سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
تکنیک های سئو کلاه سفید برتر آموز

تکنیک های سئو کلاه سفید |10 تکنیک برای رشد واقعی سایت شما در گوگل

دسته بندی : سئو
1401/05/20

برای این که بتوانیم سئوی سایت موفقی داشته باشیم و سایت خود را جزو نتایج برتر گوگل قرار دهیم باید بتوانیم یکسری مجموع دستورالعمل‌ها و قوانینی را به صورت درست و حرفه ای انجام بدهیم. در طول مسیر سئو سایت باید بدانیم که قرار است راهی طولانی را آهسته و پیوسته طی کنیم و اصلا نخواهیم که استراتژی سایت خود را در بازه زمانی خیلی کم طراحی کنیم و با روش هایی خلاف روش‌های تعیین شده رفتار کنیم. امروز من با برتر آموز همراه شما هستیم تا راجب این موارد به خوبی با یک دیگر بحث نماییم . همراه ما باشید تا مقاله کاربردی و مهم تکنیک های سئو کلاه سفید را بیان نماییم. شما می‌توانید برتر آموز را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برتر آموز بزرگترین مرجع آموزشی در سراسر کشور آموزش سئو کاربردی محسن حبیبی راد را برای شما آماده کرده است که با مطالعه آن می‌توانید اطلاعات خوبی را کسب نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • سئو کلاه سفید چیست؟
  • تکنیک‌های سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟

به انجام مجموع دستور العمل‌ها و روش‌های سئو کردن سایت مطابق قوانین گفته شده گوگل ، سئوی کلاه سفید گفته می‌شود. شما در این روش سئو سایت خود را تماما با استراتژی‌های درست گوگل طراحی می‌کنید و الگوریتم‌ها به محض مراجعه به سایت شما متوجه می‌شوند که شما رفتاری درست دارید. در مقابل سئو کلاه سفید سئوی کلاه سیاه قرار دارد که شما در این روش مخالف تکنیک‌های گوگل رفتار می‌کنید. سوالی که الان برای بیشتر کاربران و به خصوص تازه کاران به وجود می‌آید این است که چگونه تکنیک‌های سئو کلاه سفید را از سئو کلاه سیاه تشخیص بدهیم؟ و یا ما اصلا از کجا بدانیم که استراتژی سئو سایت ما مطابق قوانین و رفتار های گوگل است یا خیر! در مقاله سئو کلاه سیاه چیست؟ به خوبی راجب تمامی مواردی که شما با انجام دادن آن ها خشم الگوریتم‌ها بر می‌انگیزید صحبت کردیم و در ادامه می‌خواهیم به تکنیک‌های سئو کلاه سفید بپردازیم و 10 تکنیک برای رشد واقعی سایت شما در گوگل بیان کنیم.

تکنیک های موثر سئو کلاه سفید برتر آموز

تکنیک‌های سئو کلاه سفید

با بررسی و انجام دادن موارد زیر می‌توانید مطمئن باشید که هیچ گاه از جانب گوگل جریمه نمی‌شوید و می‌توانید ترافیک خوبی از کاربران را به سمت سایت خود هدایت نمایید.

1. بهینه سازی سایت برای کاربران موبایل (طراحی سایت ریسپانسیو)

در گذشته که هنوز موبایل‌ها قادر به اتصال به اینترنت نبودند تمامی افراد با استفاده از سیستم‌ها به اینترنت متصل شده و نیاز خود را برطرف می‌کردند اما با گسترش فناوری و تکنولوژی و هوشمند شدن تلفن‌های همراه دیگر سایت‌ها باید از قابلیت پشتیبانی از مرورگرها استفاده می‌کردند و این قضیه الان برای گوگل بسیار اهمیت پیدا کرده است ، بر اساس آمار و ارقام منتشر شده امروزه بیش از 2/3 سرچ‌های گوگل بر مبنای تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد (حتی شما می‌توانید این آمار را از مراجعه به سرچ کنسول و یا گوگل آنالیتیکس سایت خود به دست بیاورید). این موضوع به این معناست که سایت شما باید برای انواع تلفن‌های همراه طراحی شده و به خوبی نمایش داده شود.

اگر سایت شما برای گوشی‌های تلفن همراه ریسپانسیو یا واکنش گرا نباشد ، به عبارتی ساده تر سایت شما در تلفن‌های همراه نمای خوبی نداشته باشد ( برای مثال محتواها ناخوانا باشد ، تصاویر خیلی کوچک و یا بزرگ باشند ، دکمه‌های منو و تماس با ما در سایت به راحتی پیدا نشود و…..) باعث می‌شود کاربر از سایت شما خارج شده و شما به راحتی این ترافیک و این مشتری بالقوه را از دست می‌دهید. طبق آمار روزانه ممکن است تعداد زیادی از این افراد وارد سایت شما شوند و به همین دلیل مشابهه سایت را ترک کنند ، موضوعی که شما شاید حتی به آن فکر نکنید زیرا شما فقط  به نمای دسکتاپ سایت خود اهمیت می‌داید. پس ریسپانسیو بودن سایت مهم ترین نکته‌ای است که به آن باید توجه داشته باشید و حتما این موضوع را رعایت کنید زیرا امروزه جزو تکنیک‌های سئو کلاه سفید هم شمرده می‌شود و روی رتبه‌دهی تاثیر گذار است. برای تکمیل کردن اطلاعات خود پیشنهاد می‌شود حتما مقاله ریسپانسیو چیست؟ را مطالعه نمایید.

2. ایجاد لینک بیلدینگ طبیعی

لینک سازی خارجی با همان لینک بیلدینگ یکی از موارد مهم در سئوی سایت شمرده می‌شود اما شما نباید به هر قیمتی این کار را برای سایت خود انجام بدهید بلکه باید به صورت اصولی روش درستی را پیش بگیرید و این یعنی به صورت طبیعی لینک سازی خارجی ایجاد کنید و خرید لینک در این مقوله اصلا توصیه نمی‌شود. شما می‌توانید با لینک سازی در شبکه‌های اجتماعی (مانند توییتر ، فیس بوک ، اینستاگرام ، لینکدین و…. ) ، رپورتاژ آگهی‌ها (آموزش رپورتاژ آگهی) ، شرکت در انجمن‌ها ، تولید محتوا در وبلاگ‌ها و…. برای سایت خود به صورت طبیعی لینک سازی ایجاد کنید. حتما از بخش سرچ کنسول سایت خود دائما لینک‌های خارجی سایت خود را مشاهده کنید و در صورت وجود مورد مشکوک حتما آن را اطلاع بدهید.

3. تولید محتوای با کیفیت و اصولی

یکی از مهم ترین تکنیک‌های سئو کلاه سفید تولید محتوای با کیفیت و اصولی می‌باشد. هنوز هم شعار تولید محتوا پادشاه است به خوبی عمل می‌کند. شما با یک تولید محتوای اصولی می‌توانید رتبه خوبی را در گوگل بگیرید. جذب ترافیک در دنیای موتور جست و جو گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخورددار است که باید بتوانید با انجام روش‌های مختلف سئو کلاه سفید ترافیک خوبی را برای سایت خود به وجود بیاورید. تولید محتوای سایت شما باید به قدری با کیفیت و جذاب برای کاربر نوشته شده باشد که در درجه اول تمامی نیازهای کاربر برطرف شود و هیچ نیازی نباشد تا کاربر به سایت دیگری مراجعه نماید و در درجه دوم این تولید محتوا باید آنقدر با ارزش باشد که کاربران را به اشتراک گذاری تشویق کند.

4. سرعت بارگذاری وبسایت

سرعت بارگذاری سایت ، یکی از مهم ترین مواردی است در سئو کلاه سفید است که باید آن را به درستی رعایت نمایید زیرا الگوریتم های گوگل هم در رتبه بندی حتما به این نکات توجه می‌کنند. یکی از مواردی که در سرعت سایت اهمیت دارد ، انتخاب شرکت مناسب برای خرید هاست است. برای خرید هاست باید فاکتورهای مهمی از جمله آپ تایم بودن ، فضای هاست ، پهنای باند ، پشتیبانی خوب در صورت وجود مشکل ، امنیت سایت و… را رعایت نمایید. برای کسب اطلاعات بیش تر برای این موضوع مهم پیشنهاد می‌شود مقاله هاستینگ برتر ایران در سال 1401 را مطالعه نمایید.

اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کند ، برای افزایش سرعت سایت از افزونه‌های کاربردی نیز می‌توانید استفاده نمایید. نکته حائز اهمیت در سایت‌های وردپرسی این است که نمی‌توان تمامی موارد را با استفاده از افزونه‌ها انجام داد زیرا نصب این افزونه‌ها موجب سنگین شدن است و کند شدن آن می‌شود که این موضوع خلاف جهت سئوی کلاه سفید است. ولی در حالت کلی و در صورت لزوم یکی از افزونه‌های کاربردی در این زمینه Wp Rocket نام دارد که با تهیه فایل این افزونه می‌توانید آن را در سایت خود نصب نمایید.  افزونه Wp Rocket و تمامی افزونه‌های مشابه حجم کدهای CSS و JS شما که فضای زیادی را اشغال می‌کند و باعث کندی می‌شود را کم کرده که این موضوع به افزایش سرعت سایت شما کمک می‌کند.

راه حل بعدی برای افزایش سرعت سایت استفاده از CDN می‌باشد. شما می‌توانید نمونه‌های خارجی و داخلی CDN ها را برای سایت خود نصب نمایید و به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید. از نمونه‌های داخلی شرکت ابر آروان و نمونه خارجی کلود فلیر نام دارد. دقت داشته باشید گوگل یکی از افرادی است که به سایت شما سر میزند و در صورت کند بودن سایت شما امتیاز منفی را دریافت می‌کنید. پس از تمامی توضیحات بالا به خوبی اهمیت سرعت سایت مشخص می‌شود.

اهمیت استفاده از سئو کلاه سفید برتر آموز

5. آپدیت کردن مطالب قدیمی سایت

متاسفانه یکی از مواردی که بسیار زیاد در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنیم این است که مطالب نوشته شده قدیمی خود را رها می‌کنند و در صورت آپدیت موضوع در یک مقاله جدید منتشر می‌کنند اما این کار کاملا اشتباه است و شما باید به محتواهای قدیمی خود سر بزنید و در صورت نیاز به بروز رسانی حتما این کار را انجام بدهید. این مورد یکی از موارد مهم در سئو کلاه سفید به شمار می رود. هیچگاه قدرت صفحات قدیمی خود را دست کم نگیرید و اگر این صفحه قدیمی جایگاه خوبی در گوگل دارد و ترافیک خوبی به سمت آن هدایت می‌شود حتما از آن به صفحه‌های جدید خود لینک بدهید و یک زنجیره مناسب لینک سازی داخلی ایجاد نمایید. الگوریتم‌های گوگل بسیار زیاد به این به روز رسانی محتواها اهمیت می‌دهند.

6. ثبت کسب و کار در نقشه گوگل Google map

یکی از موارد مهمی که بسیار زیاد در سئو کلاه سفید تاثیر دارد ثبت کسب و کارتان در نقشه گوگل است که این مورد بسیار زیاد در سئوی محلی تاثیر دارد و الگوریتم کبوتر به این مورد رسیدگی می‌کند. با ثبت کسب و کارتان در نقشه گوگل الگوریتم کبوتر سایت شما را به کسانی که نیاز دارند نشان می‌دهد. برای مثال شما یک رستوران در میدان انقلاب تهران دارید و هر شخصی که در طول شبانه روز نیاز به رستوارن داشته باشد و به اتفاق در میدان انقلاب تهران باشد با سرچ عبارت معرفی رستوران ، رستوران در میدان انقلاب و….. با سایت شما روبرو می‌شود. در واقع الگوریتم کبوتر گوگل این کار را برای شما انجام داده است. برای آشنایی بیش تر و کسب اطلاعات در این زمنیه پیشنهاد می‌شود مقاله الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید.

7. استفاده از گواهینامه امنیتی SSL

یکی از مواردی که بسیار زیاد برای گوگل اهمیت دارد این است که شما امنیت کاربران وب سایت را حفظ نمایید و هیچ اطلاعاتی از کاربران نفوذ پیدا نکند. یکی از مواردی که شما می توانید این امنیت را تا حد زیادی برقرار نمایید استفاده از گواهینامه امنیتی SSL می‌باشد. این گواهینامه سایت شما را از حالت HTTP به حالت HTTPS تغییر می‌دهد و یک گواهینامه امنیتی برای شما قرار می‌دهد. می‌توانید هنگام تهیه هاست این گواهینامه را از شرکت هاستینگ درخواست نمایید. خیلی از شرکت‌ها روی برخی از سرویس‌های هاست سایت خود گواهینامه امنیتی SSL را رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند.

8. طراحی تجربه کاربری مناسب

یکی از موارد مهمی که روی سئو کلاه سفید گوگل به شدت تاثیر گذار است طراحی تجربه کاربری مناسب می‌باشد. همانطور که می‌دانید هدف اصلی گوگل و سئو این است که تجربه خوشایندی برای کاربران خود به ارمغان بگذارد. تمامی آپدیت‌ها برای این بوده است که نتایج هر چه بهتر در اختیار کاربر قرار بگیرد برای همین گوگل از سایت‌های فعال هم انتظار دارد این تجربه خوشایند را در سایت‌های خود به اشتراک بگذارند.

بر اساس مقالات منتشر شده و تجربه سئو کاران قدیمی ، هدف طراحی تجربه کاربری UX در کسب و کار‌ها می‌دانیم که بهبود رضایت مشتری و افزایش وفاداری ، سهولت در استفاده از ابزار و افزایش لذت در استفاده از محصول است تا جایی که کاربران تا انتهای قیف فروش را در کنار یک کسب و کار طی کنند. در طراحی تجربه کاربری هدف اول تعیین اهداف کاربرانی که به سایت شما وارد می‌شوند است ، سپس خلق یک مسیر راحت برای طی کردن مشتری به سمت اهداف خود می‌باشد. این هدف می‌تواند خرید کالا ، خرید خدمات ، دانلود محصول و یا حتی خواندن یک مقاله آموزشی باشد.

برای این که بتوانیم همیشه طبق نظر و سلیقه کاربران خود رفتار کنیم باید به خوبی کاربران خود را بشناسیم. این شناخت اولیه ساده بدست نمی‌آید و شما با تجربه و آزمایش می‌توانید آن را متوجه بشوید. یکی از روش‌های موثری که شما را در این مسیر کمک می‌کند استفاده از تست A/B در دیجیتال مارکتینگ است. ( تست A/B  روشی برای مقایسه یک محصول ولی با دو شکل متفاوت است. مثلا برای Landing Page‌ها دو نسخه با المان متفاوت ولی با یک محتوا و مضمون تولید می‌شود تا از این طریق بتوان تمایلات، سلیقه، علاقه مندی و ….. کاربر را بدست متوجه شد. در واقع در تست A/B این امکان برای شما فراهم است تا برای یک صفحه خاص در وبسایت مثلا صفحه فروشگاهی دو طراحی متفاوت ولی با یک محتوا یکسان ایجاد کنید. سپس هر دو طرح را در اختیار جامعه هدف متفاوتی قرار بدهید و از بازخورد آن می‌توانید نتیجه بگیرید که تا چه میزان برای کاربران جذاب بوده است.)

9. استفاده از کلمات کلیدی مناسب

می‌دانیم که پایه اصلی و اساسی در استراتژی سئو سایت استفاده از کلمات کلیدی درست و مناسب می‌باشد. شما برای در نظر گرفتن کلمات کلیدی سایت خود باید تحقیقات لازم را داشته باشید و از ابزار های خوبی مانند KWfinder , Moz , Ahref, Google trenf  و…. در این زمینه کمک بگیرید. توجه داشته باشید که اگر مرحله اول یعنی انتخاب کلمه کلیدی را به خوبی انجام بدهید می‌توانید قدم محکمی برای موفقیت سایت خود بردارید و از رقبا پیشی بگیرید. البته که الگوریتم‌های زیادی در این زمینه وجود دارد تا بتوانید کلمات کلیدی هم معنا ، مترادف و… را تشخیص بدهد (برای آشنایی با این الگوریتم پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش الگوریتم رنک برین را مطالعه نمایید.) اما شما هم باید بتوانید کلماتی را انتخاب کنید که بیشترین ترافیک را به سمت سایت شما هدایت کند. مقاله اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند تا با دید بازتری نسبت به انتخاب کلمات کلیدی سایت خود اقدام نمایید.

10. استفاده از Rich Snippet ها

قطعا با موضوع ریچ اسنیپت ها آشنایی دارید اما برای یادآوری این موضوع را دوباره بررسی می‌کنیم. Rich Snippets از یک سری کدهایی تشکیل شده‌اند که این کدها برای توصیف اطلاعات و دیتاهای موجود نشانه‌ گذاری شده وب سایت ها استفاده می‌‌شود. در واقع این موتورهای جست و جو هستند که با ریچ اسنیپت‌ها موضوع و محتوای یک سایت را درک می‌کنند. با این وجود موضوعات ، موتورهای جستجو فراتر رفته و از این اطلاعات برای نمایش بهتر نتایج جستجو برای کاربران استفاده می‌‌کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را راحت‌ تر از موتورهای جستجو دریافت کنند و دوباره به این نتیجه رسیده‌ایم که موتورهای جست و جو بسیار زیاد به رضایت کاربران خود اهمیت می‌دهند. شما با استفاده از ریچ اسنیپت ها می‌توانید به سئو کلاه سفید خود کمک کنید و جایگاه بهتری را در گوگل کسب نمایید. سال 2014 ، بیش از یک سوم نتایج برتر جستجو در گوگل از استاندارد Schema Markup یا ریچ اسنیپت Rich Snippet یا ساختار استاندارد گوگل استفاده کردند اما تنها 0.3 درصد از کل وب سایت ها از استاندارد Schema Markup استفاده می‌کنند.

استفاده از Schema در سایت برای اطلاع رسانی نوع مطلب کسب و کار شما به گوگل بسیار موثر است در واقع شما با قرار دادن کدهای Schema به گوگل اطلاع رسانی می‌کنید که این بخش از وب سایت شما راجع به چه موضوعی صحبت می کند ، همچنین یکی از راههای دریافت Sitelinks نیز استفاده از Schema می باشد. از مزیت های این استاندارد ها فهم و بررسی سریع و راحت تر یک صفحه برای تمامی موتور های جستجو است که با اشراف بر این موضوع می‌توانند بهتر صفحه یک سایت را در نتایج جستجو رتبه بندی کند.

انواع روش های سئو کردن گوگل در برتر آموز

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم به طور کاربردی راجب به موضوع تکنیک‌های سئو کلاه سفید صحبت کرده و نکات کاربردی را در این زمینه بیان نماییم. شما با انجام روش‌های سئو کلاه سفید می‌توانید به طور تضمینی جایگاه خود را در گوگل حفظ نمایید و ترافیک خوبی از کاربران را به سمت سایت خود هدایت نمایید. الگوریتم‌های زیادی در سراسر گوگل وجود دارند که با وجود حتی یک خطا ممکن است سایت شما را جریمه کنند برای همین حتما این نکته را رعایت نمایید. اگر تجربه‌ای در زمینه استفاده از سئو کلاه سفید دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید.  ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. امین شاکری

    این تکنیک هارو من هم تو روی سایت bluvira.com استفاده کردم و نتیجش واقعا عالی بود دم شما گرم

    1. محسن حبیبی راد

      زرنگیدا 😉 اسم سایتتونو گفتین
      مرسی از نظر و تایید شد