هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش معرفی و ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ

آموزش معرفی و ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ

دسته بندی : ساخت سایت
1402/05/12

یکی از موتورهای جستجو بسیار بزرگ که امروزه هوش مصنوعی Chat GPT نیز از آن استفاده می‌کند، بینگ می‌باشد.

در صورتی که بتوانید سایت خود را با توجه به ویژگی‌های این سایت شخصی سازی نمایید، ورودی سایت شما بهبود فراوان خواهد داشت. در این مقاله تمام تکنیک و ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ بررسی خواهیم کرد.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جامع و کامل در حوزه موتورهای جستجو. در این مقاله قصد داریم به آموزش معرفی و ثبت سایت در موتور جست و جی بینگ بپردازیم. شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که چرا باید موتور جست و جوی بینگ را نیز برای سایت خود استفاده نمایید. در حال حاضر 3 موتور جست و جوی اصلی وجود دارد که هر یک از آن ها ویژگی خاص خود را دارد و می‌تواند سایت شما را به صورت ویژه رشد دهد. اولین و جذابترین موتور جست و جو گوگل می‌باشد که در حدود 60 درصد جستجوی افراد مخصوصا فارسی زبانان را به خود اختصاص داده است.

زمانی که شما هر دوره آموزش سئو و یا آموزش وردپرس را بررسی می‌نمایید، به شما در مورد مزایای موتور جست و جوی گوگل نکاتی را خواهد گفت. اما باید به شما بگوییم که این دیدگاه کامل نیست. به این علت که 40 درصد ارزشمند افراد از دیگر موتورهای جستجو و همچنین انواع هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. ویژگی این 40 درصد در این است که جستجوی آن ها هدفمند است و می‌تواند شما به خواسته تان برساند. به این نکته توجه نمایید، منظور از ما مخاطب هدفمند، مخاطبی است که برای تبدیل آن هزینه و انرژی بسیار بالایی صرف نشود.

البته نکته قابل توجه بر این است که هر هوش مصنوعی خود نیازمند یک موتور جستجو می‌باشد و دیتای خود را از آن استخراج می‌کند. در حال حاضر Chat GPT معروفترین هوش مصنوعی حال حاضر دنیا، تمامی اطلاعات خود از موتور جست و جوی بینگ استخراج می‌کند. در صورتی که شما بتوانید سایت خود را در زمان درست به بینگ معرفی کنید، سرعت رشد سایت شما بهبود پیدا خواهد کرد.

مزایای موتور جست و جوی بینگ چیست؟

شاید شما برای ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ اندکی تردید داشته باشید. با توجه به این موضوع تصمیم داریم که به چند ویژگی انحصاری سایت بینگ نظر داشته باشیم. در این صورت شما می‌توانید اولا برنامه ریزی مناسبی برای استفاده از آن انجام دهید. دوما سرعت رشد شما در این موتور جست و جو بیشتر خواهد شد. از طرفی به این نکته توجه نمایید که در حال حاضر فارسی زبانان بسیار زیادی از گوگل به عنوان موتور جست و جوی اصلی خود استفاده نمی‌کنند. دلیل این موضوع نیز ضعف گوگل در بررسی کانسپت می‌باشد.

بهتر است به گذشته سابقه جستجو خود نگاه کنید. معمولا زمانی که به دنبال پاسخ یک سوال می‌باشید، چند سایت را بررسی می‌نمایید. در برخی مواقع مجبور هستید که حتی تا صفحه 2 و یا 3 نیز بررسی خود را ادامه دهید. زمانی که محتوای چند سایت اول را بررسی می‌نمایید اطلاعات آن ها مشابه است. تنها نوع زبان بیان آن فرق کرده است. این موضوع زمانی برای شما چالش برانگیز خواهد بود. که بخواهید در مورد چندین موضوع در یک تایم کوتاه جستجو بنمایید. به همین دلیل است که هوش مصنوعی چت جی پی تی پس از معرفی در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند.

چرا که تمام تمرکز او بر این بود که مفهوم یک سوال را درک کند و در کوتاهترین زمان ممکن به آن پاسخ بدهد. در صورتی که شما نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید، او نیز با دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سوال شما پاسخ شما را بدهد. اما این موضوع در مورد موتور جستجوی بینگ بسیار پررنگ می‌باشد. موتور جستجوی بینگ نیز به معمولا نتایج خود را بر اساس کانسپت به مخاطب نمایش می‌دهد. به همین دلیل است که در بین افراد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

مزایای موتور جست و جوی بینگ چیست؟

1.    عدم وجود محتوای پنهان

زمانی که به بررسی تکنیک‌های سئو کلاه سیاه می‌پردازید، یکی از بهترین راه‌ حل‌های کسب رتبه استفاده از محتوای کلاه سیاه می‌باشد. شما با استفاده از آن می‌توانید یک محتوای مناسب به که رقبای شما مربوط است را در سایت خود منتشر کنید. این محتوا از چشم مخاطبین شما پنهان نمایید. اما موتورهای جست و جوی گوگل به آن دسترسی دارند. در این صورت شما از اسم و برند رقیب خود استفاده نموده‌اید. و با استفاده از آن بخشی از اعتبار سایت او را نیز به دست آورده‌اید، اما مخاطبین خود را از دست نداده‌اید. البته این موضوع در حالت برعکس نیز وجود دارد.

در برخی مواقع موتورهای جست و جوی گوگل به بخشی از اطلاعات سایت شما دسترسی ندارند. به همین دلیل شما می‌توانید اطلاعات نادرست را نیز در سایت خود انتشار دهید. این موضوع نیز در مباحث مارکتینگ برای شما بسیار جذاب خواهد بود. در صورتی که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه نمایید و از مقاله « تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه در تولید محتوای چیست؟ » استفاده نمایید، درک بهتری نسبت به این موضوع پیدا خواهید کرد. نکته بسیار مهم این موضوع در این است که ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ برای شما به دلیل جلوگیری از این تکنیک‌های ارزشمند می‌باشد.

همانطور که این تکنیک‌های در کوتاه مدت می‌تواند برای شما یک رشد انفجاری به همراه آورد. در بلند مدت همین تکنیک‌ها به سایت شما و نحوه رقابت شما آسیب خواهد زد. به همین دلیل است که موتور جست و جوی بینگ از همان اول با این موضوع مخالفت نموده است و چیزی تحت عنوان محتوای پنهان برای او وجود ندارد. یا یک محتوا در اختیار همه است و یا این محتوا در اختیار هیچ کس نمی‌باشد.

2.    بررسی میزان مطابقت کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف یک صفحه

یکی از مهمترین ویژگی‌های موتور جست و جوی بینگ در این است که صفحات را با توجه به ارزش آن ها بررسی می‌کند. او بررسی می‌کند که این آیا این صفحه از کلمات کلیدی مناسب و مشابه در خود استفاده نموده است و یا خیر. این موضوع به شما کمک می‌کند که در دام صفحاتی که از برچسب و یا کیبورد استفاف سنگین استفاده می‌کنند، دوری نمایید. این موضوع هم برای مخاطبین سایت شما ارزشمند خواهد بود و هم برای سایت شما. دقت نمایید که در برخی مواقع این ویژگی موتور جست و جوی بینگ مانند یک تیغ در لبه عمل خواهد کرد.

شما به دنبال استفاده از مفاهیم جدید در سایت خود می‌باشید، اما مشکل آن در این است که موتور جست و جوی بینگ به آن ارزش کافی نمی‌دهد. البته در صورتی که از کمک یک متخصص کانتنت مارکتینگ برای این هدف استفاده کنید، مشکلی نخواهید داشت. برای درک بهتر این موضوع به شما پیشنهاد می‌دهیم که یک دو کلمه کلیدی « آموزش زبان آلمانی » و « آموزش زبان انگلیسی » را در دو موتور جست و جو گوگل، بینگ و یاندکس بررسی نمایید. نتایج این دو موضوع را در 5 صفحه اول بررسی کنید تا به مفهوم گفته ما پی ببرید.

3.    تاثیر بسیار قوی سوشال سیگنال در موتور جستجوی بینگ

یکی از مهمترین نکاتی که معمولا سئوکاران به آن اهمیت میدهند، تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت آن ها می‌باشد. گوگل از سال 2019 میزان اهمیت سوشال سیگنال را بیشتر کرد. اما هنوز شما نمی‌توانید روی سوشال سیگنال به عنوان یک پارامتر کلیدی مانند لینک سازی در سئو سایت خود حساب کنید. این موضوع باعث می‌شود که سایت شما به صورت تک بعدی رشد کند. در صورتی که موتور جست و جوی بینگ روی سوشال سیگنال بسیار مثبت است. او در آخرین آپدیت خود این موضوع را به عنوان یک عامل کلیدی در رتبه بندی سایت‌ها معرفی کرده است. این موضوع زمانی برای شما ارزشمند خواهد بود که بخواهید کسب و کار خود را به صورت همه جانبه رشد دهید.

چرا که امروزه فروش صرفا از  طریق سایت نمی‌تواند در کوتاه مدت رقم بخورد. زمانی که شما این موضوع را در از طریق موتورهای جست و جو و همچنین شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنید، سرعت فروش و برندینگ شما بسیار بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ در اولین روزهای راه اندازی سایت خود انجام دهید. در این صورت می‌توانید رشد سایت خود را به صورت پیوسته همگام با رشد شبکه‌های اجتماعی متعلق به خود به صورت پیوسته تجربه نمایید.

4.    خدمات جانبی متنوع

یکی از مهمترین دلایلی که موجود شد، موتور چست و جوی بینگ افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند، خدمات جانبی متنوع او می‌باشد. به عنوان مثال این موتور جست و جو می‌تواند در حل کردن مسائل ریاضی به شما کمک کند. از طرفی مسائل مرتبط با آب و هوا، پیدا کردن موزیک، پیدا کردن یک محیط خاص در نقشه، جستجوی تصاویر و ویدیوها به صورت شخصی سازی شده و … از مهمترین خدمات جانبی این موتور جست و جو میباشد. شاید برای شما این سوال مطرح شود که تمامی این خدمات در گوگل نیز وجود دارد و چرا باید اقدام  به ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ نماییم.

 باید به شما بگوییم که کیفیت این خدمات موجب شده است که افراد بسیار زیادی به آن توجه داشته باشند، به همین دلیل است که شما به عنوان یک سئو کار و یا بهتر است بگوییم به عنوان یک استفاده از کننده از موتورهای جست و جو کیفیت خدمات را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در این صورت می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که تمامی خدمات مورد نظر شما به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که بینگ در حوزه زبان فارسی اندکی نوپا می‌باشد. چرا که در حوزه وب فارسی افراد زیادی به آن توجه نکرده‌اند. این موضوع می‌تواند برای شما یک نکته بسیار مهم و مثبت باشد. چرا که تقاضا در این حوزه بسیار بالا است، اما سمت عرضه ضعیف می‌باشد و این موضوع به معنی رشد قابل توجه قدرت در سمت تقاضا خواهد بود.

خدمات جانبی متنوع موتور جانبی بینگ

نحوه معرفی و ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ چگونه است؟

شما تا این قسمت از مقاله با ویژگی‌های بسیار مهم موتور جست و جوی بینگ آشنا شدید. حال لازم است که تمامی نکات مورد نیاز شما برای ثبت و معرفی سایت خود به این موتور جست و جو را آموزش دهیم. در صورتی که به دنبال نکته‌ای خاص بودید و نتوانستید، آن را پیدا نمایید، می‌توانید در بخش کامنت‌های این مقاله پرسش خود را با ما مطرح نمایید. همکاران ما نیز در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد.

1.              اولین مرحله ثبت اطلاعات در ابزار وبمستر بینگ

برای ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ شما نیاز به Bing Webmaster tools خواهید داشت. این موضوع دقیقا مانند ثبت و معرفی سایت در گوگل و یاندکس می‌باشد. برای این منظور لازم است که یک حساب کاربری مناسب در موتور جست و جوی یاندکس ایجاد نمایید. برای این هدف به آدرس https://www.bing.com/toolbox/webmaster مراجعه کنید. سپس به دنبال گزینه Sign Up بگردید تا مراحل بعدی ثبت نام به شما نمایش داده شود. برای ثبت اطلاعات خود می‌توانید از دیگر شبکه‌های خود نیز استفاده نمایید. این سه شبکه اطلاعاتی شامل فیسبوک، گوگل اکانت « جیمیل » و مایکروسافت می‌باشد. معمولا بهترین گزینه برای اینکار استفاده از اکانت جیمیل می‌باشد.

پس از انتخاب گزینه‌های گوگل به شما جیمیل‌های در دسترس نمایش داده خواهد شد. در این بخش پیشنهاد ما به شما این است که یک جیمیل اختصاصی برای وب سایت خود تهیه نمایید و آن را وارد کنید. در این صورت اگر ایمیل مهمی داشته باشید به احتمال زیاد آن را چک خواهید کرد. معمولا افراد به دلیل حجم بالای ایمیل‌های تبلیغاتی به صورت روتین ایمیل خود را بررسی نمی‌کنند. البته این موضوع در ایران شایع تر از دیگر کشورها می‌باشد و گاها ممکن است که این موضوع برای شما گران تمام شود. بعد از تمام این مرحله به سرچ کنسول اختصاصی بینگ وصل خواهید شد. البته در این بخش نیز لازم است که اقداماتی انجام دهید و هنوز ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ تمام نشده است.

2.              اضافه کردن آدرس سایت به ابزار وبمستر بینگ

زمانی که به Bing Webmaster tool متصل شدید، در بخش Add a Site آدرس سایت خود را به صورت کاملا دقیق وارد نمایید. دقت کنید که «  WWW » و حتی « SSL  » آن را نیز باید به درسی وارد نمایید. برای انجام بهتر این موضوع می‌توانید آدرس سایت خود را از داخل مرورگر خود کپی نمایید و سپس در این بخش جایگذاری نمایید. پس بارگذاری آدرس دقیق سایت خود گزینه ADD را انتخاب نمایید تا ثبت اولیه سایت شما در موتور جست و جو بینگ به درستی انجام شود. پس از این مرحله یک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد تا اطلاعات بیشتری را از شما دریافت کند.

یکی از مهمترین بخش‌هایی که در این صفحه باید به آن توجه نمایید، اضافه کردن آدرس نقشه سایت وردپرسی شما می‌باشد. برای این منظور می‌توانید از ابزار وردپرسی خود استفاده نمایید و سپس آدرس آن را در این بخش قرار دهید. در صورتی که در مورد چگونگی پیدا کردن آدرس نقشه سایت خود اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از بخش مقالات سایت برترآموز استفاده نمایید. در این بخش اطلاعات بسیار زیادی برای شما قرار داده شده است که می‌‌تواند نیاز شما را به صورت کامل و جامع بر طرف سازد.

بعد از قرار دادن آدرس نقشه سایت خود، در زیر همین بخش گزینه « when do you receive the most traffic to this site for your local time of the day » مشاهده خواهد کرد. حتما آن را روی حالت  « All Day »  قرار دهید. در برخی مواقع ممکن است که این گزینه برای شما فعال نباشد و یا دیگر حالات آن به صورت پیشفرض استفاده شده باشد.

3.              ثبت اطلاعات هویتی

شما تا این قسمت مهمترین اطلاعات سایت خود را وارد کرده‌اید. حال بخش درباره من برای شما فعال شده است و شما می‌توانید اطلاعات خود را در این بخش وارد نمایید. برخی از افراد به این بخش توجه کافی ندارند و اطلاعات خود را به درستی وارد نمی‌کنند. این موضوع ممکن است که در آینده برای شما چالش برانگیز شود. چرا که در برخی مواقع سایت شما دچار مشکلات امنیتی می‌شود و موتور جست و جوی بینگ نیز برای تایید هویت شما از همین اطلاعات استفاده خواهد کرد. از طرفی این موتور جست و جو مانند گوگل ایران را تحریم نکرده است. بنابراین شما با خیال راحت می‌تواننید تمامی اطلاعات خود را در آن وارد نمایید.

در صورتی که باز هم قصد دارید، اطلاعات فیک وارد نمایید، بهتر است که اطلاعات وارد شده خود را یک جا یاد داشت نمایید، از طرفی یک شماره مجازی نیز برای آن تهیه نمایید. در پایان نیز تمامی اطلاعات هویتی خود را ذخیره نمایید. کار شما در این مرحله به پایان رسیده است و تنها کاری که باید انجام دهید، تایید سایت شما می‌باشد.

ثبت اطلاعات هویتی بینگ

4 .   تایید دامنه سایت

برای تایید دامنه سایت خود می‌توانید از دو روش متفاوت استفاده نمایید. در این بخش به صورت دقیق هر دو روش را بررسی خواهیم کرد. دقت کنید که هیچ یک بر دیگری برتری ندارد و شما می‌توانید با استفاده از نیاز خود بهترین روش را انتخاب نمایید.

روش اول آپلود فایل در مسیر وردپرس

زمانی که ثبت نام خود را انجام می‌دهید، دو روش به شما نمایش داده است. از بخش Option 1  فایل XML مخصوص به سایت خود را دانلود کنید و آن را هاست خود بارگذاری نمایید. روی گزینه Download BingSiteAuth.xml کلیک کنید تا فایل مورد نظر شما دانلود شود. سپس وارد هاست سایت خود شوید و به دنبال مسیر public _ html بگردید.  حال فایل خود را در این بخش آپلود نمایید. در صورتی که وردپرس خود را در ساب فولدر نصب نموده‌اید. در این صورت مسیر شما اندکی متفاوت است و می‌توانید با استفاده از پشتیبانی هاست سایت خود این مرحله را به سادگی انجام دهید. چرا که این تنظیمات ممکن است که در هر هاست اندکی تفاوت داشته باشد.

پس از انجام مراحل بالا و همچنین آپلود کردن فایل مورد نظر در هاست خود باید، به صفحه سرچ کنسول بینگ سایت خود مراجعه کنید. احتمالا در این بخش برای شما یک گزینه سبز رنگ تحت عنوان VERIFY  فعال شده است. با کلیک روی آن به سادگی تمامی مراحل ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ به پایان رسیده است. سایت شما نیز به سادگی می‌تواند از طریق موتور جست و جوی بینگ ورودی دریافت کند.

روش دوم استفاده از کد در افزونه وردپرس

یکی از ساده‌ترین روش‌های برای تایید، دامنه استفاده از این روش می‌باشد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که از بخش Content که در Option 2 قرار دارد، کد مربوط به سایت خود را کپی نمایید. سپس به افزونه سئو وردپرس خود بروید و در آن بخش به دنبال ابزارهای وردپرس بگردید. در این بخش برای گزینه « کد تاییدیه بینگ » را مشاهده خواهد کرد. تنها کاری که باید انجام دهید، جایگذاری کد کپی شده می‌باشد. حال شما باید به بخش تنظیمات بینگ خود بازگردید و مانند مرحله قبل روی گزینه سبز تایید کلیک نمایید تا دسترسی شما به بخش سرچ کنسول بینگ به صورت کامل فراهم شود.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل و جامع در مورد آموزش معرفی و ثبت سایت در موتور جست و جوی بینگ با شما عزیزان صحبت کردیم. به این موضوع توجه نمایید که معرفی کردن یک سایت به موتورهای جستجوی مختلف امری ضروری و غیر قابل انکار می‌باشد چرا که انجام این کار برای شما نه هزینه ای در پی دارد و نه مدت زمان طولانی از شما می‌گیرند. اما نکته بسیار مهم آن در این است که حتی یک ورودی آن نیز می‌تواند برای شما ارزشمند باشد. از طرفی نکات بهینه سازی موتورهای جستجو معمولا هم راستا می‌باشد. در صورتی که شما سایت خود را برای یک موتور جستجو شخصی سازی نمایید، دیگر موتورهای جستجو نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

البته شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای بهتر است که نتایج سرچ کنسول هر موتور جستجو را به صورت اختصاصی تحلیل نمایید. سپس برای هر کدام یک استراتژی واحد تعریف نمایید. در گام بعدی نیز از بین این چند استراتژی کی استراتژی واحد برای سایت خود انتخاب نمایید. در پایان به شما توصیه می‌کنیم که از مقاله «

آموزش معرفی سایت وردپرسی به موتورهای جست و جوی یاندکس » نیز استفاده نمایید. چرا که افراد معمولا به این موتور جستجو توجه کافی ندارند، اما امروزه بین کاربران ایرانی این موتور جستجو مخاطبین بسیار زیادی پیدا کرده است

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *