هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
15 اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی « کیبورد ریسرچ »

15 اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی « کیبورد ریسرچ »

دسته بندی : سئو
1402/07/21

متاسفانه حتی برخی از سئوکاران با تجربه نیز برای تحقیق کلمات کلیدی خود چالش دارند.

با توجه به این موضوع  در این مقاله قصد داریم که در مورد 15  اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی به صورت جامع و کامل صحبت کنیم.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله ویژه در حوزه آموزش سئو. معمولا سئوکاران کم تجربه و عموم افرادی که به حوزه سئو علاقه دارند، در تحقیق کلمات کلیدی خود اشتباه می‌کنند. این موضوع ممکن است که به صورت‌های مختلف خود را نشان‌ دهد. به عنوان مثال در برخی مواقع افراد برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب بیشتر روی ابزار مورد استفاده خود تمرکز می کنند. از طرف مقابل نیز برخی افراد تمام تمرکز خود را روی استفاده از دانش عمومی و مارکتینگ خود قرار می‌دهند. با توجه به تمامی این نکات افراد دچار اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی خواهند شد. اما قبل از هر چیزی بهتر است که به دو نکته بسیار مهم توجه نمایید.

اولین و مهمترین نکته‌ای که به عنوان یک سئوکار و یا متخصص کانتنت به آن توجه نمایید، آپدیت هسته گوگل می‌باشد. این موضوع به اندازه‌ای مهم است که می‌تواند زحمات چندین ساعته شما را به سادگی از بین ببرد. با توجه به این موضوع شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با یک استراتژی درست  و برنامه ریزی مناسب به یک جمع بندی عالی در این حوزه دست پیدا کنید. به عنوان مثال در گذشته رقابت روی کلمات کلیدی بلند و یا به اصطلاح Long Tail معنایی نداشت. اما بعد از تغییر فضای رقابتی وب و همچنین تغییر الگوریتم موتورهای جستجو استفاده از کلمات کلیدی طولانی در تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم و ضروری می‌باشد.

امروزه برای تحقیق در کلمات کلیدی صرفا ابزار کافی نیست و بهتر است که یک دید حداقلی نیز نسبت به این موضوع پیدا کنید. در این صورت می‌توانید یک نتیجه بسیار جذاب و کاربردی به دست آورید، به عنوان مثال اگر بخواهید کلمات لانگ تیل در حوزه آموزش وردپرس را مورد بررسی قرار دهید و به نیاز مخاطب توجه نکنید، دچار اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی خواهید شد.

چگونه متوجه اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی شویم؟

معمولا کلمات کلیدی مانند یک متر و معیار اولیه برای سئو یک سایت می‌باشند. زمانی که یک حوزه رقابت بسیار بالایی دارد، در این صورت برای تحقیقات کلمات کلیدی علاوه بر استفاده از ابزار خلاقیت و همچنین بررسی نتایج لحظه‌ای نیاز است. در این صورت می‌توان اطمینان داشت که نتایج نهایی به بهترین شکل ممکن رقم می‌خورد. حال اگر شما کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید. و از طرفی از یک متخصص کانتنت نیز برای تولید محتوا استفاده نمودید. به نتایج قابل ملاحظه و ملموس در سرچ کنسول نرسیدید به احتمال زیاد دچار اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی شده‌اید. به همین دلیل است که یک سئوکار حرفه‌ای در بازه‌های زمانی بلند مدت و کوتاه مدت به بررسی نتایج تحقیق کلمات کلیدی خود مشغول خواهد شد.

 در برخی مواقع شما اقدام به خرید بک لینک می‌کنید، اما بازهم به نتایج مناسبی دست پیدا نمی‌کنید. چرا که در تحقیق کلمات کلیدی خود از استراتژی مناسبی استفاده نکرده‌اید. در این صورت مخاطب شما نیز علاقه‌ای به محتوای شما نخواهد داشت. در ادامه به بررسی 15 اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی خواهیم پرداخت که می‌تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. دقت کنید که با ذهن تک بعدی و صرفا به صورت فرموله شده نمی‌توان بهترین کلمات کلیدی را پیدا کرد. معمولا کسانی که از یک خلاقیت حداقلی برای این موضوع بهره می‌برند، به نتایج به مراتب بهتری دست پیدا می‌کنند.

1. عدم توجه به نیاز واقعی مخاطب

یکی از مهمترین معضلات سئوکاران که منجر به اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی می‌شود، عدم بررسی دقیق پرسونای مشتری می‌باشد. در این سایت قرار است چه محصولی به فروش برسد. آیا تمام هدف این سایت برندینگ بهتر می‌باشد و یا افزایش نرخ تبدیل. برای دستیابی به این پرسش‌ها باید با ذهن مخاطبین آشنا شوید. زمانی یک کلمه کلیدی کوتاه و یا بلند به واسطه ابزار خود پیدا می‌کنید. اولین و مهمترین سوال در این است که آیا این موضوع برای مخاطب جذاب است و یا خیر؟

در صورتی که مخاطب شما از موضوع انتخابی شما لذت نبرد. این موضوع به این معنی است که بازدهی محتوای آن ها کاهش پیدا می‌کند. البته اگر بتوانید از یک متخصص کانتنت حرفه‌ای استفاده کنید، شاید این موضوع را تا حدی مدیریت کند. نکته بعدی که باید به صورت ویژه به آن توجه نمایید، این است که در سایت شما اطلاعات به چه نحوی مدیریت می‌شود. منظور ما بررسی بازخورد مخاطبین نسبت به یک محتوا می‌باشد. در صورتی که محتوای شما از سمت گوگل ورودی مناسبی دارد، اما نرخ پرش سایت شما را افزایش می‌دهد. این موضوع به این معنی است که مخاطب پاسخ خود را در صفحه شما پیدا نمی‌کند.

 به همین دلیل است که شما به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا محتوای خود را به نحوی مدیریت کنید که علاوه بر کیفیت بالا بازخورد مناسبی نیز از سمت مخاطبین دریافت کنید. در غیر این صورت مشکل از انتخاب کلمات کلیدی مناسب در سایت شما خواهد بود. البته برای بررسی این موضوع در بخش‌های بعدی به صورت مفصل و جامع و کامل صحبت خواهیم کرد.

عدم توجه به نیاز واقعی مخاطب

2. عدم استفاده از ابزار تخصصی

یکی از بزرگترین و مهمترین چالش‌های یک سئوکار در این است که کلمات کلیدی خود را صرفا بر اساس ابزارهای عمومی و رایگان انتخاب کنید. در این صورت میزان خطای او به صورت ویژه افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که سئوکاران حرفه‌ای از ابزار پریمیوم استفاده می‌کنند. حتی آن ها برای استفاده از این ابزار هزینه قابل توجهی نیز پرداخت می‌کنند. اما این موضوع به صورت مستقیم روی اعتبار آن ها و همچنین برندینگ آن ها تاثیر گذار خواهد بود. شما نیز برای جلوگیری از اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی حتما از ابزار حرفه‌ای این حوزه استفاده کنید.

برای شناسایی این ابزار می‌توانید از بخش مقالات سایت برترآموز استفاده کنید. در این بخش مقالات بسیار زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی قرار داده‌ایم که می‌تواند برای همه کاربردی باشد. برخی از این ابزار به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است، اما کار کردن با آن ها معمولا نیاز به تخصص و همچنین دانش بالای زبان انگلیسی دارد. به همین دلیل است که در برترآموز روی آموزش زبان انگلیسی سئوکاران تاکید ویژه‌ای داریم. همواره به یاد داشته باشید که یک سئوکار حرفه‌ای معمولا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با استفاده از ابزار حرفه‌ای و همچنین تولید کننده محتوا متخصص به نتایج جذاب مورد نیاز خود دست پیدا کند.

چرا که اگر از بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید، اما محتوای مناسبی برای آن قرار ندهید، به جرات می‌توان گفت که نتیجه مناسبی نیز در انتظار شما نخواهد بود. شاید شما دچار اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی نشوید، اما بازهم نتیجه مورد نظر خود را به دست نخواهید آورد. از طرفی دقت کنید که تحقیق کلمات کلیدی در حوزه با حوزه دیگر متفاوت است و در نتیجه ابزار مورد استفاده شما نیز متفاوت خواهد بود. سعی کنید با توجه به فضای رقابتی خود بهترین انتخاب را ثبت کنید.

3.هدف گذاری تک بعدی برای یک صفحه

یکی از مهمترین دلایلی که افراد در سئو به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نمی‌کنند، تحقیق کلمات کلیدی به صورت تک بعدی می‌باشد. در صورتی که بخواهید برای هر صفحه صرفا یکی کلمه کلیدی را به صورت هدف قرار دهید، به احتمال زیاد به هدف دلخواه خود در سئو دست پیدا نخواهید کرد. زمانی که شما به دنبال بررسی کلمات کلیدی برای یک صفحه می‌باشید، اول از همه باید به کنیبالیزه شدن و یا همان همزاد خواری فکر کنید. چرا که برخی از صفحات روی کلمات کلیدی خاص با یک دیگر رقابت می‌کنند. این موضوع می‌تواند برای سئو سایت شما خطرناک باشد. اما برای جلوگیری از اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی باید به دنبال دسته کلمات کلیدی مکمل در یک صفحه خاص باشید. زمانی که بخواهید در کیبورد ریسرچ خود به صورت تک بعدی هدف گذاری کنید. این موضوع به این معنی است که شما درک مناسبی از سئو ندارید.

زمانی که به بررسی آخرین آپدیت‌های گوگل در سال 2020 می‌پردازید، متوجه خواهید شد که یک صفحه اگر بخواهد روی یک مجموع کلمات کلیدی کسب رتبه کند، بسیار بهتر از آن است که روی یک کلمه کلیدی کسب رتبه کند. از طرفی استراتژی انکر تکست‌های متفاوت و همچنین خرید بک لینک‌های گوناگون نیز دقیقا برای همین حالت عنوان شده است. نکته بعدی که در بررسی این موضوع بهتر است مد نظر قرار دهید، داشتن یک سلسله کلمات کلیدی می‌باشد. فرض کنید که قرار است روی یک کلمه کلیدی خاص مانند آموزش فتوشاپ کسب رتبه کنید.

در این صورت آموزش فتوشاپ آنلاین، آموزش فتوشاپ به صورت پی دی اف، آموزش فتوشاپ سریع و … همگی کلمات کلیدی شما خواهد بود. شما به عنوان یک سئوکار باید برای این موضوع برنامه ریزی کنید و به تولید کننده محتوا خود در مورد این موضوع اطلاع دهید. در این صورت می‌توانید به یک نتیجه بسیار جذاب دست پیدا کنید. اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی گاها به دلیل استفاده از استراتژی‌های قدیمی می‌باشد.

4. تحقیق در کلمات کلیدی به صورت تک مرحله‌ای

 یکی از مهمترین اشتباهات افراد در انتخاب کلمات کلیدی زمانی است که برای محتوای خود به صورت ساختارمند تحقیق کلمات کلیدی انجام نمی‌دهند. فرض کنید که یک مقاله در مورد آخرین سری گوشی آیفون منتشر می‌کنید. در این مقاله تمام تمرکز شما برای روی آیفون 13 می‌باشد. در این صورت تا زمانی که این مدل آیفون در یک جایگاه مناسب قرار دارد، شما به بهترین نتیجه دست پیدا می‌کنید. اما زمانی که ترند گوگل عوض می‌شود آیفون 14 و آیفون 15 به بازار معرفی می‌شود، شرایط کاملا تغییر خواهد کرد. شما باید همیشه کلمات کلیدی خود را به صورت چند مرحله‌ای انجام دهید. در این صورت می‌توانید بازدهی خود را به صورت ویژه افزایش دهید.

البته آپدیت و همچنین تحقیق کلمات کلیدی شما باید با توجه به ورودی این صفحه و همچنین آخرین ترندهای روز انجام شود. در این مرحله نیز برای جلوگیری از اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی باید تمام تمرکز خود را روی این موضوع قرار دهید که کلمات کلیدی با استفاده از ابزار مختلف و همچنین نظرات کاربران باشد. همچنین در این صورت می‌توانید بازدهی سایت خود را به صورت ویژه افزایش دهید. در غیر این صورت نتیجه نهایی آنچنان که باید و شاید برای شما جذاب نخواهد بود. در آپدیت‌های بعدی این مقاله به صوت ویژه در مورد آپدیت صحیح محتوا صحبت خواهیم کرد. چرا که آپدیت محتوایی با توجه به اهمیت بسیار بالایی که دارد مورد توجه همه  قرار نمی‌گیرد.

5. توجه به مفهوم کلمات کلیدی لانگ تیل

اگر دقت کرده باشید، هوش مصنوعی گوگل ادامه سوالات شما را با توجه به سوالات پرتکرار و همچنین آخرین نتایج مورد بررسی قرار می‌دهد. این موضوع به این معنی است که در انتخاب کلمات کلیدی شما نیز باید به ادامه کلمات کلیدی توجه نمایید. در این صورت می‌توانید به یک بازدهی فوق العاده دست پیدا کنید. در صورتی که محتوای شما به صورت تک بعدی شخصی سازی شود. نتیجه بسیار جذابی به دست نخواهید آورد. اما اگر بخواهید که یک استراتژی بسیار جذاب به دست آورید، می‌توانید روی مفهوم کلمات کلیدی گروهی کار کنید.

در بخش‌های قبلی در مورد اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی تک بعدی صحبت کردیم. حال اگر قرار است که از کلمات کلیدی چند کاراکتری استفاده کنید، بسیار مهم است که کلمات کلیدی شما دارای یک مفهوم مکمل باشد و در مورد آن نیز صحبت کنید. در برخی مواقع افراد صرفا کلمات کلیدی چند بعدی را تکرار می‌کنند، بدون توجه به اینکه آیا کلمات کلیدی آن ها نتیجه مناسبی در پی دارد و یا خیر. به همین علت است که دچار اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی می‌شوند. از طرفی شما بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید محتوای برخی از صفحات را بررسی کنید که چنین اشتباهی رخ نداده‌ باشد.

توجه به مفهوم کلمات کلیدی لانگ تیل

6. عدم توجه به سرچ گوگل

یکی از اشتباهات رایج در تحقیق کلمات کلیدی، داشتن یک دیدگاه ابزار محور بدون توجه به موتور جستجوی هدف می‌باشد. زمانی که قرار است برای گوگل سئو یک سایت را به عهده گیرید در این صورت محتوای شما باید چند ویژگی بسیار مهم داشته باشد. اولین و مهمترین ویژگی آن در این است که با پیشنهادات گوگل همخوانی داشته باشید. اگر در یک حوزه خواص سئو انجام می‌دهید و از کلمات کلیدی مورد نظر گوگل در سایت خود استفاده نمی‌کنید، به جرات می‌توان گفت که دچار یک اشتباه بزرگ شده‌اید. چرا که محتوای بی کیفیت می‌تواند سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد و از طرفی رشد شما را نیز محدود سازد.

به همین دلیل است که برای جلوگیری از اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی، بعد از انتخاب کلمات کلیدی حتما باید پیشنهادات گوگل به کاربران را به عنوان کلمات کلیدی مکمل در صفحه مورد نظر خود استفاده کنید. البته دقت کنید که این موضوع گاما توسط متخصصین کانتنت انجام می‌شود. اما شما نیز به عنوان یک سئوکار بهتر است که در این باره اندکی تحقیق کنید و به کلمات کلیدی دقیق دست پیدا کنید.

7. عدم توجه به نوع صفحه در هنگام تحقیق کلمات کلیدی

زمانی که قرار است در مورد کلمات کلیدی تحقیق انجام دهید، اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید، نوع صفحه هدف شما می‌باشد. تحقیق کلمات کلید برای صفحه محصول با وبلاگ کاملا متفاوت است. از طرفی زمانی که به دنبال تحقیق کلمات کلیدی برای صفحات دسته بندی می‌باشید، دقت و استراتژی شما نیز بسیار مهم خواهد بود. به همین دلیل است که در بررسی کلمات کلیدی خود حتما باید به نوع صفحه دقت کنید و با توجه به آن به کیبورد ریسرچ نمایید. گاها عدم توجه به همین نکات به ظاهر ساده شما را دچار اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی خواهد کرد.

8. عدم توجه به استراتژی کلمات کلیدی رقبا

فرض کنید که شما به سادگی یک سایت در حوزه آموزش زبان آلمانی راه اندازی نمودید. در این صورت رقبای بسیار زیادی نیز روی این کلمات کلیدی تمرکز خواهند کرد. از طرفی میزان اعتبار آن ها نیز در این کلمات کلیدی بسیار زیاد می‌باشد. حال اگر شما در زمان تحقیق کلمات کلیدی به این موضوع توجه نکنید، کلمات مناسبی را انتخاب نخواهید کرد. از طرفی شما به عنوان یک سئوکار باید به این موضوع توجه کنید که بدون تحقیق رقبا نمی‌توان از کلمات کلیدی لانگ تیل استفاده کرد. اگر دقت کرده‌ باشید، هنگام بررسی اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی چندین بار به استراتژی‌های اشتباه استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل اشاره کردیم. چرا که افراد بسیار زیادی با استراتژی اشتباه در این حوزه حتی به سایت خود نیز ضربه میزنند.

9. عدم توجه به سختی کلمات کلیدی

یکی از اشتباهات رایج افراد مخصوصا در سئو سایت‌های نو پا عدم توجه به سختی کلمات کلیدی می‌باشد. فرض کنید که شما بخواهید یک سایت بازاریابی در حوزه مسکن راه اندازی کنید. در این صورت باید سرمایه قابل توجهی نیز روی این موضوع قرار دهید تا محتوای مرتبط تولید کنید. از طرفی بک لینک‌های مورد نیاز برای تقویت سایت خود را نیز خریداری کنید. اما قبل از آن برای کسب رتبه باید به صورت ویژه روی دامین آتوریتی خود کار کنید. در نتیجه استفاده از کلمات کلیدی برای این دسته از سایت‌ها در زمان شروع اشتباه است و آن ها را دچار چالش می‌کند. اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی البته همیشه مختص افراد تازه کار نیست.

10. بی توجهی به تحقیق بازار

معمولا سئوکاران حرفه‌ای تمام توان و تلاش خود را در زمان تحقیق کلمات کلیدی روی ابزار خود قرار می‌دهند. این موضوع نیز هیچ اشکالی ندارد، اما نکته بسیار مهم آن عدم توجه به نیاز مخاطب است. زمانی که کلمات کلیدی بر اساس نیاز مخاطب شخصی سازی نشده باشد، کاملا طبیعی است که شما نتوانید یک بازدهی مناسب نیز از این موضوع کسب کنید. با توجه به این موضوع شما به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای باید به تحقیق بازار حوزه مورد نظر خود بیشتر توجه کنید.

بی توجهی به تحقیق بازار

11. قرار ندادن LSI مناسب

یکی از اشتباهات سئوکاران، عدم استفاده از کلمات کلیدی فرعی مرتبط یا همان LSI می‌باشد. متاسفانه سئوکاران تمام تمرکز خود را روی تحقیق کلمات کلیدی اصولی و همچنین کلمات کلیدی لانگ تیل مرتبط قرار می‌دهند. اما یک سئو کار حرفه‌ای معمولا علاوه بر تمرکز بر روی این دو به صورت تخصصی به دنبال کلمات کلیدی فرعی مرتبط از نگاه مخاطب نیز می‌باشد. در این صورت می‌توانید به یک نتیجه دلخواه دست پیدا کند و در سئو یک سایت موفق شود. اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی صرفا مختص افراد آماتور نیست و گاها افراد حرفه‌ای نیز در این دام گرفتار خواهند شد.

12. بی توجهی به KWFinder

یکی از ابزارهایی که هر سئو کاری برای تحقیق کلماتی کلیدی خود باید از آن استفاده کند، KW Fider می‌باشد. این ابزار در نسخه‌های مختلف وجود دارد و شما باید از نسخه پریمیوم آن استفاده کنید. از طرفی با شخصی سازی آن نیز می‌توانید یک بازدهی بسیار عالی به دست آورید.

13.  نداشتن انگیزه اصلی مخاطب از جستجو

 به جرات می‌توان گفت که تحقیق کلمات سئو کاران بسیار زیادی اشتباه است. دلیل آن هم عدم درک انگیزه اصلی مخاطب از جستجو سایت و کلمه کلیدی هدف می‌باشد. دقت کنید که این موضوع با بررسی پرسونای مخاطب کاملا متفاوت است. در این روز شما به دنبال ریشه نیاز مخاطب می‌باشیم.

14.  عدم توجه به استراتژی‌های بازاریابی محتوا

معمولا سئوکاران حرفه‌ای در زمان تحقیق کلمات کلیدی خود به صورت ویژه روی استراتژی‌های بازاریابی محتوا زمان صرف می‌کنند. چرا که در این صورت می‌توانند با شخصی سازی بهتر هر یک از آن ها بازدهی خود را به صورت ویژه افزایش دهند.

15.  بررسی ارزش تجاری کلمات کلیدی

در برخی مواقع ممکن است که شما بهترین کلمات کلیدی را برای کسب و کار هدف انتخاب کنید، اما از نظر تجاری این کلمات کلیدی برای آن ها مناسب نباشد. به همین دلیل بهتر است که در مورد ارزش  کلمات کلیدی انتخاب شده نیز با مدیران خود مشورت کنید.

بررسی ارزش تجاری کلمات کلیدی

سخن پایانی

در این بخش به صورت کاملا و جامع در مورد اشتباه  تحقیق کلمات کلیدی صحبت کردیم. برخی از نکات مطرح شده در این بخش ممکن است که برای شما گنگ و چالش برانگیز باشد. با توجه به این موضوع شما از طریق بخش کامنت‌های این مقاله سوال خود را مطرح کنید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ شما را ثبت خواهند کرد. دقت کنید که اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی معمولا زمانی رخ می‌دهد که افراد به آپدیت‌های هسته گوگل و همچنین تغییرات آخرین الگوریتم‌های گوگل توجه کافی ندارند. در این صورت بازدهی آن ها به صورت کاملا ملموس کاهش پیدا خواهد کرد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *