هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
برند سازی با سئو چگونه انجام میشود؟

برند سازی با سئو

دسته بندی : سئو
1402/12/29

اگر قصد راه اندازی یک سایت فروشگاهی دارید و کسی برند شما را نمی‌شناسد، این پست آموزشی مسیر شما را تغییر خواهد داد.

یکی از مهمترین ابزارهای برندینگ در حال حاضر سایت‌های فروشگاهی و خدماتی می‌‌باشد، با مطالعه این پست آموزشی می‌توانید مانند یک متخصص دیجیتال مارکتینگ برنامه ریزی کنید.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در مورد برند سازی با سئو. امروزه راه اندازی یک سایت کار سختی نیست، اما رشد و برنامه ریزی برای دیده شدن آن شرایط را کاملا متفاوت خواهد کرد. یکی از نکاتی در که دوره آموزش سئو برترآموز به آن اشاره می‌کنیم، برنامه ریزی اصولی برای دیده شدن یک سایت می‌‌باشد. برند سازی با سئو تقریبا ارزانترین حالت ممکن خواهد بود. چرا که برند سازی با شبکه‌های اجتماعی و از طریق بازاریابی سنتی هزینه‌ای قابل توجه خواهد داشت. اگر بتوانید برند سازی خود را به صورت اصولی و مرحله به مرحله پیش ببرید، خدمات و محصولات سایت شما در کوتاهترین زمانی ممکن به فروش میرسد. از طرفی دارای یک اهرم تصاعدی برای فروش بیشتر نیز می‌‌باشید.

برند سازی نوین چیست؟ | برند سازی 1403

برند سازی در گذشته به صورت آفلاین انجام میشد و برای دیده شدن از تراکت، بنر، تبلیغات گرم و … استفاده میشد. اما در عصر حاضر برند سازی تعریفی متفاوت خواهد داشت. یک برند زمانی دیده می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و در محیط وب در مورد آن صحبت شود. به عنوان مثال برند برترآموز با سئو شناخته می‌شود. اما این مجموعه می‌تواند به عنوان یک مارکت پلیس فعال در حوزه آموزشی نیز فعالیت کند. تمامی مراحلی که برند سازی آفلاین انجام می‌شود. در حال حاضر با چهره و استراتژی جدید انجام خواهد شد. در ادامه مهمترین اصول برند سازی و برنامه ریزی‌های مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد.

مزایای برند سازی با سئو چیست؟

برای برند سازی گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد که تمامی آن ها نیز جواب میدهد. برند سازی می‌تواند با هزینه‌ای بسیار زیاد در کوتاه مدت انجام شود. از طرف مقابل برند سازی می‌تواند با هزینه ای کم در سالیان سال به جایگاه واقعی خود نرسد. اما چرا که متخصصین دیجیتال مارکتینگ و فروش از سئو برای برند سازی استفاده می‌کنند. پاسخ این سوال را در ادامه به صورت چند نکته کوتاه بیان خواهیم کرد.

مزایای برند سازی با سئو چیست؟

1.    مدت زمان کوتاه « 3 تا 12 ماه »

در صورتی که بخواهید از روش‌های سنتی برند سازی انجام دهید، حداقل 1 تا 5 سال نیاز خواهید داشت. زمانی که برند شما به بلوغ برسد تازه می‌توانید مزه فروش کالا و خدمات را درک نمایید. از طرفی کسب اعتبار شما نیز در فضای سنتی زمانبر می‌‌باشد و یک کاسب برای اینکه بتواند در حوزه کاری خود برند شود، نیاز به حداقل 10 سال سابقه کاری درخشان دارد. اما افرادی که با برند سازی با سئو را انتخاب می‌کنند با توجه به کالا و خدمات خود می‌توانند زیر 3 ماه به فروش دست پیدا کنند. زمانی که برندینگ آن ها به مرحله بلوغ رسید، می‌توانند به اندازه یک کاسب 50 ساله بیزینس خود را توسعه دهند و به درآمدی قابل توجه دست پیدا کنند.

2.    محتوای ماندگار

تمامی کسب و کارها برای اینکه دیده شوند از تبلیغات استفاده می‌کنند و برای تبلیغات نیز بخشی از محصول و خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار میدهند. این کار کاملا پسندیده است و می‌تواند مزایای بسیار زیادی نیز برای شما به همراه داشته باشد. اما بعد از مدت زمان کوتاهی محصول و خدمات شما فراموش خواهد شد. اما شما می‌توانید با تولید محتوای با کیفیت برای سایت خود یک سرمایه گذاری پایدار داشته باشید و تا مدت‌ها افراد از آن بهره‌مند شوند. در این صورت هزینه تبلیغات و همچنین برندینگ شما نیز قویتری انجام خواهد شد.

3.    تحلیل رقبا به صورت مستمر

یکی از مهمترین مزایای برند سازی با سئو که کمتر کسی به آن توجه دارد، تحلیل رقبا به صورت مستمر و تسلط بر مزیت رقابتی آن ها می‌‌باشد. در نمونه کسب و کار سنتی یک برند برای اینکه بتواند بر بازار مسلط شود، لازم است در محصولات خود نوآوری داشته باشد و آن را از رقبا پنهان کند. زمانی رقیب متوجه این موضوع خواهد شد که او برند خود را جا انداخته و این یک مزیت رقابتی برای کسب و کار خلاق لحاظ می‌شود. اما یک متخصص سئو به صورت مستمر در حال پایش رقبا می‌‌باشد. در صورتی که او محصول و خدماتی جدید به بازار ارائه کند، شما نیز می‌توانید همان خدمات و محصولات را با کیفیت بالاتر به بازار ارائه نمایید و در برندینگ خود نقش موثری داشته باشید.

4.    لینک سازی عالی

برای برند سازی عادی اگر بخواهید با یک مجموعه بزرگ دیده شوید، لازم است که اسپانسر آن شوید و هزینه‌ای قابل توجه نیز برای آن پرداخت کنید. البته این موضوع به شرط پذیرفتن مجموعه است. فرض کنید که یک شرکت مانند مایکروسافت دلیلی ندارد که به شما اجازه لینک سازی دهد و خود را پارتنر شما معرفی کند. از طرفی چنین کاری هزینه‌ای قابل توجه نیز به دنبال خواهد داشت. اما زمانی که یک سایت میزنید، می‌توانید به نحوی برنامه ریزی کنید که با برندهای بزرگ شناخته شوید و به آن ها لینک دهید و یا از آن ها لینک دریافت کنید. قرار گرفتن در کنار برندهای بزرگ به جهت مشتری بیشتر امری محال نخواهد بود و می‌تواند برای شما جذاب واقع شود.

5.    تبلیغات هدفمند با هزینه بسیار کم

اگر بخواهید در بهترین مناطق شهر خود بیلبورد کرایه کنید تا برای مدت زمان یک ماه، همه شهر شما را ببینند نیاز به چند صد میلیون تومان هزینه خواهید داشت. در شهرهای بزرگ اجاره کردن هزینه یک بیلبورد 1 تا 3 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. اما شما با کمک تبلیغات آنلاین، می‌توانید در بهترین سایت‌های حوزه کاری خود تبلیغات انجام دهید. این تبلیغات نرخ تبدیل بالاتری دارد، بازدید به مراتب بیشتری خواهد داشت و از همه مهمتر هزینه مناسبتری نیز پرداخت می‌کنید. تبلیغات در حوزه سئو به نسبت تبلیغات در سطح شهر به صورت آفلاین به مراتب کمتر خواهد بود.

چگونه با سئو سایت برند سازی انجام دهیم؟

شما با بخش سئو می‌توانید برندینگ خود را بهبود بخشید. اما  قبل از هر کاری به زیرساخت‌های فنی سایت خود نیز توجه نمایید. به عنوان مثال اگر قرار است که از تبلیغات گوگل ADS برای آگاهی از برند استفاده نمایید، حتما به ظرفیت سایت خود توجه کنید. در صورتی که چند ورود همزمان از سایت دچار اختلال نشود. به همین دلیل است که آموزش سئو تکنیکال و همچنین چک لیست سئو تکنیکال به جهت برندینگ پایدار حائز اهمیت است. در ادامه چند تکنیک به شما آموزش خواهیم داد که در برند سازی با سئو تاثیرات قابل توجهی خواهد داشت.

چگونه با سئو سایت برند سازی انجام دهیم؟

1.    تولید محتوای هدفمند

اگر بخواهیم یک تکنیک به شما یاد دهیم که روی برند سازی با سئو تاثیر گذار است، تولید محتوای هدفمند می‌‌باشد. امروزه اگر کسی سوال و چالشی داشته باشد، در فضای مجازی به دنبال آن خواهد بود. به همین دلیل ورودی بسیاری از سایت‌های از طریق بخش وبلاگ آن ها تامین می‌شود. مدیران سایت از این فرصت استفاده می‌کنند و با تعریف یک فراخوان عمل مناسب مخاطبین را به صفحات خرید محصولات و خدمات منتقل می‌کنند. « درصورتی که اطلاعات کافی در مورد کال تو اکشن و یا فراخوان عمل ندارید، از طریق بخش وبلاگ برترآموز به پست آموزشی ( فراخوان عمل یا Call To Action  چیست ) مراجعه کنید. »

به هر اندازه که روی تولید محتوای با کیفیت خود سرمایه گذاری نمایید، برند سازی شما قوی‌تر انجام خواهد شد و دیگران شما را به عنوان یک مرجع می‌شناسند. به عنوان مثال در حوزه سئو، مقالات سایت برترآموز به عنوان یک مرجع معتبر شناخته می‌شود. همین امر نیز موجب می‌شود که خدمات مشاوره سئو و یا مدیریت سئو برترآموز طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص دهد. شما نیز از همین تکنیک می‌توانید در سایت خود استفاده کنید و با تولید محتوای هدفمند به عنوان یک برند قوی در حوزه کاری خود شناخته شوید. در زمان جستجوی کلمات کلیدی مناسب سایت خود قبل از اینکه ورودی یک کلمه بررسی نمایید، کاربرد آن را بررسی کنید.

فرض کنید که یک کلمه کلیدی بسیار سخت دارید که رقابت روی آن قابل توجه است و از طرفی پاسخ آن نیز در همه سایت‌ها ثبت شده است. بهتر است برای شروع از این کلمات فاصله بگیرید و سپس به دنبال کلمات کلیدی بگردید که در نیاز مخاطب می‌‌باشد. برای گام بعدی خود محتوای این بخش را به نحوی تولید کنید که بر اساس استانداردهای سئو باشد و موتورهای جستجو آن را درک کنند. دقت کنید برند سازی با محتوای هدفمند زمانی به بلوغ خواهد رسید که شما محتوای خود را به صورت همه جانبه تنظیم کنید، هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطب خود.

تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را جدی بگیرید

زمانی که هدف برند سازی با سئو است، تولید محتوا حرف اول را میزند. اما همیشه قرار نیست که محتوای شما در سایت منتشر شود. برخی مواقع محتوای شما باید به صورت رفت و برگشتی در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شود. به همین دلیل است که سئو کاران با تجربه همزمان با شروع سایت خود به سراغ تولید محتوای هدفمند در شبکه‌های اجتماعی میروند و از قدرت آن برای به جهت سوشال سیگنال سایت خود استفاده می‌کنند.

بواسطه این استراتژی با یک تیر چند نشان خواهند زد، آن ها می‌توانند از طریق شبکه مجازی نیز ورودی خوبی دریافت کنند و آن را به سایت منتقل کنند. در نهایت ورودی سایت را تبدیل به مشتری وفادار می‌کنند. البته به نوع تولید محتوای هر بخش نیز توجه کنید. در سایت تولید محتوای شما بدون شاخ و برگ اضافی و بر مبنای انتقال ساده اطلاعات خواهد بود. اما در فضای مجازی تولید محتوا باید با حواشی و اخبار زرد همراه باشد تا نظر مخاطب را به خود جلب کند.

تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی خود را جدی بگیرید

2.    لینک سازی داخلی و خارجی هدفمند

اگر به دنبال برند سازی با سئو بهتر سایت خود می‌باشید، لینک سازی در استراتژی شما نقش والایی خواهد داشت. لینک سازی داخلی سایت‌تان باید هدفمند باشد و به نحوی تعیین شود که مخاطب ساده‌ترین دسترسی را به بخش‌های مختلف سایت داشته باشد. به هر اندازه که کاربر بیشتر در سایت شما جا به جا شود، عملکرد به مراتب بهتری در برند سازی از خود نشان خواهد داد.  اما برای لینک سازی خارجی شرایط اندکی متفاوت است. لینک سازی خارجی علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، باید به صورت متنوع انجام شود. این امر زمانی امکان پذیر خواهد بود که بتوانید پرسونای مشتریان خود را به دست آورید.

سپس بر اساس پرسونای مشتریان و دنبال کنندگان خود چند سایت هدف انتخاب نمایید. در گام بعدی سایت خود شخصی سازی کنید و با انتشار رپورتاژ آگهی در سایت آن ها برند سازی خود را ارتقا دهید. بسیاری از افراد به این دلیل از برند سازی با سئو استفاده می‌کنند که هزینه لینک سازی و برند سازی آن ها در کنار برندهای بزرگ بسیار کم است. بعد از انجام لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی حتما خروجی آن را در نتایج سرچ کنسول خود بررسی نمایید.

3.    بررسی و بهینه سازی UI/UX سایت

هنگام بررسی مباحث سئو داخلی در مورد رابط کاربری و همچنین تجربه کاری بسیار بحث می‌کنیم. اگر به دنبال برند سازی با سئو می‌باشید، به UI/UX سایت خود توجه ویژه داشته باشید. این بخش از سایت شما کاملا پویا است و نباید ساده از کنار آن عبور کنید. زمانی که یک مخاطب وارد سایت می‌شود، باید با آن ارتباط برقرار کند. در این صورت می‌توانید سایت و برند آن را به ذهن خود بسپارد و در زمان نیاز به آن رجوع کند. البته اگر سایت فعال دارید، اما رابط کاربری آن مناسب نیست، تغییرات مورد نیاز خود را به مرور به آن اضافه نمایید. ضمن آنکه در این شرایط نیز می‌توانید نتیجه بسیار جذابی به دست آورید و آن را به بهترین شکل ممکن سازماندهی نمایید.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به بررسی برند سازی با سئو پرداختیم، به یاد داشته باشید که توسعه کسب و کارو برند سازی پایدار در عصر تکنولوژی به کمک وب سایت انجام خواهد شد. اگر نیم نگاهی به لیست شبکه‌های اجتماعی بیندازید. تعداد بسیار زیادی از اپلیکیشن‌های پیام رسان به وجود آمدند و سپس از بازی حذف شدند. اما سایت از مدت ها قبل تا به الان کاملا پایدار بوده و برند سازی، فروش و همچنین توسعه کسب و کارها کمک کرده است.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *