هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت برتر آموز

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت ( بررسی صفر تا صد )

دسته بندی : سئو
1402/04/31

هوش مصنوعی دانش مهمی است که امروزه تقریبا می‌تونیم بگیم که روی تمامی مشاغل تاثیر گذار خواهد بود. هوش مصنوعی در دهه گذشته اونقدر پیشرفت چشمگیری داشته که تقریبا تمامی کسب و کارها سعی کردن در راستای پیشرفت هوش مصنوعی پیشرفت کنند. گوگل هم از این غافله عقب نیست و همگام و راستای هوش مصنوعی در حال پیشرفت است. شاید الان کسب و کارهایی که در راستای هوش مصنوعی نیستند هم بتوانند پیشرفت داشته باشند ولی اگر در راستای هوش مصنوعی و پیشرفت آن قدم بر ندارید قطعا با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. شما به عنوان یک سئوکار و کسی که الگوریتم‌های گوگل را می‌شناسد باید در مورد هوش مصنوعی هم اطلاعات کافی داشته باشد. پس در ادامه همراه من و برتر آموز باشید.

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت موضوع مهمی که امروزه تمامی سئوکاران به دنبال کسب اطلاعات در این مورد هستند.

اگر قوانین سئو را به خوبی بلد هستید خیلی راحت می‌توانید تاثیرات هوش مصنوعی بر آن را متوجه بشوید.

پس در مرحله اول نیاز است که دانش تخصصی روی سئو داشته باشید و اگر احساس می‌کنید اطلاعات شما هنوز زیاد نیست با مطالعه آموزش سئو فوق حرفه‌ای محسن حبیبی راد دیگر نگرانی در مورد اطلاعات سئویی خود نداشته باشید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • هوض مصنوعی چست؟
  • آیا هوش مصنوعی جایگزین سئوکاران می‌شود؟
  • الگوریتم های وایسته به هوش مصنوعی
  • تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت
  • معرفی ابزارهای مهم هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چست؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بررسی موضوع تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت برویم بهتر است کمی در مورد مفهوم هوش مصنوعی صحبت کنیم. هوش مصنوعی Artificial intelligence یک دانش و تکنولوژی پیشرفته است که می‌تواند همانند انسان تصمیم بگیرد و یک خروجی نهایی را به شما ارائه بدهد. اکنون هوش مصنوعی در اکثر زمینه ها مانند پزشکی ، مهندسی ، علوم پایه و….. پیشرفت چشمگیری داشته است اما این موضوع حائز اهمیت است که تا 10 سال آینده شاهد پیشرفت عجیب هوش مصنوعی خواهیم بود.

شاید اولین ذهنیتی که هر آدم از هوش مصنوعی در مورد ربات‌ها و ماشین‌های بدون سرنشین باشد اما هوش مصنوعی آنقدر وسیع است که دیگر نمی‌توان برای آن حد و مرزی تعیین کرد.

آیا هوش مصنوعی جایگزین سئوکاران می‌شود؟

با تفاسیر بالا قطعا به این فکر کردید که باید از حوزه کسب و کار سئو خداحافظی کنیم چون هوش مصنوعی جایگزین آن می‌شود اما اصلا این طور نیست ، ما قرار نیست به دنیایی برسیم که ربات‌ها جای انسان‌ها کار کنند بلکه باید با استفاده از تکنولوژی ما انسان‌ها خروجی بهتری را از کسب و کارمان بگیریم.

هر چه قدر اطلاعات شما در مورد حوزه سئو بالا باشد و همچنین در کنار آن به هوش مصنوعی هم اهمیت بدهید می‌توانید بسیار راحت از تمامی رقبا پیشی بگیرید.

هوش مصنوعی یک ابزار قوی و قدرتمند است که هر روزه در حال پیشرفت است پس برای این که شغل خود را از دست ندهید به هوش مصنوعی توجه کنید و همیشه آپدیت باشید!

هوش مصنوعی و سئو برتر آموز

الگوریتم های وایسته به هوش مصنوعی

البته که از قدیم گوگل با استفاده از هوش مصنوعی تمامی الگوریتم‌های خود را برای آنالیز وبسایت آماده کرده است و در ادامه به بررسی تعدادی از این الگوریتم‌ها می‌پردازیم تا شما متوجه بشوید هوش مصنوعی از تایم زیادی با سئو آمیخته شده و برای این که در این حرفه فعالیت کنید باید دانش خود را آپدیت کنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم‌هایی است که از ابتدای کار از هوش مصنوعی استفاده می‌کرد. با توجه به ماهیت و کارایی الگوریتم مگس خوار متوجه می‌شویم که هوش مصنوعی به خوبی در این الگوریتم به کار گرفته شده است.

الگوریتم مرغ مگس خوار را باید محتوانویسان و سئوکاران به خوبی بلد باشند چون این الگوریتم به طور مداوم در حال بررسی محتواهای وبسایت شماست تا با توجه به سرچ کاربر بهترین نتیجه را نمایش بدهد.

با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار به جای این که دائم به دنبال نوشتن محتوا در مورد کلمه کلیدی باشید و این کار را بیش از حد انجام بدهید باید سعی کنید تمامی موضوعات و جوانب به کلمه کلیدی را نیز پوشش دهید.

Hummingbird در سال 2009 مرز جدیدی از هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت و این الگوریتم هر روزه با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفت بزرگی خواهد کرد.

الگوریتم پنگوئن

نمی‌شود سئوکاری را پیدا کنیم که طبق روال الگوریتم پنگوئن پیش نرود.

هدف اصلی تمامی الگوریتم‌های گوگل این است که بهترین نتیجه را به کاربران نمایش بدهد و با کمک هوش مصنوعی به صورت پیشرفته دقیقا به همین هدف خواهند رسید.

الگوریتم پنگوئن وبسایت‌های موجود را از لحاظ محتوا دسته بندی می‌کند و این کار دقیقا با استفاده از هوش مصنوعی انجام می‌شود.

اگر تولید کننده محتوا برای سایت و طبق قوانین گوگل هستید و هنوز نمی‌دانید که چه نوع محتوایی طبق نظر الگوریتم پنگوئن تولید کنید ، حتما آموزش تولید محتوا را مطالعه نمایید.

در الگوریتم پنگوئن سایت‌هایی که از نظر محتوایی با کیفیت نیستند و تمامی وبسایت‌های اسپم شناسایی می‌شوند.

اگر سئو کار ماهری باشید می‌دانید که در پشت پرده هر تخلف و سئو کلاه سیاه چه جریمه سنگینی از الگوریتم‌ها وجود دارد.

در نسخه‌هایی که دائم از الگوریتم پنگوئن ارائه می‌شود ما شاهد این هستیم که هوش مصنوعی رو به پیشرفت است.

نسخه‌های الگوریتم پنگوئن با استفاده از هوش مصنوعی به شرح زیر است:

نسخه های ارائه شده الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن 1.1

سال انتشار 26 مارس 2012 اولین نسخه ارائه شده الگوریتم پنگوئن در سال 2012 می باشد که این الگوریتم برای وبسایت هایی با زبان انگلیسی هستند تهیه شده است.

الگوریتم پنگوئن 1.2

سال انتشار 5 اکتبر 2012 در این نسخه الگوریتم پنگوئن به وبسایت هایی که زبانی غیر انگلیسی داشته اند هم مسلط شد.

الگوریتم پنگوئن 2.0

سال انتشار 22 می 2013 در این آپدیت ، هسته الگوریتم هم به روزرسانی گردید و مشکلات زیادی را برطرف نمود. یکی از ویژگی های مثبت این بود که الگوریتم پنگوئن برخلاف نسخه های قبل که تنها صفحه اول هر سایت را بررسی می‌کرد، تمامی صفحه های آن را مورد بررسی قرار می داد و این مورد شانس بقا را برای سایت های موجود در صفحه دوم افزایش داد.

الگوریتم پنگوئن 2.1

سال انتشار 2 اکتبر 2013 در این نسخه افزایش سرعت عمل الگوریتم و شناسایی سایت های با کیفیت و اسپم را شاهد بودیم.

الگوریتم پنگوئن 3.0

سال انتشار 17 اکتبر 2014 تغییراتی در بانک اطلاعاتی این نسخه لحاظ گردید.

الگوریتم پنگوئن 4.0

سال انتشار 23 سپتامبر 2016 در آپدیت نسخه آخر این الگوریتم بر تمامی زبان ها تسلط پیدا کرد. این بار گوگل برای جلوگیری از سو استفاده برخی از کاربران اطلاعات دقیقی درباره ی جزئیات آپدیت پنگوئن نداده است.

البته که الگوریتم پنگوئن هنوز در زبان فارسی جای پیشرفت دارد اما مسلما در تمامی آپدیت‌ها شما شاهد پیشرفت چشمگیر بوده‌اید.

الگوریتم رنگ برین

این الگوریتم منحصر بفرد گوگل در سال 2015 میلادی معرفی گردید که بر پایه هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ طراحی و برنامه ریزی شده است. حالا این مورد چه تفاوتی در رنک برین با سایر الگوریتم ها به وجود می آورد؟ در این الگوریتم نقش مهندسان گوگل بر امتیاز دهی وبسایت ها کم و این هوش مصنوعی و ماشین است که سایت ها را آنالیز می کند. وقتی که الگوریتم رنک برین معرفی شد با مکانیزم جدیدی که داشت تحول زیادی را به وجود آورد به طوریکه به عنوان سومین عامل تاثیرگذار روی سنجش سئوی سایت ها در موتور جست و جوی گوگل معرفی گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این الگوریتم حتما الگوریتم رنک برین چیست؟ را مطالعه نمایید.

هوش مصنوعی و سئو سایت برتر آموز

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت

حالا نوبت این رسید که به مبحث شیرین و جذاب تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت بپردازیم.

در واقع آنقدر هوش مصنوعی و سئو در سال 2023 به هم آمیخته شده که باید بگیم تاثیر صد در صدی روی سئو سایت دارد ولی برای کسب اطلاعات بیشتر شما دوستان عزیز در ادامه به صورت موردی بررسی خواهیم کرد.

بهینه سازی جست و جوی صوتی

یکی از مواردی که امروزه گوگل در تلاش است تا بتواند بهترین نسخه از آن را ارائه دهد ، جست و جوی صوتی است. جست و جوی صوتی با چالش‌های زیادی روبرو است و اصلا آن را نباید با جست و جوی متنی قیاس کرد.

اولین چالش در جست و جوی صوتی این است که گویش هر شخص با هر زبانی متفاوت است و هوش مصنوعی باید به خوبی این موارد را تفکیک کند.

از همه مهم‌تر باید زبان گفتار را به نوشتار تبدیل کند و به دنبال بهترین نتیجه جست و جو هم بگردد.

با وجود پیشرفت همه جانبه هوش مصنوعی اما هنوز هم این قابلیت سرچ صوتی به صد در صد نرسیده و هنوز اشکالاتی دارد و از همه مهم‌تر برای تمامی زبان‌ها کامل نیست!

البته که سئوکاران وظیفه دارند تا محتواهای وبسایت خود را علاوه بر جست و جوی متنی برای جست و جوی صوتی هم سئو کنند تا بتوانند در نتایج برتر این موضوع هم قرار بگیرند.

اگر در مورد سئو جست و جوی صوتی اطلاعاتی ندارید برتر آموز اطلاعات مهم را برای شما جمع آوری کرده است.

اگر تا به الان به سئو جست و جوی صوتی اهمیت نمی‌دادید به این فکر کنید که هوش مصنوعی گوگل دائم در حال آزمون و خطا و پیشرفت است و اگر نتوانید با آن پیشرفت کنید کسب و کارتان متضرر خواهد بود.

البته که امروزه هم جست و جوی صوتی بخش مهمی از دنیای کاربرا می‌باشد اما همه‌گیر نیست ، به زودی شاهد این خواهیم بود که تمامی افراد از سرچ صوتی استفاده خواهند کرد.

بهینه سازی جست و جوی تصویری (پردازش تصویر)

پردازش تصویر جزو یکی از شاخه‌های مهم در هوش مصنوعی می‌باشد که دانش آموختگان زیادی در این زمینه در حال مطالعه و تحقیق هستند. گوگل هم از این پردازش تصویر هوش مصنوعی برای جست و جوی تصویری خود استفاده کرده است.

الان دقیقا سئوکاران اهمیت سئو تصاویر را درک می‌کنند و اگر تمامی تصاویر سئو درستی داشته باشد می‌تواند در بهینه سازی جست و جوی تصویری رتبه خوبی را کسب کند.

یکی از راه‌های مهم برای سئو تصاویر درج متن جایگزین یا همان Alt بود که باید از کلمات کلیدی هم داخل متن استفاده می‌کردیم تا الگوریتم‌ها متوجه موضوع تصویر باشند.

اما به کمک هوش مصنوعی گوگل الگوریتم‌ها قادر به خواندن و درک تصاویر هستند.

یعنی الگوریتم‌ها دقیقا مثل یک انسان تصاویر را درک می‌کنند و بر این اساس رتبه دهی در SERP انجام می‌شود.

البته که این موضوع الان هم داخل گوگل در حال اجرا است اما هنوز برای زبان فارسی کامل نشده که امیدوارم هرچه سریعتر شاهد آپدیت الگوریتم‌ها در زبان فارسی باشیم.

پس از همین الان تصاویر مرتبط استفاده کنید.

اگر داخل تصاویر شما نوشته و متن وجود دارد باید کاملا به موضوع محتوا مرتبط باشد چون این موضوع برای الگوریتم‌ها قابل درک است.

شناسی کیفیت و اصالت محتوا با هوش مصنوعی

از زمان آغاز تولید اولین الگوریتم‌ها ، گوگل همیشه به دنبال این موضوع بوده است که محتوای یونیک را برای کاربر قرار بدهد.

پس وبسایت‌های که با جعل و کپی محتوا و به طور کلی سئو کلاه سیاه امتیاز داشتند کنار رفتند.

با تمام سختگیری‌های گوگل در این موضوع و آپدیت بسیار خفن الگوریتم‌ها ، باز هم این موتور جست و جوی دوست داشتنی از هوش مصنوعی برای شناسایی کیفیت محتواها استفاده کرده است.

پس اگر هنوز هم محتوای کپی داخل سایت خود دارید ، بهتر است که تمامی این مطالب را حذف کرده و محتوای کاربردی و تازه برای کاربر قرار بدهید.

برای تولید محتوا سایت خودتان هزینه کنید وزمان بزارید!!

شما مشتریان ارزشمندی را با همین تولید محتوا بدست می‌آورید.

استفاده از هوش مصنوعی در الگوریتم‌ها یک تفاوت بسیار واضح دارد:

این تفاوت این است که هوش مصنوعی مانند یک انسان فکر میکند بنابراین محتوای کپی و بی‌کیفیت شما را خیلی سریع تشخیص می‌دهد و خیلی سریع جریمه‌های گوگل اعمال می‌شود.

البته که پیشرفت هوش مصنوعی در سئو برای کسانی که سئو کلاه سفید را رعایت می‌کنند خیلی بهتر است.

این افراد با انجام قوانین دقیق گوگل می‌توانند خیلی سریع‌تر از قبل نتیجه دلخواه دریافت کنند.

معرفی ابزارهای مهم هوش مصنوعی

ChatGPT
MidJourney
DALL·E 2
Copy.ai
Hemingway
Grammarly
Jasper
Surfer
Beautiful.ai
Illustroke
neural.love
Moonbeam
Tableau

سخن آخر:

در مقاله تاثیر هوش مصنوعی بر سئو سایت تلاش کردیم تا اهمیت یادگیری هوش مصنوعی را به شما سئوکاران عزیز آموزش بدهیم.

برای این که زحمات شما هدر نرود و افت رتبه پیدا نکنید سعی کنید از همین الان طبق قوانین گوگل رفتار کنید تا پس از آپدیت الگوریتم‌ها و تلفیق آن‌ها با هوش مصنوعی مشکلی نداشته باشید!

هوش مصنوعی را نه به چشم یک رقیب بلکه به عنوان یک همکار قدرتمند نگاه کنید و از تمام ویژگی‌ها و ابزارهای آن در جهت راهبرد اهدافتان استفاده کنید.

سعی کنید با مطالعه مقالات همواره در مورد هوش مصنوعی اطلاعات دقیق داشته باشید.

اگر تجربه‌ای دز زمینه استفاده از هوش مصنوعی و با ابزارهای آن در سئو دارید با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *