‌توان آن را دست کم گرفت. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا به این تفاوت‌ها توجه نمایید.

از دیگر تفاوت‌های موتورهای‌ جست و جو مانند یاندکس و گوگل در این است که برای یاندکس عمر یک دامنه بسیار مهم است. حتی اگر این دامنه از کیفیت بالایی برخوردار نباشد. در صورتی که این موضوع در گوگل اندکی فرق دارد و کیفیت یک دامنه بسیار مهم است. البته بر اساس آخرین تغییرات در استراتژی موتورهای جست و جو یاندکس موضوع کیفیت محتوای  در یک دامنه نیز اهمیت پیدا کرده است. به عنوان مثال شما می‌توانید در گوگل با کیبورد استاف قوی و همچنین برچسب کلمات کلیدی رتبه و جایگاه به دست آورید. اما در یاندکس با انجام این کار نه تنها از رتبه و جایگاه خبری نیست بلکه سایت شما را جریمه نیز می‌کند. در نهایت به این موضوع توجه نمایید که ابزارهای یاندکس کمتر است، اما کیفیت آن به شدت بیشتر می‌باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد  آموزش معرفی سایت وردپرسی به موتورهای جست و جوی یاندکس با شما عزیزان صحبت کردیم. اگر در مورد هر یک نکاتاین مقاله در این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌های این مقاله آن را با ما مطرح نمایید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن آن را بررسی خواهند نمود و پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد. همیشه کسانی که از نوآوری و تغییر استراتژی در زمان درست استفاده می‌کنند، بیشتری رشد را به دست خواهند آورد. با توجه به این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که علاوه بر سرمایه گذاری روی موتور جست و جوی گوگل روی دیگر موتورهای جست و جو مانند بینگ و یاندکس نیز سرمایه گذاری نمایید. در این صورت بازدهی شما بسیار بیشتر خواهد شد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *