هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم؟

چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم؟

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
1402/06/06

اصولا سئو یک سایت زمانی موفق است که از کلمات کلیدی مناسب استفاده کند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی یک سوال بسیار مهم و کلیدی پاسخ دهیم، و آن هم چگونه پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سایت می‌باشد

 سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، همانطور که می‌دانید امروزه پیدا کردن کلمات کلیدی برای یک سایت بسیار با اهمیت است. به همین دلیل یکی از سوالات پرتکرار از واحد پشتیبانی سایت ما « چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم » است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به آخرین ابزار به روز این حوزه نگاهی داشته باشیم. دقت کنید که در یک کسب و کار هر کلمه کلیدی از دو وجه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در اولین حالت آن معمولا یک لیست کلمات کلیدی توسط کارفرما ارسال می‌شود و سئو کار با ابزار خود بررسی می‌کند. او ممکن است که چند کلمه کلیدی را قبول و یا رد کند. نکته بسیار مهم آن در این است که بررسی لیست کلمات کلیدی به صورت دقیق با تحلیل رقبا همراه باشد.

در وهله دوم شما با بررسی کیبورد گپ های مختلف و همچنین کلمات کلیدی متناسب آن باید یک لیست پیشنهادی به کارفرما بدهید و بخواهید که بهترین کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید از سئو این سایت بازدهی مناسبی کسب کنید. از طرفی به این نکته توجه نمایید که اگر بهترین و مناسبترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید، اما محتوایی مناسبی برای آن استفاده نکنید، به جرات می‌توان گفت که بازدهی شما نزدیک به صفر است. چرا که کلمات کلیدی شما توسط موتورهای جستجو دیده نمی‌شود و یا الگوریتم‌های مختلف گوگل آن ها را بی‌کیفیت شناسایی می‌کنند.

در دوره آموزش سئو برترآموز به صورت ویژه به بررسی این موضوعات پرداختیم و مهمترین پارامترهای تاثیر گذار در این حوزه را بررسی نموده‌ایم. با این حال در این بخش نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بهترین کلمات کلیدی این حوزه را به شما معرفی کنیم. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که خلاقیت شما در استفاده از این کلمات کلیدی نیز مهم است.

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟

در این بخش قصد داریم، مهمترین روش‌ها و ابزار یک سئوکار برای پیدا کردن کلمات کلیدی را پیدا کنیم. دقت کنید که شما یک کلمه کلیدی اصلی دارد و تعداد زیادی کلمه کلیدی لانگ تیل و همچنین کلمه کلیدی مکمل. شما برای رتبه گرفتن روی کلمه کلیدی مورد نظر خود باید از هر دو گروه به صورت جامع و کامل استفاده کنید. در غیر این صورت بازدهی شما به صورت قابل توجه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال اگر قرار است که در مورد « آموزش وردپرس » کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید، بسیار مهم است که با انجام تحلیل رقبا دقیق این کلمه کلیدی را به چندین گروه مختلف تقسیم بندی کنید. در این صورت پاسخ سوال « چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم » از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده‌اید.

1.    استفاده از گوگل ترندز « Google Trends »

در گذشته زمانی که با یک سئو کار در مورد ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی صحبت می‌کردید، قطعا اولین و یا دومین گزینه پیشنهاد به شما گوگل ترندز بود. اما امروزه نظر آن ها تغییر کرده است و بیشتر به سراغ ابزار پرمیوم این حوزه می‌روند. در صورتی که با تحلیل مناسب، کلمات پیشنهاد گوگل ترندز در کسب و کار شما می‌توان به یک دید بسیار عالی از مخاطبین این حوزه و نیاز آن ها رفت. به عنوان مثال اگر قرار است که در حوزه « آموزش فتوشاپ » به دنبال کلمات کلیدی مناسب باشید و از طرفی ترند روز « آموزش فتوشاپ با موبایل » است، شما به جای سرمایه گذاری روی نرم افزارهای فتوشاپ ویژه ویندوز باید روز برنامه‌های فتوشاپ مخصوص اندروید و IOS سرمایه گذاری کنید. در غیر این صورت ممکن است که بازدهی شما مناسب نباشد.

دقت کنید برای سوال « چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم » یک پاسخ کوتاه و یک پاسخ تفسیری وجود دارد. زمانی که شما یک ابزار و یا یک روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی را متوجه می‌شود، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از جوانب مختلف نتیجه آن را بررسی نمایید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که نتیجه مورد نظر شما به بهترین شکل ممکن برای شما رقم بخورد. گوگل ترندز می‌تواند به شما نشان دهد مخاطبین شما به دنبال چه چیزی می‌باشند، سپس شما باید با توجه به میزان فعالیت رقبا خود برای آن یک برنامه ریزی مناسب انجام دهید.

  استفاده از گوگل ترندز « Google Trends »

2.    بررسی ترندهای شبکه‌های اجتماعی

زمانی که مردم در شبکه‌های اجتماعی در مورد یک چیز صحبت می‌کنند، میزان سرچ آن ها در محیط وب به صورت قابل توجه‌ای افزایش پیدا می‌کند. سعی کنید که رقبای خود را دنبال کنید و ببینید که بیشتر در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. سپس برنامه ریزی کنید که کدام یک از آن ها برای شما می‌تواند جذاب و کاربردی باشد. البته دقت کنید که میزان جستجوی آن را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال اگر شما در مورد آموزش زبان انگلیسی تحقیق می‌کنید و از طرفی متوجه شده‌اید که آموزش زبان انگلیسی در خواب نیز یکی از ترندهای شبکه های اجتماعی است. اولین و شاید مهمترین گام شما بررسی میزان جستجو آن می‌باشد.

ممکن است که در فضای مجازی در مورد این تکنیک بسیار صحبت شود، اما افراد به آن اعتقادی نداشته باشند. از طرفی میزان جستجوی آن به اندازه‌ای کم است که نمی‌توان برای آن یک برنامه ریزی مناسب داشت. به همین دلیل است که بعد از انتخاب کلمات کلیدی همواره افراد به دنبال میزان بازدهی آن می‌باشند. یکی از بهترین راه استفاده از هشتگ در اینستاگرام می‌باشد. به هر اندازه کلمات اکسپلور اینستاگرام بیشتر باشد، این موضوع به ایم معنی است که بازدهی شما بیشتر است. با توجه به این موضوع شما می‌توانید به یک برنامه ریزی عالی برای کلمات کلیدی خود دست پیدا کنید. از طرفی میزان جستجوی این کلمات کلیدی در فضای مجازی مانند توییتر نیز می‌تواند برای شما به عنوان یک راهنمای بسیار جذاب عمل کند.

3.    استفاده از هوش مصنوعی گوگل در تکمیل کلمات

زمانی که با ما سوال « چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم » مطرح می‌کنند، معمولا به آن ها پیشنهاد می‌دهیم که از هوش مصنوعی گوگل کمک بگیرند. اگر دقت کنید زمانی که یک عبارت را در بخش جستجوی گوگل تایپ  می‌کنید، به صورت خودکار این عبارت تکمیل می‌شود. این موضوع به شما نشان می‌دهد که کلمات کلیدی لانگ تیل مناسب کلمه کلیدی شما چیست. البته دقت کنید که میزان سرچ آن نیز اهمیت دارد و شما باید با استفاده از ابزاری که در بخش‌های بعدی به آن اشاره می‌کنیم، میزان جست و جوی آن را نیز مورد بررسی قرار دهید. دقت کنید که شما می‌توانید با استفاده از هر یک از الفباء آن را مورد بررسی قرار دهید.

  به عنوان مثال کلمه کلیدی « آموزش زبان آلمانی » را تایپ کنید و حال بعد از آن حروف الفبا را به ترتیب قرار دهید و اجازه دهید که هوش مصنوعی گوگل آن را تکمیل کند. در این صورت می‌توانید یک بازدهی بسیار عالی از آن به دست آورید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که با دستگاه‌های مختلف و یا ایمیل‌های متفاوت این آموزش ها را بررسی کنید. چرا که در این صورت اطمینان خواهید داشت که کلمات معرفی شده بین اکثر افراد مشترک می‌باشد. در این صورت میزان بازدهی فرد به صورت قابل توجه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، منطقه بررسی کلمات کلیدی شما می‌باشد. در این صورت بازدهی تحقیق کلمات کلیدی شما به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. در برخی مواقع زمانی که آیپی جستجوی شما تغییر می‌کند، نتایج به دست آمده شما متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است که این موضوع را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهید.

4.    KW Finder

افراد ممکن است که با سطح دانش و تجربه متفاوت سوال «چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم» مطرح کنند. به همین دلیل در برخی مواقع آن ها به دنبال ابزار حرفه‌ای برای تحقیق کلمات کلیدی می‌باشند. یکی از ابزارهایی که می‌تواند تحقیق کلمات کلیدی شما را به صورت حرفه‌ای انجام دهد، KW Finder است. اولین و مهمترین چیزی که شما به کمک این ابزار می‌توانید به دست آورید، میزان سختی کلمه کلیدی می‌باشد. زمانی سختی یک کلمه کلیدی بالا است، اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید، خرید بک لینک مناسب برای آن می‌باشد. چرا که سئو سایت شما وابسته به قدرت گرفتن این صفحات به سختی کلمات کلیدی بالا می‌باشد. البته شما با لینک سازی داخلی و استفاده از کلمات کلیدی طولانی آن نیز می‌توانید به یک بازدهی مناسب دست پیدا کنید.

دومین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید، این است که این ابزار کاملا رایگان نمی‌باشد، اما شما با استفاده از خدمات رایگان آن نیز می‌توانید به صورت قابل توجهی نیاز خود را تامین کنید. به همین دلیل است که شما با استفاده از ایمیل‌های مختلف و یا سایت‌های واسطه می‌توانید چندین کلمه کلیدی متفاوت در روز مورد بررسی قرار دهید. در این صورت می‌توانید به یک لیست جامع از کلمات کلیدی دست پیدا کنید. به دلیل تحریم گوگل روی زبان فارسی استفاده از این روش روی منطقه ایران نتایج مناسبی را به شما نشان نمی‌دهد. بنابراین در زمان استفاده از ان منطقه جغرافیای آن را روی حالت عمومی قرار دهید تا بهترین حالت بازخورد را برای شما ثبت کند.

از مزایای ابزار مذکور در این است که به شما ترندهای روز را نشان می‌دهد. در این صورت می‌توانید از یک تحلیل جامع برای بررسی این ترندها استفاده کنید. زمانی که ترند کلمات کلیدی خود را در کنار تحلیل رقبای ویژه این سایت استفاده می‌کنید، دید بسیار مناسبی نسبت به کلمه کلیدی مذکور پیدا خواهید کرد. در صورتی که به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد این کلمه کلیدی می‌باشید، می‌توانید از بخش مقالات سایت برترآموز استفاده کنید. در این مقاله «ابزار KWfinder چیست» می‌توانید یک گزینه بسیار جذاب و کاربردی برای درک بهتر آن باشد.

کی دبلیو فایندر

5.    استفاده از بخش پیشنهادات گوگل

یکی از مهمترین بخش‌هایی که می‌تواند به شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی کمک کند، پیشنهادات گوگل در پایان صفحه اول می‌باشد. زمانی که لیست کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مکمل خود را پیدا کردید، به سادگی می‌تونید با جستجوی آن ها به یک لیست جدید دست پیدا کنید. دقت کنید که لینک سازی این کلمات با یک دیگر بسیار مهم است. زمانی که شما برای آن ها برنامه ریزی می‌کنید، می‌توانید کلمات کلیدی خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. از طرفی به این موضوع توجه نمایید که کلمات کلیدی مورد نظر شما زمانی ارزش و اعتبار بالایی دارد که در حوزه مورد نظر شما استفاده شود.

 چرا که گاها کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل در پایانی صفحه اول میزان جستجو بالایی ندارند و یا نمی‌توان از آن ها در حوزه مورد نظر شما بازخورد مناسبی را به دست آورد. به همین دلیل است که قبل از استفاده از این کلمات کلیدی بهتر است که بازخورد آن را به نیز به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. در این صورت کیفیت آن به صورت ویژه افزایش پیدا می‌کند. حتی اگر بتوانید از لیست این کلمات کلیدی در محتوای مربوط به هر کلمه کلیدی نیز استفاده نمایید، بازخورد به مراتب بهتری به دست خواهید آورد. دقت کنید که در پاسخ به سوال «چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم» شما چندین و چند راه حل خواهید داشت.

 به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با خلاقیت خود به یک بازدهی مناسب دست پیدا کنید. پیدا کردن کلمات کلیدی برای یک سئوکار و یا تولید کننده محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است که با استفاده از یک روش ساده دانش خود را در این حوزه بهبود بخشید.

6.    https://keywordtool.io/

یکی از جذابترین سایت‌هایی که به کمک آن می‌توانید به یک بازدهی بسیار جذاب دست پیدا کنید، سایت https://keywordtool.io/ می‌باشید. این سایت کلمات کلیدی را به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار میدهد و برای درک بهتر شما برخی از کلمات کلیدی را به صورت بولد می‌کند. در این صورت شما می‌دانید که این کلمات کلید علاوه بر ارتباط با کلمه کلیدی اولیه شما میزان جستجوی بسیار بالایی نیز به همراه دارد. از دیگر مزایای این ابزار در این است که کلمات کلیدی شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف و موتورهای جستجوی متفاوت مورد بررسی قرار می‌دهد. در صورتی که شما به عنوان یک سئوکار به دنبال کلمات کلیدی متفاوت برای تبلیغات گوگل نیز باشید، می‌توانید از طریق بخش‌های تحلیلی این سایت اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید.

این ابزار تمامی خدمات خود را به صورت رایگان ارائه نمی‌دهد، اما در صورتی که به دنبال اطلاعات تحلیلی ساده می‌باشید، نکات مطرح شده در آن می‌تواند برای شما یک گزینه بسیار مطلوب باشد. از طرفی به این نکته توجه نمایید که برخی از سایت‌ها اطلاعات ابزار مذکور را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. اما نکته بسیار مهم آن در این است که بخش تبلیغات بسیار زیادی دارند و شما باید تمامی این تبلیغات را تماشا کنید. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که سایت به شما حجم جستجو کلمات کلیدی را نیز نشان می‌دهد. در صورتی که به دنبال تغییر استراتژی روی کلمات کلیدی اصلی باشید، می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید.

7.    Ahrefs

در پاسخ به سوال « چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم؟ » پاسخ‌های بسیار گوناگونی را می‌توان مطرح کرد. اما نکته بسیار مهم آن در این است که سطح شخص در چه مرتبه‌ای قرار دارد. در برخی مواقع فرد با استفاده از کلمات پیشنهاد گوگل می‌تواند به لیست کلمات کلیدی مورد علاقه خود دست پیدا کند. اما در برخی مواقع ممکن است که فرد حرفه‌ای باشد و نیاز به طراحی استراتژی سئو دارد. در این صورت باید کلمات کلیدی را جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد. در این صورت بهترین سایت برای بررسی کلمات کلیدی Ahrefs می‌باشد. این سایت معمولا رابط کاربری پیچیده‌ای دارد و از طرفی نیاز است که شخص با مفاهیم سئو آشنایی مناسبی داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌تواند به یک بازدهی مناسبی از این سایت دست پیدا کند.

در این سایت شما می‌توانید یک کلمه کلیدی را وارد کنید و سپس کلمات کلیدی متناسب با آن را مشاهده کنید، از طرفی آمار جستجو و سختی هر کلمه کلیدی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. حال با توجه به میزان بودجه تبلیغاتی خود کلمات کلیدی مرتبط را استفاده نمایید. در این صورت می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود به صورت حرفه‌ای دسته بندی و سازماندهی نمایید. به این موضوع دقت کنید که خدمات سایت Ahrefs رایگان نیست. اما اگر شما یک سئوکار حرفه‌ای و یا نیمه حرفه‌ای نیز می‌باشید، استفاده از خدمات این سایت به شدت برای شما لازم است. چرا که در بخش تحلیل رقبای خود با نقاط ضعف و قوت آن ها را به همین کلمات کلیدی مورد بررسی قرار دهید.

 چگونه کلمات کلیدی پر بازدید را پیدا کنیم؟

 در بخش قبل به صورت ویژه در مورد ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی با شما عزیزان صحبت کردیم. حال ممکن است که شما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی پر بازدید باشید، در این صورت نیاز است که کلمات کلیدی ترند را بررسی نمایید.  در برخی مواقع یک حوزه به اندازه قابل توجهی کم جست و جو می‌باشد، در این صورت هر کلمه ای ممکن است که به عنوان کلمات ترند به شما معرفی شود. در صورتی که واقعیت چیز دیگری است و می‌تواند برای شما متفاوت عمل کند. با توجه به این موضوع می‌تواند به سایت الکسا اشاره کرد. این سایت علاوه بر بررسی کلمات کلیدی ترند به شما امکان بررسی کلمات کلیدی با ترافیک بالا را نیز می‌دهد. در صورتی که شما از این کلمات کلیدی استفاده کنید، ترافیک قابل توجهی به سایت شما منتقل خواهد شد.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، عدم استفاده از کلمات کلیدی آسان می‌باشد. شاید این موضوع برای شما عجیب باشد، اما معمولا سئوکاران حرفه‌ای به دنبال استفاده از کلمات کلیدی با میزان جستجوی کم نمی‌باشند. چرا که این کلمات کلیدی برای آن ها ورودی خاصی به دنبال ندارد. به همین دلیل است که رقابت روی آن ها به شدت کم می‌باشد. اما نکته بسیار جذاب کلمات کلیدی پر بازدید در این است که شما از کلمات کلیدی با مشتریان خود استفاده کنید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید. زمانی که بخش Buyer Keywords را بررسی می‌کنید، می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی یک فروش عالی به دست آورید. البته استفاده از سایت الکسا نیاز به درک عمیق از سئو دارد، چرا که هر پارامتر تحلیلی آن معنا و مفاهیم متفاوتی به دنبال دارد که می‌تواند برای شما کاربردی باشد.

 چگونه کلمات کلیدی پر بازدید را پیدا کنیم؟

چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟

سوال «چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم» همیشه توسط سئوکاران مطرح نمی‌شود، در برخی مواقع ممکن است که تولید کنندگان محتوا نیز به این مهارت نیاز پیدا کنند. چرا که همیشه سئو کاران لیست کلمات کلیدی خود را به صورت کامل ارسال نمی‌کنند. آن ها صرفا یک کلمه کلیدی و یا یک عنوان ارسال می‌کنند و تولید کننده محتوا خود باید به دنبال کلمات کلیدی با ارزش باشد. چرا که کیفیت محتوای او به معنی کیفیت کار او می‌باشد.

در این بخش شما با چندین روش و بازار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط آشنا شدید. شما با استفاده از استراتژی‌های موجود در این مقاله نیز به سادگی به هدف خود دست پیدا کنید. دقت کنید که استفاده از کلمات کلیدی از نظر کانتنت مارکتینگ و از نظر سئو اندکی متفاوت است. به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با برقرار تعادل از این کلمات کلیدی استفاده نمایید.

سخن پایانی

 در این مقاله پاسخ سوال «چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم» از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دادیم. دقت کنید که درک شما از سئو داخلی و یا سئو خارجی به صورت ویژه روی مهارت پیدا کردن کلمات کلیدی شما تاثیر گذار است. به همین دلیل بهتر است که با ابزارهای پیشرفته پیدا کردن کلمات کلیدی مانند الکسا کار کنید، از طرفی تمام آمارهای آن را نیز مورد بررسی قرار دهید که تا درک بهترین برای تفسیر آن ها به دست آورید. مهم نیست که شما با چه سمتی در یک مجموعه آنلاین شاپ مشغول فعالیت می‌باشید، درک مناسب شما از کلمات کلیدی می‌تواند برای فروش بیشتر به شما کمک رسان باشد. به عنوان مثال مدیر فروشی که ارزش کلمات کلیدی را درک می‌کند، کمپین‌های تبلیغاتی موفقی را به ثبت خواهد رساند.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *