سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
روش های تبلیغات رایگان در کسب و کارها برتر آموز

روش های تبلیغات رایگان در کسب و کارها

1401/06/23

تبلیغات رکن اساسی و مهمی در هر کسب و کاری است . فرقی ندارد که کسب و کار شما جدید و یا قدیمی باشد ، شما برای حضور بهتر و بیشتر در دنیای مارکتینگ نیاز به تبلیغات دارید. تبلیغات جامعه هدف شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود همواره مشتریان بهتر و بیشتری را بدست آورید. با توجه به افزایش قیمت تبلیغات و بالا بودن هزینه‌ها در کسب و کارها قرار است در این سری از مقالات برتر آموز به شما روش‌های تبلیغات رایگان در کسب و کارها را آموزش بدهیم. البته این موضوع را در نظر بگیرید که تنها استفاده از تبلیغات رایگان ممکن است مسیر شما در موفقیت را کمی طولانی‌تر کند ، اما زمانی که به تبلیغات نیاز دارید و بودجه کافی برای این کار را ندارید پیشنهاد می‌شود که از تبلیغات رایگان استفاده نمایید! در ادامه همراه من و برتر آموز باشید تا به طور مفصل راجع به موضوع روش های تبلیغات رایگان در کسب و کارها صحبت نماییم. اگر به دنیای کسب و کارها علاقه مندید آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

چرا باید از تبلیغات استفاده کنیم؟

معرفی روش های تبلیغات رایگان در کسب و کارها

چرا باید از تبلیغات استفاده کنیم؟

یکی از راه‌های جذب مشتری که بسیار هم موثر واقع می‌شود ، تبلیغات نام دارد. شما با استفاده از تبلیغات می‌توانید حجم زیادی از کاربران را در زمان کوتاهی بدست بیاورید. البته این موضوع به این نکته بررسی دارد که روش تبلیغات شما به درستی انجام شود یا خیر برای همین چه در تبلیغات پولی و چه در تبلیغات ساده این موضوع از اهمیت زیادی برخورددار است. تبلیغات در تمامی کسب و کارها با هدف یکسانی انجام نمی‌شود و همواره با توجه به کسب و کار ویژگی‌های مختلفی دارد. برای مثال در کسب و کار اول برای جذب جامعه هدف تبلیغات صورت می‌گیرد و مدیریت هیچ توقعی از فروش و کسب درآمد ندارد اما در تبلیغات شرکت دوم تنها با هدف فروش و کسب درآمد این کار را انجام می‌دهند و این که افراد جدیدی به آنها بپیوندند زیاد اهمیت خاصی ندارد.

برای همین حتما پیشنهاد می‌شود که قبل از تبلیغات هدف خود را چندین بار مورد بررسی قرار داده و طبق هدف خود استراتژی تبلیغات را طراحی نمایید.

ایجاد تبلیغات رایگان برتر آموز

معرفی روش های تبلیغات رایگان در کسب و کارها

در این قسمت می‌خواهیم به شما روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید تبلیغات رایگان داشته باشید را آموزش بدهیم ، ممکن است برخی از این روش‌ها اصلا برای کسب و کار شما کارآمد نباشد و بالعکس ممکن است برخی دیگر به خوبی تمامی این روش‌ها را استفاده کنند بنابراین با در نظر گرفت موضوع کسب و کارتان می‌توانید بهترین روش را انتخاب و از آن پاسخ دریافت نمایید.

1.کسب و کار خود را در Google Map ثبت نمایید!

یکی از روش‌ها کاربردی که معمولا کسب و کارها زیاد به آن توجه نمی‌کنند اما بسیار روی تبلیغات و شناسایی آن تاثیر گذار است ، ثبت کسب و کارتان در گوگل مپ است. زمانی که این کار را انجام بدهید زمانی که کاربران نام شما را در گوگل سرچ می کنند آدرس کسب و کار شما در کنار آن در SERP ظهر می‌شود. مهم تر از این است که برخی از افراد مسیرهای خود را تماما از نقشه پیدا می‌کنند و با ثبت آدرس خود در نقشه گوگل باعث می‌شوید تا کاربران زیادی روزانه هنگام کار با مپ نام کسب و کار شما را مشاهده کنند.

حالا چگونه این کار را انجام بدهیم:

برای ثبت آدرس خود در گوگل مپ تنها کافیست وارد سایت Google Map شده و بر روی نقشه ، مکانی را که می‌خواهید ثبت کنید را انتخاب نمایید. با کلیک روی همان مکان و با انتخاب گزینه Add a missing place اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را وارد کرده(اطلاعاتی نظیر آدرس ، تایم کاری و…) و فرم را تایید نمایید. پس از تایید این اطلاعات توسط تیم گوگل مپ آدرسی که ثبت کردید به نقشه اضافه می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مثبتی که گوگل مپ دارد این است که شما در نتایج سئو محلی نیز نشان داده می‌شوید و این یعنی یک فرآیند مثبتی برای سئو سایت خود قرار داده اید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سئو پیشنهاد می‌شود حتما محتوای کاربردی آموزش سئو را مطالعه نمایید.

2. در سایت‌های دایرکتور ثبت نام نمایید!

سایت‌های دایرکتوری سایت‌هایی هستند که شما با استفاده از آن می‌توانید آدرس هزاران نفر در یک مشاغل را بدست آورید و به عنوانی جزو سایت‌های که دارای بانک اطلاعاتی هستند به شمار می‌رود.

این کار باعث تبلیغات رایگان برای کسب و کار شما می‌شود. سالانه افراد زیادی از این استی‌های دایرکتوری استفاده می‌کنند. برخی از این وبسایت‌ها هستند که به صورترایگان اطلاعات شما را ذخیره و به کاربران نمایش می‌دهند.

3. در تالارهای گفت و گو فعالیت داشته باشید!

تالارهای گفت و گو فضایی است که شما میتوانید با هزاران نفر به صورت آنلاین فعالیت داشته و به صحبت بپردازید و تبلیغات کار خود را به صورت رایگان انجام دهید! تبلیغات در تالارهای گفت و گو اینگونه نیست که عکس یا فیلم از کار خود منتشر کنید بلکه باید به دنبال سوالاتی باشید که پاسخ آنها در کسب و کار شما است و با پاسخدهی به کاربر برای کسب اطلاعات بیشتر آن را به سمت سایت خود هدایت نمایید. تالارهای گفت و گویی را انتخاب نمایید که موضوع آن به سمت کسب و کارتان نزدیک باشد.

4. انتشار محتوای ویدیویی در یوتیوب یا وب سایت آپارات

شما می‌توانید یک تیزر تبلیغاتی مناسبی را طراحی نمایید و سپس این ویدیو را در شبکه‌های یوتیوب و آپارات به اشتراک بگذارید. این که کدام سایت را انتخاب نمایید بستگی به این دارد که جامعه هدف شما بیشتر در کدام سمت و سو قرار گرفته‌اند ولی حوب برای کسب موفقیت بیشتر می‌توانید این کار را در جفت سایت‌ها انجام بدهید تا با بازپخش ویدیوها بتوانید کاربران زیادی را با کسب و کار خود آشنا نمایید!

5. با شرکت‌هایی موضوع فعالیت مشابه همکاری داشته باشید!

فرض کنید شرکت شما تولید کننده کاغذ دیواری است خوب شما به آسانی می‌توانید با شرکت‌های طراحی دکوراسیونه داخلی فعالیت کنید که اگر نیاز به کاغذ دیواری در طراحیهای خود داشتند شما را به مشتری‌ها معرفی کنند. پس با توجه به موضوع کسب و کارتان به دنبال شرکت‌هایی باشید که مکمل شما شوند و از طریق آنها بتوانید کاربران زیادی را بدست آورید.

استراتژی تبلیغات رایگان برتر آموز

6. بروشور و تبلیغات کاغذی کوچک انجام بدهید!

گاهی اوقات با طراحی بروشور و تبلیغات کاغذی می‌توانید جامعه هدف زیادی را بدست آورید اگر در زندگی خودتان جست و جو کنید تا الان کسب و کارهای زیادی وجود داشته‌اند که از طریق این تبلیغات با آنها آشنایی پیدا کردید و حتی ممکن است با آنها الان هم در تعامل باشید. پخش این بروشورها در زمانی باید صورت بگیرد که جامعه هدف بیشترین تعامل را داشته باشند.

7. استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از سرویس‌های خوب در دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که با توجه به بازخورد خوبی که از آن میتوان گرفت حتما به کسب و کارها توصیه می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب استفاده از این سرویس این است که ایمیل مارکتینگ را می‌توان به صورت رایگان انجام داد. اگر بخواهید از سرویس انبوه استفاده نمایید سرویس‌های رایگان ایمیل مارکتینگ زیادی در این زمنیه وجود دارد. یکی از بخش‌های مهم در ایمیل مارکتینگ این است که باید بتوانید محتوای کاربردی و درستی را ایجاد نمایید که از آن نتیجه مطلوب دریافت کنید. در ایمیل‌های خود حتما از Call to action های مناسب استفاده کنید تا کاربر بتواند با شما ارتباط بگیرد.

از بانک‌های ایمیلی آماده استفاده نکنید سعی کنید خودتان بانک ایمیلی منحصر بفرد را طراحی نمایید این کار زمان بر است ولی در طولانی مدت نتیجه خوبی را به شما خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود حتما مقاله ایمیل مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

8. ثبت آگهی رایگان در سایت‌های تبلیغاتی

یکی از روش‌های جذب مخاطب به صورت رایگان ثبت نام در سایت‌های اینترنتی رایگان است. سایت‌های زیادی مانند دیوار ، ایستگاه ، ایفروش ، درج آگهی ، پیام سرا و…. وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به صورت رایگان ارائه دهید و تجارت خود را تبلیغ نمایید. این سایت‌ها دسته بندی‌های مختلفی دارند که شما می‌توانید در دسته بندی مربوط به کسب و کارتان این کار را انجام بدهید! معمولا با پرداخت هزینه ناچیزی می‌توانید آگهی خود را ستاره دار کنید و آن را در لیست آگهی‌هاغ در دسته بندی مربوطه ایجاد نمایید. یکی از ویژگی‌های خوب در استفاده از این سایت‌ها این است که روزانه ورودی‌های زیادی به سمت سایت خود دارند و این یعنی شما می‌توانید از این ورودی‌ها استفاده نمایید.

9. انتشار مطالب مربوطه در فضای لینکدین

شبکه اجتماعی لینکدین یکی از شبکه‌های خود برای تبلیغات آگهی شما می‌باشد که نیاز به پرداخت هزینه‌ای در استفاده از آن ندارید. در لینکدین حرفه‌ای ترین افراد در هر مجموعه‌ای در آن حضور دارند که این یعنی خود را به بهترین‌ها معرفی می‌کنید. شما در لینکدین تخصص خود را نمایش می‌دهید و با تولید محتوای حرفه‌ای افراد مهمی را به سمت کسب و کارتان هدایت می‌کنید. اطلاعات زیادی هر روزه از لینکدین منتقل می‌شود و شرکت‌های بزرگ و کوچکی با یکدیگر ارتباط می‌گیرند.

10. از پست مهمان در وبلاگ‌ها استفاده نمایید!

می‌توانید در وبلاگ‌های مطرح و پر مخاطب عضو شده و تولید محتوا کنید. این تولید محتوا باید در راستای موضوع کسب و کار شما باشد و با روش‌های کاربردی سعی کنید افراد را جذب کنید. در بسیاری از وبلاگ‌ها می‌توانید به سایت خود لینک بدهید که این موضوع یعنی این که هم تبلیغ سایت خود را می‌کنید و هم برای سئو خارجی سایت موثر عمل می‌کنید.

11. به سایت و وبلاگ‌های مختلف سر بزنید!

شما می‌توانید به سایت‌هاو وبلاگ‌های مختلف سر بزنید محتواهای آنها را مطالعه کرده و سپس نظر خود را دز قالب کامنت بیان نمایید و در کامنت ، بازاریابی کامنت مارکتینگ را انجام دهید و به قولی معروف تبلیغات کسب و کار خود را بکنید. از طریق کامنت مارکتینگ هم در سئو موفق عمل می‌کنید و هم باعث جذب مخاطب می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید محتوای کامنت مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

12. در شبکه اجتماعی توییتر فعال کنید!

توییتر یک شبکه اجتماعی رایگان و با بازدهی بالا می‌باشد که شما می‌توانید برای معرفی کسب و کارتان به جامعه هدف از آن استفاده نمایید. در توییتر افراد به گفت و گو درمورد موضوعات مختلف می‌پردازند و شما با شرکت در این گفت و گو می‌توانید نام برند و کسب و کار خود را نشان بدهید. دقت کنید که این کار اصلا ربطی به تعداد فالوورهای شما ندارد شما با تعامل زیاد خود کاربران زیادی بدست می‌آورید.

بررسی بهترین تبلیغات رایگان برتر آموز

ADVERTISING concept on a screen

13. در رویدادها و ایونت‌های مختلف صحبت نمایید.

شما با سخنرانی در یک رویداد و ایونت می‌توانید کسب و کار خود را به خوبی معرفی نمایید. این رویداد باید به موضوع کسب و کار شما نزدیک باشد تا بیشترین نتیجه را دریافت نمایید. سعی کنید در رویدادها برای جذب مخاطبین بهترین کسب و کار خود را ارائه بدهید. با مراجعه به سایت‌های ایسمینار ، ایوند و… می‌توانید بهترین و نزدیک‌ترین رویداد به موضوع شرکت خود را مشاهده نمایید.

14. بازاریابی دهان به دهان روشی رایگان برای تبلیغ شما

اگر نحوه فروش و سرویس دهی کسب و کار شما خوب باشد و مشتری‌ها از شما راضی باشند و به عبارت یدر رضایت مشتری امتیاز بالایی را کسب کرده باشید ، مشتریان به صورت رایگان به بازاریابی دهان به دهان به تبلیغ کسب و کار خود به دوستان و آشنایان می‌پردازند که این موضوع یکی از روش‌های خوب و پر بازده در تبلیغات است.

سخن آخر :

سعی کرده‌ایم تا به اینجای کار به خوبی راجع به موضوع روش های تبلیغات رایگان در کسب و کارها صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار بدهیم. لطفا همین امروز تعدادی از این کارها را انجام بدهید تا در مدت زمانی نتیجه آن به شما نمایش داده بشود. شما با تبلیغات می‌توانید کسب و کار خود را در مسیر موفقیت حرکت بدهید برای همین نیاز است تا تمامی این روش‌ها را به خوبی انجام بدهید. اگر به جز موارد ذکر شده بالا شما روش‌های دیگری برای روش های تبلیغات رایگان در کسب و کارها بلد هستید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

 

 

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم کارشناس رشته علوم کامپیوتر. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.